Var finns högerdreven

1 visning

19 okt. 2011 02:26:032011-10-19
till
Allt fler riksdagsmän betalar tillbaka pengar som de fått.
Var finns då högerdreven efter alla dessa som skott sig? Var finns
högerdräggens rapande om att de skall åtalas och dömmas? Var finns då
högerdräggens insinuerande om att sådana människor är dumma i huvudet?
Det är alltför tydligt att högerns moral och hederlighet är dubbel, en
för vänsterns representanter och annan för de borgerliga.

Fler politiker ska betala tillbaka

"Efter Juholtaffären har nu tre riks-
dagsledamöter begärt att ersättningen
för deras lägenheter ska sänkas efter-
som någon närstående också bor där.

Betty Malmberg och Anne Marie Brodén
(M) samt Emil Källström (C) vill halv-
era sin logiersättning från riksdagen.

Malmborg vill därutöver betala till-
baka 9.260 kr och Källström 3.668 kr,
medan Brodén vill att ersättningen
sänks med drygt 1.500 kr.

Sedan tidigare har Erik A Eriksson
(C) medgett att han fått 140.000
kronor för mycket i ersättning"

http://svt.se/svttext/tv/pages/107.html

--
Akademiker,högutbildade, välavlönade människor högt upp i
välståndsligan har plötsligt blivit de som har det svårt i samhället,

Avos

oläst,
19 okt. 2011 02:50:002011-10-19
till
Varför är det så viktigt för dig att ha någon att tro på?
Uppriktigt sagt så avskyr jag inte politiker då mycket som jag påstår. Jag tycker mest att det är irrelevant vilka de personligen möjligen kan vara. För dig vrrkar det vara viktigt att tro på dem, eller visa stt du inte tror på dem. De finns helt enkelt inte i min värld, de är låtsasmännisk

--
Android Usenet Reader
http://android.newsgroupstats.hk

Avos

oläst,
19 okt. 2011 02:50:002011-10-19

19 okt. 2011 03:11:322011-10-19
till
Avos sände denna ide :
Du har missuppfattat mina bevekelsegrunder för att skriva på
swnet.politk, ändå har jag talat om det många gånger.
Jag tror på mig själv och ju mer jag läser på swepnet.politk ju
starkare
blir den tron.

> Uppriktigt sagt så avskyr jag inte politiker då mycket som jag påstår.

Samma här.

> Jag tycker mest att det är irrelevant vilka de personligen möjligen kan vara.

Samma här. Däremot tycker jag det är mycket viktigt att belysa dessa
högerröstandes dubbelmoral på swnet.poltik och få fram vilka som är
högerns valboskap och vilka som är förlorarna med högeralliansen vid
makten. För tillfället frekventeras swnet.politik av ett antal riktiga
rötägg men de har blivit mindre till antalet sedan jag började skriva.
Jag jobbar vidare på detta och min förhoppning är att det skall
diskuteras både vänsterpolitik och högerpolitik (högerregeringens) här
och inte som det är nu endast vänsterhat.

> För dig verkar det vara viktigt att tro på dem, eller visa stt du inte tror
> på dem.

Nja,riktigt så är det inte. Däremot tycker jag det är viktigt att de
jobbar för att genomföra saker *jag* tror på.

> De finns helt enkelt inte i min värld, de är låtsasmännisk

Du röstar kanske inte?!

Hakvinius

oläst,
19 okt. 2011 03:31:292011-10-19
till
kjell skrev 2011-10-19 08:26:
> [...]
> Det är alltför tydligt att högerns moral och hederlighet är dubbel, en
> för vänsterns representanter och annan för de borgerliga.

Tidningars benägenhet att skriva om denna typ av händelser ökar beroende
på vem/vilken befattning vederbörande har. Här är "hethetsindex":

1) Statsministern
2) Partiledare i riksdagspartier
3) Ministrar i allmänhet
4) Riksdagsledamöter
5) Fackligt förtroendevalda
6) Kommunalråd
7) Statssekreterare
8) Kommunpolitiker i allmänhet

Att just dessa inte är så omskrivna kan bero på att de är relativt
okända riksdagsledamöter, samt att de själva tagit initiativet till att
betala tillbaks. Men visst, det gör dem inte mindre dumma i huvudet för
det. Precis som Juholt, borde dessa också ha fattat! Att sedan
förundersökningen mot Tjohultaren lades ner, gör hela ämnet lite mindre
spännande...

Bara för att du undrar, drar jag upp en historia från 2009:
http://www.expressen.se/nyheter/1.1616324/barn-skrivna-i-riksdagens-lagenheter

Ulf Sundin

oläst,
19 okt. 2011 04:56:542011-10-19
till
On 19 Okt, 09:31, Hakvinius <hakvin...@hotmail.com> wrote:
> Tidningars benägenhet att skriva om denna typ av händelser ökar beroende
> på vem/vilken befattning vederbörande har. Här är "hethetsindex":

> [...]

Jepp, så långt är det rätt. Men "högprofilministrar"
(finans, utrikes, och liknande) går före partiledare
i marginella partier (alla utom M, S och SD?).

> 4) Riksdagsledamöter
> 5) Fackligt förtroendevalda
> 6) Kommunalråd
> 7) Statssekreterare

Även här kan det bli omkastningar.
Totalt okända riksdagsmän hamnar längre
ner än högprofilkommunalråd i stora kommuner,
statssekresterare som står statsministern nära
trumfar alla de andra, och fackligt förtroendevalda
högt upp i hierarkin i stora fackförbund slår de övriga,
osv.

> [...]

> betala tillbaks. Men visst, det gör dem inte mindre dumma i huvudet för
> det. Precis som Juholt, borde dessa också ha fattat!

Precis! Obetydliga dumskallar ska förvisso hånas och hängas ut,
men det blir ytterst lite gensvar bland läsarna. Därför försvinner det
snabbt i bruset.

