Fakta: Statlig mobbning och systematisk punktmarkering mot Morgan Ohlson

Morgan Ohlson

Fakta: Statlig mobbning och systematisk punktmarkering mot Morgan Ohlson
*******************

Morgan O. ek.mag, organisationsvetare. Ej missbruk och ej kriminell (aldrig
straffad). Frisk, bortsett från trauma-skador mobbningen skapat. Aktiv i
Miljöpartiet ~97-98.

De värsta övergreppen mot MO sedan 2001. Notera också att omfattande
mobbning, även på arbetsplatser skett systematsikt sedan 1984, alltså i över
22 år som ej tagits med här.

(1)2001. Anställning med anstiftad mobbning
(2)2001. Misshandlad med järnrör. Anstiftat från dåvarande bostadsområde.
(3)2002. Kvinna lurar mig på en graviditet ytterst spektakulärt (vänder på
kondom för att bli gravid)
(4)2002. Kvinnans kurator kallar till möte men avbokar det omedelbart då jag
begär bisittare.
(5)2003. Familjerätten i Mölndal vägrar information och är mycket
provocerande under faderskapsutredning.
(6)2003. Arbetsförmedlingen meddelar: ”Du kommer aldrig mer att få en
arbetsmarknadsårgärd av oss.”
(7)2003. Samarbetssamtal. Samtalsledaren bryter systematiskt mot alla
tillgängliga direktiv. Använder barnet slutligen barnet som torped mot
undertecknad som därmed tvingas ”hoppa av faderskapet”.
(8)2004. Under arbetspsykologisk utredning [APU] vägras jag utredning av
posttraumatisk stress (troligtvis då aktuell). I stället utnyttjar läkare
min situation och försöker först lura och sedan hota mig att skriva under
AS-diagnos (aspergers syndrom).
(9)2004. APU, även sekretessbrott
(10)2004. APU, även förtal.*
(11)2006. Får ett plusjobb men slängs i praktiken ut 3'e arbetsdagen. Facket
spelar falskt. pågående. Undertecknad har varit arbetslös nära 10 år.
Ekonomisk och social skada av detta är enorm. *
(12)2006. Polisen förvanskar en anmälan efter inlämnandet.
(13)2006. Nedslagen /misshandel i centrala Karlstad. Angriparen känd.
Polisen ”delaktig” och anmälan tycktes meningslös.
(14)2006 /2007. Arbetsförmedlingen utestänger mig på felaktiga (olagliga?)
grunder från aktivitetsgrantin i 2 omgångar. Jurist menar deras sakliga skäl
är för svaga /obefintliga. Arbetsförmedlingen vägrar samarbeta. Pågående. *
(se nedan)
(15)2006. Polisen driver med MO samt förlöjligar och reducerar skriftligen
Anmälan efter inlämnandet.
(16)2007. Åklagaren avslår anmälan som ”ej brottslig handling” trots att
den innehåller 2 fall av misshandel och delaktighet av polis samt över 20
andra brott. Pågående.

....forts

Morgan O.

----
Detta är en sammanställning över mobbning, övergrepp och kränkningar som
privatpersoner och myndigheter attackerat undertecknad med. Denna tråd
startar 070217. Rubrikerna kan äv. sökas Google grupper.

Trakasserad av chef på plus jobb:
http://groups.google.se/group/swnet.politik/browse_frm/thread/8e1bc132bae4f505?scoring=d&q=trakasserad+av+chef&hl=sv
Mitt liv som rättslös:
http://groups.google.se/group/swnet.politik/browse_frm/thread/4b9b5ff1a3ee77be?scoring=d&q=mitt+liv+som+r%C3%A4ttsl%C3%B6s&hl=sv
Sverige bortom lagen:
http://www.debatthuset.com/forums/showthread.php?t=6206&highlight=mobbing
- - -
Dödad av Sverige:
http://groups.google.se/group/swnet.politik/browse_frm/thread/5eed2a6a266a661f/d5993ec92422c28c?lnk=st&q=%22d%C3%B6dad+av+Sverige%22&rnum=1&hl=sv#d5993ec92422c28c
-----

Seriös personlig epost kan sändas till:
morg...@passagen.se

Särskilt önskas kontakt med andra demokrater som utsatts för omfattande
mobbning /punktmarker. (fascistoida ej välkomna) samt advokater och
journalister.
----

Morgan Ohlson

On Sat, 17 Feb 2007 09:45:28 GMT, Morgan Ohlson wrote:

.
....forts

(17)2007. AF /LAN Karlstad försenar ett begärt intyg.
(18)2007. AF /LAN Karlstad trasslar och ”dealar med alla delar av ärendet”
för att provocera och trakassera.
(19)2007. AF /LAN Karlstad fortsätter arbeta för anstiftande av förnyad
mobbning genom praktik och s.k arbetsprövning.
- -

Förseelser av arbetsgivaren (Karlstads Kommun) under plusjobbet 2006: Detta
har arbetsgivaren Karlstads Kommun gjort, sagt eller påstått i detta ärende
sedan 060110 (nästan ~kronologisk).

1. Lagbrott 1 (förvaltningslagen?): Brev lottades olagligt till fel person -
chef driftsenh.
2. Lagbrott 2 (förvaltningslagen?): Driftsch. påstods vara min chef, vilket
strax efter kommunen ändrade (utan förklaring)
3. Avtalsbrott 1: Mottagande på arbetsplats i strid med lokalt avtal Plus
06.
4. ? Kallad till hotfullt provokations-möte utan dagordning på 3'e
arbetsdagen.
(Uppgörelse på mötet 0206: Förhandling om omplacering m eget fack)
5. ? Påtvingat försök till omförhandling jobb-placering utan fack.
6 & 7. Avtalsbrott 2 & 3: Fråntagen arbetsuppgifter 1)utan varsel samt
2)utan sakligt motiv.
8. Avtalsbrott 4: Avstängd utan varsel.
9. Arbetsgivaren beordrat (mot lag /praxis) möte med SKTF (fel fack!!!).
(F.g. möte mystiskt sanktionerat av ombudsman 1 och lokal repr.)
Ansvar kan ej utpekas: 10. ? Ung ombudsman på medlemsjouren tystades.
Händelse som beskriver vidrig vandel /hot /kameraderier etc.
11. Lagbrott 3: Förtal chef driftsenh. i info till personal där jag
skuldbeläggs felaktigt.

...forts

Morgan O.

Detta är en sammanställning över mobbning, övergrepp och kränkningar som
privatpersoner och myndigheter attackerat undertecknad med. Denna tråd

startade 070217. Rubrikerna kan äv. sökas Google grupper. Beskrivning under
länkarna.

.

Morgan Ohlson

On Sat, 17 Feb 2007 09:45:28 GMT, Morgan Ohlson wrote:
-------------

*** Plusjobbet och AF ***

...forts

12. Lagbrott 4: Förtal Jobbcenter som i officiella skrivelser (jag kallas
"farlig").
13. ? Upprepad felaktig hänvisning till paragraf om läkarundersökning
(kränkande trakasseri).
14. Tjänstefel: Bevisligen lögnaktiga påståenden om "ej deltagit på möten
etc".
15. Avtalsbrott 5: Avsked utan avtalsenligt varsel.
16. ? Omplacerad utan förhandling (brott mot överenskommelse 060206, ovan).
17. Lagbrott 5: Vägran att besvara fråga enligt "rätt till insyn eget
ärende".
18. Lagbrott 6: Jobbplacering med två motstridiga direktiv (2 olika
arbetsledare) *1
(*1 Vilket för andra gången provocerade anställningsavtalet - chefsansvar)
19. Lagbrott 7 (Arbetsmiljölagen): Vägran att visa hänsyn till skrivelse om
hotfull arbetssituation mm 060703.
20. ? Förhandlingsförslag negligerades.
21. ? Anställning avslutad under felaktiga påståenden /beslutsgrund (inkl.
ekonomisk skada uppkomna mer- kostnader).
22. Avtalsbrott 8: Felaktig avstängning, otillåten period.
- - -

Arbetsförmedlingens integritet

Följande utspelades omkring Julen 2006.

AF= Arbetsförmedling
GAR= aktivitetsgaranti (aktivitetsstöd)
AG= arbetsgivare (=Karlstads Kommun)

Är detta olaglig samverkan? Efter flera månaders tystnad från AG och facket
så plötsligt sker detta i exakt ordning med endast någon /några dagars
mellanrum.

Se förspelet till detta i "Trakasserad av chef på plus jobb":
http://groups.google.se/group/swnet.politik/browse_frm/thread/8e1bc132bae4f505?scoring=d&q=trakasserad+av+chef&hl=sv

=> Jag kontaktar AF för att bli inskriven i GAR
=> AF frågar om jag ”släpper plusjobbet”? Jag svarar att vi inte behöver
diskutera detta nu och att var sak får ha sin tid.
=> Plötsligt, efter flera månaders ”stillestånd” kommer
förlikningserbjudandei från AG
=> Jag får ett halvt löfte av AF att GAR kommer att beviljas
=> Förlikningsförslaget från AG innebär inte ens full lön för tiden sedan
det felaktiga avslutandet av anställningen(*).
=> Jag avslog förlikningsförlaget då jag inte har något skäl att bära skuld
för Kommunens tilltag.
=> Några dagar senare avslås GAR av AF.

Visst utgör detta ett starkt indicium att AF, Karlstads Kommun (AG) och
Jusek samverkar för att svälta ut undertecknad och alltså förhindra rimliga
skadestånd. Jag har ju ingen inkomst nu.

...forts

Morgan O.

Detta är en sammanställning över mobbning, övergrepp och kränkningar som
privatpersoner och myndigheter attackerat undertecknad med. Denna tråd

startade 070217. Bakgrunden kan äv. sökas Google grupper. Beskrivning under
länkarna.
- - -

.

Marcus Strömberg

Sat, 17 Feb 2007 09:45:28 +0000 skrev Morgan Ohlson:

> [...]
> (3)2002. Kvinna lurar mig på en graviditet ytterst spektakulärt (vänder på

Här kan man ju fråga sig vad för slags samband som föreligger mellan
dessa tre, ska vi säga, "anklagelsepunkter".

--

Marcus

m9...@abc.se

Morgan Ohlson

Morgan Ohlson

On Sat, 17 Feb 2007 09:45:28 GMT, Morgan Ohlson wrote:
--------------------

AF + AG + Facket = sant

...forts.

Lögn om överklagan omöjlig? I sitt svarsbrev anger AF tjm att beslutet ej
går att överklaga. Detta måste vara helt i strid med förefintliga regler
/lag?

Uppsåt och mobbning? AF Karlstad har 1) under plusjobbet vägrat aktivera
samverkansgrupp som av andra AF påstås vara ”det självklart normala
förfarandet” vid tvist /problem. Vidare har man 2) baserat beslut att
avsluta GAR på endast en liten, liten del av konflikten samt 3) endast AG's
påstående utan hänsyn till lagenligt bestridande. Sedan har man alltså vid
julen märkligt 4) först givit halvt löfte om GAR, men synbarligen baserat
sitt avslag på MO avvisande till AG förlikningsförslag varpå 5) AF tjm
skriftligen påstått att hans beslut är omöjligt att överklaga.

- - -
* Arbetsgivare kan inte avbryta visstidsanställningar varför täckning för
löneförlust s.a.s är ett rimligt, absolut minimum för sådana skadestånd.
- - -

Detta är en sammanställning över mobbning, övergrepp och kränkningar som
privatpersoner och myndigheter attackerat undertecknad med. Denna tråd

startade 070217. Rubrikerna kan äv. sökas Google grupper. Bakgrunden i
länkarna nedan.

======================

Morgan O.

Morgan Ohlson

On Tue, 20 Feb 2007 21:10:04 +0100, Geranium wrote:

> Känner du igen dig i densortens trakasserier som finns beskrivna på
> länken nedan?
>
> http://www.multistalkervictims.org/terstalk.htm
>
> Det är inte bara i USA sånt händer.

När jag första gången såg det där (tips från usenet ~2 år sedan) så
reagerade jag på "målet att isolera". Då insåg jag efter ngn månad att jag
faktiskt flera år innan systematiskt hade just isolerats.

En bekant i en mellanstor Svensk stad sa 1989:
" - Är du säker på att det är bra för dig att plugga vidare?"

Jag tyckte ju då att frågan var ganska konstig så jag tog den aldrig riktigt
på allvar. När jag 1996/97 tog ut examen Ek.mag. och flera av de vänner jag
gjort under studierna började få jobb så började också mobbningen snabbt bli
allt mer avancerad. Under loppet av 1-2 år förlorade jag ett stort antal
vänner >30 (typ alla). Det tog mig naturligtvis hårt då jag inte alls
förstod varför "alla" (flertalet) plötsligt blev så hårda mot mig... och
sedan försvann. I den där sörjan fanns någr atydliga lokala anstiftare. En
av dem initierades troligen via en av mina forna vänner från Karlstad som
var på ett jobb-uppdrag i Göteborg veckorna innan (han har senare figurerat
mera).

När jag väl insåg att punkten "isolering" enligt beskrivningarna om
groupstalking alltså skett mot mig ~7 år innan problemen med familjerätten
2002-2003, det var ju strax efter där som jag verkligen började fundera...
Då blev jag faktiskt chockad!!!
...att punktmarkeringar i Sverige kunde vara så extremt långtgående och
avancerade att de i princip bygger på decennier av planering var verkligen
en omtumlande insikt...

Detta MÅSTE VERKLIGEN vara det mest jävliga jag någonsin hört om det Svenska
samhället. Naturligtvis är det ingen höjdare att själv vara offret.

Morgan O.

Morgan Ohlson

> [...]

> var på ett jobb-uppdrag i Göteborg veckorna innan (han har senare figurerat

Ska poängtera att detta "jobb-uppdrag" just avsåg att besöka den skola där
den lokale anstiftaren då läste en av sina sista kurser på en längre
utbildning.

Dessutom nämnde denna att han träffat nin f.d kompis.

/mo

Geranium

> [...]
>
> Detta MÅSTE VERKLIGEN vara det mest jävliga jag någonsin hört om det Svenska
> samhället. Naturligtvis är det ingen höjdare att själv vara offret.

Det finns fler som drabbas av sådant men som du vet tystas det ner.

Morgan Ohlson

*** Nuläget ***

Just nu pågår alltså utpressning mot mig i samarbete mellan AF, Kd Kommun
och Jusek för att tvinga mig att ge upp skadeståndskrav för plusjobbet. Det
togs dels ifrån mig och dessutom skedde över 20 avtals och lagbrott som
också ger rätt till skadestånd (Ref. AD-domar).

Dessa parterna behandlar mig alltså dels som helt rättslös, dessutom
samarbetar de om att tvinga fram detta i en utpressning vilket rimligen
också måste vara lagbrott. Facket idkar avancerad trolöshet.
Arbetsförmedlingen vägrar normal handläggning och har nu senast ljugit,
manipulerat och uppsåtligen provocerat /trakasserat i bl.a, f.ö meningslöst
möte. AF vägrar trots bevis om detta erkänna att de ens arbetat oseriöst. AF
varje nuvarande steg öppnar särskilt för mer mobbning (och vägrar
inskrivning) just för att jag ska bli pank och då tvingas släppa
skadeståndskravet mot kommunen. Alla andra alternativ vägrar de.

När jag blir pank kan jag förstås gå på soc, men då exponeras jag åter igen
för avancerad mobbning i olika former som jag inte då kan skydda mig mot.

*** Fritidspolitikerns klartext ***

För ngn månad sedan kontaktade jag en gammal bekant. Hen är aktiv som
fritidspolitiker och även inom LO. Över telefon säger denna person att mitt
nuvarande brott är att - - jag påstås ta för många strider. - -

Först har jag råkat ut för de mest häpnadsväckande attacker under 6 år (se
inlägg ovan).

Så, när jag då försöker dels skydda mig, försvara mig och delvis få
skadestånd (plusjobbet) ja då förklaras jag helt enkelt som ”laglös”. Som om
det fanns en sådan paragraf i Svensk lag.

Jag är alltså just nu förklarad som rättslös och ska i praktiken
”tvångsomhändertas” för social-politisk skolning (inom AF
specialarrangemang). Jag är verkligen med olagliga medel helt instängd i
nuläget. Mobbningen kommer ju att forstsätta! Behandlingen innebär
fullständigt laglös tvångsbehandling med pennalism och mobbning som metod
och som pågått i 6 år och pågår ännu. Förtäckt tortyr. Jag kan välja att
emigrera eller bli hemlös. Uppenbarligen, som det nu ser ut ställer alla
instanser upp på denna myndigheternas laglöshet.

(Någon arbetsgivare (med rent mjöl i påsen) lär inte anställa mig under
rådande omständigheter, om jag inte ljuger värre än en häst travar förstås.
Eller om arbetsgivaren har mist förståndet.)

Morgan O.

Morgan Ohlson

Klipp från Debatthuset:

*** Irritation utlöser terror ***

MO:_ För ngn månad sedan kontaktade jag en gammal bekant. Hen är aktiv som

fritidspolitiker och även inom LO. Över telefon säger denna person att mitt
nuvarande brott är att - - jag påstås ta för många strider. - -

ObiWan:_ .../Knappast att det skulle vara olagligt att ta strid för sin sak.
Men det kan ju hända att politikern syftade på att du tar strid för så många
saker, att de instanser du vänder dig till, helt enkelt blir alldeles matta
när de ser ytterligare en inlaga från Morgan Ohlson/.../... du har all rätt
i världen att göra så, och rent formellt har du säkert rätt i det. Men du
måste förstå psykologin hos dem du vänder dig till. Annars kommer du aldrig
någon vart.

MO:_ Tänk dig att du utsätts för ett överfall av en grupp på 4 personer. De
agerar i grupp och attackerar dig systematiskt (deras relation är okänd).

Person1 högg dig i armen med en kniv (misshandel)
Person2 stal din värdefulla plånbok (stöld))
Person3 drog av dig byxorna och onanerade över din kropp medan de övriga
höll fast dig.(sexuellt övergrepp)
Person4 låser in dig i en container (olaga frihetsberövande)

Dessa 4 personer har begått var sitt brott av olika typ som "sammantaget"
beskriver något annat än de enskilda brotten var för sig.

Polisen ANTYDER efteråt följande:

" - Du får endast anmäla ett av brotten. Anmäler du mer än ett brott så
kallar vi dig för "rättshaverist" och då kommer vi att negligera din anmälan
helt."

Självklart kan polisen eller samhället inte agera på det viset. I
verkligheten är det dessutom så att man inte får denna "vink" innan, utan
"som dom, after the fact".

Undertecknad har mobbats i 20 år och detta stegrades 2002/2003 när
MYNDIGHETEN attackerade mig genom att, helt oprovocerat frånta mig mina
rättigheter!

Psykologi i all ära, men ett samhälle kan inte lyncha någon med hänvisning
till att "man blivit irriterad". I synnerhet inte när myndigheter själva
FÖRST har agerat olagligt, oprovocerat offensivt aggressivt. Att provocera
människor är olagligt i alla dess former i Sverige. Att dessutom provocera
med olagliga övergrepp är vad som på Svenska kallas terror.
.

Morgan O.

Morgan Ohlson

Not: Under APU (listorna ovan) försökte alltså en läkare, 2004 fört genom
lögner och sedan hot få mig att acceptera diagnosen Aspergers syndrom.
--------

Klipp från Passagen.

Gagig: Har du aspergers då? Har flera läkare ställt samma diagnos?

MO: Nej, i test har jag ca 35% av nivån för "tänkbar AS". Ytterligare mer
AS-poäng krävs för nivån trolig AS.

En av AF psykologer som arbetat med autister (bl.a personer med AS) menade
att jag inte alls uppvisar något av de grundläggande kriterierna.

Jag förstår att AS-diagnoser kommer som en lättnad för en del, men jag
tycker nog att A & O är att läkarna ställer diagnoserna seriöst. Diagnoser
får inte bli ett sätt att stämpla ut folk läkaren, någon grupp eller
politiskt parti tycker illa om.
------------

Gagig: Det spelar ingen roll om kvinnan "hjälpt till" att bli gravid - du är
far i vilket fall och borde vara glad tycker jag. Alla vet ju att kondom
inte är 100 % säkert.

MO: Att samarbeta om ett barn "på distans" är inte lätt. Tänk dig då att
samarbeta i en situation där...

1) Kvinnan bokstavligen lurat brallorna av dig och dessutom gjort det på så
jäkligt sätt. (Hurdan tror du att en sådan tjej är? Tror du hon är sorten
man litar på?)
2) Myndigheten massivt går på kvinnans linje och t.o.m bryter lagar för att
"straffa pappan". Troligen finns någon mycket allvarlig (falsk) anonym
anmälan i bakgrunden.

