Om man inte kan slå dem får man blåsa dem

1 visning

9 aug. 2011 03:32:462011-08-09
till
Gangstersyndikatet Bilderberggruppen har korrumperat mängder utav
politiska ledare runt om i världen och får dem att starta krig och
massmord överallt så att deras banker kan stjäla tillgångar och
skuldsätta de korrumperade länderna dessutom. Men vad folket kan göra
mot de här grymma psykopatiska gangsterna i Bilderberggruppen är att vi
helt enkelt skapar egna valutor, deras är ju bara begrägeri. Men med
egna lokala valutor i varje land, stad. kvarter eller hushåll om så är
så kan vi bli av med galningar som trycker värdelösa papperslappar ingen
står som garant för.

http://www.youtube.com/watch?v=x9Yj154PPKw&feature=relmfu

Bruno Hagelsten

oläst,
9 aug. 2011 04:56:552011-08-09
till
>Mikael Forsberg
>
>[...] med egna lokala valutor i varje land, stad. kvarter eller hushåll
>om så är så kan vi bli av med galningar som trycker värdelösa
>papperslappar ingen står som garant för.

Vari ligger skillnaden om du använder en lokal valuta jämfört med
Riksbankens? Vem garanterar värdet på en lokal valuta?

En möjlig lösning skulle kunna vara om det ginge låsa valutan mot
något som inte förändras. T ex en timmas arbete. Sådana "valutor" har
prövats, George Woodcock skriver om dem. Det kan fungera för tjänster
som värderas på ungefär samma sätt. Frågan är om det är effektivt.

Bruno

9 aug. 2011 05:18:512011-08-09
till
On 2011-08-09 10:56, Bruno Hagelsten wrote:

> Vari ligger skillnaden om du använder en lokal valuta jämfört med
> Riksbankens? Vem garanterar värdet på en lokal valuta?

En riksbanks valuta garanteras av att stater har våldsmakt att stjäla av
folk. Men exempelvis USDollar , vilket kommer från Federal Reserva som
inte är någon riksbank utan Rothschilds privata bedrägeri, som ges ut av
gangstersyndikatet Bilderberggruppen även om det egentligen är
Rothschilds och resten bara är hangarounds, vilket gör att deras hela
verksamhet är uppbyggd på att de korrumperar politiker och även vad
gangsters som helst med våldsmakt för att garantera sina intressen.

De struntar däremot fullständigt i eventuella sparares intressen, för
det här är inte hederliga människor. Det är liksom skillnaden om folk
går tillsammans och gemensamt lokalt står för värdet av en lokal valuta.
Då får du med hederliga människor att göra och sådana existerar inte
inom Bilderberggruppen.

> [...]
> prövats, George Woodcock skriver om dem. Det kan fungera för tjänster
> som värderas på ungefär samma sätt. Frågan är om det är effektivt.

En timmes arbete kan motsvara nästan vad som helst, så det måste nog ske
mer lokalt.

Bruno Hagelsten

oläst,
9 aug. 2011 05:52:132011-08-09
till
>Mikael Forsberg

>En riksbanks valuta garanteras av att stater har våldsmakt att stjäla av
>folk.

Jag förstår inte vad din tänkta stats riksbank skulle stjäla av
folket. Vad har folket som din riksbank suktar efter?

Centralbankens huvuduppgifter är att säkra nationens finansiella
stabilitet och förvalta landets reserv av guld och valutor.

>Men exempelvis USDollar , vilket kommer från Federal Reserve som
>inte är någon riksbank utan Rothschilds privata [...]

Federal Reserve är USA:s centralbank.

>Det är liksom skillnaden om folk går tillsammans och gemensamt
>lokalt står för värdet av en lokal valuta.

Hur gör folk som "står för värdet av en lokal valuta"? Vad innebär
det? Säkrar de sin valuta genom en lokal valutareserv i andra valutor?

Bruno

9 aug. 2011 07:18:262011-08-09
till
On 2011-08-09 11:52, Bruno Hagelsten wrote:

> Jag förstår inte vad din tänkta stats riksbank skulle stjäla av
> folket. Vad har folket som din riksbank suktar efter?

En stat baserar hela sin förmögenhet på våldsmakten att behärska
territoriet. Riksbanken bevarar det som staten stulit ihop, tills det
behövs för något. USA har ingen riksbank utan lånar värdelösa
papperslappar av Federal Reserve (Rothschilds bank) vilket de måste
betala ränta för och det måste de ständigt låna mer pengar för att göra
vilket gör hela ekvationen omöjlig och garanterade finanskriser helt
inprogrammerade i systemet.

> Centralbankens huvuduppgifter är att säkra nationens finansiella
> stabilitet och förvalta landets reserv av guld och valutor.

Nej, inte när det gäller USA för när de skulle införa en riksbank som
Kennedy beslutat om blev han mördad och sedan har aldrig en hederlig
president släppts fram till makten där.

http://en.wikipedia.org/wiki/Executive_Order_11110

> Federal Reserve är USA:s centralbank.

