Sis dienas acim

1 skatījums
Pāriet uz pirmo nelasīto ziņojumu

Ugis Berzins

nelasīta,
2009. gada 18. janv. 14:47:1418.01.09
uz sve...@latnet.lv
Ieteicu visiem noklausities so 30 minusu interviju.
Pec tam varesim izteikties ....
http://www.latvijasradio.lv/program/2009-01/20090118_1.htm
Ugis G. Berzins

Vilnis Gricaichuks-Purinsh

nelasīta,
2009. gada 18. janv. 15:09:1318.01.09
uz sve...@latnet.lv
Kaut kā neveras intervija ;)

2009/1/18 Ugis Berzins <ugis.b...@tele2.se>:

Edgars Šmits

nelasīta,
2009. gada 19. janv. 04:28:5819.01.09
uz sve...@latnet.lv
Ja mēģina "www.latvijasradio.lv/program/2009-01/20090118_1.htm" (bez
http:\\) tad gan atverās logs kur visas dienas programmas ir
uzskaitītas. Tad var atrast "21:30 21:30„Šīs dienas
acīm"(Atkārtojums), intervija ar Daini Īvānu, pašlaik klausos.

Edgars

2009/1/18 Vilnis Gricaichuks-Purinsh <v.g....@gmail.com>:

Dragon

nelasīta,
2009. gada 19. janv. 06:52:2519.01.09
uz sve...@latnet.lv
Pilnīgi piekritu Īvānam ! Bet ko darīt? Kur lai ņem varoni , ja Latviju pārņēmis laupīšanas bums..

Vilnis Gricaichuks-Purinsh

nelasīta,
2009. gada 19. janv. 07:32:1719.01.09
uz sve...@latnet.lv
Paldies, tagad pieslēdzos un klausos.

"Interesants raidījums".
Biedrs Īvāns, kurš savuaik bija auksta ranga komjaunietis, kuram tā
laika vara ar KGB piekrišanu piešķira TF vadītāja lomu. lai vadītu
procesus komunistiem reformātoriem vēlamā virzienā.
Ka bija tā, kā es rakstu pats Īvāns savulaik ir arī nedaudz stāstījis.

Tā laika "dziesmotās revolūcijas" manifestācijas notika ar tā laika
komunistiskās varas atbalstu. Jo citādi vadītāji būtu žigli savākti un
safadsēti GULaga nometnēs.

Tā laika manifestāciju dalībnieki nebbija apdraudēti fizioloģisko
vajadzību un drošības ziņā.
Ja skata Maslova piramīdas vajadzību hirarhiju, tad tolaik bija
prasība pēc augstāk novietotām hirarhijā vajadzībām, laikā, kad
zemākās prasības iedzīvotājiem bija apmierinātas.

Tagad situācija mainījusies. Komunisti reformātori ir ekonomiski
izvarojuši Latviju. Gandrīz katrs desmitais iedzīvotāj (pēc
statistikas) ir padarīti par īpaši nabadzīgiem, ar ienākumiem zem 30
Ls mēnesī. Katrs septītais ir devies prom no Latvijas ekonomisko bēgļu
gaitās. Netiek garantētas iedzīvotāju vairākuma pamatvajadzības. Ilgu
laiku tie dzīvo pastāvīgā spriedzē par iespēju apmierinat savas
fizioloģiskās pamatvajadzības.
Darbaholisms kļuvis par dzīves parastu parādību.

Tagad Atmodas laika izskaņā. un dziesmotās revolūcijas seku ēnā ir
tiešām gana cita situācija. Tagad no dziesmām sāk ķerties pie tiem
līdzekļiem, kuri revolūcijām piedienas.

Jāska, ka savulaik mans draugs Gunārs Freimanis ko tādu paredzēja un
ne mirkli neaizstāvēja ne tapušo režīmu, ne pieņēma piedāvātās balvas
un amatus no tā.

Jāska, ka tolaik es uz to raudzījos ar skepsi. Un tagad tas diemžēl ir
piepildījies.
Un atkal komunistu reformātoru balss skan un cenšas maldināt cilvēkus,
jaucot lietas, vietas un apstākļus.
Un atkal ir šiem runātājiem dzirdīgas ausis :(

Ja par pašas runas niansēm. Interesanti ir tas, ka Īvāns pats
diskusijā atzina un ar lepnumu vēstīja, ka tā laika manifestācijas
tikušas cenzētas un mācīts kā manipulēt ar pūli, kas arī likts lietā.
:)

Kopumā diskusiju vērtēju, kā vāji slēptu demagoģiju uz kuru var
uzķerties tikai tie, kuriem vājas un neesošas zināšanas par tā laika,
par astoņdesmito, deviņdesmito, pagājušā gadsimta, norisēm Latvijā.
v.

09.19.1 Dragon <drago...@inbox.lv> rakstīja:

Dragon

nelasīta,
2009. gada 19. janv. 07:36:3419.01.09
uz sve...@latnet.lv
Pārāk sarežģīti , lai būtu patiesība....

Vilnis Gricaichuks-Purinsh

nelasīta,
2009. gada 19. janv. 07:58:5019.01.09
uz sve...@latnet.lv
Labi, viekāršosim :)

Vai var iedomāties, ka valstī, kur valda totalitārisms kas stiprināts
ar hipertrofētu labi apmaksātu un situētu militāro spēku, pēkšņi ne no
tā ne no šā kādiem cilvēkiem izdodas pārņemt savā ziņā masu
informācijas līdzekļus?

Un tie, kuri kalpojuši režīmam ILPSR AP)un saņēmuši augstākos tā laika
labumus pēkšņi nostājas pret maizes devēju un pasludina no tiem
neatkarīgu republiku.

Bet režīms nekādi tam nepretojas, vēl jo vairāk piešķir līdzekļus
sevis apkarošanai un visādi citādi sadarbojas :)

Ja vari atbildēt ar jā, tad man nav ko piebilst, ja ar nē, tad ir tā
kā es to vienkāršoti aprakstīju. :)

09.19.1 Dragon <drago...@inbox.lv> rakstīja:

Ausma Abele

nelasīta,
2009. gada 19. janv. 09:11:4619.01.09
uz sve...@latnet.lv
Nevajag varoni, vajag konkrētus mazus mērķīšus, kas kopā sastāda lielu mērķi. Un vajag cilvēkus, kas gudri vada uz šiem mērķiem un kopējo mērķi. Bet man ir sajūta, ka tauta tīši visu laiku tiek provocēta uz bezmērķību un haosu, lai varētu pierādīt, ka latvieši nespēj vadīt savu valsti. Joprojām tiek nīdēts vidusslānis, kas ir valsts pats pamats - ne jau velti boļševiki vispirms iznīcināja vidusslāni, Latvijā inteliģenci un viduslāni izsūtīja uz Sibīriju un Tālajiem Austrumiem. Tagad, krīzes situācijā, visjūtamāko triecienu arī saņem tieši vidusslānis.

Otrs valsts graušanas paņemiens ir sabiedrības kūdīšana citam pret citu. Bija Tautas fronte un Interfronte. Bija Zīgerists ar komunistu duršanu uz mietiem. Bija tracis ap krievu skolām. Ik pa reizei uzpeld čekas maisi, kuru nolūks arī nav nekas cits kā sabiedrības sarīdīšana. Un tagad ir nepareizā koalīcija un nepareizā valdība. 13.janvārī beidzot izdevās izprovocēt nekārtības. Ja katru valdību un Saeimu šitā gāzīs, ņemot vēl akmeņus palīgā, jēgas nebūs nekādas un drīz latvieši sēdēs pie sasistas siles.

Taisnība Īvānam - vienmēr ir bijuši un būs molodčiki, kas gatavi uz vardarbību. Un ja vēl inteliģence, kā mūsu sveika Vilnis, dod tiem zaļo gaismu, tad patiešām nekas labs mūs negaida.
Ausma

Maruta Voitkus-Lukins

nelasīta,
2009. gada 19. janv. 14:03:0119.01.09
uz sve...@latnet.lv
Par to sarīdīšanu Tev, Ausma, taisnība. Tam nolūkam strādā tumši spēki, noslēpumaini sazvērnieki, pats Nelabais.
Paši jau, kā rāda mūsu konstruktīvās un vēlīgās pārrunas sveiks.lv, nekad nesalektos, neecētos, nelamātu cits citu, neapsaukātu, neturētu otru par stulbu, ai, nē!
Maruta

--- On Mon, 1/19/09, Ausma Abele <aab...@sveiks.lv> wrote:

Aija Veldre Beldavs

nelasīta,
2009. gada 19. janv. 14:50:1219.01.09
uz sve...@latnet.lv

> http://www.latvijasradio.lv/program/2009-01/20090118_1.htm
> <../../Redirect/www.latvijasradio.lv/program/2009-01/20090118_1.htm>
> Ugis G. Berzins

paldies, kopsavilkosha informatiiva intervija!