Vad ger det för "vink" om framtida samarbete?

-----------
Sök Google på ordet "nodaddy" (han är inte jag!). Hans skrivning är rörig
men beskriver ett myndighetsutövande på diktatur-nivå.
-----------

Morgan O.

Morgan Ohlson

*** Avancerad mobbningsplanering ***

...eller slump? Ärendet blir i vissa aspekter allt mer otäckt. Samtidigt som
angreppen mot mig fortsätter, bl.a från AF och jag nekas normala rättigheter
så ger analys av tidigare övergrepp allt mer insikt i märkliga
omständigheter.

Här är en jämförelse mellan övergreppen i samband med jobb 2001 och 2006.

2001 Januari, anställdes vi Folkuniversitetet i Gbg.
2006 Februari, anställd plusjobb på Karlstads kommun.

2001 Angrepp, lögner och manipulationer ökade snabbt, vecka för vecka
2006 Lagbrott och angrepp startade redan före anställningen

2001 Flertal märkliga, påhittade beskyllningar och förtal mot undertecknad
2006 Flertal märkliga, påhittade beskyllningar och förtal mot undertecknad

2001 Avstängd från tjänst efter cirka 1 månad
2006 Krav om omplacering 3'e arbetsdagen som ledde till anställning
avslutades

2001 Facket (jusek) agerar mycket underligt. Lurar mig i flera avseenden.
2006 Facket (jusek) går bakom min rygg. Deltar i att mörka händelser och
"skyddar arbetsgivaren".

2001 6 månader efter anställningen, misshandlad med järnrör. Anstiftat från
dåvarande bostadsområde.
2006 6 månader efter anställningen överfallen och nedslagen. Anstiftat av
f.d vänner.

Morgan O.

Morgan Ohlson

Ovanstående inlägg sensurerades på Ring P1 forum. Motivet angavs vara "för
personligt".

/mo

Morgan Ohlson

klipp ur Ring P1

*** Civilisationens barbarer ***

VR: /...men ofta försvarar vi människor våra primitiva känslor och
upplevelser med "ingen rök utan eld", eller söker efter dolda motiv hos
varandra./

MO: Det som är det riktigt otäck är att människan kombinerar sitt IQ och
planeringsförmåga med sitt djuriska barbari.

Det civiliserade samhället ska ju också hållas civiliserat genom polis mm.
men de deltar ju glatt i mobbningen.
--

VR: Det är lätt att sådana myter och lögner dyker upp också i vår moderna
tid,även bland människor som annars kallar sig för och betraktar sig själva

MO: Det finns flera värre signaler i detta.
# det är organiserat
# sedan länge planerat
# flera utsätts (systematik)
--

VR: Men jag tror att "bättre fly än illa fäkta".

MO: Söka politisk asyl i annat land?
--

VR: /...flocken blir stressad eller lever för tätt inpå varandra, att
individerna börjar angripa varandra.

MO: I ett civiliserat samhälle finns det funktioner som ska stävja det.
--

VR: Men också att man själv blir en utsatt person, därför att man inte
förstår gruppens signaler.

MO: Detta är en av vår tids mest "lättköpta" beskyllningar. Sverige mer
trångsynt. Det syns t.ex i attityder mot invandrare jmfr. t.ex England.
_ smygfascism, utpräglad trångsynthet baserad på Jantelag är uppenbar. Se
t.ex Guillous bok "Ondskan".

I Sverige finns såna "fria attacker" att beskylla andra för:
# präktighet
# avvikande
# ilojal
...och då menar jag alltså även när det, sakligt sett INTE ÄR SANT.
--

VR: Det kan bero på att man är schizoid, schizotyp eller har asperger eller
liknande form av autism. Det kan man förstås inte rå för!

MO: Visst, liksom ingen enskild kan rå för valstugerasister och Sveriges
större intolerans än jämförbara länder.
--

VR: Men man kanske ska söka sig till sådant umgänge där människor är mer
toleranta.

MO: Idén är god, men då ska man beakta att mobbning med denna omfattning
kräver lojalitet mot offret. Jag har sett det åtskilliga gånger. Det finns
alltså en sådan sandlådementalitet där man "köper bort kompisar" för att
komm åt syndabocken.
--

VR: Eller helt enkelt söka sig bort från social gemenskap, för att finna
fram till ett liv som man trivs med i ensamheten.

MO: Ja, fast hur realistiskt /vettigt är det egentligen i en stat som påstår
sig vara demokratisk med rättsordning.

Morgan O.

Mikael O. Bonnier

Morgan Ohlson skrev:

> [...]
> planeringsförmåga med sitt djuriska barbari.
>
> Det civiliserade samhället ska ju också hållas civiliserat genom polis mm.

Vem är VR? Har det sänts i radio? Har du någon länk?

Morgan Ohlson

*** Tvångsanpassning till absurt förtal ***

Som jag förstår punktmarkeringar i Sverige så har de vanligen syftet att
hindra eller förhindra personer att göra något som anses oönskat. Så
beskrivs punktmarkeringar som framkommit i media. Problemet är att den här
punktmarkeringen är sjukt omfattande avseende mobbning och syftena är
oklara.

1) Punktmarkeringen mot mig har dels pågått i 20år och har alltså inte
startat över någon nylig händelse.

2) I en lista över olika beskyllningar och förtal mot mig finner jag i ett
ganska ytligt försök 17 olika påståenden mellan himmel och jord. Troligen
finns minst lika många ytterligare.

# Slutar söka jobb
# Slutar byta jobb (fast nu har jag ju inte ”fått jobba” på 10 år)
# Slutar studera och läsa böcker
# Avsäger mig akad. examen.
# Tar all mobbning och trakasserier från allt och alla utan att säga något
# Accepterar uppenbara lögner av tjänstemän
# Accepterar uppenbara lögner av läkare
# Acceptera att oförklarligt angripas med olagliga metoder av myndigheter
# Lever som att tjänstemäns lögner är lag
# Inte hävdar min rätt när något tas ifrån mig olagligt
# Slutar hävda några som helst medborgerliga rättigheter
# Flyttar till en liten ort (<20.000 innev.)
# Skaffar en ful och fet fru
# Stänga av huvudet och inte ha en enda idé
# Sluta ta initiativ (...eftersom det kan misstas för bestämmande)
# Hitta en sjukdom att ”gå med i”.

Listan verkar ju helt galen men bygger faktiskt på en seriös analys. Det är
ju förtalet som är knas. Vem som helst med normalt IQ inser att den här
listan är absurd.
_ Javisst ja, det var en gammal bekant som för ~5 år sedan tyckte att jag
skulle börja sjunga i kör också. Så det ska väl för säkerhets skull också
adderas till listan.

# Sjunga i kör.

Morgan O.

Jan Böhme

On 17 Feb, 10:45, Morgan Ohlson <morgan.ohl...@comhem.se> wrote:

> [...]
> (3)2002. Kvinna lurar mig på en graviditet ytterst spektakulärt (vänder på

Jag tror att du har en väl hög uppfattningen om omfattningen av
statlig verksamhet här i landet.

Eller borde rubriken i stället ha varit "Hur synd det är om Morgan
Ohlson"?

Jan Böhme

Bjorn Olsson d.ä

In article <1174742945.0...@y66g2000hsf.googlegroups.com>,
"Jan Böhme" <jan....@sh.se> wrote:

Fragan jag staller mig ar varfor nagon skulle ga till sadana
ytterligheter for att fa en dos av Myggans gener?

Morgan Ohlson

[...]

# Avsäger mig min ek.mag

[...]

Listan verkar ju helt galen men är faktiskt en seriös analys. Vem som helst
med normalt IQ inser att den här listan är helt absurd. Javisst ja, det var

en gammal bekant som för ~5 år sedan tyckte att jag skulle börja sjunga i
kör också. Så det ska väl för säkerhets skull också adderas till listan.

# Sjunga i änglakör.

3) Omkring 1996-97. I ett flertal märkliga händelser agerade personer för
att jag skulle isoleras. Flera vänner drog sig oförklarligt undan. Isolering
och mobbning stegrades sedan under 5 år. Under 2002-2003, på kort tid
utsattes jag för olagliga övergrepp av myndighet och jag blev även lurad av
privatpersoner i flera omgångar.

Till skillnad från punktmarkeringar beskrivna i media så finns det mot mig
en lång rad direkta övergrepp. I flera fall, som t.ex vid Arbetspsykologiska
undersökningen som anvisats av AF 2004 så kan man snarare tala om direkt
psykisk terror. Det förekom då aldrig vare sig seriös utredning eller
behandling.

Det handlar således om punktmarkering, men som uppenbart handlar om kuvande
förtryck och terror. Dessutom kan det förstås vara så att någon vill jag ska
ändra livstil eller liknande. Men det går egentligen inte att veta. Ingen
vågar heller framföra några sådana öppna krav eftersom det ju är olagligt
och ingen vill vara ”officiellt olagliga källan”.

I praktiken gör kombinationen av kuvande förtryck och den långa raden av
lögnaktigt förtal det helt orimligt för mig att ens göra några som helst
eftergifter till anonyma hot och lögner. Skälet är enkelt, även om jag
uppfyller en punkt på förtalslistan så återstår ännu en annan punkt, en
annan punkt och ytterligare flera punkter.

Morgan O.

==================

------

------

Maria Ebbeskog

Jaså man får bara anmäla ett av brotten ? Är det sånt som kallas för byråkrati ??

Men om man blir mobbad i skolan så kan man inte anmäla detta för barn är inte straffmyndiga :-( De får göra vad som helst :-( Jag har blivit mobbad från 1-9 klass :-:-(

Även sen jag flyttade till Alvik (en skola för hörselskadade )
/Maria

Morgan Ohlson

Ring P1's debattforum. Ligger där än, men raderas om inaktivt.

/mo

Morgan Ohlson

*** ÖVERBLICK ***

Först isolerades jag under flera år. Under perioden förekom flera uttryck
för aggressiv mobbning. Något jobb kom jag inte i närheten av. Man kan
uppfatta att jag skulle hindras från att få akademiska jobb. En person har
också redan innan menat att det skulle gå så...

Efter isolerinsgperioden då jag mobbades för att inte arbeta så mobbas jag
nu, efter ~2003 bland annat för ATT arbeta... På plusjobbet 2006 fick jag
arbetsuppgifter av akademisk natur, men de togs jag snabbt ifrån. Det tycks
som att jag inte får ha intellektuellt arbete.

Som resultat av flera av de olagliga övergreppen mot mig samt
misshandelsfallen 2001 och 2006 har jag vid flera tillfällen försökt få den
posttraumatiska stressen (PTSD) kartlagd av läkare. Detta har jag vid 2
skilda tillfällen och vägrats helt. I ena fallet utmynnade det i stället i
hot från läkaren.

Om PTSD'n fastslås, ja då fastslås ju mobbningen.

Som ses i listorna ovanför har jag helt attackerats. När mobbningen sedan
stegrats har jag inte haft någon möjlighet att förstå, eller dra mig ur
innan det hela urartat. T.o.m en maffia brukar ge sin opponenter en chans
att dra sig ur med heder, men inte den här.

*** MOTIV ***

Under flera månader har jag prövat olika logiska förklaringar till
omsvängningen i mobbningen ~2003. Det mest sannolika är helt enkelt att
punktmarkeringen gått ut på att kränka och kväva undertecknad på starkast
tänkbara sätt. Detta i kombination med att jag först skulle förhindras
"befordran" till akademiskt jobb.

Efter 7 år som arbetslös är man i princip "utslagen" från arbetsmarknaden.
Att då plötsligt kräva och mobba en person att snabbt börja arbeta, särskilt
då i kombination med både isolering och den posttraumatiska stressen som
mobbningen förorsakat är förstås att bildligen ta ett strupgrepp på en
person. I den situationen har man inte mycket att svara mot och total
utslagning (hemlöshet mm) är då alldeles nära. Så är min situation idag
medan AF, facket och Karlstads kommun samverkar för att tvinga mig avstå
skadestånd.

Morgan O.

--------------------

//

Morgan Ohlson

On Thu, 29 Mar 2007 16:04:29 +0200, Maria Ebbeskog wrote:

> Jaså man får bara anmäla ett av brotten ? Är det sånt som kallas för byråkrati ??

Det officiella samhället skulle aldrig skriva något sådant. Men, i uråldrig
folklivstradition kan det leva kvar som en ofantligt korkad oskriven lag.

/mo

Morgan Ohlson

I den demokratiska staten finns alltid vad vi kan kalla för kontrakt. Ett
medborgarkontrakt mellan stat och medborgare. Medborgaren förbinder sig att
följa lagen mot personligt skydd och lagstadgade rättigheter.

Det innebär väl rimligen att alla personer som endera (eller alltihop)

# utsätts för brott och inte får laga skydd.
# utsätts för brott /förföljelser av myndigheter /privatpersoner.
# ej får skydd under pågående brott trots god möjlighet därtill.
# utsatts för organiserade brott vilka sedan vägras utredning.

Självklart är det väl då synd om alla personer som utsätts för något av
detta!? I synnerhet då det sker i livsavgörande eller livsförstörande
omfattning som helt står i strid med grundlagens delar om lika möjligheter.

Rubriken kunde f.ö. förstås varit bättre vald.

Morgan O.

Mikael O. Bonnier

Morgan Ohlson skrev:

Jag är väl en av de få här som är helt enig med dig om att korruption i
den offentliga sektorn är ett stort problem i dagens Sverige. Men jag
tycker du kunde göra som jag och skapa webbplatser med samtliga
inskannade dokument i ärendena. Sedan det är med att olika kvinnor gjort
sig gravida genom att vända ut och in på dina begagnade kondomer -- det
skulle jag inte ta upp som statlig mobbning. Hur mycket får du betala
per månad för alla dessa barn? Kan du inte senare påverka dem att gå in
på din sida i kampen mot dem som begått oförätter mot dig -- i så fall
kanske det kan vara värt utgiften. Påminner mig om något antikt grekiskt
drama.

Morgan Ohlson

Mja, vänskapskorruption och förtryck, eller något sådant.

> Men jag
> tycker du kunde göra som jag och skapa webbplatser med samtliga
> inskannade dokument i ärendena.

Jag vet inte vilken web-kompetens du haft från start. Min kompetens är på
HTML for Dummies-nivån.

Men, OBS! ...notera i de senaste postningarna att övergreppen etc. mot mig
för närvarande pågår. Jag måste dels prioritera att överleva då jag f.n
saknar inkomst och dels möjligen kommer att få det än värre inom kort.

Dels är det alltså en prioritetsfråga, men också ett frågetecken angående
att posta detaljerade uppgifter under pågående brott ...

> Sedan det är med att olika kvinnor gjort
> sig gravida genom att vända ut och in på dina begagnade kondomer -- det
> skulle jag inte ta upp som statlig mobbning.

Det konstiga med det där var att kvinnan tycktes veta att hon enkelt kunde
"sätta dit" mig på något vis. D.v.s att det finns ett otäckt samband (både
indicier och bevis) mellan hennes agerande och den mobbning som redan innan
pågått samt vad som därpå hände och hur myndigheten (familjerätten) helt
struntade i lag, direktiv och mina, samt barnets rättigheter.

Familjerätten agerade alltså på liknande sätt som tidigare hängts ut av
Uppdrag Granskning. Men, i mitt fall finns alltså dessutom vad som ser ut
som en komplott som baserats på att jag sedan innan varit "rättslös". Jag
behandlades nästan som en icke existerande person kan man säga.

Här ska man särskilt notera att myndigheten otvivelaktigt "slog först" mot
mig som var icke ont anandes.

> Hur mycket får du betala
> per månad för alla dessa barn?

Eftersom min nuv. inkomst är prognos 0kr /per år beroende av de trakasserier
som AF iscensatt tillsammans med Karlstads kommun (ivrigt understödda av
Jusek) betalar jag inget (men det byggs upp en skuld).

> Kan du inte senare påverka dem att gå in
> på din sida i kampen mot dem som begått oförätter mot dig --

Hmm, det där förstår jag inte.

> i så fall
> kanske det kan vara värt utgiften. Påminner mig om något antikt grekiskt
> drama.

Morgan O.

Maria Ebbeskog

Nu förstår jag inte alls hur du menar ?
/Mvh Maria

Morgan Ohlson

*** 2 avgörande uttalanden ***

Jag ska här, så kort som möjligt försöka redogöra för 2 viktiga uttalanden
och hur dessa dels förstör, men också paradoxalt bevisar vad som pågår.

DET KRIMINELLA HOT-TESTET [KHT]
Våren 2005 ringde 2 personer hem till mig. Ja, de satt tillsammans i
telefon. Jag kallar dem TelefonPerson 1 och 2 [TP1, TP2]. Den mest
dominerande av de båda, TP1 hade tidigare olagligt attackerat mig. Det
handlade då om:
1) hot
2) allvarligt förtal även i skrift
3) undlåtit (olagligt) en utlovad tjänst vilket skadat mig betydligt.

Telefonsamtal(en) innehöll dels en då dagsaktuell del och en del som avsåg
framtid. Båda delarna var delvis allvarligt menade. Då jag redan innan
uppfattade TP1 som kriminell och farlig påverkade det min tolkning
betydligt.

Exempel: Tänk att en känd MC-bandit ringer hem till dig och utsätter dig för
ett hot i form av ett påhittat (olagligt) test. De flesta lyssnar nog på det
dagsaktuella. Men, i den del som gäller framtiden tänker du kanske att saker
hinner ändras. Polisen hinner ingripa, du kan ändra ditt liv etc. Banditen
borde inte kunna styra framtiden. Så tänkte jag när TP1 & TP2 ringde mig.

TP1 & TP2 hade nog inte hittat på hysset /testet helt själva. TP1&2 är
välutbildade och allvarliga påståenden på ett obegripligt vis. Åtminstone
var det så för mig som dels varit hotade av TP1 innan och även har kännedom
om viss av de begrepp som de använde. I deras snack fanns en jargong som jag
helt enkelt inte begriper.

Facket, AF och kommunen har på senare tid samverkat för att förhindra mig
att driva normala skadeståndskrav. Detta relaterar i viss mån till
"hot-testet" [KHT]. Exakt vad de avsåg och hur de menade kunde nu varit
intressant att veta.

Morgan O.

---------

Morgan Ohlson

*** Människan är ett djur ***

(av VR, ring P1-debatt)

VR, rubrik: Människan är ett djur.

MO: Det svar du ger här är mycket intressant! Därför återkommer jag till
det. Nu vet jag inte om din rubrik är retorisk eller mer faktiskt avsedd.
Men, påståendet att: "människan är ett djur" skulle jag säga är en av
fascistens första undanflykter, varför han inte accepterar andra människors
värde. På sätt och vis har du rätt. Men, samtidigt är det inte riktigt
meningen att demokratin ska upprätthållas baserat på fascistiska argument.
---

VR: I de länder där man använt angivarsystem för att motarbeta individer i
samhället, jag tänker på Nazityskland, Sovietunionen och andra öststater och
DDR förstås, behövs inga dolda mikrofoner eller kameror.
Det har förstås förekommit också i Sverige och övriga Europa. De mest kända
exemplen är väl från förföljelserna av häxor och andra människor som man
trodde hade magiska eller övernaturliga egenskaper. Det är lätt att sådana
myter och lögner dyker upp också i vår moderna tid, även bland människor som

annars kallar sig för och betraktar sig själva såsom "rationella".

MO: Svensken uppfostras att vara hemmablind! (Vad menar du med "modern
tid"?)

# IB-affären.
# Ebbe Carlsson.
# Miljonskadestånd till punktmarkerad "kommunist".
# Tom Peyrons påståenden i "fallet Ulf". (hemlighållen motivbild!)
# S.k. umgängessabbotage initierade av socialkontor.
# Poliser som beskyddades in absurdum (fallet Osmo Vallo)
# Fallet "Nodaddy" (se internet)
# Fallet "Bengt" (Se TV4 hemsida)
# Se återkommande dramatiska problem med fosterhemsplaceringar
# Tystandet av Bert "Skarabert" Karlsson i samband med NyD
# Nobel Industrier togs från Eric Penser för värdet 1Kr.
# Fermenta-affären & Refat El Sayed (som använde metoder som idag är kutým)
# Säpo som dumpade sin egen informatör utan skydd eller ersättning
# Se återkommande signaler om övergrepp på socialkontor.

...detta är toppen av ett isberg! Det behövs minsann ingen magi eller New
Age-mentalitet för att se märkliga skeenden i det gamla Svedala. Det räcker
med att man är vaken och nykter!
---

VR: Men jag tror att "bättre fly än illa fäkta". Sedan kan man fråga sig om
det finns någon orsak till att sådan förföljelser uppstår.

