Czy Tusk ma status pokrzywdzonego?

1 view

mkarwan

W życiorysie Tuska czytamy: (http://www.sejm.gov.pl/organy/vm_t.htm):
"Wcześnie zaangażował się w działalność opozycyjną wobec komunistycznej
władzy. Jako student historii Uniwersytetu Gdańskiego uczestniczył w
tworzeniu Studenckiego Komitetu Solidarności, co było reakcją na
zamordowanie w Krakowie przez Służbę Bezpieczeństwa Stanisława Pyjasa.
Szybko nawiązał także współpracę z Bogdanem Borusewiczem i Wolnymi Związkami
Zawodowymi Wybrzeża organizując grupy samokształceniowe i kolportaż
wychodzącej poza cenzurą prasy i literatury. Studia skończył w czerwcu 1980
roku pracą o kształtowaniu legendy Józefa Piłsudskiego w przedwojennych
czasopismach. W trakcie strajku sierpniowego organizował grupy studenckie,
by 30 sierpnia rozpocząć działania na rzecz nowej organizacji studenckiej.
Stał się inicjatorem i jednym z pierwszych liderów Niezależnego Zrzeszenia
Studentów Polskich (późniejszy NZS). Kilka miesięcy później został szefem
"Solidarności" w Wydawnictwie Morskim i dziennikarzem wydawanego przez
związek tygodnika "Samorządność". Był jednym z najbliższych współpracowników
jej naczelnego redaktora Lecha Bądkowskiego - pisarza, przywódcy ruchu
kaszubskiego, pierwszego rzecznika "Solidarności".
Po ogłoszeniu stanu wojennego przedostał się na teren Stoczni
Gdańskiej, by uczestniczyć w strajku okupacyjnym. W czasie stanu wojennego
redagował prasę podziemną, zarabiając na rodzinę jako "alpinista
przemysłowy", czyli pracujący na dużych wysokościach robotnik fizyczny w
spółdzielni "Świetlik", założonej przez jego przyjaciela Macieja
Płażyńskiego.
W 1988 roku był wśród organizatorów strajków majowo - sierpniowych,
współpracując blisko z Jackiem Merklem. "

W tej sytuacji powinien otrzymać status pokrzywdzonego.
Czy taki status otrzymał?
Czy opublikował materiały, które na pewno zbierała na niego SB?
Gdzie je można znaleźć?

Wieslaw Wojnar

"mkarwan" <mka...@poczta.onet.pl> schrieb:

>W tej sytuacji powinien otrzymać status pokrzywdzonego.
>Czy taki status otrzymał?
>Czy opublikował materiały, które na pewno zbierała na niego SB?
>Gdzie je można znaleźć?

Kiedy OTR kazal puscic o sluznie wojskowej Tuska?
Pytania sie mnoza...

Wieslaw.

Jorg

Użytkownik "mkarwan" <mka...@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

W tyen sposob panie Karwan mozna udupic kazdego. Np. Czy prawda jest, ze
niejaki MKarwan nie dostal statusu pokrzywdzonego z IPN? Czy prawda jest, ze
niejaki MKarwan to seryjny zabojca mlodych kobiet?
Pytania mozna mnozyc, a za to ze sie pyta karac nie mozna.W koncu ja sie
TYLKO PYTAM
Jorg

odrza...@aol.com

jest pewne, ze niajaki Jorg to zydowski pedofil i organizator Piatej
Kolumny

jorg109

Spierdalaj glupi chuju jak cie nikt nie pyta o zdanie, bo twoja wirtualna
morda zostanie obita

odrza...@aol.com

zdenerwowales sie tow.oblesny