Varför får en sådan ljugande sitta kvar?

16 okt. 2011 04:11:562011-10-16
till
Jo helt enkelt för att Sverige tycks styras av högerdräggens media.
Sådana petitesser är inget som intresserar högerdräggen på
swnet.politik. Det skulle ju solka ner bilden av en av deras ikoner.
Att en minister ljuger om sina intressen hör säkerligen till
affärshemligheter och skall enligt högerns usla affärsetik och
hederlighet förtigas.

"Allianskollegor kritiserar Carl Bildt

Kritiken växer nu mot utrikesminister
Carl Bildt (M) för hans uttalande
om de fängslade svenska journalis-
terna i Etiopien.

Centerns och Kristdemokraternas
utrikespolitiska talespersoner anser
att Bildts uttalanden borde vara
skarpare.

-Det får inte råda någon tvekan om
att när det fria ordet fängslas så
ställer Sverige upp, säger Kerstin
Lundgren (C). Desiré Pethreus (KD)
anser att uttalandena kunde ha varit
mer politiska, skriver Dagens
Nyheter.
Kritiken gäller också Bildts förnekan-
de av oljebolaget Lundin Petroleums
intressen i Etiopien.

Förra helgen sade Bildt i SVT att Lun-
din Petroleum inte fanns i Etiopien
men i måndags kunde Rapport visa att
Lundinfamiljen hade stora intressen
där.

Via stiftelser är familjen bl.a. en-
skilt största aktieägare i både före-
taget och Africa Oil som driver verk-
samhet i Ogadenprovinsen i Etiopien.

-Det är dumt att förneka saker som
går lätt att ko ntrollera. Det skapar
ingen trovärdighet, säger etik-
experten Hans De Geer till DN."

http://svt.se/svttext/tv/pages/109.html

--
Akademiker,högutbildade, välavlönade människor högt upp i
välståndsligan har plötsligt blivit de som har det svårt i samhället,

kaj.st...@helsinki.fi.invalid

oläst,
16 okt. 2011 04:36:332011-10-16
till
kjell <videoko...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> Att en minister ljuger om sina intressen hör säkerligen till
> affärshemligheter och skall enligt högerns usla affärsetik och

[...]

Du uppfattar alltså att en nyhet med ovanstående rubrik är ett bevis för
att högerpolitiker inte får kritik (även från högerhåll)? Märklig
logik..

--
Kaj

16 okt. 2011 04:38:442011-10-16
till
kaj.st...@helsinki.fi.invalid förklarade :
Du kanske har svårt med svenska språket!?

16 okt. 2011 04:52:102011-10-16
till
kaj.st...@helsinki.fi.invalid formulerade på söndag :
Förresten... själva sakfrågan var ointressant om en ljugande minister
med ekonmiska intressen i Lundin Oil och Sudan exvis. Det var som
vanligt lättare att kritisera hur jag skrev. Ett vanligt trick från er
på högerkanten.

Björn Westling

oläst,
16 okt. 2011 05:02:352011-10-16
till
On 16 Okt, 10:38, kjell <videokopier...@hotmail.com> wrote:
> kaj.stenb...@helsinki.fi.invalid förklarade :

> Du kanske har svårt med svenska språket!?

Förklara gärna för oss okunniga hur rubriken "Allianskollegor
kritiserar Carl Bildt" skall kunna tolkas som "Allianspolitiker håller
käften och kritiserar inte alls Bildt"

Arne Lund

oläst,
16 okt. 2011 05:47:152011-10-16
till
Du verkar inte heller förstå svenska språket?
Det Kjell tydligt kritiserar, är inte allianspolitiker utan deras
media och väljare här på swnet.politik. Blev det tydligare nu?

Inte för att jag vet om CB har ljugit eller inte, för han verkar inte
ha speciellt bra koll på någonting av det som händer och sker i
Sverige och världen, med tanke på att han är utrikesminister. FR är
betydligt bättre på detta. ;)

kaj.st...@helsinki.fi.invalid

oläst,
16 okt. 2011 06:41:182011-10-16
till
Arne Lund <arne...@gmail.com> wrote:

> Du verkar inte heller förstå svenska språket?
> Det Kjell tydligt kritiserar, är inte allianspolitiker utan deras
> media och väljare här på swnet.politik. Blev det tydligare nu?

