Michniczenie w Kanadzie

Jerzy Pawlowski

Michnik znow michniczy, tym razem w Kanadzie, na
zaproszenie profesora Jan Grabowskiego, specjalisty od
holokastu i polskiego antysemityzmu.
Wizyta Michnika byla sponsorowana przez polska ambasade
w Kanadzie (!)

(Profesor Grabowski posiada niezwykle szerokie
zainteresowania naukowe, i wsrod jego publikacji mozna
znalezc:

http://www.holocaustresearch.pl/grabowski(en).htm

Ja tego Zyda znam!" Szantazowanie Zydsw w Warszawie,
1939-1943

oraz

"Szmalcownicy warszawscy, 1939-1942, Zeszyty
Historyczne, Paris-Warsaw, 2003, (No. 143) p. 85-117;
)

Natomiast Michnik znow powtarza typowo zydowski punkt
widzenia ze komuno-agentom nalezy sie bezkarnosc, ale o
holokascie nalezy w kolko bebnic.
Michnik rowniez wyrazil poparcie dla obecnosci polskich
gojow Iraku, poniewaz Polska nalezy do NATO, a wiec
powinna popierac wszystko co robi USA.
Michnik zapomnial o tym ze NATO nie poparlo wojny
przeciwko Irakowi, i nie bierze udzialu w tej wojnie.

Polonia kanadyjska odpowiedziala oburzeniem na
prowokacje Michnika, wsrod nich pan Wilhem Glowacki,
ktory jest jednym z nestorow POLAND-L, pierwszej
polskiej grupy internetowej.
W odpowiedzi profesor Grabowski oplul Polonusow
przeciwnych propagandzie Michnika.

http://tinyurl.com/m44g6

The Ottawa Citizen
Tuesday, March 21, 2006

Polish journalist's visit opens old wounds in Ottawa
His message: don't be trapped by the past
[...]

"We can't go forward if we're always looking back," said
Mr. Michnik in an interview. His motto, he said, is
"amnesty, yes; amnesia, no."

But that message of trying to reconcile the past and the
future seems to offend some people. Jan Grabowski, head of
the University of Ottawa's history department, said he
received several phone calls, and between 20 and 30
e-mails, from Polish Canadians denouncing Mr. Michnik as a
communist -- despite Mr. Michnik's many years as an
anti-communist activist. Some even wanted the University
of Ottawa to fire him for bringing Mr. Michnik here, said
Mr. Grabowski.

Mr. Grabowski dismissed Mr. Michnik's critics as "a
bizarre mixture of kooks and cranks" who do not represent
the views of most Polish Canadians.

John Kulach of Calgary wrote to Mr. Grabowski and to the
University of Ottawa administration, accusing Mr. Michnik
of being "a very active supporter of the post-communist,
so often extremely corruptive oligarchy in Poland."
Similarly, Wilhem Glowacki of Vancouver wrote that
Mr. Michnik has used Gazeta Wyborcza to accuse Poles of
anti-Semitism.

The Polish Embassy, which co-sponsored the lecture with
the University of Ottawa, also received phone calls and
e-mails critical of Mr. Michnik. But spokeswoman Sylwia
Domisiewicz said the embassy had positive feedback in
advance of the lecture from Polish-Canadian students and
members of Ottawa's Polish community. About 300 people
attended the lecture, she said.

[...]

Mr. Michnik also reinforced his pro-American reputation,
endorsing the presence of Polish troops in Iraq.

"Of course I'm on the side of Bush; this war has to be
won," he said. "If we want to be in NATO and we want NATO
countries to help us if we are threatened, we cannot avoid
our responsibilities to our allies today."

--
"Imbéciles réveillez vous!"

Jerzy Pawlowski (j...@panix.com)

-;)

Centrum Badań nad Zagładą Żydów
Instytut Filozofii i Socjologii Polskiej Akademii Nauk

Ciekawe ile jest  podobnych instytutow  w Polsce, zajmujacych
sie zaglada Polakow - w czasie drugiej wojny swiatowej  ma Polska
Akademia nauk?

boukun

Użytkownik ""Jerzy Pawlowski"" <j...@panix.com> napisał w wiadomości

> [...]
> holokastu i polskiego antysemityzmu.
> Wizyta Michnika byla sponsorowana przez polska ambasade

Czy tam nadal jest ambasadorem ostro krytykowany przez tamtejsza polonie Zyd
Jacek Junosza Kisielewski?

boukun

Yehudi Lindauer

"-;\)" <-;)@msn.net> wrote:

> [...]

