Affärsmannen,tilika moderat utrikesminister

19 okt. 2011 08:59:172011-10-19
till
Varför fortfarande inget drev efter moderaten Bildt?
Jag skrev i ett tidigare inlägg Bildts obenägenhet att svara på frågor.
Som jag misstänkte skulle han åberopa affärshemligheter. Jahaja!
Det är en stor demokratisk brist att en moderat utrikesminister inte
kan klargöra sina ekonomiska intressen och övriga mellanhavanden i
Lundin Oil. Men högerboskapen på swnet.politik kommer säkert svara att
det behöver han inte eftersom de aldrig klargjort sina moraliska
värderingar. De moderata ikonerna skall lämnas ifred, ve den som kommer
med obeväma frågor.

"Bildt lämnade uppdraget en månad
innan Lundin gick in i Etiopien men
säger sig inte ha rätt att berätta om
han var delaktig i beslutet att leta
olja där."

http://svt.se/svttext/tv/pages/113.html

--
Akademiker,högutbildade, välavlönade människor högt upp i
välståndsligan har plötsligt blivit de som har det svårt i samhället,

Ulf Sundin

oläst,
19 okt. 2011 09:10:382011-10-19
till
On 19 Okt, 14:59, kjell <videokopier...@hotmail.com> wrote:
> Varför fortfarande inget drev efter moderaten Bildt?

Men det är det ju. Om än inte så turbulent.

> [...]
> Det är en stor demokratisk brist att en moderat utrikesminister inte
> kan klargöra sina ekonomiska intressen och övriga mellanhavanden i

Men han *har* ju inga sådana intressen.
Bildt har *inte längre* något som helst inflytande
i företaget. Bildt är en *fd* styrelseledamot.

Om en styrelseledamot i ett aktiebolag blir minster
(och avgår som styrelseledamot), betyder det inte
att hans handlingar och beslut i företaget är att
betrakta som offentliga handlingar.

/Ulf Sundin

19 okt. 2011 09:22:442011-10-19
till
Ulf Sundin placerade detta på skärmen :

> Men det är det ju. Om än inte så turbulent.

Det är din värdering som högerröstande.

> Men han *har* ju inga sådana intressen.
> Bildt har *inte längre* något som helst inflytande
> i företaget. Bildt är en *fd* styrelseledamot.

Han hade och det var om dessa frågorna ställdes.

> Om en styrelseledamot i ett aktiebolag blir minster
> (och avgår som styrelseledamot), betyder det inte
> att hans handlingar och beslut i företaget är att
> betrakta som offentliga handlingar.

En utrikesminister som inte kan svara på sina ekonomiska mellanhavanden
är rent makabert med eller utan åberopande av affärshemligheter.
Som sagt tidigare har man ingen moral finns ingen moral att kritisera.

> /Ulf Sundin
0 nya meddelanden