Problemet med Kjells "debatteknik" är att han i sitt sinne har två, och
bara två, lådor. Den ena är märkt "hyggligt folk, vänster", den andra är
märkt "de andra, höger". Framförallt lådan "höger" innefattar en massa
åsikter, uppfattningar och syn på människor som Kjell av
behändighetsskäl klumpat ihop med varandra.
När sedan Kjell ser en person skriva ett inlägg fattar han ett
intuitivt blixtbeslut och placerar skribenten i någon av lådorna. Hamnar
man då i lådan "höger" innebär det i Kjells sinne att man automatiskt
omfattar _alla_ de uppfattningar han reserverat för just den lådan.
Efter denna klassificering behöver Kjell inte mera fundera på
_vad_ någon skriver, klassificeringen är ju redan gjord så det framförda
spelar inte mera någon roll. Han kan då ägna sig åt semantisk
masturbation som att hitta på nya invektiv för sin låda, såsom
"högerdrägg" o likn.

--
Kaj

Björn Westling

oläst,
16 okt. 2011 06:58:192011-10-16
till
On 16 Okt, 11:47, Arne Lund <arnel...@gmail.com> wrote:

> Du verkar inte heller förstå svenska språket?
> Det Kjell tydligt kritiserar, är inte allianspolitiker utan deras
> media och väljare här på swnet.politik.

Och som exempel på hur högern inte kritiserar sina representanter så
väljer han en artikel som handlar om hur just högerfolk kritiserar
just sina representanter.

Och det kjell kritiserar är att de som har sina sympatier till höger
inte kritiserar "sina" politiker utan bara motståndarna. Fast kjells
indignation blir ju svårförståelig om man tänker på att kjell själv
inte kritiserar sina politiker, utan bara motståndarna.

Blev det tydligare nu?

Det var tydligt redan innan du förklarade.

16 okt. 2011 07:43:522011-10-16
till
kaj.st...@helsinki.fi.invalid förklarade på 2011-10-16 :
Det är alls icke vare sig konstigt eller svårt att klassificera er
utifrån er obenägenhet att diskutera högerns politik och i detta fallet
en utrikesminsters affärer. Du har själv nu medverkat till att hamna i
den gruppen. Du väljer att kritisera vad jag skriver och inte
sakfrågan.
Konstigare än så är det faktiskt inte. Jag uppfattar att ditt tigande i
frågan anser Bildt stå fri från all kritik. Att tiga som du gör är
detsamma som att krypa för högerns ikoner. KFIB har härmed fått ännu en
värdig medlem,! GRATULERAR!

--
Akademiker,högutbildade, välavlönade människor högt upp i
välståndsligan har plötsligt blivit de som har det svårt i samhället,
de som tidigare hade det sämst har i detta borgerliga egoistiska
samhälle
blivit de som har det gott ställt och vara de som skall göra ekonomiska
offer.

Björn Westling

oläst,
16 okt. 2011 09:11:402011-10-16
till
On 16 Okt, 13:43, kjell <videokopier...@hotmail.com> wrote:
> kaj.stenb...@helsinki.fi.invalid förklarade på 2011-10-16 :

> Det är alls icke vare sig konstigt eller svårt att klassificera er
> utifrån er obenägenhet att diskutera högerns politik

Fast eftersom du bestämt vad högerns politik är och högljutt anklagar
andra för att ljuga om deras bild inte stämmer med din så bidrar inte
du konstruktivt till någon debatt.

kaj.st...@helsinki.fi.invalid

oläst,
16 okt. 2011 12:06:052011-10-16
> [...]

> kritik. Att tiga som du gör är detsamma som att krypa för högerns
> ikoner. KFIB har härmed fått ännu en värdig medlem,! GRATULERAR!

Du kan naturgtvis ha den uppfattningen. _Min_ uppfattning är att jag
inte kommenterat Bild (varken positivt eller negativt) därför att jag
har en så ytlig bild av Bildt att jag inte tyckt att mitt ev. tyckande
skulle vara av något intresse. (Och jag kan inte ens påstå att jag skulle
vara speciellt intresserad heller).

