Polisen vill spana på internet

1 visning

20 okt. 2011 13:19:402011-10-20
till
Kanske någon av er redan jobbar för polisen som informatör!
Inget är omöjligt på swnet.politik, så ser övervakningsamhället ut med
högern vid makten, ett av sökorden är kanske "högerdräggen"

"Säkerhetspolisen (Säpo) och Rikskri-
minalpolisen vill bli bättre på att
utnyttja internet för att avslöja
terrorplaner och andra grova brott.

Infiltration av diskussionsgrupper
och spaning under falska identiteter
är möjligheter som diskuteras, skri-
ver Dagens Nyheter.

En utredning ska vara klar före års-
skiftet. Resultatet kan bli ett förs-
lag till regeringen om ändrad lag-
stiftning enligt Säpochefen Anders
Danielsson. -Vi måste patrullera på
nätet, säger han till DN."

http://svt.se/svttext/tv/pages/123.html

--
Akademiker,högutbildade, välavlönade människor högt upp i
välståndsligan har plötsligt blivit de som har det svårt i samhället,

Avos

oläst,
20 okt. 2011 14:30:402011-10-20
till
Låter som ett skämt. Ska de börja infiltrera diskussionsgrupper nu när newsdöden slår som hårdast?

--
Android Usenet Reader
http://android.newsgroupstats.hk

gluden

oläst,
20 okt. 2011 14:45:442011-10-20
till
kjell skrev 2011-10-20 19:19:
> [...]
> Inget är omöjligt på swnet.politik, så ser övervakningsamhället ut med
> högern vid makten, ett av sökorden är kanske "högerdräggen"

Om dom söker på ordet högerdrägg som kjell förslår, så lär deras servrar
bli överbelastade med tanke på hur flitigt kjell använder det. För
övrigt är nog kjell den enda som någonsin har använt ordet, förutom att
jag skrev det en gång i detta inlägg.

Vad denna typ av spaning skulle ha för samband med alliansregeringen är
en fråga som kjell lämnar obesvarad.

För min del får gärna Säpo komma hit och spana, men jag tror inte att de
är så intresserade av mina kommentarer oavsett vilken politisk regim som
för tillfället styr i Sverige. Om de på detta sätt lyckas stoppa någon
religiös, politisk eller annan galning så är det väl bara bra.

GLUDEN

Ulf Sundin

oläst,
21 okt. 2011 04:26:532011-10-21
till
On 20 Okt, 19:19, kjell <videokopier...@hotmail.com> wrote:
> Kanske någon av er redan jobbar för polisen som informatör!

Det är ungefär lika sannolikt som att du är en SÄPO-anställd
provokatör.

Nu lär det knappast vara usenet som står i fokus heller.
I synnerhet inte *nu*.
För 10-15 år sedan hade de i alla fall kunnat hitta lite
riktiga vänsterextremister här. Dessutom ett par riktiga
nazister.
Vad har vi nu? Gnällvänster av kjell-snitt,
konsprationsteoretiker a la Forsberg och spam-Laudahn.

Om man vill veta lite om extremism på nätet kan
man ju t ex kolla Gudmundssons blog som håller
koll på vad som händer i isalmistiska kretsar.

/Ulf Sundin

Avos

oläst,
21 okt. 2011 04:48:332011-10-21
till
Varför nämns inte jag? Har jag blivit bortglömd?

En näbbmus sitter fast i råttfällan i hallen.

x@y.z

oläst,
21 okt. 2011 05:12:392011-10-21
till
On Fri, 21 Oct 2011 10:48:33 +0200, "Avos" <avo...@yahoo.se> wrote:

>En näbbmus sitter fast i råttfällan i hallen.

Ät den inte.

Avos

oläst,
21 okt. 2011 05:40:022011-10-21
till
You are what you eat.

Nej den blev ett offer för förföljelse.

21 okt. 2011 07:45:152011-10-21
till
Ulf Sundin tänkte väldigt hårt :

> Det är ungefär lika sannolikt som att du är en SÄPO-anställd
> provokatör.
>
> Nu lär det knappast vara usenet som står i fokus heller.

Räcker så väl att det kollas och att detta utökade spioneri skall ske i
det av högerallansens styrda SÄPO

> [...]
> nazister.
> Vad har vi nu? Gnällvänster av kjell-snitt,
> konsprationsteoretiker a la Forsberg och spam-Laudahn.

Smutskastande högerpropagandister a´la Ulf Sundin, Roger Eriksson,
Hakvinius, Henrik Bengtsson, Fredrik Östman, Charlie R med flera med
flera. Ber om ursäkt för de jag missat.

> /Ulf Sundin

Avos

oläst,
21 okt. 2011 09:12:102011-10-21
till
Det är helt säkert igelkottförvaltningen som är i farten. Känetecknen är många, totalt menknslös registrering på ett krympande usenet.

Igelkottförvaltningens syfte är att avskaffa vägarna och utrota mänskligheten eftersom den utgör ett presumtivt hot mot igelkottarna.

