Google Grupper har inte längre stöd för nya Usenet-inlägg eller -prenumerationer. Historiskt innehåll förblir synligt.

Occupy Wall Street får in $300 tusen

4 visningar
Hoppa till det första olästa meddelandet

Mikael Forsberg

oläst,
17 okt. 2011 12:46:292011-10-17
till
Folk skänker pengar till demonstranterna i Occupy Wall Street rörelsen
och mat körs in från olika håll. Folket är trötta på korrupta politiker
och kriminella banksters så revolutionen tycks för en gångs skull rikta
sig mot rätt fiende.

http://english.cntv.cn/program/newshour/20111017/110600.shtml

Avos

oläst,
17 okt. 2011 13:31:182011-10-17
till
Om de bara börjar slå sönder saker och döda sina motståndare kan frihetsrevolutionen få fart. Det är först då folk inser att de står för den rätta vägen, till skillnad mot deras motståndare.

--
Android Usenet Reader
http://android.newsgroupstats.hk

Avos

oläst,
17 okt. 2011 14:12:102011-10-17
till
De borde starta egna banker med kapitalet!

Avos

oläst,
17 okt. 2011 14:12:282011-10-17
till

Avos

oläst,
17 okt. 2011 14:12:442011-10-17
till

Mikael Forsberg

oläst,
17 okt. 2011 14:44:562011-10-17
till
On 2011-10-17 20:12, Avos wrote:

> De borde starta egna banker med kapitalet!

Ja, bankerna har ju inget kapital, då de bara trycker falska
papperslappar. Folket är kapitalet och de som kan producera mervärdet.
Du har pengar på banken men får ingen ränta på det trots att banksters
vill ha ränta för att politikerna lånat dessa pengar att festa för.

Mikael Forsberg

oläst,
17 okt. 2011 14:49:022011-10-17
till
On 2011-10-17 20:12, Avos wrote:

> De borde starta egna banker med kapitalet!

Saken är den att det inte finns något kapital då allt är imaginärt
bedrägeri.

Avos

oläst,
18 okt. 2011 09:06:582011-10-18
till
Revolutionen handlar om att spriten ska räcka åt alla

Mikael Forsberg

oläst,
18 okt. 2011 09:26:292011-10-18
till
On 2011-10-18 15:06, Avos wrote:

> Revolutionen handlar om att spriten ska räcka åt alla

Ja, det är därför jag säger bojkotta systembolaget och drick T-röd eller
liknande som Petro-röd och så vidare för då betalar du inte politikernas
Champagne på deras arbetsluncher. Det går utmärkt att dricka rödsprit om
man bara väljer den sorten som har etanol som huvudinnehåll, ICA-Maxi
har infört en sämre variant med gift i numera, så andra butiker och
mackar rekommenderas.

Det går utmärkt att dricka T-röd med en blandning av lämplig juice och
lite choklad kan man riva över spraygrädden man först har applicerat.

Avos

oläst,
18 okt. 2011 09:29:072011-10-18
till
Får man en vit käpp med på köpet om man tar storpack?

kaj.st...@helsinki.fi.invalid

oläst,
18 okt. 2011 10:00:352011-10-18
till
Avos <avo...@yahoo.se> wrote:

> Revolutionen handlar om att spriten ska räcka åt alla

Medan blandekonomi handlar om att efter det förråden tömts av
revolutionsivrarna skall någon producera mera (samt virke).

--
Kaj

Mikael Forsberg

oläst,
18 okt. 2011 10:30:052011-10-18
till
Någon sådan nyttjar inget till, däremot kan det vara bra att ha en kofot
(köpt från Kina eftersom det är det enda folk har råd med) så man kan
slå ner de som försöker stjäla T-spriten från en. Det är vad det handlar
om i politikernas hårda destruktiva herravälde.

kjell

oläst,
18 okt. 2011 10:34:152011-10-18
till
kaj.st...@helsinki.fi.invalid tänkte väldigt hårt :
Kan så vara, men där ingår säkerligen inte du. Det får det arbetande
folket stå till tjänst med.

--
Akademiker,högutbildade, välavlönade människor högt upp i
välståndsligan har plötsligt blivit de som har det svårt i samhället,

Avos

oläst,
18 okt. 2011 11:35:222011-10-18
till
Men här klagar kamraten på att t-spriten inte räcker åt hederliga arbetare, vad är detta då för samhälle?

kaj.st...@helsinki.fi.invalid

oläst,
18 okt. 2011 12:12:042011-10-18
till
Avos <avo...@yahoo.se> wrote:

> Men här klagar kamraten på att t-spriten inte räcker åt hederliga
> arbetare, vad är detta då för samhälle?

