Sossarna - SD:s drivbänk

Hakvinius

oläst,
27 nov. 2011 03:09:202011-11-27
till
Nu är Mona Sahlin orolig för att sossarna håller på att anpassa sig till
SD. Det är väl från just sossarna SD tar nya medlemmar:

http://www.sydsvenskan.se/sverige/article1581690/Reepalus-forslag-vacker-kanslor.html

Ken

oläst,
27 nov. 2011 03:13:242011-11-27
till
On Sun, 27 Nov 2011 09:09:20 +0100, Hakvinius <hakv...@hotmail.com>
wrote:

> Nu är Mona Sahlin orolig för att sossarna håller på att anpassa sig
> till SD. Det är väl från just sossarna SD tar nya medlemmar:
> http://www.sydsvenskan.se/sverige/article1581690/Reepalus-forslag-vacker-kanslor.html

Sossarna är slut. De ägnar sig åt interna strider istället.

27 nov. 2011 03:42:182011-11-27
till
Hakvinius tänkte väldigt hårt :
> Nu är Mona Sahlin orolig för att sossarna håller på att anpassa sig till SD.
> Det är väl från just sossarna SD tar nya medlemmar:
>
> http://www.sydsvenskan.se/sverige/article1581690/Reepalus-forslag-vacker-kanslor.html

Det är en följd av högerns medvetna marginaliseringar och
herrefolksmentalitet. Vi går med stora steg mot sociala konfrontationer
och det är helt högerns ansvar. När skall ni börja begripa att
välfärden inte endast skall delas inom er välbeställda och
priviligierade.

Henrik Bengtsson

oläst,
27 nov. 2011 04:57:432011-11-27
till

"Hakvinius" skrev i meddelandet news:jasr7f$rqv$1...@speranza.aioe.org...

Nu är Mona Sahlin orolig för att sossarna håller på att anpassa sig till
SD. Det är väl från just sossarna SD tar nya medlemmar:

http://www.sydsvenskan.se/sverige/article1581690/Reepalus-forslag-vacker-kanslor.html
---

Jag fick syn på Reepalus förslag nu på morgonen med och sitter och funderar
på vad som skulle vara så fel med det. Vanliga invandrare (Både
arbetskrafts- och asylinvandrare om jag förstod det rätt) kommer snabbare in
i det Svenska samhället samtidigt som det blir lättare för Sverige att göra
sig av med de kriminella som kommer hit.

Mvh
Henrik

Hakvinius

oläst,
27 nov. 2011 06:07:582011-11-27
till
Hur står det till med självkritiken & verklighetsuppfattningen?

27 nov. 2011 08:02:402011-11-27
till
Hakvinius låtsades :
Jo tack det är bara bra. Jag talar om 1/3, vilka talar du om med din
verkligetsuppfattning?

Hakvinius

oläst,
27 nov. 2011 09:55:172011-11-27
till
Jag talar om SD:s drivbänk - sossarna. Framgick inte det?

Roger Eriksson

oläst,
27 nov. 2011 09:55:522011-11-27
till
kjell <videoko...@hotmail.com> wrote in
Så du tycker alltså att det är ok, och kanske t.o.m. bra, att S anpassar
sig till SD? Partiprogrammen är ju redan förvillande lika så varför inte ta
steget fullt ut? Visserligen så är det SD som mest liknar S men kanske går
det åt bägge hållen?

--
/RE

Ulf Sundin

oläst,
27 nov. 2011 13:08:122011-11-27
till
On Sun, 27 Nov 2011 10:57:43 +0100, "Henrik Bengtsson"
<rekla...@hotmail.com> wrote:

> [...]
>i det Svenska samhället samtidigt som det blir lättare för Sverige att göra
>sig av med de kriminella som kommer hit.

Felet är att man alls inte behöver göra invandrare till svenska
medborgare så hastigt. De flesta samhälliga rättigheter får man
när man har permanent uppehållstillstånd i landet.

Man reder inte ut ett fel genom att införa ytterligare ett fel.

/Ulf Sundin

Hakvinius

oläst,
27 nov. 2011 15:44:392011-11-27
till
Jag vet inte om jag är konspiratoriskt lagd, men det kanske är
vitsen/baktanken med Reepalus förslag; att man snabbt får medborgarskap
så man kan rösta i riksdagsvalet. I gengäld kan man bli utslängd under
prövotiden.

