Plochata v pamet na Boris III v Tel Aviv

Dragomir Radev

Huligana

Boris 3-i e pedal posledni.
I.

Stef

"Dragomir Radev" <ra...@umich.edu> wrote in message
news:3FKc5.2502$VK3....@news.itd.umich.edu...
> http://www.standartnews.com/society/index.htm

Hubavo de. Ako tolkova sa sklonni da obvinjavat Boris za evreite v Trakija i
Makedonia, Ioanna za kakvo ja obvinjavat?

Da si priznaja chestno, kolkoto poveche cheta za WWII, tolkova poveche
namrazvam Holokost industrijata.

SN

Woman_Being

In article <3FKc5.2502$VK3....@news.itd.umich.edu>,
"Dragomir Radev" <ra...@umich.edu> wrote:
> http://www.standartnews.com/society/index.htm

Kato se pochne ot fakta, che GORATA e v Yerushalaim, a ne v Tel Aviv - ne
znaya dokolko vsichko tova e vyarno/nevyarno.

Spomenavala sqm tuk NEVEDNAJ!, che BG evrei sa bili masovo komunisti, za da
sa obratnoto na fashisti. Ta i dosega, na pqpa na Kapitalizma... /Ima i
teoriata, che evrei IZOBSHTO sa izmislili komunizma, no tva ne mi e temata./

Bg evreite sa razdeleni na dve grupi, koito vse ne mogat da se razberat
pomejdu si - ednite kazvat, che edinstveno komunistite sa gi spasili, drugite
tvqrdyat, che zaslugata e na Carya...

Moeto mnenie kloni kqm ONOVA, koeto razkazah predi godini, ma ne mi se
prerazkazva sega!... - za nemskata pedantichnost i kak orientalskia harakter
na BG Dushevnost e dezorganizirala chasovnikovia mehanizqm na Hitlerovia
vlakov transport, Eshalonite sa zakqsneli i voynata e bila zagubena skoro
sled tova :) To si ima nekvo izsledvane za nemcite - TEVTONCI li gi narichat?
- che mogat da deystvat stabilno SAMO pri sqvqrshen red. Kogato ima kakvo da
e obqrkvane na posledovatelnostta na sqbitiata - Intelektqt im sdava i Haosqt
gi unishtojava.

Za plochata ne sqm chula nikvi klyuki! Izumyava me kak moje da se bqrka Tel
Aviv s Yerushalaim??? Ta tezi "gori" sqshtestvuvat veche godini nared i tam
se otbelyazva VSEKI, koyto e spasil pone edin evrey! Zashto shte mahat Boris,
ako vse pak sa spaseni 50 000?

Inache otdavna znaem, che NYAMA avtentichna istoria - vsichko sluchilo se po
sveta e noj s nyakolko ostrieta, slujesht edinstveno da se zloupotrebyava s
nego!

Ot druga strana - povecheto evrei sa bili izgoneni ot Sofia, nyamali sa
ISTINSKA informacia za sqbitiata i mogat da ostanat s pogreshni vpechatlenia
za dvijeshtite sili. Kolko mu e!

I vse pak tezi "komisii", det hodyat i razsledvat - BI TRYABVALO da sa
dostatqchno kompetentni i - kak beshe edna duma, det da ne vzimat strana na
nikogo - zabravyam dumi - dali ot skleroza, ili ot neupotreba na ezika :(((((
- i da reshavat spored ISTINATA, ako nyakoy vqobshte ya znae!

No kakto poznavam neshtata - a predi 2 godini me pozapoznaha sqs sluchaya -
imenno ONEZI USAski evrei zakupiha nekva gora, za da slojat plochi za BG
uchastnici v Spasyavaneto, voglave s Carya - ta ne mi se vyarva nyakoy da
moje mnoo, mnoo da im se bqrka! Ama znam li!?

Az okonchatelno se otkazvam da tqlkuvam Choveshkata psihika. Zadovolyavam se
samo da razkazvam sluchki, koito mogat da navejdat na misli...

J. /Nezavisima mnogolichna Chatterka v SCB/

Za sravnenie - edna ot nay-krasivite cqrkvi v edna mestnost okolo Kineret
/Galileyskoto ezero/ e vqzdignata ot Musolini; vednaga sled paradnia vhod v
mramora na poda e izpisano imeto mu, taka che vseki vlyazql da go stqpche.
Takova e bilo jelanieto mu - moje da e bil mazohist? - ponyakoga monahinite
sramejlivo go zakrivat s edna ogromna plyushena iztrivalka...

Ama nikoy ne e doshql da sqbarya cqrkvata sled pozornata mu smqrt... Dali pqk
BG evrei ne sa prihvanali i te Sindromqt "Govnoto mi mirishe" na BG politici
- i da sa pochnali da rushat bivshite si svetini?

Ostanaloto e mqlchanie...

Sent via Deja.com http://www.deja.com/
Before you buy.

Dimitar Bojantchev

In article <8l0ipn$3ekp1$1...@ID-20053.news.cis.dfn.de>,

Taka e.

Bulgarite moje da sa kakvito i da sa... Loshi, prosti, kradlivi,
nevzrachni, abe izberi si kakuvto epitet ti hrumne -- no ne sa imali
zlata umisul da izpratyat svoite evreiski sunarodnici na
smurt. Naprotiv, tezi balkanski divaci sa okazali suprotiva, dori
kogato sa bili pod ogromniya natisk na edna bezkompromisna sila na
denya... v teritoriite, kudeto te sa imali nyakakvo vliyanie, de.

Interesnoto e, che Shvedskiya Cherven Krust e tryabvalo da pravi mnogo
poveche "kompromisi" s tova kogo da spasi... Zatvaryali sa vratite na
kamiona i sa davali gas pred maiki s deca... chiito cvyat e malko
po-malko evropeiski...

No Evreite, dulboko oslepeni i samovglabeni vuv velichieto na
bogoizbranosta si, uspyavat mnogo uspeshno, tochno v tradiciite na
istoriyata si da razocharovat mnogo hora i da suzdadat vragove, dori i
tam kudeto bi bilo nai-malko veroyatno te da sushtestvuvat estestveno.

Koi beshe razvil teoriyata, che istoriyata e edna spirala?

D.

Woman_Being

In article <8l0m3u$2qbl$1...@nntp1.ba.best.com>,

E!

Toya pqt se osrahte totalno!

Ey zaradi TAKIVA izblici na "spravedliv gnyav" NIKOGA nyama da priema, che
bqlgarite SUZNATELNO sa "spasili" evreite "si"!

Che Bqlgarina ne spasyava DORI rodnia si brat, a go natiska s krak v temeto
da potqne dokray, pa dori s tova da zatqne i samia toy sled nego :(((

VSEKI moje da vyarva na Spasitelnata Rolya na Bqlgarite, CELIA SVYAT moje da
slaga buketcheta v krakata na Blagorodnia Spasitel - BG Obshtestvo - az PAK
edinstvena shte ostana na drugia bryag - zashtoto ne mi ubyagva ot
vnimanieto, che VIE mrazite VSICHKO, koeto e razlichno, kakto i VSICHKO,
koeto e kato VAS!

Ako za sqbaryaneto na Mavzoleya - govorya za sgradata, a ne za Simvola - moje
da bqde obvinyavanm istoricheski Celia Bqlgarski Narod - togava moje i za
svalyaneto na nekva si mramorna plocha da se obvinyava Evreite i tyahnata
istoria.

Ey tva vi mqchi vsichki - che Evreite si imat Istoria, vyara i deystvat
vekove nared spored neya, pa dori i da mrat!

Dokato DRUGI si podavat zadnika kqde koyto im svirne, i togava tva se naricha
Politika, Demokracia i Humannost!

Istinskoto dokazatelstvo, che NYAMA osqznato spasenie na evreite - tova ste
VIE, sinovete na roditelite si, nasledstveno mrazeshti Vsichko Jivo i
Istinsko, koeto si pozvolyava da zapazva dostoinstvo, dori kogato go gubi!

Basi!

Sqjalyavam, che sqm si gubila izobshto vremeto da vi obrqshtam nyakakvo
vnimanie!

J.

STEF, ti si napravo za okayvane! Taka staratelno se staraesh! Tolkoz li teji,
che ot Evrey si stanal Katolik, che se chuvstvash zadqljen da demonstrirash
neprekqsnata Vyarnost? Sledi li te nyakoy, ta taka yarostno oplyuvash "Otcite
na Boga si"? Ili NAISTINA mislish, che Generalniat Sekretar Christos te sledi
izkqso, za da te prati pravo v Ada, s koyto plashat horata TVOITE
sqpartiyci, ako ne dokazvash neprekqsnato loyalnostta si?

Jivurkayte si, cherveycheta, sami ne znaete kolko ste postni - raznasyayte
nasledstvenata si zaraza iz Sveta - Vie, koito izobshto NYAMATE Bog, a
polzvate chujdite, za da opravdavate osiraniata si. I go izostavyate vednaga,
shtom vi se stori, che pesenta MU e izpyata!

Kolkoto do Bqlgarskia Narod - toy izobshto ne e bil nikoga GLASNA bukva, che
da se pozovavate na "negovia moral i etika". A i IMA LI GI IZOBSHTO?

Poznayte mantaliteta na naroda si! Prochetete dvete knijki "Pornografia na BG
narod" - i shte ste mnogo nayasno za vsichko! I za religia, i za moral, i za
nravi!

Ili pqk chetete SCB!

S koeto se sboguvam s vas zavinagi! I me e ujas koga li PAK shte chuya za
Bqlgarite po svetovnite medii - chiy grob shte ograbite, chie ime shte
oplyuete, kqde oshte shte razpileete vrodenata si zavist i ozloblenie
sledvashtia pqt...

Naistina - ZA KAKVO tozi pqt se razvonyahte? Dali nyakoy OTRECHE
spasyavaneto? Dali che ne dadoha na Carya - kogoto shtyahte da ubiete, ako ne
beshe umryal mqdro, i chiito naslednici progonihte i ograbihte - rolyata na
Spasitel? Ili che priznavat NARODA vi za "spasitel", a ne politicite?

Az lichno ne vidyah NIKUDE prichina za "izbuhvane na spravedliv naroden
gnyav" , osven spotayavan Nissh gnyav na Nisshi potomci - i zatova ocenyavam
izkazvaniata - kato mahnem nasochenostta im specialno da me zasegnat - kato
pqlna prostotia i lipsa na elementarna logika /PONE!/, a s takiva
"sqbesednici" az otkazvam poveche da sqbesedvam!

Ostanete si naveki sred birata, kebapchetata i zadushnite izparenia na
nechistite vi dushi...

/I molya za izvinenie "mokroto" mejdu vas, koeto tryabva da izgori zaedno sqs
"suhoto", kakto se izrazi nyakoga edna umnica na grupata!/

Stinkata

Dimitar Bojantchev wrote:

Naposledak zapochwam da se ubevdawam che Holokost industriata ima mnogo malko
obshto s ewreite. Kato cqlo tq e rovba na alchni nedobrosywestni adwokati koito
sa otworili usti za stinki kato wolan na djugan. Te naprawo se uliwat s wse
po-golemi i po-golemi sumi koito trqbwa da se platqt uv na postradali ewrei a
wsyshnost adwokatite obirat lywskia paj.
Ne bih se ochudil sled Chwejcaria Awstria i Germania, BG da se okave nowata
vertwa na tazi nenasitna paplach.

Stinkata

Stef

"Woman_Being" <woman...@joymail.com> wrote in message

Podobno na chukchata ot vica, ti si pisatelka, a ne chitatelka.
Slamka - procheti postinga na Stinkata, makar, che toj pishe samo za edin
aspekt ot
Holokost industrijata, i izpuska mnogo drugi izmerenija.