MO: Oavsett skäl så har man i en demokratisk stat rätt att kräva en sorts
hederlighet av samhället, annars är det definitivt inte demokrati och ännu
mindre en rättsstat.
---

VR: Det är inte ovanligt i experiment med råttor och andra flockdjur att när

flocken blir stressad eller lever för tätt inpå varandra, att individerna
börjar angripa varandra.

MO: Endast dårar försöker förena Machiavellis metoder med demokratiska
värden....du framför här ytterligare klockrena fascistisk-biologiska
argument om "den starkes rätt". Menar du att jag ska se mina förföljare som
"stressade, men farliga råttor"?

Man kan inte bygga samhällen genom att först peka ut fina mål för att i
nästa andetag använda metoder som undergräver idealen i det egna målet.
Detta är en universell sanning vilken mycket sällan tas på allvar.

Lite KOGNITIV självinsikt måste de trångsynta också ha. De har inte bara
rätt att "ta diktatorisk makt". Folk har inte heller rätt att ge sig själva
alibi p.g.a egen dumhet /trångsynthet.
"Pappa har inte rätt att banka skiten ur sina barn med kommentaren "pappa
var trött och ville sova, ungjävlar"!!!
---

VR: Men också att man själv blir en utsatt person, därför att man inte
förstår gruppens signaler.

MO: I en demokrati har personer rätt att använda demokratiska principer för
att provocera. Olagligt våld mot enskilda är just olagligt och kränker
individen (se grundlagen). Till detta finns tunga argument vilka inte bara
kan bortses ifrån därför att någon hänvisar till "stressade råttor". Det
finns tjänstemän (t.ex inom polisen) som är anställda just för att stävja
maktövertagande från stressade rått-människor oavsett om de hör till en
anarkistmobb på Göteborgs gator eller en fascist-elit i läderfåtölj och
rökrock.

Oavsett ett problems art så upphör inte demokratins spelregler att gälla. Då
har vi i sådana fall diktatur. Om diktaturen agerar på biologisk-elitistiska
argument, då har vi fascistisk diktatur.
---

VR: Men man kanske ska söka sig till sådant umgänge där människor är mer
toleranta.

MO: Att ha trångsynta fascister som kompisar är förstås ingen höjdare för en
person som jag.
---

VR: Eller helt enkelt söka sig bort från social gemenskap, för att finna
fram till ett liv som man trivs med i ensamheten.

MO: Tycker du att det är ett acceptabelt alternativ med "hemlig husarrest"
som straff i en demokrati som dessutom beskriver sig som ett "föredöme på
jorden"?

OBS! Man får verkligen inte glömma att jag är en liten skit i detta landet.
En ("okänd"?) kraft har bestämt sig för att jag är värd att tystas /kränkas
/kvävas till varje rättsvidrigt pris.

Ex. Att man slutade besöka Skara sommarland som aktion mot Bert Karlsson,
när han med sina miljoner i intäkter kunde "köpa igång" ett parti (NyD) är
på sätt och vis förståeligt. Men, att man går till "livsförstörande attack"
och livslång punktmarkering mot en enskild privatperson som helt saknar
ekonomi, makt, nätverk etc. är verkligen galet aggressivt.

De som angriper mig, sett till faktiska omständigheter står betydligt
närmare bilden av en galen hund än jag står t.ex en diagnos som
aspergerperson. Men, i bilden (förtalet) mot mig framställs jag som en
frustande demon med revolutionära mål, farliga vapen och sjukligt psyke. Dvs
att någon verkligen pumpar upp häxjakt-stämningen i ärendet.

Det finns ju bra lösningar i det här, men jag har inte makten att åstadkomma
dem. Den som tänker att jag ska förklikas som en galning och gruppen som den
ståtlige segraren (som ju faktiskt förstört mitt liv i 20 år) är inte
rimligt!

Skälet att jag valt att debattera detta öppet är att jag tror att det är
farligt att låta galna hundar ränna omkring utan att de själva inser att de
åtminstone ses något mer balansera av omgivningen.

Morgan O.

.

Lakritstrollet

On Apr 14, 11:47 am, Morgan Ohlson <morgan.ohl...@comhem.se> wrote:
> [...]

> frustande demon med revolutionära mål, farliga vapen och sjukligt psyke. Dvs
> att någon verkligen pumpar upp häxjakt-stämningen i ärendet.

Varför inte ta och kolla din Aspie-poäng här?

http://www.rdos.net/Aspie-quiz/

Morgan Ohlson

On 14 Apr 2007 05:29:39 -0700, Lakritstrollet wrote:

> [...]

Olyckligtvis klippte du bort den delen som visar att rubriken inte är min,
utan satt av denne V.R som jag refererar till.

> Varför inte ta och kolla din Aspie-poäng här?
>
> http://www.rdos.net/Aspie-quiz/

Jag har aldrig upplevt att jag skulle ha något social-kompetensproblem. Inte
heller jagar jag tillfällen att förnedra eller misskreditera andra på lösa
grunder. Alltså upplever jag inget behov utav att jaga någon diagnos heller.

Jag har gjort ett antal olika aspergertester eftersom andra tagit upp
frågan. Både testerna och kunniga på området har bekräftat att jag ligger
väl vid sidan av aspergers karaktärsdrag. De som påstått motsatsen, har
genom annat långtgående agerande mer än väl visat att de haft HELT ANDRA
SYFTEN än vanliga medicinska mål.

Hela frågan har ju kommit upp i och med att andra, genom den otroliga
mobbingen under 20 år försökt misstänkliggöra mig och även få mig osäker.
Attackerna som riktades mot mig i den Arbetspsykologiska undersökningen 2004
var ett otroligt falsarium. Turerna genom åren har i vissa delar
spionroman-liknande nivåer. Därav är det också adekvat att ta till ett
mustigt språk.

Ser man till vad som skett runtomkring mitt ärende så är det numer bara
naturligt att agressorerna söker efter alla tänkbara skäl att misskreditera
och mittänkliggöra mig som person. Som jag tolkar det hela är det idag
ärendet och de fakta jag har genom det som blivit huvudsaken. Dvs att det
hela idag är en strid om att tysta övergreppen jag varit med om.

Själv har jag inte begått något olagligt i ärendet emedan andra personer
begått både det ena och andra för att komma åt att... Ja, nå de olika delmål
som förelegat i punktmarkeringen.

Dvs om du tror jag sitter hemma och trånar efter autist-tester så misstar du
dig.

Morgan O.

Morgan Ohlson

*** Uttalandet 2 ***

PARADOXEN: DU TAR FÖR MÅNGA STRIDER

I höstas talade jag med en gammal bekant som är fritidspolitiker. Han säger
då: " - Du tar för många strider". Nu lät det som att han sufflerades, att
han liksom fick hjälp att formulera sig av någon. Men okej, det var
amatörpolitikern som uttalade det. Detta är ju intressant eftersom, om han
har rätt skulle det möjligen kunna uppfattas som beskyllning mot mig om
paranoia enligt NE's flummiga folkliga beskrivningar.

Skulle jag ha tagit för många strider? Nej! Det är ju i princip omöjligt
eftersom jag är utsatt för 1 punktmarkering och alltså egentligen bara KAN
ha tagit 1 strid. Det finns ju bara 1 strid att ta, visserligen extremt
omfattande och i flera delar men det är bara en punktmarkering!

Vad säger påståendet "Du tar för många strider" ?

Rent logiskt påstår han alltså att han vet att jag är:
# inblandad i många konflikter
# jag tar alla strider
# och gör det "felaktigt och klandervärt"

Men, hur skulle han kunna veta det? Vem påstår det och kan hävda att det
skulle vara fristående konflikter som jag dessutom tar strid i samtliga? Jag
känner den killen och vet han är intelligent. Alltså kan han knappast hitta
på det och måste troligen ha hört det av någon.

Själva påståendet "Du tar för många strider" betyder implicit att det finns
någon som känner till alla (eller ett flertal av) dessa övergrepp. Någon
påstår sig alltså veta att jag även tar striderna felaktigt, att det inte
skulle vara min rätt. Detta trots att övergrepp framstår som direkta
attacker, i de flesta fall med tydliga samband sins emellan mot
undertecknad.

Den personen skulle veta något om hela punktmarkeringen mot mig, vilket i så
fall utgör ytterligare ett starkt indicium att det verkligen är en komplott.
Hur kan annars någon överblicka helheten om den inte är en plan? Eller också
är det någon som helt fabulerar utifrån lösa rykten. Endera indicium för
komplott eller bevis om tokeri således.

SUMMA AV UTTALANDET: Logiskt sett är påståendet "Morgan O. tar för många
strider" felaktigt oavsett perspektiv. Påståendet saknar alltså all
relevans.

SUMMA TOTALT: Motivet till attackerna mot undertecknad är fortfarande helt
okända eller saknar helt andra motiv än hat eller åsiktsförföljelser.

Morgan Ohlson

*** Bakgrund och orsaker? D1 ***

För drygt ett år sedan trodde jag att 2003 var en brytpunkt i mobbningen.
Dels var förloppet mkt märkligt omkring 2003 (kontakt med sociala
/samarbetssamtal mm) som först hotade och förespeglade olagligheter varpå
just sådana övergrepp från myndigheter sedan inträffade. Att det hela
handlade om ett barn gjorde också att jag trodde detta var en avgörande
"brytpunkt" på något sätt.

Sedan kom jag att jämföra (inlägg 07-03-09, ovan) händelserna i samband med
projektanställningen i Gbg 2001 med starten på Plusjobbet i Kd 2006. Där
syns samma övergrepps-modell upprepad och där facket på samma märkliga sätt
deltagit på mobbarnas sida. Likheterna dels före och dels efter 2003
indikerar att det där med barnet snarare inte förändrade ärendet.

Spelar det någon roll då? Ja det gör det. Jag trodde nämligen ett tag att
det kunde varit grunden för attack från myndigheten 2003. Det påverkade
läget då, men ändå fortsatte angreppen på i princip identiskt sätt 2006 som
under 2001. Det är alltså intressant att notera att samma allvarliga
övergreppen skedde redan 2001.

Senare månader har jag i flera olika sammanhang fått kommentaren att "gå
vidare" från olika håll. Vanligtvis borde det vara lätt att gå vidare, men
här handlar det om rader av övergrepp vilka skett under många, många år.

I den utpressningsliknande situation som AF /LAN, facket och Karlstad kommun
arrangerande vid årsskiftet 2006/2007 accentuerades deras pågående
aggression. Avsikten var synbart att jag skulle under en urusel förlikning
med Kommunen för att få gängse rättigheter från AF. Koordinationen utfördes
av facket och utgjorde således ren utpressning.

I ett svar från AMS juridiska enhet klarlades då tydligt att vissa
betydelsefulla omständigheter under 2006 varken kunde skyllas på AF eller på
undertecknad, vilket AF gjort systematiskt.

Morgan O.

Onkel Fester †

On Sat, 05 May 2007 10:14:03 GMT, Morgan Ohlson wrote:

> *** Bakgrund och orsaker? D1 ***
>
> För drygt ett år sedan trodde jag att 2003 var en brytpunkt i mobbningen.

BIG FUCKING SNIP!
> Morgan O.

Jag tror nog att precis hela listan väntar på samma brytpunkt hörru,
men du bara mal och mal. Blir du vräkt snart ELLER?
--
2007-05-05 13:05:05 . Onkel Fester

Jante Lever!

Maria Ebbeskog

Om man har blivit mobbad så vill man ha upprättelse om det går. Om jag skulle bli mobbad på ett jobb så skulle jag gå till chefen och inte prata med den som mobbar mej något mera. Jag skulle be om en omplacering om jag är rädd för att möta den personen som mobbade mej.

/Maria

Morgan Ohlson

*** Bakgrund och orsaker? D2 ***

I åtskilliga kontakter med en högre tjänsteman på LAN under 2007 försökte
jag att föra ärendet vidare konstruktivt, ändå framkom ingenting nytt.
Endast provokationer och lögner. Jag skrev då till LAN chef Karlstad
angående ärendet och upprepade också begäran om ett intyg. Hon har helt
vägrat svara. I stället har brevet, utan min kännedom skickats till AF
Kundrelationer ([AFKR] som alltså är en sorts klagomålsavdelning) i
Östersund.

I brev (och ett intyg) från AF Kundrelationer upprepas nu samma # lögner
och # förtal som AF Kd for med under hösten 2006. Detta gör AFKR trots att
AMS redan fastslagit att dessa påståenden är felaktiga. Intyget är
lögnaktigt och oanvändbart. AF behov att på olika vägar trakassera och
förtala tycks så djupgående och de t.o.m går mot egen instans (AMS
juridiska). Dessutom ljuger man om att jag skulle fått erbjudande om
arbetspraktik.

När det nu, indirekt blev bevisat att alla tjänstemän på den aktuell
AF-gruppen i Kd ägnat sig åt upprepade lögner, då valde LAN Kd chef att fly
ärendet genom att (utan meddelande) skicka det till ny instans, AFKR i
Östersund. När AFKR insåg de blev handläggare, vilket antagligen inte är
avsikten, då har de åter igen skickat ärendet till LAN Kd.

Morgan O.

Morgan Ohlson

*** Bakgrund och orsaker? D3 ***

Mina senaste år har i hög grad präglats av de mobbande övergrepp som jag
utsatts för av myndigheter, arbetsgivare och privatpersoner (se
startinlägget)

Av detta har jag fått traumatiseringar. Det är ungefär samma som vid
krigsskador eller t.ex rån-offer får. I Sverige får flertalet kostadsfri
behandling för sådant. Jag vägras gängse medicinsk utredning som led i att
dölja övergreppen.

Ingen normal människa kan, hur mycket man än vill bara släppa taget och gå
vidare från den här typen av kränkningar. Inte minst vaknar jag numer
regelbundet nattetid av återupplevelser vissa av dessa övergrepp. Det
betyder att alternativet "gå vidare" vissa personer nämnt låter positivt men
både praktiskt och medicinskt är en omöjlighet.

Mobbningen har alltså gått så långt att man, samtidigt som man kräver min
absoluta tystnad om detta (vilket nu framkommit i flera sammanhang)
åtminstone officiellt i princip redan själva gått så långt att det är nära
nog en omöjlighet. Det kan t.ex visa sig att jag aldrig mer klarar att ha
ett arbete vilket förstås skulle få katastrofala ekonomiska följder för mig
personligen. Det skulle få konsekvensen att jag, i sådana fall ska bekosta
ett framtida handikapp som helt, och endast skapats genom denna synnerligen
grymma systematiska mobbning.

Man kräver min totala tystnad om det som har hänt, det får i ett sånt här
fall konsekvensen man vill utradera de åren ur mitt liv. Tidigare har man
förstört dessa år för mig, men nu vill man också utradera minnet av dem.
Detta är en påtvingad hjärntvätt som är långt värre än att sitta motsvarande
tid i fängelse.

Vad gör då t.ex AF för att lösa problemet? Ja som ni ser i föregående delar
så fortsätter de med att fabricera lögner i stället för att bidra till en
vettig förhandlingssituation. Självklart finns dokument som visar att så
sker.

Det ovanstående ramlade lite utanför rubriken, men shit happens.

Morgan O.

Onkel Fester

Har du aldrig provat gas-terapi?
--
Onkel Fester

Morgan Ohlson

*** Skuld, ansvar och mänsklighet ***

Vilken skada har jag givits, och vilken skuld har jag själv? För knappa 20
år sedan konstaterade jag att att jag trivdes med arbetsuppgifter med ett
visst, tämligen djupt analyserande. Inte varje dag, men kanske varannan.
Dagar jag hade haft analytiskt arbete kände jag mer harmoni när jag kom hem
på kvällen. Då bestämde jag mig för att studera vidare, något ämne som kunde
leda till mer analytiskt arbete än jag då hade.

När jag sedan blev klar med studierna visade det sig att jag i princip fick
ett yrkes /arbetsförbud. Jag begrep det inte då, men idag ser jag ganska
klart vad som hände.

Idag, 10 år senare har jag fått arbeta ca 7 månader. Visserligen har jag
gjort lite fler projekt som praktik, och även dubblerat uppsatser och alltså
gjort en del mer än andra studenter, men yrkeserfarenheter, nära noll.

Jag sitter idag med studieskulder på >300.000. Hur klarar jag mina
studielån, ja just nu har jag tillfälligt ett anstånd.

Utomstående menar att jag bara ska släppa, glömma 20 års mobbning. Jag borde
ha betalat av >150.000kr av lånet men skulden är fortfarande >300.000kr. När
man punktmarkeras så som jag utsatts så genomsyrar och förstör det allt i
ens liv, alltså inte bara lugn, trygghet, förtroende för andra och hälsa
utan även den personliga ekonomin.

Nu år 2006, t.ex datatekniker, ett modernt yrke använder fantasi, känsla och
förnuft för att skapa nya världar att upplevas i datorer etc. Att i en sådan
värld, där alla sinnen behövs för att göra värdefulla arbeten bara släppa en
20 år lång traumatiserande och skadlig punktmarkering... det låter t.o.m
korkat. Bara ekonomiskt har detta bestulit mig på, hittills och i framtiden
absolut MINST 3 millioner kronor (utom lidande). Min prognostiserade pension
kan man inte leva på över huvud taget. Ska jag bara säga:
"Tack för att ni mobbar mig till döds och stjäl hela mitt liv?"
Det är banne mig inte bara att hoppa in i jobb och delta i mörkläggningen av
sin egen tortyr, någon jävla ordning måste det väl vara!?

Vid sidan av detta sker fortfarande en del uppenbara försök att blanda sig i
mitt liv och kontrollera det från utomstående. Jag vill inte gå in på exakta
detaljer eftersom jag dels saknar fysiska bevis som kan framläggas, dessutom
inbegriper det 3'e personer på ett olustigt sätt som gör att jag avstår från
det. Läget är extremt irriterande och det fina Sverige, det har definitivt
sin mörka, hemliga sida.

Morgan O.

Morgan Ohlson

*** Frågan är: Vad vill du uppnå? ***

På forumet Debatthuset skriver "Reikon":
Frågan är: Vad vill du uppnå? Upprättelse?

MO: Senaste året har flera personer just ställt frågan ungefär så som Reikon
gör. Troligtvis läser någon anstiftare den här tråden. Frågan kan alltså ha
betydelse.

Flera personer, t.ex på AF har hävdat att:
"-Vi bryter inte lag, vi håller oss inom den (plus illmarigt leende)."
(Underförstått) Genom att använda lagen kan vi jävlas ordentligt med dig.
Men, så är det inte! För att upprätthålla mobbningen har tj.m på AF tvingats
ljuga och bryta AMS instruktioner, regler om åtgärder samt vägrat tidigare
beslut mm. Det kan jag visa.

Tänk också följande exempel:
En våldtäktsman [VM] är i färd med att våldta en kvinna [Kv]. VM har tänkt
undvika fängelse och avser lura Kv att delta. Han frågar därför:
" - Hur vill du ha det?"
Om kvinnan då säger: "Sluta! Gå bort!" ...då skyddar hon sig.

Om hon i stället säger något i stil med:
" - Ta det lugnt!" ...eller
" - Bara du inte skadar mig!"
...då kan det utgöra bevis för att hon VILL ha sex.

Eftersom jag bevisligen utsatts för rader av lagbrott (även om
anmälan vägras etc) så uppstår en liknande situation. Flera har frågat mig
vad jag vill? Problemet är att så snart jag går in i en "svart förhandling"
så har jag indirekt godtagit övergreppen. Svensk lag säger att den som är
missnöjd med en affär /situation e.dyl. måste säga nej! Det måste personen
ihärdigt och otvetydigt hävda i ord OCH HANDLING.

Vad jag hittills i konkreta åtgärder önskat av AF, det har de kategoriskt
vägrat trots att det helt varit enligt reglerna. Arbetgivaren fr. 2006 har
helt vägrat rimlig förlikning. Dvs att mobbaren uppenbart utgår ifrån etiska
normer som avviker från lagens d:o.

Det jag vill är att få helt normal, laglig och etiskt korrekt handläggning
på AF och andra myndigheter. Om jag går in i en förhandling om det, då har
jag delvis godtagit att så INTE sker. Alltså kan detta inte förhandlas eller
ens diskuteras. Så säger lag, som jag fått det förklarat. Min avsikt är inte
att jävlas med tj.m.

Morgan O.

Morgan Ohlson

*** Oskrivna lagarnas härskarsystem D1

Man förstår ju av de omfattande grupp-förföljelser som jag har utsatts för
att jag i pennalistisk anda har "dömts för någonting". Frågan är vad? Inte
heller vet jag när straffet kan tänkas vara slut. Aldrig?

