Kristallnatten och flatheten

9 nov. 2013 14:24:402013-11-09
till
I dag är det 75 åt sedan nazisterna iscensatte en progrom mot judarna.
Flatheten bland svenskarna är nog lika stor nu som tyskarnas var då.
I Sverige registreras romer och utmålas av moderaterna som kriminella!
I artikeln nedan så finns det ett antal underskrifter, men ingen från
moderaterna, tja det säger det mesta!

" Mot en sådan bakgrund kan 75-årsminnet av kristallnatten inte bara
handla om att sörja och hedra dåtidens offer. I dagens Europa formas
åter en jordmån för pogromer och förintelsekampanjer som då skördade
miljontals offer. Aldrig sedan Andra världskriget har så många folkvalda
rasister huserat i Europas parlament. I nästan alla länder i Europa
möter romer och resande förföljelse, förtal och fattigdom.
Utomeuropeiska flyktingar möts av stängda gränser och tvingas leva som
papperslösa i samhällenas yttersta marginaler. Många möter döden i
öknar, på hav, och berg på sin flykt undan krig, förföljelser och fattigdom.

I Ungern skanderar nyfascisterna i Jobbik mot judar som landsförrädare
och romer som kriminella medan ledande företrädare för regeringspartiet
Fidesz faller in i kören. På gatorna jagas romer och flyktingar av
Jobbiks militanta stödtrupper. Också i Grekland misshandlas och mördas
flyktingar och politiska motståndare av högerextrema huliganer medan
deras parlamentariska representanter i Gyllene Gryning ivrigt förnekar
att Förintelsen alls ägt rum.

Islam utmålas på många håll i Europa som det nya hotet mot kulturell och
etnisk homogenitet. Såväl muslimer som judar utsätts för fysiska och
verbala angrepp när de manifesterar sin grupptillhörighet med
traditionella och religiösa symboler.

I Ryssland och på många andra håll har myndigheternas förföljelse av
hbtq-personer hårdnat och berövat dem rätten att offentligt uttrycka sin
identitet."

http://www.gp.se/nyheter/debatt/1.2170746-75-ar-sedan-kristallnatten-och-europa-blundar-igen

--
Med rätt att uttrycka mig i klubben för inbördes beundran. I detta land
har ni infört ett nytt synsätt. Akademiker,högutbildade, välavlönade

---
Detta epostmeddelande innehåller inget virus eller annan skadlig kod för avast! antivirus är aktivt.

9 nov. 2013 22:47:522013-11-09
till
GP tycks vilja fortsätta zionistmedias historieförfalskningar och låter
judarna publicera lögnpropagande samt vägra ens närma sig någon sanning.
Vad då 12 miljoner (varav över hälften judar) dödade i nazistiska
koncentrationsläger? Det är ju helt skamligt lögnaktigt att vräka ut
sådant falsarium!

http://en.wikipedia.org/wiki/Extermination_camp

Även med mycket god vilja (ta med de som dog naturligt av olika orsaker)
så kommer man inte över 3.5 miljoner totalt (inte ens hälften judar
heller) som dog i nazisternas koncentrationsläger. Vad är då meningen
med att zionistmedia så hårt kämpar för att upprätthålla
historieförfalskningen?

Tja, de har ju plockat Tyskland på helt ofattbara mångmiljardbelopp i
skadestånd uder flera generationer nu och även massor av andra länder,
samt tigger fortfarande allmosor och all tänkbar särbehandling för en
evighetslögn de skapat.

Islamofobin drivs dessutom främst av zionistiska sällskap och
terrorstaten Israel är som den enda kvarvarande apartheidstaten
representativt för zionisters allmänna extrema främlingsfientlighet.

--
Chai 拆

Mats Löfdahl

oläst,
16 nov. 2013 06:15:342013-11-16
till
kjell skriver om moderat flathet angående kristallnatten men efter
nästan en vecka har han inte protesterat mot Mikaels svar, som
väsentligen utgörs av hans sedvanliga tirader mot judarna. Rent allmänt
verkar det vara så att "fräscha klubben" är betydligt "flatare" gentemot
Mikaels verklighetsbeskrivning än de debattörer med borgerligt
perspektiv de älskar att hata.

16 nov. 2013 18:22:012013-11-16
till
Du vågar alltså inte ta i sakfrågan?

Nåväl, kristallnatten utlöstes genom en typisk zionistisk 'false flag'
operation då en jude skjuter en Tysk och fängslas ett tag samt används i
detta spelet ganska länge och spelar med i soppan rejält för att sedan
lämna scenen utan att någon tycks veta vart han tar vägen.