A spravedlijat gnjav na GB si e napylno spravedliv.
STACHKITE sa fakt, kakvito i da sa "spomenite" na evreite.
Sveshtenicite, koito iskat da ljagat po relsite syshto sa fakt.
Peticijata na parlamentaristite - ot Al. Cankov do skritite komunisti , sa
syshto fakt.
Zaplahata na VMRO, che ako edin evrein napusne Bg, "glavi shte se tyrkaljat
iz Sofia" syshto e fakt.
Lobiraneto na katolicheskata mafija chrez nunciaturata i i carica Ioanna
syshto e fakt, kakto i na Dynovistite. I spasjavaneto na evrejskite vi
zadnici ne e zashtoto Bylgarite imat koj znae kakva ljubov i uvazhenie kym
razlichnite i "dugostta", a zashtoto postavjat obshtoto nad razlichnoto,
t.e. zashtoto te sa gledali na vas kato na chast ot sebe si - neshto, koeto
malko drugi narodi po sveta sa dopusnali.
I samata reakcija na chast ot evreite po tozi vypros, pokazva kolko prav e
bil Bylgarskijat narod da vi chita za Bylgari, zashtoto tezi evrei
pritezhavat edna Bylgarska cherta, opisana oshte ot Bobchev i Hadjijski -
nebragodarnostta.

Shto se otnasja da samija fakt za plochata, tam pryst imat ne samo Bg
evreite-komunisti, s tehnite ideologicheski idiotii, no i Gryckite i
Yugoslavskite (sega Makedonski) evrei, koito povdignaha vyprosa za
transportiranite ot okupiranite teritorii tehni synarodnici. I te go
napraviha po ochevidni prichini, kakto i po chevidni prichini tjahnata
koordinara akcija v Stokholm be shiroko tirazhirana v Gryckite i
Makedonskite medii.
I dokato Bylgarskite armija i policija, deportirashti evrei ot Maskedonia
bjaha systaveni ot MESTNI HORA, sluchajat v Gyrcija e osobeno gaden: nito
edin gryk ne protestira sreshtu interniraneto. Nito edin grycki pop ne kazva
i duma ot amvona na cherkvata si. I Gyrci, a ne Bylgari se nastanjavat v
evrejskite imoti, oshte dokato okupacijata e fakt.

Ti mozhesh da mi razkazhesh tuk kolkoto si iskash semejni spomeni, za
orientalskata dezorganizacija.
Ako pone vednyzh, obache, vzemesh da sbyrkash i da prochetesh kak opisvat
akcijata Bylgarskite vestnici v samoto vreme na dejstvieto, ti shte vidish,
che stachkite, protestite naduhovenstvoto i t.n. sa naistina realna
sluchka - Bylgarskoto ob-vo e pred revoljucija, i tova ne e zaradi
komunistite.
I zaslugata na Boris e , che takava reakcija e bila vyzmozhna i i che e
uvazhena.
I sega si pomisli, che samo 40 godini po-kysno, v edna analogichna
situacija, za kojato ti syshto si imash osobeno mnenie, bazirano na
polu-oficialni sluhove, takava reakcija na Bylgarite ne e vyzmozhna i ne
stava -- da pozna, stava duma za Turcite. I nikoj ot Bg evreite-komunisti
ne pomisli da napravi njakakvo sravnenie mezhdu dvete. Ti pyk naj-malko.

Shto se otnasja do prenasjaneto naneshtata na lichna pochva -- az NE SYM
EVREJ I NIKOGA NE SYM BIL.

SN

Stef

"Stef" <ste...@balkania.com> wrote in message

[...]

> A spravedlijat gnjav na GB si e napylno spravedliv.

[...]

Izvinenija do Mitko Bojanchev za pechatnata greshka.

SN

gban...@my-deja.com

Като гледам какво става в Кемп Дайвид,скъпа ми W.B., си мисля, че и вие
се занимавате с "Политика, Демокрация и Хуманност". Пий една студена
вода от Голандските възвишения, преди да са ви я спрели.

Kato gledam kakvo stava v Kemp Dajvid, skypa mi W.B., si mislq, che i
vie se zanimavate s "Politika, Demokracia i Humannost". Pij edna
studena voda ot Golandskite vyzvisheniq, predi da sa vi q spreli.

На испански или на български ни говорите? Ако е на български, съобрази
се, че тука има и Дами.
Na ispanski ili na bylgarski ni govorite? Ako e na bylgarski, syobrazi
se, che tuka ima i Dami.

Г.Б./умиращ от завист/
G.B./umirasht ot zavist/

P.S.

"Stef" <ste...@balkania.com> wrote:
> Shto se otnasja do prenasjaneto na neshtata na lichna pochva --

> az NE SYM EVREJ I NIKOGA NE SYM BIL.
> SN

Хич не се оправдавай - виновен си! И не просто виновен, ами дори и
евреин. :-)
Hich ne se opravdavaj - vinoven si! I ne prosto vinoven, ami dori i
evrein. :-)

G.B.

Kamen Penev

"Woman_Being" <woman...@my-deja.com> wrote in message

> Kato se pochne ot fakta, che GORATA e v Yerushalaim, a ne v Tel Aviv - ne
> znaya dokolko vsichko tova e vyarno/nevyarno.

Ima i drugi netochnosti, napr.:

Петър Стоянов президент на България:
"Исторически факт е обаче, че над 11 000 евреи от Тракия и Македония,
окупирани от нацистите, макар и формално под юрисдикцията на българската
държава, ..."

Vsyshtnost, polozhenieto e tochno obratnoto. Trakija i Makedonija sa
okupirani ot bylgarskata dyrzhava, no sa pod jurisdikcijata na nacistite.

> Spomenavala sqm tuk NEVEDNAJ!, che BG evrei sa bili masovo komunisti, za
da
> sa obratnoto na fashisti.

Tova ne e vjarno spored Michael Bar Zohar. V knigata si "Beyond Hitler's
Grasp" toj oborva tova tvyrdenie s fakti. Istina e, che procentyt komunisti
sred evreite e bil po-goljam otkolkoto sred ostanaloto naselenie. Ne pomnja
tochnite chisla, no primerno, ako 10% ot bylgarite sa bili komunisti, to 20%
ot evreite sa bili takiva. Povecheto ot tjah sa stanali takiva imenno kato
reakcija na Zakona za Zashtita na Dyrzhavata.

> [...]
> vlakov transport, Eshalonite sa zakqsneli i voynata e bila zagubena skoro

Tazi teorija ne objasnjava perfektno izpylnenata deportacija na evreite ot
Makedonija i Trakija pak ot syshtite "orientalski" bylgari. Tova, koeto
tvrydish e prosto neseriozno. Preporychvam ti knigata na M. B. Zohar. Ako
iskash, az shte ti ja kupja i shte ti ja pratja. Avtoryt e izkljuchitelno
syvesten v citiraneto na iztochnicite si, taka che vsichko mozhe da se
proveri.

> [...]
da
> e obqrkvane na posledovatelnostta na sqbitiata - Intelektqt im sdava i

Dryn-dryn! Haos! More da ne bjaha Mitropolit Stefan, Car Boris III, Liljana
PanicaI i deputatyt Dimityr Peshev, baja shteshe da pomogne haosyt!

Kamen

Stef

"Huligana" <huli...@aol.com> wrote in message

> Boris 3-i e pedal posledni.
> I.

Pone predposleden....predpolagam,che v Alabama ima ogledala.

SN

Stef

"Kamen Penev" <pe...@mail.com> wrote in message

> Dryn-dryn! Haos! More da ne bjaha Mitropolit Stefan, Car Boris III,
Liljana
> PanicaI i deputatyt Dimityr Peshev, baja shteshe da pomogne haosyt!
>
> Kamen

Ekzarh Stefan.....

SN

Alexander Yordanov

Huligana wrote:

> Boris 3-i e pedal posledni.
>  I.

Az ne razbiram kakvo obsto ima tova dali Boris 3-ti e pedal ili ne sus
zaslugata
mu za spasyavaneto na evreite, zhiveeshti v Bulgaria.

I pedofil, i zoofil, i gerontofil, i nekrofil da beshe, pak styah da go
uvazhavam.

A mozhe bi samo pedalite imat smelostta da pokazhat sreden prust na
Hitler?
Nepedalite navyarno biha si subuli gashtite i nadupili zadnite si chasti
na
razpolozhenie na Furera.

Alex

tup...@my-deja.com

In article <39745EDA...@box-y.nih.gov>,

Rukovodnata rolja na pedalite v suprotivata srestu Hitler, kakva
disertacija samo mozhe da se zaformi, revoljucionna!

Az otdavna podozirah ce shumkarite i rusnacite sa pedali, obace nesto ne
mi se vruzvat nestata s ostanalite sujuznici i v kraja na kraistata
kolko mnogo pedali e imalo togava, shtom sega mozhem da vadim, hm, nozh
na umrjalo kuce.

Dimitar Bojantchev

Woman_Being <woman...@joymail.com> wrote:

>E!
>
>Toya pqt se osrahte totalno!

Po-leko s emociite, madam...

>Ey zaradi TAKIVA izblici na "spravedliv gnyav" NIKOGA nyama da priema, che
>bqlgarite SUZNATELNO sa "spasili" evreite "si"!

Faktite sa fakti, madam, ta dori i kogato obyasnenieto im e trudno ili
izliza izvun ramkite na predstavite ni. Kato cyalo, prez WW-II
Bulgarskiuya narod se e protivopostavil na nasilieto sreshtu
Evreite. V edin narod ima vsyakakvi, ima i prestupnici i rasisti i
bolni anti-semiti -- no kato cyalo tozi narod ne e imal zli pomisli
kum evreiskiya sektor.

>Che Bqlgarina ne spasyava DORI rodnia si brat, a go natiska s krak v temeto
>da potqne dokray, pa dori s tova da zatqne i samia toy sled nego :(((

Madam, duljite ni izvinenie za tezi obidni dumi.

> [...]
>edinstvena shte ostana na drugia bryag - zashtoto ne mi ubyagva ot
>vnimanieto, che VIE mrazite VSICHKO, koeto e razlichno, kakto i VSICHKO,

Haide sega... po-leko s emociite, che moje bi vie osrahte celiya si
argument s gorniya izblik.

> [...]
>svalyaneto na nekva si mramorna plocha da se obvinyava Evreite i tyahnata

Da, da se vini celiya Evreiski narod za nyakakvo reshenie, koeto sigurno e
produkt na nyakoi zaspal byurokrat ne e pravilno. Priznavam si greshkata.

J, nie vsichkite sme produkt na edno-dve pokoleniya istoriya i
sex. Pogledni rijavite Evrei i shte ti stane yasno, che nyakoi si e
hvurlil semeto na greshno myasto... Tolkova smeshno e da se pozovavame
na tova kakvo e bilo predi hilyada ili deset hilyadi godini... Istoriya.
Neadekvatnost...

>Ey tva vi mqchi vsichki - che Evreite si imat Istoria, vyara i deystvat
>vekove nared spored neya, pa dori i da mrat!

Sega obache vie diskutirate za Evreite kato cyalo. Dori pravite tova
ot poziciya na velichie. Neka da priemem tazi liniya za moment. Tazi
yarko agresivna reakciya v tozi sluchai ilyuminira edin opasen efekt
na Evreiskata religiya (ne govorim za hora, tui kato te sa smesica) --
izklyuchitelnata i bezkompromisna agresivnost na tazi religiya se e
proyavyavala prez cyalata si istoriya kato faktor v edno neharmonichno
sushetstvuvane s ostanaliya svyat. Napisano e i ei tam v Stariya Zavet.
Ako tazi istoriya vi pravi (zashtoto ti si ya priela do stepen kogato
ne mojesh veche da gledash na neshtata obektivno) gordi i ako ot tazi
istoriya se opiyanyavate, tova e vashe pravo. Nas obache ne ni e
strah ot Vas bogoizbranite (vupreki che v USA imame prichina da ni e
mnogo strah ot Vas poradi hilyadite metodi s koito pritejavate da
unishtojite drugoimisleshtite) i shte si kazvame ponyakoga mnenieto
si, pa dori i da pochnete da hvurlyate ogun i jupel sled nas.
Pozvolyavame si da kritikuvame Evreiskata religiya, tochno kakto
sme go pravili i za drugi religii, chiito vyarvashti sa fanatici.