> Ciekawe ile jest podobnych instytutow w Polsce, zajmujacych
> sie zaglada Polakow - w czasie drugiej wojny swiatowej ma Polska

"Polak wspolczesny nie moze zyc bez antyjudaizmu.
Tam gdzie antyjudaizm nie istnieje, Polak go stworzy."
J D Ross/Forte/Omni/Quantun/"-;\)"/Unicorn...

--
"Toleranz ist gut. Aber nicht gegenüber Intoleranten."
Wilhelm Busch

boukun

Uzytkownik "Yehudi Lindauer" <yehudi....@tiscali.de> napisal w
wiadomosci news:1hd5pxn.14t5mp8dcawanN%yehudi....@tiscali.de...

> "Polak wspolczesny nie moze zyc bez antyjudaizmu.
> Tam gdzie antyjudaizm nie istnieje, Polak go stworzy."

Nawet w Israelu i Judeopolonii!

boukun

Jerzy Pawlowski

In article <e0mn65$mki$1...@nemesis.news.tpi.pl>,
boukun <bou...@neostrada.pl> wrote:

> Czy tam nadal jest ambasadorem ostro krytykowany przez
> tamtejsza polonie Zyd Jacek Junosza Kisielewski?

Obecnie ambasoderem w Kanadzie jest Piotr Ogrodzinski,
w latach 1990-92 czlonek Fundacji Stefana Batorego,
czyli NASZ czlowiek.

Alfons Pirozynski, Ph.D.

> "Polak wspolczesny nie moze zyc bez antyjudaizmu.
> Tam gdzie antyjudaizm nie istnieje, Polak go stworzy."
> J D Ross/Forte/Omni/Quantun/"-;\)"/Unicorn...

Mam nadzieje, ze Michnikowskiego tam nie zaprosili? ;)
alfonso
"(...) nie wyobrazam sobie, ze mozna nie kochac Polski. Tego nie da sie
wyrazic w jezyku. W zadnym jezyku nie da sie wyrazic milosci, jaka
trzeba obdarzac Polske. (...) Ci, którzy jej nie kochaja, powinni sie
wyprowadzic z tej ziemi. Kto nie kocha Polski, ten jej szkodzi " (Ojciec
Dyrektor).

Piotr Trela

Yehudi Lindauer <yehudi....@tiscali.de> wrote:
: "-;\)" <-;)@msn.net> wrote:

:> Centrum Badan nad Zaglada Zydów

:> Instytut Filozofii i Socjologii Polskiej Akademii Nauk
:>
[...]

Konie kuja, zaba cytaty fabrykuje.

Yehudi Lindauer

Piotr Trela <ptr...@mun.ca> wrote:

Nosi Trela razy kilka, póki jemu sie ucho nie urwie.

Piotr Trela

: Piotr Trela <ptr...@mun.ca> wrote:

:> Yehudi Lindauer <yehudi....@tiscali.de> wrote:
:> : "-;\)" <-;)@msn.net> wrote:
:>
:> :> Centrum Badan nad Zaglada Zydów
:> :> Instytut Filozofii i Socjologii Polskiej Akademii Nauk
:> :>
[...]

cale szczescie, ze nie trzeba polegac na Panskich opiniach, bo mozna
sprawdzic fakty - jesli powyzsze slowa napisal Pan Ross, to mnie sie
ucho urwalo, jesli nie napisal - to ... no wlasnie.

Piotr Trela

Wlodek Richter

Cos na temat cytatow Rossa z "Singera" pan tez wie?

Piotr Trela

Wlodek Richter <wlodek.ric...@wkr.pp.se> wrote:

two wrongs don't make it right. Tym bardziej ze pierwsze ciagle
nieoczywiste, podczas gdy drugie tak (tworczosc pana Rossa mozna
sprawdzic na Google, Singera nie).

Piotr

Yehudi Lindauer

Piotr Trela <ptr...@mun.ca> wrote:

Tak KONTROWERSYJNEGO cytatu Singera nie mozna nigdzie znalezc!?
(Znaczy, tylko "pan" RoSS potrafil, i nikt wiecej!)