Dainis Iivans saka tautaa simtiem gadu izstraadaatais nevardarbiibas
dziesmotaas revoluucijas modelis kurju citeejushi pa pasauli paarkaapts.
arii barikaazhu laikaa bija kas gribeeja visu izjaukt ar vardarbiibu.

vinjsh atziist "mees aizmirsaam briiviibu kad tikam pie neatkariibas."
intelektuaalaa eilite nebija gatava piedaavaat variantus pa laiku kad
politiski ekonomiskaa eliite neatbildeeja gruuti izciiniitaam tautas
veertiibaam.

Latvijas ienaidnieki nonicina valsts pastaaveeshanas pamatu. [taadi
protams bija barikaazhu laikaa Interfronte, bet tagad arii netruukst
tautieshi kas nonicina, kaa arii tie kas gatavi paardot briiviibu
savtiigam ieguvumam.]

tomeer intelektuaalaa elite veel pastaav. [tai jaaceljas no miega vai
apjukuma.]

Iivans nobeidz, ka buus bet veel nav [ko cereeja atjaunojot Latvijas
valsti]. lai veel buutu, jaacenshaas/ jaastraadaa.

noklausoties Iivana runu, kaa arii noveerojot tautaa plasho
pashizveerteeshanos, pieaug ceriiba, ka var veel buut.

psiichologjijas laukaa virsroku paarnjem dziedinaashanas (wellness)
modelis paari slimiibas (disease) modelim. peec shii modelja
neveiksmes, kljuudas, gariiga pasliideeshana ir nevis sakaave, bet
iespeeja maaciities no nelaimeem lai tiktu uz augstaaku gariigu pakaapi.

aija

Aija Veldre Beldavs

nelasīta,
2009. gada 19. janv. 14:51:3219.01.09
uz sve...@latnet.lv
Dragon:

> Pilnīgi piekritu Īvānam ! Bet ko darīt? Kur lai ņem varoni , ja
> Latviju pārņēmis laupīšanas bums..

katrs var iesaakt ar sevi, prasiit ko vinjsh speej, kaa vinjsh var
kaiminjam paliidzeet lai kopiigi mainiitu uz labo.

aija

Maruta Voitkus-Lukins

nelasīta,
2009. gada 19. janv. 14:55:5719.01.09
uz sve...@latnet.lv
No Tava datora Dieva ausī, Aija!
Katram mākonītim zelta maliņa...
Maruta

[...]

2009. gada 19. janv. 15:06:1219.01.09
uz sve...@latnet.lv
Mēs varētu iesākt ar sevi sveiks.lv. Mēs varētu savā starpā norunāt, ka cits citu balstīsim [nevis bārsim, izsmiesim, noliksim]; ja kautkam otra teiktajā nepiekrītam, pajautāsim, vai esam pareizi sapratuši. Ja kas aizrādāms, tad to darīsim kā Gundars, Normunds Aija un Uģis to dara, mierīgi, ar faktiem, bez šķendēšanās un bez sava pārākuma lieka apstiprinājuma [pats darbiņš viņus ceļ].

Jums visiem ir labas lietas ko teikt, gribētos iespēju tās sadzirdēt. Ar pastāvīgajiem durvju blīkšķiem, kliedzieniem, nedabiskiem smiekliem to grūti veikt.

Un, jā, Ausma, es priecājos, ka šķietami nopietnajai pieejai jogas mācībai ir Latvijā atbalsts. Man ir tā laime būt iepazinušai vairākus ajurvēdas dziedinātājus. Viņu pašdisciplīna ir brīnišķa. Viņu sabiedrībā cilvēks sajūt arī sevī savas viscildenākās ieceres atplaukstam.

Maruta

> [...]
> procesus komunistiem reformātoriem vēlamā virzienā.
> Ka bija tā, kā es rakstu pats Īvāns savulaik ir arī nedaudz stāstījis.

sho pieziimi pashreizeejaa ietvaraa iztulkoju nevis par nevainiigu faktu
piemineeshanu, bet negribu atbildeet Iivana teiktam, atrunaajoties ar ad
hominem.

> Tā laika "dziesmotās revolūcijas" manifestācijas notika ar tā laika
> komunistiskās varas atbalstu. Jo citādi vadītāji būtu žigli savākti un
> safadsēti GULaga nometnēs.

vienalga. bez tautas iistaas gribas, uzdriiksteeshanaas, gataviibas
pashupureeties Dziesmotaa Revoluucija nebuutu notikusi.

> Tā laika manifestāciju dalībnieki nebbija apdraudēti fizioloģisko
> vajadzību un drošības ziņā.

kur tev taa speciaalaa informaacija, ka tik droshi vari zinaat?
vienkaarshaa tautaa jau nu gan nevareeja zinaat vai/ kurjaa briid
vareetu netikt apshaudiiti.

> Ja skata Maslova piramīdas vajadzību hirarhiju, tad tolaik bija
> prasība pēc augstāk novietotām hirarhijā vajadzībām, laikā, kad
> zemākās prasības iedzīvotājiem bija apmierinātas.

Maslova hirarchijas principu apstriid psiichologjiskaa literatuuraa kaa
paaraak vienkaarshi lineaaru modeli. ir truuciigi cilveeki kas ir uz
augstas gariigas pakaapes, kaa arii bez shaubaam ljoti paarticiigi
cilveeki kas ir uz viszemaakaam gariigaam pakaapeem. attiistiiba
vienmeer nenotiek piramiidveidaa.

> [...]
> diskusijā atzina un ar lepnumu vēstīja, ka tā laika manifestācijas
> tikušas cenzētas un mācīts kā manipulēt ar pūli, kas arī likts lietā.

pashai nenaaktu praataa ielikt shaadaa ietvaraa uzsverot manipulaaciju.
sekmiigiem organizaacijas riikotaajiem ir apziniigi informeeti jaadara
veerteejums (assessment), jaaveido iistenojams vienojoshs meerkjis, kaa
arii plaans kaa to izvest vienkaarshiem riikojumiem kurjus visi var
nepaarprotami saprast.

> Kopumā diskusiju vērtēju, kā vāji slēptu demagoģiju uz kuru var
> uzķerties tikai tie, kuriem vājas un neesošas zināšanas par tā laika,
> par astoņdesmito, deviņdesmito, pagājušā gadsimta, norisēm Latvijā.

mazveertee sheit tautu kad to raksturo tikai kaa puuli.
neuzskatu Latvijas tautu var visu ilglaiciigi piemulkjot. ir tie kas
pashi piedziivoja, bet tie kas par to maacaas ir speejiigi maaciities.

aija

Aija Veldre Beldavs

nelasīta,
2009. gada 19. janv. 15:24:5519.01.09
uz sve...@latnet.lv

> Bet režīms nekādi tam nepretojas, vēl jo vairāk piešķir līdzekļus
> sevis apkarošanai un visādi citādi sadarbojas :)

pat pienjemot sazveerestiibas izskaidrojumus, vienalga. skaidrs kaa
Iivans teica, veertiibas kaadas attiistiija pretestiibaa pret
netaisniibu lielaa meeraa izniicinaatas.

nevis pirmaa kaartaa meerkjis ir mekleet vainiigos vai sadaliities
preteejaas pusees, bet ko var katrs dariit saskanjojoties ar citiem lai
atguutu konstruktiivaas atbildiigaas veertiibas ar sajuutu, ka arii mees
shoreiz dariisim ko speesim?

aija

Gunars Tomsons

nelasīta,
2009. gada 19. janv. 16:59:5919.01.09
uz sve...@latnet.lv
Es par to varu blasot
gt

Maruta Voitkus-Lukins wrote:
[...]

2009. gada 19. janv. 19:08:1419.01.09
uz sve...@latnet.lv
pirmdiena, 2009, 19 janvāris 22:15 Aija Veldre Beldavs
<beld...@indiana.edu> rakstīja:

> Vilnis:

> sho pieziimi pashreizeejaa ietvaraa iztulkoju nevis par nevainiigu faktu
> piemineeshanu, bet negribu atbildeet Iivana teiktam, atrunaajoties ar ad
> hominem.

Man gan Īvāns neko nejautāja.
Bet viņa stāstītais par to, ka manifestācijās ticis stingri domāts,
kuru laist izteikties, kuru ne un kā manipulēt ar masu. Un izteica
nesapratni, kāpēc tā nedara šolaik.

Es varu atbildēt tā, ka tolaik pamatvajadzības cilvēkiem bija
apmierinātas. Tagad nē. Un, kad nav apmierinātas pamatvajadzības, tad
cilvēki neklausa kaut kādai manipulācijai ar pūli, masu.

Interesanti bija klausīties, ka nekas prātīgs no viņa darbības kā
kultūras darbinieka nebija sanācis, tāpēc viņš esot kļuvis par
deputātu un kultūras komitejas vad';itāju RD :)

> vienalga. bez tautas iistaas gribas, uzdriiksteeshanaas, gataviibas
> pashupureeties Dziesmotaa Revoluucija nebuutu notikusi.

