Service lampa 855

Fredrik

Hej!
Nån som vet hur man släcker service lampan på en volvo 855 -97
/Fredrik

Jojje

"Fredrik" <chev...@bredband.net> skrev i meddelandet

> Hej!
> Nån som vet hur man släcker service lampan på en volvo 855 -97
> /Fredrik

När du stänger av tändningen så släcks den, så är det iaf på min -96'a.
Skämt åsido, om serviceuttaget sitter under mynthållaren, framför
växelspaken, måste du åka till en aut. verkstad som kopplar in ett
instrument.
Annar tror jag att man kan "koda" bort den själv, vi får vänta på CarMan.

CarMan

"Jojje" <jo...@online.no> skrev i meddelandet

Hej o hopp !!
På en 97:a kan du ej släcka själv.

Hell@

"CarMan" <car...@mjukamattor.se> skrev i meddelandet
Hur gör man på en -96a?

OH

Bigmac

in article [ARTICLE], [NAME] at [ADDRESS] wrote on [DATE]:

> Hej o hopp !!
> På en 97:a kan du ej släcka själv.

Om det är samma som check engine-lampan så går den att släcka med en vanlig
scanner. Nån som vet?

/f

Jojje

"Hell@" <var...@motocross.com> skrev i meddelandet

Som jag skrev, två snäpp upp, åker till verkstan.
(Jag har åxå en -96'a / -96a.)

CarMan

När det gäller volvo Kan jag rekomendera dessa forum, Ni får ju hämsg gärna
skriva här med. Man om man andvänder sökfunktionen på forumen så behöver man
inte fråga. många svar fins redan = ett jätte stort upslagsverk.

http://www.turboperformanceclub.com/phpbb/
http://www.vvspy.com/