Federal Reserve är Rothschilds privata bank och kallas ofta USA:s
centralbank, men är ingen riksbank och lyder inte under politikernas
lagar ens, inte en amerikansk polis får gå in där och se vad de sysslar med.

> Hur gör folk som "står för värdet av en lokal valuta"? Vad innebär
> det? Säkrar de sin valuta genom en lokal valutareserv i andra valutor?

Det är inte andra papper som är värdet på ett land, det är våldsmakten
att skydda landet och dess tillgångar och våldsmakten över dess invånare.

Valutor är och förblir värdelösa papperslappar oavsett.

Bruno Hagelsten

oläst,
9 aug. 2011 09:22:072011-08-09
till

>Mikael Forsberg
>
>[...] Riksbanken bevarar det som staten stulit ihop, tills det
>behövs för något.

Men vad är det som stulits?

>Federal Reserve är Rothschilds privata bank och kallas ofta USA:s
>centralbank, men är ingen riksbank och lyder inte under politikernas
>lagar ens, inte en amerikansk polis får gå in där och se vad de sysslar med.

Men det finns kanske någon anledning till att Federal Reserve benämns
som USA:s centralbank? Gör den sin uppgift som centralbank så behöver
vi ju inte bekymra oss om ägarformen för tillfället.

>Det är inte andra papper som är värdet på ett land, det är våldsmakten
>att skydda landet och dess tillgångar och våldsmakten över dess invånare.
>
>Valutor är och förblir värdelösa papperslappar oavsett.

Men vad är det som utgör tillgångarna? Vilken form har den lokala
valutan? Eller består även denna lokala valuta av "värdelösa
papperslappar oavsett"?

Bruno

9 aug. 2011 09:56:422011-08-09
till
On 2011-08-09 15:22, Bruno Hagelsten wrote:

> Men vad är det som stulits?

En stat har enbart stöldgods.

> Men det finns kanske någon anledning till att Federal Reserve benämns
> som USA:s centralbank? Gör den sin uppgift som centralbank så behöver
> vi ju inte bekymra oss om ägarformen för tillfället.

Nej, vi som inte har USD kan närmast strunta i dårskapet. Men folket i
USA borde naturligtvis kräva en egen riksbank.

> Men vad är det som utgör tillgångarna? Vilken form har den lokala
> valutan? Eller består även denna lokala valuta av "värdelösa
> papperslappar oavsett"?

Visst kan en lokal valuta betraktas som lika värdelös, men du kan ju gå
in till grannen och få någonting i gengäld, hos Rothschilds blir du skjuten.

Bruno Hagelsten

oläst,
9 aug. 2011 10:40:142011-08-09
till

>Mikael Forsberg

>En stat har enbart stöldgods.

Du skrev ovan att det var Riksbanken som "bevarar det som staten
stulit". Jag ställde då frågan vad som stulits! Jag tror inte jag
förstår hur du menar med ditt svar ovan.

>Nej, vi som inte har USD kan närmast strunta i dårskapet. Men folket i
>USA borde naturligtvis kräva en egen riksbank.

Om Federal Reserve utför sitt uppdrag som USA:s centralbank, till det
amerikanska folkets belåtenhet så behöver ju inte vi bekymra oss.

>Visst kan en lokal valuta betraktas som lika värdelös, men du kan ju gå
>in till grannen och få någonting i gengäld, hos Rothschilds blir du skjuten.

Men det är väl ingen som går till Rothschild för att växla in sedlar
mot andra tillgångar? Hur kan man ge ut en lokal valuta som inte
baserar sig på några tillgångar?

Bruno

9 aug. 2011 13:20:282011-08-09
till
On 2011-08-09 16:40, Bruno Hagelsten wrote:

> Du skrev ovan att det var Riksbanken som "bevarar det som staten
> stulit". Jag ställde då frågan vad som stulits! Jag tror inte jag
> förstår hur du menar med ditt svar ovan.

Trots att du din vana trogen klipper för att det skall passa dig så är
det väl uppenbart vad jag avsåg. Stater har enbart stulna tillgångar och
förvarar dem tills de behöver dem till något. Vad är det du har svårt
att förstå?

> Om Federal Reserve utför sitt uppdrag som USA:s centralbank, till det
> amerikanska folkets belåtenhet så behöver ju inte vi bekymra oss.

Men uppenbart gör de inte det, eller hur?

> Men det är väl ingen som går till Rothschild för att växla in sedlar
> mot andra tillgångar? Hur kan man ge ut en lokal valuta som inte
> baserar sig på några tillgångar?

Rothschilds ger ju ut USD som inte baserar sig på några tillgångar, det
är ju bara ett rent bedrägeri. Men med en lokal valuta så garanterar den
lokala befolkningen värdet genom vad de kan prestera.

