Juz nie bedzie pomylek z "polskim obozami zaglady"

Zachariasz Dorozynski

NASZ rzad zalatwi wszystko ruck-zuck.

Obóz w Auschwitz byc moze zmieni nazwe

Grzegorz Józefczuk 30-03-2006, ostatnia aktualizacja 29-03-2006 21:07

Rzad wystapil do UNESCO o zmiane nazwy bylego obozu koncentracyjnego

Pismo do Centrum Swiatowego Dziedzictwa UNESCO w Paryzu przeslal na
poczatku marca wicemister kultury Tomasz Merta. Prosi o zmiane nazwy
miejsca wpisanego na liste swiatowego dziedzictwa UNESCO jako "Obóz
Koncentracyjny Auschwitz". Proponowana nazwa to: "Byly Nazistowski
Niemiecki Obóz Koncentracyjny Auschwitz-Birkenau".

- Z inicjatywa wyszedl minister spraw zagranicznych - mówi Merta.

Na liste UNESCO byly obóz wpisany jest od 1979 r. Decyzje zwiazane z
obiektami z listy wymagaja miedzynarodowych uzgodnien.

Zmiana nazwy Auschwitz-Birkenau ma byc jednym ze sposobów
przeciwdzialania przeklamaniom pojawiajacym sie co jakis czas w
mediach swiatowych. Przykladem moze byc ostatni numer niemieckiego
tygodnika "Der Spiegel", gdzie w artykule pojawia sie okreslenie
"polski obóz koncentracyjny".

- Stara nazwa utracila swa czytelnosc, zawartosc informacyjna,
szczególnie dla mlodego pokolenia. Nowa nazwa bardzo precyzyjnie
odnosi to miejsce do rezimu nazistowskiego w Niemczech - tlumaczy
wiceminister Merta. I dodaje: - Nie spodziewam sie negatywnych reakcji
na nowa nazwe. Niemcy sa dzis panstwem, które nie boi sie wziac
odpowiedzialnosci za historie.

Co z innymi pomnikami Zaglady podlegajacymi samorzadom? Sprawe ma
rozwiazac przygotowywana ustawa o ich statusie. Wedlug niej panstwo
przejmie wszystkie obiekty i ureguluje nazewnictwo.

Moritz Albert von Battenberg

Zachariasz Dorozynski <moomi...@freenet.de> schrieb:

> [...]
>Koncentracyjny Auschwitz". Proponowana nazwa to: "Byly Nazistowski
>Niemiecki Obóz Koncentracyjny Auschwitz-Birkenau".

A Nasz Dziennik niezadowolony

"Dluzszej nazwy nie znalezli?

Rzad wystapil do UNESCO o zmiane nazwy obozu koncentracyjnego
wpisanego na liste swiatowego dziedzictwa tej organizacji. Dzis brzmi
ona Obóz Koncentracyjny Auschwitz, a proponowana nazwa to: Byly

Nazistowski Niemiecki Obóz Koncentracyjny Auschwitz-Birkenau.

Zmiana ta ma byc jednym ze sposobów przeciwdzialania przeklamaniom
pojawiajacym sie co jakis czas w mediach swiatowych. Nawet w ostatnim
numerze niemieckiego tygodnika "Der Spiegel" wystapilo okreslenie

"polski obóz koncentracyjny". - Stara nazwa utracila swa czytelnosc,
zawartosc informacyjna, szczególnie dla mlodego pokolenia. Nowa nazwa
bardzo precyzyjnie odnosi to miejsce do rezimu nazistowskiego w

Niemczech - przekonuje Tomasz Merta, wiceminister kultury. Nie wiem,
czy ta zmiana pomoze, ale na pewno nie zaszkodzi. Wprawdzie nazwa jest
zbyt dluga i zapewne w zachodniej prasie sie nie przyjmie, ale zawsze
rzad bedzie mógl powiedziec: robimy wszystko, aby to zmienic. Tutaj
potrzeba radykalnych dzialan. Takie rozmydlanie winy prowadzi jedynie
do wybielania Niemców. Dlaczego obóz ma sie nie nazywac "Niemiecki
Obóz Koncentracyjny Auschwitz-Birkenau"? Sprawa wtedy bedzie jasna i
czytelna. Dodawanie "Byly Nazistowski" nie spowoduje, ze sformulowanie
"polskie obozy" raz na zawsze zniknie z mediów.

Maks"

i Moryc.

Kultur

jezeli NAZI jest skrótem slowa: Aszkenazi,

które znaczy tyle samo, co: Niemcy,

to czy nazwa: Niemiecki Obóz Niemiecki

jest semicka tautologia

wcisnieta jak maslo maslane

Mercie przez Mellera?

Alexander Sharon

"Kultur" <kul...@gazeta.pl> wrote

>jezeli NAZI jest skrótem slowa: Aszkenazi,
> które znaczy tyle samo, co: Niemcy,

Rozwin temat glebiej.
Porownaj tearz wyrazy: kon' i koniak - jaki wyciagniesz z tego wnioski?

Panslavista

"Alexander Sharon" <a.sh...@shaw.ca> wrote in message

Że masz pizdę w poprzek...

Adam R. Tomaszewski

"Alexander Sharon" <a.sh...@shaw.ca> wrote in message

Olus, stary pryku, chciales byc nauczycielem?? porownaj rzad do zadania,
to nie to samo osle!!!
"Alexander Sharon" <a.sha...@shaw.ca> wrote in .

Wladyslaw Jampolski

Fortepiano <fo...@piana.org> schrieb:

>Bedzie w Polsce duzo swiadectw tego jak wiele Niemcy zrobili dla swiata.

Tak, ale polskich swiadectw bedzie jeszcze wiecej.
Przedwczoraj widzialem w "5 i 1/2 Bladego Jozka" kolosalne litery
"XXV" w plenerze.
O so hozi?

Wladek.

Piotr Trela

Panslavista <pansl...@wp.pl> wrote:

: "Alexander Sharon" <a.sh...@shaw.ca> wrote in message

Jerzy Stanislaw Dabrowski - i wszystko jasne.

----
Piotr Trela