Inkompeten(s)en sprider sig

Hakvinius

oläst,
9 aug. 2011 02:56:592011-08-09
till
Här har vi inte bara en inkompetent sosse, utan en hel kongre(s)(s)..

"Allt fler barn hamnar i skuldfällan genom att oseriösa företag
utnyttjar dom genom att lura på dom SMS-lån. Socialdemokraternas
partistyrelse kunde tänka sig att lån skulle kunna ges efter särskild
prövning."

http://alturl.com/v8e47

Charlie R

oläst,
9 aug. 2011 16:10:152011-08-09
till
Tue, 09 Aug 2011 08:56:59 +0200, Hakvinius ba:

Det där verkar ju vara från 2009?

http://norran.se/nyheter/norrochvasterbotten/article353732.ece

Ett företag kan ju öht inte ingå ett giltigt låneavtal med minderårig utan
dennes målsmans vetskap och godkännande, ens om det sker via SMS...

Charlie.

Hakvinius

oläst,
9 aug. 2011 16:23:022011-08-09
till

Exakt! Det var vid det tillfället (liksom det är nu) redan förbjudet att
teckna avtal om lån med minderårig, så vad tjafsade man om på
kongressen?? Dessutom tycks man ju föreslå en *uppluckring* av förbudet:
"Partistyrelse kunde tänka sig att lån skulle kunna ges efter särskild
prövning". Man ville mao ge möjlighet för minderåriga att teckna
låneavtal via t ex SMS, tss, tss, tss....

Det jag förundras över är hur idiotin kan ha spridit sig ända upp i
kongressen utan att ha stoppats (eller om nu idiotin sprider sig nedåt...)

Charlie R

oläst,
10 aug. 2011 07:40:102011-08-10
till
Tue, 09 Aug 2011 22:23:02 +0200, Hakvinius ba:

> Det jag förundras över är hur idiotin kan ha spridit sig ända upp i

> kongressen utan att ha stoppats (eller om nu idiotin sprider sig nedåt...)

Det är så där det blir när man lyckats mobbat ut intelligentsian.

Charlie.

Henrik Bengtsson

oläst,
10 aug. 2011 07:54:542011-08-10
till
"Hakvinius" <hakv...@hotmail.com> skrev i meddelandet

> [...]

e>>> partistyrelse kunde tänka sig att lån skulle kunna ges efter särskild

> [...]
>
> Det jag förundras över är hur idiotin kan ha spridit sig ända upp i
> kongressen utan att ha stoppats (eller om nu idiotin sprider sig nedåt...)

Ibland undrar jag om de bara inte tänker eller om det är folk som pushar
fram dumma frågor/förslag bara för sitt egna nöje.

Den förra riksdagsledamoten för V Peter Pedersen, lyckades ju bra med
exemplet att inte tänka när han föreslog en evighetsmaskin och tyckte att
det inte borde vara så svårt i nån diskussion kring alternativa drivmedel
eller vad det nu var.

Mvh
Henrik

Charlie R

oläst,
10 aug. 2011 08:42:172011-08-10
till
Wed, 10 Aug 2011 13:54:54 +0200, Henrik Bengtsson ba:

> [...]

> det inte borde vara så svårt i nån diskussion kring alternativa drivmedel

Det är inte sådana saker man får lära sig i ungdomsförbunden nuförtiden,
lika litet som om logaritmernas patenterbarhet eller minderårigas
rättskapabilitet. Det är inte den sortens meriter som behövs för att ta
sig fram i okunskapssamhället.

Charlie.

0 nya meddelanden