Bruno Hagelsten

oläst,
10 aug. 2011 15:25:452011-08-10
till
> [...]

>det väl uppenbart vad jag avsåg. Stater har enbart stulna tillgångar och
>förvarar dem tills de behöver dem till något. Vad är det du har svårt

Vad är det som stulits?

>Men uppenbart gör de inte det, eller hur?

Vad är det som är uppenbart?

>Rothschilds ger ju ut USD som inte baserar sig på några tillgångar, det
>är ju bara ett rent bedrägeri. Men med en lokal valuta så garanterar den
>lokala befolkningen värdet genom vad de kan prestera.

USD ingår i många länders reservvalutor. Kina hade t ex i slutet av
juni växt till 3,2 biljoner dollar (3,2 följt av 11 nollor). Så de är
inte så angelägna om att amerikanska dollar endast består av
returpappersvärdet. Men de är ju inte riktigt lika lättlurade som dig,
Mikael, som lätt går på sådana myter.

Bruno

11 aug. 2011 00:02:412011-08-11
till
On 2011-08-10 21:25, Bruno Hagelsten wrote:

> Vad är det som stulits?

Allt naturligtvis, en stat producerar inget, de stjäl med våldsmakt.
Faktiskt hela fundamentet för all statsbildning.

> Vad är det som är uppenbart?

Att förtroendet inte håller.

> [...]
> inte så angelägna om att amerikanska dollar endast består av
> returpappersvärdet. Men de är ju inte riktigt lika lättlurade som dig,

Jag är faktiskt bekymrad över hur Kina låtit sig luras av
Bilderberggruppen hitintills och det förvånar åtskilliga bedömare i
världen, så vaknar de inte upp för vilka de har med att göra är det illa
värre. Nu ser jag däremot att det finns enormt med skickligt folk i Kina
som väl ser det hela och de är förhoppninggsvis inte dumma nog att gå på
Bilderberggruppens bluffideologi.

Men å andra sidan sänker de ju USDollarn när de vill nu om de dumpar ut
den på marknaden. Man kan säga att de redan behärskar finansmarknaden.
Det gäller för övrigt fler valutor som den havererande Euron och till på
köpet ligger snart all industrikapacitet i Asien, oavsett hur mycket
Champgne Bilderberggruppen hinkar i sig från europeiska odlingar.

Bruno Hagelsten

oläst,
11 aug. 2011 03:31:272011-08-11
till
> [...]

>Bilderberggruppen hitintills och det förvånar åtskilliga bedömare i
>världen, så vaknar de inte upp för vilka de har med att göra är det illa

Exporten till väst och betalningen i USD är naturligtvis en stor del
av expansionen av Kinas handelsöverskott. Kina har därför inte något
att vinna på en recession i USA.

>Nu ser jag däremot att det finns enormt med skickligt folk i Kina
>som väl ser det hela och de är förhoppninggsvis inte dumma nog att gå på
>Bilderberggruppens bluffideologi.

Och vilken skulle den vara?

>Men å andra sidan sänker de ju USDollarn när de vill nu om de dumpar ut
>den på marknaden.

Det är just det som inte kommer att hända. De skjuter inte sig själva
i foten, för glädjen över att det även skulle drabba konjunkturen i
väst.

>Man kan säga att de redan behärskar finansmarknaden.

Jag förstår att du gärna vill tro det.

>Det gäller för övrigt fler valutor som den havererande Euron och till på
>köpet ligger snart all industrikapacitet i Asien, oavsett hur mycket
>Champgne Bilderberggruppen hinkar i sig från europeiska odlingar.

Jag tror inte att du förstår att Europas krisländer inte kan
depreciera sina valutor. Grekland får betala 6,25 procent i ränta på
tioåriga statsobligationer, motsvarande ungefär 50 miljarder kronor.
(Enligt uppgift från i mars.)

"Genom att höja skatterna och minska den offentliga sektorn kan
Greklands konsumtion successivt anpassas till vad den risiga export-
och turistsektorn kan sälja till utlandet. Det leder till hög
arbetslöshet, upplopp och strejker. Levnadsstandarden sjunker. Eländet
ökar. Det tycks vara priset man får betala om man inte i tid tar itu
med sina underskott i utrikeshandeln." Ref. D Nordling

Bruno

11 aug. 2011 04:45:142011-08-11
till
On 2011-08-11 09:31, Bruno Hagelsten wrote:

> Exporten till väst och betalningen i USD är naturligtvis en stor del
> av expansionen av Kinas handelsöverskott. Kina har därför inte något
> att vinna på en recession i USA.

> Och vilken skulle den vara?

Bilderbergruppen vill fortfarande avskaffa demokratin och ta
världsherravälde med en världsskatt på koldioxid till att börja med,
vilket Bildt och Reinfeldt arbetade hårt för i Köpenhamn , men det insåg
Kina var ett jätteblås så de åkte hem istället.

