Frimureriet bakom jantelagen hotar demokratin. /smygfascism /"hittepådiagnoser" /"falska diagnoser" /psykiatri /"tysta etablissemanget"

Morgan Ohlson

.

FRIMURERIET BAKOM JANTELAGEN HOTAR DEMOKRATIN

*** Avrättningarnas faktorer

Detta kan man säga är en fristående fortsättning på tråden:
"Sociala avrättningar i Sverige"

Sociala avrättningar i Sverige #1
http://groups.google.se/group/swnet.politik/browse_frm/thread/23d88aae281692fd/c07bdd3e93b8a156?lnk=st&q=%22morgan+ohlson%22+sociala+avr%C3%A4ttningar+personen+stegvis&rnum=2&hl=sv#c07bdd3e93b8a156

__Punktmarkeringstraditioner
Flera gånger under de här åren har jag i olika sammanhang slussats till
handläggare /tj.m med vissa drag. Det som jag avser har ofta börjat så att
någon liksom drivit med mig. Oftast inget direkt allvarligt, men just med
den där ironiska, lätt elaka blicken och ofta också någon sådan konstig,
udda, som man ibland kallar för "nålstick". De personer som som jag då
slussats till i ett flertal fall varit en sorts unga påläggskalvar. De
personerna har i samtliga fall haft sådana drag som man tänker sig att
Hitlerjugend-ledare, dvs barn-grupp-chefer skulle ha. De är ariska, ofta vad
jag tidigare kallat "hög sexuell status", förefaller intelligenta men också
med en mycket tydlig elitistisk-auktoritär syn att människor ska indelas i
bra och dåliga.

__Härskaraspiranterna
Jag har många gånger just tänkt det där att dessa personer, oftast under 30
eller 35 verkat som att de gått en kurs och att de nu ska prova sina nya
färdigheter i mobbning /punktmarkering. Man slussar en person som ska mobbas
just till dem vars mobbningskompetens nu ska prövas. Nästan alla de här
mötena har också lett till olika märkliga händelser. Som jag förstår det så
ska de här tj.m egentligen inte bryta mot lagar, inte heller ska de vara
elaka direkt i ansiktet. Nej, poängen är att de ska gillra någon typ av
fälla där man, naturligtvis genom tjänstefel och grovt uppsåt ändå försöker
gillra en fälla som helst är så dold att den kuvar /straffar /förtrycker
offret (mig då) så mycket som möjligt men ändå inte kan t.ex anmälas eller
åttalas och helt inte ens upptäcks förrän efter en tid.

I de flesta fall har det förefallit som att mobbningen haft stöd hos chef,
men också i något fall har det framstått som att chefen varit vettskrämd för
det inträffade och hållit sig så långt borta som möjligt, vägrat svara i
telefon eller på brev etc. Det senare har inträffat på LAN Karlstad och AF i
Göteborg.

----
Myndighet använde barnet som vapen mot förälder här:
"Dödad av Sverige" (läs i fel ordning inlägg: #24 #27 #17 #20-22):
http://groups.google.se/group/swnet.politik/browse_frm/thread/5eed2a6a266a661f/5714e631dbebfef8?lnk=st&q=%22morgan+ohlson%22+%22n%C3%A4r+barnet+kom+till%22&rnum=1&hl=sv#5714e631dbebfef8

Polismordet: Barn används som vapen mot föräldrar #1
http://groups.google.se/group/swnet.politik/browse_frm/thread/7a7b8ad41211d26c/fd65c34c1bd99928?lnk=st&q=%22morgan+Ohlson%22+nyk%C3%B6ping+polismord+barn&rnum=2&hl=sv#fd65c34c1bd99928
----

Morgan Ohlson

.

Morgan Ohlson

.

*** Statens mörkade vapen

__I mörkret härskar ondskan
Jag känner idag till ett antal fall (huvudsakligen män) som inte figurerat i
media. I flera av fallen förekommer i något skeenden barn i sammanhanget,
men även kvinnor. Själv blev jag ju först väldigt konstigt behandlad av en
ex flickvän som sedan vände på en kondom för att bli gravid. Kurator vägrade
tillåta bisittare vid möte och ställde in det och slutligen blev jag helt
fråntagen gängse rättigheter i samband med de samarbetssamtal som skedde vid
Mölndals familjerätt hösten 2003. Dvs att man använde barnet som ett vapen
att skada och förnedra undertecknad, en sorts olaglig förnedring som ska ske
i smyg.

__Barn, statens hemliga vapen
Flera av de övriga fallen av omfattande vuxenmobbning inkluderar barn. Flera
liknande Svenska fall finns också på internet. Vissa fall, eller på sätt och
vis alla inkluderar på något sätt också relationer. På en pub i Göteborg
diskuterade jag 2004 relationer med ett par killar, varav den ene jobbade
som personalchef på ett större företag. De båda konstaterade snabbt att de
absolut inte skulle ha accepterat sådana provokationer av en partner och
troligen, vid sådana tecken avslutat relationen snarast. De båda tittade
undrande på varandra, sedan tittade de på mig osså sa den ene:
"- Har du verkligen varit med om sådan saker i alla relationer!? Du driver
inte med oss va? Det låter ju som att tjejerna skulle varit ute efter att
driva med dig på något sätt."

__Den smygfascistiska traditionen
Gustav Fröding har påståtts att han var en ganska stilig karl. Han diktade
något i stil med: "För mig fanns ingen kärlek att få, jag köpte min för
pengar." Detta lär också varit helt sant och det har också framkommit att
terroriserades i princip hela livet av lokalbefolkning. Idag solar sig
Karlstad i hans glans med en staty i centrala stan. Det är var f.ö. precis
bredvid den statyn jag slogs ned sommaren 2006 av en f.d bekant och där
polisen glatt deltog i trakasserierna genom att i stället låsa in mig i
cell, inte angriparen. Sedan fick jag förtäckta hot av polisen. När jag
senare besökte lasarettet i karlstad för röntgen så dök just den kvinliga
polis upp som grep mig kvällen före. Tänk vilken slump!

August Strindberg analyserade och skrev en del debattartiklar och insändare
angående några av den tidens kända rättsfall. Även Strindbergs äktenskap
/relationer hade många underliga turer och han fick under långa tider inte
träffa sina barn trots att han beskrivits som en bra far. Det var alltså
inte barnen som skulle skyddas.

---
Ja, som ni "ser" finns en hel del paralleller mellan detta och det som 55N
hävdat skedde honom tidigare.

Morgan O.

Morgan Ohlson

.

*** Demokrati, hyllas på falska premisser

__Grunden, likhetsfascismen
En av de nyckelfaktorer som jag idag misstänker mest ligger till grund för
den här typen av långa punktmarkeringar är just att personer står fria
upplevs som hot. Det låter ju takigt att uppfatta det så, men med jantelagen
som mall så blir det så. Dvs personer som inte låter sig hjärntvättas in i
massan, in i påbjudna åsikter och som alltså personer som envist tänker
själva. Det kallas "obekväm" eller paranoid, men det handlar om helt andra
saker, saker som ligger nära makt, maktutövning och informella maktkanaler
som vill förhindra just t.ex artiklar som de här.