>Dokato DRUGI si podavat zadnika kqde koyto im svirne, i togava tva se naricha
>Politika, Demokracia i Humannost!

Tuk zvuchish Kostoff-ski... J. vsichki hora si davat zadnika (tvoya
primitivna definiciya) za da jiveyat harmonichno v sredata v koyato
sa. Ti, az, ili koitoi i da e, ne sme po-razlichni... Izrael sushto
taka.

> [...]
>VIE, sinovete na roditelite si, nasledstveno mrazeshti Vsichko Jivo i
>Istinsko, koeto si pozvolyava da zapazva dostoinstvo, dori kogato go gubi!

Ai, ai, ai... Sega se poglejdam v ogledaloto da vidya -- adjeba, tova
az li sum. Tolkova li sum chak losh...

>Basi!
>
>Sqjalyavam, che sqm si gubila izobshto vremeto da vi obrqshtam nyakakvo
>vnimanie!
>

>J.

Mnogo emocionalno J. Znaesh, che vsichki te obichame e jalko da se
razdelyame na religiozna ili nacionalna osnova. Oshte poveche, che
govorim na edin ezik...

Za dolnite izliyaniya obache te sujalyavam. Iskreno.

Dimitar Bojantchev

Abe napravo "Untermenschen" (sp?)-- taka li beshe... V sravnenie s tova
manifesto, "Mein Kampf" ryapa da yade, prilicha na detska chitanka...
Na Hitler mu e bilo bedno vuobrajenieto. Sega men me hvashta strah.

D.

tup...@my-deja.com

In article <8l0tg5$3tk$1...@nnrp1.deja.com>,
> [...]

ako ne
> beshe umryal mqdro, i chiito naslednici progonihte i ograbihte -

Sumnjavam se ce bulgarite biha zatrili carja i komunjasali ako ne bjaha
divite ruski varvari nahluli po tezi mesta po onva vreme.

TupSum
/mokur, ponezhe opljut/

Ajde ne se vruzvaj, pishi tuka ce e po-interesno.

--
"To be is to do" - Voltaire;
"To do is to be" - Descartes;

Nicolas M Kostoff

По повод писанията на "Женската", (които пак не прочетох докрай, добре
че бяха коментарите на Митко Боянчев).

Знаете ли, като чета подобни прояви на войнстващ ционизъм, арабите
започват да ми стават по-близки.

Но не това е основното. Като бивш еврейски зет искам да кажа, че
българите никога не са възприемали евреите като нещо по-различно от себе
си. Разликите в религиите не са били съществени, защото българинът от
20-и век не е дълбоко религиозен. Затова и той не вижда в евреина
"убиеца на Иисус", а само комшията, дето си говори с жена си на
шпаньолски. Мисля, че това е било и в основата на реакцията срещу
изселването на евреите през 2-та св. война - хората са чувствували
евреите като неразличима част от обществото, не по-различна от рижите,
например.

И последно, струва ми се, че позицията на "женската" се дължи не толкова
на еврейската й кръв, колкото на специфичното възпитание, което, както
тя самата бе писала, е получила докато е била облагодетелствувана от
комунистическия режим ж България.

Н Костов

dimitar_...@my-deja.com

dim...@pontix.com wrote:

> [...]
> istoriyata si da razocharovat mnogo hora i da suzdadat vragove, dori
> i tam kudeto bi bilo nai-malko veroyatno te da sushtestvuvat

Adash, struva mi se che ti govorish za kulturni osobenosti i cherti v
haraketra na evreite. Tova che daden chovek e nediplomatichen i e s
chepat harakter sigurno bi moglo da doprinese za izvestno
nedobrojelatelno otnoshenie kym nego, no edva li bi syzdalo vragove.
Vragove moje da si syzdadesh, ako zapochnesh da grebesh ot kazata s med
ot koiato grebe aristokraziata i elita.

D.

> Koi beshe razvil teoriyata, che istoriyata e edna spirala?
>
> D.

Emil S. Petkov

Abe Jina, kakva vsyshtnost chast ot kryvta ti e evreiska i kolko godini ot
zhivota si si zhiviala v Bylgaria, za da razmahvash tazi svoia sviata i
superiorna evreiska seksualn... oops ...nacionalnost i da si tolkoz goliama
specialistka po evreiskia vypros i bylgarskata nishtozhnost i
otvratitelnost, che niakoi 100%vi evrei, koito oshte si zhiveiat v Bylgaria
i preuspiavat po tipichno evreiski tabihet na rodna bylgarska pochva shte
izleznat nevezhi i bezprosvetni, ako reshat da se izkazhat po vyprosa?
Proiaviavash pohvalno bezochie da se obryshtash kym SCBto na "vie,
bylgarite" i da razmahvash pryst, po-goliam ot paleca na Sissy Hankshaw.
Skleroza li te goni ili ot krai vreme si taka?

O, nerazumni i iurode...

E.P. /uzhasno vyzmuten/

NewsReader

Stef wrote:

> Da si priznaja chestno, kolkoto poveche cheta za WWII, tolkova poveche
> namrazvam Holokost industrijata.

Rezultatyt ot dejstvijata na holokost industrijata shte byde syshtijat, kakto ot
syvetskite voenni filmi. Kogato edin pyt ti pokazvat kak nacistite sa izbivali
rusnaci, sychuvstvash, kogato vtori i treti pyt, pak, no kogato stoten pyt
pokazvat syshtoto, cjalata rabota stava prosto skuchna i smeshna.

Moshenikyt Bronfman ot Njujork, kojto razbira se njama nito edin rodnina, ubit
ot nacisti, prosto ima nuzhda ot novi kapitali za svoite medijni i likjorni
nachinanija, eto zashto ot vreme na vreme iztochva po njakolko miliarda ot
Germanija, Shvejcarija.

NewsReader

Kamen Penev wrote:

> Vsyshtnost, polozhenieto e tochno obratnoto. Trakija i Makedonija sa
> okupirani ot bylgarskata dyrzhava, no sa pod jurisdikcijata na nacistite.

Istinata e takava: spored sporazumenie mezhdu Boris i Hitler, v novite
vyzvyrnati teritorii bylgarsko grazhdanstvo se e polagalo avtomatichno samo na
hora ot bylgarska narodnost, toest evreite ot tezi zemi izvednyzh sa se okazali
bez nikakvo grazhdanstvo, a nemskite voenni chasti sa imali jurisdikcija nad
vsichki lica bez grazhdanstvo.

Vassil Mihov

Eto kakvo namerih na tozi cite za plochata, no nyama i duma za segashnite
subitiya:

http://www.israelwire.com/new/990811/99081132.html

Nikolay D. Tarkalanov

NewsReader (NewsR...@My-DejaNews.Com) wrote:

: Rezultatyt ot dejstvijata na holokost industrijata shte bude syshtijat,
: kakto ot syvetskite voenni filmi. 1 pyt ti pokazvat kak nacistite sa
: izbivali rusnaci, vtori i treti pyt...

Edna malka razlika: suvetskite filmi nikoga ne pokazvaha kak rusnaci
izbivat germanci i iznasilvat germanki (pruski noshti). Nito puk
pokazvaha kak razstrelvat poljaci.
Pokazvaha kak razstrelvat vlasovci, no to beshe ? na chest i gordost.

Guentcho Skordev

On Tue, 18 Jul 2000 15:04:15 GMT, gban...@my-deja.com wrote:

> На испански или на български ни говорите? Ако е на български, съобрази
> се, че тука има и Дами.
> Na ispanski ili na bylgarski ni govorite? Ako e na bylgarski, syobrazi
> se, che tuka ima i Dami.

Na bylgarski tazi duma e mnozhestveno chislo na vid myzhki glas. (Na
ispanski ne znam)

Pozdravi
Gencho

NewsReader

"Nikolay D. Tarkalanov" wrote:

A nima filmite za holokost pokazvat otricatelni geroi evrei? A v
dejstvitelnost e imalo takiva - znaem go ot rodnina, prekaral vreme v
Bergen-Belsen -, toest hora, izpylnjavashti funkcija na shpioni v polza na
lagernite vlasti sreshtu priviligirovano otnoshenie ot strana na SS. Da ne
govorim za evrejskite policai po lagerite, uchastvashti v selekcionirane na
novopristagashti lagernici - koj da umira, koj da zhivee.

Stef

"Vassil Mihov" <vassil...@mgmt.purdue.edu> wrote in message

> Eto kakvo namerih na tozi cite za plochata, no nyama i duma za segashnite
> subitiya:
>
> http://www.israelwire.com/new/990811/99081132.html

Blagodarja za linka.
Az tam namerih neshto mnogo interesno za sebe si:
http://www.israelwire.com/New/990822/99082214.html

Interesno mi e, zashtoto e edin ot onezi sluchai , koito pokazvat kak
simolite imat svoj
zhivot i svoja sydba. Njakoj znae li neshto poveche za podobni simvoli
izpolzvani ne po prednaznachenie.

SN

Stef

"NewsReader" <NewsR...@My-DejaNews.Com> wrote in message

> [...]

> rusnaci, sychuvstvash, kogato vtori i treti pyt, pak, no kogato stoten pyt
> pokazvat syshtoto, cjalata rabota stava prosto skuchna i smeshna.

I da , e ne. Az njamah predvid tolkova trivializiraneto na tozi vypros,
kolkoto drugi neshta.
Edno ot neshtata, koito az imah predvid be previlno useteno ot Stinkata, a i
ti dobre go opisvash po-dolu.

> [...]
likjorni
> nachinanija, eto zashto ot vreme na vreme iztochva po njakolko miliarda ot

Problemyt e mnogo po-shirok i vseobhvaten.Holokostyt se okaza edna forma na
monopolizirane na
stradnijata ot WWII ot edna proslojka hora, kojato e tradicionno svyrzana s
ikonomicheskite , a i politicheskite lostove na modernija svjat. Po syshtija
nachin, po kojto Rusnacite bjaha monopolizirali
borbata sreshtu nacizma v komunisticheskata istoriografija i publicistika i
izpolzvaha milionite zhertvi, koito dadoha (nastrana zashto tolkova mnogo
bjaha zhertvite, samo Hitler li e vinoven za tezi zhertvi i prochee). V
tozi hod na misli iskam da posocha, che zaigravaneto na "typsum" s
"pedalite" v tazi grupa be tochno tolkova cinichno, kolkoto i vica za
cigancheto v gazovata kamera ("Otvori, be bate, che se izdushihme tuka"). Ot
druga strana, toj e nesymneno prav, zashtoto presledvaneto na
homoseksualisti prez WWII, stava edin drug lost za ipolzvaneto na minaloto s
politicheski celi.

Holokostyt stana edna ot osnovnite mitologicheski koloni na modernata
politicheska koerektnost.
Milioni, ako ne i miliardi bjaha poharcheni za "populjariziraneto" na
Holokosta v izkustvoto i kulturata, i taka mitologiziranijat Holokost stana
mozhten politicheski lost za dejstvija v naj-neochakvani oblasti.
Razbira se, vojnata v Kosovo syshto be edna ot tjah.
Po tozi nachin, Holokost industrijata izmesti centyra na nasheto razbirane
za WWII v edna nova ploskost: vm,enjava se vina na onezi, koito ne sa
pomognoli v spasjavaneto na evreite, ili ne sa pomognali dostatychno. I az
ne vizhdam zashto J. protestira chak tolkova mnogo: tja samata pia, che
vyprosyt za roljata na Boris III e stanal ot chisto istoricheski v
politicheski vypros, kato namesi evreite-komunisti v tazi rabota. Az pyk
iskam da dobavja i drebnata, chisto Balkanska zavist, i politicheski smetki,
koito dovedoha do tova, che Grycki (blizkija do pravitelstvoto
Konstanidinis) i Makedonski ( naj-tochno edin moshten komunisticheski klan)
evrei povedoha borbata za prinizijavaneto na roljata na CJALOTO Bylgarsko
obshtestvo i negovata politicheska klasa v spasjavaneto na evreite.

