grootouders in Groningen (verzoek)

dikj...@my-deja.com

Volgens Genlias staan in de huwelijksacte van Remke Jans JAGER x Tonnis
Henrich Christoph FUNKE de grootouders van de bruid vermeld.

Wie wil zo vriendelijk zijn deze huwelijksacte nr. 11 van 16 mei 1829
te Bedum in te zien en mij deze namen te mailen?

Dankend en groetend,

Dik Jager

dikj...@freeler.nl

Sent via Deja.com http://www.deja.com/
Before you buy.

Lars Roobol

to dikj...@my-deja.com
Beste Dik,

> Wie wil zo vriendelijk zijn deze huwelijksacte nr. 11 van 16 mei 1829
> te Bedum in te zien en mij deze namen te mailen?

Als er zich binnen een week niemand meldt, mail mij dan even. Deze
week zit ik erg krap in de tijd, maar daarna kan ik best even een akte
voor je "scoren".

Groeten,

Lars Roobol
http://www.oprit.rug.nl/proobol

Peter de Vries

Deze week kom ik waarschijnlijk nog bij de Groninger Archieven. Ik
mail je.

Peter de Vries

Kees Molendijk

> [...]

>Wie wil zo vriendelijk zijn deze huwelijksacte nr. 11 van 16 mei 1829
>te Bedum in te zien en mij deze namen te mailen?

Ik had deze vraag doorgespeeld aan mijn genealogische vriendin in
Groningen, en zij heeft het volgende voor je gevonden:

Tonnis Henrich Christoph FUNKE tr. Bedum 16-5-1829 Remke Jans JAGER.
Aan de bruidegom heb ik geen aandacht besteed. Wat de bruid betreft:
Remke Jans JAGER, ged. Bedum 11-8-1799, dr. van Jan Harms JAGER
(overl. Bedeum 16-5-1815) en Aaltje Harms (overl. Bedum 16-11-1826).
Grootouders van vaderszijde: Harm en Janneke, alle details verder
onbekend, dagloners in de provincie Gelderland.
Grootouders van moederszijde: Harm Jans en Remke Jans, landgebruikers
te Bedum, ald. overl. voor 1806. Harm Jans, van Bedum, otr. Huizinge
24-8-1749, tr. Bedum 21-9-1749 Remke Jans, van Huizinge. Remke Jans,
wed. van Harm Jans, hertr. Huizinge 5-11-1769 Tonnis Willems, van
Spijk.
Hun dochter Aaltje zou volgens haar overlijdensakte zijn geboren Bedum
1-5-1757 en overleed als weduwe en dagloonster, oud 68 jr. en 6 mnd.,
aldaar 16-11-1826, haar ouders werden ook hier opgegeven als Harm Jans
en Remke Jans. Noch in Bedum, noch in Huizinge trof ik haar doop aan.
Jan Harms JAGER, oud 70 jr., dagloner te Bedum, overl. ald. 16-5-1815
als man van Aaltje Harms. Hij zou dus in 1744-'45 geboren moeten zijn,
waarschijnlijk ergens in Gelderland, maar verdere gegevens worden niet
vermeld.
Een huwelijk tussen Jan Harms en Aaltje Harms werd in de Groninger
klappers niet aangetroffen, maar bij zulke veel voorkomende namen kan
dat over het hoofd zijn gezien. Of zouden ze in Gelderland zijn
gehuwd?

Ik hop dat je er iets aan hebt.

Vr. geneagr. van Kees Molendijk.
mailto:c.mol...@hccnet.nl