A p. Treli wydaje sie to takie normalne ...

Yehudi

PS: Podobnie z cytatami roSSowego Talmudu.

QUARK

Lipkowski, jemand muss aus deinem Kopf das Wasser abzupumpen.

s.b.

Triniton

"Wlodek Richter" <wlodek.ric...@wkr.pp.se> wrote in message

> Cos na temat cytatow Rossa z "Singera" pan tez wie?

Rossa? Prosze bardzo...

Dlaczego tylko Rossa, skoro caly internet cytuje
fraze Isaak'a Singera, jako jego slynne powiedzenie?
Sila internetu przekracza sile nawet JD Rossa.
"W tym miejscu, tak na marginesie, przytocze slowa laureata Nagrody Nobla,
pisarza zydowskiego J. B. Singera: "Zyd wspólczesny nie moze zyc bez
antysemityzmu. Jesli antysemityzm gdzies nie istnieje - on go stworzy, [...]
dzisiejsi Zydzi sa jak kobiety - pragna wladzy, nie jawnej, lecz
zakamuflowanej". Chodzi po prostu o ukryte przeforsowanie w sferach
zarzadzajacych etyki sprzecznej z Dekalogiem, etyki, której podstawowym
wyznacznikiem jest osiagniecie celu - zgromadzenie w sposób bezkompromisowy
jak najwiekszej ilosci srodków finansowych, i to dla siebie. Demokracja to
najlepszy instrument do takich dzialan. "

http://www.npw.pl/ARCHIWUM_NPW/2003_09_10/GOS-Grabinska_Mozliwosc-oddzialywania.html

Albo wiecej w tym tsamym emacie..

http://tinyurl.com/gozzw

=========
http://www.google.com/search?hl=en&lr=&rls=GGLD%2CGGLD%3A2003-34%2CGGLD%3Aen&q=Zyd+wspolczesny+nie+moze+zyc+bez+antysemityzmu.+Jezeli+antysemityzm+gdzies+nie+istnieje+-+on+go+stworzy&btnG=Search

Wlodek Richter

I to pierwsze OD LAT (sic!) powielane JDR:m pan jakos nie widzi,
a Olka Sharona zauwazyl pan po drugim (trzecim?) razie?
To nie jest "two wrongs don't make it right", to sie inaczej nazywa.
Jak, zostawiam panu.

-;)

yehudi....@tiscali.de> wrote:

> I to pierwsze OD LAT (sic!) powielane JDR:m pan jakos nie widzi,
> a Olka Sharona zauwazyl pan po drugim (trzecim?) razie?

Panie Wlodku, od lat nie widzi Pan  wulgaryzmow, chamstwa,
koprolalii, falszerstwa i przekretow oraz pomowien  Sharona. -
A  wpadl Panu w oko akurat cytat zydowskiego noblisty, Isaaca
B. Singera, wziety  przeze mnie z internetu, gdzie krazy od lat.

Staje pan w obronie Sharona, oszusta, kretacza, KLAMCY,
 symaptyka  i gloryfikatora hitleryzmu, ktory nawet nie zawahal
sie  dolozyc przy okazji rodzinie swojej zony - chcac dlozyc
Polakom i Litwinom z Oszmian i Krewy.

Ze panski pobratymca krwi, olo sharon, potrzebuje pomocy - to
 fakt.  Ale nie takiej jaka pan mu uzyczyl. Pan sprowadzil
go na manowce pomagajac mu w ten przekretny  sposob,
wierzyc, ze kontynuacja tej pyskowki moze przyniesc mu
jakas  korzysc. Jaka?

> To nie jest "two wrongs don't make it right", to sie inaczej nazywa.
> Jak, zostawiam panu.

Falszujac, no powiedzmy parafrazujac, nobliste  I.B. Singera,
nie moze  dac zadnego pozytywu - bo  oparl sie pan na
FALSZU i KLAMSTWIE.

"Alexander Sharon" <a.sh...@shaw.ca> wrote in message news:czOZf.8313$_u1.7449@pd7tw2no...

> Wlasnie uaktylizowalem swoj podpis:
> --
> "Polak wspoczesny nie moze zyc bez antysemityzmu.
> Tam gdzie antyjudaizm nie nie istnieje, Polak go stworzy"
>
> J D Ross/Forte/Omni/Quantun/"-;\)"/Unicorn/Triniton.
> Glasgow, Scotland.