Hittills har jag alltså mobbats över 20 år. Under arbetsliv har jag mobbats
omfattande vilket har förstört mitt liv ur flera aspekter. Senare har
sociala kontakter underminerats och efter studierna har jag i princip fått
en sorts yrkes /arbetsförbud. De senaste 6 åren har mitt liv slagits i bitar
totalt där de mest grava punkterna inte ens får "nämnas" på
publicservice-forum.

De grova kränkningarna kan ses i startinlägget. Nu är frågan för min del,
kommer mitt liv att slås sönder och samman ytterligare 20 år? Eftersom jag
varken informerats om mitt brott (jag har ju alltid varit helt laglydig)
eller om hur omfattande dessa fascister har tänkt att jag ska straffas vet
jag ingenting om framtiden. Det jag vet är att fallet i många avseenden
liknar andra socialskandaler.

Av någon anledning anses tydligen att de ska "ingripa i mitt liv" men skälen
till detta är obefintliga. Ingen normalintelligent person kan väl tro att
man som medborgare först ska acceptera allvarliga övergrepp och sedan godta
det som jag nu utsätts för, nämligen någon typ av övervaknings-mobbning?

Jag har faktiskt inte gjort någonting för att provocera, skada eller hota
andra personer eller samhällsfunktioner. Varför skulle jag som medborgare
helt utan förklaringar acceptera att jag ställs utanför all gängse
rättsordning?

Man måste nog förstå att personer som idag är i medelålder eller yngre är...

# Uppväxta i demokrati.
# Har gått i en skola där rättvisa och människosyn trummas in.
# Sannolikt uppfostrats med demokratiska och frihetliga värden.
# Oftast vet sina rättigheter (åtminstone översiktligt)

Övergrepp och annan omänsklig behandling är reliker från svunnen våldskultur
(?) och ingenting moderna människor godtar. Därför är det också en
chockartad upplevelse att utsättas för systematiska övergrepp och
synnerligen kränkande negativ särbehandling t.ex då av tjänstemän som man ju
har en tro på att de ska försvara lag och ordning. Man kan inte attackera en
person och frånta denne grundläggande rättigheter utan att personen
reagerar. Sanningen är ju dessutom den, att en "riktig demokrat" verkligen
inte ska tolerera den typen av övergrepp, liknande de som jag har utsatts
för.

Morgan O.

Morgan Ohlson

*** Oskrivna lagarnas härskarsystem D2

Problemen med lynschnings-juridik är många. Ett av de största problemen är
att den som en gång utpekats för något (rätt eller fel) därefter blir 100
gånger lättare att lägga ny skuld på. En gång offer... alltid offer.

En annan aspekt av förtalen som ligger bakom "offer-roller" är att mobbarna
inte får veta sanningen. Det är ju poängen tänker du, men jag menar på
ytterligare ett sätt. Se här: Bakom mobbning och grupp-förföljelser ligger
exempel-skälet A. När sedan pennalisterna ska beveka andra personer att
delta i förföljelsen så ändrar man skälen. Varför? Jo, hantlangarna räknas
som "bottenskrap" och de anses inte mogna eller vuxna nog att hantera
sanningen. Därför ljuger alltså anstiftarna, som anser sig själva mer
"upphöjda" än sina hantlangare. I mobbningen och förföljelserna mot mig så
har detta framkommit vid flera tillfällen. Dvs att mobbarnas "fotfolk"
lurats tro på grova överdrifter som bygger på att:
1) Mobbarna måste vara pennalistiska för att, typ "rädda Sverige".
2) Mobbnings-målet (offret) är en sjuk idiot som gjort X, Y, Z (förstärks
100-tals procent, fjädrar görs till hela höns)
3) Mobbarna å sin sida påstår de aldrig har provocerat, attackerat eller
förstört någonting för offret (total lögn).

Offret utmålas alltså som någon som helt utan provokationer har gjort något
stolligt. I själva verket är det ofta mobbarna som själva brutit mot lagar
medan offret helt agerat uteslutande för att försvara sig. Denna sanning
döljs av förföljelse-ledarna inför sina underhuggare. Naturligtvis använder
man manipulativa tekniker för att uppmuntra och "köpa" sina "fotsoldaters"
tjänster.

(Som ni ser ovanför i tråden har samtliga som arbetat med mitt ärende och
deltagit i mobbningen vid AF i Karlstad redan befordrats till nya, högre
poster. Lika självklart inkluderar detta annan ohelig befordran av vänner
och bekanta. På den här punkten är Sverige ett riktigt skitland, knappast
bättre än Kina.)

Jag vet också att vissa personer som haft förståelse också tydligt visat
skam inför mig då de utfört de "påtvingade övergrepp" som den personen känt
sig tvungen att utföra för att själv inte bli förföljd av
"fascist-apparaten".
---

Morgan O.

Morgan Ohlson

*** Oskrivna lagarnas härskarsystem D3

Beroende av vilket perspektiv man lever sig in i så framstår olika frågor
som den /de mest allvarliga. Nu har jag en tid funderat omkring Sveriges
lagar jämfört med de oskrivna lagarna. Då kan man se att de oskrivna lagarna
delvis står diametralt mot Sveriges lag avseende grundlägande principer.

Enligt lag får Svensk polis inte använda brottsprovokation. Polis får t.ex
inte skicka ut falska knarklangare eller falska prosituerade för att kunna
gripa dem som köper. Inom det inofficiella Sverige där används den omvända
principen, dvs att den som går att lura är en idiot som ska straffas.

Här hävdar alltså manipulativa småpåvar att de skyddar systemet medan de i
själva verket både motverkar, undergräver och agerar tvärt emot Svensk lag.
Detta liknar en "frälsningslära" som omskrivs som en av de mest signifikanta
igenkännings-signalerna för fascism. Det mest troliga, enligt en seriös
organisationsanalys är att småpåvarna, faktiskt ganska allvarligt skadar
Sverige, skadar det demokratiska tänkandet och enbart är ute efter gynna sig
själva, sin position och saliggöra sin egen makt och maktstruktur.

De oskrivna lagarnas maktspelare ljuger! Självklart, hela deras system går
ut på att dominera och där motparten, som i mitt fall aldrig över huvud
taget får göra sin röst hörd. Systemet är en maffia där sanning påstås vara
en hederssak, men där fakta inte kontrolleras, kritiken går på "en höft" och
motparten döms ohörd (oftast via hörsägen).

NyD, kan man nog säga krossades av Det Tysta Etablissemanget. Man kan
fundera över hur SD, som är en direkt avknoppning från naziströrelsen kan få
sådan plats i Svensk debatt och hur de kunnat komma fram så snabbt. Är det
möjligen så att SD är "98-valstugerasisternas dolda hämnd" och att de därför
uppenbarligen motarbetas nästan enbart av AFA?

Förr hette det "kamrat 4 procent" och avsåg dåvarande VPK... fr.o.m nästa
val får vi kanske vänja oss vid "Skinnskallekompis 4 procent".
---

Morgan O.

forza europa

Morgan Ohlson wrote:

> [...]
> gripa dem som köper. Inom det inofficiella Sverige där används den omvända
> principen, dvs att den som går att lura är en idiot som ska straffas.

Vid en snabb sökning på nätet så kan du nog finna en hel del artiklar om
hur "förövarna" fick SÄNKT straff eftersom polisen utsatt dom för så
kallad brottsprovokation. I en rättstat skulle självfallet målet
avskrivits helt eftersom brott begåtts av staten i samband med gripandet.

> [...]
> Sverige, skadar det demokratiska tänkandet och enbart är ute efter gynna sig
> själva, sin position och saliggöra sin egen makt och maktstruktur.

Rätt är tyvärr ingenting du får, den tar du dig. Bäst funkar det via
kunskap om lagstiftning. Att förstå det som inte är skrivet och att
kunna tolka det som är skrivet. Detta är den "rätt" som du trotts allt har.

> [...]
> en hederssak, men där fakta inte kontrolleras, kritiken går på "en höft" och
> motparten döms ohörd (oftast via hörsägen).

Vad kan man förvänta sig i en Svensk domstol där 4 nämndemän inte vet
ett skit om lagstiftning utan sitter här som politiska tyckare vars enda
uppgift är att framföra sitt partis åsikt. Sedan har du då Domaren som
bara i princip ska avkunna domen given av de 4 tyckarna. För att domen
sedan ska kunna vinna laga kraft så består domstolen av en Lagman vilken
har till uppgift att hitta någon lag som ska kunna ge stöd åt den
politiska åsikten.

Lagmannen vilken är den ENDA personen närvarande som faktiskt kan lagen
(hjälpligt) får tyvärr inte ens säga sin mening i samband med avgörandet
om personen ska anses skylldig eller ej, bara hitta lagar och tolkningar
som ev kan användas för en fällande dom emot honom / henne.

Sedan när domen väl är avkunnad DÅ först kan Lagmannen bifoga en liten
lapp fäst längst bak i domen där det t.ex. kan stå att det inte går att
finna lagligt stöd för respektive dom. Detta hindrar på intet sätt
Svensk domstol att utdöma ett i deras (politiska tycke) passande straff.

Vid grövre brott blir denna smygfascism omöjlig eftersom nu bevakar
alltid media förfarandet. Här måste dom försäkra sig om att allt går
rätt till. Därför är det inte alls ovanligt att chansen att gå helt fri
ökar med grovheten på själva brottet.

Det är alltså lättare att gå helt fri från mord än t.ex förtal.

> [...]
>
> Förr hette det "kamrat 4 procent" och avsåg dåvarande VPK... fr.o.m nästa
> val får vi kanske vänja oss vid "Skinnskallekompis 4 procent".

Du får nog t.om börja vänja dig vid Kompis 8 - 10 %

--
Forza Europa

Morgan Ohlson

*** Mobbning värre än fabriksnedläggning

Arbetar man på en fabrik som läggs ned, ja då är det bara så. Ett stort
antal anställda drabbas ungefär lika. Världen har sin gång och företag föds,
dör eller måste ombilda sig. Visst kan man tänka sig andra samhällssystem,
men de är idag långt, långt borta.

Men, när situationen uppstår att en person avskedas eller i övrigt behandlas
illa, då är det annorlunda. Skillnaden mellan att arbetsplatsen upphör att
existera och att en person utpekas och trakasseras eller mobbas är stor. I
systematisk mobbning sänder också mobbarna olika kränkande budskap liksom
för att underminera offret känslomässigt. Inte sällan får offret också något
som kan låta som uppmuntran, men som egentligen är till för att underminera
dennes självförtroende på sikt.

Enskilda tjänstemän kan vara slöa, inkompetenta eller korkade. Det senare är
ganska ovanligt. Naturliga misstag och olyckor har nog de flesta människor
lätt att acceptera. Men, när en tydligt skärpt tjänsteman, som tycks ha
"ordning på sina papper" begår de mest underliga misstag, gång på gång
riktat just mot dig... och att det sker år efter år, då blir det personligt!
Att råka ut för sådant utan att ha en aning om varför, det är synnerligen
kränkande.

Sannolikt anses rättvisa vara viktigt runt hela jorden. Att Sverige dessutom
har den "Svenska avundssjukan" accentuerar sannolikt än mer den enorma
kränkning det innebär att systematiskt beröva en människa sina personliga
rättigheter.
---

Morgan O.

Morgan Ohlson

> Vad kan man förvänta sig i en Svensk domstol...///klipp

Ja, fast som du ser avser min tråd, till dominerande del "Oskrivna lagar"
vilka således mest döms av annat löst folk.

Morgan O.

Mikael Bonnier

Kan du inte själv gå med i ett politiskt parti och bli nämndeman?

Morgan Ohlson

*** Udda mobbningshändelser

Inflikning: I vinteras blev jag på samma resa prejad 2 ggr av långtradare på
dubbelfilig 90-väg (jag drog husvagn). Jag har aldrig råkat ut för det
tidigare under >25 års bilkörning. Det var på vägen hem, bara någon timme
efter att jag personligen hade lämnat anmälan till Polisens
internutredningsgrupp, Västerås.
---

Förra året blev jag på en tur ned till Norra Tyskland, vid två skilda
tillfällen trakasserad med glåpord som associerade till den pågående
mobbningen i Sverige.

Dels skedde det i NV. Tyskland och dels i SV. Danmark, där jag aldrig
tidigare varit och det skedde av folk jag aldrig sett tidigare. I ena fallet
från en dansk-registrerad personbil som bromsade in och gled förbi mig på en
liten gata. Han som ropade visste att jag var Svensk (trots jag promenerade
utan "nummerskylt") och ropade om en händelse som berörde mobbningen. Då
började åtminstone jag att förstå att sådana här omfattande förföljelser är
långt större och mer omfattande än vad många ens vågar fantisera om.
Jag har tidigare sagt det, men mitt ärende är sannolikt, tyvärr en av de
större rättsskandalerna i Sverige på senare år.

Jag kan inte bevisa det, men sannolikt förklaras det av samma 3 faktorer..

1) omfattande förtal i nätverk
2) bilens nummerskylt och typ
3) lastbilarnas com-radio (alt mobiltelefoner)
---

NYTT: År 2000 när jag flyttade inom Göteborg fick jag ingen nyckel till nya
lägenheten. Man kan säga att den här flytten, från studentområdet som var
startskottet på den stegrade mobbningen.

Bostadsbolaget Poseidon var på supresa, så en låssmed fick komma och borra
upp låsen. OBS! Detta skedde den 1'e i månaden och alla andra som flyttade
in den dagen fick sina nycklar på annat sätt, men inte jag.
Men, inte nog med att nyckeln uteblev utan låssmeden schabblade också. Det
tog honom drygt 2 timmar att få upp låset. Han påstod det brukade ta högst
40 minuter. Först reagerade jag inte så mycket på det. Men, när sedan
bostadsbolaget på allvar började dumma sig när jag ifrågasatte deras
agerande, då tyckte jag nog att det vara något sjukt i bilden. Samma
eftermiddag skedde en räcka av händelser som var helt knasiga och så här
efteråt förstår jag ganska väl vad som hände.

Jag förstår att många tror jag överdrivit i den här tråden, men så är det
inte.

Det är mängder av saker som jag hittills inte vågat gå ut med. ...och då ska
man veta att jag, för att ha på fötterna också avskrivit flera mystiska
händelser.
.

Morgan O.

Morgan Ohlson

Ja, men snälla Mikael, vad hjälper det när domen faller i en
föreningskällare, vid ett privat köksbord eller i en möteslokal i
Frimurarnas lokal?

De Oskrivna lagarna skrivs inte av domstolar. Normalt sett skulle jag inte
heller kalla det för att "dom faller" när det gäller de oskrivna lagarna,
men i mitt fall så är ärendet så otroligt massivt att det måste finnas
"tunga ord" (dock ej sanna) bakom på något vis.

Morgan O.

Henry

Mikael Bonnier skrev i meddelandet <f45u9g$vka$1...@news.lth.se>:

Det är inte lämpligt att gråta ut här i news, när han blir hotad,
om han vore nämndeman.

En oskriven lag är att nämndemän inte får gå ut offentligt med att de
blivit hotade.

--
Don't Be Evil
1 000 000 000 000 SEK

Morgan Ohlson

*** Unga utbildas i oskrivna lagar

Sveriges Oskrivna lagar. I tonåren började vissa skolkamrater att bete sig
väldigt underligt, som jag tyckte. Det var tonåringar som inte uppfostrades
med Svensk lag som spelregler. Nej, de här familjerna uppfostrade sina barn
att ta del i etablissemangets oskrivna lagar. I stället lärde de sina barn
att bli en sorts översittare. Men, de fick också lära sig att det fanns en
moral inom pennalismen, en moral som har många likheter med nazism. Striden
omkring Ytterbyskolans ambition med praktisk demokrati i skolan ser jag som
just en del i en strid mellan "inlärd etablissemangsmoral" och den öppna
demokratiska moralen. Efter >75 år av fria val vägrar fortfarande vissa
grupper att acceptera de demokratiskt instiftade lagarna. De går sin väg, i
tystnad klagar de på de demokratiska lagarna. De är inlärda smygfascister.
Frågan är om de själva förstår att de är antidemokrater?

Jag som uppfostrades att se lagen som spelregler och som indikator på Svensk
moral, jag och andra med mig är idag förlorare. Vinnarna är de som lärt sig
de oskrivna lagarna som "den rätta lagen".

Nyligen kom nyheten ut att endast få ungdomar från arbetarhem läser vidare
på universitet (2007-05). Ser man till vad som sägs öppet i skolan och hur
lagar och studiebidragssystem ser ut så borde ganska många även från
arbetarmiljö läsa vidare. Men, lägger man så in de oskrivna lagarnas moral
och den pennalism som råder inofficiellt i samhället, då framstår Sverige
som ett helt annat land. Med pennalismen som bakgrund är det inte alls
konstigt att nyföretagandet är ganska lågt och att den sociala rörligheten
begränsas. Landet ser tryggt ut från utsidan, men bakom kulisserna finns
helt andra fällor att trampa i och nätverk som ska blidkas. En extremt
intolerant monokultur som endast hyllar ett ideal, sitt eget. Låter jag
intolerant också? Skillnaden är att jag accepterar andra tankesystem som är
toleranta. De informella Svenska spelreglerna är i vissa delar totalt
exkluderande.

Rörligheten på arbetsmarknaden också är låg i Sverige, självklart! Gamla
kontakter för att ha ryggen fri blir viktigare än att hitta nya marker.
Detta är också en grund till att vissa i Sverige räknar med en karriär, men
utan att studera vidare. Jag har också märkt att det som är bra fakta i den
"lagliga världen" ofta plötsligt används mot personen inom de oskrivna
lagarna.

Morgan O.

Morgan Ohlson

*** Terrorkampanjen, sanningen och nazistkällan D1

Dels framkommer nya fakta, och dels utvecklas analysen.

På länken
http://www.scramblingnews.com/ framställs "group stalking" i 4 steg:

# Identifiera
# Kränka och förtala
# Avlägsna
# Krossa

Detta stämmer precis med terrorn som riktats mot mig.

Om du läser detta som fristående artikel (ej i längre tråd) kan du läsa
bakgrunden här:
http://www.sr.se/cgi-bin/P1/program/forum.asp?programID=1120&forumID=2&TaskID=1&ThreadID=9374
eller...
http://groups.google.se/group/swnet.politik/browse_frm/thread/51ded133c2aea128/e5844f8601e299d8?lnk=st&q=fakta+mobbning&rnum=1&hl=sv#e5844f8601e299d8
samt:
http://groups.google.se/group/swnet.politik/browse_frm/thread/5eed2a6a266a661f/12e46113c5fb8f6a?lnk=st&q=d%C3%B6dad+av+sverige&rnum=1&hl=sv#12e46113c5fb8f6a

eller sök Google-grupper med orden:
1) fakta mobbning punktmarkering
2) dödad sverige fascister

(På SR Ring P1 debattforum är här flera rader borttagna då de ej accepteras
av public-serviceavtalet)

Feministiska företrädare sa för något år sedan uttalat sig, citat:
"...manliga, satanistiska nätverk som offrar barn.". (Det där med offra
barn, det avstår jag från att kommentera.)
_ Flera händelser påminner starkt om just satanism, extrem synism i
kombination med fullständigt förakt inför lag och lagens principer,
individens rätt och demokratiska värden. Om tj.m på det här sättet visar att
de inte alls stödjer vare sig rättssystem eller demokratins värden... ja då
finns ju ett allvarligt problem.

Glöm inte att man numer vet att t.ex Resusapan (rätt primat?) har känsla för
rättvisa, så snacket om att "människan är ett djur" och därför skulle ha
rätt att vara barbarisk är synnerligen enfaldigt och endast till för att
skydda fascistiska dårar.

Det jag tänker på är det citat (förklarat i tråd alt. länk) som redan för 20
år sedan uttalade att jag, i den händelse att jag skulle hamna i tvist om
ett BARN (censur för public service) så skulle jag råka mycket illa ut.
Exakt så skedde 2003. Det syns alltså bevisat att både den "allmänna
mobbningen" och det övergrepps-klimax som skedde mot undertecknad 2000-2006
har sin grund i en otroligt grym plan. Beslutet att straffa mig genom att
slå sönder mitt liv togs alltså av ett antal personer redan för 20 år sedan.
Detta förklarar också varför så många fantastiska lögner förekommit mot
undertecknad de senaste åren. Alltihop eller merparten är helt en extremt
omfattande sadistsikt terror som saknar motiv i närtid (och dåtid). Ett
flertal bevis i ärendet som är mycket omfattande ligger alltså över 20 år
bakåt i tiden. Det finns alltså en händelse då, på 80-talet som är en mycket
trolig källa. Källans ursprung är dessutom, från andra länder en "erkänd
hemvist" för nazi-sympatier. Flera av de "underhuggare" som deltagit i
mobbningen mot mig har alltså sannolikt ingen aning om att det är på det här
viset.