__Nya hot mot demokratin
Sedan 90-talet har den nya tystnaden brett ut sig än mer och än starkare.
Detta är en tydlig signal om att man nu ännu starkare kräver likhet,
likformning och några fria diskussioner på offentliga platser utan
"informell styrning", det ska inte förekomma. Jag har ju beskyllts för allt
mellan himmel och jord, men det som återkommande finns i bakgrunden är just
att jag är solidarisk, att jag är social men att jag vägrat ge upp min rätt
att tänka själv och bilda mig egna uppfattningar. Den politiska dimensionen,
eller kanske snarare den ideologiska grunden tycks vara en mycket stark
grund. Jag anser att demokrati är bra och bör utvecklas bort från
smygfascism, bort från lynchningar och justitiemord. Jag är som sagt
demokrat och anser att även demokratin kan vara både tydlig, distinkt och
visa drag av ordning och reda. Men som tydligt framgår, det anses tydligen
vara ett farligt sätt att tänka i Sverige.

---
Även i de här delarna tycks det finnas likheter med 55-åringens erfarenheter
i det .s.k polismordet i Nyköping.

Morgan O.
.

Usenet Rulez

Morgan Ohlson <morgan...@comhem.se> skrev i
news:1hfwmbv6jlgiw.1...@40tude.net i swnet.politik den må 03
sep 2007 11:22:07a

> .
>

> FRIMURERIET BAKOM JANTELAGEN HOTAR DEMOKRATIN

Nu var det läge för ett Godwin självmord.

--
Usenet Perkele Rulez
perv perv perv perv

usenet...@swnet.nu

"As someone once said, "Getitng into a fight on-line is like being in the
Special Olympics. Even if you win, you're still a retard."

"CapCity"

Morgan Ohlson

.

*** Nazzarna som blev kvar

__Maktens självförsvar
Enstaka starkt självständigt tänkande personer som kommer fram utan den
tysta elitens godkännande kan sätta åtskilliga käppar i hjulen för dem.
Betänk att fakta framkommit av forskare om hur politiker som arbetade mot
eugenik (rasbiologi) i Sverige "byttes ut" som en forskare uttryckt det (SR
P3 dokumentärredaktion).

En annan mycket viktig aspekt som man måste begrunda är följande: Tyskland
förlorade AVK (2WW). På så sätt kom ledande nazister där att ställas inför
rätta eller flydde. Danmark, Norge och Finland hade dragits in i kriget och
hade naturligt skäl att ta hand om sina Quislingar. Sverige däremot hade
definitivt också en stark nazism men drogs aldrig in i kriget och något
påföljande reningsbad... ja, hur gick det med det egentligen?

__Nazismen som aldrig rensades ut
Min uppfattning är att samtliga Sveriges partier (utom nya*) har påfallande
hög grad av bakomliggande smygfascism. Som de vakna vet så finns såväl
högerfascism som socialfascism och dessa lever, som en sorts skugga bakom de
äldre partierna.

En spekulation, som jag delvis tror på är att Sverige pga av att landet
aldrig drogs in i kriget inte heller genomgick den genomlysning och
rannsakan av "de auktoritära idealen" som andra änder tvingades till. På så
vis lever en distanserad, delvis romantisk tro kvar att fascism kan vara en
framtid. Detta ser vi idag i Sverige på så vis att, när en majoritet (?)
tröttnade på "diverse fuskmentalitet" och vill tackla den och
globaliseringen så vänder man sig till gammaldags elitism, skrämma
befolkningen att misstro myndigheter och olika typer av pennalism.

__De otrogna och guldkalven eller...
När de fantasilösa ska leda, då vänder de sig till våldsideologier och
pennalism.

En stat som vill, och tror sig vara en demokrati som väljer att INTE
UTVECKLA DEMOKRATISKA LÖSNINGAR utan tyr sig till uråldriga auktoritär
skrämsel á la' Machiavelli etc. det är en skam. Det handlar om en sorts
trångsynt misstro mot demokratin där många dumskallar, helt felaktigt
föreställer sig att demokrati alltid måste ske i stora, ohanterliga grupper
som aldrig når vettiga beslut. Tänk på att t.ex USA's dödstraff beslutats i
helt demokratisk anda. Nu är dödstraff en ganska dum idé också, men det
visar att demokrati kan stifta radikala lagar.

Morgan O.

-----------------------------
Fakta: Statlig mobbning och systematisk punktmarkering #1
http://groups.google.com/group/swnet.politik/browse_frm/thread/51ded133c2aea128/e5844f8601e299d8?tvc=1#e5844f8601e299d8
alt.
http://www.debatthuset.com/forums/showthread.php?p=264371#poststop

Nyköping, polismord: Handräckning eller terror? #1
http://groups.google.se/group/swnet.politik/browse_frm/thread/837ddb193366d1ee/7d7587bf67dd282b?lnk=st&q=%22morgan+ohlson%22+nyk%C3%B6ping+polisman+har+tragiskt+d%C3%B6dats&rnum=1&hl=sv#7d7587bf67dd282b

Myndighet använde barnet som vapen mot förälder här:

Trakasserad på Plusjobb #1
http://groups.google.com/group/swnet.politik/browse_frm/thread/8e1bc132bae4f505/1ede670a2a854091#1ede670a2a854091

Se även: Förföljelse-taktiker, "group stalking", t.ex:
http://www.multistalkervictims.org/terstalk.htm

Liknande angrepp i fallet "Ulf".
http://www.svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=13038&a=279959&lid=puff_368056&lpos=extra_1
----------------------

Morgan Ohlson

.

*** Etablissemanget över lagen

__Makt och fascism
Tydligen är det tysta etablissemanget så fantasilöst att man hellre vänder
sig bort från de demokratiska idealen och hyllar medeltiden. Detta är en
mycket allvarlig signal om vilka krafter som är i rörelse.

I det tysta etablissemanget finns antagligen, som jag nämnde olika
ideologier men genom dessa strukturer kan starkt elitistiska fascistoida
tankar frodas, växa och skyddas t.o.m om eller när den tar sig brottliga
uttryck.

När vanliga öppna organisationer har kunnat dra, kanske 100% nytta av ny
teknik (IT) sedan 1980-talet så har de informella nätverken, med
mobiltelefoner och epost mm. möjlighet att koordinera sig kanske 400% mer.
Jag har gjort vissa kalkyler över detta och det visar sig, logiskt nog att
dynamisk teknik mest gynnar dynamisk organisation... som nätverk.

__Lag eller oordning
Genom det som jag nämnt här liknar Sverige i vissa, och mycket viktiga
avseenden både religiösa "halvsekter" som scientologerna, men har också
organisatoriska likheter med traditionell maffia (men annan verksamhet).

Etablissemangets nätverk har tydligen, delvis i samklang med jantelagen den
uppfattningen att människor ska veta sin plats. Deras syn är att allt för
"kantiga personer" endera ska kuvas, eller "plockas bort". Om man är svag,
då ska man hålla käft och spela sin roll som tyst arbetsmyra. Om man däremot
öppet tar strid (deras definition) så ska man också spelet tåla, man måste
då hålla för den roll man själv påtagit sig enligt deras synsätt. Dessa
tjänstemän anser då t.ex att de har rätt att ta alla former av socialt stöd,
arbetsförmedling, a-kassa eller f-kassa från den som de anser "fel". Någon
rättvisa finns inte eftersom dessa nätverk beslutar genom diktat långt
bortom Svensk lag. Själva anser de antagligen att det är de som är "folket"
med hänvisning till denna passus i grundlagen.

Morgan O.

.

Morgan Ohlson

.