> Det är just det som inte kommer att hända. De skjuter inte sig själva
> i foten, för glädjen över att det även skulle drabba konjunkturen i
> väst.

> Jag förstår att du gärna vill tro det.

Jag hade hellre sett att du önskade att folket generellt härskade.
Bilderberggruppen skall vi slå med kapitalistisk demokrati, som även
Kina kommer att leda vägen till.

> [...]
> depreciera sina valutor. Grekland får betala 6,25 procent i ränta på
> tioåriga statsobligationer, motsvarande ungefär 50 miljarder kronor.

Det är ingen kris i Grekland eller andra EU-länder i övrigt, förutom att
EU är ett gangstersällskap vi måste bli av med. Naturligtvis
Bilderberggruppen som skapade dårskapet dessutom.

> [...]
> ökar. Det tycks vara priset man får betala om man inte i tid tar itu
> med sina underskott i utrikeshandeln." Ref. D Nordling

Genom att avskaffa Bilderberggruppen och deras EU, Euro med mera lagar,
tariffer, skatter och dumheter av alla de slag så klarar sig folket
utmärkt bra, som i årtusenden bortsett från när inte olika härskarförsök
gjorts från dessa galna grupperingar.

Björn Westling

oläst,
11 aug. 2011 04:52:592011-08-11
till
On 11 Aug, 10:45, Mikael Forsberg <mikaelforsb...@ymail.com> wrote:

> Jag hade hellre sett att du önskade att folket generellt härskade.
> Bilderberggruppen skall vi slå med kapitalistisk demokrati, som även
> Kina kommer att leda vägen till.

Sedan när är Kina på något sätt ledande inom ämnet "demokrati"?

11 aug. 2011 05:02:452011-08-11
till

Kina är det kanske mest kapitalistiska landet i världen idag och det är
demokrati. De helt korrumperade politikerna runt om i världen som kallar
sig demokrater (Sveriges riksdag typexempel) är ju löjliga skämt om än
lika farliga som vilken giftorm som helst.

Bruno Hagelsten

oläst,
11 aug. 2011 05:37:542011-08-11
till
> [...]

>sig demokrater (Sveriges riksdag typexempel) är ju löjliga skämt om än
>lika farliga som vilken giftorm som helst.

Det måste ställa till med en ofattbar tankeoreda att ständigt försöka
omdefiniera väldefinierade begrepp som t ex "demokrati".

"Kina kommer aldrig att kopiera det västerländska systemet och införa
en politisk ordning med ”flera partier som kan byta av varandra vid
makten”.

Uttalandena som på måndagen framfördes vid den pågående folkkongressen
av Wu Bangguo, chefen för det ständiga utskottet, var mer omfattande
och gavs större utrymme än vanligt vid denna årliga sammandragning."

Ref. DN 2009-03-09

Bruno

Björn Westling

oläst,
11 aug. 2011 05:58:452011-08-11
till
On 11 Aug, 11:02, Mikael Forsberg <mikaelforsb...@ymail.com> wrote:

> Kina är det kanske mest kapitalistiska landet i världen idag och det är
> demokrati.

Och det är förenligt med demokrati att bara kunna rösta på ett parti?
Det är förenligt med demokrati att skicka stridsvagnar på folk som
demonstrera för demokratiska rättigheter?
Det är förenligt med demokrati att undertrycka yttrandefrihet?

11 aug. 2011 08:20:052011-08-11
till
On 2011-08-11 11:37, Bruno Hagelsten wrote:

> [...]
>
> "Kina kommer aldrig att kopiera det västerländska systemet och införa
> en politisk ordning med ”flera partier som kan byta av varandra vid

Undrar på sätt och vis hur du fått för dig att demokrati är
västerländskt, men du avser förstås nuvarande politiska synsett, trots
att det skulle kunna gälla vart som helst och när som helst egentligen.

> [...]
> av Wu Bangguo, chefen för det ständiga utskottet, var mer omfattande
> och gavs större utrymme än vanligt vid denna årliga sammandragning."

Får nog anledning att återkomma i ärendet, med åren.

11 aug. 2011 08:57:502011-08-11
till

Kina skickar inte bomber mot människor och begår folkmord som Sverige i
Libyen och Afghanistan exempelvis. Det går att skriva vad som helst på
kinesiska websidor men i Sverige fängslas folk om de har en kinesisk
teckning hemma. Sverige har bara ett parti också märk väl och det är
Bilderberggruppen, så vill vi ha demokrati måste alla korrupta politiker
som låtit sig köpas av dem bort, oavsett vad de kallar sig tillhöra för
parti, eftersom Sverige eller svenska folket representerar ingen på
Bilderberggruppens listor.

Bruno Hagelsten

oläst,
11 aug. 2011 10:12:482011-08-11
till
>Mikael Forsberg
>
>Undrar p� s�tt och vis hur du f�tt f�r dig att demokrati �r
>v�sterl�ndskt, men du avser f�rst�s nuvarande politiska synsett, trots
>att det skulle kunna g�lla vart som helst och n�r som helst egentligen.