Morgan O.

Morgan Ohlson

*** Terrorkampanjen, den djävulska sanningen och nazistkällan D2

Alla beskyllningar, angrepp och allt förtal etc. mot mig är alltså påhittat
för att sprida rökridåer och dölja sanningen. Bland annat också att dels
motivera "vissa yngre" att delta i mobbningen och dels att göra det svårt
(eller omöjligt) för undertecknad att bevisa brott som skett och som nu
pågår. Vissa absurda inslag i mobbningen syftar just till att jag ska
framstå som "sjuk" i den händelse att jag mindre klokt berättar om
händelserna för utomstående. Se websidor om "group stalking", t.ex:
http://www.multistalkervictims.org/terstalk.htm
...menar att ett vanligt inslag i avancerade förföljelser är att försöka
driva offret till vansinne. Tydliga sådana försök med avancerad manipulation
har skett även i mobbningen mot undertecknad. Varje misstag eller dumhet som
offret råkar göra under mobbningen försöker förföljarna dra nytta av och
skapar nytt förtal av. Så har skett även om undertecknad faktiskt inte
begått något större misstag.

Liknande angrepp av omfattande slag förekom även i fallet "Ulf".
http://www.svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=13038&a=279959&lid=puff_368056&lpos=extra_1
Ytterligare grävande i "fallet Ulf" visar troligen exakt samma som i mitt
fall. Troligen har "Ulf" före den olagliga fängelsedomen också förföljts på
olika vis under många år. Fängelsedomen berodde sannolikt på att hans
"stalkers" inte kom åt honom då han både hade familj /hemmavarande barn och
ett svartarbete vilket drev dem till den absurda idén med "lögnaktig
rättegång" där domen var förbestämd.

Det hela handlar om en våldsideologi, en yttersta avart av den pennalism som
ses i filmen (och boken) "Ondskan" av J. Guillou. Vissa paralleller finns
också i filmen "Eyes wide shut" (S. Kubrik). Den enskilda gräsroten som
deltar i mobbningen har antagligen ingen aning om hur extrem omfattningen
kan vara av den här sortens terror när man summerar alla de olika mobbare
som anlitas av anstiftarna. Förr, dvs innan allmäna valsystemet infördes var
det sannolikt vissa delar av adeln (eller mer välbeställda bönder) som
ägnade sig åt den här typen av planlagda övergrepp mot enskilda. Idag, år
2000 har samma pennalistiska system övertagits av en "självpåtagen
arbetar-överklass". Bristen på rättstrygghet, kliché-mässigt tänkande, den
syniska våldsmentaliteten, översitteri och auktoritetstilltron gör att både
satanism eller fascism är lämpliga etiketter.

Morgan O.

Mikael Bonnier

Morgan Ohlson wrote:
> Bland annat också att dels
> motivera "vissa yngre" att delta i mobbningen och dels att göra det svårt
> (eller omöjligt) för undertecknad att bevisa brott som skett och som nu
> pågår.

Vilka brott pågår?

> [...]
> offret råkar göra under mobbningen försöker förföljarna dra nytta av och
> skapar nytt förtal av. Så har skett även om undertecknad faktiskt inte

Syftet är kanske att få in dig på en psykiatrisk klinik där de efter
falska beskyllningar kan ge dig överdoser mediciner och kraftiga
elchocker av hjärnan (ECT) så att du förlorar minnet och förmågan att
försvara dig. Mitt tips: Lägg aldrig in dig frivilligt.

Usenet Rulez

"Mikael Bonnier" <mik...@df.lth.se> skrev i meddelandet

Jodå, farbröderna i de vita rockarna med de rosa pillren ordnar allt.

Källa: Cheech och Chong

Morgan Ohlson

On Sun, 10 Jun 2007 12:57:34 +0200, Mikael Bonnier wrote:

> Vilka brott pågår?

Vägras handläggning på Arbetsförmedling
...fast detta sker genom uppsåtliga omskrivningar

Trolöshet mot huvudman pågår f.n. från facket

Att ärendet vägrats behandling av åklagare som påstår att # misshandel samt
# polisens manipulation med en tidigare inlämnad anmälan ej är brott kan man
på sätt och vis indirekt säga pågår eftersom det påverkar ärendet just nu,
även om det skedde för ngn månad sedan.

Ytterligare ett par brott som jag f.n sammanställer bevis om eftersom jag
ogärna går ut med vissa känsliga saker förrän jag har en skrälldus fakta
bakom. Ett av dessa brott skedde senast för 2-3v sedan.

Sedan kan man väl påstå att även ett antal personer ägnar sig åt en sorts
förtal, fast att det sker under olika omskrivningar, taktiskt avvägda
flejmningar etc.

De gamla favoritflejmningarna är ju:
" - Slår du fortfarande dina barn?"
" - Har du tagit din medicin?"
...m.fl liknande.

Morgan O.

Morgan Ohlson

*** Terrorns ursprung och långsiktighet

.
På 80-talet när det här tog sin början ville en lokal chef egentligen inte
anställa mig. Jag hade rätt utbildning, okej betyg, goda vitsord och antogs.
Chefen för den statliga verksamheten ville i stället anställa en kille som
begått ett antal brott och var aktiv i en erkänt kriminell Mc-Klubb. Japp,
du läste rätt. På den arbetsplatsen råkade senare jag ut för den grövsta
mobbning jag någonsin hört talas om i Sverige. Den kan utan överdrifter
beskrivas som grym, nazistisk, extremt pennalistisk, omotiverad och faktiskt
ren tortyr etc etc.

# Attackerad under bilkörning. Prejad ned i dike. Nedslagen och misshandlad.
# Överfall av grupp och misshandlad på arbetsplats
# Upprepat beordrad göra "stolliga" arbetsuppgifter
# Frihetsberövande och hot
# Personlig egendom förstörd
# mm. mm. (Sverige på 80-talet, inte 1800-talet)

När jag slutade där började jag på ett företag där mobbningen var begränsad.
I stället hölls jag nere på andra vis. På nästa jobb i slutet av 80-talet
blev jag totalt lurad på arbetsinnehåll. Arbetade med produktionsteknik.
Blev ständigt lurad av de övriga och oavsett hur jag gjorde kom ständigt
elaka kommentarer och regelbundet onyanserad kritik av chef.

Började studera på universitet. Rörligheten i studierna gjorde att
mobbningen blev mindre, men återkommande. Vid ett antal tillfällen råkade
jag ut för glåpord och märkliga provokationer av personer som jag inte ens
kände.

På en punkt lyckades mobbarna mycket väl. Samtliga olika arbets och
studieprojekt från olika företag VAR SAMTLIGA NEDLÄGGNINGSPROJEKT inom
närtid. På ett sågverk skulle en affärsstudie göras. Det lades ned cirka 2
år senare. En industri behövde en lärandestudie omkring en stor robot och
den verksamheten flyttades strax efter. Ett speditionsföretag behövde en
kompetensstudie för personalen. Företaget såldes utomlands ~10 månader
senare. Slutligen en studie för självstyrning på en finmekanisk montering
lades ned bara 11 månader senare. På så sätt hindrades jag effektivt från en
viktig sak under studier, nämligen att bygga nätverk. Perfekt terror i
planen att utplåna en människa.

Runt detta finns massor av små saker som kan se ut som slumpen, men som
troligen också var planerat när man ser det i sitt sammanhang.
-

Morgan O.

Usenet Rulez

"Morgan Ohlson" <morgan...@comhem.se> skrev i meddelandet

hur ser du ut? har du nasal röst? flaskbottnar till glasögon?

Morgan Ohlson

On Mon, 11 Jun 2007 13:51:36 GMT, Morgan Ohlson wrote:

> [...]

> Runt detta finns massor av små saker som kan se ut som slumpen, men som
> troligen också var planerat när man ser det i sitt sammanhang.

Inläggen 0608, 0610 samt detta ovanstående (avkortade) sensurerades på
mycket grumliga grunder från SR Ring P1 debattforum.

Ingen på redaktionen har hittills velat stoltsera med sitt namn på den epost
som bekräftade sensuren.

Morgan O.

Morgan Ohlson

*** Unga utbildas i oskrivna lagar D2

Det är inte min sak att bestämma hur undras barn ska uppfostras. Men, för
mig ser det här ut som en dramatisk fälla, där familjer som uppfostrar sina
barn efter lagen i första hand blir förlorare eftersom det naturligtvis
senare kan vara mycket svårt att acceptera t.o.m helt omvända
moralprinciper. I praktiken innebär det här att vissa ungdomar har
spelreglerna med sig in i tidig vuxen ålder medan andra, kan man säga
skickas ut på spelplanen utan att veta att där råder andra spelregler än
t.ex lagen och skolans normer. För den som inte vet är det inte ens logiskt
att helt andra spelregler råder där.

I ett system där man kan "mobbas ihjäl" är det naturligtvis extra starkt så
att det uppstår "ohelig konkurrens" och att även arbetar-släkter lockas att
odla sina maktpositioner, fackliga och politiska uppdrag på liknande sätt
som forna adelsfamiljer gjort. Den nya arbetar-adeln försvaras inte av en
adelsväsende utan av kotterier och långt gången smygfascism och nymoderna
former av "osynlig korruption".

I tidigare tråd användes rubriken "Dödad av Sverige" och det är ju faktiskt
vad det handlar om. En lynschning i tidiga år som sedan föranleder
omfattande systematisk terror vilken steg för steg bryter ned en persons
liv. Detta leder till skador och alla delar av livet slås sönder steg för
steg. För min del är det idag bara en dos sprit eller knark som skiljer mig
från parkbänken. Trasig som missbrukarna ofta är, det är jag i princip
redan.

...och ja, jag anser faktiskt att jag har blivit orättfärdigt lynschad,
söndermobbad eller avrättad. Någon lika chans fanns inte för mig.
---

Morgan O.

Morgan Ohlson

*** Övergångsstället

Exempel: Tänk att du går till skola /jobb på morgonen. Du kommer till
Övergångsstället. Flera går över där och det går bra, men när du går över
gatan så rusar plötsligt två människor fram och slår ned dig och sparkar på
dig en kort stund, sedan lämnar de platsen. Nästa morgon händer exakt samma
sak. Andra går över övergångsstället, men ingenting särskilt händer dem. När
du går över så rusar två nya personer fram och misshandlar dig. Samma sak
upprepas dag efter dag. Vilken slutsats drar du om detta?

Tänker du nu att det är övergångsställets fel? Kanske går du över där fel
tid på dagen? Men, de andra går ju över samtidigt och inget händer dem.
Vilket är mest rimligt, att tänka att du gör något särskilt fel eller bara
att dra slutsatsen att någon eller några är ute efter att just attackera dig
och att skälet inte alls ligger i själva övergångsstället? De som attackerar
dig är ju då rimligen kriminella eller helt enkelt sjuka individer. Tänker
du så?

Ungefär den här sortens problem står jag inför i samband med den mobbning
som jag utsätts för. Jag vet inte alls skälet.

För ett par år sedan, i ett mycket hotfullt samtal sa en person så här:
" - Om du "då" (avsåg framtid, dvs ungefär nu) fortfarande är paranoid, då
kommer vi att ta ifrån dig allt som du värdesätter."
Saken är ju den att jag aldrig har varit paranoid. Varför använde han då
ordet "paranoid"? Är det en ordlek? Ordet paranoid används förstås som en
sorts hot, när man vill kväsa en person. Menade han att jag måste, som
exemplet ovan, sluta gå samma övergångsställe som så många andra går över?
Är "övergångsställe" = debatt på internet? Massor av folk gör det, men just
jag skulle i så fall inte få göra det? Konstigt!? Eller, menade han att den
mobbning, t.ex Arbetsförmedlingens olagliga vägran och nu senast deras lögn
att jag har erbjudits praktik, trots att jag INTE har erbjudits någon
praktik ...ja, alltså att jag inte skulle få reagera på det eller berätta
det för andra?

Vad är det i sådana fall för kriminella som dels kan attackera en enskild,
hota och frånta andra normala rättigheter och dessutom genom hot hindra
denne från att berätta om övergreppen för andra? Ja, och dessutom får de
tydligen med sig polis och åklagare i detta eftersom de vägrar att ens
betrakta misshandels-överfall som brottslighet?
---

Morgan O.

Morgan Ohlson

*** Terrorns ursprung och långsiktighet ...forts

.
När så slutet på studierna närmade sig började jag i stället bli dramatiskt
utfrusen från de vänner(?) jag hade. Det hela startade plötsligt. Det kom
några otroligt fantasirika beskyllningar och sedan drog karusellen igång.
Under de följande åren var jag aktiv i ett par föreningar där jag också blev
utfrusen med milda, och eller råare metoder. Under den här perioden hade jag
alltså någon typ av svartlistning och fick inga jobb. På en
anställningsintervju blev jag t.o.m trakasserad och lurad.

Här händer något märkligt. Jag har aldrig klassificerat människor omkring
mig och accepterar alla andra som i sin tur är accepterande. Så hände det
sig att alla "friska" personer jag lärde känna effektivt plockades bort på
olika sätt. Det fanns ingen som helst mystik, bara extrema varianter av
samma utfrysningslekar som barn ägnar sig åt i sandlådan, fast nu med vuxna
medel. Jag hade några vänner kvar, samtliga hade någon form av handikapp och
de "fick jag ha kvar". Så förflöt åren mellan 1996-2000. På hösten år 2000
hade jag ett kort vikariat som var ganska trevligt, men sedan drog ett
mindre helvete igång... och det har jag redogjort för i annan tråd (annan
plats om längre debattråd). Ja, som ni vet måste ju alla Svenskar vara lika
PK allihop.

Terroriseringen har alltså gått så långt att "den skriver sin egen
historia". Idag beskyller Arbetsförmedlingen mig för den arbetslöshet jag då
hade på 90-talet som berodde på svartlistningen. Detta använder AF bland
annat i den olagliga uteslutning som nu har skett sedan 2003. Mobbarna har
alltså helt eller delvis först byggt upp mobbningen vilken man sedan
använder som felaktiga /omskrivna skäl /förtal för dagens ännu grymmare
mobbning.

Analysen fortsätter och bevisen mot vissa personer som anstiftare hopar sig.
.

Morgan O.

Morgan Ohlson

*** Det påtvingade valet

Just nu har jag ett svårt val. Det handlar om vägval i livet.

Alternativ A) Svälja övergreppen. Fr.o.m nu dra mig undan helt och i alla
punkter försöka leva upp till kritik (se ovan i tråden) jag fått.
# Plusjobb finns inte längre så i princip måste någon "ge mig" ett jobb
eller fixa mig ett jobb. Det blir då någon av mina förföljare som ska göra
det och då hamnar jag under fin övervakning.
# Vad som händer om jag alltså inte anpassar mig i precis alla de punkterna
som kritiken omfattat?
# Kommer jag fortsatt att bli terroriserad? Hur mycket? Hur lite?
# Ska jag plötsligt bara "spela med" de människor som i praktiken förstört
23 år av mitt liv? Fungerar det? Är det möjligt? Är det rimligt?

Alternativ B) Ta strid för upprättelse.
# Kräva full ekonomisk ersättning.
# Kräva fullt skadestånd för lidande.
# Troligen kommer jag då inte att få ngt jobb. Möjligen får jag inget
socialbidrag heller med tanke på att jag i princip varit rättslös på alla
myndigheter sedan 2003.
# Domstol /rättegångar kommer inte att vara rättvisa.
# Jag kommer att beskyllas för paranoja och klassas som rättshaverist.
---

Rätta alternativ är A, eftersom man får i princip hela samhället mot sig i
alternativ B. tänk på att jag i princip varit punktmarkerad /terroriserad
hela mitt vuxna liv. Trakasserier och mobbning, hela vägen i över 20 år.
Mina erfarenheter är extremt mycket svartare än dina, men mina erfarenheter
är precis lika sanna som dina. Jag har ingen tilltro till pennalister, de
har aldrig visat mig vare sig heder eller respekt. ...och i den mån de gjord
det, så visade det sig ju ändå att de mest var övervakare.

Om jag väljer A så ställer jag mig indirekt också på den dolda, Svenska
smygfascistiska sidan. Det är sidan som rent ideologiskt (och faktabaserat)
är det största hotet mot "riktig demokrati". I alternativ A hamnar jag i
samma bevaknings-nätverks-system som straffat och skadat mitt liv i 23 år.
Ska man gå in i ett system där man befordras för att "skada rätt personer"?

Är domstolar för rättvisa? Någon sa att man inte ska blanda ihop juridik och
rättvisa. Finns det över huvud taget någon som helst chans att få rättvisa i
någon enda detalj för en "utpekad rättshaverist"? Det tycks som att både A
och B är riktigt dåliga alternativ...

Det hade varit roligare att planera en semester.

morgan O.

Morgan Ohlson

*** Riskkalkyl - Inget avslut!

Jag satt här i helgen och påbörjade en sorts avrundnings-inlägg till den här
tråden. Så återkom jag till frågan i föregående inlägget. Vilket alternativ
är bäst?

A) Att att lägga sig platt och bara "ta" konsekvenser? ...eller
B) ...att i alla avseenden fortsätta kräva upprättelse?

I riskanalys värderas "risk" nästan alltid högre än "möjlighet". I mitt liv
har solen gått upp varje dag, och den kommer fortsätta med det. Det kallas
induktion.

Men, under mitt vuxna liv har jag också terroriserats kontinuerligt.
Induktion ger då att jag kommer att trakasseras under resten av mitt liv
också. Flera personer har på senare tid gjort antydningar om att det här
varit en brytpunkt. Det syns det inga fakta om. Dessutom har ju folk
återkommande ljugit och manipulerat med mitt liv. I riskkalkalkyler så
räknas "ovisshet" som potentiell risk.

I den långa punktmarkeringen finns det också 2 noterbara sidor. Å den ena
sidan kan man se att där finns vissa spelregler. Men, å den andra svartare
sidan kan det också ses en ond, mer manipulativ sida där man successivt
(helt lögnaktigt) framställt undertecknad som allt mer aggressiv och allt
mer farlig. Otroligt slug, men också grym taktik. Kan man uppfatta det som
någonting annat är förberedelser för den "slutliga avrättningen" (se t.ex
det s.k. polsimordet i Nyköping eller fallet Ulf)? Det här är en tydlig och
otäck iakttagelse. Sådant glömmer man inte.

---

Morgan O.

Morgan Ohlson

---forts

*** Riskkalkyl - Inget avslut! Del2

Pedagogik avser att sända bergripliga signaler som vägleder människor.
Pennalism däremot är ofta terror. Det ger absurda signaler och skapar
negativa cirklar som låser konflikter. Alltså genuin ondska. Det vet väl
alla att t.o.m en frisk hund som vinner en strid ska erbjuda sin
motståndar-hund ett sunt, logiskt läge att avsluta fajten i vapenvila. En
hund som inte gör det är galen och måste avlivas.

Riskkalkylen ger alltså svaret att jag ska fortsätta slåss och kräva total
upprättelse. Varför?

# Det handlar inte om sjuklig "besserwisseranda" /storhetsvansinne
# Det handlar inte heller om schizofreni /psykos (mobbingterm: paranoia)
# ...inte heller handlar det om tidigare förnedring (även om det kanske
borde det).

Nej, det handlar inte ens om "det som har varit" utan faktiskt om "det som
komma skall", FRAMTIDEN. Jag har terroriserats och bevakats i över 20 år och
_inga _fakta_ visar på att det skett någon förändring. Riskanalysen säger
att jag måste bygga försvar inför framtiden.

Detta ska dock inte betraktas som någon åsikts eller avsikts-deklaration.

------
Missa inte! 2007-07- 04 /05 startar jag en mindre serie inlägg där jag
kommer att avslöja bevisen för en organiserad statlig (?) illegal
verksamhet.
.

Morgan O.

Morgan Ohlson

*** Översikt >20 års terror från 1980-tal till år 2000.

Jag har trott att det hela började med en konflikt omkring en statlig
utbildning där jag var elev. Utbildningen var så usel att man kunnat stryka
bort 80% av den utan egentligen konsekvenser. Den aktuella myndigheten, kan
man säga slängde bort cirka >30 miljoner årligen.