*** Etablissemanget, en maffia

----------------
__Inflikning om invandring: Detta etablissemangs-systemet känner sig delvis
hotat av invandringen. Invandrarnas annorlunda synsätt skrämmer dem på samma
gång som invandrargrupper kan bilda starka nätverk helt vid sidan av denna
elitens jantelags-kultur. Sverige är m.a.o. en organiserad monokultur. Denna
kulturelit känner sig (naturligtvis?) tämligen hotade av den nuvarande
utvecklingen. Detta är motivet till att SD har många "dolda sympatisörer"
inom etablissemangets elit. Det är förklaringen till SD's snabba framgångar.
----------------

__Motivbildens komplexitet (kvalificerad gissning)
Det överordnade motivet för anstiftarna är sannolikt alltså en tro på den
"välanpassade människan". Se f.g. stycke. Här finns alltså i fascistisk
1900-tals-anda ett rasavelstänkande. Men, till detta adderas då att somliga
lokala nätverk sannolikt har en del personer som passerat sin
inkompetensnivå. Dessa personer tvingas då ibland, kanske också för att
hålla samman sitt nätverk att ta till olagliga metoder för att skydda sig
även mot rättfärdig kritik.

Sannolikt finns även politiska motiv vilka man sannolikt också delvis döljer
eller väver in i hänvisningar till det överordnade rastänkande. För sådär
5-6 år sedan var det också en av mina f.d vänner som uttryckte:
" - Vi tycker inte riktigt om dina idéer och åsikter."
Då tänkte jag inte på det som ett hot, men det gör jag idag när jag nu sett
hur jag behandlats sedan 2001. Mobbningen har ju varit över 20 år men
tilltog i allvar från cirka 2000. Straffet har, även efter objektiva
beräkningar varit betydligt värre än de straff polismördaren (Malexander)
som J. Arklöw fått. Det politiska perspektivet kan definitivt finnas med i
bilden också alltså.

Eventuellt finns också argument som samhälls-stabilitet. Det är då
(sannolikt) inte offret som tillskrivs "farlighet" utan snarare så att man
beskriver vissa tjänster eller chefspositioner som för stabilitetens skull
måste "skyddas" särskilt. Alltså enligt deras eget synsätt. Det betyder i
praktiken att vissa personer, under olyckliga omständigheter kan utstämpas
som MålTavlor på mycket vaga grunder om de t.ex ertappar vissa tjänstemän
även med mindra allvarligt smusslande.

Morgan O.

.

Message has been deleted

Morgan Ohlson

.

*** Falska och felaktiga diagnoser /Hittepådiagnoser

__Diagnoser, fakta eller tärningsspel?
Detta är ett mörkat område. Det finns många som vet mer om detta än jag, men
de vill antagligen inte tala om det. Bakom kulisserna rör sig en hel del i
Sverige om vad som är psykiska sjukdom är ju en åsiktsfråga. Om en person
har en kroppslig sjukdom bestäms ju av den smitta personen fått: virus,
bakterier o.s.v.

Dels är jag organisationsvetare och valde också att studera en del
allmänpsykologi. Därigenom vet jag åtminstone lite även om klinisk
psykologi, plus förstås sådant jag av intresse snappat upp ur media,
uppslagsverk o.s.v. De autistiska diagnoserna har diskuterats omfattande i
många år. 4 tydliga skäl som jag kommer på:

# Rättegången omkring B. Gillbergs "Dumpforskning"
# Antalet "nördar" påstås ha ökat, främst i geografiska områden där många
IT-akademiker bor.
# Att olika autistdiagnoser blivit mode-diagnoser.
# Uppmärksamheten till att vissa framstående personer varit autister
(Einstein, Mozart m.fl)
# Ny etikett-hysteri att urskilja sjukt från friskt.

__Diagnoser mot farliga
Även området omkring psykoser har aktualiserats eftersom detta, vid sidan av
allvarlig psykopati är vanligt bland personer som begått allvarliga
våldsdöd.Psykiska sjukdomar, till skillnad från de somatiska (kroppsliga) är
till stor del en bedömningssak. Två nivåer som jag noterat förekommer är:

1. Att inte alls kunna ta hand om sig
2. Att inte kunna försörja sig

När man talar om psykisk sjukdom är det nog #1 som man först tänker på. Båda
nivåerna har sina social-politiska problem. Låt mig ta ett par extrema
exempel.

1. I vissa kaxiga ungdomsgäng kan stämningen vara mycket hård. Skulle man
följa vissa arroganta ungdomars radikala åsikter skulle andra ungdomar, med
t.ex "fel klädsmak" räknas som att de inte kan ta hand om sig och alltså
anses psykiskt sjuka. Ett annat skäl skulle kunna vara om någon dammsuger
sin bostad för sällan.

2. Om man t.ex vill förbjuda alla åsiktsdiskussioner i fikarummet kan en
debattlysten person i förlängningen stängas av från arbete. Om man inte vill
ange det politiska skälet hävdar man då att personen avstängts pga att denne
av psykiska skäl inte klarar "arbetsklimatet". Som ni ser kan både #1 och #2
dras ut väldigt långt i sina tolkningar.

Morgan O.

Morgan Ohlson

.

*** Falska ... diagnoser /Hittepådiagnoser del 2

__Släkt och möjligheter
Tänk dig att 2 unga person, med hög utbildning och varav den ena tillhör
någon rik företagar-familj börjar på ett mer vardagligt jobb. Båda
personerna har liknande egenskaper och är lämpliga att göra karriär. De båda
unga personerna kan uppfattas som ganska trevliga, men också lite väl
utmanande för de övriga på arbetsplatsen. De är lite:

# arroganta
# besserwisseranda
# nedvärderar enklare arbete
...etc.

Den som har det anrika efternamnet och tillhör "rätt släkt" kommer troligen
att hjälpas vidare i karriären. Man ser det arroganta som jobbigt, men också
som ett tecken på ambition och frammåtanda. Den andra personen som inte har
möjligheten att snabbt göra karriär riskerar i stället att helt värderas som
"en hopplös jäkel" trots de samma egenskaperna... och som i stället för
karriär riskerar att mobbas sönder på låg nivå för att därefter slås ut och
klassas som psykiskt sjuk. Det är ett scenario för hur en person passar in,
med slumpens hjälp medan den andre inte "får någon plats på bussen".

Om du hör till dem som tycker det är bra, eller lämpligt att få en viss
diagnos, fast personen kanske egentligen inte riktigt uppfyller diagnosen,
då får du göra det. Jag anser emellertid att felaktiga diagnoser, väldigt
lätt används som politiska verktyg och det är fel enligt mitt synsätt. Att
vara "svår" eller obekväm är i allmänhet ingen sjukdom som ska gömmas undan
med psykiatrikers försorg. Att psykiatriker arbetar som en sorts politiska
torpeder, det är för djävligt enligt mitt synsätt.

__Personlighet och konkurrens
Kraven i det moderna arbetslivet kan se ganska märkliga ut. I viss mån
följer då samhället med genom att anpassa spektrumet av diagnoser. Ibland
uppfinner alltså psykiatriker nya diagnoser just för att "komma åt"
egenskaper som förr dög utmärkt, men idag kanske inte passar (av vissa inte
anses passar) i arbetslivet. Det kan t.o.m vara så att sjukdom defineras
utifrån ett lokalt behov, ett överskott på vissa personegenskaper eller
efter politisk övertygelse.

---------------------------

Morgan O.

.

Morgan Ohlson

.

*** Hittepådiagnoser /Falska diagnoser del 3

Exempel fr. förra: Paranoid schizofreni är en ganska allvarlig sjukdom som
tar sin grund i upprepade psykoser eller påtagligt bristande
verklighetsuppfattning. Psykos är alltså ångest på allvarligare nivå än
neuros. Psykos innebär halucinationer som att se syner, monster, höra röster
eller ha andra dramatiskt förvrängda uppfattningar om verkligheten.
Schizofreni i den paranoida varianten innebär alltså att halucinationerna
avser icke existerande förföljelser och liknande.