--
Kaj

16 okt. 2011 12:29:582011-10-16
till
kaj.st...@helsinki.fi.invalid placerade detta på skärmen :
Du är mer intresserad av semantik än politik, i varje fall när det
handlar om högern. Håll du dig till exvis swnet.svenska, det passar dig
säkerlien bättre. Du kan slå dig ihop ordbajsaren, ni kommer nog att
trivas ihop.

--
[...]

16 okt. 2011 12:34:172011-10-16
till
On 16 Okt, 18:29, kjell <videokopier...@hotmail.com> wrote:
> Du kan slå dig ihop ordbajsaren, ni kommer nog att
> trivas ihop.

Och du, kjell, borde hålla dig till swnet.diverse, för där är det ju
fullt tillåtet och enligt god sed att enbart kasta skit mot andra med
hjälp av påhittade egenskaper och invektiv.

Anser du att det är ett rimligt beteende i politiska debatter att
enbart rikta in sig på att komma med okävdinsord riktade mot
debattmotståndarna, och att hitta på åsikter åt sina debattmotståndare
vilka man sedan angriper!

Hakvinius

oläst,
16 okt. 2011 14:38:292011-10-16
till
kjell skrev 2011-10-16 10:11:
> [...]
> Att en minister ljuger om sina intressen hör säkerligen till
> affärshemligheter och skall enligt högerns usla affärsetik och

I sin blogg skriver utrikesministern:

"– Lundin Petroleum – ett företag där jag satt i styrelsen intill dess
att jag blev utrikesminister – hade ingen ägande i Etiopien under den
tid jag satt i styrelsen. Och har det mig veterligen inte i dag heller.

DN pekar i artikeln på att familjen Lundin genom två stiftelser är
storägare i Africa Oil, som utvinner olja i Etiopien. Något Bildt i sin
blogg menar att Skavlan inte frågade honom om.

– Det frågan till mig gällde var ju faktiskt Lundin Petroleum – och inte
andra företag som jag saknar kunskap om."

16 okt. 2011 14:42:522011-10-16
till
Det hände Hakvinius formulerade :

> I sin blogg skriver utrikesministern:

Jag skiter i hur mycket han skriver på sin blogg!

Avos

oläst,
16 okt. 2011 14:54:542011-10-16
till
Du har gjort en allmän definition av politik. Trådstartandet omkring en myglande politiker handlade ju om att han var oärlig för att han var socialdemokratisk ledande politiker. Naturligtvis är borgerliga ledande politiker välluktande och ärliga.
Politiken har skapats för de dumma människornas skull.

--
Android Usenet Reader
http://android.newsgroupstats.hk

Hakvinius

oläst,
16 okt. 2011 15:01:032011-10-16
till
kjell skrev 2011-10-16 20:42:

> Jag skiter i hur mycket han skriver på sin blogg!

Det var ju inte huruvida han skrev eller inte du skulle ta till dig,
utan *vad* han skrev.

Du ju åsikter om hans uttalanden, men du vägrar ta till dig hans
genmäle?! Du är verkligen urtypen för en betongsosse!

16 okt. 2011 16:09:162011-10-16
till
Hakvinius placerade detta på skärmen :
Fortsätt du läsa han bloggande, svarar på frågor gör han ju inte. Du
verkar var väldgt imponerad av den bloggande ikonen.

Hakvinius

oläst,
16 okt. 2011 16:21:212011-10-16
till
kjell skrev 2011-10-16 22:09:
> Hakvinius placerade detta på skärmen :

> Fortsätt du läsa han bloggande, svarar på frågor gör han ju inte. Du
> verkar var väldgt imponerad av den bloggande ikonen.

Verkar? Vad vet du om det baserat på vad jag skrev?

Sedan var inlägget inte till för att du skulle förstå dementin (det hade
jag inte räknat med), utan den var för att de andra som läser din
förljugna propaganda kanske ska förstå (och inse att "sossar" och
"sanning" inte hör hemma i samma salonger...)