Prosze podac moj  posting zawierajacy  te fraze,
ktora mi obaj przypisujecie.

Noblista  zydowski, Isaak b. Singer, okreslil lapidarnie
takich jak wy, panowie, Zydow wspolczesnych,
stwierdzajac, ze:

"Zyd wspolczesny nie moze zyc bez antysemityzmu.
 Jezeli antysemityzm gdzies nie istnieje - on go stworzy."
  Isaak B. Singer.

Nawet nobliscie  Isaakowi B. Singerowi,  hitlersyn,  sharon,
 - nie przepusci.  Jego prawde o Zydach falszuje, przypisujac
 ja  innym.  A wiec sciepowa egzekutywa zydowska przerabia
Isaaka B. Singera, przypisujac jego prawde wypowiedziana
o Zydach - Polakowi.

A oto jeden z setki znalezionych cytatow w tym temacie.
[...]

olo sharonowi, sympatykowi i gloryfikatorowi hitleryzmu,
 zawsze jest  latwiej KLAMAC, DONODSIC,
zmyslac  i pomawiac i opluwac -
NIZ  STWIERDZIC  PRAWDE !

 Ma  on w swoich genach falsz i klamstwo,
ktore  "wyssal z mlekiem matki",
i odziedziczyl  ze sperma esesmana....
http://tinyurl.com/5vhbx

Nie bez przyczyny pisal sam o sobie:

"AlexanderSharon" <
a.sh...@shaw.ca> wrote in message

> 8<<<<<<<<<<<  snip
> "Olo-sympatyk i gloryfikator hitleryzmu" tu byl.

Zmiat biegac po cmentarzyskach w Calgary i malowac
ulubione emblematy rodzinne,  winienes wsadzic sobie
 lape w nocnik :

http://tinyurl.com/6fvb5

Jezeli Zydzi maja takiego obronce jak  olo sharon,
to antysemici sa juz zbyteczni, on pracuje za cala
armie antysemitów.  Jaki wstyd!

======================
All it takes for evil to prevail  is
 for  good men to do nothing.
======================
Odpowiedzialnosc za slowo winna nakazywac ostroznosc w
pisaniu czegokolwiek  obrazajacego  oponenta.
 Nie ma potrzeby  siegac do  sarkazmow, ironii czy wulgaryzmow.
Zwykla argumentacja winna zastapic inwektywy.
W przeciwnym przypadku bedziemy miec do czynienia z czyms
w rodzaju:
http://snipurl.com/bbit
http://tinyurl.com/2talh
http://snipurl.com/bb1l
http://tinyurl.com/6lj92

Wlodek Richter

Od lat juz wielu zauwazylem panska klotnie z p Kochanskim,
ktorej rezultatem bylo panskie latanie po Internecie z
Talmudem i Zydami, jak kot z pecherzem.

odrza...@aol.com

ty sie wijesz rownie dlugo, jak zmija

Piotr Trela

Wlodek Richter <wlodek.ric...@wkr.pp.se> wrote:

To ze tylko to Pan widzi jakos sie nazywa.
Jak, zostawiam panu.

Piotr Trela

Piotr Trela

: Piotr Trela wrote:

:> :> :> Centrum Badan nad Zaglada Zydów
:> :> :> Instytut Filozofii i Socjologii Polskiej Akademii Nauk
:> :> :>
[...]

jesli Pan nie zauwazyl - Singer na scp nie pisuje wiec nie wiem czy to
pasuje do jego tekstow czy nie; wiem natomiast ze to co Pan sfabrykowal
nie pasuje do p. Jdr, ktory na scp pisuje.

Nie wmowiac o tym ze podrobka nieudolna - bo odpowiednikiem antysemityzmu
jest antypolonizm a nie antyjudaizm.

: To nie jest "two wrongs don't make it right", to sie inaczej nazywa.
: Jak, zostawiam panu.

Pan sie nie osmiesza (patrz powyzej).

Piotr

-;)

"Wlodek Richter" <wlodek.ric...@wkr.pp.se> wrote in message news:4438587D...@wkr.pp.se...

> Od lat juz wielu zauwazylem panska klotnie z p Kochanskim,
> ktorej rezultatem bylo panskie latanie po Internecie z
> Talmudem i Zydami, jak kot z pecherzem.