Hur som helst så är de siffror den där judeklubben som skriver i GP
lämnar inte korrekta eftersom det enligt alla forskningsrön inte dog ens
3.5 miljoner människor i nazisternas koncentrationskäger och det är
oklart om judat verkligen är så stor andel de hävdar ens.

Det var judefamiljen Rockefeller som började med att finansiera genetisk
utrensning genom att stödja sådan forskning som började med att man
gasade ihjäl mentalpatienter och allt möjligt oönskat icke produktivt
folk med kolmonooxid.

Det är en historisk fråga som av olika skäl förvanskas enormt av
zionistmedia, men sanningen segrar till slut oavsett vilket.

--
Gan Bei

Mats Löfdahl

oläst,
17 nov. 2013 05:14:352013-11-17
till
Frågan är om kjell vågar det eller om hans prat om flathet bara gäller
moderaterna.

17 nov. 2013 06:11:092013-11-17
till

> Frågan är om kjell vågar det eller om hans prat om flathet bara gäller
> moderaterna.

Det var du som fick frågan angående din kommentar till mitt inlägg och
nu även besvarade den med att du inte vill ta i sakfrågan. Vad återstår
då, vill du bara fylla ut usenet med trams som vanligt?

--
Gan Bei

Mats Löfdahl

oläst,
17 nov. 2013 06:58:352013-11-17
till

> Det var du som fick frågan [...]

Meningen "Du vågar alltså inte ta i sakfrågan?" är visserligen rent
grammatiskt en fråga men dess funktion är väl snarare en sorts utmaning.
Men ingen som följer denna grupp kan ha undgått att jag (och flera andra
borgerliga debattörer) utmanar och faktakollar dina inlägg.

Trygg i att jag gör mitt i kritiken mot dina judeförföljelser i
s.politik är jag inte ute efter det just denna gång, utan efter att
påpeka att "fräscha klubben", dvs de mest ymningt postande
vänsterdebattörerna i s.politik, inte tycks ha något problem med dina
ständiga judefientliga tirader. Att jag gör det just i denna tråd beror
förstås på att kjell inte tycks ha något att invända mot ditt svar på
hans inlägg. Vilket ju är desto intressantare när hans inlägg handlar om
vad han upplever som moderat "flathet" i frågan om kristallnatten och de
nazistiska judeförföljelserna för att ingen moderat fanns bland
avsändarna till en debattartikel i Göteborgsposten.

Kan kjell överkomma sin egen flathet och åstadkomma någon liten kritik
mot Mikaels verklighetsbeskrivning - eller åtminstone en anmälan om
avvikande åsikt? Eller är det viktigare att vara sams inom "fräscha
klubben"?

17 nov. 2013 07:48:002013-11-17
till

> [...]
> mot Mikaels verklighetsbeskrivning - eller åtminstone en anmälan om
> avvikande åsikt? Eller är det viktigare att vara sams inom "fräscha

Om du vill diskutera med någon annan så är ett tips att du postar en
kommentar till den personens inlägg.

Jag sysslar inte med någon judeförföljelse, försöker bara påvisa fel i
deras lögnpropaganda.

Märk väl att du inte klarar av att debattera sakfrågan och borde då
själv inse att du klamrar dig fast vid en vanföreställning utan substans.

Någon måste påpeka att kejsaren saknar kläder när masspsykoser
förblindar folket.

--
Gan Bei

Mats Löfdahl

oläst,
17 nov. 2013 08:30:302013-11-17
till
Jag tror nog att kjell läser trådar han själv startat.

> Märk väl att du inte klarar av att debattera sakfrågan [...]

Sakfrågan jag diskuterar här är den kjell tog upp i sitt
inledningsinlägg, judeförföljelserna och debattörers "flathet".

Om du vill diskutera sakligheten i dina egna påståenden finns det inget
som hindrar att du postar belägg för dem utan att jag slösar tid på att
be dig. Men vi vet ju båda att det inte kommer att hända.

17 nov. 2013 09:07:592013-11-17
till
On 2013-11-17 14:30, Mats Löfdahl wrote:

i deras lögnpropaganda.

> Jag tror nog att kjell läser trådar han själv startat.

Tror jag också, men vänta dig inte att jag för någon annans talan för det.

[...]
> [...]
> som hindrar att du postar belägg för dem utan att jag slösar tid på att
> be dig. Men vi vet ju båda att det inte kommer att hända.

Länken jag postade först ligger kvar, vad är det för fel på din dator
menar du? Du hävdar att fakta som motsäger judars lögnpropaganda är
judeförföljelse. Är du efterbliven eller vad beror det på?

--
Gan Bei

Mats Löfdahl

oläst,
17 nov. 2013 10:15:452013-11-17
till
On 2013-11-17 15:07, Mikael Forsberg wrote:

> Tror jag också, men vänta dig inte att jag för någon annans talan för det.