Som alla avdankade säkerhetstjänster väljer de sig bekväma arbetsuppgifter. Precisionen i deras batch-körningar på datorerna är inte de bästa. De blandar samman socialbidragarregistret och terroristregistret, så att kjell och jag hamnar i terroristregistret. De granskar inläggen på detta forum och noterar intresserat allt illvilligt jag skrivit om igelkottförvaltningen
Snart börjar kampen igen mot igelkottförvaltningen, det ni såg nu var bara dess förnamn.

På måndag åker jag till ryssland för att föra ut två dragspel, en cittra och en hembyggd gitarr som igelkottförvaltningen vägrade min fru att ta ut som arvegods. Det här är bara ETT exempel på hur igelkottförvaltningen terroriserar oss.

Hakvinius

oläst,
21 okt. 2011 09:19:002011-10-21
till
Var i artikeln ser du minsta tecken på att SÄPO skulle fokusera på-
eller öht bry sig om usenet?

kaj.st...@helsinki.fi.invalid

oläst,
21 okt. 2011 09:38:172011-10-21
till
Avos <avo...@yahoo.se> wrote:

> Varför nämns inte jag? Har jag blivit bortglömd?

Att inte bli nämnd är faktiskt inte samma som att vara bortglömd. Men du
kanske inte bara platsar i Ulf-versionen av "tok"-låda? (Iofs kanske
inte ens i min..).

--
Kaj

Ulf Sundin

oläst,
21 okt. 2011 09:41:372011-10-21
till
On 21 Okt, 15:38, kaj.stenb...@helsinki.fi.invalid wrote:

> Att inte bli nämnd är faktiskt inte samma som att vara bortglömd. Men du
> kanske inte bara platsar i Ulf-versionen av "tok"-låda? (Iofs kanske
> inte ens i min..).

Jo, så var det tänkt.
Avos kan iofs vara lite extrem, men mest bara lite tramsig.
För nuvarnade i en annan låda (plonk-lådan).

/Ulf Sundin

21 okt. 2011 10:59:362011-10-21
till
kaj.st...@helsinki.fi.invalid använde sitt tangenbord för att skriva
:
Såå, ni har egna lådor? Hehhehhehhehe.

21 okt. 2011 11:00:582011-10-21
till
Ulf Sundin formulerade på fredag :
Du vet väl i vilken låda du hamnat i (sedan fem år tillbaka)?

> /Ulf Sundin

21 okt. 2011 11:07:152011-10-21
till
Avos förklarade :
Jag är benägen att hålla med dig, de som är rövslickare lär inte hamna
i något register. Jag är lika övertygad om att du, jag och några till
på swnet.politik riskerar att bli satta under lupp för våra åsikter.
Rövslickare finns det allt för många av både på swnet.politik och irl.

> [...]
> en hembyggd gitarr som igelkottförvaltningen vägrade min fru att ta ut som
> arvegods. Det här är bara ETT exempel på hur igelkottförvaltningen

21 okt. 2011 11:08:142011-10-21
till
Hakvinius har framfört detta till oss :
Kan du läsa och förstå?

Hakvinius

oläst,
21 okt. 2011 13:01:042011-10-21
till
Ja, men jag börjar tvivla på att du gör det. Min fråga till Avos
kvarstår därmed! Lägg inte näsan i blöt!...

Avos

oläst,
21 okt. 2011 14:36:512011-10-21
till
ja det är ju trist hur man har tacklat av. mrn vsd jag ville säga var att den farliga situationen består snarare i säpos farlighet, snarare än de som de registrerar.

Avos

oläst,
21 okt. 2011 15:12:532011-10-21
till
Det står ju diskussionsgrupper i utdraget. länken läste jag inte

Avos

oläst,
21 okt. 2011 15:14:422011-10-21
till
HORA!!

Avos

oläst,
21 okt. 2011 15:21:152011-10-21
till
det här sorterandet i lådor förstår jag mig inte på. men jag utgår från att kjell kopierat en del av texten
från länken. Annars gäller bsra det att du är inte paranoid om de verkligen är ute efter dig. och det har igelkottförvaltningen varit länge

21 okt. 2011 16:16:292011-10-21
till
Vad förstod du inte av ordet diskussionsgrupper?

Hakvinius

oläst,
21 okt. 2011 17:00:402011-10-21
till
kjell skrev 2011-10-21 22:16:

> Vad förstod du inte av ordet diskussionsgrupper?

Usenet är bara *en* av plattformarna för diskussionsgrupper. Avos skrev
"...menknslös registrering på ett krympande usenet". Vad jag då ville
antyda var att det finns ju fler diskussionsgrupper & diskussionsforum
än de på usenet.

Vad är det som är så svårt?

Hakvinius

oläst,
21 okt. 2011 17:03:172011-10-21
till
Är din åsikt att diskussionsgrupper=usenet? Visst finns det
diskussionsgrupper på det (krympande) usenet, men det finns mångfalt
fler diskussionsgrupper (i alla fall aktiva) utanför usenet.

Diskussionsgrupper = usenet + många fler.

Avos

oläst,
22 okt. 2011 00:04:322011-10-22
till
Vet ej, svårt att gissa enbart med utgångspunkt från ett ord.Men vsnligtvis kallas detta för forum, som kallas diskussionsgrupper på usenet.