Spasjavaneto, podobno na presledvaneto na evreite po vreme na WWII ne mozhe
i ne trjabva da se razglezhda samo po seve si. To ima svojata predistorija v
sydbata na everite v razlichnite evropejski strani pres poslednite njakolko
veka. Rumynskijat i Polskijat antisemitizym po vreme na vojnata ne bjaha
rozhbi na "Hitler i negovite mestni pomagachi", a edna dylga tradicja ,
kojato chakashe udobno vreme da se izjavi. Tozi anti-semitizym se koreneshe
v ikonomicheskoto uchastie na evreite v tezi dyrzhavi.V Bylgarskoto
obshtestvo, sravneno s mnogo drugi Evropejski obshtestva, i vypreki krajnite
tvyrdenija na J. njama osnova za razvitieto na anti-semitizym, i
privnasjaneto na anti-evrejskoto zakonodatelstvo prez 1941, kakto i
izselvaneto na evreite ot Trakija i Makedonija, ima syvsem drugi izmerenija
ot tezi,koito Holokost industrijata se opitva da ni vmeni.

SN

Woman_Being

In article <8l0lk6$upo$1...@nnrp1.deja.com>,

Woman_Being <woman...@my-deja.com> wrote:

> Kato se pochne ot fakta, che GORATA e v Yerushalaim, a ne v Tel Aviv - ne
> znaya dokolko vsichko tova e vyarno/nevyarno.

Mmmdaaam! I NAISTINA izleze, che istoriata NE E tochno takava...

No mnogo vajno! - v izbiratelnoto sqznanie vinagi ostava otcedeno samo
loshoto. Nito BG vedstnik shte se korigira, nito VIE bihte se zaradvali da go
prochetete.

Zashtoto Masovia Tqpak ISKA da e taka - takiva "sqvbitia" sa kato lakmusova
hartia.

Radvam se, che se sluchi - za da vi vidya 1:1.

J.

Vassil Mihov

Vupreki che ne e tochno simvol, na mnogo futbolni machove mozhe da se vidyat
zapalyankovci razmahvashti na parche karton reference kum "John 3:16".
Nyakoi znae li za "evoluciyata" na toci citat do futbolnite (imam predvid
both soccer i amerikanski footbol) stadioni?

A predniyat post pusnah, zashtoto za men e dosta izumitelno kak novinata za
ohulvane na spomenatata plocha ot "vandali" (ili "vragove") e dostoina za
publikaciya, dokuto ohulvaneto (ili otteglyane na doverie, kakto shtete go
narechete) na sushtata plocha ot samite evrei ne se spomenava izobshto.
Sushto zabelezhete v originalniya text, che plochata e postavena da
"perpetuate" zaslugite na Boris -- da im imam politichestkite razbiraniya za
vreme.

Cyalata sluchka dosta prilicha na praktikata na drugi sensitive zatvoreni
krugove, koito zapazvat pravoto kritikata kum tyah da idva edinstveno ot
sobstvenite im redici (bilo to komunisti, bilo po ekstemni civil rights
(rabirai cherni) grupi v US, i t.n.)

Alexander Yordanov

Vassil Mihov wrote:

> [...]
> Nyakoi znae li za "evoluciyata" na toci citat do futbolnite (imam predvid
> both soccer i amerikanski footbol) stadioni?

John 3:16

"For God so loved the world, that he gave his only begotten Son, that whosoever
believeth in him
should not perish, but have everlasting life." (John 3:16, KJV).

> [...]
> krugove, koito zapazvat pravoto kritikata kum tyah da idva edinstveno ot
> sobstvenite im redici (bilo to komunisti, bilo po ekstemni civil rights

:-))))) To puk kato che li otvorenite nesensitive krugove sa mnogo priemlivi
spryamo
kritika, idvashta ne ot tehnite redici, nali. :-) Pogledni kak samo reagiraha
nyakoi hora
na donyakude spravedlivite upreci na Zhenskoto sustestvo kum bulgarskiya narod.
I otvorenite krugove obichat kritikata tolkova, kolkoto i zatvorenite.

Alex

Vassil Mihov

Alexander Yordanov <yord...@box-y.nih.gov> wrote in message

> [...]
whosoever
> believeth in him
> should not perish, but have everlasting life." (John 3:16, KJV).

Da de, ama kakva e vruzkata sus sport-a, neshto ne zagryavam.

> [...]
narod.
> I otvorenite krugove obichat kritikata tolkova, kolkoto i zatvorenite.

Alex, koi sa tiya "otvoreni nesensitive krugove", koito ednovremenno NE sa
priemlivi spryamo kritika, idvashta ne ot tehnite redici? Nali tochno v
gornoto se sustoi razlikata mezhdu "zatvoren" i "otvoren", "sensitive" i ne.
Ako tvoya point e dali izobshto ima otvoreni i nesensitive, tova e suvsem
drug vupros.

BTW, with all due respect to J., bi li mi kazal koi tochno ot uprecite i
byaha donyakude spravedlivi, i ako obichash, v kontexta na discussiyata, i
osobeno na neiniya e-mail.

Vassil

tup...@my-deja.com

In article <8l7buq$3t0$1...@mozo.cc.purdue.edu>,
> [...]

> BTW, with all due respect to J., bi li mi kazal koi tochno ot uprecite
> byaha donyakude spravedlivi, i ako obichash, v kontexta na

Az ne ce iskam da otgovarjam vmesto gospodina Alex, obace:

Woman wrote:

> [...]
>- moje da bqde obvinyavanm istoricheski Celia Bqlgarski Narod - togava
> moje i za svalyaneto na nekva si mramorna plocha da se obvinyava

Naistina, tova ce sa mahnali njakakva ploca zastoto njakakva komisija
bila reshila nesto e kofti, obace vinete komisijata, tja e vzela
reshenie, evreite kato cjalo i pootdelno edvali bi trjabvalo da budat
otzhdestvjavani s tazi komisija. Mislja ce ja e podraznilo obobstenieto,
mene susto me podrazni malko ce se obvinjavat vsicki, ce i dazhe nazad v
istorijata, edin dazhe suvsem obobsti i za budesteto.

Mezhdu drugoto I Woman posle malko poobobsti, taka ce sme kwit. Ajde
sega teglete i edna majna na komisijata po plocite i si pishete.

Osven tova tazi ploca njama da bude hvurlena ami maj donesena v Sofia,
Sofijanski e predlozhil da ja vzeme i slozhi v njakoi park. Malko
presileno i tupo se polucava: spasihme tam njakoi, drugete ne mozhahme
ili ne iskahme, obace druzhte plocata i.t.n. Ne e hubavo po toja nacin
da se pazarim s takiva raboti.

Az gledah filma na Spielberg "Schindler's List". Ako ste go gledali,
spomnete si kak svurshvashe. I kak bi izglezhdalo ako naslednicite mu
pocnat da pishtjat i pljujat po naslednicite na spasenite ce nesto tam
se oburkalo s njakoi negov pametnik.

A puk ako naistina vjarvame v bog i njakakva abstraktna spravedlivost,
po-dobre e da popitame za objasnenie, da si vzemem plocata i tolkova.

--
"To be is to do" - Voltaire;
"To do is to be" - Descartes;

tup...@my-deja.com

In article <8l56fu$3m0oh$1...@ID-20053.news.cis.dfn.de>,
"Stef" <ste...@balkania.com> wrote:

> [...]
> druga strana, toj e nesymneno prav, zashtoto presledvaneto na
> homoseksualisti prez WWII, stava edin drug lost za ipolzvaneto na

Iskam da pojasnja ce imah pred vid ce ne sum suglasen ce SAMO pedalite
imali smelostta da pokazhat sreden prust na Hitler, kakto Alex
predpolozhi. Ami az puk ne bih si predlozhil dobrovolno, tam ne znam koi
si casti na Fuehrera i poradi tova ne sum suglasen s Alex. Osven tova
iskah da pokazha ce po tozi nacin po negovata logika i dimi VSICKI,
koito sa dejstvali protiv Hitler sa bili pedali, vkljucitelno n.v. Boris
III, tam vsicki deputati, popove, da ne izbrojavam. Najam kato kak te sa
bili pedali vsickite.

Egati tulkuvanijata, maj ste trjabva da sum po-konkreten.

Alexander Yordanov

Vassil Mihov wrote:

> [...]
> predvid

> whosoever
>
> Da de, ama kakva e vruzkata sus sport-a, neshto ne zagryavam.

Tozi citat ima vruzka sus vsichko, ne samo sus sporta. Ima evangelisti, koito
propovyadvat Bibliyata navsyakude, dori i na futbolni machove.

> [...]
> Ako tvoya point e dali izobshto ima otvoreni i nesensitive, tova e suvsem

Imenno tam mi e dumata. Dali izobsto ima "otvoreni" i "nesensitive" krugove.
Ako nachertaesh edna ogromna okruzhnost i pusnesh edna drebna zhivotinka vutre
v kruga i tya se opitva da izleze ot nego, obikalyaiki bezkraino dulgo po
okruzhnostta,
mislish li, che zhivotinkata ste pravi razlika dali e vutre v kruga i se muchi
da izleze ot
nego ili e izvun kruga i se muchi da vleze v nego? :-)

> BTW, with all due respect to J., bi li mi kazal koi tochno ot uprecite i
> byaha donyakude spravedlivi, i ako obichash, v kontexta na discussiyata, i
> osobeno na neiniya e-mail.

Pochti vsichko, koeto J. kaza za bulgarskiya narod, si e v golyama stepen
vyarno, samo deto
J. ne tryabva da go uprekva za tova. Istoriyata mu i geografiyata mu sa go
napravili takuv,
tova ne e vrodeno. :-)

Alex

Dragomir Radev

Stef

<tup...@my-deja.com> wrote in message

> [...]
> bili pedali vsickite.
>
> Egati tulkuvanijata, maj ste trjabva da sum po-konkreten.

Az ne mislja, che Alex predpostavja homoseksualni naklonnosti u Boris , nito
pyk prochetoh v negovite pisanija, che vseki, kojto se e protivopostavil na
Hitler nepremenno trjabva da e imal homoseksualni naklonnosti.

Moite spomeni ot enterpretaciite na Alex za Nazi i homoseksualisti sa dosta
po-razlichni.
Dokolkoto pomnja imenno toj se opitvashe tuk da lansira tezata, che
homoseksualistite ne sa bili presledvani ot Nazistite.

SN

Vassil Mihov

> Tozi citat ima vruzka sus vsichko, ne samo sus sporta. Ima evangelisti,
koito
> propovyadvat Bibliyata navsyakude, dori i na futbolni machove.

Toest, nyama nikakva konkretna vruzka.

Mnogo ti e dvuizmerna analogiyata -- zhivotinkata izobshto nyama da razbere
kude e orkuzhnostta, nito kruga-osven ako ne go ocvetish, kamo li da izleze
ot nego. No na dvumerno vizhdashtite shte im se vizhda che e tochno taka,
kakto ti kazvash...

Stef

> [...]

> Mezhdu drugoto I Woman posle malko poobobsti, taka ce sme kwit. Ajde
> sega teglete i edna majna na komisijata po plocite i si pishete.

Ajde procheti postinga na Jina i procheti drugite postingi, koito
provokiraha nejnoto dylbokomisleno
obobshtenie.
Cjalata istorija pochna s edno nejno nedorazbirane na edin moj posting,
kojto nito poveche, nito po-malko kazvashe:

[...]

Naistina, Mitko Bojanchev napravi edno obobshtenie, koeto dorazvi postinga
mi v edna posoka, tvyrde nezhelana ot men.
I ottuk natatyk se pochna tja edna, kydeto J. napravi red obobshtenija, s
koito sama obori tova , koeto propovjadvashe: "ne obobshtavajte". Neshto
poveche, tja zapochna samija si posting s edno obobshtenie, greshno
obobshtenie, obobshtenie, koeto protivorechi na faktite:

> [...]