/Ulf Sundin

19 okt. 2011 05:06:092011-10-19
till
Hakvinius har framfört detta till oss :
Vem har hittat på detta trams?
Parametern om vem som har att vinna på dreven saknas ju.

19 okt. 2011 05:11:202011-10-19
till
Ulf Sundin skrev på 2011-10-19 :

> Jepp, så långt är det rätt.

Vadå rätt!!! När två högermän sitter och leker analytiker. Hehhhehee!
Du vill med detta försöka rättfärdiga den skit du kastar på
vänsterrepresentanter!

Ulf Sundin

oläst,
19 okt. 2011 05:17:362011-10-19
till
On 19 Okt, 11:11, kjell <videokopier...@hotmail.com> wrote:

> Vadå rätt!!!

Det är helt enkelt så det funkar.

> När två högermän sitter och leker analytiker.

Här leks inte det minsta, vi diskuterar (ja, jag vet
att det för dig är ett helt främmande begrepp).

> Du vill med detta försöka rättfärdiga den skit du kastar på
> vänsterrepresentanter!

Nåja *mina* skriverier behöver självfallet inte följa
denna medielogik, då jag inte skriver för att folk ska
köpa lösnummer.

/Ulf Sundin

Arne Lund

oläst,
19 okt. 2011 05:18:152011-10-19
till
> [...]
Lite "roligt" med den artikeln.
Den ena nämns med partitillhörighet, men inte den andra. Låt vara att
han är gruppledare och hon bara vanlig ledamot, men nog borde man väl
ändå kunna ange partibeteckning för båda när de nämns i samma artikel?
Brodén är för övrigt folkpartist, vilket kanske också (för "liberala"
Expressen) var en viktig skillnad? ;)

Den artikeln pekar också på hur diffust riksdagsförvaltningen såg på
det bristfälliga regelverket.

En får inte (ens tillfälligt) ta emot post till pappas riksdagsbostad.
Jag tvivlar på att hon var folkbokförd på den adressen? För att ange
en adress som postadress behöver man inte vara folkbokförd där, men en
adress behöver man nog när man söker jobb och lägenhet?

För den andra gick det bra att bo regelbundet i mammas
riksdagslägenhet. Även om betalat hyra för den och fått förvaltningens
ok, så är det lite märkligt. Man får bo där, men inte ha den som
postadress, när man inte bor där?

Ulf Sundin

oläst,
19 okt. 2011 05:19:552011-10-19
till
On 19 Okt, 11:06, kjell <videokopier...@hotmail.com> wrote:

> Parametern om vem som har att vinna på dreven saknas ju.

Den är det bara konspirationsteoretiker som beaktar.

/Ulf Sundin

Hakvinius

oläst,
19 okt. 2011 05:31:292011-10-19
till
kjell skrev 2011-10-19 11:06:

> Vem har hittat på detta trams?
> Parametern om vem som har att vinna på dreven saknas ju.

Det är ungefär så jag tror det är! Hur tror du att det är? Du måste ju
ha en bättre tes eftersom du klagar?!

Ulf Sundin

oläst,
19 okt. 2011 05:33:002011-10-19
till
On 19 Okt, 11:18, Arne Lund <arnel...@gmail.com> wrote:
> On 19 Okt, 09:31, Hakvinius <hakvin...@hotmail.com> wrote:> Bara för att du undrar, drar jag upp en historia från 2009:http://www.expressen.se/nyheter/1.1616324/barn-skrivna-i-riksdagens-l...

> En får inte (ens tillfälligt) ta emot post till pappas riksdagsbostad.

Hade det varit så, hade det inte varit något problem.
Det fanns nu grannar som hävdade att hon regelbundet bodde
i lägenheten. (Kanske bodde hon i den när hennes far var
uppe i Skinnskatteberg för att dubbelarbeta som representant
i kommunfullmäkteige? Nej just ja, det jobbet har han ju utan att
vara mer än ytterst sporadisk gäst i hemkommunen)

> Jag tvivlar på att hon var folkbokförd på den adressen?

Varför då? Det är ju precis det faktumet som Österberg erkänner.

> För att ange
> en adress som postadress behöver man inte vara folkbokförd där,

Men viss post skickas väl alltid ut till de adress man är skriven på?

> men en
> adress behöver man nog när man söker jobb och lägenhet?

I Stockhom måste man, åtminstone när vänstern styrde,
vara skriven i kommunen för att få stå i bostadskö.

Österbergs "bostadsskandal" var inte mycket till skandal.
Vilken förälder skulle inte ha gjort detsamma för sitt barn,
och vid tidpunkten var han en ganska anonym riksdagsledamot
(förvisso fd statsråd, men lite bortglömd efter Sahlins
övertagande av partiledarrollen).
Hade han dock bliit sossarnas partiledare, så hade han nog
fått det hett om öronen. Både för denna "bostadsskandal" som
för sitt närvarobefriade extraknäckande i Skinnskatteberg.

/Ulf Sundin

M.O.B. i L.

oläst,
19 okt. 2011 05:39:092011-10-19
till
kjell wrote:
> [...]
> Det är alltför tydligt att högerns moral och hederlighet är dubbel, en
> för vänsterns representanter och annan för de borgerliga.

Men det var ju Aftonbladet, som skall vara en vänstertidning, som
avslöjade Juholt. Dock ägs ju Aftonbladet av samma bolag som äger
Svenska Dagbladet (M): Schibsted. Detta har kanske börjat påverka AB.
Avslöjandet kan också bero på interna stridigheter inom S. Förövrigt var
ju avslöjandet felaktigt eftersom det inte fanns några regler om sambo
och på blanketten skulle man bara fylla i hyran. Under resans gång har
Riksdagen ändrat sina regler.