Ingen har bett dig.

> Länken jag postade först ligger kvar, vad är det för fel på din dator
> menar du? Du hävdar att fakta som motsäger judars lögnpropaganda är
> judeförföljelse. Är du efterbliven eller vad beror det på?

Du bemöter debattartikelns påstående om att "minst 12 miljoner
människoliv skördades i nazistiska dödsläger, framför
exekutionspatruller eller maldes till döds i slavarbete" med en länk
(http://en.wikipedia.org/wiki/Extermination_camp) som ger ett lägre
antal för *en delmängd* av dessa (dödslägren) - och sen kallar du *mig*
efterbliven?!

17 nov. 2013 17:22:042013-11-17
till
Det var en fråga, som du uppenbarligen besvarar jakande.

--
Gan Bei

mats.l...@gmail.com

oläst,
17 nov. 2013 17:52:012013-11-17
till
Det är svårt att veta om du verkligen inte fattar att du gjorde bort dig eller om det bara är din vanliga strategi att aldrig medge att du har tabbat dig.

Jaja, och nu kommer väl ytterligare blå dunster, förolämpningar, ovidkommande utvikningar och annat som är ägnat att vända uppmärksamheten från det enkla faktum att du som vanligt inte postat några belägg för dina påståenden. Vi kan den dansen nu och jag tänker inte slösa tid på att be dig posta bättre belägg, det kommer ändå inte att komma några.

Så, över till kjell! Är han lika flat som han påstår att moderaterna är eller har han något att invända Mikaels verklighetsbeskrivning?

17 nov. 2013 19:40:352013-11-17
till
Du bara förnekar verkligheten utan att prestera minsta tillstymmelse
till stöd för någonting annat, så barnsligt. :) :) :)

--
Gan Bei

mats.l...@gmail.com

oläst,
18 nov. 2013 02:36:542013-11-18
till
Det som påstås utan stöd kan avfärdas utan stöd.

18 nov. 2013 05:01:242013-11-18
till
Ja, det är skäl att avfärda sådana som du, för du har exempelvis inte
redovisat vad du har för stöd angående din mängdlära hypotes eller
någonting annat heller. Däremot har jag klart visat vad jag baserar mina
fakta på och har mängder mer på lager om något ifrågasätts.

--
Gan Bei

mats.l...@gmail.com

oläst,
18 nov. 2013 05:35:412013-11-18
till
Den måndagen den 18:e november 2013 kl. 11:01:24 UTC+1 skrev Mikael Forsberg:

> Ja, det är skäl att avfärda sådana som du, för du har exempelvis inte
> redovisat vad du har för stöd angående din mängdlära hypotes eller
> någonting annat heller.

Inser du inte att det är självklart att en delmängd kan ha ett mindre antal element än hela mängden utan att det är något konstigt med det kan nog ingen snabbkurs i mängdlära hjälpa dig.

> Däremot har jag klart visat vad jag baserar mina
> fakta på och har mängder mer på lager om något ifrågasätts.

:o)

18 nov. 2013 07:04:442013-11-18
till
On 2013-11-18 11:35, mats.l...@gmail.com wrote:

> Inser du inte att det är självklart att en delmängd kan ha ett mindre antal element än hela mängden
> utan att det är något konstigt med det kan nog ingen snabbkurs i mängdlära hjälpa dig.

Visa på en större mängd som du hävdar detta vara en del utav då. Du yrar
bara för att du inte har något att komma med.

> :o)

Jag förstår att det kan vara svårt för dig att stå svarslös. Då trycker
du bara några krumelurer, men jag har ingen definition på det där i mitt
program så jag tolkar det bara som att du är tom tönt svarslös.

--
Chai 拆

mats.l...@gmail.com

oläst,
18 nov. 2013 07:21:322013-11-18
till
Den måndagen den 18:e november 2013 kl. 13:04:44 UTC+1 skrev Mikael Forsberg:

> Visa på en större mängd som du hävdar detta vara en del utav då.

Som jag skrev igår, debattartikeln du försöker bemöta påstår att "minst 12 miljoner människoliv skördades i nazistiska dödsläger, framför
exekutionspatruller eller maldes till döds i slavarbete". Du påpekar att en delmängd av dessa 12 miljoner är 3,5 miljoner (nämligen de som dog i dödslägren), vilket i och för sig är sant men inte utgör något argument mot att hela antalet (dödslägren plus exekutioner plus slavarbete i koncentrationslägren) är 12 miljoner.

> Jag förstår att det kan vara svårt för dig att stå svarslös.

Det vet du nog allt om själv, eftersom din wikipedialänk inte utgör något stöd för din kritik av debattartikelns påstående.

