yus pos yauv tau yus xeem thiab?

bmouaprin...@gmail.com

Hmoob Lub Xeem pos yog political? Pos yog kev ntseeg? Pos yog cultural?

Thau, nyob blog tebchaws mas yus xeem txiav tsi pub sib aim, sib yuav. Muaj cov xeem Thoj nyob Xayabury, thiab lwm xeem sib aim, sib yuav tau. Nyob Xeev khuam. VP. Txiav tus rnho tsis pub yus yuav yus xeem. Yog leej twg tseem yauv ces raug tua pov tseg.
Tuaj txog rooj teb no muaj ntau leej tau yauv nws xeem. Xyoo no CMA lub conference Nyob Washington State hasi ta yuav tau yus xeem thiab. GHov no yog Hmoob los Meo???????

mua...@gmail.com

kwv Bis,

Kuv xaav tej tsaam tshe peb Moob yuav tau revolutionize pauv Moob tej kev kws puj ua tseg yawm ua cas nuav vim tog kuv has le nuav mas tub yog Moob lub xeem nuav ua tsuas Moob tsi sib hlub sibpaab, tsi thooj sab koom ntsw txug kev coj noj coj ua ( kev nom kev tswv ) hab kev laag kev luam.

Thanks,

MT

tsee...@gmail.com

VP khib-b es thiaj txwv xwb. Lilos, uag lwm pab lwm pawg luag yeej aim luag muaj phlus ntxiag nav. Koj txhob siab me-e li lub paum nas tsuag thiab maj. Tej no Meskas twb dhau tag los lawm, luag tabtom nkag rau qib: " mabdawm Fabkawm" lawm ne. Thawj xub hnov mas, qaub-b pob ntseg, tabsis, nws muaj nws tus xub ua lawm ne.

TseemYeej.

Vaj Ncuab

Kwvntxawg Mouabee Chaofa;

Leej twg hais rau koj tias, Hmong District 38th Annual Conference (2016) nyob Spakane, Washington tham thiab pom zoo kom Hmoob cov Xeem rov qab yuav cov Xeem? Raws li kuv paub mas nqe lus no tseem tham tsis tau xaus thiab muab ncuas rau lwm xyoo (the 39th Annual Conference of Hmong District) nyob Denver, Colorado mam rov tham dua.

Hmong District coj nruj thiab coj raws Vajlugkub. Teevnpe 18:9, Teev hais tias tsis txhob deev koj tus muam uas koom tib tug niam yug, losis tus muam uas coj lwm qhov los. Verse 11 hais ntxiv tias tsis txob deev koj tus muam uas uas tsis nrog koj koom niam (muam kwvtij), verses 12-13 hais ntxiv tias tsis txhob deev koj tus phauj los si koj tus ntxhais. Hmong District yeej xav txwv thiab coj raws li Vajlubkub, tabsi vim luag Txojcai nyob rooj teb no tso cai yuav lawm es hais tsis tau li cas xwb.

Koj Mouabee Chaofa, puas kam qua koj ib tug ntxhais rau ib tug tub Hmoob Muascuab? Koj puas kam hu koj ib tug kwvtij Hmoob Muas hu ua Cua? Kuv xav tias ntshai koj yuav ua tsis tau? Yog koj ua tsis tau ces txhob tham tham txog Meo.

Kuv twb hais rau Yajtshajkoob lawm hais tias, xyoo 1976 thaum cov Hmoob Cobfab nyob Phou Cum (Phwv Koob) tawm mus luas Nplogliab nyob Hua Muang es Nplog cem hais tias, cov niaj Meo, Tooj Ntxawg Thoj ua Khana Muang nyob Hua Muang hnov cov Nplog cem Meo es yawg rho hlo yaj phom los khoos Nplog. 2002 cov Cob Fab nyob Pha Phay & Phou Lak los tua tom Lak Khay (Lak Sem) es tus Chao Khoueng Xieng Khouang Yanang Bounpheng Momphoxay cem hais tias, cov los tua no yog cov niag Meo xwb. Vam Tub Yaj teb kiag tias koj hais Meo yog hais kuv puas yog?