Det tar idag 4 år för en ostraffad utomnordisk medborgare att bli svensk
medborgare (tror siffran stämmer fortfarande). Vill kanske Reepalu sänka
till två år med två års ytterligare prövotid, så tror jag min
konspirationsteori stämmer. Vill han däremot behålla 4 år, och lägga på
några till "prövoår", faller min teori.

http://www.migrationsverket.se/info/397.html

Ulf Sundin

oläst,
29 nov. 2011 04:47:262011-11-29
till
On 27 Nov, 21:44, Hakvinius <hakvin...@hotmail.com> wrote:

> [...]
> vitsen/baktanken med Reepalus förslag; att man snabbt får medborgarskap
> så man kan rösta i riksdagsvalet. I gengäld kan man bli utslängd under

Jag vet inte hur det är med den saken.

> [...]
> till två år med två års ytterligare prövotid, så tror jag min
> konspirationsteori stämmer. Vill han däremot behålla 4 år, och lägga på

Rent allmänt tycker jag att fyra år är en ganska kort tid.
Jag tycker att man kan kräva en del av dem som ska bli
medborgare, t ex att de klarar av det svenska språket på
en sådan nivå att de kan göra ett informerat riksdagsval.
I praktiken innebär det att man ska kunna förstå
tidningstext, kunna följa nyheter och debatt i radio och TV.
Jag skulle nog dessutom gå så långt att ett rimligt krav
på språkförståelse är att man behärskar svenska så väl
att man inte också behöver tolk när man har vanliga
kontakter med myndigheter, sjukvård och liknande.
Vidare tycker jag att det är rimligt att kräva att den
som ska bli medborgare har grundläggande förståelse
av hur vårt rättssystem fungerar, vilka medborgerliga
plikter (jajamän!) och rättigheter en medborgare har,
och en förståelse av vår historia, kultur och
samhällsbyggnad (ungefär motsvarande vad en elev
på mellanstadiet förväntas ha).

Slutligen tycker jag att oskicket att använda
dubbla medborgarskap bör begränsas. Främst
till dem där deras ursprungsländer vägrar att släppa
dem (t ex Iran) men att *vissa* "bekvämlighetskäl"
kan accepteras. Många med dubbla medborgarskap
har dyrkypt fått erfara att dubbla medborgarskap
ofta innebär halvt medborgarskap.

/Ulf Sundin

Björn Westling

oläst,
29 nov. 2011 07:51:322011-11-29
till
On 29 Nov, 10:47, Ulf Sundin <sundin...@gmail.com> wrote:
> [...]
> I praktiken innebär det att man ska kunna förstå
> tidningstext, kunna följa nyheter och debatt i radio och TV.

Det kan invändas att en hel del av svenskarna som nu röstar inte
skulle uppfylla sådana krav.

Hakvinius

oläst,
29 nov. 2011 08:23:082011-11-29
till
Ja, och de är inte nödvändigtvis födda utanför riket...

Fredrik Östman

oläst,
29 nov. 2011 08:38:112011-11-29
till
>-----< Björn Westling >
> Det kan invändas att en hel del av svenskarna som nu röstar inte skulle
> uppfylla sådana krav.

Det spelar ingen som helst roll, eftersom vi inte har någon möjlighet att
bestämma över det. När det gäller utlänningar kan vi utan vidare kräva
att de uppfyller de krav som Ulf ställer. En kombination av en rimlig
tidsfrist, säg tio år, och en serie omfattande tester under denna tid
borde fungera. Till detta en personlig skriftlig ansökan med motivation
och sedan förhandling och beslut i domstol så att en uns sunt förnuft
också kommer in i bilden.

Sedan skall man inte behöva ångra sig.

--
Fredrik Östman

29 nov. 2011 10:24:232011-11-29
till
Jag känner en person som har vad jag förstått tredubbla medborgarskap
och dessutom har arbetat för flera olika företag runt om i världen,
sammantaget ger det pension från tre av de rikaste västländerna med
tillägg av pensionsförsäkringar storföretag betalat in för, väldigt hög
levnadsstandard utan minsta arbete.