__Diagnoser som terror
I det fall att man påstår att någon är paranoid för att den personen belyser
eller klagar över bevisbar mobbning så har det i princip ingen koppling alls
vare sig till schizofreni eller till inbillad förföljelse. Personen kan
bevisa förföljelserna, alltså handlar det om sanning och inte om inbillning.
Eftersom förföljelsen existerar så kan man inte heller beskriva det som
bristande verklighetsförankring och alltså inte heller i den delen som
schizofreni.

Det förekommer att man mobbar personer systematiskt, men genom förtal och
hjärntvätt av omgivningen döljs den sanningen. På så vis bygger man
socialpolitiskt upp ett "paranoja-case" men där offret helt saknar psykos.
Då väljer man att i stället hitta på dignosen paranoid
personlighetsstörning. Själva påståenden om denna mer eller mindre
socialpolitiskt påhittade diagnos så visar man att det finns ett uppsåt att
kränka offret. Av ganska precis samma skäl kallar den numer avlidne prof.
Heiz Leymann varianten "kverulansparanoja" för en feldiagnos. (länk nedan)

__Hjärntvätt och konspirationsteoretiker
I länder som Sverige sker en ständig hjärntvätt (form av indoktrinering) för
att lära folket att konspirationer och komplotter inte finns. T.ex medias
bild av mordet på Olof Palme har alltid beskrivits som dåd av en
vettvilling. Ordet konspiration har knappast någon PK journalist vågat
uttala i sammanhanget. Detta kan du även se i all debatt. Att smutskasta
någon som "konspirationsteoretiker" är synnerligen effektivt eftersom alla
"över-socialiseras" att (delvis felaktigt) utgå ifrån att komplotter inte
finns. Självklart finns massor av små komplotter och konspirationer, riktigt
stora konspirationer finns förstås också men inte lika många. I historisk
litteratur, där får konspirationer nämnas, men inte i dagspress eller
mediala nyhetsrapporteringar i nutid.

Morgan O.

.

Morgan Ohlson

.

*** Hittepådiagnoser /Falska diagnoser del 4

__Falska diagnoser, "hittepådiagnoser"
På liknande sätt hanteras de allvarliga autistiska diagnoserna Aspergers
syndrom, ADHD och Tourettes syndrom. I fall där man tycker att en person är
avvikande eller obekväm så hittar man alltså på exempelvis diagnosen
"asperger-person" som skulle vara en lindrig variant av AS (Aspergers
syndrom). Saken är emellertid den att Aspergers syndrom beskriver en autism.
Om inte de grundläggande autistiska dragen föreligger, som ju är själva
grunden bakom syndromet så föreligger naturligtvis inte heller någon likhet
med AS.

__Okunskap öppnar för tokdoktorer
Om någon sa: "Jag har brutit ett ben, men varken det högra eller det
vänstra... då inser ju alla att det endera är ett skämt eller en lögn."
Genom att folk har okunskap om psykologiska sjukdomar så finns det idag
många runt om i Sverige som på fullt allvar tror att de har en autistisk
diagnos. De har "sjukpeng" och de har en diagnos, men de har en "diagnos"
som mer eller mindre hittats på för att plocka bort "dem" från den ordinarie
arbetsmarknaden. De går då exempelvis in i lönebidrags-arbete där samhället
mer eller mindre kan styra personens placering, lön etc. Personen behöver
inte räknas med och kan styras och kontrolleras genom bidragssystemen.

__Psykiatrikernas rätt att ljuga?
Detta är en sorts mobbning kan man säga. Den bygger moraliskt antagligen på
principen att "det man inte vet om har man inte ont av" och om personen
själv godtagit det så är väl alla nöjda? Den initieras av psykiatriker och
stöds genom bl.a. ordenssällskap och tunga föreningsnätverk. Enligt gängse
lagar inom vården är detta sannolikt helt olagligt, men om man kallar det
för pennalism är det inte olagligt eftersom Sverige saknar särskilda,
allmänna lagar angående mobbning /pennalism mot vuxna. Sammantaget kan man
säga att detta är ett sätt för den "tysta eliten" att bedriva socialpolitik
och delvis rasavelsverksamhet dolt, långt bort från t.ex riksdagens ansvar
men likväl i flertalet upphöjdas goda minne.

-------
Sammanställning (070731), lista över mobbning sedan ~1996 (analys fortgår)
http://groups.google.se/group/swnet.politik/browse_frm/thread/51ded133c2aea128/c23834a5a81b2ec7?lnk=st&q=%22morgan+ohlson%22+fakta+mobbats+organiserat+&rnum=1&hl=sv#c23834a5a81b2ec7

------

Morgan O.

.

Morgan Ohlson

.

*** Hittepådiagnoser /Falska diagnoser del 5

__Kverulensparanoja versus PTSD
I fallet med det s.k polismordet i Nyköping talades i media upprepat om
något man kallade för kverulansparanoja. I prof. Heiz Leymanns
mobbningshandbbok beskriver han hur olika skador på allvar uppstår. Han
menar, liksom de flesta mobbade också vet att mobbning och psykisk terror
(punktmarkeringar etc) ofta ger upphov till PTSD (Post traumatiskt
stressyndrom, typ krigsskada eller som våldsoffer får). Men i de här fallen
vägrar alltså psykiatrin sätta diagnosen PTSD eftersom den i viss mån kan
bevisa att en person utsätts för övergrepp. Mobbade som ihärdigt menar att
de utsätts för förnedring och kränkningar (vilket alltså förekommer i ganska
stor skala i Sverige) får PTSD men för att dölja övergreppen kallas detta i
psykiatrin för paranoja, eller kverulansparanoja. detta är typiska falska
diagnoser, hittepådiagnoser avsedda att dölja verklighetens övergrepp.
http://www.leymann.se/svenska/32110s.html

Riktigt vilken rätt psykiatriker egentligen har att hitta på diagnoser som
avviker från de tunga och internationellt erkända dignoserna är något
oklart. Även huruvida läkare för ljuga om psymptombild och ge falsk diagnos
är oklart. Helt klart är emellertid att det är ganska många människor som
får hittepådiagnoser som antyder helt andra saker än vad det i verkligheten
handlar om. Vissa är med på det och i andra fall handlar det om lögnaktiga
och framtvingade diagnoser helt avsedda som "sociala avrättningar".

__Skitsnack blir sanning (om diagnoser)
I de omfattande sociala avrättningar som sker mot en del personer i Sverige
så är falska diagnoser och framför allt omfattande förtal (läs extremt
organiserat förtal) en viktig del. Tyst etablissemang (nätverk med ordens
och föreningsanknytning) samverkar och använder sina kontakter på så
auktoritärt sätt att omgivningen duperas (del av hjärntvätt /indoktrinering)
att ej ifrågasätta förtalet. På så sätt kan helt friska personer genom dessa
massiva syndabocks-förfaranden stämplas som sjuka trots att inga "riktiga
diagnoser" förekommer eller ens någon riktig läkarundersökning. --- forts

Morgan O.

------------------------------

[...]

Han är inte jag
http://www.nodaddy.net/
--------------------------------

.

Morgan Ohlson

.