Avos

oläst,
22 okt. 2011 00:08:342011-10-22
till
det kallas ju forum på webben

Avos

oläst,
22 okt. 2011 00:04:102011-10-22
[...]

22 okt. 2011 00:04:592011-10-22
till
Vet ej, svårt att gissa enbart med utgångspunkt från ett ord.Men vanligtvis kallas detta för forum, som kallas diskussionsgrupper på usenet.

Avos

oläst,
22 okt. 2011 00:05:502011-10-22
[...]

22 okt. 2011 03:55:132011-10-22
till
Det verkar vara dags att sätta på vinterdäcken

Charlie R

oläst,
22 okt. 2011 09:17:272011-10-22
till
Thu, 20 Oct 2011 19:19:40 +0200, kjell ba:

> Kanske någon av er redan jobbar för polisen som informatör!
> Inget är omöjligt på swnet.politik, så ser övervakningsamhället ut med
> högern vid makten, ett av sökorden är kanske "högerdräggen"

Jo, det skulle väl vara det, då...

Charlie.

Charlie R

oläst,
22 okt. 2011 09:20:542011-10-22
till
Fri, 21 Oct 2011 17:07:15 +0200, kjell ba:

> Jag är lika övertygad om att du, jag och några till
> på swnet.politik riskerar att bli satta under lupp för våra åsikter.

Du har väl inga åsikter, som inte står att finna i något partiprogram?

Charlie.

Avos

oläst,
22 okt. 2011 11:00:082011-10-22
till
Nu är haren här igen, men grönsakerna har vi redan tagit upp

x@y.z

oläst,
22 okt. 2011 12:50:202011-10-22
till
On Sat, 22 Oct 2011 17:00:08 +0200, "Avos" <avo...@yahoo.se> wrote:

>Nu är haren här igen, men grönsakerna har vi redan tagit upp

Lägg då gtrakerna i en gryta och applicera haren.

Avos

oläst,
22 okt. 2011 13:53:072011-10-22
till
Då måste jag spionera ut vart haren tog vägen. Kjell menar ju att jag är övervakad. Enarmade mannen följer mig. Jag följer haren.

x@y.z

oläst,
22 okt. 2011 16:44:572011-10-22
till
Du kan ju pröva att lägga kjell i grytan, men han lär smaka bittert
och surt förutom att han antagligen är otroligt seg.Dock måste jag
varna för att du aldrig blir mätt på den grytan.

Henrik Bengtsson

oläst,
22 okt. 2011 19:29:402011-10-22
till

"kjell" skrev i meddelandet news:j7s1r5$4dr$1...@ubuntu1.ipbo.se...

Jag är benägen att hålla med dig, de som är rövslickare lär inte hamna
i något register. Jag är lika övertygad om att du, jag och några till
på swnet.politik riskerar att bli satta under lupp för våra åsikter.
----

Har du några andra åsikter än att du tycker att allt du anser vara höger är
skit?

Mvh
Henrik

Avos

oläst,
22 okt. 2011 23:07:332011-10-22
till
Därtill är han sjukpensionerad och säkert ganska benig. Det står ju dessutom i visan 'Den som äter kött, han blir så trög och tjock och fet, och får så fula tänder'. Det borde väl finnas något annat sätt man kan klara sig på en låg inkomst i glesbygd'n?

Avos

oläst,
22 okt. 2011 23:09:292011-10-22
till
Skit finns det i alla fall användning av i glesbygd'n

23 okt. 2011 00:28:042011-10-23
till
Avos låtsades :

> Därtill är han sjukpensionerad

Du är felinformerad!

23 okt. 2011 00:42:122011-10-23
till
Henrik Bengtsson sände denna ide :
Självklart! Men det gäller annat än swnet.politk och högerdräggen som
huserar här. Det är ju tyvärr så att högerns egoistiska roffarpolitik
sätter sina spår bland oss som inte tillhör den rövslickande delen av
befolkningen. Att dessa åsikter har en framträdande roll är inte så
konstigt, att sedan ni opportunister och skötersjälvaochskitiandra har
svårt att dela dessa är helt "naturligt". Tillvaron för ett mycket
stort antal människor hat förändrats radikalt till det sämre på grund
av er opportunisters val av politik. Du tycks precis som alla andra
högerpropagandister inte gilla att dessa åsikter framförs på
swnet.politik.

> Mvh
> Henrik

Avos

oläst,
23 okt. 2011 01:11:262011-10-23
till
Jag håiier med dig i en del av dina åsikter. Vad man här kallar 'konservativa åsikter' är bara en myt. de har troligen aldrig funnits i den form som påstås, och rotade i de samhällsgrupper som de påstår haft dem.