Avos

oläst,
29 nov. 2011 12:22:262011-11-29
till
Jag skulle också vilja slippa ha enbart svenskt medborgarskap. Jag har lidit så mycket av alla de år jag kastat bort här, att jag inte känner mig som svensk. Jag har mer gemensamt med ryssland än med sverige.
--
Android Usenet Reader
http://android.newsgroupstats.hk

29 nov. 2011 12:56:362011-11-29
till
Fast du har förmodligen för tillfället högre pension i Sverige än vad de
har i Ryssland, så det är uppenbart aningen ambivalent att göra en
förändring.

De flesta i Sverige har väldigt dåligt ställt om de lever på pension och
samtidigt bor i antingen hyresbostad eller skuldsatt villa.

På sätt och vis tycker jag att det är bra när psykgalningarna
(psykiatrin) nu betraktat Behring Breivik som sjuk, han skall alltså ha
mer i lön livet ut än vad flertalet deltidsarbetare har, men arbeit
macht frei och sjukdom är vad som verkligen lönar sig i Sverige och
Norge. Vi har ju hela regeringen som bevis för detta och EU, FN med
flera idiotinstanser men folk i allmänhet som inte tycker om de hemliga
gangstersyndikaten som frimurare, illuminati och de andra
bilderbergarvarianterna måste ju försörja sig och familjen på annat vis
än att bara stjäla och ruffla. Det är väl för oss bara att åse vad
idioterna ställer till med.

Avos

oläst,
29 nov. 2011 13:20:082011-11-29
till
Jag BORDE inte tappa min svenska pension om jag sökte ryskt dubbelt medborgarskap. Känner du till exempel på detta?

29 nov. 2011 13:46:462011-11-29
till
Jag tror inte du mister din svenska pension, men förmodligen måste du
dölja en eventuell rysk sådan också. Annars är det bara att rekommendera
flera medborgarskap så kan du få ett Ryskt dessutom så satsa på det för
det lär inte vara till skada, politiskt har du säkert redan retat lika
många som jag, där vet ju ingen hur det blir i vilket fall som helst.
Men det är alltid bättre att ha flera utvägar än att vara inmålad i ett
hörn.

Avos

oläst,
29 nov. 2011 14:53:142011-11-29
till
Ryssland är ett framtidsland, de har allt, de når alla marknader. Jag försöker hela tiden övertala mina barn att satsa på ryssland. Jag har planerst att bo där när jag blir pensionerad, barnens mamma kommer också att flytta dit. Där slipper de hot från fosterbarnsindustrin, där detaljstyr inte myndigheterna medborgarnas liv.

29 nov. 2011 15:51:332011-11-29
till
Jag tycker att det är tragiskt att vi svenskar inte skall kunna bo kvar
här i vårat land. Men det klart att den extrema politikerkorruptionen
och enorm repressionsindustri gör landet allt mer obeboeligt.

Fast i stort tycker jag att vi skall stanna och kämpa, men på gamla
dagar tvingas vi kanske överge den sjunkande skutan trots allt. Själv
ämnar jag försöka få folk att inse vad vi kan göra av det här landet som
har så goda förutsättningar om vi bara lyckas rensa bort 'arbeit macht
frei' patrasket som härskar riksdag och myndigheter till bedrövelse.

Ulf Sundin

oläst,
30 nov. 2011 05:42:272011-11-30
till
Spelar i sammanhanget ingen roll.
Medborgarskap kan man antingen få genom födsel,
och då kan vi öht inta ställa några villkor alls, eller
genom att ansöka om det.
När någon *ansöker* om medborgarskap bör kriterier
finnas för när en sådan ansökan kan/bör godkännas.
Vilka sådana kriterier som ska användas kan
naturligtvis diskuteras (min åsikt är att de *bör*
diskuteras öppet), och de jag tog upp kan vara
en utgångspunkt.

Det viktiga är att förvärvat medborgarskap bör
ses som en ömsesidig deklaration rörande plikter,
rättigheter och lojalitet.

/Ulf Sundin

Henrik Bengtsson

oläst,
30 nov. 2011 07:35:372011-11-30
till

"Avos" skrev i meddelandet news:jb34cf$829$1...@dont-email.me...
---

Varför har du du inte gjort något åt det, t.ex. emigrerat?