Björn Westling

oläst,
16 okt. 2011 16:24:302011-10-16
till
On 16 Okt, 22:09, kjell <videokopier...@hotmail.com> wrote:
> Hakvinius placerade detta på skärmen :

> Fortsätt du läsa han bloggande, svarar på frågor gör han ju inte.

Hur vet du det? Du har väl knappast läst något han skrivit!

Hur menar du att din trovärdighet i frågor skulle öka om du inte ens
ids läsa tre meningar där han ger sin bild av det hela?

kaj.st...@helsinki.fi.invalid

oläst,
16 okt. 2011 23:51:052011-10-16
till
Avos <avo...@yahoo.se> wrote:
Kaj:
> [...]
> myglande politiker handlade ju om att han var oärlig för att han var
> socialdemokratisk ledande politiker. Naturligtvis är borgerliga ledande

Men just _denna_ tråd startades av Kjell, med högerpoilitikern Bildt i
blickfånget. Sedan ville han bevisa sin käpphäst om att högern inte
krtitiserar högern med hjälp av en artikel som går ut på att
högerpolitiker kristiserar en högerpolitiker...

Men till det principiella planet. Antag att vi måste välja mellan dessa
två politiker:
a) har skott sig personligen på dubiösa grunder. Fifflet har varit
statsfinansiellt obetydligt, men han ljuger senare om det
b) har skrivit under papper utan att veta om det och minns inget om
saken senare.

Vilket är det mindre onda, a) Som inte uppvisat inkompetens, men nog
dubiös personlig finansmoral, eller b) som verkar helt inkompetent och
uppvisar tydliga tecken på demens?

(Och nu hade jag _inget_ konkret fall direkt i tankarna).

--
Kaj

17 okt. 2011 01:01:122011-10-17
till
när 2011-10-16, Hakvinius förmodade :

> Verkar? Vad vet du om det baserat på vad jag skrev?

Baserat på det sedvanliga...ingen kritik, endast en hänvisning til din
bloggande ikon. En moderat som tar för givet att det en annan moderat
skriver på sin blogg är de absoluta sanningen. Manipulerande moderater
ser vi jämt och ständigt. Frågan är varför dina högerdräggskompisar
inom media inte genomför mer "undersökande" journalistik? Svaret är
givet!

17 okt. 2011 05:19:462011-10-17
till
kaj.st...@helsinki.fi.invalid uttryckte precis :

> Problemet med Kjells "debatteknik" är att han i sitt sinne har två, och
> bara två, lådor.

Det är ni inom de borgerliga (högern) som är det stora problemet.
Jag har förklarat så många gånger för er inom högern att ni aldrig så
länge jag har energi skall opåtalat komma mera versioner hur poltiken
skall skötas i Sverige. Detta har alltid varit tt näste för allehanda
obskyra existenser från högern. Det står helt klart att den allra
största delen av inläggen härör från högerhåll, med dess stora
nackdelar och ensidiga högerpropaganda. Det är en myt av stora mått att
endast ni (akademiker) står för kunnande och tänkande. Att en professor
per automatik skulle stå för sanningen om hur högeralliansens politik
slår mot andra än er själva är ett stort skämt. Jag kan med rätta påstå
att jag vet betydligt mer om detta än er välutbildade och välmående
akademiker.

> [...]
> åsikter, uppfattningar och syn på människor som Kjell av
> behändighetsskäl klumpat ihop med varandra.

Så här är det... eftersom ni aldrig vill diskutera högeralliansens
politik överhuvudtaget uppstår genast frågan varför. Jag drar den
slutsatsen som ligger allra närmast och det är att ni borgerliga inte
vill diskutera det med personer som är drabbade av högerns
skötdigsjälvochskitiandrapolitik. Att ni hamnar i lådor är inte alls
konstigt, det är en direkt följd av ert agerande och er uppenbara
oförmåga att sätta er i i andras problem förosakade av högeralliansens
vidriga politik gentemot pensionärer, sjuka, handikappade och
arbetslösa. Ni sitter på era piedestaler och blickar ner helt nöjda och
belåtna med hur bra ni själva har det. Har i inlägg belyst hur ni
unviker besvärande politiska frågor, jag har försökt med Bildt,
socialförsäkringarna, högerns mediamakt, bristen på satsningar av
infrastruktur, den privata sjukvårdens nackdelar, de rena
smutsastningskampanjerna på swnet.politik, den s.k. fasan (FAS3).
Listan kan göras hur lång som helst. Då väljer ni inom högern genast
att försöka styra in på något helt annat, du och ordbajsaren är bra på
semantiskt dravel. Förstår inte vad du egentligen har på swnet.politik
att göra, någon politik är du ju inte intresserad av. Märk väl om den
skulle komma från vänsterhåll.