Kristendom, moral, historia, ursprung, kultur,tradition,nation har aldrig varit den här samhällsgruppens kännetecken. De bara sprider den myten. Ulf fick hjärnsläpp när jag skrev detta och plonkade mig. Men det är faktiskt sant att högern aldrig varit bärare av kulturella, historiska, eller etniska värden. Högerfolket har varit de första att stå utländska förtryckare till tjänst vid ockupation. Det har heller aldrig hänt att högerfolk deltagit i en befrielserörelse. Förstörelse av ursprung och kultur är dem fullkomligt likgiltigt, religion ska vi inte tala om bland de som ser pengar som alltings värdemätare. Såg att nya moderaterna anser att deras ursprung finns kampen mot förtrycket.
Ja de må försöka hitta på ett nytt ursprung, för konservativa bevarare av traditioner har de aldrig varit.Det enkla folket har istället för dem bevarat tradition,religuon, ursprung och moral.

Avos

oläst,
23 okt. 2011 01:12:012011-10-23
till

Avos

oläst,
23 okt. 2011 01:15:022011-10-23
till
kjell<videoko...@hotmail.com> wrote:
> Avos låtsades :

> Du är felinformerad!

Det är nog lugnt.Antaket uppätna i newsgrupper är troligen litet.

> [...]
> de som tidigare hade det sämst har detta borgerliga egoistiska
> samhälle blivit de som har det gott ställt och vara de som skall göra

23 okt. 2011 01:40:122011-10-23
till
Det hände Avos formulerade :

> Det är nog lugnt.

Alltid lugnt.

23 okt. 2011 01:45:002011-10-23
till
Avos har framfört detta till oss :
Deras värden räknas i kronor och ören.

> Högerfolket har varit de första att stå utländska förtryckare till
> tjänst vid ockupation. Det har heller aldrig hänt att högerfolk deltagit i en
> befrielserörelse.

Deras befrielserörelser är av typ Lundin Oil.

> [...]
> traditioner har de aldrig varit.Det enkla folket har istället för dem bevarat

Så rätt!

Avos

oläst,
23 okt. 2011 02:01:472011-10-23
till
Jag tycker också att politisk höger är skit, och har inget att göra med kristen social konservatism.

23 okt. 2011 04:50:062011-10-23
till
Avos har framfört detta till oss :
Det är inte så många som har denna åsikten på swnet.politik. Just nu är
det bara du och jag.

Bruno Hagelsten

oläst,
23 okt. 2011 06:36:572011-10-23
till

>kjell
>
>Det är inte så många som har denna åsikten på swnet.politik. Just nu är
>det bara du och jag.

Står du för en kristen socialkonservatism? Nu har du väl ändå
missförstått denna politiska riktning (som utgått från konservatismen)
om bakfoten.

Avos

oläst,
23 okt. 2011 06:49:592011-10-23
till
kjell<videoko...@hotmail.com> wrote:
> Avos har framfört detta till oss :

> Det är inte så många som har denna åsikten på swnet.politik. Just nu är
> det bara du och jag.

Jag anser att det inte borde vara nödvändigt att tillhöra en viss ideologi för att klargöra att man är anhängare tii ett civiliserat samhälle med skyddsnät, och att man försvarar barnens och familjernas rättigheter. Men tydligen är det nödvändigt att sådant omsätts i politisk teori och praktik. Ulf oroar sig för att konservativa skrivningar i moderaternas partiprogram försvunnit, det har verkligen aldrig oroat honom att den politiska högern aldrig stått för annat än ondska, omoral och brottslighet. Fredde Cheeseman pratar också om konservativa ideal, och går sedan över till diskussioner om försvar av terrorister som beskjutit svenska fackliga demonstrationtåg. VAR förordas sådant i partiprogram? Vilka partiprogram?

> [...]
> de som tidigare hade det sämst har detta borgerliga egoistiska
> samhälle blivit de som har det gott ställt och vara de som skall göra

Avos

oläst,
23 okt. 2011 06:58:362011-10-23
till
Nej, det är högern som mislyckats slå blå dunster i ögonen på folk. Den politiska högern är samma som moraliskt sammanbrott. Jag har inget emot att Kjell kallar dem drägg.

Var håller man hårdast på barns och familjers rättigheter? I vilket land skröt man att den enda priviligierade klass som fanns var barnen? Var levde alla i tregenerationfamiljer? skoluniform var norm upp i gymnasiet,kyrkans inflytande så stark att de t o m var företrädda i parlamentet? nation familj och folk var begrepp som ständigt hyllades?

23 okt. 2011 07:50:162011-10-23
till
Bruno Hagelsten låtsades :
Hehhhehhhe, du klippte bort det väsentligaste....."Jag tycker också att
politisk höger är skit"

Bruno Hagelsten

oläst,
23 okt. 2011 08:35:272011-10-23
till

>Avos
>
>Nej, det är högern som mislyckats slå blå dunster i ögonen på folk.

(Min fråga var egentligen riktad till kjell.)

>Den politiska högern är samma som moraliskt sammanbrott.
>Jag har inget emot att Kjell kallar dem drägg.

Inte mycket till kristen moral att kalla personer för drägg. Drägg är
ju den något oangenäma bottensats som bildas vid framställning av vin.
Dreggen aff dwala kalken haffuer tu vthdrucket. Bibeln 1541, Jes 51:17

Bruno Hagelsten

oläst,
23 okt. 2011 08:39:332011-10-23
till
>kjell
>
>Hehhhehhhe, du klippte bort det väsentligaste....."Jag tycker också att
>politisk höger är skit"

Avos

oläst,
23 okt. 2011 09:42:042011-10-23
till
Bruno Hagelsten<bruno.h...@compaqnet.se> wrote:

> (Min fråga var egentligen riktad till kjell.)
> Inte mycket till kristen moral att kalla personer för drägg.