Förövrigt tycker jag det är fel att en sambo skall drabbas av
Stockholms-hyra bara för att partnern fått jobb i Stockholm. Syftet med
hyresbidrag är att Riksdagsmännen skall kunna bo kvar på sina
ursprungsorter.

> http://svt.se/svttext/tv/pages/107.html

Ulf Sundin

oläst,
19 okt. 2011 05:48:072011-10-19
till
On 19 Okt, 11:39, "M.O.B. i L." <mika...@df.lth.se> wrote:

> Förövrigt tycker jag det är fel att en sambo skall drabbas av
> Stockholms-hyra bara för att partnern fått jobb i Stockholm.

Den här kulbon *bodde redan* i Stockholm.
Ja, hon bodde t.o.m. i den aktuella lägenheten.
Juholt flyttade in för att få lite mer "kul".

> Syftet med hyresbidrag är att Riksdagsmännen skall kunna
> bo kvar på sina ursprungsorter.

Au contraire!
Syftet med hyreserättningen är att riksdagsmännen
ska kunna befinna sig i Stockholm i tillräcklig omfattning.

/Ulf Sundin

Avos

oläst,
19 okt. 2011 06:53:242011-10-19
till
Nej, jag har röstat tre gånger i mitt 55 åriga liv. Orsaken att jag inte röstar på sossarna är att de är de främsta att stödja den kriminella fosterbarnsindustrin. Det politiska spelet fungerar ungefär så att vänstern påstår att man får lägre lön och bidrag med en borgerlig regering. Mot detta kan man invända att det enda fattiga mäniskor har är deras egna barn, dem vill man inte förlora. om hotet å andra sidan är att få sin standard sänkt 5-10% kan väl knappast fattiga mäniskor se det som ett större hot, än att förlora sina barn.

> [...]
> de som tidigare hade det sämst har detta borgerliga egoistiska
> samhälle blivit de som har det gott ställt och vara de som skall göra

19 okt. 2011 07:44:332011-10-19
till
Då är det förståligt, jag däremot har alltid röstat och det är däför
jag ställer krav.

> Orsaken att jag inte röstar på sossarna

Det är mindre intressant, finns det då inget parti som faller mer i din
smak?

> är att de är de främsta att stödja den kriminella
> fosterbarnsindustrin. Det politiska spelet fungerar ungefär så att vänstern
> påstår att man får lägre lön och bidrag med en borgerlig regering.

Om de påstår att de får lägre lön känner jag inte till, däremot är det
fakta att socialförsäkringarna både försämrats rent ekonomiskt och
tvånget ökat för sjuka, handikappade och arbetslösa. Tittar man sedan
på de olika fördyringarna (kallas för egenavgifter) så blir det ännu
sämre.

19 okt. 2011 07:51:302011-10-19
till
Ulf Sundin förklarade :

> Det är helt enkelt så det funkar.

Jasså, vilken högerpress kommer denna informatio ifrån?

> Här leks inte det minsta, vi diskuterar (ja, jag vet
> att det för dig är ett helt främmande begrepp).

Helt klart är det ett för mig främmande ord, allra helst när det gäller
swnet.politik. Jag vill hellre benämna det som två högermäns illa dolda
försök att förklara varför högertidningarna är så förtjusta i att
smutskasta vänsterns representanter.

> Nåja *mina* skriverier behöver självfallet inte följa
> denna medielogik, då jag inte skriver för att folk ska
> köpa lösnummer.

Självfallet säljer du inga tidningar, fast ibland kan man undra varför
du då springer högerpressens ärenden.

> /Ulf Sundin

19 okt. 2011 07:59:592011-10-19
till
Det hände M.O.B. i L. formulerade :

> [...]
> ju avslöjandet felaktigt eftersom det inte fanns några regler om sambo
> och på blanketten skulle man bara fylla i hyran. Under resans gång har

Det är solklart att detta var ett försök att avpolletera Juholt och
sänka socialdemokratiska partiet. Det där med interna stridigheter tar
alltid högerpressen och dess hantlangare till när sanningen börjar
uppenbaras.
Men nu fungerar ju inte högerpressen så att de i efterhand rättar sina
felaktiheter och osanningar. Målet med drevet är delvis uppfyllt, jag
väntar på nästa smutskastningskampanj från högerhåll. Det är för
djäkligt att de demokratiska spelreglerna blir åsidosatta av högern och
dess köpta media.

> [...]
> Stockholms-hyra bara för att partnern fått jobb i Stockholm. Syftet med
> hyresbidrag är att Riksdagsmännen skall kunna bo kvar på sina

19 okt. 2011 08:03:002011-10-19
till
när 2011-10-19, Ulf Sundin förmodade :
Att den skulle beaktas av ohederliga inom högerns valboskap är inte
allför trolig.

Hakvinius

oläst,
19 okt. 2011 08:25:512011-10-19
till
kjell skrev 2011-10-19 13:59:

> Det är solklart att detta var ett försök att avpolletera Juholt

Kan du ge *en* anledning till att någon på högerkanten skulle vilja
avpollettera Juholt (så att någon vettig kunde träda in) tre år innan
valet? Valstrateger är inga idioter...

Att det däremot på vänsterkanten finns de som just vill avpolletera
Juholt råder det väl ingen tvekan om.

Avos

oläst,
19 okt. 2011 08:28:122011-10-19
till
Nej jag kommer alldrig att rösta på något parti som begår brott mot barn. Alla partier röstar enhälligt igenom fostrthemplaceringar av helt normala barn. det är större pengar i detta än knarkpengarna. alla partier står enhälligt bakom detta, men socialdemokraterna gjorde sverige till ett av de värsta länderna i världen vad gäller brott mot barn och familjer. Därför ser jag diskussioner om nedskärningar i inkomster (för vuxna) som en skendebatt. ingen normal människa skulle priioritera den diskussionen mot rättstrygghet för barn och familjer. 23000 barn kidnappas av myndigheterna varje år av slavhandlarna som omsätter 23 miljarder på barnslavhandeln varav 11 miljarder är fosterhemsersättningar.