Nē, tautas frontes tika dibinātas arī tajās PSRS republikās, kur tām
nebija atbalsta un arī tur republikas kļuva neatkarīgas ar republiku
AP lēmumiem, tikai bez iedzīvotāju atbalsta. Tādas republikas kā
Kazahstana, Uzbekistana.u. c. Tāds vienkārši bija komunistu
reformātoru un viņus atbalstošā KGB plāns.

Bet sajūta tolaik protams bija jauka. Arī es dziedāju, stiepu
švellerus tanku krustiem un katru nakti cītīgi biju gatavībā Vecrīgā.
Jauns un naivs, un vēl pukojos, ka Gunārs Freimanis negāja un teica,
ka tas komunistu izdomājums un teātris. Bet tagad skaidri redzams, ka
Gunāra teiktais bija tiesa.

Tiešām bija dikti naivam jābūt, lai iedomātos, ka KGB pieļautu mītiņu
un barikāžu organizēšanu, nevis liktu vēl pirms cilvēku sanākšanas
Vecrīgā turpat krastmalā esošo bruņutehniku doties porom, bet sadzītu
Vecrīgas šaurajās ielās un mudinātājus uz barikāžu celšanu un
manifestācijām arestētu.

> kur tev taa speciaalaa informaacija, ka tik droshi vari zinaat? vienkaarshaa
> tautaa jau nu gan nevareeja zinaat vai/ kurjaa briid vareetu netikt
> apshaudiiti.

Jā zināt bija grūti iedzīvotāju vairākumam. Taču jau toreiz likās
dīvaini, kāpēc manifestāciju organizētāji, kuri neslēpās un runāja
radio netika arestēti.

> [...]
> kas ir uz viszemaakaam gariigaam pakaapeem. attiistiiba vienmeer nenotiek

Izņēmumi tikai apstiprina likumību. Tas, ka trūcīgie tiecas pēc
augstākā, bet turīgie nē, pierāda vien to, ka trūcīgie vēl nav uz bada
un izmisuma sliekšņa, bet konkrētie turīgie ir pašpietiekami.

> [...]
> plaans kaa to izvest vienkaarshiem riikojumiem kurjus visi var nepaarprotami

Jā it sevišķi, ja ir resursi viņu rīcībā, tādi kā MIL piemēram. Laikam
jau nav vērts piebilst, kā rokas vadīja PSRS MIL :)

> [...]
> neuzskatu Latvijas tautu var visu ilglaiciigi piemulkjot. ir tie kas pashi
> piedziivoja, bet tie kas par to maacaas ir speejiigi maaciities.

Jā, kā liekas muļķošanas laiks iet uz beigām :)
v._______________________________________________

Aija Veldre Beldavs

nelasīta,
2009. gada 19. janv. 21:49:4719.01.09
uz sve...@latnet.lv
Vilnis:

> [...]
> Kazahstana, Uzbekistana.u. c. Tāds vienkārši bija komunistu
> reformātoru un viņus atbalstošā KGB plāns.

skatoties no sisteemas viedoklja, nevis no kautkaada viena vieniiga
laiktelpas iesaldeeta ceelonja, nepietiek ar vadiitaajiem, vadonjiem,
iekustinaataajiem, provokatoriem, vai citiem sisteemas apziniigiem
mainiitaajiem. viss atkariigs no atsauciibas kurjaa tautai ir izveele.

kaa pret to attiecaas noziimiiga tautas dalja (neviena vara jau nebuutu
vareejusi izdziit uz Baltijas celju liidz pat tresho dalju no Baltijas
valstu iedziivotaajiem). kaa tautas Baltijaa & Austrumu Eiropaa
daljeeji apziniigi, daljeeji neapziniigi attiecaas ir ilglaikaa
izveidojusies norises reakcija ar blakus ij pagaatnes savienojumiem.

attiistiiba valstiis kurjas PSR iekaroja (netikvien Baltijas valstis bet
visaa Austrumu Eiropaa) bija ar citu veesturi nekaa Vidus Aazijaa kas
lai gan ar lielaaku telpu ij vairaak liidzekljiem nebija
attiistiijushaas uz liimeni kur tauta prasa pashnoteikshanu ar pilnu
atbildiibu bet padevaas autoratiivai iekaartai. nav teikts, ka taa buus
Vidus Aazijaa naakotnee.

Padomju Savieniiba krita, jo taa ieksheeji sapuvusi bruka. vienalga, ka
taas vadiitaaji izgudroja kaa pashi sevi izglaabt. iekarotaas tautas
izmantoja vienreizeeju izdeviibu pieprasot neatkariibu kaadu nu gan
nebija paredzeejushi ne Gorbachevs kas ar perestroiku ij glasnostu
centaas saglabaat Padomju Savieniibu.

http://en.wikipedia.org/wiki/History_of_the_Soviet_Union_(1985-1991)

"On January 13, 1991, Soviet troops, along with KGB Spetsnaz Alpha
Group, stormed the Vilnius TV Tower in Vilnius, Lithuania to suppress
the nationalist media. This ended with 14 unarmed civilians dead and
hundreds more injured. Later that month in Georgian SSR, anti-Soviet
protesters at Tbilisi demonstrated support for Lithuanian independence."

"On March 17, 1991, in a Union-wide referendum 78% of all voters voted
for the retention of the Soviet Union in a reformed form[citation
needed]. The Baltics, Armenia, Georgia and Moldova boycotted the
referendum."

"On the night of July 31, 1991, Russian OMON from Riga, the Soviet
military headquarters in the Baltics, assaulted the Lithuanian border
post in Medininkai and killed seven Lithuanian servicemen. This further
weakened the Soviet Union's position, internationally and domestically."

"The final round of the Soviet Union collapse took place following the
Ukrainian popular referendum on December 1, 1991, wherein 90% of voters
opted for independence."

aija

Ausma Abele

nelasīta,
2009. gada 20. janv. 03:38:2920.01.09
uz sve...@latnet.lv
Kas kam ko ļāva vai neļāva, vairs nav tik svarīgi - galvenais ir rezultāts:
Latvija atguva neatkarību. Un tagad, kā jau saimniekiem, jātur abas acis
vaļā, lai to saglabātu. Ar akmeņiem, ar tautas šķelšanu to nevarēs izdarīt.
Vajag kopīgu mērķi, kas saliedētu. Pašlaik esam kā ceļotāji bez kompasa - no
viena grāvja otrā.
Ausma

> [...]
> apziniigi, daljeeji neapziniigi attiecaas ir ilglaikaa izveidojusies norises
> reakcija ar blakus ij pagaatnes savienojumiem.

Protams, ka neviens nedzina uz Baltijas ceļu. Es pats TV un radio
mudināts savaņģoju grupiņu un braucām speciāli ar teltiņām uz Araišiem
pie Cēsīm, lai tur stāvētu Baltijas ceļā un, lai nodrošinātu
vienmērīgu cilvēku skaitu. Lai nebūtu tā, ka Rīgā ir daudz, bet
citviet atkal trūkst cilvēku, lai roku ķēde būtu vienota.
Tai laikā īpaši neaizdom';ajos/neaizdiomājamies, kā tas iespējams, ka
komunistu un čeksa valdī';sanas laikā ļauj organizēt šādus pasākumus.
Bijām kā apreibuši no pēkšņas brīvības un vaļas. Bet laikam ritot un
klausioties tā laika "mehāniķu" skaidrojumu, jau tagad ir skaidrs, ka
tikām vadīti.
Un tautas "mandāts", kura komunistiem un līdzskrējējiem Latvijā nebija
bijis, tagad bija saņemts. Un gadu desmitus cilvēki, nespēdami
pārvarēt savu iekšējo pretestību, pret to, ka varēja būt tolaik
apokrāpti, ir piedevuši ļoti daudzas lietas Atmodas jundītājiem,
domājot, ka tie vienkārši cilvēciski kļūdās.
Bet tagad ir pienācis tik tiešām atmodas laiks, un pamazām nīgri nāk
atziņa, ka mūs vienkārši apreibināja ar viltīgi pasniegtu brīvības
kausu, un, ka brīvība šo visu laiku ir bijusi vien vadāma ilūzija.

Pie tam ir paspējusi izaugt jauna paaudze, kura nebija dzērusi bo
"Dziesmotās revolūcijas maldu biķera", un kuru ir atkal kaut kā vai
jāapmāna, vai arī tie aktīovi sāk protestēt.
Kamēr mana paaudze vēl šaubās par tik Latvijai vērienīgu krāpšanu,
tikmēr jaunie, saskatot lietas vienkāršāk un skaidrāk, savu rīcību arī
veido bez īpaša samākslojuma. U

Tādejādi radot diskomfortu manas paaudzes cilvēkiem, kuriem vēl atmiņā
nostaļģija par pagājušo dienu vienotības un rokā sadošanās laiku un tā
laika vadoņiem, kā sauklvežiem.

> [...]
> liimeni kur tauta prasa pashnoteikshanu ar pilnu atbildiibu bet padevaas
> autoratiivai iekaartai. nav teikts, ka taa buus Vidus Aazijaa naakotnee.