Dokaldnie mogl pan zauwac moja pyskowke z Kochanskim,

Czy tylko to? Nie tylko, i pan dobrze o tym wie.
A pan owszem, widzi, tylko nie to. Juz dawno
zatracil pan poczucie proporcji. Za bycie wsrod
scierwowni sie placi. Jak to sie nazywa zostawiam
panu.

Wlodek Richter

> "-;)" wrote:
>

> "Wlodek Richter" <wlodek.ric...@wkr.pp.se> wrote in message

> Dokaldnie mogl pan zauwac moja pyskowke z Kochanskim,
> od : Tuesday, January 30, 2001 10:30 PM

To latanie z Talmudem i wymyslanie od koz rabinackich (czy
cos podobnego) dlatego ze pan darl koty z Kochanskim jest
"faktem" tylko w glowie oszoloma. Na tej samej zasadzie powinienem
teraz latac z katolickimi cytatami i wymyslac od ksiezulczych koz. Tak?

Wlodek Richter

Piotr Trela wrote:

> [...]
> : a Olka Sharona zauwazyl pan po drugim (trzecim?) razie?
>
> jesli Pan nie zauwazyl - Singer na scp nie pisuje wiec nie wiem czy to

I co z tego? Pan nigdy nie podawal cytatow kogos, kto na sciepie nie pisuje.

Talmudysci tez nie pisza na sciepie, oprocz Jdr-a.

> wiem natomiast ze to co Pan sfabrykowal
> nie pasuje do p. Jdr, ktory na scp pisuje.
>
> Nie wmowiac o tym ze podrobka nieudolna - bo odpowiednikiem antysemityzmu
> jest antypolonizm a nie antyjudaizm.

To pan tu mowi o odpowiednikach antysemityzmu, czy antypolonizmu.

> : To nie jest "two wrongs don't make it right", to sie inaczej nazywa.
> : Jak, zostawiam panu.
>
> Pan sie nie osmiesza (patrz powyzej).

Pan pozwoli, ze sie bede osmieszac. A ja panu tez pozwole.

Piotr Trela

Wlodek Richter <wlodek.ric...@wkr.pp.se> wrote:
: Piotr Trela wrote:
:>
:> :> :> :> Centrum Badan nad Zaglada Zydów
:> :> :> :> Instytut Filozofii i Socjologii Polskiej Akademii Nauk
:> :> :> :>
[...]

co ma piernik do wiatraka? Nie mowie przeciez o podawaniu, a tylko o
stwierdzeniu przez czytajacego czy cytat pasuje do innych tekstow
cytowanego czy nie. Jesli mam w domu reprodukcje Tycjana, to nie znaczy
ze czuje sie ekspertem by rozstrzygac, czy to jakis obraz jest prawdziwym
Rembrandtem czy nie.

: Talmudysci tez nie pisza na sciepie, oprocz Jdr-a.

I znow - nie znam Talmudu, wiec nie ma opinii czy to co p. Jdr cytuje
jest prawda czy nie.

[...]

jesli Panska falszywka miala byc nawiazaniem do zdania z Singera,
to to co dla Singera jest antysemityzm, dla p. Jdr jest antypolonizm,
a nie jak pan umiescil w podrobce przypisanej Jdr: " antyjudaizm".

[...]

skoro Pan nalega.

Piotr Trela

Piotr Trela

: Piotr Trela wrote:

:> :> >> two wrongs don't make it right. Tym bardziej ze pierwsze ciagle
:> :> >> nieoczywiste, podczas gdy drugie tak (tworczosc pana Rossa mozna
:> :> >> sprawdzic na Google, Singera nie).
:> :> >>
:> :> >> Piotr
:> :> >
[...]

Naprawde? Czym interesuje sie Pan na scp poza antysemitami?

: A pan owszem, widzi, tylko nie to.

Naprawde? Czy nie widzialem przed kilkoma dniami na twierdzenia
Panslavisty ze Marek Edelman byl gettowskim policjantem?

: Juz dawno zatracil pan poczucie proporcji.

belka w oku nie przeszkadza?

: Za bycie wsrod scierwowni sie placi.

I to sie do Pana nie stosuje?

