Politiska rättegångar i högeralliansens Sverige

20 okt. 2011 09:05:502011-10-20
till
När nu högerdräggens inte helt lyckades med sina intentioner att få
bort Juholt så försöker de med rena politiska rättegångar i sann
öststatsnda.
Att skadeskjuta s har de till synes lyckats med, så nu återstår det att
chikanera Juholt med hjälp av de "rättsvårdande" myndigheterna.

--
Akademiker,högutbildade, välavlönade människor högt upp i
välståndsligan har plötsligt blivit de som har det svårt i samhället,

Ulf Sundin

oläst,
20 okt. 2011 09:09:572011-10-20
till
On 20 Okt, 15:05, kjell <videokopier...@hotmail.com> wrote:

> Att skadeskjuta s har de till synes lyckats med, så nu återstår det att
> chikanera Juholt med hjälp av de "rättsvårdande" myndigheterna.

Vad refererar du till nu då?

/Ulf Sundin

x@y.z

oläst,
20 okt. 2011 09:22:202011-10-20
till
Antar att han menar det TT meddelade om överprövning bl.a.

Ulf Sundin

oläst,
20 okt. 2011 09:23:422011-10-20
till
Är det att det har kommit in ytterligare anmälningar
(om Vitrysslandsresan, t ex)? Och att någon klagat
om att åklagaren lagt ner undersökningen?

Det är inte regeringen/alliansen som gjort dessa anmälningar.
Det är enskilda personer, så vitt jag förstår.
Chansen att det leder till åtal är minimal.

Jag förstår förövrigt inte den här juridiska aspekten av
Tjohultar-äffärerna. Affären är inte, så vitt jag kan se,
juridisk. Det bör inte vara en fråga om allmänt åtal
för att en riksdagsman fått för mycket ersättning av
sin "arbetsgivare" (oavsett om det skett av slarv eller
beräkning). Och inte heller betyder en nedlagd
förundersökning att Juholt "inte gjort något fel".
Mycket av de fel som görs är inte de minsta olagliga.

Att Juholt "gjort fel" vid ett antal tillfällen tycks mig
ganska uppenbart. Vidare har han *ljugit* för att dölja
sina felsteg (sambon kallas särbo eller kulbo, han
förnekar att han diskuterar politik med henne men
hörs läsa högt ur interna mail för henne, han förnekar
att han fått information från sin assistent, osv osv).

/Ulf Sundin

Hakvinius

oläst,
20 okt. 2011 09:48:372011-10-20
till
kjell skrev 2011-10-20 15:05:
> [...]
> Att skadeskjuta s har de till synes lyckats med, så nu återstår det att
> chikanera Juholt med hjälp av de "rättsvårdande" myndigheterna.

Nu får du ju ge dig. Dina inlägg tycks vara inspirerade av någon
Fantomen- eller Tintin-serie...

20 okt. 2011 12:04:572011-10-20
till
Efter hårt tänkande Hakvinius skrev :

> Nu får du ju ge dig.

Vad då? Att nu de "rättsvårdande" myndigheterna fortsätter där
högerdräggen slutade? Apropå myndigheter, nu skall swnet.politik bli
utsatt för "avlyssning", det fria ordet kommer att begränsas
ytterliggare med högeralliansen vid makten. Jag skall väl förbjudas att
skriva högerdräggen kan tänkas.

x@y.z

oläst,
20 okt. 2011 12:30:422011-10-20
till
On Thu, 20 Oct 2011 18:04:57 +0200, kjell <videoko...@hotmail.com>
wrote:

>nu skall swnet.politik bli
>utsatt för "avlyssning"

Du bör nog sluta med att röka den där smörjan. Den är inte nyttig för
dig.

>ytterliggare

Är inte det någon sådan där tingest på polynesiska fiskebåtar?

--

Inlägget är korsat till swnet.diverse p.g. av föregående skribents
meriter vad gäller personangrepp, osanningar, märkliga påhopp och

Avos

oläst,
20 okt. 2011 12:36:282011-10-20
till
> [...]
> utsatt för "avlyssning", det fria ordet kommer att begränsas
> ytterliggare med högeralliansen vid makten. Jag skall väl förbjudas att

Det är riktigt Kjell. I en riktig demokrati får man kränka folk och även slå dem. De vågar inte ge igen, det vore orättvist.

--
Android Usenet Reader
http://android.newsgroupstats.hk

gluden

oläst,
20 okt. 2011 14:51:032011-10-20
till
kjell skrev 2011-10-20 15:05:
> [...]
> Att skadeskjuta s har de till synes lyckats med, så nu återstår det att
> chikanera Juholt med hjälp av de "rättsvårdande" myndigheterna.

Juholt-affären är i första hand en intern angelägenhet inom
socialdemokratin, iscensatt för att bli av med en impopulär ledare.
Själv tycker jag att det är bra om han åtminstone sitter kvar till nästa
val, och längre än så kan man väl inte hoppas på att han vaccinerar
Sverige mot socialdemokrati.