Mvh
Henrik

Avos

oläst,
30 nov. 2011 08:58:542011-11-30
till
Vart tror du att man emigrerar med en sjukpension?
Jag gjorde några ansökningar, men det gick inte. Nu har jag i alla fall den möjligheten, ifall jag arbetar upp firman.

Björn Lindberg

oläst,
30 nov. 2011 11:40:042011-11-30
till
"Henrik Bengtsson" <rekla...@hotmail.com> writes:

> [...]

> ---
>
> Varför har du du inte gjort något åt det, t.ex. emigrerat?

Hur lätt är det att emigrera till Ryssland? Jag känner inte till svaret
på den frågan, men den som flyttar inom EU glömmer lätt bort hur absurt
svårt det kan vara att bosätta sig bortom andra gränser.

Björn Lindberg

Avos

oläst,
30 nov. 2011 11:58:102011-11-30
till
Jag vet faktiskt inte, det kommer snart att bli aktuellt att svenskar flyttar dit. De har högre standard där redan nu än här, enligt min uppfattning, nästan alla som har bilar har bilar som är yngre än tio år, inredningarna i lägenheterna håller högre standard än här. Standarden är dock mycket ojämn, man bör ju veta vad man ska leva på om man bosätter sig där. Krävs en del kapital också, lägenhetspriserna är högre än i Chicago. För min del skulle jag nog tänka mig att bo på landsbygden och odla lite grand, då blir det billigt.

Björn Lindberg

oläst,
30 nov. 2011 12:26:252011-11-30
till
Problemet med just den planen är att vistelsen i de flesta land den
första tiden är knuten till en arbetsplats.

Björn Lindberg

Hakvinius

oläst,
30 nov. 2011 12:41:422011-11-30
till
Avos skrev 2011-11-30 17:58:

> [...]
> sig där. Krävs en del kapital också, lägenhetspriserna är högre än i
> Chicago. För min del skulle jag nog tänka mig att bo på landsbygden och

BNP/capita för Ryssland är ca 16.000 USD. För Sverige är den mer än
dubbelt så hög (ca 37.000 USD). När du skriver att standarden är högre i
Ryssland, hur menar du då?

30 nov. 2011 13:01:362011-11-30
till
Det räcker väl med att en flaska Vodka kostar 20 SEK relativt svenska
priset 245 SEK vilket gör att en rysk genomsnittlig arbetare har 5
gånger högre levnadsstandard än en svensk rent ekonomiskt, dessutom är
den individuella friheten betydligt mycket större så barnen riskerar
knappast att kidnappas av myndigheterna för en livslång
korruptionshandel med mera.

Hakvinius

oläst,
30 nov. 2011 14:36:582011-11-30
till
Mikael Forsberg skrev 2011-11-30 19:01:

> [...]
> den individuella friheten betydligt mycket större så barnen riskerar
> knappast att kidnappas av myndigheterna för en livslång

Nu är det väl relativt få som lever på vodka....

Förresten; vad ska du med vodka till? Du tycker ju bättre om T-sprit?

Avos

oläst,
30 nov. 2011 15:13:492011-11-30
till
Jo det är klart.Jag tänker mig främst på vad jag ska göra efter mitt aktiva liv.

Avos

oläst,
30 nov. 2011 15:25:322011-11-30
till
Jag menar de pengar folk har i handen. De flesta ryssar kan ta fram stora pengar.Skatten är 13% i sverige förbrukar driften av samhället enorma medel. Jag tror inte att national inkomsten per capita motsvarar de pengar medborgarna har till förfogande. Hur skulle annars förhållandet mellan en resurs-snål och resurs-slösande stat kunna upptäckas? Förövrigt tycker jag det är underligt att ryssland med enorma energitillgångar skulle kunna ha mindre BNP per capita än sverige? Men det kanske är just resursförbrukningen i offentlig sektor som främst mäts med BNP? En flygolycka lär ju öka BNP.

30 nov. 2011 15:24:152011-11-30
till
On 2011-11-30 20:36, Hakvinius wrote:

> Nu är det väl relativt få som lever på vodka....

Komnsumenterna påverkar onekligen hela samhället och vi är trots allt i
klar majoritet.

> Förresten; vad ska du med vodka till? Du tycker ju bättre om T-sprit?

