SCO

10 nov. 2011 17:14:562011-11-10
till
SCO (Shanghai Cooperation Organization) är minst lika viktigt, om inte
viktigare på sikt, som NATO och Sverige bör närma sig dessa samtidigt
som vi bör återinföra neutralitetsprincipen. De nuvarande anslutna
staterna är Kina, Kazakhstan, Kyrgyzstan, Ryssland, Tajikistan, och
Uzbekistan. Observationsstatus har Indien, Iran, Mongoliet och Pakistan.

Väldigt intressant är att de inser bankernas väldiga inflytande i IMF
med mera och vill på sikt starta en motvikt i ett annat banksystem.

http://en.wikipedia.org/wiki/Shanghai_Cooperation_Organisation

SCO hade startat ett möte med att de nu samlats som representanter för
halva mänskligheten. Vilket jag tycker vore fantastiskt bra som balans
till Bilderberggruppen som ju gör anspråk på att vara ett världssamfund
med sitt FN och allt vad de hittat på. En internationell domstol under
SCO skulle ju dessutom kunna förhindra många folkmord som det senaste i
Libyen med flera.

JKv

oläst,
14 nov. 2011 21:13:122011-11-14
till
Du skojar. Dessa länders regeringar representerar inte sina
befolkningar.

The Economist gör en lista över hur demokratiska
länder är. (http://en.wikipedia.org/wiki/Democracy_Index)

SCO länderna har följande platser
Land Rankning (av 167)
Kina 136
Kazakhstan 132
Kyrgystan 106
Ryssland 107

Några andra bekanta länder:
Land Rankning
Norge 1
Sverige 4
USA 17
Storbrittanien 19

14 nov. 2011 23:17:242011-11-14
till
On 2011-11-15 03:13, JKv wrote:

> Du skojar. Dessa länders regeringar representerar inte sina
> befolkningar.

I betydligt högre grad än Bilderbergregimerna.

> The Economist gör en lista över hur demokratiska
> länder är. (http://en.wikipedia.org/wiki/Democracy_Index)
>
> SCO länderna har följande platser
> Land Rankning (av 167)
> Kina 136
> Kazakhstan 132
> Kyrgystan 106
> Ryssland 107
>
> Några andra bekanta länder:
> Land Rankning
> Norge 1
> Sverige 4
> USA 17
> Storbrittanien 19

Opartiskt skulle det se helt annorlunda ut. Man har mycket större
individell frihet i SCO länder.

JKv

oläst,
18 nov. 2011 11:47:092011-11-18
till
Mikael Forsberg wrote:

> Opartiskt skulle det se helt annorlunda ut. Man har mycket större
> individell frihet i SCO länder.

Jag har förstått att du inte har förtroende för västvärldens regeringar.
Men påståendet att individuella friheter är större i SCO länderna är
bara okunnigt trams.

John K

18 nov. 2011 13:54:192011-11-18
till
Västvärlden har bara Bilderbergkorrumperade regeringar och är helt
slutna i odemokratiska hemliga sällskap.

De har inte en bråkdel så mycket detaljreglerat i SCO länder som vi har
i Sverige exempelvis. Det är mängder med människor som lever i SCO
länder på ett vis som aldrig skulle accepteras i Sverige. Här
tvångsomhändertas barn i vissa fall för att de har stökigt hemma även om
Sverige fällts i europadomstolen för den formen av barnarov.

I Sverige drar man in körkort, vapenlicenser, kidnappar barnen, rånar
folk till utblottning, tvångsvårdar folk med livsfarliga experiment med
diverse droger, steker hjärnan mot folks vilja och tvingar på folk
livsfarliga starkt beroendeframkallande droger. Åven barn utsätts för
ytterst skadliga övergrepp som ger men för livet.

Utvecklingen är i de flesta SCO länder i riktning mot ökad frihet medan
den i Bilderbergstyrda stater bara går mot mer förtryck, förbud och
övervakning. Skatterna är inte i närheten av världens högsta skatter vi
har här.

Det är bara okunnigt trams att tro att friheten skulle vara större här.

JKv

oläst,
18 nov. 2011 16:43:182011-11-18
till
Mikael Forsberg wrote:

> i Sverige. Här
> tvångsomhändertas barn i vissa fall för att de har stökigt hemma även om
> Sverige fällts i europadomstolen för den formen av barnarov.

Gör lite research om ett-barn politiken i Kina i och jämför sedan
omfång och brutalitet.

John K

18 nov. 2011 22:15:512011-11-18
till
Det blir böter om man föder fler än ett barn, inget mer än så. Du missar
nog hur snabbt utvecklingen går där borta.

0 nya meddelanden