Piotr Trela

Unicorn

"Wlodek Richter" <wlodek.ric...@wkr.pp.se> wrote in message

Nie koniecznie...no bo zawsze staram sie pamietac o tym,
co inni zapominaja, ze:

Odpowiedzialnosc za slowo winna nakazywac ostroznosc w

pisaniu czegokolwiek co moze brazac oponenta.

Turion

"Piotr Trela" wrote
> [...]
> to to co dla Singera jest antysemityzm, dla p. Jdr jest antypolonizm,
> a nie jak pan umiescil w podrobce przypisanej Jdr: " antyjudaizm".

Slusznie!

The New Yorker:
Books
AMERICAN MASTER
by JONATHAN ROSEN

'Singer was a humorist steeped in tragedy, a post-Holocaust chronicler who often
wrote as if the Holocaust hadn't happened, a Jewish writer at war with the Jewish
culture he memorialized, and, most remarkable of all, a Yiddish master who became
one of the great American writers of the twentieth century.'

.

Turion

"Unicorn" wrote:

> [...]
> Nie ma potrzeby siegac do sarkazmow, ironii czy
> wulgaryzmow. Zwykla argumentacja winna zastapic inwektywy.

Bzdura! Pokaz gdzie profesor Miodek tak poucza.
A co tyczy I.B. Singera, on byl asymilowanym Amerykaninem, i, tzw. 'nowoczesna kulture zydowska' 'memorialized', znaczy uwazal za martwa. Analogicznie, wszyscy tzw, Zydzi
tu na s.c.p.piszacy, sa *Polakami*. Ba, kepszymi ode mnie, Ciebie, Bobrowskiego i Kleczkowskie - ale nie od Krasuckiego - gdyby nie byl irracjonalnym antysemita:-)

The New Yorker:
[...]

Piszac Duzo, nie znaczy dobrze.
Pytajac, wyrazaj sie precyzyjnie.

.

Alexander Sharon

"Piotr Trela" <ptr...@mun.ca> wrote

> jesli Panska falszywka miala byc nawiazaniem do zdania z Singera,
> to to co dla Singera jest antysemityzm, dla p. Jdr jest antypolonizm,
> a nie jak pan umiescil w podrobce przypisanej Jdr: " antyjudaizm".

Majaczy pan, p.Trela.
Gra slow.
Starozytny antyjudaizm zostal zastapiony antysemityzmem w koncu 19 stulecia,
a obecnie z kolei jest modny antysionizm, wszystkie terminy laczy nienawisc
do Zydow.

Co zas do prawdziwego antypolonizmu, szukaj pan korzeni u Litwinow,
Ukraincow i Rosjan.
Jezeli domaganie sie zwrotu mienia zydowskiego w Polsce, uwaza sie za
antypolonizm, radze udac sie do psychiatry o pomoc.

Piotr Trela

Alexander Sharon <a.sh...@shaw.ca> wrote:
: "Piotr Trela" <ptr...@mun.ca> wrote

[...]

Huh? Co ma piernik do ciezarowki? Moze warto byloby przeczytac
tekst ktory Pan komentuje, bo inaczej mozna sie osmieszyc wywazajac
drzwi, ktorych nikt nie zamykal?

: Co zas do prawdziwego antypolonizmu, szukaj pan korzeni u Litwinow,
: Ukraincow i Rosjan.

Huh? Przeciez mowa o falszywce pana Rochtera, a nie o korzeniach
antypolonizmu.

: Jezeli domaganie sie zwrotu mienia zydowskiego w Polsce, uwaza sie za

: antypolonizm, radze udac sie do psychiatry o pomoc.

czy jest Pan analfabeta? Gdzie w analizie falszywki sfabrykowanej
przez p. Richtera zauwazyl Pan zwrot mienia zydowskiego?

Piotr Trela

Adam R. Tomaszewski

"Piotr Trela" <ptr...@mun.ca> wrote in message
> Alexander Sharon <a.sh...@shaw.ca> wrote:

> czy jest Pan analfabeta? > Piotr Trela

no co pan, dla Olusia wszyscy inni to analfabeci i antysemicki , on z tej
najmadrzejsze i najczystrzej rasy!!!

Piotr Trela

Turion <lest...@aol.com> wrote:
: "Piotr Trela" wrote

: Slusznie!

i ... jak to ma czynic falszywke sfabrykowana przez pana Richtera
logiczna?

Piotr