Tycker bara att folk skall låta bli att betala idiotskatter på Vodka,
därav mitt förespråkande av T-röd för när du köper en flaska Vodka på
systembolaget så bjuder du politikerna på 100 flaskor Vodka eller
flygresor, lyxhotell och luder varje gång.

Det finns ingen anledning för folk att förnedra sig så för förtryckarna
och då är det bättre med lite smolk i bägaren relativt total förnedring
och förakt som Bilderberggruppen erbjuder majoriteten av befolkningen,
inte minst med deras eviga tjat om 'arbeit macht frei' vilket de tränat
väl på.

kaj.st...@helsinki.fi.invalid

oläst,
30 nov. 2011 15:58:192011-11-30
till
Mikael Forsberg <mikaelf...@ymail.com> wrote:

> Det räcker väl med att en flaska Vodka kostar 20 SEK relativt svenska
> priset 245 SEK vilket gör att en rysk genomsnittlig arbetare har 5
> gånger högre levnadsstandard än en svensk rent ekonomiskt

Visst, envar kan göra ett eget konsumptionsindex baserat på egna vanor och
behov.

Men nu tror jag faktiskt att de som som ser spritpriset som en
huvudindikator på livskvalitet knappast (av t.ex. Ryssland) ses som
speciellt önskvärda invandrare. För att inte tala om att rätt få med denna
preferensram torde vara speciellt möjliga migrerare öht.

--
Kaj

kaj.st...@helsinki.fi.invalid

oläst,
30 nov. 2011 16:06:312011-11-30
till
Avos <avo...@yahoo.se> wrote:
> En flygolycka lär ju öka BNP.

Liksom ett krig.

(Det krävs inte så himla mycket för att ta reda på vad BNP
mäter. Att förstå begreppets tillkortakommande som mått på faktuellt
välstånd kan ta lite längre).

--
Kaj

30 nov. 2011 16:37:432011-11-30
till
Vi kan väl ta ett annat exempel då SAAB nu lovat att köpa varor från
Schweiz för 100 miljarder eftersom Bilderberggruppen får sälja några
JAS-plan dit och det har självfallet inget med livskvalitet för andra än
sionistiska banksters att göra.

Vem köper de varorna för 100 miljarder som Wallenberg lovat att svenskar
köper från Schweiz?

Björn Westling

oläst,
30 nov. 2011 19:31:362011-11-30
till
On 30 Nov, 21:24, Mikael Forsberg <mikaelforsb...@ymail.com> wrote:

> [...]
> systembolaget så bjuder du politikerna på 100 flaskor Vodka eller
> flygresor, lyxhotell och luder varje gång.

Säg att en flaska kostar 200 spänn. Ponera att skatten är 195 kronor.

Var får man lyxhotell, flygresor och luder för 195 kronor?

30 nov. 2011 23:32:032011-11-30
till
Politiker lever visserligen mest på att skuldsätta folket, men det
upptäcker inte den som helt saknar tillgångar. Men om nu den utsugne
istället för att ge bort allt i skatt på systembolaget låter bli det så
upptäcker personen att han/hon faktiskt har det riktigt bra ställt och
kan köpa allt det politikerna stulit med skatter under alla år.

Politikerna producerar ju ingenting då de flyger runt i världen till
skillnad mot en A-lagare som kan samla ihop 500 tomburkar en dag för att
köpa sin flaska på systembolaget. Skillnaden är att A-lagaren är en
produktiv men föraktad och förtryckt person till skillnad mot politikern
som är en rent destruktiv men ändå aktad framgångsrik tjuv.

Avos

oläst,
1 dec. 2011 01:50:322011-12-01
till
Så du menar alltså att om man bränner hemma ,dricker t-sprit och samlar tomburkar är man verkligen framgångsrik? I vad består den framgången då?

1 dec. 2011 01:57:352011-12-01
till
Njae, samla tomburkar skall man egentligen inte för aluminiumburkar
borde vi aldrig infört ens då det finns gott om stål här. Däremot är det
en framgång att inte ge politikerna pengar till deras lyxliv, världen
runt resor, gratis sprit på arbetet och luder för miljoner.

Avos

oläst,
1 dec. 2011 01:57:572011-12-01
till
Men mäter det något annat än nationalekonomisk förmåga egentligen? BNP per capita är väl ren mumbojumbo? För att se någon mening i ett sådant begrepp måste man ju först instämma i att 'staten det är vi' , och anse att operationen av en utsliten knäled hos en brevbärare har ökat min standard såväl som brevbärarens?