Det har visat sig att underligheter skedde redan innan. I den här statliga
verksamheten fanns omfattande pennalism. På stället brukade äldre inryckta
utsätta nya för olika övergrepp. Jag motsatte mig det där lite mer än andra,
och då blossade en konflikt upp. Äldre chefer gjorde ingenting mot mobbarna,
i stället vände sig cheferna mot mig och några till som motsatte oss det
hela. På den arbetsplatsen kunde jag inte stanna.

Strax efter den där utbildningen förstår jag att jag erhöll någon typ av
(olaglig) social dom. Domen har inneburit att jag alltså mobbats
/terroriserats systematiskt under alla år. Genom olika, omfattande förtal
har peunktmarkerarna försökt påskina att det skulle vara motiverat. Mest
skedde det alltså sedan på arbetsplatser. På 2 olika jobb råkade jag ut för
en hel del "vanlig" mobbning, inga extrema ruskigheter om man säger så, men
tillräckligt för att mer eller mindre göra arbete omöjligt.

Under studietiden från 1989 förekom en hel del mobbning också, men mer
begränsat. Hade en sabbatsperiod i studierna. I samband med att jag närmade
mig ett slutbetyg på universitet 1996 så ökade åter terrorn. Det syns nu
efteråt mycket tydligt att mobbning /punktmarkering alltså handlat om att
jag inte skulle få jobba. Förtalet ökade då till rejäla lögnaktigheter.

----att fortsättas...

Morgan O.

I början av denna tråd finns också en sammanställning från åren efter 2000

Morgan Ohlson

*** Översikt >20 års terror från 1980-tal till år 2000. Del2

---forts

Efter slutbetyget var jag alltså arbetslös. Jag deltog dels i ett etablerat
riksdagsparti och i ett par föreningar. På samtliga dessa platser mobbades
jag också, delvis omfattande. En av de mest fascinerande händelserna var när
en av Göteborgs stadsdelsnämnds-ordföranden, helt oprovocerat skrek och
spottade mig i ansiktet. Hur förtal och punktmarkering kunde "förfölja" mig
dit, det förstod jag inte då. Detta utgick troligen från ett förtal som
relaterade till en händelse omkring -97.

Åter igen var det lögnaktigt förtal bakom där man skapade en bild av att jag
var en ryslig människa. Dvs att punktmarkeringen ideligen tycktes motiveras
av omfattande lögner om min person. _ Det tycks som man behövde skäl för att
genomföra terrorn. Dels pågick mobbningen plus att några ganska underliga
händelser inträffade. Idag syns tydligt att jag inte "fick arbeta". Det blev
då också tydligt att jag aktivt isolerades genom att man med olika
manipulationer såg till att vänner, sociala kontaktytor mm försvann. Idag
vet jag att isoleringen i Göteborg initierades, åtminstone delvis från
Karlstad. Senare har man, åter från Karlstad velat anklaga mig för att ha
varit "arbetsskygg" vilket förstås är ett grisigt påstående där anstiftarna
helt svängt sina övergrepp till att vara offrets (min) skuld. Detta helt i
enlighet med det lögnaktiga förtalet som förekommit som helhet. I det här
läget hade jag alltså i princip inte haft en enda träta med någon myndighet
på 15 år.

Det rysliga förtalet i kombination med att jag alltså aldrig gjorde något
ofog under alla dessa år gör att jag idag inte alls tror på förtal från
myndigheter, eller hetsjakter från media. En gissning är att förtalet just
byggs upp som ett hot mot personer i fall de, t.ex inte orkar med terrorn
som alltså vissa i Sverige utsätts för.

Eftersom det finns ett massivt intresse hos en grupp Svenskar att
hemlighålla sådan omfattande, organiserad pennalistisk terror så vill många
dölja detta. Jag kommer därför att berätta om ett seriöst sätt att
manipulera folk, sprida lögner och hur dramatiska provokationer kan
initieras genom omfattande illegal...

Det kommer jag att göra i den här tråden i flera inlägg fr.o.m 2007-07-
04/05.

Morgan O.
.

Morgan Ohlson

*** organiserad statlig olaglig avlyssning D1

Hierarki och hackordning:
För några år sedan stod några personer som inte kände varandra i en pub. De
jämförde Sverige. En sa att Sverige åtminstone hade mindre klassklyftor än
andra länder. En tjej, som hade visat sig stark, nyanserad och mycket
skarpsynt uttryckte sig då som så:
" - Å den andra sidan så har Sverige antagligen världens mest organiserade
och aktivt styrda makthierarki."
Några hummade instämmande, sedan blev det pinsamt tyst.

Jag tror de flesta instämmer i att hennes påstående är sant. Sverige är ett
sånt land. Om t.ex någon kulturpersonlighet råkar göra ett mindre P.K
uttalande i media, då hörs ingenting om eller av den personen på många år...
---

Telefonsamtal med mönster:
På grund av de angrepp m.m som jag utsatts för på senare år har jag sökt
kunskap, information mm en hel del i telefon. Då har det framkommit 4 typer
av märkliga samtal.

I de allra flesta fall har samtalen inletts trevligt. Men, här delar
samtalen upp sig i tydliga grupper.

__Telefonsamtal typ 1: De här samtalen har förlöpt trevligt helt igenom.
Sedan delar samtalen upp sig i 2 undergrupper:
Dels då första samtal varit trevliga och __1a) samtal vid senare tillfälle
också trevligt. Undergruppen __1b) har ett andra samtal, vid senare
tillfälle endera oförklarligt helt vägrats av den andra eller blivit mycket
otrevligt från start.

__Telefonsamtal typ 2: De här samtalen har också startat trevligt. Men, av
någon anledning har tjänsteman /privatperson plötsligt under samtalet endera
brusat upp eller totalt bytt stil. (Jag kallar de 2a) I vissa fall har tj.m
reagerat med ilska och i andra fall har de plötsligt börjat provocera eller
trakassera. Det inte funnits någon rimlig förklaring till den andres
plötsliga attitydförändring.

--- att fortsättas

Morgan O.

Morgan Ohlson

*** Organiserad statlig olaglig avlyssning D2

OBS! >>> I ett antal fall har personen i andra ändan dessutom helt
oförklarligt(?) gjort påståenden eller ställt frågor som rört mig,
trakasserierna eller andra omständigheter som den personen omöjligen kan ha
känt till i förväg. (dessa kallas 2b) <<< OBS!

Betänk: Att vissa tj.m reagerat attackerande direkt i samma samtal (typ 2a),
medan andra tjänstemän (och privatpersoner) har reagerat negativt i samtal
två (typ 1b), några dagar eller veckor senare. Detta är en mycket intressant
iakttagelse! Speciellt det att vissa alltså bytt attityd INTE I SAMMA SAMTAL
(1b) utan alltså i mellantiden.
_ Dessutom är ju de där konstiga asociationerna (2b) till mitt ärende som
vissa gjort, som de absolut inte borde känna till mycket märkliga. Under
många år har det blivit en hel del såna sonderande samtal för att söka
fakta. Av dessa har cirka 20 samtal synnerligen tydligt placerat sig till
vardera typ 1 och 2.

Notoriska utredare vill se fakta bakom mystik. Humanister vet ju att mystik
inte finns. Alltså måste den avslöjas. (Skriver avkortat) Efter lojt
pusslande tog det hela form för några veckor sedan. Observera typ 2b som
påvisar att personer fått sakfakta /info om mina omständigheter på något
(oförklarligt?) vis.

Det hela bygger på och förklaras av sveriges makthierarkiska system som
diskuterades i inledningen (ovan) och personers delaktighet i de
smygnazistiska nätverken. Vissa har hög status och andra har låg. Sådan
statusnivå följer antagligen BARA DELVIS anställning eller lön. Det finns
troligen dels en yrkesnivå och en smygnazistisk (terror-) status som är helt
eller nästan helt skilda. Om du själv helt saknar insikt om vad jag nu talar
om, då kan vi sluta oss till att du alltså har ganska låg sådan status.
Sambandet här kan vara både "Frimureri" och även mer exakt vilket personligt
nätverk man ingår i.

---- forts.

Morgan O.

Morgan Ohlson

*** Organiserad statlig olaglig avlyssning Del 3

Anta (spekulation) att en person avlyssnar telefon för (vissa) utpekade
/punktmarkerade personer ungefär som gruppsamtal. TelefonÖvervakaren [TelÖv]
är inkoplad så att jag (offret /måltavlan) aldrig kan höra TelÖv.
TelefonÖvervakaren har antagligen modern datautrustning med
nummerpresentation, personuppgifter mm. Med en knapptryckning kan TelÖv tala
med den andra personen. I de fall då den jag talar med har låg nazi-status
så får TelÖv ej kontakta den. Detta är viktigt! I de fall där den andra i
samtalet är en hög-rankad person i pennalist-systemet så kan TelÖv direkt ge
olika direktiv i telefon.

TelÖv kan:
# Be personen att provocera, trakassera, "droppa okända fakta" eller fråga
vissa saker, t.ex om integritetskränkande saker.
# utsätta måltavlan för utstuderad psykologisk testning
# feltolka humor, ironi eller "informellt skitsnack" som graverande psykisk
sjukdom, hot eller dylikt. (t.ex dumheter sagt mellan ett par i en
skilsmässa)
# Enväldigt överdriva eller förminska en persons psykiska status och föra
manipulerade fakta vidare.

I det fall att tj.m har låg pennalist-status så kan TelÖv inte agera i
samtalet. Om så behövs kan man kontakta chef i organisationen efteråt. Via
chefen kan olika åtgärder initieras som att den aktuella tj.m /handläggaren:
# frånkopplas ärendet
# uppmanas vägra samtala med den aktuella personen
# hänvisar till chef eller annan anvisad handläggare

Genom hänvisningar kan måltavlan vid senare tillfällen slussas vidare till
en handläggare eller t.ex gruppchef som är betrodd i trakasseriärenden.
Därigenom kan en måltavla vid nästa tillfälle hänvisas till en kontakt där
TelÖv åter kan agera. Ett flertal telefonsamtal med myndigheter har just
kopplats just så här, från en positiv första kontakt över till andra
personer som varit starkt negativa. Det vill säga att det varit uppenbart
att det inte varit tj.m avsikt att bistå eller informera ytterligare.

...fortsättning följer
.

Morgan O

Morgan Ohlson

.

*** Organiserad statlig olaglig avlyssning D4

Lynschnings-ideologi: Ageranden eller iakttagelser av TelÖv kan aldrig
överklagas, aldrig omprövas och dessa fakta kan aldrig utlämnas eftersom det
hemlighålls maximalt. Man ska också inse att detta innebär att ganska många
känner till systemet men självklart måste tiga som muren. Det blir alltså
ett system där den "fina eliten" övervakar de "utpekade" Men, eliten styr
också fotsoldater. Etablissemangseliten, de vet teorierna och metoderna
medan åtskilliga av "kanonmaten" är arbetar-myror som aldrig kommer att
förstå något annat än att de ska vara lydiga redskap.

Genom avlyssningen med en aktiv telefonövervakare [TelÖv] kan man alltså
genomföra mycket avancerad terror exempelvis genom att skapa ett sken av att
en person skulle vara känd av, nästan varenda tjänsteman i hela Sverige.
Personer kan också utsättas för extrema provokationer som initieras, noteras
och registreras av TelÖv. Utifrån detta kan man ta sanna, normala grunder
och blåsa upp dem till omfattande förtal. Detta är en långt mer avancerad
metod att chocka och förnedra personer än vad som omtalas i exempelvis
internet-sidor om "group stalking". Syftet är dock uppenbart och det är att
villkorslöst utsätta måltavlan för maximala, omtumlande och chockerande
kränkningar. I denna omfattning måste avsikten uppfattas att uppsåtligt
förvandla förtalade medborgare till vårdpaket, och att etikettera dem med
psykiatriska diagnoser. Som var och en förstår är graden av provokation och
lagbrott också en nästan helt direkt indikator över graden av förnedring och
kränkning som sker. Det syns bevisat att enskilda laglydiga Svenskar kan
utpekas och förföljas på samma eller liknande nivå som organiserade
brottslingar och /eller terrorister. Självklart utgör detta förnedring av
laglydiga, friska personer på helt omänsklig nivå.

Kom ihåg! Runt om i Sverige slås kvinnor ihjäl av män. Vissa får inget
skydd. Samtidigt finns andra helt ofarliga personer som terroriseras med
omfattande insatser mest av vad som tycks vara av etablissemangets "nöje",
inget annat!

(Minns ni Ebbe Karlsson som efter Palmemordet ertappades med omfattande
illegal avlyssningsutrustning. Hur skulle den användas? Normal
telefonavlyssning som här avses, det sker förstås direkt via telenätets
vanliga installationer)

...forts

Morgan O.

Morgan Ohlson

Organiserad statlig olaglig avlyssning Del5

Falska påståenden om sjukdom:
Enligt lag finns möjlighet att ge medborgare sjukdomsdiagnoser utan att den
delges. Endera sker avlyssning alltså HELT OLAGLIGT eller så föregås den av
hemlighållna diagnoser där medborgare utpekas som sjuka utan deras vetskap.
Jag har inte lyckats kontrollera hur detta fungerar, om det finns en praxis
eller inte. Sannolikt beror detta på att man (TelÖv?) tillser att jag vägras
all sådan information. Att hela de sociala och psykiatriska sektorerna av
Sverige är föråldrade övergrepps-maskiner, delvis utformade JUST FÖR ATT
DÖLJA VERKSAMHETER står helt klart. Det är bara att granska de rapporterings
och övervakningssystem som finns. Det syns! Dessa syns mest av allt som
teaterkulisser avsedda att ge ett falskt genuint intryck.

Pga detta kan utpekade sjuka...
(typ politiskt grundade falska diagnoser som rättshaverist, "falsk paranoia"
eller Aspergerpersonlighet, vilket också är en falsk diagnos)
...förföljas betydligt grövre och mer kränkande än vad som sker mot
kriminella(?).

Detta är helt logiskt, men inte acceptabelt. Dessutom är det så att
telefonsamtal enligt typen 2b NÄSTAN OMÖJLIGEN KAN GÅ TILL PÅ NÅGOT ANNAT
SÄTT än personlig avlyssning. Enbart den metoden medger att man taktiskt kan
"droppa provocerande påståenden" genom oförutsägbara telefonsamtal. Sådant
har jag sett massor av. I alternativen 1a /1b kan man bland annat ganska
enkelt hindra måltavlor från att få jobb. Eller så kan man omvänt se till
att någon får jobb i vissa organisationer där man kan ordna med
"övervakning". I denna totalt organiserade terror kan i princip ingen
vidtalad vägra att delta. Trycket tycks vara omfattande. Därav att även min
ombudsman (Jusek) deltagit i att ordna upplägg för, och även själv
terroriserat undertecknad.

Om jag tror på det här med avlyssning? Vet inte, men det är logiskt och
bevisningen är stark. Fakta talar sitt tydliga språk.

Med största sannolikhet finns redan idag ett liknande system för epost.

---
Observera! Det finns inga motiv från min sida att ljuga om Sverige. Det som
är illa, det är illa. Det som är bra är bra. Analysen är logisk, liksom
slutsatsen och många (flertalet) av samtalen finns dokumenterade.
----

Morgan O.

Rolf Martens

In article <y6xwroq1jnon$.omsik7se...@40tude.net>,
morgan...@comhem.se says...

Det där med att försöka få folk att tro att någon är "psyksjuk",
t.ex. ifall han/hon har några obekväma synpunkter, är ju ett gammalt
hederligt trick. Det körde t.ex. de socialimperialistiska
styrande i tidigare Sovjetunionen rätt mycket med, och sjukdomen
kallades där av somliga för "Andropov-syndromet", efter en KGB-chef
och senare president. I Väst är det inte okänt heller. Jag kan t.ex.
berätta om en och annan mer eller mindre farsartad sak i
sammanhanget.

Se finns det också, i större skala så att säga, påhittade sjukdomar
som bara aldrig har funnits men som det "behövs" giftiga mediciner
eller vaccineringar mot: "AIDS", "smittsam fågelinfluensa".

Jag skrev lite om det där i mitt "FÖRENA ER! Info #258se: Om
kvacksalverikrigföring (1)", med ett flygblad från 1 maj i år.
Se min hemsida.

Rolf M.
www.rolf-martens.com

Mikael O. Bonnier

Morgan Ohlson skrev:

Jag kan inte direkt påstå att jag har en känsla av att mina
telefonsamtal är avlyssnade. Jag befinner mig kanske i ett tidigare
stadium av trakasserier än det du kommit till. Jag brukar ibland spela
in samtal till och från myndigheter så att de inte senare kan komma med
falska beskyllningar om hot och liknande.

Om du har problem med avlyssning av e-post så kan du använda dig av
darknet som TOR. Möjligen kan du använda Skype för telefonsamtal ty det
lär försvåra för avlyssnarna. Det finns speciella CD-ROM:er som du
bootar datorn från och som gör att du använder Internet med darknet
<http://kaos.to/cms/projects/releases/anonym.os-livecd.html>. Med denna
CD-ROM i kan du registrera ett konto hos valfri webbaserad
e-postleverantör. Sedan kan du i varje fall skicka anonyma e-brev (dock
troligen ej krypterade).

Rapportera gärna in misstänkta nazister till AFA eller andra
organisationer som arbetar mot fascism. AFA gör bl.a. livet besvärligt
för nazister. AFA verkar dock mest kämpa mot nazister från
arbetarklassen, ty de vill hindra att arbetarklassen splittras. Jag
anser att detta synsätt är lite förlegat ty det finns t.ex. fattiga egna
företagare som mer påminner om arbetare än vad vissa anställda gör. Jag
anser att man måste komma åt de dolda nazistiska nätverken inom t.ex.
psykiatrin som finansierar nazisterna på gatorna som oftast numera är
inriktade på att hjärnskada sina offer (de anser väl att de lobotomerar
folk med stålhättade stövlar). Jag är själv inte medlem i AFA och anser
egentligen att nazisterna måste bekämpas inom rättssystemet, ty man bör
respektera deras mänskliga rättigheter om en rättvis rättegång även om
de inte respekterar vissa andras mänskliga rättigheter (det finns även
en risk att fel personer drabbas). Men det är klart att om situationen
urartar och rättssystemet är alltför kraftigt infiltrerat av nazister
eller personer som indoktrinerats att tro att antinazister är paranoida
och kan diskrimineras utan vidare så måste man börja göra motstånd. Man
vet vilka myndighetspersoner som kan vara nazister ty de respekterar ej
mänskliga rättigheter om t.ex. en rättvis rättegång. En psykiater som
använder ECT mot ofrivilliga personer som ej är självmördare är nazist.

Jag hittade en intressant krönika på SVT som är relaterat till detta ämne:
Jag läste en artikel idag på SVT som berör detta ärende:
http://www.svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=71402&a=861161
"David Eberhard: Bakom rädslan lurar fascisten"

Kanske är detta den första icke-nazistiske psykiatern i Sverige, men
troligen inte eftersom han är chef på en avdelning där folk troligen
utsätts för ECT mot sin vilja. Dessutom hade han talat hos
Högerjuristerna: <http://hogerjuristerna.org/index.php?id=4>. En
förening för extremhögerns jurister? Brunvänsterns jurister är dock inte
bättre.

Morgan Ohlson

När man säger att något är "gammalt" så blir det ju indirekt ett påstående
om att det också är oviktigt.

För egen del anser jag liksom tvärt om, att för varje dag sådan gammal skit
dras med ÄR SVERIGE OMÖJLIGT ATT BETRAKTA SOM RIKTIG DEMOKRATI. Eftersom
också avlyssningen tycks användas (se även Nyköpingsfallet) som
terrorredskap är det som jag ser det synnerligen allvarligt och placerar
Sverige i banan-gruppen.

Sanningar kan formuleras endera likgiltigt, eller med emfas!

Morgan O.

Morgan Ohlson

On Tue, 10 Jul 2007 12:47:45 +0200, Mikael O. Bonnier wrote:

> [...]
> in samtal till och från myndigheter så att de inte senare kan komma med
> falska beskyllningar om hot och liknande.

Notera att det inte handlar om expliceta hot, snarar eär det just att de har
droppat olika typer av fakta, som den personen el. tjm verkligen inte SKA
VETA... detta har de gjort som en sorts medveten provokation. Man kan säg
aatt TelÖv måste ha handlett vissa tj.m i exakt vad de skulle säga etc.

> [...]
> CD-ROM i kan du registrera ett konto hos valfri webbaserad
> e-postleverantör. Sedan kan du i varje fall skicka anonyma e-brev (dock

Du har ju rätt, men jag är ingen jäkla spion. Om jag söker ett jobb, så vill
jag ju tro... (vilket jag numer vet är fel) att jag säker det jobbet
"själv". Nu har jag förstått att det kan gå till så att en person under en
period nekas jobb med aktivitet av TelÖv. Nästa stund vill man i fas med
terrorna att man ska jobba, kanske för att där kunna attackeras ansikte mot
ansikte... och då kan TelÖv agera för att man snabbt ska komma in på ett
jobb.