GLUDEN

Charlie R

oläst,
20 okt. 2011 18:41:092011-10-20
till
Thu, 20 Oct 2011 15:05:50 +0200, kjell ba:

> När nu högerdräggens inte helt lyckades med sina intentioner att få
> bort Juholt

Vänta lite nu. Det är inte riktigt färdigt ännu:

"Fortsatt granskning av Håkan Juholt"

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13814830.ab

Man ska inte ropa hej innan man kommit över bäcken. Vi har inte kommit
till slutet än, inte ens till början på slutet, och det är nog omöjligt
att idag veta om vi har kommit till slutet på början.

I vart fall håller Johultarn på att binda ris åt egen rygg med nya och med
all sannolikhet oförankrade utfästelser:

"Hans retorik och oneliners firade i vanlig ordning stora triumfer:
Samhällsnyttan är viktigare än marknadsnyttan. Medborgarvärdet är större än
penningvärdet. Starkast applåder fick han när han påstod att han aldrig
funderat på att avgå och när han lovade att återreglera elmarknaden,
järnvägstrafiken och apoteken."

http://www.newsmill.se/artikel/2011/10/19/klassisk-s-retorik-kan-g-ra-juholt-starkare-n-f-re-krisen

> Att skadeskjuta s har de till synes lyckats med,

Fast i så fall är "de" nog bara Johultarn ensam.

> så nu återstår det att
> chikanera Juholt med hjälp av de "rättsvårdande" myndigheterna.

Det är inte säkert att det ens behövs, men det vore förstås dumt att
chansa.

Charlie.
--
A soft answer turneth away wrath; but grievous words stir up anger.
-- Proverbs 15:1

Charlie R

oläst,
20 okt. 2011 19:02:292011-10-20
till
Thu, 20 Oct 2011 20:51:03 +0200, gluden ba:

> Juholt-affären är i första hand en intern angelägenhet inom
> socialdemokratin, iscensatt för att bli av med en impopulär ledare.

Visst är det så.

> Själv tycker jag att det är bra om han åtminstone sitter kvar till nästa
> val, och längre än så kan man väl inte hoppas på att han vaccinerar
> Sverige mot socialdemokrati.

Som det ser ut nu tror jag alla har anledning att vara förvånade om han
sitter kvar nästa höst, och det förhållandet är nog värre för alliansen
än för sossarna själva.

> GLUDEN

Hakvinius

oläst,
21 okt. 2011 06:19:092011-10-21
till
kjell skrev 2011-10-20 18:04:

> Vad då? Att nu de "rättsvårdande" myndigheterna fortsätter där
> högerdräggen slutade?

Det är deras plikt att undersöka misstänkt brottslighet. Ingen
särbehandlas i det avseendet, särskilt inte en känd person. Eller du
vill kanske att Juholt ska ha straffrättslig immunitet?

> Apropå myndigheter, nu skall swnet.politik bli
> utsatt för "avlyssning", det fria ordet kommer att begränsas
> ytterliggare med högeralliansen vid makten. Jag skall väl förbjudas att
> skriva högerdräggen kan tänkas.

Det finns ingen lag som kan förbjuda dig skriva "högerdräggen" om du nu
tycker det är så vansinnigt roligt.

Du har grundlagens stöd att skriva vilken skit som helst (och du
utnyttjar verkligen den rättigheten). Det förstås så länge du inte begår
något brott i samband med skrivandet.

21 okt. 2011 07:52:592011-10-21
till
Hakvinius skrev :

> Det är deras plikt att undersöka misstänkt brottslighet. Ingen särbehandlas i
> det avseendet, särskilt inte en känd person. Eller du vill kanske att Juholt
> ska ha straffrättslig immunitet?

I Sverige är alla lika inför lagen, bedrövligt skitsnack!

> Det finns ingen lag som kan förbjuda dig skriva "högerdräggen" om du nu
> tycker det är så vansinnigt roligt.

Att skriva högerdrägg är inte roligt, det är däremot en relevant
beteckning på personer som alltid kastar skit på vänstersympatisörer
och har en annan moral för högern.
Det är ju inte olagligt att skriva dynamit heller, så jag skiter
högaktningsfullt i din lag. Du vet väl inte vad Säpo har för
sökkriterier.

> Du har grundlagens stöd att skriva vilken skit som helst (och du utnyttjar
> verkligen den rättigheten). Det förstås så länge du inte begår något brott i
> samband med skrivandet.

Det är många här som utnytjar sina rättigheter. Bl.a. alla dessa
skitspridande och smutskastande högerpropagandister.

Hakvinius

oläst,
21 okt. 2011 09:15:182011-10-21
till
kjell skrev 2011-10-21 13:52:

> I Sverige är alla lika inför lagen, bedrövligt skitsnack!

Hur då?

> Att skriva högerdrägg är inte roligt, det är däremot en relevant
> beteckning på personer som alltid kastar skit på vänstersympatisörer och
> har en annan moral för högern.