Bruno Hagelsten

oläst,
1 dec. 2011 02:25:292011-12-01
till
> [...]
>och anse att operationen av en utsliten knäled hos en brevbärare har
>ökat min standard såväl som brevbärarens?

Enligt utilitarismen (nyttomaximering) är det inte orimligt att göra
ett sådant antagande.

kaj.st...@helsinki.fi.invalid

oläst,
1 dec. 2011 02:44:582011-12-01
till

Björn Westling

oläst,
1 dec. 2011 08:25:252011-12-01
till
On 1 Dec, 05:32, Mikael Forsberg <mikaelforsb...@ymail.com> wrote:
> [...]
> upptäcker personen att han/hon faktiskt har det riktigt bra ställt och
> kan köpa allt det politikerna stulit med skatter under alla år.

Du menar att ingen mer än du kommit på att om man inte köper en flaska
vodka i veckan så går inte pengarna till att köpa en flaska vodka i
veckan, utan till något annat?

Men, hur förklarar du att jag i stort sett aldrig har pengar, trots
att jag sällan köper på systemet?

2 dec. 2011 00:01:572011-12-02
till
Svårt att veta dina laster. Du har förmodligen en usel hembränningsapparat.

Björn Westling

oläst,
2 dec. 2011 05:24:112011-12-02
till
On 2 Dec, 06:01, Mikael Forsberg <mikaelforsb...@ymail.com> wrote:

> Sv rt att veta dina laster. Du har f rmodligen en usel hembr nningsapparat.

Ja, jag har till och med ingen hembränningsapparat alls.

Det har inte fallit dig in att anledningen till att man inte köper så
mycket på systemt kan vara att man inte dricker alkohol speciellt
ofta?

Avos

oläst,
2 dec. 2011 05:41:072011-12-02
till
På alkoholplaneten dricker alla varje dag, och det mår de bara bättre och bättre av.

2 dec. 2011 13:04:342011-12-02
till
Vet inte vad du använder istället, men alkohol är väldigt vanligt i vår
kultur. Föredrar du hasch så kan jag förstå dig, men det är ju ändå
dyrare eftersom bilderbergarna förbjudit det för att ha monopol på alkohol.

2 dec. 2011 13:16:022011-12-02
till
Ja, men det finns väl ingen anledning till att vi skall tvingas försörja
absolutisterna för det.

Björn Westling

oläst,
2 dec. 2011 18:00:002011-12-02
till
On 2 Dec, 19:04, Mikael Forsberg <mikaelforsb...@ymail.com> wrote:

> Vet inte vad du anv nder ist llet

Måste man "använda" något?

, men alkohol r v ldigt vanligt i v r
> kultur.F redrar du hasch s kan jag f rst dig, men det r ju nd
> dyrare eftersom bilderbergarna f rbjudit det f r att ha monopol p alkohol.

Jag använder varken narkotika, läkemedel eller tobak. Inte heller
några andra substanser.
Varför har du så svårt att förstå det?

2 dec. 2011 18:23:082011-12-02
till
On 2011-12-03 00:00, Björn Westling wrote:

> Måste man "använda" något?

Ja.

> , men alkohol är väldigt vanligt i vår
>
> Jag använder varken narkotika, läkemedel eller tobak. Inte heller
> några andra substanser.
> Varför har du så svårt att förstå det?

Du hävdade tidigare att du använde alkohol och kraftigare narkotika än
så är svårt att hitta så visst är du narkotikabrukare, det är ett
utmärkt läkemedel dessutom. Substanser är du helt ihopsatt av så nog
använder du mängder utav sådana. Hasch är generellt nyttigare än alkohol
men nu är det ju alkohol som bilderbergmaffian riktat in sitt meonopol
på, även om invasionen av Afghanistan naturligtvis handlade om att
gangstersyndikatet vill ha kontroll över handeln med opium också.

Avos

oläst,
3 dec. 2011 08:38:462011-12-03
till
Ok förstår att du inte vill skriva om det här. Hur ofta brukar du slå din fru då?