Protasm, Es tikai ilustrēju, ka vairākās PSRS atmoda un dziesmotā
revolūcija, kura vainagoj;as ar republiku neatkarību notika arī bez
tautas masveida līdzdalības. Tā kā tautai atmodā bija vien izpušķojuma
loma KGB un komunistu reformātoru veiktajām pārmaiņām, kuru iznākumā
vara no ideoloģijas p'ārgāja uz varu no naudas nemainot varas nesējus
ar atsevišķiem izņēmumiem, kuri idejisko uzskatīja par vērtību, kā
Rubiks, piemēram.

> [...]
> izmantoja vienreizeeju izdeviibu pieprasot neatkariibu kaadu nu gan nebija
> paredzeejushi ne Gorbachevs kas ar perestroiku ij glasnostu centaas

Būtībā nebruka, bija vienkārši ekonomiskā krīze no nemākulīgi
vadīt';as plānveida ekonomikas, kuru ir nereti pieņemts pārvarēt ar
ienaidnieka tēla radīšanu, to likvidāciju un tautas pastaloto gājienu.
Arī tagad notiek tas pats. Komunistu reformātoru saimnieko'šana atkal
ir izgāzusies, tauta ir gal';eji neapmierināta, vai tuvojas strauji
šai galējai neapmierinātībai, un atkal tiek organizēts viltus manevrs,
lai padarītu dažus par grēkāžiem no savas kliķes, bet kopumā varu
saglabātu.
Taču tagad situācija ir mainījusies pēc vairākiem parametriem,
atšķirībā no 1991. gada. UN veikt tik līdzīgu krāpšanas manevru tik
īsā vēsturiskā periodā ir visai grūti. Tāpēc uz jaunās atmodas
tehnologu skatuves lido jau pa retai pa retai olai.
v.

Ausma Abele

nelasīta,
2009. gada 20. janv. 07:19:3720.01.09
uz sve...@latnet.lv
Jā, Vilni, izskatās, ka toreiz abi atradāmies daudz tuvāk nekā tagad. :-)
Visa mūsu ģimene Baltijas ceļu sagaidījām Valmieras pusē, ciemojoties pie
radiņiem. Vakarā aizšāvām paballēt arī pie igauņiem.

Ar tām olām un akmeņiem daudzi mūsu simboli ir aptraipīti. Atceries, ka
dusmas aizmiglo ne tikai skatienu, bet arī saprātu. Ko sēsi, to pļausi.
Ausma

> [...]

> īsā vēsturiskā periodā ir visai grūti. Tāpēc uz jaunās atmodas
> tehnologu skatuves lido jau pa retai pa retai olai.

2009. gada 20. janv. 07:47:2320.01.09
uz sve...@latnet.lv
Varbūt nostaļģija ir aizmiglojusi skatu uz patieso simbolu saturu, arī
Slaļina nāve esot izraisījusi asaru plūdus ;)
v.

zzz

nelasīta,
2009. gada 20. janv. 07:56:2820.01.09
uz sve...@latnet.lv
Ausma Abele wrote:

> Ko sēsi, to pļausi.

Jaja, ausmas tante. No taa, ko saseejushi tevis veeleetie
cuukgjiimji, pashlaik ir sapljaavies: peedeejaa vieta
saliidzinot ar kaiminjiem, ekonomikas pamatiigs kirdik,
aiznjemshanaas daudzu miljardu apjomaa, kaa arii olas un
akmenji.

Kauch kas ar tiem varenajiem seejeejiem laikam nebuus
bijis kaartiiba, koa, ausmas tante?

IK

Maruta Voitkus-Lukins

nelasīta,
2009. gada 20. janv. 09:16:5020.01.09
uz sve...@latnet.lv
Tavu skaidrojumu, Vilni, grūti saprast. Kuŗi tad tagad Tavuprāt ir tie sazvērestības inscenētāji, kuŗiem Tu
piedēvē tādu kā visspēju?
Protams, ka Latvijā aizvien vēl ir cilvēki "kas nedomā ar savu galvu" (kā Ausma teica) un līdz ar to ir vadāmi
(pavedami?). Tādi, piemēram, kuŗi nonākuši Doma laukumā gaidīja, ka sapulces vadība viņiem izklāstīs kādu gatavu priekšlikumu, par ko tikai būs jānobalso bez domāšanas.
Bet ir arī tādi cilvēki, kas ļoti nopietni apsveŗ, par kuŗu lokomotīvi nodot savu balsi. Man ar šādu cilvēku bija intensīva saruna autobusā no Rīgas Valmieras virzienā. Trīsceturtdaļstundas par to sarunājāmies līdz cilvēka izkāpšanai. Sadraudzējāmies, izmainījām vārdus un adreses, tiksimies.
Šis nav vienīgais gadījums, ka tāda saruna ir izveidojusies. 3x3 kustībā apgrozās vadītspējīgi cilvēki, kuŗi iedvesmo citus un atkal citus. Valmieras Beverīnas draudzē ir pavisam veselīga demokrātija.
Par to kā demokrātija darbojas, var uzzināt no represēto biedrībām visā Latvijā; tur vēl ir palicis no "vecā rauga".
Ir tādi, kas ir apzinājušies sava individuālā darba nozīmi, kas spēj pašdarbībai pievērst jaunus spēkus.
Ir tādi, kas nupat nupat tikai sāk apjaust, ka demokrātija balstās atsevišķu cilvēku līdzatbildībā, ka lai tā sāktu patiesi darboties, katram tajā arī savs pienākums: tā nav sistēma, kas no zila gaisa pati top, tā ir cilvēku radīta un uzturēta. Un tā jākopj.

Latvijā nav tādas vienveidīgas iedzīvotāju masas, kuŗa pilnīgā paļāvībā uz kādu VADONI visam vadoņa rīkotajam pakļausies.
Ir, ir viena daļa, kas to "Labo Saimnieku" vien tikai gaida, varbūt tie pašlaik vēl ir vairākumā, taču viņu skaits rūk un paldies Dievam!
Un kas attiecas uz t.s. trešo atmodu, tad es to saprotu tā, ka Gorbačova visvaldīšanas sākumā iesākās "pārkārtošanās" (perestroika), lai "nolaistu tvaiku", tas ir, lai nu ļautiņi izrunājās, izbļaustās, izsūdzās, kad nogurs no tā, tad centrs pievilks saitīti atkal ciešāk.
Bet pārkārtošanās Austrumeiropas valstīs izvērtās pavisam citādi nekā centrs bija cerējis.
Zemdegā, lūk, šajās bijušajās patstāvīgajās vai sevi par īpašām kopienām apzinājušos ļaudīs gruzdēja patstāvības un pašnoteikšanās vēlme. Šis klusais spēks lika visām komūnistu partijas inciātīvē radušamies institūcijām pārvārīties (Labvakar programma, Tautas frontes dibināšana, pareizāk varbūt Tautas fronšu, jo tās jau radās vienlaiku daudzviet u. tml.) līdz nonāca pie dziesmotās revolūcijas.
Un ne jau barikādes bez tautas atbalsta būtu noturējušas Rīgu.
Tauta bija nobriedusi jaunai kārtībā visvisādos veidos.
Tauta apzinājās, ka pati saviem spēkiem un savu patstāvīgu iekārtu varēs labāk saimniekot, dzīvot, kārtot savas lietas pasaules arēnā. Tauta saprata, ka viņā pašā ir pietiekami liels intelektuālais spēks, lai to veiktu.
Kā sī apziņa radās, kā tā tautā nostiprinājās - tas ir gaŗš un jauks stāsts, citai reizei.
Ķīniešiem (laikam) ir tāds lāsts: "Lai tu dzīvotu interesantā laikmetā!"
Man šķiet, ka dzīvoju patiešām interesantā laikmetā, bet uzskatu to par dāvanu; esmu izbaudījusi nu jau neskaitāmas reizes,  gandarījumu par to, ka esmu bijusi starp darbiniekiem kādā konstruktīvā apritē (kāda bija pirmā Saeimas ievēlēšana pēc okupācijas; strādāju Centrālās vēlēšanu komitejas pakļautībā par brīvprātīgo reģistra sastādītāju un balsu skaitītāju) vai kad esmu klāt bijusi vēsturiskos notikumos (īstajos vasaras saulgriežos, kad tos pirmo reizi svētīja brīvajā Latvijā dainu kalnā). Tie tikai divi piemēri.

Latvijā ir daudz gaismas cilvēku, kuŗi ar savu piemēru iedvesmo un iedrošina citus. Tie ir tie, uz kuŗu pleciem celsies demokrātija.

Un Aivi un Ausma!  "Rej, rej, sunīti, tikai nekod!" nebūt nepataisa klausītāju par četrkājainu, nedz tas tik briesmīgs "fui" man. Tas ir latviešu sakāmvārds, kas jāsaprot pārnestā nozīmē. Atceraties, kā tas iznāca: es izteicu priekšlikumu Sveikotājos pieņemt nosacījumu - runāties citam ar citu konstruktīvi, mierīgi, bez bāršanās un apšaudīšanās; uz to saņēmu vairākas pozitīvas atsauces un bārienu no Ausmas, uz ko atbildēju ar sakāmvārdu, kas burtiski jāsaprot: "Baries, baries, Ausmiņ, tikai nekļūsti īgna!" (Turklāt īgnu viņa jau sevi bija parādījusi savā destruktīvajā sakāmajā pret manu ierosinājumu.)

