Polisens dödsstraff för trafikförseelser i Sverige

14 nov. 2013 03:02:342013-11-14
till
Polisen i Sverige har som bekant på eget bevåg infört dödsstraff för
trafikförseelser. Dödsstraffet innefattar då vanligtvis samtliga i eller
på fordonet, alltså även oskyldiga till det grova brottet
trafikförseelse. För att då inte nämna alla helt oskyldiga människor
runt omkring som utsätts för extrem livsfara under polisens
dödsbringande vansinnesjakter.

http://www.youtube.com/watch?v=-xoOyu7SkJU

I det här exemplet, filmen från polisens egna kamera visar så handlar
det om en trafikförseelse som då polisen sätter in mängder med
polisbilar och även helikopter för att driva in i döden. Det är inte tal
om att försöka gripa någon, det har polisen möjlighet att göra flera
gånger när föraren stannar vid rött ljus och inte ens sett att det står
en polisbil bakom dem då motorcyklisten inte har några backspeglar
(behövs kanske inte på en Kawasaki ZX-10R).

I detta fallet överlevde konstigt nog passageraren, men det här var
innan polisen lärt sig stoppa fordonen med hjälp av att ta bort en bro
eller liknande så att garanterat ingen överlever.

Samtidigt är det förståeligt att unga poliser tycker det är väldigt
häftigt att kryssa mellan bilarna i trafiken och i tunnlar med mera i
långt över 200 km/t, fast det borde de göra hemma med deras dator och
spelet Grand Theft Auto istället.

--
Gan Bei

- Kjelle

oläst,
21 nov. 2013 08:03:252013-11-21
till
Den torsdagen den 14:e november 2013 kl. 09:02:34 UTC+1 skrev Mikael Forsberg:
> [...]
> motorcyklisten inte har några backspeglar
> (behövs kanske inte på en Kawasaki ZX-10R).

Håhåjaja, kollde in filmen, var väl runt en timme de förföljde slyngeln. Känns som slöseri med polisens resurser. Brottet inne i stan innan jakten börjar var ringa. Men kanske de fått order från högre ort att "stämma i bäcken"???

> I detta fallet överlevde konstigt nog
> passageraren, men det här var innan polisen > lärt sig stoppa fordonen med hjälp av att ta > bort en bro eller liknande så att garanterat > ingen överlever.

Undrar hur det gick sedan... ett under att mc-föraren inte körde in i något redan efter 15 min jakt.

Hur har filmen kunnat hamna på youtube?
--
Kjelle

0 nya meddelanden