Björn Westling

oläst,
3 dec. 2011 11:05:452011-12-03
till
On 3 Dec, 00:23, Mikael Forsberg <mikaelforsb...@ymail.com> wrote:

> Ja.

Varför?

> Du hävdade tidigare att du använde alkohol och kraftigare narkotika än
> så är svårt att hitta

Det är inte alls svårt, eftersom alkohol inte är narkotika!

Björn Westling

oläst,
3 dec. 2011 11:06:192011-12-03
till
On 3 Dec, 14:38, "Avos" <avo...@yahoo.se> wrote:
> Ok förstår att du inte vill skriva om det här. Hur ofta brukar du slå din fru då?

Vilken fru?

Avos

oläst,
3 dec. 2011 16:34:232011-12-03
till
Slår du andras också?

3 dec. 2011 21:04:542011-12-03
till
On 2011-12-03 17:05, Björn Westling wrote:

> Varför?

Vi lever ju ett liv, om än väldigt kortvarigt.

> Det är inte alls svårt, eftersom alkohol inte är narkotika!

Alkohol är så kraftigt narkotiskt man kan föreställa sig, sedan att
några alkoholiserade semiter i FN undantagit det och kallar i rent
senilt vansinne även centralstimulantia för narkotika är fullständigt
bedrövligt.

3 dec. 2011 21:10:092011-12-03
till
Det vore konstigt om du förstått resonemanget och naturligtvis inbillar
sig ingen att du skulle kunna få en fru.

Björn Westling

oläst,
3 dec. 2011 21:48:262011-12-03
till
On 3 Dec, 22:34, "Avos" <avo...@yahoo.se> wrote:

> Slår du andras också?

Om man inte har någon fru så anser du att man slår andras fruar?

Björn Westling

oläst,
3 dec. 2011 21:49:452011-12-03
till
On 4 Dec, 03:04, Mikael Forsberg <mikaelforsb...@ymail.com> wrote:

> Vi lever ju ett liv, om än väldigt kortvarigt.

Och varför måste man "använda" något?
Kan man inte leva om man inte hinkar i sig en flaska T-röd om dagen?

Alohol är inte narkotika!

3 dec. 2011 22:14:142011-12-03
till
On 2011-12-04 03:49, Björn Westling wrote:

> Och varför måste man "använda" något?
> Kan man inte leva om man inte hinkar i sig en flaska T-röd om dagen?

Rent levnadsmässigt, eller hur det nu skall betraktas, så är det nog få
som överlever en flaska T-röd om dagen, viss moderation lär vara nödvändig.

> Alohol är inte narkotika!

Bara för att du är (behöver väl inte dra på bilderbergbedrägeriet i
värre ord) så vet ändå alla andra att den er bluff är falsk. Alkohol är
kraftigt narkotiskt, vilket absolut inte exempelvis amfetamin, kokain
med flera ämnen är eftersom de istället är centralstimulerande.

Björn Westling

oläst,
3 dec. 2011 21:51:392011-12-03
till
On 4 Dec, 03:10, Mikael Forsberg <mikaelforsb...@ymail.com> wrote:

> Det vore konstigt om du förstått resonemanget

Varför vore det konstigt om jag förstod ett superklassiskt sätt att
visa på en fråga som varken kan besvaras med "Ja" eller "Nej"? Har du
slutat låtsas kunna tänka?

3 dec. 2011 22:25:212011-12-03
till
Hehe, jag måste nog hiva i mig lite narkotika (alkohol) för att fullt ut
kunna njuta av att du inte ens förstår inläggen. :)

Ken

oläst,
3 dec. 2011 23:40:112011-12-03
till
On Sat, 3 Dec 2011 18:49:45 -0800 (PST), Björn Westling
<bhmwe...@gmail.com> wrote:

> Alohol är inte narkotika!

Alkohol är en drog.

Avos

oläst,
3 dec. 2011 23:51:502011-12-03
till
Kan du inte hålla reda på hur många fruar du slår, kan det vara berättigat att fråga. Men min fråga var ju inte 'hur många' utan 'hur ofta'.

Men du vill ju inte skriva om det här. Gör du ofta saker som kan förstöra ryggraden ?

http://m.youtube.com/#/watch?desktop_uri=http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3Dc7GuVv7zrrM&v=c7GuVv7zrrM&gl=SE

Avos

oläst,
3 dec. 2011 23:56:312011-12-03
till
Jag tror att Björn behöver gå till pingstkyrkan för att orda upp det här, om han ägnar sig åt självbefläckelse.