Jag vet inte om kjell är kristen. i vilket fall som helst är säkerligen inte du kristen. En vanlig hypotes bland icketroende är att troende är skyldiga att hålla sig med en värdeskala som enbart har positiva uttryck. Sedan polemiserar de mycket livligt mot denne tänkte kristne opponent, som påståtts förbundit sig att tycka att allting är bra. Tyvärr bli kommunikation omöjlig, och språket meningslöst om bara positiva uttryck är tillåtna. Därför får du sköta din roll som kälkborgare själv, det gör du så bra ändå.

Jag tycker att den politiska högern är ett slaskpatrask, har jag sagt något fel? Jag har hört en del tramsande om konservativa värden, som de inte alls står för i sin praktik. De för ett särintresses talan, och det gör de bäst utan moral, tradition och kultur.Mer och mer och mer åt de som har för mycket.Sedan om och om igen.

Det är 'konservatismen' ni talar om? Vad som engagerar den politiska högern på detta forum är snarare som östman sa, att skära min djupfrysta hjärna i skivor. Eller som Charlie sa, då han ville göra jordförbättringsmedel av mig för att jag hade sjukpension. är det också 'konservatism'? Det viktgaste är ju att man håller med alla,annars kan ju folk få uppfattningen att man är både dum och okunnig. Östman gjorde nyligen ett inhopp där han tog terroristerna som besköt ett fackligt demonstrationtåg i försvar. Äh, lägg av! Ska jag ta de där 'kristet socialkonservativa' figurerna på fullt allvar när de talar om 'konservatism'?

> [...]
> ju den något oangenäma bottensats som bildas vid framställning av vin.
> Dreggen aff dwala kalken haffuer tu vthdrucket. Bibeln 1541, Jes 51:17

23 okt. 2011 10:02:292011-10-23
till
>Avos
>
>En vanlig hypotes bland icketroende är att troende är skyldiga att hålla sig med en värdeskala som enbart har positiva uttryck.

Jag förnekar inte att det finns negativt laddade värdeomdömen som kan
vara användvara för vissa handlingar som man finner destruktiva. När
det gäller din och kjells användning av "drägg" avser det människor
med en politisk inställning som han finner ungefär lika värdefull som
den bottensats som bildas vid jäsning av druvor. Det opponerar jag
emot. En sådan fördömande inställning till en grupp människor med en
viss politisk inställning är knappast förenlig med vare sig kristen
eller någon annan rumsren moral. Det borde du begripa som kämpat så
mycket i just frågor som har med rätt och moral att göra!

Avos

oläst,
23 okt. 2011 10:59:002011-10-23
till

> Jag förnekar inte att det finns negativt laddade värdeomdömen som kan
> vara användvara för vissa handlingar som man finner destruktiva.

Det finns moraliska negativa värdeomdömen som kan vara användbara för DIG....

När
> det gäller din och kjells användning av "drägg"

Citat?

avser det människor
> med en politisk inställning som han finner ungefär lika värdefull som
> den bottensats som bildas vid jäsning av druvor.

En metafor du finner användbar som du tycker att han borde avhålla sig från, utan att tillfråga dig innan.

Det opponerar jag
> emot.

Det skiter Kjell säkert i med all rätt.

En sådan fördömande inställning till en grupp människor med en
> viss politisk inställning är knappast förenlig med vare sig kristen
> eller någon annan rumsren moral.

Som kälkborgare hämtar du ditt moraliska djup från en urinbrunns djupa klarhet. Det står oss fritt att tycka vad vi vill, hur vi vill om din advokatyr för mördandet i libyen av svenska soldater som enligt dig 'inte invaderat'. Vidare ditt medlöperi med de sk 'konservativa' som med kuldprutan till hjälp löser den fackliga frågan.

Där fodrar du en hövisk ton, men din ton mot dem är inte hövisk, den är full av kryperi och osjälvständighet.
Å kristendomens vägnar behöver ingen kälkborgare uttala sig. Där har tillräckligt mycket folk dött ändå för att man ska veta var man står.

y Det borde du begripa som kämpat så
> mycket i just frågor som har med rätt och moral att göra!

Brs, då borde du veta din ställning.

Bruno Hagelsten

oläst,
23 okt. 2011 11:12:142011-10-23
till

>Avos
>
>Det står oss fritt att tycka vad vi vill, [...]

Förvisso. Men använder man så starkt kränkande omdömen om en grupp
människor i samhället så står det ju mycket nära vad som avses med
hets mot folkgrupp.

Björn Westling

oläst,
23 okt. 2011 11:09:182011-10-23
till
On 23 Okt, 15:42, "Avos" <avo...@yahoo.se> wrote:
> Jag vet inte om kjell är kristen.  i vilket fall som helst är säkerligen inte du kristen. En vanlig hypotes bland icketroende är att troende är skyldiga att hålla sig med en värdeskala som enbart har positiva uttryck. Sedan polemiserar de mycket livligt mot denne tänkte kristne opponent

Det påminner oerhört mycket om kjells hypotes att högerröstande tycker
på et tspeciellt sätta och sedan livligt polemisera mot denna tänkta
högeropponent.