> När sedan Kjell ser en person skriva ett inlägg fattar han ett
> intuitivt blixtbeslut och placerar skribenten i någon av lådorna.

Helt fel, det är alls inte intuitivt, det har att göra med erfarenhet
grundad på era inlägg.
> Hamnar man då i lådan "höger" innebär det i Kjells sinne att man automatiskt
> omfattar _alla_ de uppfattningar han reserverat för just den lådan.

Visst är det så, men det gör jag utifrån era värderingar och åsikter.
Ställer jag raka frågor om varför ni exvis tycker de nya
socialförsäkringarna är så bra för de som skall ta del av dem och inte
svarar utan försöker med ert "filibustrande" så är det ett klart
ställningstagande från er sida.

> [...]
> spelar inte mera någon roll. Han kan då ägna sig åt semantisk
> masturbation som att hitta på nya invektiv för sin låda, såsom

Vet du vad jag menar med högerdrägg? Tror nog att du mycket väl
uppfattat mina diskreta förklaringar.
Det där med semantisk masturbation lät bra, varför sysslar du med
sådant i stället för diskutera politik?
Du har hamnat i totalt fel grupp, hoppa över till swnet.svenska, där
platsar du bättre och kommer att bli mer tillfredtälld med ditt
masturberande.
Slutligen... kommer även i fortsättningen att visa att swnet.politik är
enbart ett näste för diverse högexistenser som inget hellre vill än att
syssla med personkampanjer och kasta skit på personer med
vänsteråsikter, Till skillnad mot dig ch dina gelikar vågar jag stå för
mina åsikter och de är grundade på att alla skall kunna leva ett
värdigt liv i Sverige. Så är tyvärr inte längre fallet och det är helt
klart den högerbetonade politiken som bedrivs som går ut på att öka
skillnaderna och var mans rätt att roffa åt sig på de svagas bekostnad.
Men det är säkerligen inget som stör dig och dina gelikar, eller?
En sak till... för att vara professor, välmående och välbeställd är du
totalt ovetande eller har dina skygglappar på dig när det gäller
högerns politik och dess verkningar utanför den klass du tillhör.

kaj.st...@helsinki.fi.invalid

oläst,
17 okt. 2011 05:25:362011-10-17
> [...]

> totalt ovetande eller har dina skygglappar på dig när det gäller
> högerns politik och dess verkningar utanför den klass du tillhör.

Piip - jag är inte professor (sköter visserligen en professur), är inte
välmående (men min hälsa är min sak), och välbeställd är ett relativt
begrepp, hushållsinkomsterna är dock lite under medianen för detta land.

--
Kaj

17 okt. 2011 05:34:132011-10-17
till
kaj.st...@helsinki.fi.invalid har framfört detta till oss :
För person med "månadslön" i stil med fattigpension är det inte svårt
att definiera ordet välbeställd. Att du är totalt ovetande alternativt
skiter i ur andra har det ekonomiskt är du tydligen. Att du är
borgerlig med deras värderingar står klart, det lyckas du inte ändra
på.

Avos

oläst,
17 okt. 2011 05:43:372011-10-17
till
nej, du har verkligen inget konkret i tankarna nu. inte kjell heller. inte en som är mot flerpartsystem, eller en som är för flerpartisystem. överskriften till helvetet är ju 'den som här inträden:låt hoppet fara'

kaj.st...@helsinki.fi.invalid

oläst,
17 okt. 2011 05:47:382011-10-17
> [...]

> att definiera ordet välbeställd. Att du är totalt ovetande alternativt
> skiter i ur andra har det ekonomiskt är du tydligen.