*** Hittepådiagnoser /Falska diagnoser del 6

När så dessa organiserade förtalskampanjer sätter igång sina kugghjul så
uppstår ett socialt tryck, ett krav om att förtalet till varje pris måste
bevisas. Detta blir både ett sätt att utomrättsligt döma personer ohörda,
utan bevis och på ett sådant sätt att de utpekade tvingas bevisa(omöjligt)
sin oskuld. Svårigheten i detta för de utpekade är att instans eller öppen
motpart saknas. Ingen kan åttalas enskilt. Omfattande bevis kan föreligga om
både den utpekades friskhet och laglydighet men då motpart saknas kan
bevisen aldrig framläggas i någon rättslig process. Skeenden liknande detta
tycks ha förekommit endera som huvudsak eller som bakomliggande
omständigheter i flera kända fall som fallet Ulf, Bombmannen m.fl.

__Allt ont, från utlandet!
Under sensommaren spärrades en Rysk journalist in på psykiatrisk behandling
(i Ryssland). Det genomförs i Ryssland i form av en dom i domstol. I Svenska
medier blåstes denna händelse upp som en stor skandal. Naturligtvis är det
också övergrepp i strid med internationella konvensioner att använda falsk
psykiatri som politiskt förtryck. Men hur går det till i Sverige?

Ja, i Sverige får man ingen dom. Här sker det i form av extremt förtal, dvs
en informell form av social dom. Dessa går inte att överklaga. Sedan
genomförs de som synnerligen aggressiv pennalism och i fall då offren
reagerar aggressivt så sker ibland (ofta olagliga) tvångsomhändertaganden. I
det läget är offret 100% rättslöst, grips av polis och utsätts ganska ofta
för ECT under tvång. Detta är en delvis mycket farlig behandlingsform.

I media blåstes händelserna i Ryssland upp som en stor skandal, vilket det
alltså är. Men, i Sverige går det ÄNNU VÄRRE TILL men här tigs det massivt
omkring detta. Här görs folk totalt rättslösa och deras liv krossas inte
sällan totalt. Men såklart, i mediernas ögon är förstås en journalist en mer
helig person än vanliga Johnssons och median-Ivan.

Morgan O.

Morgan Ohlson

.

*** Hittepådiagnoser /Falska diagnoser del 7

__Falsk sjukdom som dom eller förtal
I Sverige finns uppenbarligen också ett system där man genom smygfascistiska
nätverk "dömer en person till sjukdom". Det handlar oftast om obekväma, lite
udda personer som gjort någon nätverkare irriterad. Uifrån detta kan alltså
ett helt nätverk, genom systematiskt förtal och möjligen också "interna,
olagliga domar" döma personer till sjukdomar. Dvs att man långt bortom lag,
ordning och demokratiska sysnätt bestämmer att en person är sjuk. Någon
läkarundersökning sker aldrig. Baserat på dessa domar kan de utpekade sedan
utsättas för omfattande mobbning och terrorisering via nätverk. Detta har
jag kallat för Sociala Avrättningar.

I de här fallen, när några riktiga diagnoser inte finns tycks de
STASI-liknande nätverken ta in, köpa in psykiatriker. Psykiatrikerna tycks
då på beställning och på "distans" utpeka personer för vissa sjukdomar som
redan innan vanligen etablerats i form av förtal. På så sätt är omgivningen
redan hjärntvättad att imbilla sig att detta är ett acceptabelt
förfaringssätt. I verkligheten är förstås själva principen lika ond som
judeutrotning eller "vilda västerns hängningspartyn".

__Rättspatos: Meningslöst ord i Svenskan?
Jag har nu skrivit om de övergrepp som jag utsatts för under cirka 1 helt
år. I princip är alla redogörelser helt sanna och jag terroriseras
fortfarande massivt.

Fakta: Statlig mobbning och systematisk punktmarkering #1

Morgan O.

.

Morgan Ohlson

.

*** Hittepådiagnoser /Falska diagnoser del 8

På SR Ring P1's debattforum anklagades jag nyligen av redaxionen för att
"driva ett eget ärende". Sanningen är ju att jag som rättslös helt nekats
juridisk rätt i Sverige.

När man ärligen redogör för den här typen av systematisk terror så beskrivs
jag (budbäraren) som den store skurken som har mage att avslöja Sveriges
mörka hemligheter. Ja, det är så det är. Stödet för mobbning och terror i
Sverige tycks massiv och hittills har jag inte fått stöd någonstans.
Hittills har jag terroriserats och fått mitt liv sönderslaget i sådan
omfattning att jag, enligt objektiva beräkningar straffats betydligt hårdare
än polismördaren J. Arklöw (Malexandermorden). Då ska man alltså veta att
jag är helt laglydig, aldrig åtalats, anklagats eller misstänkts för brott,
är frisk och utan missbruk.

Det betyder i klartext att helt laglydiga kan mobbas, mer eller mindre
faktiskt till döds i Sverige. Men om du skjuter en polis, för att stjäla
pengar åt naziströrelsen, så som Arklöw gjorde, då får man en fullt hederlig
juridisk prövning.

Om jag går ut och dödar en polis, undrar om jag då plötsligen får en seriös
rättegång!?

Morgan O.

------------------

Frimureriet bakom jantelagen hotar demokratin #1
http://groups.google.se/group/swnet.politik/browse_frm/thread/098a3e316a9e1e5c/1a2b1b32b6c894e8?hl=sv#1a2b1b32b6c894e8

[...]

Morgan Ohlson

.

*** Uppsåtlig myndighetsterror

__Det börjar med en provocerande tjänsteman
Själva processen börjar ofta med att medborgaren vägras en hjälp eller
tjänst. Detta sker i helt artig, trevlig anda. I kontakten med myndigheten
bemöts du trevligt och ibland t.o.m insmickrande. Ni diskuterar ditt ärende
och du är ganska övertygad om att du får bra service. Mötet eller
telefonsamtalet är på alla vis trevligt.

Sedan kommer ni till en punkt där du behöver veta något. Det kan vara en
viss uppgift för en blankett eller att du behöver veta hur en viss lag
fungerar, som styr hur beslutet om "din blankett" sedan ska tas.
Tjänstemannen fortsätter att vara trevlig och till synes tillmötesgående men
pratar bara bort den viktiga eller helt avgörande fråga du har ställt.

I de trakasserier som man kan utsättas för har tjänstemannen planerat att
undanhålla en faktauppgift eller på något sätt kräva något udda, ovanligt
eller t.o.m olagligt av dig. Tjänstemannen SÄGER INTE DETTA, men undanhåller
fakta på ett sådant sätt så att det tvingar dig "in i ett hörn". Om du är
påläst och vet hur blanketten då reagerar du kanske på detta och frågar
vänligt samma fråga, fast också lite socialt anpassligt med en annan
formulering för att inte tjata eller pressa. Åter igen slingrar sig nu
tjänstemannen förbi din fråga utan att besvara den. Inte sällan gör
tjänstemannen [tj.m] detta genom att liksom lotsas att inte förstå. Ställer
du nu den här frågan artigt en 3'e gång, då märker du tydligt att
tjänstemannen faktiskt helt vägrar att ge dig svaret trots att myndigheter
har skyldighet att informera om, för ärendet avgörande regler och lagar.

__Det du inte vet har du inte ont av (men du förlorar skjortan)
Om du är mindre påläst då kanske du inte alls ens märker att tj.m lurar dig.
Om du har ställt den avgörande frågan slingrar sig tj.m undan och du kanske
tolkar det som att frågan inte spelar så stor roll. Eller så ställer du inte
frågan eftersom du inte insett att det är viktigt och du tänker att:
"tjänstemannen berättar väl om det som är viktigt."