18 nov. 2013 08:44:252013-11-18
till
On 2013-11-18 13:21, mats.l...@gmail.com wrote:

> [...]
> utgör något argument mot att hela antalet (dödslägren plus exekutioner plus slavarbete i

Så många har aldrig varit i närheten av några koncntrationsläger under
ww2 ens. Siffrorna är uppåt väggarna fel, falska helt enkelt. Bland
annat gavs siffran 4 miljoner döda totalt i Aushwitz vid Nurnberg efter
tortyr och svåra hot, siffran halveras efter några år och är nu nere vid
1-1.1 miljoner officiiellt med några forskare som hävdar drygt 700 000.

> Det vet du nog allt om själv, eftersom din wikipedialänk inte utgör något stöd för din kritik av
> debattartikelns påstående.

Du bara fortsätter förneka fakta och det kan jag inte göra något åt.

Det var ett vansinne med eugenics och hela genforskningsarbetet på att
skapa en ras övermänniskor och utrota mindre 'lämpade' men det var judar
som stog bakom och deltog i det hela samt inte minst skodde sig
ofantligt på hela världsförstörelsen.

--
Chai 拆

Mats Löfdahl

oläst,
18 nov. 2013 15:33:482013-11-18
till
On 2013-11-18 14:44, Mikael Forsberg wrote:

> Så många har aldrig varit i närheten av några koncntrationsläger under
> ww2 ens. Siffrorna är uppåt väggarna fel, falska helt enkelt.

Det kan du ju tycka men den invändningen stöds alltså inte av din
wikipedialänk.

> [...]
> tortyr och svåra hot, siffran halveras efter några år och är nu nere vid
> 1-1.1 miljoner officiiellt med några forskare som hävdar drygt 700 000.

Dessa påståenden stöds inte heller av din wikipedialänk.

> Du bara fortsätter förneka fakta och det kan jag inte göra något åt.

Faktum är att dina invändningar mot debattartikeln inte stöds av din
wikipedialänk och det är det inte jag som förnekar, utan du.

> [...]
> skapa en ras övermänniskor och utrota mindre 'lämpade' men det var judar
> som stog bakom och deltog i det hela samt inte minst skodde sig

Låt mig gissa: du har massor med länkar som stöd för det påståendet men
du tänker inte posta dem? :o)

Låt mig, bara för att gnugga in det i såret ordentligt, påminna om att
när jag tidigare i tråden påpekade att vi båda visste att det inte
kommer att hända att du postar belägg för dina påståenden så utbrast du
sturskt "Länken jag postade först ligger kvar, vad är det för fel på din
dator menar du?" och kallade mig efterbliven. Nå, inget som hänt sedan
dess talar emot mitt konstaterande!

18 nov. 2013 20:50:482013-11-18
till
On 2013-11-18 21:33, Mats Löfdahl wrote:

> Faktum är att dina invändningar mot debattartikeln inte stöds av din
> wikipedialänk och det är det inte jag som förnekar, utan du.

Jag vet att du inte klarar av att debattera frågan eftersom du är
svarslös, men du kan sluta med att bara rabbla mantrat att så är det inte.

> Låt mig gissa: du har massor med länkar som stöd för det påståendet men
> du tänker inte posta dem? :o)

Andra kan följa länkarna och se själva, du bara fyller ut usenet med din
svarslöshet signerad några lustiga krumelurer.

--
Chai 拆

Mats Löfdahl

oläst,
23 nov. 2013 07:50:142013-11-23
till
On 2013-11-19 02:50, Mikael Forsberg wrote:

> Jag vet att du inte klarar av att debattera frågan eftersom du är
> svarslös, men du kan sluta med att bara rabbla mantrat att så är det inte.

Den enda "fråga" som finns att "svara" på här är dina invändningar mot
debattartikeln och de stöds alltså inte av wikipediaartikeln du länkade
till.

Vilka andra "fakta" du menar att jag förnekar framgår inte av dit inlägg.

> Andra kan följa länkarna och se själva, du bara fyller ut usenet med din
> svarslöshet signerad några lustiga krumelurer.

Alla kan följa länkarna till debattartikeln och till wikipediaartikeln
du länkade till och se att din kritik av den förra inte stöds av den senare.

Ingen av de två länkarna tar upp det du skriver i stycket jag
kommenterade här så det är därför oklart vilka länkar du vill att
"andra" ska följa.

23 nov. 2013 09:54:412013-11-23
till
Det är oklarare vad det är du ifrågasätter.

--
Chai 拆

Mats Löfdahl

oläst,
23 nov. 2013 11:27:032013-11-23
till
Så vad argumenterar du emot då?