Ordet demokrati �r en sammanfogning av grekiskans "demos", folket, och
"kratein", styre, med den ungef�rliga betydelsen "folkstyre". I
svenskan finns ordet belagt sedan 1596.

Kina r�knas till de l�nder som styrs av en auktorit�r regim.
Ref. Wikipedia

Bruno

11 aug. 2011 10:25:012011-08-11
till
On 2011-08-11 16:12, Bruno Hagelsten wrote:

> Ordet demokrati är en sammanfogning av grekiskans "demos", folket, och
> "kratein", styre, med den ungefärliga betydelsen "folkstyre". I

> svenskan finns ordet belagt sedan 1596.
>
> Kina räknas till de länder som styrs av en auktoritär regim.
> Ref. Wikipedia

På vilket sätt gör den begreppsbildningen om demokrati 'västerländsk'?

Björn Westling

oläst,
11 aug. 2011 10:36:142011-08-11
till
On 11 Aug, 14:57, Mikael Forsberg <mikaelforsb...@ymail.com> wrote:

> Kina skickar inte bomber mot människor och begår folkmord som Sverige i
> Libyen och Afghanistan exempelvis.

Sverige gör inte heller några av dessa saker.

Det går att skriva vad som helst på
> kinesiska websidor men i Sverige fängslas folk om de har en kinesisk
> teckning hemma.

Jaså? Är det förbjudet att ha kinesiska teckningar hemma? Konstigt då
att kinarestaurangerna får agera obehindrat med denna brottslighet!

Sverige har bara ett parti också märk väl och det är
> Bilderberggruppen

Senast jag kollade hade vi åtta partier i Riksdagen, och massor av
andra partier. Det är förvisso möjligt att det finns ett litet parti
som heter Bilderberggruppen, men jag har aldrig hört talas om det
lilla partiet, vilket torde vara mindre viktigt än Kalle Anka-partiet.

> [...]
> som låtit sig köpas av dem bort, oavsett vad de kallar sig tillhöra för
> parti, eftersom Sverige eller svenska folket representerar ingen på

Obegriplig mening!

Björn Westling

oläst,
11 aug. 2011 10:31:282011-08-11
till

> Kina är det kanske mest kapitalistiska landet i världen idag och det är
> demokrati.

Nej, det är inte demokrati.

Bruno Hagelsten

oläst,
11 aug. 2011 10:47:502011-08-11
till

>Mikael Forsberg
>
>P� vilket s�tt g�r den begreppsbildningen om demokrati 'v�sterl�ndsk'?

Om du tittar p� en karta och markerar alla stater som har demokratiska
styrelses�tt s� ser du att f�rdelningen �r v�storienterad. Det finns
en omfattande litteratur om begreppet.

Bruno

11 aug. 2011 10:55:452011-08-11
till
On 2011-08-11 16:36, Björn Westling wrote:

> Sverige gör inte heller några av dessa saker.

Sverige är en diktatorisk Bilderbergstyrd-stat som deltar i massmord
dygnet runt i bland annat Libyen. Varför försöker du förneka det?

> Det går att skriva vad som helst på
>
> Jaså? Är det förbjudet att ha kinesiska teckningar hemma? Konstigt då
> att kinarestaurangerna får agera obehindrat med denna brottslighet!

Folks fälls för innehav av teckningarna, men hela befolkningen går ju
inte att låsa in. Fast det visar mycket tydligt vilken diktatur vi har
och hur galna Bilderberggruppen som styr är.

Björn Westling

oläst,
11 aug. 2011 12:15:062011-08-11
till
On 11 Aug, 16:55, Mikael Forsberg <mikaelforsb...@ymail.com> wrote:

> Sverige är en diktatorisk Bilderbergstyrd-stat som deltar i massmord
> dygnet runt i bland annat Libyen. Varför försöker du förneka det?

Främst för att Sverige inte är en diktatorisk Bilderbergstyrd stat och
deltar inte i massmord dygnet runt.

> Folks fälls för innehav av teckningarna, men hela befolkningen går ju
> inte att låsa in.

Nej, det är på intet vis förbjudet att inneha kinesiska teckningar.

11 aug. 2011 13:12:312011-08-11
till
On 2011-08-11 16:47, Bruno Hagelsten wrote:

> Om du tittar på en karta och markerar alla stater som har demokratiska
> styrelsesätt så ser du att fördelningen är västorienterad. Det finns

> en omfattande litteratur om begreppet.

Ingalunda, demokratin är global och det är bara när makthavare med
ambitioner åt annat håll som dyker upp förhållanden förändras.

Bruno Hagelsten

oläst,
11 aug. 2011 13:19:442011-08-11
till
>Mikael Forsberg

>Ingalunda, demokratin är global och det är bara när makthavare med
>ambitioner åt annat håll som dyker upp förhållanden förändras.