Protams, ja būtu kristiete, man vajadzētu pagriezt otru vaigu, lai iepļaukā arī to, bet es - ni un ni. Tikai pieteicu, ka esmu bārienu sadzirdējusi un ka uzskatu to par trokšņošanu nevietā.
Maruta
From: Vilnis Gricaichuks-Purinsh <v.g....@gmail.com>

Maruta Voitkus-Lukins

nelasīta,
2009. gada 20. janv. 09:19:0120.01.09
uz sve...@latnet.lv
Šo padomu Tev derētu attiecināt arī uz sevi.
Tavs naids, kas spiežas pa visām vīlēm ārā uz ārlatviešiem nav tas vislabākais piemērs, kuŗā Vilnim smelties iedvesmu.
Maruta

From: zzz <joh...@inbox.lv>

Maruta Voitkus-Lukins

nelasīta,
2009. gada 20. janv. 11:15:3920.01.09
uz sve...@latnet.lv
Dari tā, ja tas Tev rada prieku!
Mēs pārējie pēc tam nositīsim laiku sekojot jūsu "domu izmaiņai".
Maruta

From: zzz <joh...@inbox.lv>
To: sve...@latnet.lv

zzz

nelasīta,
2009. gada 20. janv. 11:31:0620.01.09
uz sve...@latnet.lv
Ausma Abele wrote:
> O jā, varu būt lepna, ka kāds iedomājas, ka Ausmastanti vērts izspiegot.

ausmas tante samurgojas ka vinju izspiego, un peec tam pati
par to kljuust lepna? Jaa, taada jau taa bilde ir, tikai par
pilnu praatinju ausmas tantei nekaadi neliecina. :D

Ausma Abele

nelasīta,
2009. gada 20. janv. 12:08:1420.01.09
uz sve...@latnet.lv
Jauki,ka vismaz ar vienu šejienes latvieti Maruta saprotas ļoti labi. Kā vāciņš ar cibiņu. :-)
Ausma
[...]

2009. gada 20. janv. 12:51:0120.01.09
uz sve...@latnet.lv
Varu Tevi iepriecināt ar ziņu, ka saprotos ļoti labi ar daudziem "šejienes latviešiem". "Šejienes latvieši" ir mana tauta, mums ir kopīgi senči, kopīga vēsturiskā atmiņa, kopīgas garamantas, līdzīga daiļuma izjūta un vēl daudz cita, kas mūs tuvina un rada siltas, gaišas izjūtas. Neesmu nekad saskaitījusi, cik man ir mīļu cilvēku adresu grāmatiņā, bet krietns pulciņš ir, pāri par simtu pavisam droši.

Ir pa vidu arī spuraini un atskabargaini, ar kuŗiem reizēm grūti "tikt galā", tomēr galā tiekam arī ar viņiem. Neviens jau nav spurains sava prieka pēc. Spuras ceļās vienmēr kāda iemesla dēļ. Ja to iemeslu (vislabāk kopīgiem spēkiem) var atrast, var tikt no traucēkļa vaļā.
Maruta

Vilnis Gricaichuks-Purinsh

nelasīta,
2009. gada 20. janv. 15:11:0120.01.09
uz sve...@latnet.lv
Labi, Marut, mēģināšu nedaudz sakārtotāk un iespējams saprotamāk izklāstīt, ja iepriekš manis pausto.

Es gan to nesauktu par sazvērestību. Tā lietu loģiskā ķēde ir vienkārša.

PSRS pie vadības nāk salīdzinoši gados jauns cilvēks, Gorbačovs, kurš redz, ka daudzas lietas komunisma celšanā ir novecojušas un maināmas. Un uzsāk pārmaiņu laiku.
Bet vienlaikus citi komunisti, kuru redzamā daļa bija Jeļcins nolemj, ka tā ir iespēja savas varas rezultātā savām vajadzībām akumulētos līdzekļus likt lietā, mainot pašu iekārtu kā tādu ( To TV pats esmu dzirdējis no Gorbačova un citiem tā laika darbiniekiem). Tā tik tiešām bija sazvērestība pret iekārtu.
|Sazvērnieki, reformatori savā pusē samērā ātri dabū varas struktūras, lielāko daļu. KGB kļūst par rīku iekārtas sagraušanai.
Visā PSRS tiek organizētas Tautas frontes un atmodas. Citviet tās 8ir vietējo iedzīvotāju atbalstītas, vietām nav.
Komunistiem reformatoriem tagad ir visa vara rokās. Lielākā daļa militārā spēka, iekšlietu bruņojuma un arī tautas atbalsts lielā daļā republiku.
komunisti konservatori redz, ka tūliņ komunistiskā iekārta sagrūs, apcietina Gorbačovu un cenšas pārņemt varu. Bet ir jau nokavēts, pret šo stājas gan bruņotie spēki, gan iekšlietu spēki, gan pate tauta. Un galvenokārt jau noteicošais bija šis Krievijā.
Jeļcins sapulcina republiku vadītājus un paraksta vienošanos par PSRS likvidāciju, bet Gorbačovs vēl īsti neatguvies no nāves bailēm puča laikā, nespēj likt lietā savus varas grožus, lai PSRS likvidatorus arestētu.

Visa vara visās PSRS republikās un arī Austrumu bloka valstīs pāriet komunistu reformatoru rokās.

Ātri tiek malā pastumti tautas aktīvisti. Tie nereti tiek nogalināti, vai vienkārši pazūd, kā tas ir ar mūsu pašu helsinkiešiem.

Komunisti reformatori uzsāk atlikušo vērtību akumulēšanu savā personiskajā īpašumā.

Tagad ir brīdis, kad šis process ir noslēdzies un vairs nekā nav. Lielākā daļa ir lēti pārdota un iegūtie līdzekļi iegūluši privātajos kontos un citādi uzglabāti. Valsts kasē ir līdzekļu, kuru pietiek diviem mēnešiem, lai uzturētu daļu valsts vajadzību.

Komunisti reformatori un to savtīgie atbalstītāji cenšas arī no šis situācijas gūt labumu un panāk aizņēmumu gada budžeta apjomā, tādejādi cerot režīmu vēl saglabāt, lai arī daļu šo līdzekļu iepludinātu personiskajās kabatās.

Vienlaikus tiek sagatavots atkāpšanās ceļš. Tiek organizēta jauna atmoda, lai panāktu varas saglabāšanu vismaz daļai no līdzvainīgo situācijā rokās. Ir mēģinājums saglābt situāciju un saglabāt režīmu.

Taču situācija ir pavisam cita. Nav vairs komunistu reformatoru rokās tā vara un iespējas, kura bija 1991. gadā. Un atmodas sākums neizdodas,  „modinātāju" virzienā lido pa retai olai.
Laimīgā kārtā pasākums ir pavisam īss un sapulcējušies nepaspēj savas emocijas sakāpināt līdz baltkvēlei, lai olas nomainītu bruģakmeņi. Vilšanās un dusmas tiek izgāztas pret Saeimas namu.

Komunistu reformatoru, un to struktūrās vērojams apjukums.
1991. gada pasākumu organizatori izsaka sašutumu par atmodas organizācijas neprofesionalitāti.
Saprotot to, ka jebkuru brīdi jebkurš kaut cik vērā ņemams spēks valstī var mudināt un organizēt itin vieglu esošā režīma gāšanu, Saeimas ēkā uz pastāvīgu dislokācijas vietu tiek pārvietota daļa militāristu pilnā apbruņojumā. Piekļuves Saeimai tiek bloķētas.
Uz barikāžu piemiņas pasākumiem sanāk neliela saujiņa tā laika dalībnieku, bet tautas lielākā daļa ignorē pasākumu un klusē.

Sākotnējā iecere ātri mainīt režīma redzamāko daļu, iegūstot iedzīvotāju atbalstu pastāvošam režīmam tiek atlikta.
Masu informācijas līdzekļos masveidā notiek akmeņu nakts nosodīšanas pasākumi.

Bet ir gana skaidrs, ka režīms vairs nav saglābjams. Vai tam ir jāaiziet un jāslēpjas, vai jākļūst autoritāram maksimāli ierobežojot demokrātiskās brīvības.

Dotajā brīdī režīmam izdodas saglabāt daļu tautas atbalsta. Veiksmīgi pretnostatot barikāžu laika nostalģiskās atmiņas, kas vecākai paaudzei kļuvušas par kultu, svētu notikumu un bruģakmeņu nakts notikumus, kā šī svētuma zaimošanu.

Bet tas ir vien dažu nedēļu atelpa režīmam, kuras laikā visdrīzāk tiks slēpts, kas slēpjams par līdzšinējās darbības norisēm.

Nezin vai šī laika notikumus Latvijas kontekstā var nosaukt par sazvērestību. Taču tā ir spēle, kurā iesaistījušies komunisti reformatori kā pastāvošais režīms, komunisti konservatori, kā PCTVL daļa, SC, un federatīvās ES idejas virzītāji, kurus nereti dēvē par sorosiešiem.