23 nov. 2013 12:45:062013-11-23
till
Jag bara väntar på att min senaste smartphone laddar upp så jag kan
testa den lite grann. Min första Samsung smartphone förresten,
tillverkad i Kina naturligtvis eftersom inte ens Syd-Korea snickrar ihop
telefonerna själva.

--
Chai 拆

Mats Löfdahl

oläst,
24 nov. 2013 08:33:082013-11-24
till
On 2013-11-23 18:45, Mikael Forsberg wrote:

> Jag bara väntar på att min senaste smartphone laddar upp så jag kan
> testa den lite grann.

Du kanske kan använda den till att följa länkarna till debattartikeln

25 nov. 2013 02:06:112013-11-25
till
Jag är hyfsat insatt i frågan och har du något att tillföra så lyssnar
jag gärna. Däremot är dina förnekelser fullständigt meningslösa för
något konstruktivt utvcklande i en debatt.

Jag hävdar att det där påståendet om att 6 miljoner judar dödades i
nazisternas koncentrationsläger under ww2 är historiaförfalskning och en
rent medveten lögn.

Fortsatt med andra svindlerier vissa judar sysslar med och faktiskt
fängslas för som de ljugande bedragare de är.

http://en.ria.ru/world/20131106/184555967/Fraudster-Sentenced-in-57M-Holocaust-Reparations-Scam.html

--
Chai 拆

Mats Löfdahl

oläst,
25 nov. 2013 16:33:242013-11-25
till
On 2013-11-25 08:06, Mikael Forsberg wrote:

> Jag är hyfsat insatt i frågan och har du något att tillföra så lyssnar
> jag gärna. Däremot är dina förnekelser fullständigt meningslösa för
> något konstruktivt utvcklande i en debatt.

Vad tror du jag har förnekat nu då?

> Jag hävdar att det där påståendet om att 6 miljoner judar dödades i
> nazisternas koncentrationsläger under ww2 är historiaförfalskning och en
> rent medveten lögn.

Det har nog inte undgått någon att du hävdar det. Men de länkar du visar
upp stödjer inte det du hävdar.

25 nov. 2013 20:17:362013-11-25
till
On 2013-11-25 22:33, Mats Löfdahl wrote:

> Vad tror du jag har förnekat nu då?

Du förnekar allt som talar emot judar, indoktrinerad som du är.

> Det har nog inte undgått någon att du hävdar det. Men de länkar du visar
> upp stödjer inte det du hävdar.

Ditt eviga förnekande av verkligheten ger dig inga poäng i seriösa debatter.

--
Chai 拆

Mats Löfdahl

oläst,
26 nov. 2013 03:38:382013-11-26
till
On 2013-11-26 02:17, Mikael Forsberg wrote:

> Du förnekar allt som talar emot judar, indoktrinerad som du är.

När någon ger en folkgrupp kollektiv skuld för något skärskådar jag
gärna beläggen för skuldbeläggandet. Att det råkar bli just judar just
nu i detta forum beror förstås på din ohälsosamma fixering, som får dig
att skylla allt verkligt och påhittat ont i världen på just judarna. Det
är nog det som ser ut som indoktrinering ur ditt speciella perspektiv.

> Ditt eviga förnekande av verkligheten ger dig inga poäng i seriösa
> debatter.

Starta en seriös debatt då! Utan hänvisningar till "sök själv på google"
som källa...

26 nov. 2013 04:31:362013-11-26
till
On 2013-11-26 09:38, Mats Löfdahl wrote:

> [...]
> att skylla allt verkligt och påhittat ont i världen på just judarna. Det
> är nog det som ser ut som indoktrinering ur ditt speciella perspektiv.

Judar är ingen folkgrupp egentligen, det är psykopater som begår grova
brott mot barn med groteska blodsriter och sedan känner en samhörighet
dem emot alla andra människor, vilket gör dess sektmedlemmar till
världens farligaste konspirationskreatister med ofantliga människooffer
till följd.

> Starta en seriös debatt då! Utan hänvisningar till "sök själv på google"
> som källa...

Jag bara talar om att du inte vinner något med dina villfarelser
eftersom allt går att kontrollera via nätet.

--
Chai 拆

Mats Löfdahl

oläst,
26 nov. 2013 14:26:172013-11-26
till
On 2013-11-26 10:31, Mikael Forsberg wrote:

> [...]
> dem emot alla andra människor, vilket gör dess sektmedlemmar till
> världens farligaste konspirationskreatister med ofantliga människooffer

Ohälsosam fixering, Mikael.

> Jag bara talar om att du inte vinner något med dina villfarelser
> eftersom allt går att kontrollera via nätet.