Har du lyckats röra till ännu ett begrepp nu? Demokrati kan tillämpas
på alla nivåer, som jag ser det. T ex inom en kommun, en förening, en
nationalstat etc. Det handlar om formerna för hur man fattar beslut.

Det ser ut som om du har självstyre i tankarna. Nationellt oberoende.

Bruno

11 aug. 2011 13:31:472011-08-11
till

Nej, jag hävdade att demokrati inte var något västerändskt, vad du nu än
snurrar om.

Björn Westling

oläst,
11 aug. 2011 13:50:252011-08-11
till
On 11 Aug, 19:12, Mikael Forsberg <mikaelforsb...@ymail.com> wrote:

> Ingalunda, demokratin är global

Okej, du hävdar alltså att om man på en karta markerar alla stater som
har demokratiska styreslesätt så blir frdelningen likformig, det är
ett påstående som strider mot hur de flesta andra ser det, så du får
nog förklara hur du tänkt dig det hela.

Björn Westling

oläst,
11 aug. 2011 13:51:322011-08-11
till

Du kan knappast förneka att större delen av världens demokratier hör
till västvärlden!

Bruno Hagelsten

oläst,
11 aug. 2011 15:22:132011-08-11
till
>Mikael Forsberg

>Nej, jag hävdade att demokrati inte var något västerändskt, vad du nu än
>snurrar om.

Jaså! Är du säker på att du har minsta aning om vad du talar om?

Bruno

12 aug. 2011 03:15:462011-08-12
till

Nej, det är snarare du som skall förklara vad du tror är 'Demokrati'.

12 aug. 2011 03:21:592011-08-12
till

Det finns inget öst eller väst över hela världen, det är en glob vi
lever på.

För övrigt är det en liten del av alla människor på vår planet som lever
i de länder du tror är väst.

12 aug. 2011 03:55:542011-08-12
till

Självfallet.

Bruno Hagelsten

oläst,
12 aug. 2011 04:12:082011-08-12
till

>Mikael Forsberg
>
>Självfallet.

Visa något prov på det då, för omväxlings skull!

Har Muammar al-Khadaffi visat något större intresse för demokrati,
anser du? Är Kina en demokrati? Är Nordkorea det exempel du skulle
vilja framhålla som en fiktig folkstat, med en utvecklad demokrati?

Var står du någonstans, Mikael? Det är svårt att se dig där du står
nersänkt i all jävla skit du försvarar.

Bruno

kaj.st...@helsinki.fi.invalid

oläst,
12 aug. 2011 05:31:452011-08-12
till
In swnet.politik Mikael Forsberg <mikaelf...@ymail.com> wrote:

> Kina skickar inte bomber mot människor och begår folkmord som Sverige i
> Libyen och Afghanistan exempelvis.

Demokrati har att gjöra med hur de styrande i landet _väljs_, inte vad de
valda besluter.

--
Kaj

12 aug. 2011 06:52:032011-08-12
till
On 2011-08-12 10:12, Bruno Hagelsten wrote:

> Visa n�got prov p� det d�, f�r omv�xlings skull!

Demokrati �r folkv�lde och har alltid funnits d�r folk existerat. Bara
f�r att starta f�r er noviser.

> Har Muammar al-Khadaffi visat n�got st�rre intresse f�r demokrati,
> anser du? �r Kina en demokrati? �r Nordkorea det exempel du skulle
> vilja framh�lla som en fiktig folkstat, med en utvecklad demokrati?

Jag vet ju att Europa och USA �r helt Bilderberg-korrumperade landsbitar
p� Jorden, men folket styr mer �ver sina egna liv �n vad de d�r
politikerna f�rs�ker g�ra.

> Var st�r du n�gonstans, Mikael? Det �r sv�rt att se dig d�r du st�r
> ners�nkt i all j�vla skit du f�rsvarar.

Jag f�rsvarar frihet och individualism, tyv�rr st�mmer inte det med din
str�van efter diktatur. Bara att beklaga.

Björn Westling

oläst,
12 aug. 2011 07:53:582011-08-12
till

Nej, det är snarare du som skall förklara vad du tror är "Demokrati",
eftersom det är uppenbart av det jag skriver att min definition är
identisk med den definition som är allmän, och som man kan se i varje
lärobok i samhällskunskap!

Björn Westling

oläst,
12 aug. 2011 07:57:252011-08-12
till
On 12 Aug, 09:21, Mikael Forsberg <mikaelforsb...@ymail.com> wrote:

> Det finns inget öst eller väst över hela världen, det är en glob vi
> lever på.

Det hindrar inte att "västvärlden" är ett vedertaget begrepp. Det är
förvisso inte lika aktuellt nu sedan östblocket upplöstes, men
indelning finns kvar.

Och oavsett hur mycket du skriker så kan du inte förneka att det finns
begrepp som "fjärran östern".