Jāsaka, ka atšķirībā no 1991. gada notikumiem pilsoņu kopuma īpatsvars notikumu norises virzībā ir krietni pieaudzis. Un cīņa starp minētajiem trim pamatvirzieniem notiks visiem veidiem mēģinot pilsoņus dabūt savā pusē.

Ir ārkārtīgi maza iespēja, ka pilsoņi izveido kādu vienotu spēku savu interešu aizstāvībai, savas valsts aizstāvībai. Jo tiem nav nedz pietiekamu līdzekļu ātrai apziņai, skaidrojošam darbam, loģistikas nodrošināšanai.
Un tiem pretdarbojas visi jau minētie spēki.

Taču gluži neiespējami nav, ka pilsoņi izveido savas intereses aizstāvošu spēku un gūst virsroku šajā spēlē.

Bet visdrīzāk, ka uzvarēs viens no trim. Un es liktu uz ES federāļu kārtīm. Jo tieši viņiem pašlaik ir vislielākās finanšu iespējas, kuras šolaik' spēlē lielāku lomu kā jebkad. Vēl jo vairāk tāpēc, ka ES federālisma idejas bīdītāji, atšķirībā no abiem komunistu un to līdzskrējēju grupējumiem, neko nejauku tieši pilsoņu vairumam nav darījuši, gluži otrādi.
v.

Vilnis Gricaichuks-Purinsh

nelasīta,
2009. gada 20. janv. 15:24:2620.01.09
uz sve...@latnet.lv
otrdiena, 2009, 20 janvāris 19:51 Maruta Voitkus-Lukins <mvoitku...@yahoo.com> rakstīja:
[...]

Tur jau ir tā problēmas sakne biežam antagonismam starp latviešiem un ārlatviešiem :)

Latviešu teiktais, kas neatbilst ārlatviešu teiktajam un idealizētajam, tiek uztvertas kā "spuras"ar kurām grūti "tikt galā".

Nezin vai kādreiz pienāks tie laiki, kad latviešu domas, idejas un lietu sapratne netiks uztverta kā "spuras", ar kurām "jātiek galā", bet gan kā tāda pate vērtība, kā jebkura cilvēka domu izpausme.

Mana sieva jau baras, ka es ar "tiem iedomīgajiem āriniekiem ņemos", jo tāpat tie ne velna, izņemot savu iedomāto pasaulīti nespēj saskatīt.
Bet esam mēs daži tādi īpatņi, kuri cer, ka pienāks reiz tie laiki, un ārinieki pārstās latviešus par spurainiem radījumiem ieskatīt, par savu senču neveiksmīgu metienu :)

Laiks rādīs.v.

[...]

2009. gada 20. janv. 16:50:4620.01.09
uz sve...@latnet.lv
Ausma:

> Vaina manuprāt ir tur, ka daža laba iedomājas, ka Rietumus un tur dzīvojošos kritizēt nedrīkst, tie visam ir etalons, kam nav neviena plankumiņa, toties Latvijai un vietējiem latviešiem var uzmest pēc pilnas programmas.

kurja buutu taa "dazha laba" sveikaa vai cittur?
nesaprotu kurjam laiks lasiit tautas shkjeloshu demagogjiju/ ad hominem?
ne tur kas pievilciigs, ne informatiivs, ne konstruktiivu attieciibu
veidojoshs. boooring!

vispaar lasot dazhas piebildes shkjiet Latvijaa dziivo veel shodien
tikai vai nu komunisti vai fashisti, nevis iisti cilveeki - latvieshi.

ja ir apzinaats meerkjis katram izlabot savas pagaatnes kljuudas,
meerkjtieciigs darbs ir katram diezgan neatliekot kaa pamatnodarbiibu
kaiminju vakteeshanu.

varbuut Sveiks vareetu buut meerkjtieciigaaks ar informaacijas izmainju.
piem. shkjiet tehnikas listee driizaak kjeraas pie darba lai
patieshaam kautko panaakamu veiktu.

vai ta sveikotaaji sliktaaki? vai sveikotaajiem truukst uznjeemiibas
kjerties pie darba lai patieshaam kautko panaaktu? visi sveikotaaji
arii ir uzrakstiijushi informatiivas citiem deriigas piebildes, taa tad
nav iemesls domaat, ka buutu kaads tam nespeejiigs.

aija

Maruta Voitkus-Lukins

nelasīta,
2009. gada 20. janv. 16:51:5920.01.09
uz sve...@latnet.lv
Paldies par šo analīzi.
Man grūti iedomāties, ka tie trīs grupējumi varētu būt ar tik viengabalainu profilu, ka viņi visi trīs darbotos kā tādas disciplinētas trīs komandas.
Man šķiet, ka visi tie "kuŗš kuŗu kam un kad" samudžinājumi, grupējumi, kas palaikam turās kopā, tad atkal izšķīst - nu, nevar būt tā, ka viņi visi darbotos kā tādi automāti, kā trīs armijas.
Tas būtu pilnīg pretēji cilvēku dabai.
Zinu, ka ir tumši spēki, kas manai tautai labu nevēl un visvisādi to žņaudz un žņaugs pie katras izdevības. To, ka 13. janvāŗa notikums bija daļēji inscenēts - tas jau arī bija pa gabalu redzams.
Bet, ka tik ļoti spilgti tādi trīs grupējumi, tas vēl arvien (kā mana omīte mēdza teikt) neiet manā galvā iekšā.
Taču es vērtēju Tavas pūles man šo viedokli izskaidrot. Ir ko pārdomāt. Pārdomāšu.
Maruta

Maruta Voitkus-Lukins

nelasīta,
2009. gada 20. janv. 17:22:3820.01.09
uz sve...@latnet.lv
Vilni,
Es nu nezinu nevienu gadījumu, kad kāds ārlatvietis (atšķirībā no tiem, kuŗus Tu dēvē par "latviešiem") būtu tā iemesla dēļ nolēmis, ka jūs esat spuraini, ka nepiekrītat ārlatviešu "idealizētam" priekšstatam par vienalga ko. Par spurainu un atskabargainu es dēvēju tādu atsevišķu cilvēku (indivīdu), kuŗš nemēģina pat noklausīties otra teiktajā, kur nu vēl ieklausīties un izprast jaunu domu. Tā arī teicu - "ir pa vidu arī..."
Tādi ir katrā tautā, katrā vietā, paldies Dieviņam - mazākumā.

Vai Tu man nepiedēvē īpašības, kuŗas Tu pārnes no kādiem citiem atgadījumiem un citiem cilvēkiem?

Tu taču piekritīsi, ka ar tiem retajiem (vairākumam pa vidu) spurainajiem un stūrgalvīgajiem indivīdiem, kas neklausās, ar kuŗiem grūti runāt, kur nu sarunāties - ir runa par "tikšanu galā"?

Paskaties, ko Tu izdarīji!
Es stāstu, ka ar daudziem man ir labas attiecības, bet pa vidu gadījies pa spurainim.
Un Tu man pasniedz kautkāda vispārēja "antagonisma" analīzi ar gatavu izdomājumu "ko es (Maruta) iedomājos".
Neviens jau nav spurains sava prieka pēc. Spuras ceļās vienmēr kāda iemesla dēļ. Ja to iemeslu (vislabāk kopīgiem spēkiem) var atrast, var tikt no traucēkļa vaļā. Lūk, tas ir tas, ko es iedomājos nevis šis:  Latviešu teiktais, kas neatbilst ārlatviešu teiktajam un idealizētajam, tiek uztvertas kā "spuras"ar kurām grūti "tikt galā".
Par to, kas atbilst vai neatbilst varam runāt, kamēr izrunājam un cerams abpusēji iegūt. Bet kad turpat vai katrs izteiktais vārds izraisa nievas, nicinājumu, apvainošanos, apsaukāšanu vai nelabvēlīgu zīlēšanu, kas gan ir manā galvā ... nu, tad ... runa par "tikšanu galā".
Vēlreiz paldies. Izdrukāšu Tevis rakstīto, lai tā pavisam labi pārdomātu.
Jo man, pretēji dzirdētajam, ir liels prieks iemācīties, kādas tad ir tās atšķirības starp "latviešiem" un "ārlatviešiem" :o)   .
Maruta

From: Andris Prieditis (Gmail) <aprie...@gmail.com>

Vilnis Gricaichuks-Purinsh

nelasīta,
2009. gada 21. janv. 13:17:2921.01.09
uz sve...@latnet.lv
Diemžēl deputātu autobiogrāfijās vairs sadaļa par piederību kompartijai un komjaunatnes augšgalam netiek demonstrēta. Bet dižas būtiskas pārmaiņas nav notikušas. Ir gan arī citas, jaunas sejas, bet tomēr, vecā režīma saites nav sarautas un šis režīms ir vien vecā reformēts jauninājums.
v.