Kwvntxawg Mouabee Choafa, Tooj Ntxawg Thoj yog Hmoob Phathet Lao 30 xyoo es Nplog cem Hmoob Vaj Pov ua Meo es twb mob Tooj Ntxawg siab, Vam Tub Yaj yog Hmoob Pathet Lao 30 xyoo es pog Bounpheng Monphoxay cem cov Cob Fab ua Meo es twb mob Vam Tub siab. Koj yog Hmoob ib yam es ua cas koj thiaj niaj hnub cem Meo? Koj yog leej twg tiag? Tos Tsav Nyiaj Yaj, Tswb Tsab, Mitt Muas, Soob Hwm Yaj, Lis Lwm, Txiaj Kuam Vaj, Xyooj Txoov, Txhiaj Sawm Xyooj, Hawj Suav, Yaj Teeb lawv tsis haum koj los tej zaum koj coj ti zog lawm.

Yuav ua teb ua chaws yuav tsum rub lub siab kom ntev, yuav tsum muaj Oudonkam kom zoo. Koj puas paub vim li cas tog Vientiane thiaj swb tebchaws, vim li cas Pathet Lao thiaj yeej tebchaws? Vim li cas Neo Hom (VP) & O.P.L. (cov Cob Fab) thiaj kub tsis tau xaj? Why?

pov...@gmail.com

Npawg Vaajnchuab has yog kawg lelawm ov puab yawm. Tsaam nuav tseeb tsig tshaaj le kuv yawm npawg vaajnchuab has le ov.

bmouaprin...@gmail.com

es Kennedy pos sib yuav? Bush pos sib yuav? Tabsi tsev neeg huab tais blog sib aim, thiab yuav nws tus muam.

Vaj Ncuab

Pov;

Nplog yog Nplog, Hmoob yog Hmoob. Huab tais Nplog yuav nws tus muam los vim luag tus Txooj Lijchoj (Constitution) teev hais tias yuav tau, yuav nws tus muam thiaj tseem tseem Noob Huab Tais. Hmoob li ces Muas yog kwv yog tij, yog nus muag, koj tham tsis tau kuv xeem, koj yuav tsis tau koj xeem.

Kwvntxawg Mouabee Chaofa yuav ua tsis tau tshoob rau ib tug kwvtij Hmoob Muascuab. Vim Mouabee ua tshoob yuav muaj Tuam Mej Koob Lwm Mej Koob, muaj Niam Txiv lav tshoob lav kos, muaj phij laj, niam tais ntsuab, muaj nus tij nus kwv, muaj nus npaws, muaj niam hlob txiv hlob niam ntxawm txiv ntxawm thiab muaj rau nco.

Txawm yog Amelicas Txojcai tsis txwv los kuv Hmoob nej yuav tsum txwv thiab qhia hais tias, Yaj yog nus muag es kom txhob sib tham, Lis los yog nus muag kom txhob sib tham. Cov Hmoob uas tsis leem cai nws thiaj rov tham thiab yuav nws xeem.

Vaj Ncuab

Pov;

Pathel Lao yeej teb yeej chaws los vim luag siab loj, tus Hmoob kiag los luag tseem hu ua Phi nong Lao Hmong or Phi nong Lao soum, tus Pubthawj los luag tseem hu ua Phi Nong Lao Kang. Nplog (LPRD) xaiv nom los luang rub tag tus Nplog, Hmoob, Pubthawj, Ncuav, Lwb, Lamet los nyob ua ke tsim teb kho chaws.

Cov Samasith Koumkanmuang Somkanphak (11 Members of the Politburo) 2016 no muaj: 1. Bounnhang Vorachith, 2. Thongloune Sisoulith, 3. Pany Yathotou, 4. Bounthong Chitmany, 5. Phankham Viphavanh, 6. Chansy Phosikham, 7. Saysomphone Phomvihanh, 8. Chansamone Chanyalath, 9. Khamphanh Phommathat, 10. Sinlavong Khouthphaythoune, 11. Sonexay Siphandone.

Pany Yathotou yog Hmoob thiab yog tus President of Lao National Assembly, Bounthong Chitmany yog Lamet thiab yog tus Deputy Prime Minister, Phankham Viphavanh yog Ncuav (Tai Dam) thiab yog Vice President of LPRD, Chamsamone Chanyalath yog Pubthawj thiab yog tus Minister of Defense.