> För övrigt är det en liten del av alla människor på vår planet som lever
> i de länder du tror är väst.

1) Vad spelar invånarantalet för roll?
2) Varför försöker du antyda att min åsikt om vad som är väst skulle
vara annorlunda än den gängse åsikten?

Björn Westling

oläst,
12 aug. 2011 08:00:032011-08-12
till
On 12 Aug, 12:52, Mikael Forsberg <mikaelforsb...@ymail.com> wrote:

> Demokrati r folkv lde och har alltid funnits d r folk existerat. Bara
> f r att starta f r er noviser.

Bra, och då kanske du kan fundera vidare över vad demokrati innebär.
Att lamt slå upp ordet i en synonymordbok betyder inte att du vet vad
det betyder!

12 aug. 2011 08:44:242011-08-12
till

Där får du till det på ett vis att tänka, men demokrati är hur folket
härskar inte vad några valda gör.

Demokrati är folkvälde och det innebär att folket härskar, inte vilken
korrumperad politiker de tycker har bäst leende att lägga sin röst på.

Om vi i de länder vissa väljer att kalla västvärlden vill ha demokrati
så kan vi inte ha några från Bilderberggruppen som sitter och orerar
nonsens inför kamerorna, utan då måste vi ha tänkande människor som
arbetar för folket till skillnad mot de officiella politiker vi ser i
dagsläget.

Ett krav vore att ställa för alla väljare att de som de eventuellt
röstar på inte är köpta av Bilderberggruppen oavsett vilket parti de
säger sig stå för.

Björn Westling

oläst,
12 aug. 2011 09:00:272011-08-12
till
On 12 Aug, 14:44, Mikael Forsberg <mikaelforsb...@ymail.com> wrote:

> [...]
>
> Demokrati är folkvälde och det innebär att folket härskar, inte vilken
> korrumperad politiker de tycker har bäst leende att lägga sin röst på.

Du bör nog läsa på vad "demokrati" är istället för att försöka hitta
på en egen definition av ordet!

12 aug. 2011 09:34:262011-08-12
till

民主的

Björn Westling

oläst,
12 aug. 2011 10:48:412011-08-12
till

Vet du inte hur man gör för att ta reda på vad ett ord betyder?

tlhIngan Hol vIjatlh . vIyajchu'be' , 'ach qaH DaneHchugh HIrI'

12 aug. 2011 12:05:292011-08-12
till

民主这个词

Bruno Hagelsten

oläst,
12 aug. 2011 12:07:552011-08-12
till
>Mikael Forsberg
>
>Demokrati är folkvälde och har alltid funnits där folk existerat. Bara
>för att starta för er noviser.

Det räcker inte som definition. "Folkvälde" måste innehålla något.
Allmänna och fria val är en förutsättning och vidare ingår i begreppet
demokrati att alla medborgare har en serie fri- och rättigheter, de
demokratiska fri- och rättigheterna. Sådana rättigheter finns bara i
begränsad utsträckning i en rad afrikanska och asiatiska stater.
Dessbättre växer antalet stater som har demokratiska styrelseformer.

>Jag vet ju att Europa och USA är helt Bilderberg-korrumperade landsbitar
>på Jorden, men folket styr mer över sina egna liv än vad de där
>politikerna försöker göra.

Du kommer med dina nonsenssvar och verkar inte ha en aning om vad du
talar om. Om du vore det minsta hederlig i intellektuellt avseende
skulle du medgivit att Muammar al-Khadaffis något vaga intresse för
demokrati, är den direkta orsaken till att situationen ser ut som den
gör. Om landets rika tillgångar hade kommit fler medborgare till del
skulle situationen varit betydligt bättre. Om al-Khadaffi skulle
medverkat till att genomföra reformer, som efterhand skulle omvandlat
landet till en demokrati (efter nationens egna förutsättningar) skulle
de inte behövt vara så ängsliga för att Säkerhetsrådet skulle börjat
intressera sig för landets inre angelägenheter.

>Jag försvarar frihet och individualism, tyvärr stämmer inte det med din
>strävan efter diktatur. Bara att beklaga.

Om du menar någonting alls med frihet och individualism måste ju
begreppen stå för någonting. När du blir konkret och räknar upp ett
antal länder som du försvarar är det aldrig sådana som bjuder sina
medborgare på lyxen att vara fria individer. Problemet ligger
antagligen inte i din förmåga att kunna förstå hur motsägelsefullt du
resonerar, snarare har du kört fast i konspirationsträsket. Och ju mer
du stretar emot, dess djupare sjunker du i denna bottenlösa sörja av
motsägelser och förnekelser. Tämligen allvarligt.

Bruno

Björn Westling

oläst,
12 aug. 2011 12:36:012011-08-12
till

Den logiska slutsatsen av Mikaels övergång till kinesiska eller
möjligen japanska är att han på det viset vill undvika att hans
"argument" vederläggs.