Ausma Abele

nelasīta,
2009. gada 21. janv. 13:33:1121.01.09
uz sve...@latnet.lv
Vilni, vecais režīms būtu tad, ja nebūtu privātīpašuma uz ražošanas līdzekļiem, uz dzīvokļiem, ja nebūtu privātā biznesa, ja notiktu plānveida saimniekošana un ja tev grāmatnīcā interesējošā grāmata būtu dabūjama tikai kopā ar brošūru par PSKP kārtējo kongresu. Ir mežonīgais kapitālisms ar visām no tā izejošajām sekām, tā ka par komunistu režīmu ir tikai tukša pļāpāšana. Par režīmu tu vari stāstīt tiem, kam nav nekādas jēgas par sociālisma iekārtu.

Vilnis Gricaichuks-Purinsh

nelasīta,
2009. gada 21. janv. 13:35:5821.01.09
uz sve...@latnet.lv
trešdiena, 2009, 21 janvāris 19:53 Andris Prieditis (Gmail) <aprie...@gmail.com> rakstīja:
[...]

Iespējams, ka izvēlējos neatbilstošus terminus.
Nezinu vai par neveiksmi var saukt 60% kompartijas biedru (protams bijušo) ievēlēšana pirmajā Saeimā pēc LR maija deklarācijas.

Kas būtu bijis agri vai vēlu, tas ir jau fantastikas joma, jo, ja var šā tā prognozēt nākotni, tad pagātni pārveidot nav iespējams

Tu runā par komunistiem reformatoriem un komunistiem konservatoriem, bet aizmirsti komunistus karjēristus.

Jā, es Gorbažova komunistus un konservatorus komunistus īpaši nešķiru. Jo jāsaka, ka tādā gadījumā Gorbačovs ir bezmaz vai vienīgais komunists reformātors, bet pārējie ir karjeristi un konservatori.

Tāpēc es karjeristus komunistus labprātāk dēvēju par reformatoriem, jo viņi paveica reformu tādejādi panākot to, ko redzam bijušā PSRS bloka valstīs, ieskaitot Krieviju. Baltkrievija gan palika konservatoru rokās.
Pārējais jau ir nianses. .

[...]

Piekrītu. Tāpēc jau minēju, ka pārmaiņas ir iespējamas. Jo režīms ir visai nestabils un arī neaizsargāts. Būtībā to gāzt ar spēku ir visai viegli, k';a parādīja kaut vai pārsimts puišeļu agresīvā darbība. Ja šāda pat darbība tiktu veikta pārdomāti un mērķtiecīgi pie varas jau būtu kāds cits. Un iespējams, ka latviešiem un pilsoniskai demokrātijai vēl nedraudzīgāks režīms.
Arī tas ir viens no guvumiem pēc bruģakmeņu nakts. Valsts iekšlietu aizsardzības vājuma apziņa.

[...]

Nē, patiesība tā nav. Tikai kāda teikta taisnība ;)

Es ticu Latvijas tautai un tās Rietumu vērtībām.

AP, dzīvojis Latvijā, Zviedrijā, ASV un Kanadā

Es ticu sev :) Un nebūtu slikti, ja tādu, kuri tic sev būtu vairāk :)
Katra, es vara ir pilsoniskas demokrātijas pamats. Daudzu desmitu tūkstošu demonstrācijas un bruģakmeņu runas liecina par pilsoniskas demokrātijas vājumu. Un te ar ticību, lai kas no malas tas būtu ir krietni par maz.

Man netīk vadonība kā tāda. Nav man ticības, ka kāds vadonis var būt politikas aukšgalā un ilgtermiņā panākt pozitīvas pārmaiņas.
Cita lieta ir īstermiņa cīņa, vai kauja.
v.
====================

> [...]

komunisti konservatori redz, ka tūliņ komunistiskā iekārta sagrūs, apcietina Gorbačovu un cenšas pārņemt varu. Bet ir jau nokavēts, pret šo stājas gan bruņotie spēki, gan iekšlietu spēki, gan pate tauta. Un galvenokārt jau noteicošais bija šis Krievijā.
[..]

Vilnis Gricaichuks-Purinsh

nelasīta,
2009. gada 21. janv. 14:57:3321.01.09
uz sve...@latnet.lv
Neesmu apgalvojis, ka netika mainīta sistēma. Sistēma tika mainīta, bet režīmam piederīgie saglabāja savas dominējošās pozīcijas.
v.

Ausma Abele

nelasīta,
2009. gada 21. janv. 15:57:2121.01.09
uz sve...@latnet.lv
"Režīmam piederīgajiem" nebija nekādas bāzes realizēt veco režīmu. Tie, kas palika Rubika partijā, dabūja partijas naudu un atvēra savas firmas. Tie, kas izstājās, un darīja to aiz pārliecības, viena daļa tika ievēlēti par deputātiem. Ko tad, vajadzēja tā kā zīgerieši aicināja - spraust viņus uz mietiem? Vēl vajadzēja pilsoņu karu? Saki paldies Dievam, ka nekas tāds nenotika un beidz gausties! Ja grib gūt tautas cieņu un tikt ievēlēts, tad to vajag nopelnīt ar darbu, a priori nekas nepienākas, vienalga, cik izcietis Sibīrijā, cietumos vai dzīvojis "tīrā vidē" Rietumos, vara nav nekāds ordenis, ko piešķir par atsevišķiem nopelniem.
Ausma
From: Aija Veldre Beldavs <beld...@indiana.edu>

Vilnis Gricaichuks-Purinsh

nelasīta,
2009. gada 21. janv. 19:48:5021.01.09
uz sve...@latnet.lv
trešdiena, 2009, 21 janvāris 22:57 Ausma Abele <aab...@sveiks.lv> rakstīja:
"Režīmam piederīgajiem" nebija nekādas bāzes realizēt veco režīmu. Tie, kas palika Rubika partijā, dabūja partijas naudu un atvēra savas firmas.

Bāze realizēt veco režīmu protams bija. Tsaču lielāko daļu režīma elitei piederīgo tas vairs neapmierināja. Komunistiskais ideālisms tika iznīcināts fiziski 30. gados, bet vecišķais askētisms vairs nebija pieņemams jaunākiem cilvēkiem.
partijas naudu varēja aizvest čemodānā, turpretim nomenklatūras apsaimniekotā salīda vien vagonos. Tāpēc arī komunisti konservatori nav miljonāri, bet bijušai nomenklatūrai un tās atbalstītājiem gan miljonāru skaits iespaidīgs.

Tie, kas izstājās, un darīja to aiz pārliecības, viena daļa tika ievēlēti par deputātiem.

Pārliecība jaunā kaluma komunistiem tikai viena. Mēs esam vara, mums ir vara. Un šī pārliecība tika izmantota atstājot pārējos reņģēdāju un pingvīnu kārtā, laiku pa laikam indeksējot nabaga grašu nedaudz pārsniedzot bada robežu.

Ko tad, vajadzēja tā kā zīgerieši aicināja - spraust viņus uz mietiem?

Par daudz goda, uz mietiem. Lai strādā kā visi. Atņemt varu un, lai iejūtas renģēdāja lomā.

Vēl vajadzēja pilsoņu karu? Saki paldies Dievam, ka nekas tāds nenotika un beidz gausties!

Ja par pilsoņu karu, tad tāds var būt vien lielākām grupām konfliktējot. Turpretim komunisti bija vien daži procenti un to vienīgais trumpis bija to rīcībā esošie resursi. Atņem pieeju resursiem, tāds nīkuļu bariņš vien ir.

[...]

Ne, nav vajadzīgs darbs, lai ievēlētu un iegūtu tautas atbalstu. Cieņa šajā gadījumā ir lieka. Esošajā sistēmā pietiekami ir, ja ir nepieciešamie resursi sevi demonstrēt, pie nosacījuma, ka izvēle ir visai ierobežota un pamatā aprobežojas ar režīmam piederīgajiem.

Vienīgās zāles ir plaša pilsoņu veidota partija ar plašu iekšējo demokrātiju.Tad, neskatoties uz resursiem, komunistu varai ir jākrīt.
v.

P.S. Kas saprata, tam man nav ko piebilst, kas nesaprata, arī ;)

trešdiena, 2009, 21 janvāris 20:33 Ausma Abele <aab...@sveiks.lv> rakstīja:
[...]

2009. gada 21. janv. 19:56:4321.01.09
uz sve...@latnet.lv
trešdiena, 2009, 21 janvāris 23:07 Maris Janis Vasilevskis <mah...@myself.com> rakstīja:
[...]

Pilsoņu kopums tika atjaunots Pilsoņu Komiteja to lielā mērā veica. Atlika vēl tikai atteikties no PSRS pilsonības un atzīt to par piespieda pasākumu.
Tika ievēlēts ar ievērojamu pilsoņu daudzuma atbalstu \pilsoņu \kongress, kuram vajadzēja izveidot |Pagaidu valdību un organizēt Saeimas vēlēšanas.

Interesanti, ka \Rietumi šīs PK vēlēšanas atzina par demokrātiskām un tiesiskām. Bet vēlēšanas, kuras organizēja AP par demokrātiskām.