Roger Eriksson

oläst,
23 okt. 2011 12:46:072011-10-23
till
"Henrik Bengtsson" <rekla...@hotmail.com> wrote in
Sedan så vet vi ju vilket parti och vilken regering det är som sysslat med
att kartlägga sina politiska motståndare.

--
/RE

Avos

oläst,
23 okt. 2011 14:08:512011-10-23
till
fjäsk för folkgrupp är definitivt motbjudande.Ditt skitsnack än mer. Erinrar mig två binnikemaskar som samtalade om hur trevligt livet ändå hade kunnat vara därute. Den andre svarade då att skiten i magen var ju ändå deras fosterland. iaf moraliserades det inte där så mycket som du i din kälkborgerlighet. Dödsynden nr ett för dig verkar vara att uttala dig mot kollektivet. dvs det kolektiv som omger dig i din lerpöl till fosterland. i den situationen är det inte ens en hypotes att du skulle kunna ha moral. du är lite väl halkig för sådant. Tror knappast du hinner skaffa dig moral innan pissmyrorna hunnit börja kalasa på dig.

moral=att stryka medhårs?

Avos

oläst,
23 okt. 2011 14:12:562011-10-23
till
Man kan ju föreställa sig en tänkt retorisk måltavla. hur ser den tänkte anhängaren av politisk höger ut? Tja är det egentligen så mycket att tänka på?

Avos

oläst,
23 okt. 2011 14:57:382011-10-23
till
Jag försöker i alla fall komma på något positivt säga om fredrik östman när han propagerar för kristen social konservatism, och emellanåt förordar mord på fackliga demonstrationsdeltagare. Fredrik står för den ondska som den politiska högern har stått för genom historien. Inget hymlande om brottsliga avsikter, men han vill gärna bli beundrad som moraliskt föredöme för nyttiga idioter.

Med dig är det annorlunda. Du tror verkligen att den som är fin i mun är antingen kristen,rik eller högt uppsatt myndighetsbrottsling. Du försöker hitta på fina ord för de brott som dina föredömen begår. Detta kallar du 'moral'.

Den som försöker vara fin i mun talar aldrig sanning, så du försöker nog närmast vara lik rika människor och myndighetsbrottslingar. Den som var mest fin i mun var nog fransk kung eller så. De fick en dålig prognos.Det krävs åtskilligt av medborgaranda för att visa civilkurage utan att ta särskild hänsyn.

Avos

oläst,
23 okt. 2011 15:08:262011-10-23
till
Den mest motbjudande egenskapen hos dig är att alla värderingsr flyter hos dig och ett ja aldrig är ett ja och ett nej aldrig är ett nej

Bruno Hagelsten

oläst,
23 okt. 2011 15:37:272011-10-23
till
>Avos
>
>fjäsk för folkgrupp är definitivt motbjudande.

Det kan man ju säga till ditt försvar, att speciellt fjäskig framstår
du inte. Men att kränkande tillmälen som "drägg" skulle vittna om en
kristen moral och ett humanistiskt sinnelag betvivlar jag starkt.

Björn Westling

oläst,
23 okt. 2011 15:57:212011-10-23
till
On 23 Okt, 20:57, "Avos" <avo...@yahoo.se> wrote:

> Jag försöker i alla fall komma på något positivt säga om fredrik östman när han propagerar för kristen social konservatism, och emellanåt förordar mord på fackliga demonstrationsdeltagare.

Jag har inte läst något enda inlägg där Fredrik förordat mord på
facliga demonstrationsdeltagare.

Bruno Hagelsten

oläst,
23 okt. 2011 16:07:012011-10-23
till
>Avos
>
>Den mest motbjudande egenskapen hos dig är att alla värderingsr flyter
>hos dig och ett ja aldrig är ett ja och ett nej aldrig är ett nej

(Jag är inte värderelativist.)
Under en revolution och inbördeskrig, som i Libyen, släpps alla
krafter lösa, alla gamla oförätter och krav på hämnd släpps loss.
Rebellernas ledning var säkert otillräckligt utbildad, disciplinen och
moralen var inte så fantastiskt hög. Kanske hade du andra
föreställningar om att al-Khadaffis legoknektar och rebellerna skulle
respektera alla krigets lagar och att Nato vinnlade sig om att göra
allt för att undvika "collateral damage" (eufemism för civila offer
under en militär aktion) under sina aktioner.

Kanske har du större förmåga att urskilja vad som är rätt och fel?
Med din krisna moral borde du ju tänka på Matt 7:1-5.

Libyen har i dag förklarats fritt efter 42 års diktatur.

Björn Westling

oläst,
23 okt. 2011 15:56:312011-10-23
till
On 23 Okt, 20:12, "Avos" <avo...@yahoo.se> wrote:

> Man kan ju föreställa sig en tänkt retorisk måltavla.