> presileno i tupo se polucava: spasihme tam njakoi, drugete ne mozhahme
> ili ne iskahme, obace druzhte plocata i.t.n. Ne e hubavo po toja nacin

Njama nikakvo znachenie kakvo shte stane s tazi plocha. ABSOLJUTNO NIKAKVO.
Istinata edna: dyrzhavna komisija reshava da mahne tazi plocha i tova si e
dyrzhaven akt.
I reakcijata na prezidenta be napylno pravilna: kakvato i da e sydbata na
tazi plocha,
faktyt e fakt: 50, 000 evrei sa spaseni ot Bylgarite. Dali chinovnicite v
Israel shte pokazhat
priznatelnostta si, e napylno tjahna rabota.

> [...]
> spomnete si kak svurshvashe. I kak bi izglezhdalo ako naslednicite mu
> pocnat da pishtjat i pljujat po naslednicite na spasenite ce nesto tam

A kakvo bi stanalo , ako njakoj go be obvinil v sytrudnichestvo na
nazistite, i v tova, che e syuchastval v
Holokosta?

SN

Dimitar Bojantchev

<tup...@my-deja.com> wrote:

>Mezhdu drugoto I Woman posle malko poobobsti, taka ce sme kwit. Ajde
>sega teglete i edna majna na komisijata po plocite i si pishete.

Tupsi, ostavyam na tvoya razum da se setish kakvo shteshe da ti se
sluchi ako cyalata tazi cvetushta retorika na Jenata imashe
anti-Evreiska nasochenost... Da si chuval za "Anti-Defamation League"?

D.

Stef

> [...]
> vyarno, samo deto
> J. ne tryabva da go uprekva za tova. Istoriyata mu i geografiyata mu sa go

Koe, bre Alex e vjarno?
Ti ne razbirash li kakyv i problema na tazi zhenica s razdvoena
identichnost?
Tja ne mozhe da prosti na tozi tolkova primitiven narod, che toj e napravil
neshto za nejnata
tolkova vyzvishena Bogoizbrana polovina.

SN

Huligana

Ne-Bulgarkata pisa:

> [...]
>
>Kolkoto do Bqlgarskia Narod - toy izobshto ne e bil nikoga GLASNA bukva, che
>da se pozovavate na "negovia moral i etika". A i IMA LI GI IZOBSHTO?

Mislia, che chovek moje da izpitva lichna zloba kum sistema, monarhia ili
republika, komunizum ili kapitalizum i t.n.
Znam, che chovek moje da izpitva zloba kum individualna lichnost.
Chudia se, kak chovek moje da bude zloben kum narod. Iavno e vuzmojno.
Osapuniavaneto na Evreite ot Germancite i citiranite po-gore izliania na J.
nasocheni kum Bulgarite, go dokazvat.
V tozi post, shte se opitam da otgovoria na J. i na Ziezi, ednovremenno.

Uvajaema J.,
Evreiskata religia, Judaizma, e mnogo drevna. Nikoi ne otricha che Abrhaam e
inventiral monotheizma v suvremennia mu vid. Hristisnstvoto obache, mnogo se
razlichava ot Judaizma. Edinstvenoto obshto mejdu dvete religii, e ideiata za
edin bog. Vsichko drugo e razlichno. V Judaizma bog e gospodariat i suzdateliat
na vsichki neshta, v Hristianstvoto, bog e i izkuplenie, prinasiashto se v
jertva suvusrshenstvo, za da spasi ne tolkova suvershennite si, no lubimi
suzdania. V Judaizma, bog e gospodar, v Hristianstvoto, bog e gospodar, koito
sluguva s primirenie.
Ot gledna tochka na humannost i istoricheska efektivnost, dvete religii sa
nesravnimi. Judaizma nishto ne e suzdal, vsichko v suvremennata civilizacia
duljim na Hristianstvoto, vkluchitelno i oceliavaneto na Judaizma, duljim na
Hristianstvoto.
Tova e taka, zashtoto Judaizma e izkluchitelno primitivna i dopotopna religia,
izpoviadvana samo ot shepa genetichno obremeneni idioti, t.e. Evrei, prusnati
po sveta. Za tova, kolko vi e purvobitna shibanata religia, e dostatuchno da se
spomene, che e suzdadena predi okolo 3 hul. godini i ottogava nasam ne e
promenena. Znam, che se gordeete s tova, no razumnia chovek bi izpitval sram, a
ne gordost ot shibania fakt che Abrhaam e iskal da zakoli tupoumnoto si dete,
za da demonstrira lubovta si kum Hashem.

Ortodoxalnite Evrei koito poznavam v momenta sa pulni idioti. IDIOTI pulni, che
daje i polovina.
Tova sa hora, koito ot sutrin do vecher "izuchavat" Thora i chetat Talmud.
Vurviat i peiat po ulicite. Peiat daje, kogato sme na delovi obiad.
Decata igraiat basketball i baseball s po dulgi cherni pantaloni, s pusnati
beli fitili otstrani (kafiavi po kraishtata, ot visene i v toaletnata chinia) i
s beli rizi i cherni obuvki i malki shapchici na glavata pri 90 gradusa jega.
Tova, pederasite ravini go narichat vuzpitanie i obuchenie v Thora. Az go
naricham, zloputreba s avtoriteta i nasilie nad deteto (child abuse).
V subota, Evreiskitre goveda ne vdigat telephona i daje i ne natiskat kopcheto
na asansiora.Izpolzuvat stulbite, koito stulbi sa samo v sluchai na pojar.
Pochva ot petuk vecherta i produljava do subota 24h.

Viarno e, che religiata im gi e suhranila, kato nacia. No tova, e
nai-restriktivnata i primitivna religia sushtestvuvashta v momenta. Za kakvo mu
e na chovek da bude suhranen, ako triabva da jivee s obichaite na selski pastir
ot predi 3000 gidini!!!

Tezi Evrei, koito sa doprinesli za suvremennata kultura, sa Evrei otkazali se
ot Judaizma.

Evreite, ne sa samo religia. Te sa i nacionalnost. Pruv Maimonid, pochitatel na
Aristotel ot srednite vekove, zaiaviava che Evreite sa samo religia. Tova go
pravi, za da zashtiti Evreiskite obshtnosti ot nacionalizma na niakoi narodi.
Inache, Maimonid e vurl Judaist, bih go narekul Zionist, no tozi termin e
suzdaden chak v kraia na 19-i vek.
Okolo 10-i, 11-i vek v Ispania, se razpostraniava edna legenda za tova kak
Hazarite, sa prieli Judaizma. Tova e bilo sluh, ne znam dokolko pochivasht na
istoricheski fakti (Stef shte kaje), no rezultata e che edin mlad poet, medik i
philosoph , na ime Ben Halevi, jivial okolo 10-11vek a.d. pishe Khazars, or
Hazaam, ili neshto podobno, kudeto Hazarskia "kral" privikva edin Hristianin,
edin Musulmanin i edin Judaist i nadulgo i nashiroko razgovaroia s tiah.
Nakraia, sled mnogo Neo-Platonichni dovodi, priema Judaizma, razbira se.
Ben Halevi, e bil haresvan i ot srednovekovnite Kabalisti. Negovite suchinenia
se namirat na Arabski i Hebrew, i mislia samo edno, e izdadeno na Nemski.
Ziezi, razlikata mejdu Sefaradim i Ashkenazim ne e tolkova goliama. V momenta,
veche se zalichava.

J. religiata vi e strashno idisootska i prostashka. Samo si pripomno kak se
prinasiat v jertva jivotni!
Na Yom Kippur, dve kozi i edin vol, se ubivat za Hashem. Kruvta na ednata koza
i vola se priskat po specialen nachin vurhu kivota. Ostanalata koza se zakarva
na planinata Azazel, i se hvurlia ot skala.
Koia normalna religia ima bukvalni jertvoprinoshenia!!!!????!!!
Vie, Evreite, Judaistite, ste idioti s idiotizum ot predi tri hiliadi godini.
Zatova niama da imate durjava i arabite, koito sa idioti kato vas shte vi
iziadat.
Kakvo mi se fukash s monotheizum, kato do razrushavaneto na treta Temple (okolo
70 god. a.d.) ste hvurliali kozi ot hulma na Azazel, bez da znaete dori koi e
Azazel !!!
Uvajaema J.
Shte si pozvolia da citiram niakolko otkusa ot "The Gates of Repentance".
Velikolepna i iasna kniga s napustsvia, napisana ot Rabbeinu Yonah of Gerona.
Ravi, i Uchen ot srednite vekove, mnogo izkusen v Thora i Thjalmud. (Po edna
slichainost, s tazi kniga se prispivam naposleduk.)
Eto kakvo pishe toi za Gentiles.(Gentiles, sa vsichki koito ne sa Evrei, ne sa
Bogoizbrani.) :

(sujaliavam che se zabavih, no cheta knigata ot diasno na liavo:)

LVII. Not to display favor to the gentiles
pg.181

"Nor to be gracious to them" (Deuteronomy 7:2)
Our Sages of blessed memmory have interpreted this ( tova oznachava horata
pisali Talmud) as an injunction against displayng favor toward gentiles (
Avodah Zarah 20a), it being forbiden to say, "How handsome is this gentile."
They further interpret it as meaning. "Do not look gratiously upon them" to
give them free gifts.

Eto oshte edin biser na Rabbeinu Yonah of Gerona:

"And one who gives a gentile forbidden fruits or chammetz on Pesach or meat
that was coocked in milk, receives stripes; similarry, if he gives them to a
dog whose feeding is his responsibility."

E, mercy J.!
Che sum dog, dog sum, che sum gentile (pri tova s malka bikva), gentile sum,
ama zashto mi obijdash hubavia i inteligenten i dokazal se humanen, Bulgarski
Narod???
I.

Dimitar Bojantchev

Stef <ste...@balkania.com> wrote:

>Naistina, Mitko Bojanchev napravi edno obobshtenie, koeto dorazvi postinga
>mi v edna posoka, tvyrde nezhelana ot men.

Bravo Stef. Haide sega imzii si i ti rucete kato dobur yezuit...

V konteksta na izblika na Jenata, misluya che dumite na Bojantchev za
dominirashtoto chuvstvo na "bogoizbranost i samovglubenost" sred
opredelen sloi tezi hora be napulno opravdana i potvurdena. Bojantchev
vse pak se izvini za obobshtenieto zashtoto to bi zasegnalo nyakoi
hora izvun kruga na Jenata, koito imat po-drugi vijdaniya za
zaobikalyashtiya gi svyat.

Shte ochakvam i az edno izvinenie zashtoto bi bilo ogromna naglost da
se oplakvash ot drugite, a v sushtoto vreme da im nadrunkash edin
potok ot fashizirani gluposti na tyahnata nacionalna "nishteta" i t.n.
Prosto e adski tujno i frapantno nespravedlivo.

D.

tup...@my-deja.com

In article <8l80ut$1i6h$1...@nntp1.ba.best.com>,

dim...@pontix.com wrote:

> [...]
> sluchi ako cyalata tazi cvetushta retorika na Jenata imashe
> anti-Evreiska nasochenost... Da si chuval za "Anti-Defamation League"?

Ne sum cuval za tazi organizacija. Az sum povece ot siguren ce
bulgarskija narod i vseki edin pootdelno ne mozhe da se pocuvstva nito
zastrashen, nito puk i cak tlkova obiden ot edin neobmislen izblik na
cuvstva. Vas zhena vi nikoga li ne ja e prihvastalo i vi e naprikazvala
kup gluposti? J. pri cjaloto mi uvazhenie ne beshe prava i sigurno go e
osuznala 5 min sled kato e natisnala submit na zlostastnija posting.

tup...@my-deja.com

In article <8l7v8n$3pied$1...@ID-20053.news.cis.dfn.de>,

"Stef" <ste...@balkania.com> wrote:

> [...]
> Dokolkoto pomnja imenno toj se opitvashe tuk da lansira tezata, che
> homoseksualistite ne sa bili presledvani ot Nazistite.

For Your Information:

> [...]
>Hitler?