Flera arbetslöshetsperioder för både mig och frugan har nog gett oss en
viss inblick i vad det innebär att få lite pengar. Men visst, tar du de
som har det allra sämst som måttstock så får du ju nog det till att de
flesta är välbeställda.

--
Kaj

17 okt. 2011 07:33:372011-10-17
till
kaj.st...@helsinki.fi.invalid använde sitt tangenbord för att skriva
:

> Flera arbetslöshetsperioder för både mig och frugan har nog gett oss en
> viss inblick i vad det innebär att få lite pengar.

Jaha, då är det kanske den borgerliga politiken som gjort att du fått
"dålig" ersättning vid arbetslöshet. Då skall du ju kritisera de
politiker du varit med och röstat fram.

> Men visst, tar du de som har det allra sämst som måttstock så får du ju nog
> det till att de flesta är välbeställda.

Vilken måttstock använder du, medelklassens eller rent av överklassens?
Det verkar som det är brukligt bland grupper med 30000 i månadslön att
säga att de har det svårt. Skall man gå efter den måttstocken hamnar ju
en fattigpensionär i rena misären. Men så långt har ni inom högern
aldrig funderat.

kaj.st...@helsinki.fi.invalid

oläst,
17 okt. 2011 08:16:322011-10-17
> [...]

> säga att de har det svårt. Skall man gå efter den måttstocken hamnar ju
> en fattigpensionär i rena misären. Men så långt har ni inom högern

Jag tycker att totalinkomstdeciler är ett bra mått.

--
Kaj

17 okt. 2011 08:41:352011-10-17
till
när 2011-10-17, kaj.st...@helsinki.fi.invalid förmodade :
Ett svar värdigt en person som inga egentliga åsikter har, och
framförallt kan misstänkas ingå i medelklassen.

Ulf Sundin

oläst,
17 okt. 2011 08:55:102011-10-17
till
On 17 Okt, 14:41, kjell <videokopier...@hotmail.com> wrote:
> n r 2011-10-17, kaj.stenb...@helsinki.fi.invalid f rmodade :

> Ett svar v rdigt en person som inga egentliga sikter har,

Helt fel, kjell! Kaj uttryckte ju just en åsikt.
En ytterst konkret sådan, dessutom.

Men eftersom du inte har en aning om vad varesig
diskussion, åsikt eller argument är för något,
det är ju något som du själv aldrig sysslar med,
så är det begripligt att du inte förstår det.

> och framf rallt kan misst nkas ing i medelklassen.

Ett fasligt brott, förstår jag.

/Ulf Sundin

17 okt. 2011 09:42:312011-10-17
till
Ulf Sundin formulerade frågan :

> Ett fasligt brott, förstår jag.

Nää, men utifrån det kan man räkna ut vilka han tycker har det svårt i
samhället, det är liksom precis som med dig och övrigt högerdrägg, där
de som står under er räknas inte.

> /Ulf Sundin

Ulf Sundin

oläst,
17 okt. 2011 10:07:442011-10-17
till
On 17 Okt, 15:42, kjell <videokopier...@hotmail.com> wrote:
> Ulf Sundin formulerade fr gan :

> N , men utifr n det kan man r kna ut vilka han tycker har det sv rt i
> samh llet,

Åhå! Ungefär som man alltså kan räkna ut vad
medelklassarna Juholt, Sommerstad, Bodström,
Schyman och Ylva Johansson tycker?
Och så ska vi inte glömma Olof Palme.

/Ulf Sundin

Avos

oläst,
17 okt. 2011 10:57:372011-10-17
till
Ja det kan ju betyda att han ingår i debildeberggruppen

Avos

oläst,
17 okt. 2011 11:00:032011-10-17
till
tankeläsning är en svår konst som man tränar sig i politiska diskussioner.

17 okt. 2011 11:00:332011-10-17
till
Ulf Sundin sände denna ide :
Här är du som vanligt ute i ogjort väder, varför tror de vill höja
a-kassa och förändra FAS3, fasan kallad bl.a.? De är inte till skillnad
mot er högermän rädda för att varken höja skatten för sig själva eller
höja socialförsäkringsnormerna så att människor med behov åter kan få
leva ett drägligt liv skilt från högeralliansens förnedringar. Något
skattekverulerande från deras sida har jag inte hört.