> [...]
> de som tidigare hade det sämst har detta borgerliga egoistiska
> samhälle blivit de som har det gott ställt och vara de som skall göra

19 okt. 2011 08:33:142011-10-19
till
Hakvinius använde sitt tangenbord för att skriva :

> Kan du ge *en* anledning till att någon på högerkanten skulle vilja
> avpollettera Juholt (så att någon vettig kunde träda in) tre år innan valet?
> Valstrateger är inga idioter...

Varför förutsätter du alltid personer på högerkanten vara kloka och
sanningsenliga? Ett av målen har ju infriats!

> Att det däremot på vänsterkanten finns de som just vill avpolletera Juholt
> råder det väl ingen tvekan om.

Det är precis lika sant att personer inom moderaterna skulle vara
intesserade att byta ut Reinfeldt om nu spekulationer började
publiceras
i högerpressen. Men av enkla anledningar startas inte detta mediadrev.

19 okt. 2011 08:41:442011-10-19
till
Avos låtsades :
Om det när brott mot barn då skall de väl dömas enligt lagen, eller?
Att enskilda människor begår brott är vanligt och då skall dessa
beivras. Jag vet inget om fosterhemsplaceringar, men du kan väl inte på
allvar mena att dessa skulle vara fel.

> [...]
> jag diskussioner om nedskärningar i inkomster (för vuxna) som en skendebatt.

Nu ställer jag inte som du dessa båda grupperna mot varandra. Det finns
säkerligen utsatta barn precis som det finns utsatta äldre.

> [...]
> slavhandlarna som omsätter 23 miljarder på barnslavhandeln varav 11 miljarder

19 okt. 2011 08:43:582011-10-19
till
kjell placerade detta på skärmen :
I meningen ovan skall stå, "men du kan väl inte på allvar mena att
*alla* dessa skulle vara fel."

M.O.B. i L.

oläst,
19 okt. 2011 08:52:002011-10-19
till
Det är väl snarare högerkanten inom S (d.v.s. betongsossarna) som vill
få in sin egen kandidat.

Ulf Sundin

oläst,
19 okt. 2011 08:59:002011-10-19
till
On 19 Okt, 13:51, kjell <videokopier...@hotmail.com> wrote:
> Ulf Sundin förklarade :

> Jasså, vilken högerpress kommer denna informatio ifrån?

Kunskapen om att det är så här det funkar får man av att
följa med i tidningar, radio och TV.
Dvs att se hur saker och ting funkar i "verkligheten".
Några konspirationer finns sällan i medierna. Skall man
söka dolda motiv och konspirationer ska man fråga sig
vem det är som läcker informationen till pressen.
I Juholt-tumultet har det uppenbarligen varit mycket enkelt
för jornalisterna att få tips och uttalanden innifrån partiet.

För att drev (och drevjounalistik) öht ska uppkomma
krävs att personen som står i fokus är så allmänt känd
att läsarna blir berörda (får sina misstankar bekräftade
eller sina förhoppningar grusade).

F.ö. glömde Hakvinius en figur som ska in mellan
statsministern och partiledarna: kungen.

/Ulf Sundin

Avos

oläst,
19 okt. 2011 09:02:092011-10-19
till
Mynfdigheterna begår brott mot barn och fsmiljrr vis en politisk tribunal, länsrätten. där är utredaren och motparten samma perdon, omvänd bevisbörda gäller. om motparten är misnöjd med tribunalens dom, river utredaren/motparten helt enkelt upp domen. Lm alls fakta i målet går emot motparten, ombänd bevisbörda ändå inte räcker, så behöver bara motpsrtrn uttsla de magiska orden '..men med tanke på barnens bästa'.. så är barnens bästa var som helst, bara inte hos föräldrarna. I 90% av målrn blir det därför fällande domar.

> Nu ställer jag inte som du dessa båda grupperna mot varandra. Det finns
> säkerligen utsatta barn precis som det finns utsatta äldre.

Du och andra tvingas ju att prioritera. ni prioriterar diskusioner om politikers moral, och diskussioner om inkomster. diskussioner om myndigheters brott mot barn och familjer finns inte med på docialdemokratets agenda, trots att den är vikigast för alla fattiga människor.

> [...]
> de som tidigare hade det sämst har detta borgerliga egoistiska
> samhälle blivit de som har det gott ställt och vara de som skall göra

Ulf Sundin

oläst,
19 okt. 2011 09:02:322011-10-19
till
On 19 Okt, 14:03, kjell <videokopier...@hotmail.com> wrote:
> när 2011-10-19, Ulf Sundin förmodade :

> Att den skulle beaktas av ohederliga inom högerns valboskap är inte
> allför trolig.

Precis.

/Ulf Sundin

19 okt. 2011 09:03:242011-10-19
till
Efter hårt tänkande M.O.B. i L. skrev :
Det skulle de kanske velat *om* det högerbetonade drevet lyckats.
Sedan så tror jag du är fel ute när du kallar högerkanten för
"betongsossar". Den mer relevanta definitionen är säkerligen
"förnyarna".

19 okt. 2011 09:10:252011-10-19
till
Avos tänkte väldigt hårt :
Jag prioriterar *alla* svaga grupper, men jag är dåligt insatt i
problematiken. Men jag vill inte medverka till att spela ut dessa mot
varandra. Pengar finns att hämta hos de välbeställda, det är inte tal
om något annat. Varför frågar du inte de borgerliga på swnet.politik i
stället för mig som ingår själv i den svaga gruppen (ekonomisk)?

19 okt. 2011 09:12:392011-10-19
till
On 2011-10-19 08:26, kjell wrote:
> [...]
> Det är alltför tydligt att högerns moral och hederlighet är dubbel, en
> för vänsterns representanter och annan för de borgerliga.