13 aug. 2011 03:36:432011-08-13
till
On 2011-08-12 18:07, Bruno Hagelsten wrote:

> [...]
> begränsad utsträckning i en rad afrikanska och asiatiska stater.
> Dessbättre växer antalet stater som har demokratiska styrelseformer.

Så fort man inför någon styrelseform, oavsett vilken, så inkräktar man
på individens frihet.

Gaddafi har onekligen varit bättre för folket i Libyen än Bilderbergarna
och deras mutade NATO som nu bombar ihjäl folket och plundrar landet.
Kina är en folkkapitalim som är mer demokratiskt än Sverige med
Bilderberg-korruptivt styre. Nord-Korea är så slutet att det är svårt
att riktigt bedöma hur det ligger till där, men det hjälper absolut inte
folket med några handelsembargon.

> [...]
> de inte behövt vara så ängsliga för att Säkerhetsrådet skulle börjat
> intressera sig för landets inre angelägenheter.

Bilderbergarna och deras säkerehetsråd är bara ute efter att plundra i
sitt korståg så de är inget att förlita sig på.

> [...]
> du stretar emot, dess djupare sjunker du i denna bottenlösa sörja av
> motsägelser och förnekelser. Tämligen allvarligt.

Jag vinner ju lätt när din argumentation upphör och övergår till
personangrepp. Inse det så har du vuxit något.

13 aug. 2011 03:49:592011-08-13
till

Nejdå, det var du som drog upp vedertagna begrepp i läroböcker och jag
förklarar bara att då måste du rimligen titta på exempelvis kinesiska,
som är hundra gånger större än svenska, om du vill hävda allmängiltighet.

13 aug. 2011 03:56:382011-08-13
till
Mikael Forsberg presenterade följande förklaring :

> Jag vinner ju lätt när din argumentation upphör och övergår till
> personangrepp. Inse det så har du vuxit något.

Aj, aj, stackars Bruno Hagelsten som måste gå till personangrepp.
Det är ju något som han alltid tillviter andra.

--
Akademiker,högutbildade, välavlönade människor högt upp i
välståndsligan har plötsligt blivit de som har det svårt i samhället,

Björn Westling

oläst,
13 aug. 2011 06:39:432011-08-13
till

IOch i kinesiska läroböcker står det att räkor är insekter, menar du?

13 aug. 2011 06:51:432011-08-13
till

Hur skall du nu kunna motbevisa något sådant?

Björn Westling

oläst,
13 aug. 2011 07:04:042011-08-13
till

Genom sunt förnuft!

Sedan så är det naturligtvis rent trams att man måste lära sig
kinesiska för att kunna ta reda på vad vedertagan begrepp innebär. Det
räcker förvisso utmärkt med att kunna svenska.

Björn Westling

oläst,
13 aug. 2011 06:42:012011-08-13
till
On 13 Aug, 09:56, kjell <pet...@yuyuy.se> wrote:
> Mikael Forsberg presenterade följande förklaring :

> Aj, aj, stackars Bruno Hagelsten som måste gå till personangrepp.
> Det är ju något som han alltid tillviter andra.

Att Mikael påstår att Bruno gick till personangrepp betyder inte att
Bruno gick till personangrepp.
Och det är lustigt att just du är syrlig om att någon gick till
personangrepp, med tanke på att du nästan bara kommer mer
personangrepp!

13 aug. 2011 07:51:432011-08-13
till
On 2011-08-13 13:04, Björn Westling wrote:

> Genom sunt förnuft!

Hehe, din tro på sunt förnuft kontra tiotusentals år av Asiens, ja man
bara roas av dina dumheter. Märk väl att påståendet är ditt dessutom.

> Sedan så är det naturligtvis rent trams att man måste lära sig
> kinesiska för att kunna ta reda på vad vedertagan begrepp innebär. Det
> räcker förvisso utmärkt med att kunna svenska.

Alltid en början

Björn Westling

oläst,
13 aug. 2011 08:06:302011-08-13
till
On 13 Aug, 13:51, Mikael Forsberg <mikaelforsb...@ymail.com> wrote:

> Hehe, din tro på sunt förnuft kontra tiotusentals år av Asiens, ja man
> bara roas av dina dumheter.

Vad är det för dumt med att hävda att räkor inte är insekter?

> Märk väl att påståendet är ditt dessutom.

Nej, att räkor inte är insekter är inte mitt påstående! Lika lite som
påståendet att 6 är ett perfekt tal skulle vara mitt påstående.

13 aug. 2011 09:17:002011-08-13
till
Björn Westling formulerade på lördag :

Ordbajseri!

Björn Westling

oläst,
13 aug. 2011 10:51:542011-08-13
till
On 13 Aug, 15:17, kjell <pet...@yuyuy.se> wrote:
> Björn Westling formulerade på lördag :

> Ordbajseri!

Och ditt svar på att jag skrev att du nästan bara kommer med
personangrepp blev - ett personangrepp

0 nya meddelanden