Ett samhälle där äta supa knulla inte är tillfyllest?

--
Kaj

Mikael Forsberg

oläst,
18 okt. 2011 12:35:022011-10-18
till
On 2011-10-18 17:35, Avos wrote:

> Men här klagar kamraten på att t-spriten inte räcker åt hederliga
> arbetare, vad är detta då för samhälle?

Självklart borde T-röd säljas till självkostnadspris och föroreningarna
politikerna tillsätter (avskaffas) i syfte att missgynna fri marknad så
de kan stjäla pengar från hederliga arbetare genom att bara ha ren sprit
på systembolaget med fullständigt extrema priser i syfte att utarma det
arbetande folket i syfte att själva leva lyxliv.

För att uttrycka det lite enklare, systembolagen bör avskaffas annat än
som specialbutiker åt finkännare, alla bör få handla med alkohol
eftersom det är helt naturligt förekommande och någon extremskatt skall
inte förekomma eftersom det bara är till för att politikerna skall supa
gratis på arbetstid.

Politiker bör generellt förgiftas snarare än folket, så blir det säkert
bättre.

Avos

oläst,
18 okt. 2011 13:38:322011-10-18
till
undanhåller man sodomin för prolleteerrerna?

Mikael Forsberg

oläst,
18 okt. 2011 17:49:412011-10-18
till
On 2011-10-18 19:38, Avos wrote:

> undanhåller man sodomin för prolleteerrerna?

Problemet ligger väl närmast i att politikerna har problem och därför
försöker förhindra folket att njuta av livet, varpå de inför
restriktioner vad gäller allt roligt de inte själva hade.

Avos

oläst,
19 okt. 2011 03:10:082011-10-19
till
Egrntligen otroligt att du tom kan ana en konspiration bakom varje återhållen impuls. Att någon lurar oss att inte dricka allt vad det går är ju verkligen en höjdare. Man kan ju undra om det även bara är en illussion att man inte kan kasta sig över första bästa kvinna på gatan..?

Mikael Forsberg

oläst,
19 okt. 2011 09:22:102011-10-19
till
Folk håller tillbaka skadliga impulser själva och regleringar tenderar i
alla samhällen att gå för långt så som är fallet mad njutningsmedel i
Sverige. Sätter man folk på att reglera andras liv så kommer de till
slut att ha reglerat så mycket att det inte är något liv längre. En
polisstat är inte vad vi vill ha eftersom det gör livet meningslöst och
trygghet vill vi känna men vi behöver inte skyddas mot våra egna beslut
in absurdum.

Björn Westling

oläst,
19 okt. 2011 09:52:192011-10-19
till
Vad ska demonstranterna med massa enligt dig värdelösa papperslappar
till?

Mikael Forsberg

oläst,
19 okt. 2011 10:21:242011-10-19
till
De kan köpa något så länge bluffen håller.

Avos

oläst,
19 okt. 2011 11:11:412011-10-19
till
In absurdum var ordet, är livet meningslöst om man inte kan dricka vad som helst och hur mycket som helst?

Mikael Forsberg

oläst,
19 okt. 2011 11:37:322011-10-19
till
Nejdå, men det blir meningslöst om någon kommite skall bestämma vad
eller hur mycket du skall dricka och var och hur med mera. Det blir
kontrollsamhälle in absurdum, precis som Sverige har förfallit till.

Om folket vill dricka alkohol för att det är nyttigt och gör att man mår
bättre så skall de göra så, däremot skall politikerna som lever
uteslutande på att stjäla utav folket inte sitta och dricka på folkets
bekostnad, de får bränna sin sprit själva istället.

Avos

oläst,
19 okt. 2011 12:05:552011-10-19
till
Det blir inte absurt att man inte säljer 96% ig sprit på systemet, eller säljer i flaskor större än en liter.

Det blir absurt när man menar att regler inte kan vara goda eller dåliga, utan är ett ont i sig.

Mikael Forsberg

oläst,
19 okt. 2011 12:40:202011-10-19
till
Regler är på sätt och vis onda i sig eftersom det i slutändan kräver
våld för att upprätthålla sådana. Det gör att alla lagstiftningar ar är
en våldshandling emot någon.

Om du inte tycker att din granne skall dricka sprit och denne vill det
så måste du bruka våld för att förhindra det och då har politikerna som
besitter våldsmakten möjlighet att stjäla pengar för att lägga skatt på
produkten i fråga. Märk väl att politiker struntar fullständigt i folket
bortsett från vad de kan stjäla.