Vad säger man då till en arbetsgivare om att man håller på och krypterar sin
epost, hur normalt verkar det på en tiogradig skala? Så sånt kan man ju inte
hålla på med.

> [...]
> för nazister. AFA verkar dock mest kämpa mot nazister från
> arbetarklassen, ty de vill hindra att arbetarklassen splittras.

Problemet här är ju att varenda sate tvingas delta, annars åker de också på
denna skiten.

# Jag vet en som på liknande sätt fråntogs ett företag.
# jag vet ytterligare en peson som terroriserats på nästan exakt samma sätt
som jag. Även mot honom använde de "eget barn" som torped mot honom. Han
förlorade också ett jobb och blev kort därefter överfallen på en gata strax
utanför sin bostad (exakt samma mönster som för mig).
# en kille som inte ville ge upp en utpekad kompis förlorade jobb och
flickvän.
# flera persone rsom har deltagit i att isolera folk har belönats med
styrelseposter i föreningar.
# Samtliga tj.m på AF i Karlstad som deltagit i att uppsåtligen sparka ut
mig har omedelbart därefter befordrats AF-chefen har blivit LAN-direktör.
Gruppchefen blev AF-chef och min dåv. handläggare har befordrats
"specialhandläggare"

...listan är idag så jävla lååång! Jag har en samling noteringar som idag
har passerat >1000 anteckningar.

> [...]
> psykiatrin som finansierar nazisterna på gatorna som oftast numera är
> inriktade på att hjärnskada sina offer (de anser väl att de lobotomerar

Tyvärr är det nog så illa att detta handlar om "vanliga nätverk" för vanliga
Svenskar, som när det hettar till visar sig stödja nazistiska idéer hela
vägen.

Glöm inte att även de "vanliga ordenssällskapen" svär eder etc. i blodsriter
med äkta döskallar mm. Dvs att det även där finns tydliga , erkända inslag
av satanism.

Anstiftarna, lokalt är ju mina f.d. vänner sedan tonåren och jag vet mycket
väl vilka dom är. Mysiken omkring detta är minimal eller noll, och det är
också en av de riktigt otäcka aspekterna justatt det handlar om "vanligt
folk" som genom åren utvecklar stöd för starkt fascistiska tankegångar.

(Det har rent organisatoriskt framkommit att SD definitivt har stöd även
bland folk som s.a.s inte (vågar) röstar på dem)

> [...]
>
> Kanske är detta den första icke-nazistiske psykiatern i Sverige, men
> troligen inte eftersom han är chef på en avdelning där folk troligen

Som kritiker binder man omedelbart ris åt egen rygg så snart man andas
"mystik". Du har ju i princip rätt, men det får en lite magisk överton när
du berättar om det. Jag tar den med en lagom nypa salt, men många andra
stänger bums av öronen helt.
Om man inte kan peka ut exakt vem, då kan det ibland vara bättre att tiga
och samla fakta ett tag. Just den sortens självkritik måste man nog duscha i
både morgon, middag och kväll. fast såklart, ibland har man andra fakta så
att det räcker och blir över.

Säkerligen finns det mänskliga psykiatriker också, men med den historia
psykiatrin har kanske dte finns skäl att ana att vissa karraktärsdrag
belönas vid befordran.

Morgan O.
.

Morgan Ohlson

.

*** Avlyssning 6: Ein, zwei, drei,

...nazi polizei!

Jag kommer inte att berätta hur, det är en trasslig historia... men för
några år sedan hade jag en kontakt som kom att innehålla ganska mycket fakta
utan att det egentligen var meningen.

P.g.a den händelsen vågar jag påstå, typ en kvalificerad gissning att den
systematiska, men olagliga telefonavlyssningen även mot laglydiga
medborgare...

...SKER FRÅN POLISEN i en funktion som kallas WILMA
(kan ha varit lokal benämning).

De som begriper någonting om statskunskap /organisationsteori inser förstås
att den här typen av elit-operationer mot vanliga medborgare driver fram
enorma klyftor. Vilket man avser det eller inte forcerar detta fram förakt
mellan folket och eliten, mellan folket och polisen. Om en vanlig Svensk
utsätts för polisvåld kan det helt enkelt bero på att polisen är van vid att
eliten är "fin", polisen är "fin", men att vanliga människor är statens
egendom att övervaka och terrorisera som det dem behagar. Det är ju så saker
verkligen fungerar bakom kulisserna i det svarta Sverige.

Morgan O.
.

Morgan Ohlson

*** Organiserad statlig olaglig avlyssning Del 7a

Tänkte jag skulle ta några konkreta exempel på avlyssnings-Sverige. För
cirka 1½ år sedan hade jag blivit helt varse att jag var utsatt för
omfattande, olaglig terror. Det ena exemplet är mer omfattande medan det
andra är mindre, men dagsaktuellt.

En tid innan hade en statlig myndighet, på sin telefonservice infört att man
kunde knappa in sitt personnummer. Datarösten i telefonen sa att det skulle
snabba upp både kötid och handläggning. På ganska kort tid hände det sig att
jag hade flera ärenden med den där myndigheten.

1'a exempel (TelÖv eller inte är frågan?)
Vid 2 tillfällen knappade jag då in personnummer. Vid båda de här
tillfällena fick jag tala med yngre manliga tj.m, Riktiga macho-fånar som
mörkade sin röst, och lät tok-överspända och de jävlades med än det ena och
än det andra. I samtalen hände följande:

# Märkliga avbrott, som tycktes skapade
# Tjm kunde missförstå de enklaste saker, typ 10 gånger i rad.
# När de väl förstod, just då lägligt påstod de att deras dator "stannade"
och sedan hade de glömt, så man skulle börja om igen med åtskilliga
omtagningar.
# Plötsligt kunde de säga dumma eller konstiga saker
# Efter att de frågat i omgångar, sammantaget 20 gånger om samma sak, kunde
de plötsligt säga... "Nu är det klart!". Då, pga av att det först varit så
svårbegripligt för dem så frågade jag ju hur de hade bestämt och skrivit i
min "logg". Då vägrade de svara på det, fast att jag självklart har rätt att
få reda på deras agerande /beslut etc.

...de enklaste saker, som borde ha klarats av på 10 minuter kunde ta 1
timme.

Morgan O.

Morgan Ohlson

*** Organiserad statlig olaglig avlyssning Del 7b

Kort tid senare så testade jag den där myndigheten genom att ringa ömsom med
att knappa in mitt personnummer och ömsom genom att INTE göra det. Varje
gång som jag undvek att knappa in personnumret hamnade jag hos helt normala,
trevliga handläggare. Det som förfaller sannolikt är att de vanliga tj.m har
normal-låg pennalist status och därför inte fick några direktiv av TelÖv.
Tjm som fick mitt samtal, när jag angav personnummer hade högre nazi-status
och fick alltså direktiv av TelÖv hur de skulle trakassera. Det här exemplet
avser alltså en lite större, service-myndighet där jag kunnat göra egna små
test.

Det senaste, ett mindre exempel men helt dagsaktuellt är att min
internetbank har lagt in "fel" bara på min banksida (troligen). Felet är av
sådan art att det troligen vore omöjligt för banken att ha ett sådant fel
över en längre period. Det förhindrar nämligen all aktivitet på en hel
sektion av internetbanken. För mig har nu det felet bestått >1 månad vilket
förefaller helt orimligt för en seriös internetbank. Tidigare har de löst
"äkta fel" inom bara någon timme från att de uppstått. med det nu skapade
felet måste jag alltså ringa banken för personlig service vilket inbjuder
TelÖv i sammanhanget igen. Det skapas alltså ett nytt, extra övervaknings
och trakasseritillfälle.

När jag nu ringde banken häromdagen så uppstod, liksom förra tillfället
flera omotiverade och konstiga avbrott (som inte tycktes bekymra banktj.m).
Dessa underliga avbrott är typiska för personal som inte är vana att ta
order av TelÖv och därför måste avbryta helt en stund för att kunna ta emot
"direktiv". OBS! Sådant är antagligen bara känt inom banken på lagom låg
nivå. Banken kanske inte alls skulle godta detta om det vore känt på
exekutiv nivå. I övrigt agerar banken korrekt, men det är förstås ganska
kränkande att ständigt utsättas för olika grad av det här tramset som
baseras på avlyssning i kombination med de betydligt värre aktiviteterna.

De här exemplen 7a och 7b är inte livsavgörande. Problemet är att detta är
små pusselbitar, i en för övrigt synnerligen omfattande terror.
.

Morgan O.

Mikael O. Bonnier

Morgan Ohlson skrev:

> [...]
> avser alltså en lite större, service-myndighet där jag kunnat göra egna små

Jag har ringt till t.ex. AMS för att ställa någon fråga om regler och då
har jag plötsligt och helt ovidkommande blivit förhörd av en ung
överspänd man om vilka jobb jag sökt under hot om avstängning från
a-kassan. Som tur var hade jag datorn igång och kunde kolla e-post om
skickade ansökningar.

> [...]
>
> De här exemplen 7a och 7b är inte livsavgörande. Problemet är att detta är
> små pusselbitar, i en för övrigt synnerligen omfattande terror.

Om det är som du säger så måste de med hög nazistatus som talar i
telefon med allmänheten på myndigheter ha två lurar med olika ljud i
vardera öra (eftersom du inte kan höra Tel.Öv. direkt). För dem som inte
har dessa uppdrag så ofta så kanske det räcker med att bryta det externa
samtalet.

Det skulle vara intressant att veta om myndigheter använder inknappat
personnummer såsom du säger (ett CRM-system) för att koppla statligt
mobbade personer till handläggare med hög nazistatus.

Det borde finns spår av inköp och underhåll av dessa system.

Kan du inte spela in samtalen? Utrustning finns på t.ex. Kjell & Co.

Morgan Ohlson

On Thu, 12 Jul 2007 13:26:38 +0200, Mikael O. Bonnier wrote:

> [...]
> överspänd man om vilka jobb jag sökt under hot om avstängning från
> a-kassan. Som tur var hade jag datorn igång och kunde kolla e-post om

Frågor om dina jobbansökningar är ju inte konstigt... om du talar med AMS
alltså. det är ju deras jobb i direkt mening liksom.

Men, visst självklart kan det också gå till överdrift och vara en sorts
provokation. Men, det är antagligen helt omöjligt att bevisa eftersom det är
deras jobb.

Jag tror nog att det är tekniskt möjligt att ha ett, ska vi kalla det för
"filtrerat 3-partssamtal".

> Det skulle vara intressant att veta om myndigheter använder inknappat
> personnummer såsom du säger (ett CRM-system) för att koppla statligt
> mobbade personer till handläggare med hög nazistatus.

AF har ju numer vad som kallas AF Kundrelationer som är en kombinerad
klagomåls och utrednings-sektion. Där arbetar vad AF kallar
"spacialhandläggare" elle rnågot i den stilen.

AF-handläggaren som manipulerade runt och ljög i omgång efter omgång för att
till slut knycka min aktivitetsgaranti befordrades dit direkt efter (sep
2006).

> Det borde finns spår av inköp och underhåll av dessa system.

Detta är nog inte det minsta konstigt i en AXC-växel.

> Kan du inte spela in samtalen? Utrustning finns på t.ex. Kjell & Co.

;o)

Morgan O.

Morgan Ohlson

.

Skandalsanningen nu, vi avlyssnar!

070712 Kl 14:29 skriver en debattör i ett annat forum följande.

-------------------
Jag får egentligen inte berätta det här men jag litar på att min anonymitet
bibehålls. Jag arbetar på en myndighet och medborgare som ringer till oss
slår in personnumret för att, som det heter, få snabbare service. Men datorn
övervakar de som står i telefonkö och de som är registrerade som orosmoment
hamnar i en lång kö, tror de, samtidigt som en handläggare kontaktas om hur
den här personen skall bemötas. Allt det Morgan skriver är helt och hållet
sant. När de väl kommer fram i kön har man fått klara direktiv och det finns
även en medlyssnare till samtalet, som kan kommunicera med handläggaren både
via en chatfunktion som öppnar sig i IP-telefoninsrutan och genom att gå in
och direkt tala.
--------------------

.

Morgan O.

Rolf Martens

In article <44yjfqcaj5r9$.17j03pyss4iny$.d...@40tude.net>,
morgan...@comhem.se says...

Mycket intressant information. Det där är alltså ännu värre än
vad man kunde ana tidigare. Ytterligare ett skäl till att de där
styrande absolut måste sparkas ut från all makt och (åtminstone)
sättas i fängelse. Något som bara kan göras på internationell
bas, förstås, och det kommer att bli svårt. Men gå, det kommer
det att göra så småningom, tror jag bestämt.

Rolf M.
www.rolf-martens.com

Morgan Ohlson

On Thu, 12 Jul 2007 13:43:36 GMT, Rolf Martens wrote:

> In article <44yjfqcaj5r9$.17j03pyss4iny$.d...@40tude.net>,
> morgan...@comhem.se says...

> Mycket intressant information. Det där är alltså ännu värre än
> vad man kunde ana tidigare.

För många år sedan, när jag jobbade i industrin lärde jag mig en sak. När
ryktet kom att något beslut skulle tas om typ 6 månader eller ett år, då var
besluten redan tagna och projekteringen redan påbörjad. Gång på gång visade
det sig vara just så.

Politiker i västvärlden stiftar inte lagar som rör "okända fenomen" förrän
de börjar bli rädda att bli ertappade. ...och även polisen informerar
antagligen inte heller politiker om vilken teknik som de har, förrän de
känner att det blir tvunget.

Lika brukar det vara med film. När det kommer en ny Die Hard eller James
Bond, då brukar verklighetens teknik inom "spionbranschen" (avlyssning mm)
redan ha passerat det som ses på filmduken.

> [...]
> bas, förstås, och det kommer att bli svårt. Men gå, det kommer
> det att göra så småningom, tror jag bestämt.

*ha ha* Jo, snacka går ju ;o)

Morgan O.

mik...@df.lth.se

On 12 Juli, 14:04, Morgan Ohlson <morgan.ohl...@comhem.se> wrote:

> Frågor om dina jobbansökningar är ju inte konstigt... om du talar med AMS
> alltså. det är ju deras jobb i direkt mening liksom.

Inte när man ringer till ett centralt nummer för att fråga om regler.
Enligt Förvaltningslagen skall ärenden hanteras så billigt som
möjligt. Att ta upp min tid och deras med onödiga frågor är i strid
med Förvaltningslagen. AMS kan inte fördröja vanliga telefonsamtal med
onödiga utfrågningar eller byte till specialhandläggare utan att bryta
mot kravet på billig förvaltning. Om något sådant inträffar igen så JO-
anmäler jag.

> Men, visst självklart kan det också gå till överdrift och vara en sorts
> provokation. Men, det är antagligen helt omöjligt att bevisa eftersom det är
> deras jobb.

Det var nog en provokation och ett sätt att missbruka makt. Det är
inte denna telefonpersons jobb att fråga om detta ty jag har en annan
handläggare.

Du skulle kunna råka knappa in fel personnummer och se hur de hanterar
det. Jag kan fixa ett mobiltelefonprogram som konstruerar giltiga
personnummer.

> [...]
> 2006).

> Detta är nog inte det minsta konstigt i en AXC-växel.

Bra med bevis på brott mot Förvaltningslagen.

Morgan Ohlson

*** Avlyssning 8a: Konspirationen /statskuppen

Avlyssningarna bryter på omfattande vis mot vad som kan kallas "Det
demokratiska Rättssamhället". Det finns massor av argument, men i synnerhet
framstår 4 stycken grundläggande och mycket allvarliga områden.

1) Avlyssningens teknik och organisation

2) Psykologiska metoder för manipulation, förföljelser, provokationer,
testning och terror.

3) Brottet mot Svensk lag /grundlag (Mot kungen (statschef), folket,
konstitutionen). Att jantelag upphöjts att stå över Svensk lag är en
statskupp mot den Svenska konstitutionen (straff: högföräderi motsv)

4) Ideologi och elitistisk mall. De nazistiska idealbilder som ligger till
grund för urvalet av personer som ska bli "översittarna" och vilka som ska
bli de bevakade /terroriserade.

Värst av detta är punkt 3 och sedan 2. Punkt 4 är allvarlig i det att mål
och motiv där kan döljas bakom psykologiska spetsfundigheter.

Dels känner jag till flera fall utöver mitt eget. Samtliga, vanliga, friska
icke-kriminella personer. Därigenom har jag en viss insikt omkring vilken
sorts personligheter som tycks mer drabbade av det här systemet än andra.
Dessutom är det så att system, liknande det här avlyssningssystemet har en
förmåga att "fånga upp" vissa typer av signaler, men inte andra. Slutligen
har jag varseblivit hur trycket och manipulationerna mot mig sett ut, vilket
också ger signaler om övervakningssystemets ideologiska syn på "den rätta
människan". (inget som jag önskar på det sättet)

Även om t.ex riksdagsmän och högre tj.m känner till detta systemet så är det
mycket få, knappast någon som har kompetensen att avgöra vilken sorts
personligheter som bör övervakas eller inte. Här finns otvivelaktigt ett
rasavelstänkande i extremt översittarperspetiv. Det innebär att högre
folkvalda, som har insyn i det här ändå är helt i psykiatrikernas (och ev.
psykologernas) makt. Det är då inte svårt att förstå ungefär hur
förespråkare av ett så auktoritärt system tänker och vad de har för
ideologisk hemvist. Dessa personer är extrem-elitister.

Morgan O.
.

Morgan Ohlson

On Fri, 13 Jul 2007 16:25:31 -0700, mik...@df.lth.se wrote:

> Inte när man ringer till ett centralt nummer för att fråga om regler.

Nja, där får man nog ine att man måste ha en lite vidare tolkning. Visst kan
dom ha provocerat, inte tu tal om det... men visst har de rätt att fråga dig
eftersom det är en angelägenhet för AMS.

> Enligt Förvaltningslagen skall ärenden hanteras så billigt som
> möjligt.

Ja, men då hamnar du i en sorts "dravel-bevisning". Det gäller förstås att
svälja mygg och skjuta på kamelerna annars gör man ju bort sig.... Även om
du i detalj har rätt...

/.../

> Det var nog en provokation och ett sätt att missbruka makt. Det är
> inte denna telefonpersons jobb att fråga om detta ty jag har en annan
> handläggare.

Visst, men det kan ju finns sådant som är mer relevant att bevisa liksom.

/.../

> Du skulle kunna råka knappa in fel personnummer och se hur de hanterar
> det. Jag kan fixa ett mobiltelefonprogram som konstruerar giltiga
> personnummer.

Jo, man kan alltid göra mer...

> Bra med bevis på brott mot Förvaltningslagen.

Har du tänkt på varför man nästan aldrig ser reklam för seriösa digitala
fickminnen i Sverige? ...mer än möjligen företag som är direkt inriktade på
t.ex läkare. Modernaste fickminnen till bra pris köps därför bäst via t.
Technicdirect, Pixmania m.fl.

Det är toksjukt egentligen. Precis allting är det restriktioner på (eller
påhittade sådana) i Sverige. Går du till en teateraffär får du bara köpa
leksaksprylar. Om du ber att få köpa riktigt, t.ex mask-silikone då frågar
dom vilken proffsteater du inhandlar för. ...annars får du inte köpa. Lärde
mig det i samband med en halloween på 90-talet.

Morgan O.

Morgan Ohlson

.

*** Ledande och naiva journalister

Lyssnade idag (söndag morgon ~09:30) på GMV-panelen SR P1 (Göran Greider,
Dalademokraten, Karin Rebas, Dagens Nyheter och Carl Rudbeck, krönikör för
Sydsvenskan). En av de frågor som de kort berörde var huruvida det behövs en
ny Svensk identitet, bl.a som svar på invandringen.
http://www.sr.se/cgi-bin/p1/program/index.asp?programid=438

Det jag fann anmärkningsvärt var att ingen av dem berörde den strukturella
rasismen. I princip resonerade de alla 3 om att det, ifall det behövs en ny
identitet så kommer den att skapa sig själv. Men de, som ju är handplockade
för att vara bland de klokaste journalisterna. Ändå missar de en central
del, en mycket viktig aspekt, kanske den helt avgörande faktorn helt och
hållet.