Yog Nplog phem mas yeej tsis lam cia Pa(Hmong) ua President of Lao National Assemby, yog Nplog phem mas yeej tsis lam cia Bounthong Chitmany (Lamet) ua Deputy Prime Minister, yog Nplog phem mas yej tsis lam cia Phannkham Viphavanh (Tai Dam) ua Vice Presifent, thiab cia Chasamone Chanyalath (Pubthawj) ua Minister of Defense.

Nplog (LPRD) tseem yuav tswj teb kav chaws mus ntev, Hmoob Cob Fab lub siab tseem ti, kuv hais kuv pab, koj hais koj pawg xwb mas nyuaj nawb Pov.

tsee...@gmail.com

On Tuesday, July 19, 2016 at 7:06:18 PM UTC-7, Vaj Ncuab wrote:
> Txawm yog Amelicas Txojcai tsis txwv los kuv Hmoob nej yuav tsum txwv thiab qhia hais tias, Yaj yog nus muag es kom txhob sib tham, Lis los yog nus muag kom txhob sib tham. Cov Hmoob uas tsis leem cai nws thiaj rov tham thiab yuav nws xeem.

Ab yaj......Yog hais li koj ko no, ua cas peb ib tug sch member hu ua Thaub Ncaimtseemnco aka Tsav Vaj no ho muab nws tus niam ntxawm mos tsoob pem nej lub lav MN ko naj? (True Story).

Vaj Ncuab

Uncle TseemYeej;

Tus neeg tsis leem cai thiaj mos (rape) luag tej pojniam. Txawm yog dub, dawb, niam ntxawm, niam hlob, poj hmoob los yog luag tsis yeem ces txhob mos tsam lam mag luag xauv tes.

tsee...@gmail.com

On Wednesday, July 20, 2016 at 2:43:39 AM UTC-7, Vaj Ncuab wrote:
> Txawm yog dub, dawb, niam ntxawm, niam hlob, poj hmoob los yog luag tsis yeem ces txhob mos tsam lam mag luag xauv tes.

VajuNcuab,

Tham txog kev tsoob luag tej pojniam, thaum ub peb lub me Sacto no kuj nrov npe kawg kiag thiab ov. Tabsis, txij thaum lawv tuaj coj kuv ib tug employee mus, muaj neeg pom thaum lawv tuaj tos, tabsis, mus lawm ntev hnub tsis rov los li, xyov zoo li cas tsis paub, tsuas pom police officer tuaj nug seb nws puas yog peb li employee, tub sab muab nws ntau ntsej muag, taubhau ntsoog tag, testaw lov tag lawm. Tsis tas li ntawd, lawv tseem tua nws 2-3 phom thiab, officer hais tias: "Cov qhov phom tsis muaj ntshav tawm li, tejzaum nws twb xub tuag ua ntej lawm, lawv lam coj tuaj tua pov tseg ntawm ntug kev Hwy xwb.

Tsis tas li ntawd,NcaimTseemNco lawv pab me kwvtij "vov pam" kuj ua trib npiaj thiab, cav muaj-j phlus sib yaum mus aim pojcov na has, ua cas, muaj ib zaug, xob ciali nthe tib suab qhuav qhawv, yawg ciali tsataw hlo lawm lauj.... Txij li 2-3 cases no happened tag ces, tsis muaj twg aim twg poj niam lawm tiag...

TseemYeej.

Phwvxev

Nyob zoo tsoom bojyaig:

Kuv kuj xaav le Mouatony has hab laiv... Yuav tau muab txuj nyuas kev tribalism nuav rhuav pov tseg saib Hmoob/Moob puas thooj sab koom ntsws tag os... hahahahaha

Phwvxev

Aib Tseemyeej aw.... puas muaj npaum koj pav sau toj nuav maj? Aub....yog muaj nua kuj txaus ntshai hab os....