Och md samma resonemang kan du ju anklaga någon för att vara tjuv på
grund av att han tillhör en viss folkgrupp.

Bruno Hagelsten

oläst,
23 okt. 2011 16:19:202011-10-23
till
>Avos
>
>Med dig är det annorlunda. Du tror verkligen att den som är fin i mun
>är antingen kristen, rik eller högt uppsatt myndighetsbrottsling.

Jag tror inte jag förstår din sammansättning av att vara "kristen, rik
eller högt uppsatt myndighetsbrottsling". Det är ju egenskaper som
motsäger varann.

Men försöker man hålla sig till netikettens regler är det förstås
fritt fram att debattera så tufft man kan med de argument man har.
Klarar du inte det kan du inte vinna någon vettig människa för dina
åsikter.

Avos

oläst,
24 okt. 2011 01:06:592011-10-24
till

> (Jag är inte värderelativist.)

I så fall finns inte värderelativister.

fortsätter :

> [...]
> under en militär aktion) under sina aktioner.
> Kanske har du större förmåga att urskilja vad som är rätt och fel?

Väldigt motbjudande. allting flyter under en gungande yta i svämgödseln. Du började i en annan tråd med 'vilken invasion? '. Otroligt motbjudande.

'revolution', med svenska piloter som bombar allt som rör sig, hangarfartyg utanför kusten, målsökande robotar, och importerade soldater. Vem som helst kan se att det är uppgjort, du verkar behöva visa kvinnlig underkastelse under dessa intressen.

Sättet khadaffi mördades på säger allt om att detta var uppgjort. Hade det funnits en intern ledning, hade de för sin egen skull åstadkommit något som liknade en 'dom', och sedan skjutit honom under kontrollerade former.Detta mest för att visa omvärlden att DE tog beslutet. Det var alltså inte så det gick till. Naturligtvis har de ringt till sin högsta ledning, dom har bett dem skjuta honom, vilket kan hända i krig, men det är helt klart att man varken på central eller lokal nivå lyckats framställa detta som att det är de som håller i händelserna.De är marionetter, vilket denna handling klart visar. Ingen vettig människa för den delen skjuter en ideologisk antiimperialistisk ledare med starkt stöd i arabvärlden, fast det var egentligen inte min poäng. De som sköt honom har inget att göra med själva utvecklingen, där ligger utländska pengar bakom.

> Med din krisna moral borde du ju tänka på Matt 7:1-5.
> Libyen har i dag förklarats fritt efter 42 års diktatur.

Jag tror att du avsiktligt försöker framstå som motbjudande. Det finns ingen naturlig orsak att leta fram superlativ om denna händrlse.

Bruno Hagelsten

oläst,
24 okt. 2011 02:36:452011-10-24
till

>Avos
>
>I så fall finns inte värderelativister.

Jag anser att diktaturer är något som inte gagnar samhällsutveckling
och att personer som Muammar al-Khadaffi försvarar värden som inte är
förenliga med en demokratisk utveckling. Demokrati är något gott i
sig.

Din hållning (som den kommer till uttryck) till demokrati verkar
närmast grumlig och affektiv. Om du verkligen försvarar människors
rätt till frihet från nyckfulla envåldshärskare, måste det ju få någon
konsekvens i den politiska hållningen. Att revolten mot ett sådant
system, där all makt har samlats till en despot, kan vara försvarbart.

kaj.st...@helsinki.fi.invalid

oläst,
24 okt. 2011 02:45:122011-10-24
till
Avos <avo...@yahoo.se> wrote:

> 'revolution', med svenska piloter som bombar allt som rör sig

Jag måste ha missat något om vad de svenska piloterna haft för sig i
Libyen. Nå, det händer, jag har inte samma intuitiva superinsyn som
endel andra i vad som "egentligen" händer utan är beroende av vad
media skriver..

--
Kaj

Björn Westling

oläst,
24 okt. 2011 04:09:152011-10-24
till
On 24 Okt, 07:06, "Avos" <avo...@yahoo.se> wrote:

> [...]
>
> Sättet khadaffi mördades på säger allt om att detta var uppgjort.

Det påminde en del om hur Mussolini dödades, eller gäng andra
diktatorer som mött liknande öden.

Hade det funnits en intern ledning, hade de för sin egen skull
åstadkommit något som liknade en 'dom', och sedan skjutit honom under
kontrollerade former.

Att Khaddafi avrättades utan dom kan ha flera förklaringar:
1) De som hittade honom avskydde honom så mycket att de ville ha ihjäl
honom fortast möjligt.
2) De ville inte riskera att han på något sätt skulle gå fri i en
rättegång - till exempel genom juridiska spetsfundigheter eller
manipulationer.
3) De kanske inte ville riskera att det avslöjades saker i rättegången
som skulle vara graverande för dem.
4) De var allmänt blodtörstiga och ville helt enkelt skjuta ihjäl
NÅGON.
5) Hämnd. De som knallade ner honom kan ju haft anhöriga som dött på
grund av Khadaffis politik.

Här är några förklaringar, som på intet sätt pekar på att utländska
intressen i första hand skulle ligga bakom. Det är faktiskt möjligt
att folk agerar på eget bevåg.