När skall du lära dig att text-tv är rullande sidor och det blir något
helt annat man kommer till när man trycker på de länkarna efter ett tag?

I övrigt var det inte förvänande att politikerna plockar ut mycket mer i
bidrag än de har rätt till och de lever ju helt på bidrag hela högen i
riksdagen, om man inte räknar mutorna då som förmodligen är deras
största inkomstkälla.

Ulf Sundin

oläst,
19 okt. 2011 09:22:332011-10-19
till
On 19 Okt, 15:03, kjell <videokopier...@hotmail.com> wrote:

> Det skulle de kanske velat *om* det högerbetonade drevet lyckats.

Visst är det så.
Men (för att svara Mobil), även högerkanten av sossarna
tillhör ju den vänsta planhalvan (i den traditionella blockpolitiken).

> Sedan så tror jag du är fel ute när du kallar högerkanten för
> "betongsossar". Den mer relevanta definitionen är säkerligen
> "förnyarna".

Kul att få hålla med dig som omväxling.
Det där "betong"-prefixet är nog inte speciellt relevant längre.

Inom SAP finns en mängd olika falanger. De är ibland baserade
på politikens innehåll (i enkla termer: höger - vänster), men det
finns också andra stridslinjer: geografiska: storstad mot landsbyggd),
historiska (även om enskilda personer kan ha bytt åsikt och
hemort, så kan konflikter som går tillbaka till SSU orsaka
spänningar bland personer i medelåldern) och personliga
(vem är gift med vem, och vem är ättling till vem, och
vem är kompis med vem), mm mm.

När Juholt kom till makten, så var han en kompromiss mellan
flera av dessa falanger (vänstern, landsbygden, de som ville
ha bort Mona och hennes hang-arounds, m fl). Kompromissen
var bräcklig, och de som stod utanför den var skeptiska.

/Ulf Sundin

Arne Lund

oläst,
19 okt. 2011 09:21:232011-10-19
till
On 19 Okt, 11:33, Ulf Sundin <sundin...@gmail.com> wrote:

> Hade det varit så, hade det inte varit något problem.
> Det fanns nu grannar som hävdade att hon regelbundet bodde
> i lägenheten.

Fel igen. Grannarna som anges i artikeln är Brodéns!

> Varför då? Det är ju precis det faktumet som Österberg erkänner.

Nej, det är journalisten som använder uttrycket "folkbokförd".
Österberg säger (enligt artikeln) "Hon skrev sig på adressen för att
snabbt och smidigt komma åt sin post".

Det vore märkligt att folkbokföra sig på en så pass tillfällig adress,
dessutom en som inte är hennes bostad över huvudtaget. Att hon valde
den som postadress, beror antagligen på att hon flyttade runt väldigt
ofta bland kompisar, medan hon sökte en fastare adress att bosätta sig
på.

> Men viss post skickas väl alltid ut till de adress man är skriven på?

Ja, men som sagt var vet jag inte om hon verkligen var *folkbokförd*
där.

> I Stockhom måste man, åtminstone när vänstern styrde,
> vara skriven i kommunen för att få stå i bostadskö.

Just därför är det väl mindre troligt att hon ens brydde sig om att
ställa sig någon kö.
Speciellt nu när det borgerliga styret verkat för att ytterligare
minska på antalet hyresrätter!

Jag har haft en dotter bosatt i Stockholm ett antal år. Det enda som
stod till buds när man inte har möjlighet att köpa lägenhet, är att
hyra i andra hand.
Har man tur kan man få hyra i 2-3 år i alla fall, innan det är dags
att flytta igen.

19 okt. 2011 09:26:092011-10-19
till
Mikael Forsberg förklarade :
Texten står precis ovan, det bör räcka.

> [...]
> bidrag än de har rätt till och de lever ju helt på bidrag hela högen i
> riksdagen, om man inte räknar mutorna då som förmodligen är deras största

Men något högerdrev är inte att förvänta.

19 okt. 2011 09:42:172011-10-19
till
Just nu handlar den rullande länken om Dawit Isaak.

Det är annars konstigt att just politiker skall ha hyran betald på sin
arbetsplats, borde det inte gälla alla människor likaväl?

Ulf Sundin

oläst,
19 okt. 2011 09:43:512011-10-19
till
On 19 Okt, 15:21, Arne Lund <arnel...@gmail.com> wrote:

> Fel igen. Grannarna som anges i artikeln är Brodéns!

Sorry, jag skummade visst lite för slarvigt.

> Nej, det är journalisten som använder uttrycket "folkbokförd".
> Österberg säger (enligt artikeln) "Hon skrev sig på adressen för att
> snabbt och smidigt komma åt sin post".

Hmmm. Jag tror att "skriva sig på" en adress nog är synonymt
med att att vara folkbokförd på den adressen.

> Det vore märkligt att folkbokföra sig på en så pass tillfällig adress,
> dessutom en som inte är hennes bostad över huvudtaget.

Inget av dessa invändningar är några hinder.

> Att hon valde
> den som postadress, beror antagligen på att hon flyttade runt väldigt
> ofta bland kompisar, medan hon sökte en fastare adress att bosätta sig
> på.

Det tror jag också.
Och jag har väldigt svårt att bli upprörd på Österberg för detta.

[...]

> Jag har haft en dotter bosatt i Stockholm ett antal år. Det enda som
> stod till buds när man inte har möjlighet att köpa lägenhet, är att
> hyra i andra hand.

Visst är det så.
I en region där det flyttar in 30000 personer varje år är det svårt
att hitta bostad.