Ulf Sundin

oläst,
17 okt. 2011 13:53:382011-10-17
till
On Mon, 17 Oct 2011 17:00:33 +0200, kjell <videoko...@hotmail.com>
wrote:

>Ulf Sundin sände denna ide :

>Här är du som vanligt ute i ogjort väder, varför tror de vill höja
>a-kassa och förändra FAS3, fasan kallad bl.a.?

Så det är alltså inte så att man kan räkna ut vad någon
tycker baserat på ytlig klassanalys? Trots att det var det
du nyligen antydde? Dina besked tycks ha kortare giltighet
än ett ordinärt Juholt-utspel.

/Ulf Sundin

17 okt. 2011 14:26:212011-10-17
till
Ulf Sundin presenterade följande förklaring :

> Så det är alltså inte så att man kan räkna ut vad någon
> tycker baserat på ytlig klassanalys?

Jo det kan man mycket väl, men givetvis måste man ju ta reda vilka
åsikter de har. Det där med ytlig klassanalys får stå för dig.
Det gäller inte att bara läsa man skall även förstå för att använda
akademikernas vokabulär. Det finns ju trots allt personer som trots
sina löner har empati för de sämst ställda, men de finns knappast bland
högern som har som främsta ideologi att sänka skatterna. Här på
swnet.politik behöver man inte fråga eller studera era inlägg några
längre stunder.
Du t.ex. är en högavlönad och välbeställd person som vill att skatterna
ska sänkas ännu mer, mer av privatisering osv. Du röstar otvivelaktigt
på högern och du har belönats med minst 20000 per år för detta. Medan
jag och många med mig fått sämre villkor. Du tris alldeles förtäffligt
med detta. Kan du nu säga mig om jag har rätt eller fel. Nu förväntar
jag inte ett hederligt svar, det har jag vad jag minns aldrig fått av
någon högerröstande på swnet.politik.

Hakvinius

oläst,
17 okt. 2011 17:52:082011-10-17
till
kjell skrev 2011-10-17 07:01:
> [...]
> ser vi jämt och ständigt. Frågan är varför dina högerdräggskompisar inom
> media inte genomför mer "undersökande" journalistik? Svaret är givet!

Tja, det är ju om inte annat ett svar på dina anklagelser om lögn...

Förresten; fortsätter du att kalla mig "högerdrägg" i dina kollektiva
ordalag, ska jag ge dig ett namn som jag lovar aldrig glöms - åtminstone
inte här i gruppen...

Ulf Sundin

oläst,
17 okt. 2011 19:05:162011-10-17
till
On Mon, 17 Oct 2011 20:26:21 +0200, kjell <videoko...@hotmail.com>
wrote:

>Ulf Sundin presenterade följande förklaring :

>Jo det kan man mycket väl, men givetvis måste man ju ta reda vilka
>åsikter de har.

Du menar att det är möjligt att räkna ut vad folk tycker om man
först tar reda på vad de tycker? Fantastiskt.
Synd att du inte praktiserar denna teknik lite oftare, dock.

/Ulf Sundin

Avos

oläst,
18 okt. 2011 00:35:062011-10-18
till
Kjell är ju en sann ledartyp och liksom de stora ledarna i världen har många av dem haft odödliga namn som Lenin eller Stalin, vad är det för odödligt namn du tänker på? 'Den svarte hämnaren'? 'Den ridande väktaren av sanning och rätt'? Jag skulle käna mig stolt över att ha deltagit i ett forum där en av deltagars blivit känd och förevigats i historien.

18 okt. 2011 01:40:162011-10-18
till
Ulf Sundin använde sitt tangenbord för att skriva :
Som väntat...inget hederigt svar.

Avos

oläst,
18 okt. 2011 02:13:092011-10-18
till
När kan ett sådant officiellt erkännande av kjells storhet bli aktuellt? Kommer någon ceremoni att äga rum här?
Har svenska akademin meddelats om en tänkbar ledamot?