Anyhow, long time no chat. How's the family doing? Hope every thing is well with you. Thanks so much for your recent hospitality. It was great to muab koj ntsiab ua tshais, ua hmo, ua su huv si. Tseem tau qaib ntim su huv si... Thov kom lub ntuj Yawm Saub tsom kaab tsom kwv mej cuab nam tub txi nyuas kuas ntsib kev noj qaab nyob xeeb moog ntevx nawb...

Ua tsaug...

lha

Bee,

Qhov koj hais no tsis muaj ntseeb li VajNcuab hais lawm nawb. Kuv twb yog ib tug mus koom Hmong District lub conference xyoo 2016 no nyob rau pem Spoken, Washington. HD tsis tau pom zoo lossis tso cai rau peb Hmoob ib xeem yuav ib xeem li koj hais nawb. Txhob lam taugxaiv tejyam uas tsis muaj ntseeb ov.

VajNcuab,

Qhov issue no HD yuav tsis muab coj los tham dua ntxiv rau xyoo 2017 nyob Colorado li koj hais nawb, vim haistias thaum peb sablaj muaj ib tug hauv floor tawm suab kom muab qhov issue lossis lub motion no postpone mus indefinitely lawm, thiab sawvdaws twb voted pom zoo li nws tau hais lawm. Txhais tau haistias HD yuav tsis muaj cai coj qhov issue no los tham tau ntxiv lawm, UNLESS muaj dua ib tug tawm suab muab lub motion no rovqab los thiab sawvdaws vote pomzoo lawm no mas HD thiaj li yuav tham tau. Tam Ii kuv nco tau ces yog li no. Koj hov mus verify nrog nej pawgntseeg seb pos yog li kuv hais no.

unkown

Haha. Tsis yog cov niag mus Coj dab yes sus vwm lawm pob, hloov dab Niam dab Txiv, mus coj man Dawb tus dab Es tseem yuav Los yuav yus cov muam thiab, tus tsiaj twb ua raws cai nav, cov neeg no yog cov neeg vwm lawm xwb.

truelove...@yahoo.com

On Tuesday, August 9, 2016 at 12:19:01 AM UTC-5, unkown wrote:
> Haha. Tsis yog cov niag mus Coj dab yes sus vwm lawm pob, hloov dab Niam dab Txiv, mus coj man Dawb tus dab Es tseem yuav Los yuav yus cov muam thiab, tus tsiaj twb ua raws cai nav, cov neeg no yog cov neeg vwm lawm xwb.

Uncle Unknow,

txhob cem lawv mob mob thiab mas lod, dhau ntawd los txhob muab xav rau yus tsavneeg hmoob no xwb.

nco ntsoov tias, cov nws xeem yuav nws tseem--peb qhovmuag yeej tseem pom ntsoov lawv ua neej niaj hnub no ned. twb tsi yog cov Vaj xwb, xeem twg los nyob nplogteb lawv twb sibyuav lawv tau tag. tsua yog GVP tig rov los txwv cov Vaj ua ntej 1975 ua peb yuav khiav tawm tebchaw ntawd xwb thiab kom txwv tsi pub Vaj yuav Vaj ntxiv lawm xwb nawb.

yog thaum kom muab xav tias, cov ib xeem rov yuav ib tseem no tsi yog NEW rau koj kuv peb--tej laus yeej sibyuav ua ntu zus thiab ua neej txog niaj hnub no. dhau li ntawd, tej tub tej kis los tseem nyog luagntxhi thiab qhua ntxhias rau koj zej kuv zos ned.

txhob xav li hmoob tribal xav lawm, xav li txoj kev tawj kev ntse thiab tig los evaluate txoj kev mus rau lub neej tagkhi nawb mog. txhob pw ua hnub hmo es yuav coj li tib neeg Tribal coj lawm xwb... ua li ntawd, peb hmoob tsi muaj ib hnub yuav Npau Suav mus txog saum lub MOON li os mog.

yog tias, tej yam li no nyuam qhuav tawm tshiab tshiab rau hmoob no mas, peb ua ib yam tham os nawb. tabsi, tej kev sibyuav ib xeem li no... hmoob poj ua cia, yawm ua tseg...dhau los lawm. yog li ntawd, txhob cem lwm tus mob mob thiab... rub lub siab ntev thiab mloog seb lawv cov REASONs and Support Ideas zoo li cas tiag. peb thiaj li yuav txawj ua ib tsavneeg hmoob zoo thiab hais lus nyob saum txoj kev tiag thiab ncajncees os nawb.