Avos

oläst,
4 dec. 2011 00:00:062011-12-04
till
Menar du att du bara låtsades tänka så? I verkligheten tänkte du något annat. Gör inte så där Björn, du kan förstöra ryggraden då.

Hakvinius

oläst,
4 dec. 2011 03:05:052011-12-04
till
Precis som socker.

Björn Westling

oläst,
4 dec. 2011 05:40:172011-12-04
till
On 4 Dec, 05:40, Ken <ke...@telia.com> wrote:

> Alkohol är en drog.

Det har ingen förnekat!

Björn Westling

oläst,
4 dec. 2011 05:43:072011-12-04
till
On 4 Dec, 06:00, "Avos" <avo...@yahoo.se> wrote:

> Menar du att du bara låtsades tänka så?

Varför har du så svårt att förstå skriven text? Är det för att du inte
slutat slå din fru?

Björn Westling

oläst,
4 dec. 2011 05:40:042011-12-04
till
Hade du inte hinkat i dig alkohol så hade du förstått att jag
förstått.

Björn Westling

oläst,
4 dec. 2011 05:42:252011-12-04
till
On 4 Dec, 05:51, "Avos" <avo...@yahoo.se> wrote:

> Kan du inte hålla reda på hur många fruar du slår, kan det vara berättigat att fråga. Men min fråga var ju inte 'hur många' utan 'hur ofta'.

Och min fråga var varför du hittar på en fru åt mig som du sedan
anklagar mg för att misshandla!

Din fråga fungerar naturligtvis endast om personen ifråga är gift. Om
han inte är gift så har han ingen fru.

Bruno Hagelsten

oläst,
4 dec. 2011 06:37:222011-12-04
till
>Björn Westling
>
>Och min fråga var varför du hittar på en fru åt mig som du sedan
>anklagar mg för att misshandla!

Om du snavat över ett internettroll - mata det inte!

Ken

oläst,
4 dec. 2011 07:08:162011-12-04
till
On Sun, 4 Dec 2011 02:40:17 -0800 (PST), Björn Westling
<bhmwe...@gmail.com> wrote:

> Det har ingen förnekat!

Borde vi det?

Björn Westling

oläst,
4 dec. 2011 08:51:392011-12-04
till
On 4 Dec, 13:08, Ken <ke...@telia.com> wrote:

> Borde vi det?

Din kommentar "Alkohol är en drog" tolkas som en invändning mot
kommentaren "Alkohol är inte narkotika".

Avos

oläst,
4 dec. 2011 09:01:462011-12-04
till
Du har ju erkänt att du förnekat att du druckit. Du visar dämed att du förstått att han förstått att du förstått. Svårare än så är det inte.

Avos

oläst,
4 dec. 2011 09:10:122011-12-04
till
Frågan var inte om du var bigamist också utan hur ofta du slår dina fruar. Vad tycker förresten din sambo om det här? Att du dessutom tidigare ägnat dig åt självbefläckelse är en allvarlig synd. Du skriver dessutom att HAN inte är gift, är det den personen som du i det här sammanhanget skulle kalla din 'flickvän'eller är du hans fru?

http://m.youtube.com/#/watch?desktop_uri=http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DT1lvMJ-l0_A&v=T1lvMJ-l0_A&gl=SE

Avos

oläst,
4 dec. 2011 09:18:122011-12-04
till
Det är fult att döma andra efter sig själv. Det var inte min mening att gå rakt på sak här,eftersom du inte vill tala öppet om detta, men det behövs ett svar på vilka dina fruar är, vad din flickvän tycker om detta, om HAN tar illa upp, samt om du är medveten om risken att du kan skada ryggraden när du gör så där. Sov därför med händerna ovanpå täcket, det är vad läkarna rekommenderar.

4 dec. 2011 20:23:242011-12-04
till
Men du har i din otroliga enfald förnekat att alkohol är narkotiskt.

4 dec. 2011 20:26:052011-12-04
till
On 2011-12-04 11:40, Björn Westling wrote:
Skäl nog att dricka mer.

4 dec. 2011 20:32:212011-12-04
till
Av vem?