:o)

27 nov. 2013 01:16:582013-11-27
till
On 2013-11-26 20:26, Mats Löfdahl wrote:

> Ohälsosam fixering, Mikael.

Ja, det epitetet kan man onekligen klistra på många judar.

> :o)

Jag förstår din svarslöshet. :) :) :)

--
Chai 拆

Mats Löfdahl

oläst,
27 nov. 2013 03:27:002013-11-27
till
On 2013-11-27 07:16, Mikael Forsberg wrote:

> Ja, det epitetet kan man onekligen klistra på många judar.

Men här klistrar jag den på dig.

> Jag förstår din svarslöshet. :) :) :)

Vad annat kan man svara på ett sådant verbalt självmord? Kommentaren jag
flinade åt ovan var ett svar på 'Starta en seriös debatt då! Utan
hänvisningar till "sök själv på google" som källa...'

27 nov. 2013 04:10:082013-11-27
till
On 2013-11-27 09:27, Mats Löfdahl wrote:

> Men här klistrar jag den på dig.

Jag är 'non stick' behandlad. :)

> Vad annat kan man svara på ett sådant verbalt självmord? Kommentaren jag
> flinade åt ovan var ett svar på 'Starta en seriös debatt då! Utan
> hänvisningar till "sök själv på google" som källa...'

Jag har inte handlat hos judemonopolet (systembolaget) på flera år nu
och har inte en tanke på att göra det innan den extremt grova
gangsterkorruptionen med heljudisk styrelse och inköp har åtgärdats.

--
Chai 拆

Mats Löfdahl

oläst,
27 nov. 2013 05:34:222013-11-27
till
On 2013-11-27 10:10, Mikael Forsberg wrote:

> Jag är 'non stick' behandlad. :)

Det är bara vad du tror. Är du tillräckligt nedgeggad märker du nog inte
en fläck till.

> Jag har inte handlat hos judemonopolet (systembolaget) på flera år nu
> och har inte en tanke på att göra det innan den extremt grova
> gangsterkorruptionen med heljudisk styrelse och inköp har åtgärdats.

Här är det läge för ännu ett hånflin ägnat åt din oförmåga att se till
att dina kommentarer har något med det kommenterade att göra:

:o)

27 nov. 2013 07:27:002013-11-27
till
Fortsätt du gynna judemonopolet (systembolaget) men T-röd är nyttigare
än Rothschilds gamla giftblandningar.

--
Chai 拆

Mats Löfdahl

oläst,
27 nov. 2013 08:54:162013-11-27
till
Både T-röd och vin är giftblandningar, de innehåller ju alkohol.

27 nov. 2013 09:30:482013-11-27
till
Alkohol är en nyttig kolväteförening vi inte kan leva utan, men alla de
allergiframkallande ämnen judarna slår i vinet klarar vi oss bra utan.

--
Chai 拆

Mats Löfdahl

oläst,
27 nov. 2013 10:00:432013-11-27
till
On 2013-11-27 15:30, Mikael Forsberg wrote:

> Alkohol är en nyttig kolväteförening vi inte kan leva utan [...]

Det yttrandet säger nog mer om din tillvänjning än något generellt om
människan.

27 nov. 2013 10:34:072013-11-27
till
On 2013-11-27 16:00, Mats Löfdahl wrote:

> judarna slår i vinet klarar vi oss bra utan. [...]
>
> Det yttrandet säger nog mer om din tillvänjning än något generellt om
> människan.

Definitivt inte, ingen människa lever utan alkohol eller dess
producenter bakterier och svampar med mera.

--
Chai 拆

Mats Löfdahl

oläst,
27 nov. 2013 14:33:432013-11-27
till
On 2013-11-27 16:34, Mikael Forsberg wrote:

> Definitivt inte, ingen människa lever utan alkohol eller dess
> producenter bakterier och svampar med mera.

Att ingen människa lever utan något betyder inte att detta något är
nyttigt, att något är nyttigt betyder inte att det inte är ett gift i
tillräckligt hög dos. Vad gäller vintillsatserna som aktualiserats
nyligen måste man dricka så mycket vin att man dör av akut
alkoholförgiftning långt innan de andra ämnena kommer upp i en dos där
de är giftiga för oss.

Kan du dricka T-röd säger det onekligen en hel del om din tillvänjning.

27 nov. 2013 15:22:012013-11-27
till
Allergiker kan dö av ett glas Rothschildgift men alkohol är inte farligt
i sig och alkoholförgiftning dör ytterst få av, det är polisen som
mördar berusade personer med LOB och sedan skrivs det alkoholförgiftning
som bortförklarning på dödsattesten.