Born

tsee...@gmail.com

On Friday, July 29, 2016 at 12:24:07 PM UTC-7, Moghlub wrote:
> Aib Tseemyeej aw.... puas muaj npaum koj pav sau toj nuav maj? Aub....yog muaj nua kuj txaus ntshai hab os....

Bro.Moghlub,

Ntev lawm, tsis tau teb koj, thov txim. Tham txog kuv tus employee lawv tua no mas, yeej muaj keebkwm tsis zoo los ntev lawm nawb. Nws mag hlob kavhlau, vim yuav nyab, aim ntxhais. Pw txim txaus, luag tso los nrhiav haujlwm ua, under probation, yog muaj tus txais, luag thiaj tsov nws tawm.

Koj yeej paub, Hmoob tus coojpwm, thaum xav kom yus pab mas; muab kev txheeb kev zes los lwv yus xwb.

Xav-v thiaj pab txais nws ua haujlwm. tsis ntev, txawm siv pom lausnkauj ua zam sees tuaj tham nws lawm ntag laiv. Nyob-b, ib tug employee(female) tham tias aib thaub ntawd ciali npuaj nws pob tw ib teg. Ua rau kuv ceeb tag, kuv nug tias nws xav kom kuv ua li cas? Tus employee tias, "it's o.k". kuv thiaj hais rau yawm manager kom txhob pub nws tawm los xyaw customers ntxiv lawm, cia nws nyob hauv isolated room xwb, yog tseem hnov rumor ntxiv, kom muab nws fire.

Txawm txwv li los, tsuas ua raws kev raws cai xwb. Nws yeej muaj nws hluas nkauj. tus laus, tus hluas, xa tshais, xa hmo tuaj rau nws noj. Thaum lawb, yeej muaj tus tuaj tos nws mus lawm. Tsis yog yus teeb meem; kavliam.

Tshuav li 1 week, tas PROBATION, nws txawm seev-v rau kuv tias; tas txim ces nws pojniam yuav ticket tuaj tos nws mus NC laud... 2-3 hnub yuav kawg, nws tu co-worker mam nug tias cas tsis pom nws tuaj lawm, tos hnub dhau hnub, thiaj pom police officer tuaj qhia tias nws tuag lawm xwb.

Tseeb tiag nws yeej muaj niam loj nyob hauv Sacto no lawm, mam yuav niam yaus; txawm xyuas ntxhais(12 yrs old)nrog. Mag hlob, kav hlau; khiav txim dua NC lawm. Txog tod, los kuj ua tib yam nkaus, yuav Niam aim ntxhais thiab. Teeb meem sawv, thiaj Khiav mus txog MN, yuav ib tug pojniam nkaum qab down xwb. Nyob tsis tau zoo nyob haj tseem rov los CA, thiaj mag tua kiag lawm ne...

Think go, think come, ua li nws ua no los yeej tsim nyog kawg. Thaum ua nws lub ntees, wb 2 nagtxwv kuj mus koom thiab, cov niam tseem tuaj sib txeeb sawv ua niam AUTHENTIC thiab ne. Twb yuavluag tawm txim thiab hov...Tsuas tias nthe hlob, nthe yaus mas cov kwvtij tau sawv los cheem-m thiaj cab kiag ib tug tes tawm plaws lawm ne. Ntsiag zog ib pliag ces txawm, txog caij mus lawm xwb.

Kuv thiaj tias, thaum tseem ciaj sia nyob; sd sib txeeb tus neeg kuj tsim nyog lawm thiab. Tsam no, tuag lawm tiag-g nav, cas tseem muaj cov tuaj txeeb lub npe thiab???? Xyov tus twg thiaj yog tus tseem, xyov yog niam? Los yog Ntxhais nawb... Hahaha...

Zoo muab sau ua ib zag dabneeg cia kawg... Luag lwm haiv twb muaj CASANOVA, VALENTINE etc...ne...

TseemYeej.