Om folket vill dricka alkohol (som är nyttigt) eller röka Hasch (som
också är nyttigt) så skall folket göra det utan att politiker brukar
våld mot dem i eget vinnings syftes skull.

Avos

oläst,
19 okt. 2011 13:51:112011-10-19
till
Men det var ju du själv som använde uttrycket 'in absurdum '. Nu påstår du att alla regler är onda.Stå i kö? trafikregler? etc. Det är ju verkligen in absurdum att förneka reglerna och generalisera undantagen.

Mikael Forsberg

oläst,
19 okt. 2011 14:32:172011-10-19
till
Skillnaden ligger ju i vilket våld man är beredd att bruka mot de som
bryter mot en regel man sätter upp. Om man tycker det är vettigt att
stjäla dina barns mat för att du du pinkade på gräsmattan som alla andra
djur naturligtvis gör så är det naturligtvis ett fel övergrepp.

Avos

oläst,
19 okt. 2011 14:48:472011-10-19
till
Det är ingen som ska använda våld för att systemet inte säljer 96% sprit.

Mikael Forsberg

oläst,
19 okt. 2011 14:57:032011-10-19
till
On 2011-10-19 20:48, Avos wrote:

> Det är ingen som ska använda våld för att systemet inte säljer 96% sprit.

Varför skall det då brukas våld mot någon annan som säljer 96% sprit?

Avos

oläst,
19 okt. 2011 15:29:092011-10-19
till
Om någon dör är det inte bättre.

Avos

oläst,
19 okt. 2011 15:32:332011-10-19
till
Avos<avo...@yahoo.se> wrote:

> Om någon dör är det inte bättre.

96% ig sprit får säljas för tekniskt eller medicinskt ändamål.

Mikael Forsberg

oläst,
19 okt. 2011 15:39:462011-10-19
till
On 2011-10-19 21:29, Avos wrote:

> Om någon dör är det inte bättre.

Brukas det våld är risken för dödsfall onekligen överhängande som med
socialens alkoholbeivran, till skillnad mot bruk utav alkohol som
människan alltid njutit och levt gott med.

Avos

oläst,
19 okt. 2011 16:11:192011-10-19
till
Man får inte medvetet utsätta folk för fara. Det kan räknas som dråp.

Mikael Forsberg

oläst,
19 okt. 2011 20:29:072011-10-19
till
Det är livsfarligt att förhindra en alkoholberoende alkohol.

Avos

oläst,
20 okt. 2011 01:08:472011-10-20
till
Man kan inte dö av alkoholabstinens.

Mikael Forsberg

oläst,
20 okt. 2011 01:31:532011-10-20
till
On 2011-10-20 07:08, Avos wrote:

> Man kan inte dö av alkoholabstinens.

Jodå, delirium tremens kan vara dödligt.

Dessutom kan en desperat alkoholberoende slå ihjäl dig för att komma
över tillgång till alkohol.

Avos

oläst,
20 okt. 2011 02:47:072011-10-20
till
Men då är ju verkligen en person förvirrad. Ska man lämna utrymme för sådant innebär det frihets inskränkningar för andra.
Som du ser innebär 'in absurdum' att världen ställs på huvudet när undantag görs till regel. Alkohol är ett gift, men också ett livsmedel. Det finns andra livsmedel som är giftiga, exempelvis saffran. Den som säljer sådant utan restriktioner kan dömas för vållande till annans död. Hur skulle det fungera om dileriumpatienter vore undantagna?

Mikael Forsberg

oläst,
20 okt. 2011 06:34:062011-10-20
till
On 2011-10-20 08:47, Avos wrote:

> Men då är ju verkligen en person förvirrad. Ska man lämna utrymme för
> sådant innebär det frihets inskränkningar för andra.

Förvirring är relativt, inte alls säkert att en medveten mördare är.

> [...]
> säljer sådant utan restriktioner kan dömas för vållande till annans död.
> Hur skulle det fungera om dileriumpatienter vore undantagna?

Fri marknad och kunden tar själv ansvar. Däremot bör det stå på
förpackningen att det inte går att dö utav hasch men kanske av saffran.

Avos

oläst,
20 okt. 2011 09:08:382011-10-20
till
Du har ju tidigare talat om frihet under ansvar. Men om du anser att alla regler vara onda kan det ju inte vara frihet under ansvar du syftar på.
0 nya meddelanden