Många fall när människor får avslag på ansökningar har det sannolikt gått
till så här. Tj.m kompisar får naturligtvis all den hjälp som de behöver.
Men gud nåde dig om du råkar vara en av tj.m mindre omtyckta grannar eller
en "gammal fiende från skoltiden", fel parti eller liknande.

Morgan O.

.

Morgan Ohlson

On 06 Sep 2007 07:13:27 GMT, KB Jonsson wrote:

> Morgan Ohlson swnet.politik
> news:1gnn66cttiabz.1wvv8wrpjk662$.d...@40tude.net to 06 sep 2007
> 08:16:23:

/mo

----------------------

.

HR

Morgan Ohlson

On Sat, 22 Sep 2007 00:10:00 +0200, HR wrote:

> Bäst att skita i M.O. hädanefter.
> Kan vara skadligt för psyket att bry sig.
>
> - --

Enligt det resonemanget skulle åsiktsfriheten och yttrandefriheten vara
skadliga för befolkningen.

Med den logiken borde din slutsats vara att demokrati skadar folket. Jag
säger INTE ATT DU ÄR, fascist... men ditt ÅSIKT är extremt antidemokratisk
och tydligt fascistiskt.

Jag tror att fler borde börja fundera över demokratin. Det som hotar mig
idag, det kan hota dig och hela yttrandefriheten i morgon.

Hela tråden:
[...]

...handlar om åsikts och yttrandefriheten. Om någon hävdar annorlunda så är
det ren lögn. Det finns människor i Sverige som helt klart tror på "anpassad
yttrandefrihet" dvs en militant yttrande-Ofrihet.

Somliga håller på denna yttrandeofrihet helt oförblomerat och lotsas som att
de är demokrater. Lotsas vara rumsrena, lotsas vara en elit som har
åsiktsmonopol.

Morgan O.

.

HR

Bruno Hagelsten

>henry

>Demokrati och åsiktsfrihet är grundpelare i piratrörelsen.

Jag känner inte till något svenskt parti som inte samtycker till att
demokrati och en rad friheter är grundpelare för vårt samhälle. Kanske
skadar det inte att försäkra tveksamma om att så är fallet?

>Du verkar aningen extrem, så jag uppmuntrar inte dig att ansluta.
>Försök snarare att låta bli. Skaffa en blogg!

Morgan behöver ingen blogg, han behöver komma ur hjulspåren som vid
det här laget blivit oroväckande djupa.

Bruno

HR

Bruno Hagelsten skrev:

> Jag känner inte till något svenskt parti som inte samtycker till att
> demokrati och en rad friheter är grundpelare för vårt samhälle. Kanske
> skadar det inte att försäkra tveksamma om att så är fallet?

Man borde informera om att vissa större riksdagspartier i Sverige
flörtar med något som kallas för censur.

Bruno Hagelsten

>henry

>Man borde informera om att vissa större riksdagspartier i Sverige
>flörtar med något som kallas för censur.

"Det finns ingen anledning att tiga. Man måste vara glasklar med att i
Sverige bestämmer inte regeringen vad som ska stå i tidningarna, sade
fp-riksdagsmannen Fredrik Malm i går."

Och Reinfeldt
"– Jag tycker det är viktigt att säga två saker: Det första är att vi
har varit väldigt måna om att Sverige ska vara ett land där muslimer
och kristna, de som tror på Gud och de som inte tror på Gud, kan leva
sida vid sida i ömsesidig respekt. Vi tycker att vi har kommit väldigt
lång. Jag har ett ansvar för att det kan fortsätta och att ta
initiativ för att fördjupa denna ömsesidiga respekt."

"– Samtidigt är vi måna om att stå upp för den yttrandefrihet som är
grundlagsfäst och som är naturlig för oss och som handlar om att inte
politisk fatta beslut om vad som publiceras i tidningar. Jag vill
försvara att vi har den ordningen."

ref. båda citaten sydsvenskan.se den 31 augusti 2007.

Jag kan inte erinra mig att något av de politiska partierna yttrat sig
tveksamt i försvaret av yttrandefriheten. Vad tänkte du på för
uttalande?

Bruno

Izno Gizmo

Uffe wrote:

> Valet står mellan att ignorera problemen i samhället och hoppas
> att man själv slipper drabbas, eller att ta risken och läsa dessa
> inlägg så att man kanske kan förhindra att man hamnar på
> soptippen.

Vill du undvika problem i livet så bör du nog skaffa dig en betydligt
bättre Guru än Karlstads Don Quijote.

--
Izno Gizmo

Med ett schysst järnrör slår man hela världen med häpnad!
© Socker-Conny.

Morgan Ohlson

Vore roligt att höra definitionen på det där hjulspåren, dvs relaterat till
den fysiska verkligheten och inte bara skitsnack om mig personligen.

Det är svårt att bli torr, när det fortfarande regnar. ...om du förstår
liknelsen.

Morgan O.

.

Morgan Ohlson

On Sun, 23 Sep 2007 10:41:52 +0200, Izno Gizmo wrote:

> Vill du undvika problem i livet så bör du nog skaffa dig en betydligt
> bättre Guru än Karlstads Don Quijote.

Skillnaden är ju att väderkvarnarna, vad jag vet aldrig anföll DonQ. Men i
mitt fall har jag berövats i stort sett allting som skapar ett liv och mitt
straff hittills, ja det har varit långt värre än straffet mot polismördaren
J. Arklöw.

----
[...]

Morgan Ohlson

.

*** Hittepådiagnoser /Falska diagnoser delsumering

__Summering
Sverige är knappast bättre än andra länder vad det gäller att visa
medborgare respekt. Skillnaden är, som vi t.ex såg i fallet med den Ryska
journalisten att andra länder agerar öppet auktoritärt. Å den ena sidan är
det obehagligt med auktoritet i sådana former, men det ger en viss öppenhet
och möjlighet att överklaga. I Sverige sker det mostvarande helt i tysthet
och polisen deltar, men i första hand lite dolt och passivt, typ att man
vägrar ta emot anmälningar etc. På så sätt kan Sverige se mindre auktoritärt
ut, men resultatet, ja det kanske är ännu värre då den sortens övergrepp
sker dolt, innofficiellt som en sorts lynchningar i lönndom och att
överklaga, det kan man ofta glömma helt.

Vad gäller dessa falska diagnoser och hittepådiagnoser så finns det alltså 2
sorter. Den ena sorten sker inom psykiatrin medan den andra sorten
uteslutande sker som massivt förtal, som i sig självt successivt stegras och
blir till en social dom. När sådana sjukdomar och diagnoser omnämns i
samband med s.k vettvillingar är saannolikheten mycket stor att det rör sig
om lynchningar baserade på förtal som offret avslöjat, insett och bestämt
sig för att försvara sig mot med alla medel.

Den eller de som lynchar en person, oavsett om det sker genom psykiatrin
eller genom rent förtal är ofta offrets tidigare vänner. Enligt Svensk
pennalistisk tradition tycks det anses både rättfärdigt och konstruktivt.
Att stanna på en skola eller på en arbetsplats där stämningen är spänd och
man trivs illa kan vara farligt såtillvida att en negativ situatuation kan
komma att stegras och gå över i mer aggressiv, systematisk mobbing. Man kan
alltså verkligen tala om ett ett aggressivt storebrors-fenomen i Sverige
eftersom stora delar av den organiserade pennalismen har sin grund just i
den hackordning som finns runt omkring var och en.