>Nepedalite navyarno biha si subuli gashtite i nadupili zadnite si

No comments.

Alexander Yordanov

Stef wrote:

> Koe, bre Alex e vjarno?

A che koe ne e?

> Ti ne razbirash li kakyv i problema na tazi zhenica s razdvoena
> identichnost?

Zhenicata nyama nikakuv problem. Tya e prosto tvurde inteligentna za tazi grupa.

> Tja ne mozhe da prosti na tozi tolkova primitiven narod, che toj e napravil
> neshto za nejnata
> tolkova vyzvishena Bogoizbrana polovina.

Tam ti e greshkata, Stef. Evreite v Bulgaria ne sa bili spaseni ot naroda, a ot
Car Boris,
Ekzarh Stefan, D. Peshev i oste nyakolko. Vyarno e, che e imalo i obiknoveni
hora,
protivopostavyashti se na deportaciyata na evreite. Golyama rolya e izigrala i
Bulgarskata
Komunisticheska Partiya, koyato sega vsichki tuka oplyuvat, obache kato stane
duma za
spasyavaneto na evreite, vsichki vednaga zapochvat da se gordeyat s tazi
stranica ot deinostta i.

Neka da dadem zasluzheniya kredit za spasyavaneto na bulgarskite evrei na
gornata shepa ot
lichnosti, a ne na CELIYA bulgarski narod. Stoto ako Boris ne beshe umryal,
bulgarskiyat narod
sus sigurnost steshe da go razstrelya i nego. Poznavame si stokata, nali?

Alex

Alexander Yordanov

Vassil Mihov wrote:

> [...]

> ot nego.  No na dvumerno vizhdashtite shte im se vizhda che e tochno taka,

Imenno. Sega napravi extrapolaciya vuv triizmernoto prostranstvo, v koeto
zhiveyat horata.

Imash li nyakavo dokazatelstvo, che trimerno vizhdashtite hora znayat sus
sigurnost v koya
chast na triizmernoto kulbo popadat - otvutre ili otvun? :-)

Alex

Peter....@turner.com

In article <8l0tg5$3tk$1...@nnrp1.deja.com>,
Woman_Being <woman...@joymail.com> wrote:

> E!
>
> Toya pqt se osrahte totalno!

Miete li si ustata?

> [...]

> vrodenata si zavist i ozloblenie sledvashtia pqt... Ostanete si
> naveki sred birata, kebapchetata i zadushnite izparenia na nechistite

Daaa, mislja che rabotata stava jasna, gospozhata mai sqvsem izdade
bagazha, taka da se kazhe.....

Kak mozhem da si obesnim inache che gospozhata s "dushata" e sposbna da
napishe tolkova zlobni, rasistki i nacionalisticheski gluposti na edin
dqh i da gi okichi s pretencii za dushevnost (ne che i e za pqrvi pqt)?
Zlobata, predrasqdacite, lipsata na argumenti i zamjanata im sqs
shablonni obidi, profanstvoto, lipsata na takt i na logika, vsichko
tova e direktno svqrzano s dushata, no nai veche s neinata kriza. Vie
ili ste v seriozna kriza na dushata, ili ste si prosto leko glupavichka
ta ne znaete, che predrasqdacite nai trudno se oborvat chrez poveche
predrasqdaci....

Ponezhe pitate (ne osobeno vqzpitano) zashto gnevqt ni bil spravedliv,
neka da kazhe njakolko dumi po vqprosa:

Gnevqt ni e spravedliv zashtoto:

Boris kato vseki dqrzhavnik ima otgovornost pred celiat si narod, ne
samo pred negovata evreiska chast. Toi uspja v edin mnogo truden period
za cjala Evropa da spasi naroda si, vkljuchitelno i evreiskata mu
chast, i tova kolkoto i da e trudno smilaemo za njakoi prosto ne e bilo
vazmozhno bez edin opredeln broi kompromisi sqs sqvesta. Takiva
kompromisi (sqs sqvesta) bjaha praveni i ot samite evrei, ot
pobeditelite v konflikta (WWII), ot pobedenite, ot vsichki. Boris
napravi tova koeto be dostatqchno za da spasi nashite sqnarodnici bez
da izostri zaplahata ot Germania. Toi opredeleno riskuva zhivota si sqs
svoite deistvia i mnogo verojatno e toi i da go e zagubil poradi tjah.
Shtom tova ne e dostatqchno, kakvo v kraina smetka bi zadovolilo njakoi
evreiski obshtestvenici? Kakvo se ochakva ot ne-evreite osven da
riskuvat sebe si? Kkvo oshte e nuzhno kato imame predvid che samite
evrei v ogromnoto si mnozinstvo mqlchaha i bezdeistvaha dori ot
dalechnata sigurnost i komfort na svoite amerikasnki i angliiski
zhilishta?

Eto tova e bazata za sparvedliviat ni gnjav; demonstraciata na
neblagodarnost, lipsa na obektivnost, na smirenie pred zhertvite i
riskovete. S edna duma; arogantnost.

Pozdrav

PP

Guentcho Skordev

Alexander Yordanov <yord...@box-y.nih.gov> pisa:

> Imash li nyakavo dokazatelstvo, che trimerno vizhdashtite hora znayat sus
> sigurnost v koya chast na triizmernoto kulbo popadat - otvutre ili otvun?
> :-)

Ako sa dostatychno blizo do sferata, mozhe da se poznae po ezika, na kojto
sa napisani tabelkite "Granichna zona".

Seshtate li se kak se lovi lyv chrez inversija?

Dimitar Bojantchev

In article <8l962u$345$1...@nnrp1.deja.com>, <tup...@my-deja.com> wrote:

>Ne sum cuval za tazi organizacija.

A tryabva. Kude jiveesh ti? V koya strana, na koya planeta? V tezi
vremena na "political correctness" tazi i drugi organizacii dori i
nai-malkata shega na Evreiska tematika, ama neshto svetlinni godini
po-blago ot tova deto nadrunka Jenata za nas, moje da ti suzdade
strahotni nepriyatnosti. Tezi organizacii sa fanatizirani i adski
otmustitelni.

>Az sum povece ot siguren ce
>bulgarskija narod i vseki edin pootdelno ne mozhe da se pocuvstva nito
>zastrashen, nito puk i cak tlkova obiden ot edin neobmislen izblik na
>cuvstva.

Pravilno. No kakto vijdash tazi duhovna shtedrost moje da bude
interpretirana ot nyakoi kato lipsa na nacionalna gordost i
"nishteta". Zashtoto ako tova beshe nyakoya druga grupa, Ruska,
Ukrainska, ili Polska, tuk shteshe da izbuhne vulkan na anti-Evreiska
tematika. No nie ne sme takiva i zatova i subitiyata prez WW-II sa
takiva kaktvito byaha v nashata strana. I tova zaslujava pone edin
gram uvajenie, ako me pitash men. Moje da sme prosti Bulgari i da
proshtavame vsichko lesno, ama ne chak tolkova tupi i bezchuvstveni,
che da ne znaem koga ni se dulji pone edno malko izvinenie.

>Vas zhena vi nikoga li ne ja e prihvastalo i vi e naprikazvala
>kup gluposti? J. pri cjaloto mi uvazhenie ne beshe prava i sigurno go e
>osuznala 5 min sled kato e natisnala submit na zlostastnija posting.

Karanitzi stavat i v nai-harmonichnoto semeistvo. Lyubovta porajda
dinamika. No si ima protokol za sdobryavane. Izvineniyata sa
zaduljitelni. Siguren sum che Jenata vednaga e osuznala greshkata
si. Tya ne e glupava. A puk i e ujasno skuchno bez s.c.b. No za men
meriloto e dali edin chovek moje da nameri sili v sebe si da se
izdigne nad primitvnoto i da se izvini choveshki. Ili shte se spotaiva
kati suyak... Tuk az shte oburna vnimanie.

Zdrave,

D.

Emil S. Petkov

> Zhenicata nyama nikakuv problem. Tya e prosto tvurde inteligentna za tazi
grupa.

Za kakyv vid inteligentnost tochno govorish?

Alexander Yordanov

Huligana wrote:

> [...]
> Znam, che chovek moje da izpitva zloba kum individualna lichnost.
> Chudia se, kak chovek moje da bude zloben kum narod. Iavno e vuzmojno.

Vuzmozhno e, razbira se. I ne samo kum narod, no i kum religiya, ili koyato i da e
grupa ot hora.

Choveshkiyat mozuk ima porochniya defekt ot edin edinstven predstavitel na grupa
ot milioni individi da pravi zaklyucheniya za cyalata grupa.

> Osapuniavaneto na Evreite ot Germancite i citiranite po-gore izliania na J.
> nasocheni kum Bulgarite,  go dokazvat.

Kakto i tvoite zlobni napadki srestu evreiskata religiya po-dolu, :-)))))) .

> [...]
> inventiral monotheizma v suvremennia mu vid. Hristisnstvoto obache, mnogo se

Hristiyanstvoto e sekta na Judaizma i za evreite to vinagi ste si ostane takova, ne

zabravyai. Za evreite Hristiyanstvoto e tova, koeto e Mormonizmut za katolicite.

> [...]
> sluguva s primirenie.
> Ot gledna tochka na humannost i istoricheska efektivnost, dvete religii sa

Na krustonosnite pohodi, Rimskata inkviziciya i Holocasta veche "humannost" li mu
vikat? Az puk ne znaeh. :-(

I kakvo oznachava "istoricheska efektivnost"? Evreistvoto e po-stara ot religiya ot

Hristiyanstvoto, ta mi se struva, che to zavinagi ste si ostane istoricheski
po-efektivno,
kakuvto i smisul da vlagash v tova ponyatie.

> Judaizma nishto ne e suzdal, vsichko v suvremennata civilizacia
> duljim na Hristianstvoto, vkluchitelno i oceliavaneto na Judaizma, duljim na
> Hristianstvoto.

Auuu, kakvo izbivane na kompleksi ot edin novoizlyupil se fundamentalen
hristiyanin!
Civilizaciii e imalo i predi Hristiyanstvoto, i ste si ima i sled nego. Vizh, che
Hristiyanstvoto
e razrushilo mnogo drugi civilizacii, za tova spor nyama. No i na nego mozhe da mu
se
sluchi sustoto, koeto to e prichinilo na drugite. :-) Istoriyata samo se povtarya.

A ocelyavaneto na Judaisma e stanalo VUPREKI Hristiyanstvoto, a ne zaradi nego.

> Tova e taka, zashtoto Judaizma e izkluchitelno primitivna i dopotopna religia,
> izpoviadvana samo ot shepa genetichno obremeneni idioti, t.e. Evrei, prusnati
> po sveta.

Vizh sega, ti ne si prisvoyavai pravoto da opredelyash koi e genetichno obremenen
idiot i koi ne e. Tova e nesto mnogo otnositelno. V momenta evreite imat poveche
pari i vlast ot tebe, ta ako TE reshat, che TI si genetichno obremenen idiot, i
TVOITE
GENI tryabva da budat izchisteni ot liceto na Zemyata, ste go napravyat kato stoi i
te
gledai, i nisto ne mozhesh da napravish za tova. Cyaloto genetichno inzhenerstvo e
tehni ruce. NE DURPAI LUVA ZA OPASHKATA DA NE TE SMACA!

> [...]
> ne gordost ot shibania fakt che Abrhaam e iskal da zakoli tupoumnoto si dete,
> za da demonstrira lubovta si kum Hashem.

Za tvoe svedenie, v momenta sme v 5760 godina po evreiskiya kalendar.

> Ortodoxalnite Evrei koito poznavam v momenta sa pulni idioti. IDIOTI pulni, che
> daje i polovina.

Az mislya sustoto za fundamentalnite hristiyani, koito poznavam. Problemut s
horata, za koito govorish, e ne v tova, che sa evrei, a v tova, che sa
fundamentalni.

> Tova sa hora, koito ot sutrin do vecher "izuchavat" Thora i chetat Talmud.
> Vurviat i peiat po ulicite. Peiat daje, kogato sme na delovi obiad.

