Google Grupper har inte längre stöd för nya Usenet-inlägg eller -prenumerationer. Historiskt innehåll förblir synligt.

Så festar Socialdemokraterna

0 visningar
Hoppa till det första olästa meddelandet

x@y.z

oläst,
19 okt. 2011 01:48:302011-10-19
till
Kanske skulle man bli sosse. De verkar ha det bra...

http://allehanda.se/start/ornskoldsvik/1.4011547-sa-festar-socialdemokraterna

Avos

oläst,
19 okt. 2011 02:57:002011-10-19
till
x@y.z<> wrote:
> Kanske skulle man bli sosse. De verkar ha det bra...
> http://allehanda.se/start/ornskoldsvik/1.4011547-sa-festar-socialdemokraterna

Ska man älska sossarna nu? Eller är detta ett inlägg där man ombeds att hata sossarna? När kommer de stora politiska ideologierna att förlora sitt grepp över människorna? Det är fortfarande så att mäniskor behöver tro på/hata dessa låtsasmänniskor.

--
Android Usenet Reader
http://android.newsgroupstats.hk

Hakvinius

oläst,
19 okt. 2011 03:34:352011-10-19
till
Avos skrev 2011-10-19 08:57:

> [...]
> hata sossarna? När kommer de stora politiska ideologierna att förlora
> sitt grepp över människorna? Det är fortfarande så att mäniskor behöver

Man kanske inte ska hata dem för just detta, men man kan fråga sig om de
lever som de lär... Ur budgetmotion 2011:

"Socialdemokraternas ekonomiska politik bygger på tydliga moraliska
principer om att man ska göra rätt för sig. Vi vill etablera ett
samhällskontrakt som förutsätter att den enskilde kan vara trygg i att
det offentliga gör allt som står i dess makt för att skattemedel används
på det absolut mest effektiva sättet. Men genom samhällskontraktet
förbinder sig också den enskilde att i moralisk mening, utöver det som
lagen reglerar, ta ansvar för att inte överutnyttja de tjänster som det
offentliga tillhandahåller och ej heller medvetet tänja på
skattelagstiftning och andra regelverk
för snöd ekonomisk vinning."

kjell

oläst,
19 okt. 2011 03:43:072011-10-19
till
när 2011-10-19, Hakvinius förmodade :
Då kan man helt enkelt konstatera att eftersom dina borgerliga partier
inte tydliggör sina moraliska värderingar då har de inga förpliktelser
att följa. Då börjar jag förstå varför högermedia inte har några
smutskastningskampanjer eller drev efter dessa, de brytar ju inte mot
några moraliska hedersbegrepp,eftersom de ju inga har! Det är väl bra!

--
Akademiker,högutbildade, välavlönade människor högt upp i
välståndsligan har plötsligt blivit de som har det svårt i samhället,

Fredrik Östman

oläst,
19 okt. 2011 04:39:202011-10-19
till
> [...]
> offentliga tillhandahåller och ej heller medvetet tänja på
> skattelagstiftning och andra regelverk för snöd ekonomisk vinning."

Bortsett från den osmakliga idén kalla statens regler när de påtvingas
medborgarna för "avtal", så är ju detta inget annat än den gamla
generalklausulen mot skatteflykt. Den som inte kan godkännas i en
rättsstat eftersom den innebär absolut rättsosäkerhet och godtycke. Den
som alltså inte tillämpades mot Palme i Harvardaffären.

Har de gamla sossarna inte kommit över att de nya har avskaffat
generalklausulen? För det har de väl!?

Härnäst kommer väl krav på att konventikelplakatet också skall
återställas.

--
Fredrik Östman

Hakvinius

oläst,
19 okt. 2011 05:43:432011-10-19
till
kjell skrev 2011-10-19 09:43:

> Då kan man helt enkelt konstatera att eftersom dina borgerliga partier
> inte tydliggör sina moraliska värderingar då har de inga förpliktelser
> att följa.

Ja, det var *väldigt* enkelt konstaterande... Har det slagit dig att
bara för att jag inte tydliggör regeringspartiernas moraliska och etiska
värderingar, så kanske de trots allt existerar ändå?

> Då börjar jag förstå varför högermedia inte har några
> smutskastningskampanjer eller drev efter dessa, de brytar ju inte mot
> några moraliska hedersbegrepp,eftersom de ju inga har! Det är väl bra!

Ännu ett enkelt konstaterande...

Å andra sidan; Vilket är bäst - att ha moraliska värderingar som man
bryter mot, eller att inte ha moraliska värderingar alls?

Det smakar lite illa i munnen när man säger "moraliska värderingar" och
"sossarna" i samma mening...

kjell

oläst,
19 okt. 2011 08:06:152011-10-19
till
Det hände Hakvinius formulerade :
Tja, dina försök att rättfärdiga dina kompisar inom företagarvärlden
smakar mest skit. Den som ingen moral har, har heller ingen moral att
försvara.
0 nya meddelanden