--
Chai 拆

Mats Löfdahl

oläst,
27 nov. 2013 17:34:032013-11-27
till
On 2013-11-27 21:22, Mikael Forsberg wrote:

> Allergiker kan dö av ett glas Rothschildgift

Allergiker som dör av tillsatserna i ett glas vin kan dö av ett glas jos.

> men alkohol är inte farligt i sig [...]

Som med alla giftiga ämnen beror det på dosen.

28 nov. 2013 00:42:392013-11-28
till
Fast alkohol är inget gift, hur gift nu ska definieras(?), men alkohol
är nödvändigt i hela kemin vi är en del av. Det handlar om en -OH grupp
kopplad på en kolväteförening ungefär. Som etanol (vodka exempelvis)
C2H5OH där vi blir berusade av -OH alkoholgruppen som är kopplad till
kolväteföreningen och det blir vi även av metanol CH3OH som däremot är
direkt dödligt eftersdom evolutionen inte anpassat oss till det ämnet
som knappt förekommer i naturen så att vi får det i oss.

Allt är naturligtvis dosrelaterat då för mycket av vad som helst kan ta
kål på vad som helst, ungefär.

--
Chai 拆

Mats Löfdahl

oläst,
28 nov. 2013 02:34:242013-11-28
till
Och dricker man riktigt mycket vin blir dosen av alkohol alltså dödlig
långt innan de andra ämnena når någon farlig dos.

28 nov. 2013 04:27:212013-11-28
till
Njae, den förenklingen är väl snäv. Det går inte att sätta i sig vad som
helst bara för att alkoholhalten inte är dödlig. Generellt är vodka
mycket hälsosammare än vin eftersom judarna öser i så mycket konstiga
kemikalier i vinet, som de dessutom inte redovisar på
innehållsförteckningen.

Juden som tillsätter kemikalier i vinet judemonopolet (systembolaget)
säljer i Sverige står på ett judeägt fabriksområde i Simrishamn och
förgiftar hela befolkningen i laborerande med vin som köps in från hela
världen i jättetankar och packas där i lådor eller flaskor. Inga av de
>50 kemikalier som används för att ge olika typer av vin från samma
råvin specificeras på förpackningarna för det har det zionistgrundade EU
givit klartecken för att man kan bedra kunderna med att inte ange så de
tror att vin är en sorts naturprodukt istället för den giftiga
kemikaliesörja det i själva verket är.

--
Chai 拆

bhmwe...@gmail.com

oläst,
28 nov. 2013 04:47:062013-11-28
till
Den torsdagen den 28:e november 2013 kl. 10:27:21 UTC+1 skrev Mikael Forsberg:
> Generellt är vodka
>
> mycket hälsosammare än vin eftersom judarna öser i så mycket konstiga
>
> kemikalier i vinet, som de dessutom inte redovisar på
>
> innehållsförteckningen.

Och det är halt ute eftersom judarna andas för mycket, och det brann i en verkstad eftersom någon, antagligen en jude, svetsade fel, och så startar inte bilar i bland på vintern eftersom judar laddar ur alla batterier, och mat felmärks eftersom judar ändrar på innehållet och så hamnar SD i riksdagen eftersom judar röstar på det, och det var väl judar som rättade en tenta du körde på och så inser man ju att när ett träd rasar så beror det på att judar har huggt ner det. Det var väl judar som byggde det där varuhuset i Lettland som rasade, eller så var det judar som hoppade på taket. Och judar låg bakom naturkatatrofen på Filippinerna och det är judar som bestämmer vem som vinner Melodifestivalen om det inte är låten du gillar. Judar köpte förresten Zlatan så att Portugal skulle komma till VM, och de köpte Tyskland så att det skulle bli 4-4 i matchen mot Sverige eftersom judar satsat pengar på oavgjort.

Dessa judar är verkligen inblandade i allting...

Allvarligt talat: Tror du ens själv på dina tirader mot judarna?

28 nov. 2013 04:59:552013-11-28
till
Ofantligt mycket onekligen, men du har flera fel i din uppräkning för
judar gör inget utan att tjäna pengar på det. Som när byggnader rasar
har de ofta en jude som förmånstagare typ WTC eller varuhuset i Afrika
nyligen, däremot kan byggnader rasa av andra skäl ibland men då sprängs
de inte ner utan officiell planläggning.

> Allvarligt talat: Tror du ens själv på dina tirader mot judarna?

Väldigt många av världens värsta förbrytare har valt att kalla sig judar
och därför blir situationen sådan. De är inte mer folkgrupp än
italienska maffian.