Sustata rabota mozhe da se kazhe i za fundamentalnite hristiyani. Ot
sutrin do vecher izuchavat Bibliyata, vurvyat s krustovete i portretite na
Isus po ulicite. Spomenavat Isus ne samo na delovi obyad, ami i v Kongresa
na SASHT, ta i v sudebnite zali.

> [...]
> Tova, pederasite ravini go narichat vuzpitanie i obuchenie v Thora. Az go
> naricham, zloputreba s avtoriteta i nasilie nad deteto (child abuse).

Nyama znachenie kak go naricha Huligana. Vazhno e kak go naricha tozi, koito
durzhi hlyaba i nozha. :-)

> V subota, Evreiskitre goveda ne vdigat telephona i daje i ne natiskat kopcheto
> na asansiora.Izpolzuvat stulbite, koito stulbi sa samo v sluchai na pojar.
> Pochva ot petuk vecherta i produljava do subota 24h.

Tova e mnogo polezno, mezhdu drugoto. Pulna 24 chasova umstvena pochivka na
vseki shest dena, podsilena sus fizichesko natovarvane, koeto e mnogo dobre za
zdraveto. Za razlika ot fundamentalnite hrsitiyani v SASHT, koito rabotyat po 18
chasa
na den sedem dena v sedmicata, vurvyat i si prikazvat samichki po ulicata i davat
polovinata ot zaplatite si po psiholozi i psihiatri. :-)

> [...]
> e na chovek da bude suhranen, ako triabva da jivee s obichaite na selski pastir

Dokazatelstva? Kakvo oznachava "nai-restriktivna" i "primitivna"? Koya e opornata
tochka za sravneniyata ti?

> Tezi Evrei, koito sa doprinesli za suvremennata kultura, sa Evrei otkazali se
> ot Judaizma.

Samo che ako ne byaha evreite, NEotkazali se ot Judaizma, tezi evrei sega izobsto
nyamashe da budat narichani "evrei" - nito kato religiya, nito kato nacionalnost.

> J. religiata vi e strashno idisootska i prostashka. Samo si pripomno kak se
> prinasiat v jertva jivotni!

E, Hristiyanstvoto puk e prinasyalo v jertva zhivi hora. Da spomenem Galileo
Galilei
kato edin ot tyah. Na teb za zhivotnite po- li ti e milo, otkolkoro za horata be,
Huligane?

> [...]
> na planinata Azazel, i se hvurlia ot skala.
> Koia normalna religia ima bukvalni jertvoprinoshenia!!!!????!!!

Hristiyanstvoto v SASHT, naprimer. V Texas redovno se prinasyat v
zhertvoprinoshenie
zatvornici, osudeni na smurt, zastoto tova noselo udovletvorenie na zhertvite na
prestupleniyata, kakto se kazva. Samo deto ne gi kolyat i ne im pruskat kruvta, ami

im injektirat otrova v kruvta, purzhat gi na elektricheski stol ili im davat da
dishat
cyanovodorod.

> Vie, Evreite, Judaistite, ste idioti s idiotizum ot predi tri hiliadi godini.

Po-dobre li se chuvstvuvash ot fakta, che "Vie, Hristiyanite, ste idioti s
idiotizum samo ot predi DVE hilyadi godini"? :-)

> Zatova niama da imate durjava i arabite, koito sa idioti kato vas shte vi
> iziadat.

Imat si durzhava evreite, ne se pritesnyavai za tyah. Naricha se United States
of America. :-) I nyama nikakva opasnost da bude izyadena ot arabite.

Poradi sustite prichini, poradi koito ti po-gore obizhdash hubaviya i inteligenten
Evreiski Narod.

Alex

tup...@my-deja.com

In article <39785276...@box-y.nih.gov>,
> [...]

sus
> sigurnost v koya
> chast na triizmernoto kulbo popadat - otvutre ili otvun? :-)

Tezi koito sa se osmelili da kazhat ce kulboto ne e idealno kruglo i sa
zabeljazali posokata otudeto e doletjala sled tova fushkijata imat begla
predstava kude se namirat.

--
"To be is to do" - Voltaire;
"To do is to be" - Descartes;

Bernard Konfortov

Alexander Yordanov in 3978511F...@box-y.nih.gov wrote:

> [...]
> bulgarskiyat narod
> sus sigurnost steshe da go razstrelya i nego. Poznavame si stokata, nali?

Mislya, che tuk Aleks popada tochno v celta!

Narod. He znaya dali sqshtestvuva druga duma s koyato poveche da e bilo
spekulirano. Shto za neshto e pqk naroda? Ne e li v deistvitelnost
mehanichen sbor ot lichnosti, na koyto vseki vmenyava tova koeto iska da
vidi. Ami mutrite ne sa li narod? Ami preneseno vqv vremeto na obsqjdanite
sqbitiya, brannicite ne sa li bili narod? Ami tezi na koito vqobshte ne im e
pukalo, zashtoto i takiva nesqmneno e imalo, te kqm koi narod prinadlejat?

Druga ilyustraciya moje da bqde tazi grupa - kolkoto postinga, tolkova
razlichni mneniya. I slava bogu, zashtoto kogato vsichki zapochnat da
mislyat i govoryat edno i sqshto neshtata obiknoveno svqrshvat zle. No kakvo
obshto ima tuk narodnostta?

Istoricite rabotyat s fakti i lichnosti. Dumata "narod" za men nishto ne
oznachava. Dali pqk vseki ot sporeshtite nyama predvid razlichni
podmnojestva ot tozi narod?

Kolkoto do rolyata na Boris za spasyavaneto na evreite ne moga da vzemama
otnoshenie, po prostata prichina, che znam prekaleno malko. Mislya, che ako
nyakoi e spasil dori edin edinstven chovek zaslujava da bqde pomnen.
Ostanaloto e aritmetika. Tova, koeto sqs sigurnost znam e che moite rodnini
sa hodeli s zqltite zvezdi na rqkavite si, no nikoi ot tyah ne e bil
izpraten v konclager.

BK

Dimitar Bojantchev

Tova izkazvane nyama istorichesko pokritie, razbira se. Nauchi edin gram neshto
poveche za otnoshenieto na tozi BULGARSKI NAROD kum Tzar Boris III. Bulgarskiuya
narod ne e poveche ili po-malko sklonen da unishtojava/oskvernyava svoite
vodachi/idoli/simboli (choose one) ot vseki edin drug narod. Subitiyata
ot Fev-2-1945 (ako za tyah namekvash) ne sa delo na tozi narod.

D.

tup...@my-deja.com

In article <B59E327D.3CDC%b...@mrc-lmb.cam.ac.uk>,

Bernard Konfortov <b...@mrc-lmb.cam.ac.uk> wrote:
> [...]

Clicknete tuk:
http://clubs.dir.bg/read.php?f=75&i=10737&t=10690
http://clubs.dir.bg/read.php?f=75&i=10757&t=10690

Автор: Иван Иванов
Дата: 18.07.00 20:10

Комунистическото училище ни ограби по отношение на знания за новата ни
история. Някои успяха да запълнят
пропуските, други - не.

Затова миже би е уместно да си припомним фактите.

Цар Борис, след преврата през 1934 г. изцяло взел в ръцете си външната
политика на страната и оставил вътрешната на
"експертни" (действително на администратори от експертна класа)
правителства е водил, както и да го одумват и преди и
днес и комунисти, и некомунисти, една ловка и изключително патриотична
външна политика. Просто изказана -
максимални придобивки за българската държава с минимални рискове и
никакви жертви за българския народ. Минал по
волята на суровия си баща през ужасите на Първата световна война и
видял и преди това как много пъти постигнатото на
бойното поле пропада поради ловка дипломация на победените, цар Борис
е имал за принцип възстановяването на
страната в етническите й граници да стане само след преговори и
съгласие със съседите ни, защото такива резултати не
могат да бъдат ревизирани. По този принцип преговорите за връщането на
Южна Добруджа и договорът между Румъния и
България в Констанца е валиден и днес.

Когато Германия предоставя на България административни функции в
Македония и Беломорска Тракия, цар Борис е
направил изрични изказвания, че българската страна не смята това
временно администриране за окончателно
възстановяване на тези територии в рамките на България и че това може
да стане в бъдеще само след преговори и
споразумение с всички засегнати страни.

Днес ние знаем, какъв е бил формалният претекст на цар Борис пред
Хитлер, който успял да спаси еврейските ни
съграждани в рамките на Царство България от неимоверния натиск на
Химлер за тогава неизвестното и благовидно
"съсредоточаване" - че те като български граждани са наборници,
войници и офицери и че съгласно българските закони
по време на война те не могат да напускат страната.

Когато същият аргумент е опитан да бъде използван и по отношение на
евреите в българските етнически територии извън
Царство България, Химлер е контрирал категорично, че те не са
български граждани, позовавайки се на горните принципи
позиции на цар Борис за бъдещо дипломатическо уреждане на връщането на
тези български етнически територии. Това е
било възприето от Хитлер, който иначе е имал сериозен респект към цар
Борис и опитът за спасяване на евреите в
българските етнически територии извън Царство България не успява.

Това е било известно на построилите паметника на цар Борис спасени от
него евреи-съвременници.

Дългогодишната параноична (от страх че българският елемент в
Беломорска Тракия и Македония ще преживее
"етническото прочистване" и ще е заплаха за български реванш) гръцка
пропаганда след Втората световна война срещу
България (разбира се намерила основание и в престъпното съглашатество
на комунистическите ни правителства с
"андартите" - най-дивите комунисти-терористи в Гъция, впоследствие
"политически" емигранти в България) и безумието и
безнравствеността на днешни български комунисти пишман-академици и
пишман-журналисти и израелските комунисти
постигнаха едно грозно дело на неблагодарност за едно достойно и
уникално в съдбата на евреите в Европа дело.

Но това е дело на свободните израелци и тяхна отговорност - ролята на
нашите нищожества е нищожна.

Искрено Ваш,

Иван Иванов,
Упсала, Швеция

Автор: Иван Иванов
Дата: 19.07.00 00:29

Уважаеми г-н вилан,

На Вашите според мен твърде риторични въпроси може да се отговори
отново само с връщане към историята и фактите.

Българският цар и политици направиха възможното България да остане
извън пряко действително участие във Втората
световна война. Но българската държава имаше нещастието да бъде на
стратегическо за противниците-гиганти място и
далеч да не съответства на тези гиганти по военен потенциал.

В средната фаза на войната за Хитлер стана необходимо преминаване през
Балканите, за да отърве съюзниците си в
Гърция от британски разгром. Югославия бе подложена на почти ултиматум
за влизане в Остта и за пропускане на
германските войски на юг и правителството капитулира. Само броени дни
преди договореното влизане на германската
армия, правителството бе свалено с преврат и превратаджиите се
отказаха от споразумението. Хитлер въпреки всичко
влезе в Югославия в предвидения ден не като приятел, а като враг и
окупатор и ... прегази и съсипа Югославия за
няколко дни.

След кратко време непобедимите до тогава немски дивизии бяха на
северния бряг на Дунав и ние бяхме запитани "де
факто" не дали тези дивизии могат да преминат през България за
спешната си "работа" в Гърция, а как желаем те да
преминат - като окупатори или като приятели. При пресния пример на
Югославия всеки друг избор на управляващите
освен "приятелския", би бил национално предателство срещу българския
народ (включително и срещу българските
евреи).