/Ulf Sundin

19 okt. 2011 09:53:472011-10-19
till
Håller med där, eftersom barnen är vår viktigaste förmån. Nu utnyttjas
barnen av politikerna och en uppsjö av folk som söker sin försörjning av
andras barn och det gör barnaroven så omfattande i Sverige då det har på
något vis gjorts berättigat och föräldrarna skall betala skatt och
underhåll för deras kidnappade barn så utvalda bidragstagare och
barnarövare skall leva i lyx och programmera barnen att bli goda
socialister som arbetar i fabrikerna för att ge allt åt partiets stora
ledare.

Björn Westling

oläst,
19 okt. 2011 10:00:082011-10-19
> [...]
> ändå kunna ange partibeteckning för båda när de nämns i samma artikel?
> Brodén är för övrigt folkpartist, vilket kanske också (för "liberala"

Jag minns när en politiker gick in på en bank och ropade "Saddam
Hussein" och försökte tillskansa sig pengar. För Aftonbladet var det
tydligen väldigt viktigt att påpeka att han var moderat.

19 okt. 2011 10:17:242011-10-19
till
Det syns ju när Bildt/Reinfeldt flyger runt i världen med Investors
privatjets på uppenbara mutresor för mångmiljonbelopp bland hemliga
nazigrundade organisationer som Bilderberggruppen och där även
skattemyndigheterna avslår Wallenbergs skatteavdrag. Nåväl riktigt så,
men varför beskattas inte Bildt/Reinfeldt för dessa mutresor de får?

Avos

oläst,
19 okt. 2011 10:29:532011-10-19
till
Man kan inte förutsätta att brottslig verksamhet ska vara nyttig. Vad tycker du om en politisk tribunal i sverige? Vad tycker du om att fosterföräldrar har 18000- 30000 kr i månaden PER FOSTERBARN? De får ha upp till 8 barn. De är själva remissinstans som avgör om barnen ska få fara hem. Vad tror du att de svarar? Asociala är en hemlig säkerhetstjänst. de tar inte barn från drogmissbrukare, sjuka eller våldsamma. detta har massmedia rapporterat om. de tar barn från påstridiga intellektuella. Asociala gör bara utredningar på missanpassade barn i varannan kommun.Fosterföräldrarna vill inte ha sådana barn, de vill ha stulna barn från normala hem. på www.nkmr.org förekommer nästan inte alls problemföräldrar bland de hjälpsökande offren för asociala. Bara stridbara intellektuella.

Nu vet jag vad du tänker svara. Du tänker svara att socialsekreterare kan vara lite okunniga ibland men att samhället måste ju göra någonting för barnen. Exempelvis begå brott mot dem? Så sade man inte om Stalin.

> [...]
> de som tidigare hade det sämst har detta borgerliga egoistiska
> samhälle blivit de som har det gott ställt och vara de som skall göra

Avos

oläst,
19 okt. 2011 10:57:332011-10-19
till
Gräslig text jag skrev med massor av stavfel. inte lätt att träffa rätt på det här pyttelilla virtuella tangentbordet på surfplattan.

Jag har redan nämnt att alla partier i socialnämnderna röstar enhälligt igenom brottsliga beslut om omhändertaganden. Besluten slutar i epidemier av självmord bland barn och föräldrar. Asociala låter även privata behandlingshem ta emot de stulna barnen.70% av barnren därifrån kommer ut som brottslingar och drogmissbrukare. självfallet så är inte ens de värsta föräldrarna lika dåliga. Asociala samarbetar med hells angels som äger flera behandlingshem. Hells angels ledaren är fosterförälder åt asociala.

Så frågan var varför skulle ekonomiska frågor ha högre prioritet än detta? Denna ordning har socialdemokraterna Alva och Gunnar Myrdahl infört. Nu är denna ordning antagen av hela nomenklaturan.

De testade min yngsta son på dagis och kom fram till att han var mycket intelligent, vacker och hade bra marknadsvärde. Sedan försökte de stjäla honom. Det var utredaren Jill Thomelius gruppledare Ewa Lahti som skulle ha honom. Detta hände 9 månader efter att jag skilt mig. Orsaken var att asociala vägrade ge mig juridiska rättigheter trots att jag hade gemensam vårdnad. Att jag ändå gick till domstol för att få umgängesrätt fastställd kallades 'rättshaveristiskt sökande av sak'. därmed försökte de stjäla sonen som låg två år före i skolan.

> [...]
> de som tidigare hade det sämst har detta borgerliga egoistiska
> samhälle blivit de som har det gott ställt och vara de som skall göra

Björn Westling

oläst,
19 okt. 2011 09:58:322011-10-19
till

> Vadå rätt!!! När två högermän sitter och leker analytiker.

Okej, hur anser _du_ att ordningen skall vara?

Härt har du rankinglistan. Publicera snarast en ny ordning över hur du
anser att tidningar förfar. Notera att den ordning som Ulf redogjorde
för inte påverkas av vilken färg det är på de aktuella politikerna,
utan bara vilken befattning de har:

[...]

19 okt. 2011 11:56:402011-10-19
till
Systemet bygger på brottslighet. Men grunden ligger i ett fel i karaktären hos svenska folket, som inte andra folk har. Svenskarna lever som myrorna i en myrstack. Exempel på egenskaper som svenskar har, men som folk i ickeprotestantiska länder saknar:

I ett youtubeklipp visades hur en vanartig12 åring grips av väktare. Kommentarstext: 'Vad kan denna tolvåring och hans föräldrar lida av för bokstavs-sjukdom?'

Min son berättade för en kvinna att han varit utsatt för en del bråk på skolan på sista tiden. Kvinnan svarade 'Jag tycker att du i så fall ska gå till skolsköterskan och berätta om hur du har det hemma, om det nu är så att dina föräldrar inte kunnat stoppa bråken'

Min morfar var en legendarisk person. Han var kommunalnämndsordförande, fackföreningsledare, och bygdens store son. Hans bror rånade en bank i USA och sköt kamreren nästan till döds. Morfars bror skulle som förste svensk avrättas i elektriska stolen, men räddades då kamreren vaknade till liv efter ett halvt år.
De hade samma föräldrar.Var det föräldrarnas fel eller förtjänst att de fick sådana barn?