--
Chai 拆

bhmwe...@gmail.com

oläst,
28 nov. 2013 05:54:132013-11-28
till
Den torsdagen den 28:e november 2013 kl. 10:59:55 UTC+1 skrev Mikael Forsberg:

> Ofantligt mycket onekligen, men du har flera fel i din uppräkning

Tja, eftersom jag drv med dig och hittade på allting så är det inte konstigt om det är fel i den.

för

> judar gör inget utan att tjäna pengar på det.

På vilket sätt skiljer de sig från alla andra som inte jobbar gratis?
Och har du verkligen undersökt samtliga som arbetar ideellt att ingen av dem är judar?

> Väldigt många av världens värsta förbrytare har valt att kalla sig judar
>
> och därför blir situationen sådan.

Fast nu pratar vi inte om din egen definition av förbrytare, som ju skiljer sig helt från alla andras definition.

28 nov. 2013 08:33:092013-11-28
till
On 2013-11-28 11:54, bhmwe...@gmail.com wrote:
> Den torsdagen den 28:e november 2013 kl. 10:59:55 UTC+1 skrev Mikael
Forsberg:

> P� vilket s�tt skiljer de sig fr�n alla andra som inte jobbar gratis?
> Och har du verkligen unders�kt samtliga som arbetar ideellt att ingen
av dem �r judar?

Bara konstaterar fakta.

italienska maffian.

> Fast nu pratar vi inte om din egen definition av f�rbrytare, som ju
skiljer sig helt fr�n alla
> andras definition.

L�t h�ra din definition d�, som du tycks tro �r allenar�dande?

bhmwe...@gmail.com

oläst,
28 nov. 2013 08:41:392013-11-28
till
Den torsdagen den 28:e november 2013 kl. 14:33:09 UTC+1 skrev Mikael Forsberg:

> Forsberg:

> av dem �r judar?
>

> Bara konstaterar fakta.

Dina påhitt är inga fakta.

> skiljer sig helt fr�n alla

> L�t h�ra din definition d�, som du tycks tro �r allenar�dande?

Jag föreslår att du konsulterar en ordbok så får du se den rådande definitionen.

28 nov. 2013 09:58:162013-11-28
till
On 2013-11-28 14:41, bhmwe...@gmail.com wrote:

> Dina påhitt är inga fakta.

Jasså.

> Jag föreslår att du konsulterar en ordbok så får du se den rådande definitionen.

Du är alltså fortsatt svarslös.

--
Chai 拆

bhmwe...@gmail.com

oläst,
28 nov. 2013 10:40:592013-11-28
till
Den torsdagen den 28:e november 2013 kl. 15:58:16 UTC+1 skrev Mikael Forsberg:

> Du är alltså fortsatt svarslös.

Du anser alltså inte att en hänvisning till att du skall slå upp definitionen av ett ord i ett uppslagsverk eller ordbok är ett bevis, men du anser att "Sök på Google" är det...

28 nov. 2013 11:04:152013-11-28
till
Jasså.

--
Chai 拆

bhmwe...@gmail.com

oläst,
28 nov. 2013 11:15:332013-11-28
till
Och där kom ditt sedvanliga svarslösa svar fram.

Förklara nu för alla här VARFÖR "Sök själv i google" är bevis medan "Kolla upp definitionen av ordet i en ordbok/uppslagsverk" INTE är det?

Mats Löfdahl

oläst,
28 nov. 2013 13:28:242013-11-28
till
On 2013-11-28 10:27, Mikael Forsberg wrote:

> Njae, den förenklingen är väl snäv. Det går inte att sätta i sig vad som
> helst bara för att alkoholhalten inte är dödlig.

Du formulerar av någon anledning detta som om det var en invändning mot
det jag skrev.

28 nov. 2013 13:45:042013-11-28
till
Jasså.

--
Chai 拆

28 nov. 2013 13:55:162013-11-28
till
Ja, det var en invändning mot vad du skrev också.

--
Chai 拆

Mats Löfdahl

oläst,
28 nov. 2013 14:22:372013-11-28
till
Det var märkligt, för jag skrev inget om alkoholhalt, utan om
alkoholdos. Och jag skrev inget om alkoholdos som inte är dödlig, utan
om alkoholdos som är dödlig.

Men det är klart, vill du invända mot saker jag inte skriver ska jag
inte hindra dig.

28 nov. 2013 14:36:452013-11-28
till
Bra.

--
Chai 拆

Mats Löfdahl

oläst,
28 nov. 2013 16:25:322013-11-28
till
Så då är vi överens om att den giftigaste komponenten i vin är alkoholen?

28 nov. 2013 17:34:032013-11-28
till
Definitivt inte.

--
Chai 拆

bhmwe...@gmail.com

oläst,
29 nov. 2013 03:42:032013-11-29
till
Du har alltså till slut begripit varför du inte kan hänvisa till att den andre skall söka på Google som källa.
0 nya meddelanden