Naturligtvis får man inte glömma att det både finns personer som frivilligt
söker sig till psykiatrin för vård och personer som är farliga och sjuka,
helt naturligt.

Morgan O.

.

Message has been deleted

Bruno Hagelsten

>Morgan

>Vore roligt att höra definitionen på det där hjulspåren, dvs relaterat till
>den fysiska verkligheten och inte bara skitsnack om mig personligen.

De där hjulspåren representerar din känsla av att vara kränkt och att
inte kunna frigöra dig från rollen att vara ett offer. Även om det du
skriver är sant, eller kanske i synnerhet då, borde det vara viktigt
att bli fri från en så begränsande känsla.

>Det är svårt att bli torr, när det fortfarande regnar. ...om du förstår
>liknelsen.

Men det regnar inte överallt. Och du har ju inte husarrest. Även om du
ser det som ett mycket kränkande nederlag att inte kunna få
upprättelse så borde du fråga dig själv om det ändå inte erbjuder en
större möjlighet att pröva något annat. Det är ännu högkonjunktur och
inte alldeles omöjligt att hitta jobb.

Bruno

Usenet Rulez

Morgan Ohlson <morgan...@comhem.se> skrev i news:11l0k1bohuu8b
$.1lqtvm5d...@40tude.net i swnet.politik den lö 22 sep 2007
09:26:03a

Yttrandefrieht är rätten att framföra sin åsikt, inte att tvinga tvinga
andra att lyssna på den.

Morgan Ohlson

On Sun, 23 Sep 2007 19:07:35 +0200, Bruno Hagelsten wrote:

> De där hjulspåren representerar din känsla av att vara kränkt och att
> inte kunna frigöra dig från rollen att vara ett offer.

Då uppstår ju frågan i fall man ÄR offer om man utsätts för aggressiva
övergrepp och /eller förnekas normala rättigheter?

Är alla offer som söker sin rätt?

...och din uppmaning är alltså att ingen som utsätts för övergrepp ska söka
sin rätt, för det måste ju vara så du menar.

> Även om det du
> skriver är sant, eller kanske i synnerhet då, borde det vara viktigt
> att bli fri från en så begränsande känsla.

Du menar att jag ska gå med i gänget som äter så mycket lyckopiller att jag
inte varseblir att jag egentligen utsätts för enormt kränkande övergrepp.

> Men det regnar inte överallt. Och du har ju inte husarrest.

Har jag inte?

På en skala befinne rjag mig nog NÄRMARE husarest än frihet eftersom det
syns att jag f.n förhindras och motarbetas. Detta har jag skrivit om i de
senste inläggen här:

> [...]
> upprättelse så borde du fråga dig själv om det ändå inte erbjuder en
> större möjlighet att pröva något annat. Det är ännu högkonjunktur och

Hitta, vad menar du?

Hör du till nollorna som fortfarande inte begripit att jag står under
övervakning!?

Troligen "tillåts" jag f.n enbart jobb i Karlstad, dvs i stort sett en
kommunarrest.

------
Olaglig telefonövervakning (och fler förklaringar), en viktig del i
anstiftarnas datainsamling och mobbning (~7 inlägg).
http://groups.google.se/group/swnet.politik/browse_frm/thread/51ded133c2aea128/8a0da07fb965d677?lnk=st&q=%22morgan+Ohlson%22+fakta+Hierarki+hackordning&rnum=1&hl=sv#8a0da07fb965d677
------

Senaste signalerna om kontrollerande övergrepp är bara några dagar gamla.

Morgan O.

Bruno Hagelsten

>Morgan

>Då uppstår ju frågan i fall man ÄR offer om man utsätts för aggressiva
>övergrepp och /eller förnekas normala rättigheter?

Varför är du så villig att acceptera rollen som offer?

>Du menar att jag ska gå med i gänget som äter så mycket lyckopiller att jag
>inte varseblir att jag egentligen utsätts för enormt kränkande övergrepp.

Bland pillerburkarna finner du antagligen inte det jag talat om.

>Troligen "tillåts" jag f.n enbart jobb i Karlstad, dvs i stort sett en
>kommunarrest.

Om du verkligen erbjöds ett jobb utanför din hemkommun vore det
konstigt om någon ville hindra dig. Om det likväl finns något hinder
så är väl Karlstad tillräckligt stort för att rymma även dig.

Bruno

Campingführer

Morgan Ohlson wrote:

> Hör du till nollorna som fortfarande inte begripit att jag står under
> övervakning!?

> Senaste signalerna om kontrollerande övergrepp är bara några dagar gamla.
>

> Morgan O.

beep beep bep bep tut baaap ?
--
Campingführer

Usenet Rulez

Morgan Ohlson <morgan...@comhem.se> skrev i news:qvt7fpoeb5ps
$.3hq2ewz8...@40tude.net i swnet.politik den må 24 sep 2007 01:14:46p

Hur yttrar sig denna övervakning?

demon???angel???

LOL

Morgan Ohlson

.

*** myndighetsterror 2

__Chefen skyddar personalen
I det fall att tj.m verkligen har begått ett äkta misstag då kommer
gruppchefen att försöka att ställa det hela till rätta! ...i de fall där man
strax märker att även gruppchefen slingrar sig, steppar-omkring etc så kan
du vara ganska säker på att det föreligger någon form av uppsåt.
Tjänstemännen är lokalt överens om att du ska ha skit.

När du sedan, för att för rätsida på det här beslutet som är viktigt för dig
och som du har rätt till... kontaktar enhetschef men fortfarande ingen
verkligen försöker hjälpa dig, då kan du vara säker på att du trakasseras.
Det kan vara en lokal liten grupp som jäklas med dig, men det kan också i
vissa, få fall handla om betydligt större terror som genom "frimureri" eller
så kallad vänskapskorruption gjorts upp mellan tjänstemännen.

__Konspirationer finn si hela världen, men inte i Sverige(!?)
Hur sjutton kan de veta detta och starta sådan mobbning undrar du? Jo, den
som ligger bakom det hela är ofta just någon som står dig nära. Ditt X
kanske vill ha hela villan. Ditt syskon kanske är förbannad efter ett
arvsskifte eller en av dina tidigare kunder har känt sig lurad på en produkt
eller leverans.

Kan folk vara så grisiga för sådana småsaker i det rena och fina Sverige?
Jodå, bakom jantelagens avundsjuka gror hat som är betydligt större än du
kan tro. Dessutom finns också den gamla Darwinismen fortfarande ideologiskt
odlad även i strikt fascistiska varianter. Jo, alltså om någon anser att du
är en idiot så kan din omgivning ha bestämt att du inte bör... pja, t.ex ha
barn vilket de sedan kan genomdriva på de mest djävulska vis.

Morgan Ohlson

-------------------
De kompletta trådarna
Vissa av dessa tycks vara aktivt nedprioriterade av Google.