Fredrik Östman

oläst,
24 okt. 2011 05:42:252011-10-24
till
>-----< Björn Westling >
> Jag har inte läst något enda inlägg där Fredrik förordat mord på facliga
> demonstrationsdeltagare.

Inte heller företräder jag eller har företrätt något slags "social" eller
"kristen" konservatism.

Min konservatism är utan adjektiv, utan förtecken, utan inskränkning.

--
Fredrik Östman

Fredrik Östman

oläst,
24 okt. 2011 06:34:442011-10-24
till
> [...]
> socialkonservatism? Nu har du väl ändå
> missförstått denna politiska riktning (som utgått från konservatismen)

Nog har den kristna socialkonservatismen utgått från katolicismen,
snarast?

Enligt protestantisk och konservativ lära (av t.ex. engelsk modell), skall
religion och politik hållas avskida, eftersom var och en själv är
ansvarig för sin egen frälsning och eftersom människan fått sitt förstånd
för att använda det och förlita sig på det.

En protestantisk kristen socialkonservatism är en självmotsägelse. I och
för sig inget nytt i det ideologiska landskapet, vi har ju redan
"liberalism" och "socialdemokrati".

--
Fredrik Östman

24 okt. 2011 07:23:222011-10-24
till
Fredrik Östman låtsades :

> Inte heller företräder jag eller har företrätt något slags "social" eller
> "kristen" konservatism.

Vad du företräder vet alla vid detta laget.

24 okt. 2011 07:24:232011-10-24
till
Fredrik Östman använde sitt tangenbord för att skriva :
Och högerextremism.

Björn Westling

oläst,
24 okt. 2011 08:18:062011-10-24
till
On Oct 24, 1:23 pm, kjell <videokopier...@hotmail.com> wrote:
> Fredrik Östman låtsades :

> Vad du företräder vet alla vid detta laget.

Vad alla vet är möjligen vad du hittat på att han företräder.

Charlie R

oläst,
24 okt. 2011 14:50:542011-10-24
till
Mon, 24 Oct 2011 09:42:25 +0000 (UTC), Fredrik Östman ba:

> Min konservatism är utan adjektiv, utan förtecken, utan inskränkning.

Det har vi nog alla förstått sedan länge, och ändå är det du och inte vi
som bor i en republik...

Charlie.
--
I know not how I came into this,
shall I call it a dying life or a living death?

Fredrik Östman

oläst,
25 okt. 2011 03:13:072011-10-25
till
>-----< Charlie R >
> Det har vi nog alla förstått sedan länge, och ändå är det du och inte vi
> som bor i en republik...

Det finns ingenting i konservatismen som talar för att vare sig monarki
eller republik är absolut bättre än den andra.

Ett *byte* av statsskick däremot... Löjeväckande.

--
Fredrik Östman

Avos

oläst,
25 okt. 2011 06:53:132011-10-25
till
Du har påstått till mig att du är kristen konservativ. Det är säkert så att du inte är konservativ heller i likhet med laudahn. Vad som är säkert är att du med en periodicitet på tre ggr om året bedriver extremistiska kampanjer här mot medborgertliga rättigheter, med uppseendeväckande högt innehåll av ondska där perversitet är huvudingrediensen. Perversa påståenden som att socialdemokrater är nazister ( look who's talking! ) hyllande av morden på demonstrationdeltagarna i den fackliga demonstrationen i ådalen 31 gör att laudahn bara är ditt efternamn.

Vad du står för har inget att höra med bevarande av kulturella värden, etnisk sammanhållning, försvar av nation, folk och familj.

Vad det handlar om är morlisk upplösning och pervers argumentation, när du hånar offren för överfallet i ådalen, och visar din medkänsla med de som sköt kulspruta på dem. 'Till vilken nytta?' kan man ju naivt fråga sig, om man blivit chockad av perversiteten i sådana förnuftsvidriga och antimoraliska påståenden. De syndpunker som du ulf och bruno framför har inget med åsikter att höra, snarare handlar det om ett långt gånget moraliskt förfall inom den politiska högern, som idag liknar en pride parad av själsliga missfoster.

Avos

oläst,
25 okt. 2011 06:59:302011-10-25
till
mössen har ätit av keson i skafferiet.

Avos

oläst,
25 okt. 2011 07:02:252011-10-25
till
Det åker omkring en litauisk liga och gör inbrott i sommarstugorna.

Bruno Hagelsten

oläst,
25 okt. 2011 07:38:492011-10-25
till
>Avos
>
>Vad du står för har inget att höra med bevarande av kulturella värden, etnisk sammanhållning,
>försvar av nation, folk och familj.

Av ditt språkbruk att döma har du lämnat den civiliserade världen.
Allt tycks dig perverterat. Du verkar helt alienerad från de värden du
säger dig stå för. Orkar du inte längre hålla dig upprätt?

9 nov. 2011 05:24:162011-11-09
till
On 2011-10-21 10:48, Avos wrote:

> Varför nämns inte jag? Har jag blivit bortglömd?
> En näbbmus sitter fast i råttfällan i hallen.

Det måste vara en konspiration.

0 nya meddelanden