Min farfar var alkoholist. Han var stupfull varje helg. Men han var en otrolig personlighet. Hans barn blev journalist, redaktör, inköpare på ssab i luleå.
Vad hade det blivit av dem om asociala hade ingripit?

I sveige är det norm att mena stt samhället måste göra 'någonting'.Tom där samhället saknar befogenhet att göra 'någonting'. Är det verkligen helt okey att jag går in på exempelvis ett företag eller hos en privatperson och sätter igång att göra 'någonting'?

En svensk tycker att det är okey att samhället beter sig så. Om samhället har begått brott mot barn tycker svensken ofta att det är ju dubbelt så bra som att samhället inte gör någonting alls.
i--

Hakvinius

oläst,
19 okt. 2011 12:09:292011-10-19
till
kjell skrev 2011-10-19 14:33:
> Hakvinius använde sitt tangenbord för att skriva :

> Varför förutsätter du alltid personer på högerkanten vara kloka och
> sanningsenliga? Ett av målen har ju infriats!

Jag är tämligen säker på att partistrateger (även sossarnas) har ett IQ
som överstiger 85. Det är ungefär vad som behövs för att räkna ut
ovanstående...

> Det är precis lika sant att personer inom moderaterna skulle vara
> intesserade att byta ut Reinfeldt om nu spekulationer började publiceras
> i högerpressen. Men av enkla anledningar startas inte detta mediadrev.

Tja, vissa S-politiker har ju gått ut offentligt med avgångskrav (hörde
bl a en på radio idag).

Björn Westling

oläst,
19 okt. 2011 12:17:422011-10-19
till
On 19 Okt, 14:33, kjell <videokopier...@hotmail.com> wrote:
> [...]
>
> Det är precis lika sant att personer inom moderaterna skulle vara
> intesserade att byta ut Reinfeldt om nu spekulationer började

Vad anser du att Reinfeldt har gjort, som det skulle kunna tas ett
mediedrev för om nu inte "högerkrafter" hade varit de som "bestämmer"?
Att Juholt hade gjort de saker som det skrevs om står klart. Det rörde
sig alltså inte om några spekulationer där.

Men av enkla anledningar startas inte detta mediadrev.

Ja, till exempel det att det inte finns något som det skulle kunna
dras igenom mediadrev för.

19 okt. 2011 12:25:572011-10-19
till
Hakvinius uttryckte precis :

> Jag är tämligen säker på att partistrateger (även sossarnas) har ett IQ som
> överstiger 85. Det är ungefär vad som behövs för att räkna ut ovanstående...

Jag behöver väl inte ta ditt tyckande på allvar.

> Tja, vissa S-politiker har ju gått ut offentligt med avgångskrav (hörde bl a
> en på radio idag).

Tja, det motsäger ju inte vad jag skrev. Du glömde ta upp vad som
skulle hända om en smutkastningskampanj startade mot Reinfeldt! Men
vissta ja, enligt moderat logik kan inget sådant hända. Varför har du
en logik för vänstern och en annan för dina moderater? Tycker du inte
ditt glorifierande av dina moderata ikoner börjar anta sandlådenivå?

Björn Westling

oläst,
19 okt. 2011 12:25:152011-10-19
till
Det gäller många andra än politiker. Jag intervjuades för ett jobb som
skulle vara i Nynäshamn under några veckor. Självklart ingick en
övernattningslägenhet, eftersom man ju inte gärna kan pendla tre
timmars resväg enkel väg.

Björn Westling

oläst,
19 okt. 2011 12:20:282011-10-19
till
On 19 Okt, 15:10, kjell <videokopier...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> om något annat. Varför frågar du inte de borgerliga på swnet.politik i
> stället för mig som ingår själv i den svaga gruppen (ekonomisk)?

Varför ingår inte borgerliga i den svaga gruppen?

Hakvinius

oläst,
19 okt. 2011 12:49:372011-10-19
till
kjell skrev 2011-10-19 18:25:

> Jag behöver väl inte ta ditt tyckande på allvar.

Nej, det räknar jag inte med...

> Tja, det motsäger ju inte vad jag skrev. Du glömde ta upp vad som skulle
> hända om en smutkastningskampanj startade mot Reinfeldt!

Kom igen när och om en sådan startar. Osannolikt och högst hypotetiskt.
Ska en smutskastningskampanj starta, måste man till att börja med ha
hittat på något riktigt tokigt.

> [...]
> vänstern och en annan för dina moderater? Tycker du inte ditt
> glorifierande av dina moderata ikoner börjar anta sandlådenivå?

Har samma logik, men eftersom statsministern inte tycks ha ställt till
med något omoraliskt för egen vinning, så tycker jag det är meningslöst
att spekulera.

19 okt. 2011 13:12:092011-10-19
till
Självklart skall politiker då betala skatt för inkomnstförmånen och den
övernattningslägenheten de kan begära skall självfallet inte vara mer än
en källarskrubb.

Avos

oläst,
19 okt. 2011 13:32:392011-10-19
till
borgerlig=politisk riktning
sjukpensionär=social grupp
logik: fisk+cykel=däggdjur

Björn Westling

oläst,
19 okt. 2011 13:34:382011-10-19
till
Varför skall de betala skatt för det, när andra inte måste det.
Och varför skulle politikers övernattningslägenheter vara så oerhört
mycket sämre än andras?

19 okt. 2011 13:59:082011-10-19
till
Alla andra betalar skatt (politikernas stjälande) oavsett vad de gör.

> Och varför skulle politikers övernattningslägenheter vara så oerhört
> mycket sämre än andras?

Varför skulle de vara så oerhört mycket lyxigare, menar du?

