voornamen in hoofdletters in gdp

marcel

Voor en achternamen beginnen in gensdatapro nu wel met hoofdletters
maar hoe kan ik achteraf alle voor en achternamen met hoofdletters
laten beginnen?

Ron@ld

Op vrijdag 3 augustus 2012 22:01:06 UTC+2 schreef marcel het volgende:
> Voor en achternamen beginnen in gensdatapro nu wel met hoofdletters
>
> maar hoe kan ik achteraf alle voor en achternamen met hoofdletters
>
> laten beginnen?

Kom zaterdag even langs in het VC van de NGV.
Papelaan 6, 1382 RM Weesp.
Daar zijn dan de mensen van GDP aanwezig.

Met genealogische groet,

Ronald

Ron@ld

Op vrijdag 3 augustus 2012 23:45:51 UTC+2 schreef Ron@ld het volgende:
Sorry, dit moet zijn de 2e zaterdag van de maand.
http://gensdatapro.ngv.nl/

Ria Hendriks

Onder Bewerkhandelingen de optie Familienaam gewoon gebruiken, of is dat
niet wat je bedoelt?

de hepltekst: ...vervolg op voorgaande optie. Hiermee maakt u alle
achternamen weer proper, ofwel geheel kleine letters met alleen een
hoofdletter aan ieder begin van elk niet-voorvoegsel-woord.

Gr.
Ria

"Ron@ld" schreef in bericht

marcel

GDP maakt standaard van de eerste letter van de voor en achternaam een
hoofdletter.
De namen waar ik het nu over heb waren voor die tijd al ingevoerd,
waarschijnlijk uit het gensdata D/87 of gensdata D/90 tijdperk.
Heb geen zin om dit allemaal handmatig te doen.

Ria Hendriks had uiteengezet :

marcel

Ron@ld schreef :
Een dure grap om even voor een vraag van 10 minuten naar Weesp te
moeten.
Ik dacht dat daar deze nieuwsgroep zo'n mooie oplossing voor was.
Genealogen helpen elkaar wederzijds met vraag en antwoord.

E. Appeldoorn

Beste Marcel,

GDP heeft een heel goed werkende, gratis helpdesk die je kunt mailen. Ik heb
er heel goede ervaringen mee. Antwoord meestal binnen 24 uur.
helpdeskATgensdatapro.ngv.nl
AT = @
Onder vermelding van je naam, cd-nummer, gdp-versie en windows versie

Erik Appeldoorn

"marcel" schreef in bericht

Evertjan.

Ik weet niets van gensdatapro,
maar als je de database kan exporteren en importeren
naar en van een CSV-file,
<http://nl.wikipedia.org/wiki/Kommagescheiden_bestand>
dan kan je die databse manipuleren in Excel.

Je kan de betreffende colommen converteren met de excel functie:

proper()

in Nederlandse Excel is de functinaam [jammer genoeg] vertaald in

beginletters{}

Je kan dit met kennis van zaken ook met een goede tekst-editor met regular
expressions doen, of met een cscript script.

--
Evertjan.
The Netherlands.