Taču PK tikai ievēlēti arī cilvēki, kurus komunistiem izdevās pārliecināt, un kuri nodeva pilsoņu  un LR atjaunošanas ideju, kā samaksu saņemot siltas un labi situētas vietas jaunā režīma paspārnē.

Runas par to, ka leģion;aru bērni kaut kāda iemesla dēļ nevarētu pretendēt uz pilsonību atjaunotā LR, ir aplamas.
v.

Ausma Abele

nelasīta,
2009. gada 22. janv. 00:52:4822.01.09
uz sve...@latnet.lv
Aija, attiecībā pret Marutu nekādas pretrunas nav, es tikai aizrādīju, ka
vispirms cieš viņa pati, ja jebkuru citādu domu uzņem uz durkļiem.

Nesaprotu, kā vari uzskatīt, ka ārlatvieši ir viena kompakta masa, visi
vienādi. Ārlatvieši ir tikpat dažādi kā mēs šeit. Streips savā TV raidījumā
Skats no malas to vien darīja, kā lamāja valdību par bandu. Ja pamēģinātu
ASV valdību nosaukt tādā veidā, visiem ārlatviešiem uzreiz būtu spuras
gaisā. Tāpēc Streipu pēdējā laikā vispār vairs neskatījos. 13.janvāra rītā
ieslēdzu LTV, lai redzētu citu raidījumu, bet vēl nebija beidzies Streipa
Skats no malas atkārtojums. Un viņš aicināja nebūt tik mierīgiem un lietot
tās pašas metodes kā Francijā un citur Rietumos. Kad 13.janvāra vakarā
ieraudzīju, kas notiek pie Saeimas nama, protams, man bija "milzīgs rūgtums"
pret Streipu un vēl citiem kūdītājiem. Streips dzīvo Latvijā kā niere pa
taukiem un vēl nodarbojas ar kūdīšanu. Tanī brīdī, kad rakstīju par
konteineriem, neviens vēl nezināja, ka grautiņš beigsies bez asinsizliešanas
un smagākais cietējs būs viens dauzoņa ar izsistu aci. Skats bija briesmīgs,
un manā Latvijā tādu redzēju pirmo reizi. Tā ka toreiz izteiktos vārdus
neņemu atpakaļ tāpat kā Maruta, kuras prieciņš ne vienmēr ir adekvāts
dievturei un meditācijas piekopējai. Acenes un lineāltaisnīgums, mīļā Aija,
ir jums, kas uzskatāt, ka viss, kas notiek Rietumos, ir labi, bet Latvijā
viss ir slikti.
Ausma

From: Aija Veldre Beldavs <beld...@indiana.edu>

sveiks.q sveiks.q

nelasīta,
2009. gada 22. janv. 14:49:5422.01.09
uz sve...@latnet.lv
Islandes notikumu hronikas - sākot ar oktobri un beidzot ar šodienu,
aculiecinieka izklāstā, pēc kārtas:

https://www.kitcomm.com/showthread.php?t=26956
https://www.kitcomm.com/showthread.php?t=28543
https://www.kitcomm.com/showthread.php?t=29208
https://www.kitcomm.com/showthread.php?t=32526

Ervins

2009/1/22 Vents Zvaigzne <vents.z...@gmail.com>:

Vilnis Gricaichuks-Purinsh

nelasīta,
2009. gada 23. janv. 20:47:5523.01.09
uz sve...@latnet.lv

Vilnis Gricaichuks-Purinsh

nelasīta,
2009. gada 23. janv. 20:53:4423.01.09
uz sve...@latnet.lv
ceturtdiena, 2009, 22 janvāris 21:06 Aija Veldre Beldavs <beld...@indiana.edu> rakstīja:

[...]

sociālistiskā demokrātija
autoritārā demokrātija
pilsoniskā demokrātija
Visās minētajās demokrātijas sistēmās valdība demokrātiski ievēlēta ;)
Valdību cik zinu gan neievēl, bet izvēlas un apstiprina, bet tas nav tik svarīgi |:)
Kā var atsaukt to, kas neatsaucas? ;)
v.

Maruta Voitkus-Lukins

nelasīta,
2009. gada 23. janv. 21:16:2423.01.09
uz sve...@latnet.lv
Vilni, kas tā tāda - Tevis minētā "autoritārā demokrātija"?
Maruta

> Vilni, kas tā tāda - Tevis minētā "autoritārā demokrātija"?
> Maruta

pashreizeejaa Krievija?:)

aija

Edgars Šmits

nelasīta,
2009. gada 24. janv. 02:09:3324.01.09
uz sve...@latnet.lv
Anglū valodas orģinālais atrodams YouTube

http://www.youtube.com/watch?v=mIIAvdJvCes

5 daļās

Edgars

2009/1/24 Vilnis Gricaichuks-Purinsh <v.g....@gmail.com>:

Ausma Abele

nelasīta,
2009. gada 24. janv. 03:25:3624.01.09
uz sve...@latnet.lv
Ausmastanti kariķē vai pat viņas teikto apgriež otrādi, lai paņirgātos. Un par ko? Par to, ka pašiem pietrūcis tālredzības. Protams, Ausmastante ir lielāko daļu nodzīvojusi citā iekārtā, tāpēc inflāciju sauc par spekulāciju. Taču iznākums jau no tā nemainās - vai Ausmastante nevaimanāja, ka labi nebeigsies saskrūvētās cenas nekustamajiem īpašumiem? Protams, krīze ir labs dakteris spekulantiem, taču viņus apturēt vajadzēja daudz agrāk, tad visiem nebūtu tik sāpīgi, bet brīvā tirgus dievinātāji jau to nepieļāva.

Šajā situācijā vislielākie cietēji ir Baltijas valstu zemnieki. Ja Polijā, Čehijā un citās sociālisma valstīs vēl bija individuālās zemnieku saimniecības, tad bijušajā PSRS tas bija pilnīgi izslēgts. Zemniekiem viss bija jāsāk no jauna, te nav kā Rietumos, kur saimniecības nostiprinājušās jau gadsimtiem ilgi. Ja tagad tiks sagrautas tikko attīstīties sākušās zemnieku saimniecības, kas pašlaik spējīgas ražot ne tikai sev, bet arī tirgum, kopumā arī Latvijai tiks nodarīts milzīgs zaudējums. Godmanim nekad nav interesējusi Latvijas zemniecība, arī tagad viņam tieši tai neatliek laika. Inovācijas pārtikas ražošanā un lauksaimniecībā - tas būtu svarīgs ieguldījums Latvijas ilgspējīgai attīstībai, jo pārtika vienmēr būs galvenais tirgus produkts. Kāpēc nemobilizēt zinātniekus tieši jaunu produkcijas veidu un tehnoloģiju attīstībai? Slēgsim kārtējo pārtikas ražotni, lai zemniekiem nav kur likt saražoto pienu, gaļu, dārzeņus, augļus? Var jau slēgt novecojušu un nerentablu, bet tad noteikti vietā jārada jauna, jo var gadīties, ka tukšums ļoti atspēlēsies visai valstij nākotnē. Un tieši lauksaimniecība ir tā, kas atjauno savus resursus gadu no gada, nevis iztukšo derīgo izrakteņu krājumus.

Otrs virziens, ko šobrīd nedrīkstētu atstāt pabērna lomā - elektronika, kas neprasa tik lielus izejvielu resursus kā metālapstrāde. Iepriecina aktivitātes, kas dzirdamas par Ventspili astronomijas un Visuma izpētes jomā, bet tur atdeve nāks pēc ilgāka laika. Cik zinu, mūsu pašu sveikotāja Induļa Gleškes individuālais bizness balstīts tieši uz progresīvajām tehnoloģijām mērinstrumentu ražošanā. Varbūt ir vērts mūsu elektronikas speciālistiem sadarboties ar tautieti tālajā Ņuhempšīrā, izveidot ražošanas filiāli Latvijā, būtu noieta tirgus ne tikai Amerikā, bet arī Eiropā, un mēs varētu ražot uz vietas mērinstrumentus tiem pašiem Visuma pētniekiem Ventspilī.

Latvijas valstij tagad ir divas bankas, lai arī Parex banka izmaksājusi nepiedodami dārgi. Tātad aizņēmumu pa tiešo iespējams iepludināt tur, no kurienes nāks atdeve. Varbūt reiz pietiek apsaukāties, apmētāties un meklēt vainīgos, ir taču pēdējais laiks domāt par nākotni, kamēr neesam atmodušies pie galīgi sasistas siles.
Ausma
Vilni, kas tā tāda - Tevis minētā "autoritārā demokrātija"?
Maruta

Atvainojos, doma apsteidza terminu. Vajadzēja būt "suverēnu demokrātija(pavēlnieciskā demokrātija). Tas ir gluži jauns termins, kas apzīmē demokrātiju,  kuru vada kāda neliela pilsoņu grupa, kas nosaka lietu kārtību valstī, un kuras rīcību praktiski nevar ietekmēt vairākuma viedoklis.
v.
Notiek citu ziņojumu ielāde.
0 jauni ziņojumi