Sverige hjälper USA med avlyssningen

1 visning

28 okt. 2013 12:09:302013-10-28
till
SKANDAL SKANDAL SKANDAL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

"Ryt till om NSA!

Pentagon/NSA har avlyssnat 35 av världens ledare. Nyheten blixtrade till
innan den försvann. Jag hörde den på radio i går morse, på eftermiddagen
var den redan död.

I Tyskland och Frankrike är de mer upprörda, Angela Merkel och Francois
Hollande vill ha ett möte med Obama. Fredrik Reinfeldt vill inte vara
med, säger han, för det finns ingen anledning. Men är det nåt land som
borde vara med på ett sånt möte, så är det Sverige. Det är nämligen vi
som möjliggör den amerikanska mass­avlyssningen genom att, som Mikael
Nyberg uttrycker det, erbjuda en ”knytpunkt i internettrafiken”. Det är
vi som hjälper NSA att kopiera 250 miljoner adressböcker varje år.

Att svenska FRA-politiker inte vill prata om NSA är begripligt, men vad
ska hända för att alla vi andra ska reagera?

http://www.aftonbladet.se/kultur/article17726737.ab
--
Med rätt att uttrycka mig i klubben för inbördes beundran. I detta land
har ni infört ett nytt synsätt. Akademiker,högutbildade, välavlönade