Fikra üzerine ...

Acephale Lemar

Basligi silmedigimden asagidaki metnim yanlis ilmekte cikmis, ben de
herkesin görmesini arzuladigimdan yeni bir ilmek actim.
-------------------------------

Rifat Albayrak wrote:
> On Mon, 1 Dec 2008 14:26:25 +0100, "Acephale Lemar"
> Bana bak benim dedigimin laz bektasi fikralariyla hiç alakasi yok. Bu
> son deyisim bunu. O Alman kafana sok bunu!

http://tr.wikipedia.org/wiki/FIKRA yetersiz bilgi iceriyor, beklentimi
tatmin edemedi, daha cok zahmetle, bilen sahislarin katkilariyla
ileleyebilir.

ve su http://www.turkceciler.com/yazi_turleri/fikra.html sayfadan ki bu
kirik dingili tatmin edecek türden, onun tarafindan gibi ardindaki
Türkceciler, asagida istah acmak icin kisa bir alinti.
-------------------------------------

Fikra : Belli bir amaci, savunulan bir düsünceyi ele alan ve bunu en
kisa yoldan anlatan, mizah ve hiciv unsurlarini da içinde barindiran
sözlü ya da yazili hikâyelerdir.

Bu özlü hikâyeler tek basina olabildigi gibi, sözün gelisine uygun her
hangi bir yazi içinde de düsünceyi daha çekici hâlde ifade etmek
amaciyla kullanilir.

Bir yazarin günlük olaylara ya da ülke ve toplum sorunlarina ait her
hangi bir konu üzerinde kisisel görüs ve düsüncelerini, akici bir dille
anlatan düz yazilara Fikra denir. (K.GARIPOGLU, Kompozisyon Bilgileri,
s.239)

Fikralarin baslica özellikleri; hareketli, ilgi çekici olmasi, savunulan
bir düsünceyi içine almasindan baska bir devrin, bir insanin, belli bir
zamanin ya da sinifin özelliklerini, siyasî, sosyal vb. günlük her türlü
olay ve sorunlari canlandirmasidir.
-----------------------------

Sayende birazcik taradim, güle güle kullan.

Rifat Albayrak

"Bundan böyle sen yok inanmak bana, var taramak enikler gibi." --Günün
Sözü.

Rifat Albayrak

On Mon, 1 Dec 2008 17:12:21 +0100, "Acephale Lemar"
<pri...@org.invalid> wrote:

>ve su http://www.turkceciler.com/yazi_turleri/fikra.html sayfadan ki bu
>kirik dingili tatmin edecek türden, onun tarafindan gibi ardindaki
>Türkceciler, asagida istah acmak icin kisa bir alinti.

Biliyordum gözümden bir şeyler kaçtığını.

Ulen yavşak, eğer kırık dingil ben isem tabii, fıkranın açıklanmasını
isteyen ben değilim ki? O sensin! Topaç! Şimdi döndün ben aramışım
da bulamamışım gibi pozlara yatıyorsun. Dönekliğinin ispatı burada
yatıyor.

Acephale Lemar

Rifat Albayrak wrote:

> Biliyordum gözümden bir şeyler kaçtığını.
>
> Ulen yavşak, eğer kırık dingil ben isem tabii, fıkranın açıklanmasını
> isteyen ben değilim ki? O sensin! Topaç!

Kudurasica seni, kudur kudurabildigin kadar!*vfg*= very friendly grin,
this time.

> Şimdi döndün ben aramışım da bulamamışım gibi pozlara yatıyorsun.
> Dönekliğinin ispatı burada yatıyor.

Paranoyaklarla tartismak zaman kaybidir. Sana boruyu ben dösemedim,
Türkce uzmanlari dösedi. Bunu da hazmet artik!