Dödad av Sverige (hoppa till startinlägget!) Denna tråd är svår att få upp
på Goggle. Startinlägget omöjligt (?) att få upp i sökning.
http://groups.google.se/group/swnet.politik/browse_frm/thread/5eed2a6a266a661f/12e46113c5fb8f6a?hl=sv&lnk=st&q=%22morgan+O%22+d%C3%B6dad+av+Sverige&rnum=1#12e46113c5fb8f6a

Mitt liv som rättslös #1
http://groups.google.se/group/swnet.politik/browse_frm/thread/4b9b5ff1a3ee77be/328a6c4b7e6979dc?hl=sv&lnk=st&q=%22morgan+ohlson%22+Fasciststaten+som+stal+ett+barn&rnum=2#328a6c4b7e6979dc

Trakasserad av chef på plusjobb #1
http://groups.google.se/group/swnet.politik/browse_frm/thread/8e1bc132bae4f505/1ede670a2a854091?hl=sv&lnk=st&q=trakasserad+av+chef+plusjobb+fullt+dokumenterat&rnum=3#1ede670a2a854091

Jesus, horor och gaskammarmaskinister #1
http://groups.google.se/group/swnet.politik/browse_frm/thread/95441ec65cfb7cc3/8d6c1a88ce9b43f3?hl=sv&lnk=st&q=%22morgan+Ohlson%22+jesus+horor+valstugerasist+en+smygfascist&rnum=4#8d6c1a88ce9b43f3
---------------------

.

Message has been deleted

Morgan Ohlson

.

*** Myndighetsterror 3

__Tro och misstro
Du kan också råka ut för att någon som har starkare kristna värderingar än
du i din bekantskapskrets börjar "jaga dig" därför att du har förbrutit dig
mot någon kristen värdering, enligt den personen. Själv kan du alltså anse
att du har agerat på allra bästa sätt, att du varit seriös och
ansvarstagande... men andra kan hata dig för det ändå.

Anser du att jag fantiserar? Menar du att jag överdriver om Sverige!? Leta
på internet efter folk som anser att de har bevis på att de terroriserats av
myndigheter, råkar ut för vandalisering av grannar etc. Du kommer att hitta
många! I dagarna har även TV3 att startat en serie om bråk mellan grannar
och jag är övertygad om att de i den serien både kommer att kunna visa på
otroligt löjliga bråk, men också på mycket grymma historier.

__Så skyddas högre chefer
Om du förvägrats en vanlig samhällsservice eller vägras viktiga besked så
kanske du även tillskriver en högre chef. Kanske en kommundirektör, en
generaldirektör etc. I de fallen där det verkligen handlar om terror mot dig
så kommer ofta GD /VD etc att vägra att ta emot ditt brev.

Syftet är att chefen ska hållas ren. För att inte dra in den högste chefen i
den omfattande mobbningen som sker mot vissa personer i Sverige så begår man
i stället vad som ser ut som ett mer oförargligt brott. Om du ställer ett
brev till en GD så måste, som jag förstår det GD också svara, även om det
sker via en ledningsgrupp eller delegerat.

På myndigheter måste brev och frågor "lottas", alltså fördelas till de
personer som de är ställda till. Detta finns regler att i Förvaltningslagen.
Men för att skydda VD /GD gör man då som så att man informellt ger diarie
eller registrator, som ska fördela posten inom myndigheten enligt lagarna
beslutar återsända all post i ärendet till samma enhet som vägrar handlägga
det. På så vis får lägre tj.m begå brotten medan högste chef, i fall av
senare rättsprocesser etc har god möjlighet att svära sig fri genom att
hänvisa till att han aldrig sett brevet /posten och aldrig tagit del i
ärendet.

Morgan Ohlson

-----------------------

[...]

Morgan Ohlson

.

*** Myndighetsterror 4

forts--- På så vis kan ganska grova övergrepp och vänskapskorruption ske på
en myndighet. De lägre tjänstemännen begår uppsåtliga brott som tjänstefel
etc. Offret desavoeras (trovärdighet reduceras) genom omfattande förtal och
ärekränkningar. De senare är brott som numer nästan aldrig används i
Sverige. Om ärendet på något vis senare tas på allvar och behandlas seriöst
av en annan myndighet, domstol eller liknande så kan GD försvara sina
underställda då han själv hållits ren.

__Delad glädje dubbel glädje, delat brott hälften brott.
Genom att man på det här sättet delar upp brotten i terror mot enskilda i
mindre delar så har var och en begått små, eller inga brott alls.
Översiktligt har de inblandade begått ett ganska gravt brott mot en ensklid.
Men då sammanhållande anti-mobbningslagstiftning saknas i Sverige så räknas
inte det. Jag är ingen juridik-expert men jag tror att sådant överordnat
uppsåt i samverkan helt slinker förbi Svensk lag. Grundlagen skriver om att
negativ särbehandling ej ska förekomma, men några brottsrubriceringar som
skyddar mot detta finns emellertid inte.

Det finns religionsskydd, skydd för sexuell olikhet, annan kultur etc. men
om "vanliga Svenskar" förföljs systematiskt genom de mest otroliga metoder,
då är inga lagar tillämpliga. Då gäller enbart traditionella brott som
misshandel mm. Detta handlar i princip om att staten bäddar för övergrepp,
jo, på fullt allvar.

När brevet lottas bort från den högre chef som det verkligen var ställt till
så sker antagligen både tjänstefel, anstiftan och förmodligen brott mot
andra mindre vanliga lagtext-paragrafer. Brottet att medvetet blunda för
övergrepp och andra brott i sin egen organisation måste rimligen vara ganska
allvarligt. Genom att breven medvetet (också lagbrott) dirigeras bort från
högsta chefer döljs alltså det allvarliga brottet bakom en felaktig
lottning, som ju kan låta oskuldsfullt. Sverige tycka ha blivit allt mer
pragmatiskt smygfascistiskt och lagar som skyddar medborgare används
knappast alls längre då allt mer övergå i nätverksbaserad anarki.

Undertecknad har själv råkat ut för detta vid ett stort antal tillfällen på
grund av de övergrepp som jag systematiskt utsatts för. I princip har alla
övergreppen i listan i denna länk på ett eller annat sätt haft inslag av
denna metod.

Morgan Ohlson

-----------------------------
De kompletta trådarna
Vissa av dessa tycks vara aktivt nedprioriterade (nästan avstängda) av
Google.

---------------------------------

.

Usenet Fucking Rulez

Kukrunkaren Morgan Ohlson <morgan...@comhem.se> skrev följande
skiiiit i news:1xsxtia2nz9rr.1...@40tude.net:

> .
>

> *** Myndighetsterror 4

<folie>

> [...]
> ae4f505/1ede670a2a854091?
hl=sv&lnk=st&q=trakasserad+av+chef+plusjobb+fu
> llt+dokumenterat&rnum=3#1ede670a2a854091

</folie>

Vad hade du väntat dej, champange och kaviar för ett plusjobb?

--
begin 644 ml2272281.jpg.exe

Morgan Ohlson

I förtalsvarianten av hittepådiagnoser, där man genom förtal hävdar ngn är
sjuk så avser påståendet om sjukdom helt eller delvis dölja att personen
utsätts för mer eller mindre omfattande mobbning /terror. Hittepådiagnosen
"paranoia" ska dölja pennalism och övergrepp eftersom smygfascisterna
/pennalisterna lotsas och spelar som att mobbning ej förekommer.

(se inlägg #97-99)
http://groups.google.se/group/swnet.politik/browse_frm/thread/51ded133c2aea128/0a7ed596335ed0ae?hl=sv&lnk=st&q=%22morgan+ohlson%22+(paranoia+OR+paranoja)+Hittep%C3%A5diagnosen&rnum=1#0a7ed596335ed0ae

Morgan Ohlson

.

Wobbin Wood

Ta och sök på Psych, Psykisk etc. så hittar du nog grupper som är bättre
anpassade för dig och ditt svammel än swnet.politik / juridik / moral

--
// Wobbin Wood

Indiana Jöns

Ta och be din skötare om lite nya tabletter. En påse gott & blandat kan
nog göra susen.
--
Indiana Jöns

Indiana Jöns