Björn Westling

oläst,
19 okt. 2011 12:23:162011-10-19
till
On 19 Okt, 15:42, Mikael Forsberg <mikaelforsb...@ymail.com> wrote:
Det gäller inte bara politiker.

19 okt. 2011 15:44:182011-10-19
till
Vilka andra i samhället förutom politiker tvingas skattebetalare betala
bostad i Stockholm för?

Björn Westling

oläst,
19 okt. 2011 16:34:452011-10-19
till
On 19 Okt, 19:59, Mikael Forsberg <mikaelforsb...@ymail.com> wrote:

> Alla andra betalar skatt (politikernas stjälande) oavsett vad de gör.

Och politiker betalar alltså inte skatt?

> Varför skulle de vara så oerhört mycket lyxigare, menar du?

Varför måste de vara oerhört mycket lyxigare än andras enkom för att
de inte är källarskrubbar?

Björn Westling

oläst,
19 okt. 2011 16:38:422011-10-19
till
Så det var alltså inte faktumet att man kan ha en
övernattningslägenhet som man inte behöver betala hyra för som var
problemet för dig - trots att det var problemet som du beskrev!

Jag upplyste dig om att politiker ingalunda är de enda yrkesarbetare
som har övernattningslägenheter! Varför skall just politiker inte få
ha övernattningslägenheter?

19 okt. 2011 20:00:402011-10-19
till
On 2011-10-19 22:34, Björn Westling wrote:

> Och politiker betalar alltså inte skatt?

Politiker lever på att stjäla (skatt) och om de ger lite tillbaka så är
det enbart symbolisk rundgång.

> Varför måste de vara oerhört mycket lyxigare än andras enkom för att
> de inte är källarskrubbar?

Om en politiker får mer ersättning för en övernattningslägenhet än vad
ett tält och sovsäck kostar så är det ett övergrepp mot folket de
stjäler pengarna av.

För den delen finns det uteligare i Sverige som inte ens får vare sig
tält eller sovsäck från socialen, de som inte klarar sig skall låsas in
för tusentals kronor per dygn för det finns det obegränsade resurser till.

19 okt. 2011 20:14:152011-10-19
till
On 2011-10-19 22:38, Bj�rn Westling wrote:

> S� det var allts� inte faktumet att man kan ha en
> �vernattningsl�genhet som man inte beh�ver betala hyra f�r som var
> problemet f�r dig - trots att det var problemet som du beskrev!

N�r det nu �r l�jligt dyrt att bo i Stockholm s� b�r naturligtvis en
skattefinansierad bidragsinstitution som riksdagen utlokaliseras till
lappland eller liknande och personal kan rekryteras bland de flyktingar
som aldrig f�r n�got annat arbete �nd�.

> Jag upplyste dig om att politiker ingalunda �r de enda yrkesarbetare
> som har �vernattningsl�genheter! Varf�r skall just politiker inte f�
> ha �vernattningsl�genheter?

Politiker �r inte yrkesarbetare, de kan inte ens skruva in en gl�dlampa
och d�rf�r f�rbj�d de dem s� vi alla blir kvicksilverf�rgiftade av
l�genergilampor ist�llet.

Politiker �r inga som g�r nytta direkt, de f� som trots allt g�r det kan
gott sitta vid datorn som vi andra. Det beh�vs ingen paradv�ning i
Stockholm med pansarbilar och livvakter f�r det.

Avos

oläst,
20 okt. 2011 01:05:132011-10-20
till
Varför måste de vara lyxigare då?

Björn Westling

oläst,
20 okt. 2011 16:06:232011-10-20
till
On 20 Okt, 02:00, Mikael Forsberg <mikaelforsb...@ymail.com> wrote:

> Politiker lever på att stjäla (skatt) och om de ger lite tillbaka så är
> det enbart symbolisk rundgång.

Och på vilket sätt ör politiker mer förkastliga än andra statligt
anställda som också lever på skattepengar och betalar skatt?

> Om en politiker får mer ersättning för en övernattningslägenhet än vad
> ett tält och sovsäck kostar så är det ett övergrepp mot folket de
> stjäler pengarna av.

Nej.

Björn Westling

oläst,
20 okt. 2011 16:07:152011-10-20
till
On 20 Okt, 07:05, "Avos" <avo...@yahoo.se> wrote:
Varför skulle de vara mindre lyxiga än normala lägenheter?

20 okt. 2011 16:31:102011-10-20
till
On 2011-10-20 22:06, Björn Westling wrote:

> Och på vilket sätt ör politiker mer förkastliga än andra statligt
> anställda som också lever på skattepengar och betalar skatt?

Anställda utför ett arbete (ibland tvivelaktigt) men politiker stjäl
pengar genom vad de kallar skatt.

> Nej.

Hoppas det är dig de stjäler av då.

Avos

oläst,
20 okt. 2011 22:12:302011-10-20
till
Varför ska de vara mer lyxiga?

Björn Westling

oläst,
21 okt. 2011 03:47:542011-10-21
till
Varför skulle jag inte betala skatt, menar du?

Skulle du vilja jobba någonstans där du tvingas bo i tält och sova i
sovsäck om du inte har möjlighet att åka hem?

Björn Westling

oläst,
21 okt. 2011 03:48:372011-10-21
till
Måste något vara mer lyxigt än x om det inte är mindre lyxigt än x?

Avos

oläst,
21 okt. 2011 05:41:362011-10-21
till
Du påstår det själv.

Björn Westling

oläst,
21 okt. 2011 07:32:252011-10-21
till
Var då?

Avos

oläst,
21 okt. 2011 08:43:292011-10-21
till
Jag ska äta bruna bönor nu.

9 nov. 2011 05:12:252011-11-09
till
Med de extrema inkomterna de har utan krav på arbetsprestation, så finns
det massor utav människor som skulle acceptera sådana villkor.

0 nya meddelanden