18 okt. 2011 02:38:502011-10-18
till
Hakvinius låtsades :

> Tja, det är ju om inte annat ett svar på dina anklagelser om lögn...

Tja, snarare ännu ett svar som visar att högerns styrda media har två
olika sätt att behandla personer på utifrån deras politiska åsikter. De
demokratiska spelreglerna bestämms alltmer av mammon, med andra ord
moderaterna och deras anhang.

Björn Westling

oläst,
18 okt. 2011 04:22:572011-10-18
till
On 18 Okt, 08:38, kjell <videokopier...@hotmail.com> wrote:
> Hakvinius låtsades :

> Tja, snarare ännu ett svar som visar att högerns styrda media har två
> olika sätt att behandla personer på utifrån deras politiska åsikter.

Vilket händelsevis är en fullständig adekvat beskrivning av hur en
viss kjell behandlar personer.

Skillnaden mellan de båda är förstås att i kjells fall är det så utan
undantag, medan i "högerns styrda media" (som omfattar till exempel
vänstertidningen Aftonbladet) är det inte alls så.

18 okt. 2011 08:43:162011-10-18
till
On 2011-10-18 06:35, Avos wrote:

> [...]
> av sanning och rätt'? Jag skulle käna mig stolt över att ha deltagit i
> ett forum där en av deltagars blivit känd och förevigats i historien.

Det krävs ju att man är illuminati och mördar några miljoner människor
också för att platsa i historien som Busb, Kissinger och de andra inom
Bilderberggruppen, Bohemian Grove och vad de nu har för olika sällskap.

"X" är eventuellt portförbjuden där och eventuellt inte mordisk nog för
att platsa.

Avos

oläst,
18 okt. 2011 09:16:292011-10-18
till
Kjell skulle mycket väl kunns vara med på bohemian grove som maskerad i en läderlappsmask. I sådana sällskap är det okey att vars maskerad, bara inte Kjell röjer sig genom att börja skälla sällskapet för 'högerdrägget'

18 okt. 2011 10:17:062011-10-18
till
Hehe, den risken finns ju onekligen,. ;)

Jag tycker Alex Jones gjorde sig bra i Bohemian Grove då han påstod sig
höra till Hill Billies George Busch's galningar, men det blev ju en bra
film om vad de håller på med åtminstone galningarna som styr världen.

http://www.youtube.com/watch?v=sO_8dzG6aOw

Tråkigt att de köpt upp så mänga politiker, men de korrupta finns ju
listade åtminstone.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Bilderberg_attendees

Det är samtliga internationella grova brottslingar, så är det bara med det.

Charlie R

oläst,
18 okt. 2011 18:14:062011-10-18
till
Mon, 17 Oct 2011 11:19:46 +0200, kjell ba:

> Det är ni inom de borgerliga (högern) som är det stora problemet.

För dig, ja....

Charlie.
--
The modern child will answer you back before you've said anything.
-- Laurence J. Peter

19 okt. 2011 02:13:552011-10-19
till
Charlie R förklarade :
> Mon, 17 Oct 2011 11:19:46 +0200, kjell ba:

> För dig, ja....

För arbetslösa, sjuka, handikappade och pensionärer. Men tydlien inte
för bl.a. skogsägare. Kanske de ingår i den stora gruppen av företagare
som undanhållit många miljarder.

> Charlie.

Henrik Bengtsson

oläst,
19 okt. 2011 08:15:122011-10-19
till

"Ulf Sundin" skrev i meddelandet

> och framf rallt kan misst nkas ing i medelklassen.

Ett fasligt brott, förstår jag.
----

Det vet man ju hur sådana personer är.

Mvh
Henrik

kaj.st...@helsinki.fi.invalid

oläst,
24 okt. 2011 02:59:172011-10-24
till
Avos <avo...@yahoo.se> wrote:

> Kjell är ju en sann ledartyp

"Kjell är hård mot de hårda"?

--
Kaj

24 okt. 2011 04:14:502011-10-24
till
kaj.st...@helsinki.fi.invalid placerade detta på skärmen :

> "Kjell är hård mot de hårda"?

Rättvis mot både de svaga och de hårda (välbeställda).
0 nya meddelanden