De viktigaste och farligaste delarna i en identitet är de delar som är
planerade, organiserade och som dessutom har lång traditionell förankring.
Nu har vi inget... eller möjligen ett helt obetydligt KKK här i Sverige. Men
det är, från USA då ett exempel på hur farliga krafter kan leva kvar under
mycket lång tid och spöka till det som vi kanske vill tro är en spontan
identitet. I Sverige finns knappast KKK. Men, den organiserade utslagningen
och de sociala domar som utdöms genom aktiva nätverk är naturligtvis en
stark del i den Svenska identiteten. Det som jag beskriver tvärs igenom den
här tråden är knappast något KKK, men en verksamhet som är organiserad,
planerad och som har traditioner på liknande sätt som KKK. I princip
samtliga de iakttagelser och fakta som har framlagts i den här tråden
beskriver just aktiva, och minst delvis permanentade nätverk.

I sin utredning talade Masud Kamahli om strukturell rasism och
främlingsfientlighet. Nätverk som det ovan beskrivna och alltså mer "fasta
strukturer", vilket alltså urskiljer och dömer enskilda Svenskar lär,
naturligtvis vara mycket kritiskt och förmodligen än mer negativt mot
invandrade. Det som Kamahli talar om och det som jag här beskriver är alltså
i stora delar samma saker, samma resultat, dock ur något annorlunda
perspektiv.

Jag blev förvånad över den naivitet, med vilken dessa journalister
bemöter... eller snarare helt missar de organiserade krafter som är en del
av den Svenska identiteten. Folk som nonchalerar jantelagen, som ett
skönlitterärt kuriosa har definitivt missat en mycket viktig och ihärdig
faktor i Svenskt samhällsliv.

Morgan O.

.

Morgan Ohlson

.

*** Organiserad terror - taktiken återkommer

Tidigare kunde jag konstatera att jag vid 2 tillfällen utsatts för exakt
samma "terrorschema".

1) anställning
2) mobbning /terror
3) avsked
4) överfall /misshandel 6 månader senare.

För en tid sedan kom jag att tänka på vad en bekant X råkade ut för, många
år bakåt. Jag anonymiserar detta rejält för att skydda X och texten kan bli
lite "hackig".

Kompisen som jag då känt flera år berättade att hen* då, både på sitt nya
jobb och även privat utsattes för "konstiga saker" och redogjorde för en
del. Vi diskuterade det bara ytligt. Kort därefter bytte X snabbt och
lustigt jobb. Hen berättade då att någon antagligen hade förstört ett antal
saker på jäkelskap och det var ganska allvarligt. Det framkom också att det
hade kopplingar till dennes föregående jobb. Man vill ju egentligen inte
riktigt tro på sånt. Det här var långt innan jag analyserat och insett
vidden av terrorn mot mig själv. Men, jag kände den där personen och visste
att hen hade en del konstnärliga talanger, men att X också var en pålitlig
person både i vardagen och t.ex yrkesmässigt.

Bara en kort tid, någon månad senare blev X överfallen en kväll, inte långt
från sin bostad.

Idag inser jag att det som X råkade ut för, först med omfattande
mobbnings-terror på jobb och cirka en månad därefter fysisk överfallen på
fritid. Det är nästan identiskt förlopp, som det jag utsattes för 2001 och
2006, se ovan i tråden. (händelser före 1990 utelämnade). _Detta _är _det
_3'e _nästan _helt _identiska _fallet_ med terror på arbetsplats (i lag
förbjudet) och som utmynnar i överfall /misshandel på stadens gator.

Det är knappast samma personer som terroriserade X, som terroriserat mig.
Däremot kan man tänka sig att det är samma eller liknande nätverk, kanske
med gemensam utgångspunkt i något ordenssällskap.

---
*hen. Hen avser alltså ett könlöst han /hon.

Morgan O.
.

Morgan Ohlson

*** Avlyssning 8b: Konspirationen /statskuppen

Medborgare i Sverige, tvärs emot den etik som föreligger i lagstiftningen
kan alltså utsättas både för UPPSÅTLIGA brotts och sjukdoms-provokationer.
Inte ens polisen får ägna sig åt organiserade brottsprovoktioner mot tjuvar
och banditer enligt lagen.

I förlängningen, att alla typer av samtal dessutom kan övervakas mot vissa
utpekade personer direkt... Då innebär det att t.ex en omogen kille som
skrävlar inför kompisar i telefon om att t.ex "döda poliser" utan att han
vet om det kan bandas och registreras som terrorist eller psyksjuk.
Sanningen är ju att alla människor snackar skit, överdriver och fantiserar
/fabulerar ibland. Vi utgår ju (nästan alla) ifrån att vi har en sfär av
integritet där vi kan vara lite "grova i mun" och liknande... Inom
psykologin brukar man säga:

Att det finns ett lynchnings-system som tvärt emot lagen just kan "sätta dit
folk", inte för kriminella handlingar utan baserat på deras ord är i strid
med rättsordningen. Bara någon tycker tillräckligt illa om dem. Detta kan
uppfattas som ett instiftat medborgargarde i nätverksform som avskaffat
Svensk lag och infört en egen jantelags-baserad fascism. I fall där polisen
deltar har de gjort sig självpåtagen moralpolis och DOMARE. När polis
missförstår sitt uppdrag så radikalt är det ett allvarligt hot mot
demokratin.

Dessutom blir det ett sjukt samhälle när vissa lynchas baserat på
mobbnings-liknande principer, även i deltagande av polis medan t.ex kvinnor
som systematiskt hotas, misshandlas och förföljs inte får någon hjälp alls
eller minimal.

I demokratins grund ligger RESPEKT för varje medborgare.
_Observera!_ Det i sig hindrar inte att man i lag inför MÖJLIGHET till
restriktioner mot farliga personer i förebyggande syfte. Men, det måste dels
ske CIVILISERAT och då finnas system som förhindrar lynchningar. Det måste
finnas utrymme att påkalla uppmärksamhet omkring oegentligheter,
myndighetsmissbruk etc. utan att sanningssägare lynchas som psyksjuk eller
terroriseras intill dess han/hon blir det.

Detta menar jag också är ett nödvändigt område att agera inom för aktiva
humanister eftersom det bevisligen omkullkastar individens lagstadgade
rättigheter.

Morgan O.
.

Usenet Rulez

Morgan Ohlson <morgan...@comhem.se> skrev i
news:1fisnnwxblbmp$.qfs1zizj...@40tude.net i swnet.politik den må 16
jul 2007 09:12:03a

Japp definitivt en hemlig sammanslutning vars syfte är att förfölja dej
och din "vän", har du pratat med någon inom sjukvården angående detta,
alltså den stress som det här medför?

--

Usenet Perkele Rulez

perv perv perv perv

Klagomål hänvisas till
vad ni vill, fjäsk å sånt
till mitt mejl ackånt...

usenet...@swnet.nu

Usenet Rulez

Morgan Ohlson <morgan...@comhem.se> skrev i
news:esrnra273xp2$.1px1nq0g...@40tude.net i swnet.politik den må 16
jul 2007 09:50:39a

> [...]
> kille som skrävlar inför kompisar i telefon om att t.ex "döda poliser"
> utan att han vet om det kan bandas och registreras som terrorist eller

John Gotti åkte in så, nu var han visserligen USA:s största maffiaboss och
sitter numera i USA:s mest bevakade fängelse tillsammans med Fox Mulder
och de 3 geekarna.

> Sanningen är ju att alla människor snackar skit, överdriver
> och fantiserar /fabulerar ibland.

I ditt fall verkar det ju klockrent rätt.

> [...]
> fall där polisen deltar har de gjort sig självpåtagen moralpolis och
> DOMARE. När polis missförstår sitt uppdrag så radikalt är det ett

Jag tror inte polisen har missförstått sitt uppdrag, dom vill nog inte
tracka folk med hastighets och bälteskontroller men för att få sin lön
så måste dom.

Morgan Ohlson

*** Sammandrag, teori och terror 1

Jag ska försöka göra en snabb översikt mer fokuserat på teorier bakom.
Ärendet är över 20 år, så ett sammandrag blir också ganska långt. Dels
själva terrorns teori, kronologiskt och dels några beteendevetenskapliga
teorier om effekter och avsedda effekter av mobbning. Lite märkligt känns
det förstås att analysera det här eftersom en ganska stor del Svenskar
känner till det här ganska bra från "insidan" medan jag ju bara är offret,
måltavlan. Kom ihåg att detaljerna i ärendet redan tidigare har framlagts.

__Sociala domar
80-talet. Efter en konfliktliknande situation fick jag en dom av
anstiftarna. Exakt hur är okänt, men uppenbart helt orimlig. Jag har idag
straffats mer omfattande och grymmare än polismördaren och bankrånaren
Jackie Arklöv. När lokal elit "tröttnar" på en person anser man baserat på
"Jantelagen" att den blivande måltavlan [MT] "stuckit ut" för mycket. Då
utdelar man som dom den påhittade diagnosen paranoia.

__Hittepådiagnosen paranoia
Detta stämmer väl med V. Rangners artikel på Ring P1 (numer raderad?) att
paranoia skulle avse ett tillstånd där måltavlan, enligt somliga kräver för
mycket uppmärksamhet. Man kan också uttyda det som att någon "avviker för
mycket". "Hittepå-diagnosen" paranoia avser samtidigt smutskasta offret och
dölja att denne baserat på den sociala domen utsätts för omfattande mobbning
/terror. Notera att "paranoia" alltså betyder 2 olika saker på samma gång
och att det absolut inte är någon "riktig diagnos". Diagnosen fungerar också
som ett sorts "skrämsel-medel" mot befolkningen på ungefär samma sätt som
"Kattla" i berättelsen om Bröderna Lejonhjärta.

Leymann kallar alltså kverulansparanoia för en "feldiagnos"
http://www.leymann.se/svenska/32110s.html

http://de.wikipedia.org/wiki/Heinz_Leymann

Startsida
http://www.leymann.se/svenska/frame.html

("Äkta paranoia" är del av schizofreni, ett mycket allvarligt, vanligen
permanent tillstånd. Det innefattar psykoser med halucinationer. Paranoid
schizofreni avser då att den sjuke halucinerar (bevisligen) om förföljelser)

Hittepådiagnosen paranoia
# utpekar "den som ska mobbas"
# avser dölja verkliga övergrepp
# skrämma befolkningen att lyda eliten

MT har vanligen i dessa fall mängder av bevis som visar att terror pågår
/skett. Bevisen vägras dock uppmärksamhet och "offret tigs ihjäl".
---

Morgan O.
.

Morgan Ohlson

*** Polisgreppet - metafor för övergrepp 1

Först ska jag påpeka att det polisgrepp som jag avser moget nog togs bort
för några år sedan och ersattes med ett som förefaller betydligt klokare.

När poliser grep folk så tryckte de ned dem på marken på mage. För att då
hålla personen i schack så följde polisman ofta upp detta med att sätta ena
knäet mellan den gripnes skulderblad. Poliser är vanligen storvuxna och
detta innebar att polisen snabbt kunde förflytta hela sin vikt, kanske 100Kg
till knäet strax nedanför personens nacke.

Det som då händer är att personens bröstkorg trycks samman. Liggande på
mage, ofta då med ansiktet i marken, kanske i gräs eller damm fick då många
gripna (har sett det på och utanför krogar, folkparker mm) problem med
andningen. Vad hände då?

När en människa trycks ned så man får svårt med andning, då får många panik
eller nära panik. Andra kan hålla sig lugna, men måste ändå ta ett extra
andetag. Att i den ställningen andas med magen är mycket svårt. Jaja, men än
sen då? Jo, när den gripne försöker andas så försöker denne ju andas "uppåt"
och försöker alltså att lyfta ansiktet från marken för att andas fritt. Men
än sen då? Jo, poliserna de tog detta som tecken på motstånd. När polisen
alltså helt felaktigt observerade detta från den gripne som försvar så
flyttade snabbt polismännen sin kroppsvikt över till den gripnes rygg, som
bara försökte andas lite. Resultatet blev förstås att personen som just
försökte dra ett andetag i stället hindrades från det och gripna som inte
redan hade panik fick det då!

Gripna killar kunde då, för att få luft sätta sina händer som vid en
armhävning för att pressa upp bröstkorgen för att på så vis få ett riktigt
och avslappnande andetag. Då ropar sittande polis till sin kollega som drar
upp sin batong och bankar-på den gripne. Det vill säga att polisen själva
(förr) hade ett grepp som var så korkat att det ofta ledde till att folk
helt felaktigt uppfattades som att de gjorde motstånd varpå de fick omgående
pisk med batong eller t.o.m knäckta revben.

Detta handlar alltså om en metafor för auktoritärt övergrepp som människor
per automatik måste vägra, måste motarbeta ens för att kunna andas (leva).
---

Morgan O.

.

Rolf Martens

In article <csxei53egh5$.dg9afm3m14pv$.d...@40tude.net>,
morgan...@comhem.se says...
Helt riktigt. Please keep up the good work för att motarbeta
sådana övergrepp, Morgan.

Rolf M.
www.rolf-martens.com

Morgan Ohlson

*** Polisgreppet - metafor för övergrepp del2

Jag menar inte att poliser är översittare! Men just det här med det otroligt
dumma greppet (numer borttaget) visar just hur beteende av polisen (alla
auktoritära) kan provocera "vanligt folk" att bli rädda och helt ofrivilligt
dras in i ett övervåld och t.o.m anmälan om motstånd eller våld mot
tjänsteman mm. Sanningen är ju också att poliser som inte var medvetna om
detta, själva också drogs in i en onödigt tilltrasslad tjänstesituation.

Polisens egna dumma agerande skapade alltså ett mer-våld som i kanske 95% av
fallen var totalt onödigt och vilket naturligtvis skrämde folk från vettet.
Det här polisgreppet det visar hur ett missriktat våld, kan skada och
skrämma felaktigt och på så sätt helt onödigt skapa en explosiv stämning och
konflikt mellan polisen (staten) och enskilda.

Om man bara tar sin makt för given och inte noga överväger konsekvenserna så
skapas förtryck, kränkningar och i olyckliga fall uppfattas som översitteri
och aggressivt förtryck. Demokratin handlar om respekt och samförstånd, även
om man inte alltid uppnår det. Situationer som underblåser klyftor och
aggressiva spänningar skadar demokratin, sannolikt långt mer än de flesta
inser. Bland det svåraste och viktigaste som finns i ett demokratiskt
samhälle, det är att de som har makt använder den med stor försiktighet och
med hänsyn till medborgare utan att tvinga dem bli till mot-borgare.

Först när någon verkligen är en mot-borgare ska de tuffa tagen sättas in.

Morgan O.
.

Mikael O. Bonnier

Morgan Ohlson skrev:

Du tycks antyda att du har fått en felaktig diagnos. Om det är så, har
du anmält läkaren som gav dig den felaktiga diagnosen till HSAN? Om man
inte gillar HSAN:s beslut så kan man överklaga inom tre veckor. När man
nått den högsta instansen i Sverige borde man kunna få ärendet prövat av
Europadomstolen.

> [...]
> schizofreni avser då att den sjuke halucinerar (bevisligen) om förföljelser)

Naturligtvis kan skötare eller psykiatrer hitta på att någon lider av
halucinationer för att få personen klassad som schizofren -- det finns
dock verkligen personer som enligt dem själva har haft halucinationer,
t.ex. författarna till böckerna "Tokfursten", "Ingen dans på rosor" och
troligen även "Juloratoriet" -- de uppskattade dock ej vården.

> [...]
>
> MT har vanligen i dessa fall mängder av bevis som visar att terror pågår
> /skett. Bevisen vägras dock uppmärksamhet och "offret tigs ihjäl".

Vad är MT?

Morgan Ohlson

1. Ingen läkare har hittills vågat (kunnat) sätta någon som helst diagnos på
mig eftersom jag är frisk. ...men har vissa problem med PTSD efter den
terror jag utsatts för. Men den, vägras jag utredning för eftersom man
naturligtvis med alla medel vill dölja orsakerna bakom.

2. Men, jag är betraktad som rättslös och t.o.m när Socialstyrelsen
konstaterade sekretessbrott mot Arbetsförmedlingens arbetspsykologiska
utredare (mitt ärende) så vägrade de ingripa trots att sekretessbrottet
tycktes uppsåtligt.
När jag polisanmälde mihhandelsfallen så har åklagare avskrivit det med
texten: "inget brott föreligger". Jag är rättslös, i nästan alla aspekter.
Det finn sbetydligt fler exempel, men jag avstår nu.

> Om man
> inte gillar HSAN:s beslut så kan man överklaga inom tre veckor. När man
> nått den högsta instansen i Sverige borde man kunna få ärendet prövat av
> Europadomstolen.

Senaste papper jag fick från arbetsförmedlingen var daterat 0628 men
poststämplat 0709. Dvs att de bara lagt undan brevet för att förhala
ärendet. Så sker hela tiden. Ingenting är schysst längre!

> [...]
> t.ex. författarna till böckerna "Tokfursten", "Ingen dans på rosor" och
> troligen även "Juloratoriet" -- de uppskattade dock ej vården.

När man påstår att myndigheter jäklas med en, som jag ju har mängder av
bevis på... då sprids omedelbart rykten om att man är paranoid för att folk
inte ska lyssna på det som man berättar. Systemet är synnerligen väl
uttänkt.

Om man då, som 55-åringen i Nyköping begår något "dumt" då förklaras det
omedelbart med just det som ryktena säger, alltså att man agerat pga
paranoid personlighetstörning(*) eller liknande. Dvs att ryktena som falskt
byggs upp, i slutändan är/kan bli mycket farliga för den utpekade. Gör
offret bort sig, så vipps kallas allt super-överdrivet förtal för sant och
bevisat. Slutligen i sådana ärenden "inkallas" en psykiatriker som "skriver
under" på att ryktena är sanna.

Dvs ren social avrättning!

Notera också att bödlarna som driver de avgörande frågorna belönas, ofta med
befordran direkt efter. Därmed syns det också ganska klart bevisat att det
handlar just om det som i bland lite förenklat kallas "frimureri".

> Vad är MT?

MålTavlan (offret)

* Not: I fallet med 55å i Nkpng så är en av de tydligaste bevisen för min
tes just att 55-åringen fick sitta fängese för det tidigare mordet. Det
visar att läkare ansett att han var frisk.

Eftersom riktig paranoia är en del av schizofreni, vilken är långsiktig kan
55-åringen alltså inte på så kort tid utvecklat "riktig paranoia". Det
betyder att media, spykitrikerna m.fl. som hänvisat just till paranoid
personlighetsstörning avser just lunchnings-termen paranoia, inte den äkta
diagnosen.

Morgan O.

Morgan Ohlson

.

*** S,T&T 2: Bli en terroriserad historia

__Man blir sin historia
Redan på 1800-talet insåg Sigmund Freud att människor (delvis) blir sin
historia. Inte helt, men stark påverkan. Övergrepp, förnedring, kränkningar,
chocker och trauman lagras inom oss och kommer alltid ut senare i livet i
form av lindriga eller mer allvarliga...

# fobier
# personlighetsstörningar
# ångest /depressioner
# hysteriska känslolägen
# PTSD
# mm.

Vi kan då och då höra talas om personer som hävdar att de utsatts för
organiserad mobbning och att de har bevis för det. Sällan får de personerna
chansen att lägga fram bevis ärligt. Inte ens media visar dem intresse. I
stället utpekas dessa och andra personer för att ha psykiska sjukdomar som
tilltar med åren, vilket är synnerligen ovanligt om ens existerande.

T.ex psykopati utvecklas ju som bekant i den andra riktningen. Citat av
prof. S. Levander (fritt):
"Knappast någon människa dör med en diagnos som psykopat. Alla lär sig och
blir humanare med åren."

Trots att offrens påståenden om organiserade övergrepp är medicinskt
/psykiatriskt helt rimliga och logiskt korrekta, så:

# utreds det nästan aldrig
# förtalas dessa personer ofta reflexmässigt t.o.m i media
# psykiatriker hävdar sjukdom utan att kontrollera fakta.

__Därför mobbning och terror
Exakt motiv hos anstiftarna är ännu oklart. Angreppen sker delvis ologiskt.
Möjligen är ett av motiven att gjuta skräck folk runtomkring genom ren
ondska. Angreppen är "obegripliga för offret" därför att det sker delvis
kaotiskt. Mycket tyder därför på att satanism /nazistiska terror-övergrepp
är syfte i sig självt.

Praktiskt avser anstiftarna troligen också kuva offret. MT (MålTavlan) ska
må riktigt dåligt (regredera (*1)) för att inte kunna anmäla eller göra
karriär.

# förhindra offret "utveckling"
# isolera måltavlan [MT]

Vidarebefordra länkar till den här tråden till alla demokrater /humanister.
Tack!

Morgan O.

It is loading more messages.