"Alltid kastar skit på vänstersympatisörer"? Det finns många
vänstersympatisörer som jag aldrig kastat skit på - både här i gruppen
och i verkliga livet. Jag har t ex en nära släkting som är
vänsterpartist och som jag aldrig skulle drömma om att "kasta skit" på.
Däremot har vi många intressanta diskussioner som alltid slutar i
vänskaplig oenighet. Det finns/fanns vänstersympatisörer här på
swnet.politik, som sällan eller aldrig får/fick skit kastat på sig. Det
beror kanske på att de kan uppföra sig som vuxna människor trots olika
åsikter. Som man ropar får man svar..

> Det är ju inte olagligt att skriva dynamit heller, så jag skiter
> högaktningsfullt i din lag. Du vet väl inte vad Säpo har för sökkriterier.

Du har ingen aning om vad jag vet eller inte vet.

> Det är många här som utnytjar sina rättigheter. Bl.a. alla dessa
> skitspridande och smutskastande högerpropagandister.

De är välkomna! Liksom alla skitspridande, smutskastande eller vettiga
vänsterpropagandister eller vänsterdebattörer.

Björn Westling

oläst,
21 okt. 2011 11:13:012011-10-21
till
Så analogt så skulel du tycka att "vänsterdrägg" är en relevant
beteckning på dig. Du kastar nämligen alltid skit på högersympatisörer
och du har en annan moral för vänstern.

> Det är många här som utnytjar sina rättigheter. Bl.a. alla dessa
> skitspridande och smutskastande högerpropagandister.

Du tycker kanske att yttrandefrihet inte borde gälla för
högerpersoner?

Björn Westling

oläst,
21 okt. 2011 11:14:032011-10-21
till
On 21 Okt, 15:15, Hakvinius <hakvin...@hotmail.com> wrote:

> Hur då?

> "Alltid kastar skit på vänstersympatisörer"? Det finns många
> vänstersympatisörer som jag aldrig kastat skit på - både här i gruppen
> och i verkliga livet.

kjell anser väl att man kastar skit på honom om man på något vis
ifrågasätter det han skriver eller hans beteende.

gluden

oläst,
21 okt. 2011 11:26:092011-10-21
till
Det skulle vara intressant att hitta ett inlägg från kjell där han
_inte_ kastar skit på människor med an annan politisk åsikt än hans. Har
någon sett ett sådant?

GLUDEN

x@y.z

oläst,
21 okt. 2011 13:18:112011-10-21
till
On Fri, 21 Oct 2011 17:26:09 +0200, gluden <glu...@nospam.spray.se>
wrote:
Det är till att sprida muntrationer så här på fredag, märker jag.

En sak jag undrat över ett tag, förresten, nämligen vilken valstuga
kjell satt i. Om han nu fick sitta i någon.

Avos

oläst,
21 okt. 2011 15:23:132011-10-21
till
Vilka högerpersoner menar du då?

Avos

oläst,
21 okt. 2011 15:25:422011-10-21
till
Jag brukar inte läsa så noga vad han skriver, men han är jäkligt bra på att skälla

21 okt. 2011 16:12:362011-10-21
till
Hakvinius använde sitt tangenbord för att skriva :
De vågar sig inte hit till detta högernäste. Till skillnad mot mig är
de inte lika hårdhudade.

21 okt. 2011 16:20:552011-10-21
> [...]
> får/fick skit kastat på sig. Det beror kanske på att de kan uppföra sig som
> vuxna människor trots olika åsikter. Som man ropar får man svar..

Nu är det ju inte så mycket mig det gäller, det är benägenhet att kasta
skit på vänsterpersoner som inte finns på swnet.politik och alltså inte
kan försvara sig.

Björn Westling

oläst,
21 okt. 2011 16:35:322011-10-21
till
On 21 Okt, 21:23, "Avos" <avo...@yahoo.se> wrote:

> Vilka högerpersoner menar du då?

Om du korrekt lyckas analysera meningen så får du också svaret på
frågan.
Du kan få lite hjälp på traven:

Kajsa gillar inte spindlar.
Vilka spindlar gillar Kajsa inte?

Björn Westling

oläst,
21 okt. 2011 16:43:472011-10-21
till
On 21 Okt, 22:20, kjell <videokopier...@hotmail.com> wrote:

> Nu är det ju inte så mycket mig det gäller, det är benägenhet att kasta
> skit på vänsterpersoner som inte finns på swnet.politik och alltså inte
> kan försvara sig.

Om du syftar på att det skrivs om Juholt så kan man påminna dig att du
själv skriver om Bildt.

x@y.z

oläst,
21 okt. 2011 17:44:162011-10-21
till
On Fri, 21 Oct 2011 22:12:36 +0200, kjell <videoko...@hotmail.com>
wrote:
Ingen behöver vara hårdhudad som vänsterröstande i denna grupp.
Hårdhudad måste de högerröstande vara och de som inte delar kjells
åsikter eftersom kjell har drivit en hittills fem år lång kampanj för
att driva "oliktänkande" från denna grupp. Troligen beror detta på att
kjell inte fick vara med under valrörelsen 2010 p.g. av hans rabiata
chauvinism.

Avos

oläst,
22 okt. 2011 00:13:132011-10-22