При наличието на могъщ приятел и могъщи армии в собствената страна,
нейните управляващи нямат пълна свобода на
действия. Те трябва да лавират, да бавят, да мамят за да постигат
най-същественото. Когато вторият човек в могъщата
страна-"приятел" (Химлер) фанатично е решил, че има "еврейски въпрос"
и че той трябва да бъде "окончателно" решен,
ако някое "приятелско" правителство-лилипут се осмели да му заяви, че
такъв проблем няма, могъщият приятел ще смени
правителството-лилипут (и в България имаше една нищожна нацистка парти
с около 300 членове). Ако
правителството-лилипут успее да убеди първия човек в в могъщата
страна-"приятел" (Хитлер), че въпросният "въпрос" ще
бъде "разрешен" от самото правителство-лилипут, то тогава
правителството-лилипут има възможност за мимикрии и
безкрайно бавене и увъртане около "разрешението" на "въпроса". ТОЧНО
ТОВА ИЗБРА ДА НАПРАВИ И УСПЕШНО НАПРАВИ
БЪЛГАРСКОТО ПРАВИТЕЛСТВО, ЗАЩОТО ЕВРЕЙСКИТЕ НИ СЪГРАЖДАНИ НЕ СЕ
СЪСТОЯХА ОТ САМО МЪЖЕ И САМО
ВОЕННОГОДНИ, за да се вмъкнат в претекста на цар Борис. Сред тях имаше
още толкова жени, деца, възрастни.

В България евреите са живяли векове след прокуждането им от Испания и
приемането им от Отоманската империя. В
България няма нито един единствен пример на антисемитизъм и гонения,
които изобилстват в историята на други
европейски страни и Русия. Депортирането от българската полиция и
транспортирането с български транспорт на тези
евреи, които въпреки желанието си и направения опит българската
държава не успя да спаси, символичните трудовите
роти, символичните жълти звезди и неприличният и чуждият на всички,
включително и на съставителите му твърде беззъб
Закон за защита на нацията бяха БЯХА МИМИКРИИТЕ И ИНСТРУМЕНТИТЕ ЗА
СИМУЛИРАНЕ И ПРОТАКАНЕ ОТ СТРАНА НА
ТОГАВАШНИТЕ УПРАВЛЯВАЩИ НА "ОКОНЧАТЕЛНОТО РЕШАВАНЕ НА ВЪПРОСА" И ЗА
СПАСЯВАНЕТО НА ВСИЧКИ НАШИ
СЪГРАЖДАНИ-ЕВРЕИ В ТОГАВАШНОТО ЦАРСТВО. Това даваше възможност пред
Хитлер да се представят аргументи,
париращи Химлер - "ето, работи се по "въпроса".

Това се разбираше от тогавашните евреи у нас и отношенията между
българи и евреи не се промениха и на милиметър. И
със "звездите" си те запазиха приятелите си, уважението, доверието и
службите си (например главният счетоводител на
предприятието на баща ми и преди, и след "мерките" беше един
изключително почтен господин, евреин, който загуби
отговорната си работа чак при комунистическите конфискации и
ликвидиране на предприятието).

Спасените с помощта на "звездите" НИКОГА НЕ ОБВИНИХА ТОГАВАШНИТЕ
БЪЛГАРСКОТИ ПРАВИТЕЛСТВА ЗА НИЩО, ЗАЩОТО
ЗНАЕХА, ЧЕ "ЗВЕЗДИТЕ" И ДРУГИТЕ НАЛОЖЕНИ ОТ ДЕЛИКАТНАТА СИТУАЦИЯ НА
БЪЛГАРИЯ МЕРКИ, БЯХА ЕДИНСТВЕНИЯТ ПЪТ
И ЦЕНА ЗА ТЯХНОТО СПАСЕНИЕ. Те знаят каква жестока съдба постигна
техни сънародници в други, далеч по-могъщи
страни от България, в които правителствата не си даваха сметка за
реалностите и за последствията от неоразмерени Дон
Кихотовски действия срещу нацисткия демон в разцвета на силите му.
Протестираха впоследствие импортирани от СССР
български комунисти-продажници и комунистически съчинители на история.
Подобни "разбирания" имат техни
иделогически наследници и до днес.

Въпросът за мен се поставя гротесктно - страни, които не успяха да
спасят нито един от своите евреи, днес ни
обвиняват: "Защо спасихте само евреите в собствената си страна, а не
спасихте евреите в други страни, като тези
Гърция и Югославия, защо само се опитахте, а не успяхте в опитите си!
Вие сте престъпници, защото се опитахте, но не
успяхте. Ние не сме престъпници, защото нито се опитахме, нито
успяхме".

Тези въпроси нямаше да се поставят и паметници, издигнати от свободни
просветени и благодарни хора далеч от
България, нямаше да се събарят, ако една продажна и безнравствена
комунистическа върхушка у нас не им пригласяше
половин век с единаствената цел - да оправдае инсталирането си на
власт и диктатурата си.

Искрено Ваш,

Иван Иванов,
Упсала, Швеция

Dimitar Bojantchev

Dokato kudrite retorikata po vuprosa dali Carya ili Naroda sa spasili
Evreite ignorirate elementarniya fakt, che plochata otrazyavashta tova
vajno subitie svurzano s Bulgariya naistina e svalena. Ostanaloto e
prelivane ot pusto v prazno...

D.

Vassil Mihov

> [...]
> bulgarskiyat narod
> sus sigurnost steshe da go razstrelya i nego. Poznavame si stokata, nali?

Zagadka za Alex: S kakuv po narodnost pistolet/avtomat shteshe BULGARSKIYA
narod da si razstrelya carya, i tova predi, sled ili po vreme na nahluvaneto
na "nezabravimaya i legendarnaya" shteshe da stane?

Anri Erinin

Guentcho Skordev wrote:

> Alexander Yordanov <yord...@box-y.nih.gov> pisa:

> Ako sa dostatychno blizo do sferata, mozhe da se poznae po ezika, na kojto
> sa napisani tabelkite "Granichna zona".
>
> Seshtate li se kak se lovi lyv chrez inversija?

Метод на инверсията: Поставяме в зададена точка на пустинята
празна клетка. Влизаме вътре и заключваме клетката.
Инверсираме пространството по отношение на клетката в
резултат на което лъва (слона) е вътре в клетката, а ние -
отвън в пустинята.

За домашно: Генчо ще ни напише за другите методи
(Болцано-Вайерштрас, Дирак, Шрьодингер, термодинамичен,
проективен, топологически).

-------
A. Erinin

Alexander Yordanov

Vassil Mihov wrote:

Estestveno, che sled. I pistoletut/avtomatut steshe nai-veroyatno da bude
suvetsko
proizvodstvo. No ne e tam vuprosut.

Zagadka za Vassil: Na chii narod steshe da prinadlezhi rukata, natisnaka
spusuka?

Alex

Huligana

Alex pisa:

>Kakto i tvoite zlobni napadki srestu evreiskata religiya po-dolu, :-)))))) .

Judaizma, e absolutno bezchovechna i otvratitelna religia. Sustoi se ot Moralen
kodex i Ceremonialen kodex. Spored Talmudistite, dvete sa ednakvo vajni i
triabva da se spazvat ot vseki Evrein. Spazvaneto im, si e forma na robstvo.
Pri Hristianite i Musulmanite, samo chast ot obshtestvoto se nagurbia s
tejestta da sledva striktno kanonite, pri Evreite, cialata nacia go pravi. V
tozi smisul, Evreite sa narod ot "monasi".

Edinstvenoto hubavo na tazi religia e, che ne e razvila ideiata za
misionerstvoto, kakto pri Hristianite i Musulmanite "Misiata" e chast ot
doktrinata. Edin ravin mi kaza: "Ostavili sme na dvete dushterni monoteistichni
religii da razvivat misionerska deinost. Nie sme mnogo malko za da go pravim."
Istinata e, che ideiata za Misia, vliza v protivorechie s osnovnata ideia za
Bogoizbranost. Tova e oshte edno dokazatelstvo za primitivnia harakter na
Judaizma. t.e. razvit e monotheizma, dokolkoto zasiaga bog, choveka e subekt na
dualizum. Tova ne sushtestvuva v Isliama i Hristianstvoto.

>Hristiyanstvoto e sekta na Judaizma i za evreite to vinagi ste si ostane
>takova, ne zabravyai.

Hristianstvoto proizliza ot Judaizma. Hristos ne e imal i ponoiatie che e
"Hristianin." Apostolite Petur i Pavel suzdavat religiata, no dori i Evreite
znaiat, che Hriatianstvoto ne e sekta, edinstvenia sektant e bil Hristos,
vsichki sled nego sa Hristiani, t.e. neshto mnogo razlichno ot Judaistki
sektanti, kakvito sa Sadukeite, Karaitite, Esenite i Hasidite, poslednite ot
po-novi vremena.

>Za evreite Hristiyanstvoto e tova, koeto e Mormonizmut za katolicite.

Ne e tochno tova. Mormonite sa vse pak Hristiani, malko stranni, no chlenove na
semeistvoto. Za Evreite, nie sme "gentiles" , "headhens", nie sme kato jivotni
za tiah.

>Na krustonosnite pohodi, Rimskata inkviziciya i Holocasta veche "humannost"
>li mu
>vikat? Az puk ne znaeh. :-(

Krustonosnite pohodi, suzdavat Evropeiskata civilizacia, osushtestviavaiki
kontakta na Evropa sus sveta. Ispanskata inkvizicia e dvijeshta sila na
Reformaciata i Prosveshtenieto. Holocaust-a e izmislen i realiziran ot
bezbojnici - Atheisti.

> [...]
>po-efektivno,
>kakuvto i smisul da vlagash v tova ponyatie.

Istoricheska efektivnost, ne oznachava tolkova mnogo razpostranenost, zashtoto
i Musulmanskata religia i Budizma i Hinduizma sa razpostraneni, no ne sa
vliatelni. Pod "istoricheska efektivnost" razbiram vlianie. Kulturno,
turgovsko, politichesko i t.n vlianie, koeto e goliamo i sudbonosno za mnogo
narodi. V tozi smisul, Hristianstvoto e mnogo istoricheski efektivna religia.

>Auuu, kakvo izbivane na kompleksi ot edin novoizlyupil se fundamentalen
>hristiyanin!

Gluposti, az sum atheist.

> [...]
>da mu
>se
>sluchi sustoto, koeto to e prichinilo na drugite. :-) Istoriyata samo se

Sluchaia s Hristianstvoto, e podoben na sluchaia s monarhiite v Evropa. Veche
nikoi niama nujda ot monarhia, monarhiata e smeshna, no horata ia durjat zaradi
tradiciata i turisticheskite atrakcii.
Hristianstvoto, veche ne fubkcionira. Obshtestvoto niama nujda ot religia, no
Hriatianstvoto shte bude zapazeno kato tradicia mejdu horata. Aktivno
funkcionirashti, shte sa samo niakoi sekti na fanatici Hristiani, kakto i
Judaisti, Mulsulmani etc.

>A ocelyavaneto na Judaisma e stanalo VUPREKI Hristiyanstvoto, a ne zaradi
>nego.

Edin ravin mi kaza: "Nie, niamashe da sme nishto bez Evropa i civilizaciata na
Evropa."
Tova e viarno. Judaizma procuftiava v rannata istoria na Isliama, niakude do
kum 10 vek a.d. Sus zasilvaneto na Isliamskia fanatizum, Evreite ot Arabia,
zapochvat da migrirat kum Ispania i Evropa.Kolkoto i da sa bili goneni tuk,
imenno v Evropa, te suzdavat istinskite kanoni na svoiata nacionalnost i
identichnost. I sa usvoiavali vsichko nai-cenno ot Evropeiskata mislu.

>Vizh sega, ti ne si prisvoyavai pravoto da opredelyash koi e genetichno
>obremenen
>idiot i koi ne e.

Zashto ne?

> [...]
>inzhenerstvo e
>tehni ruce. NE DURPAI LUVA ZA OPASHKATA DA NE TE SMACA!

Genetichnoto injinerstvo e v nashi ruce. Evreite, koito se zanimavat s tazi
deinost, sa dostatuchno inteligentni i umni hora, za da ne me machkat, zaradi
niakolko tupoumni postinga.

>Za tvoe svedenie, v momenta sme v 5760 godina po evreiskiya kalendar.

Taka e. Tova ne protivorechi na nishto koeto sum kazal.

>Sustata rabota mozhe da se kazhe i za fundamentalnite hristiyani. Ot
>sutrin do vecher izuchavat Bibliyata, vurvyat s krustovete i portretite na
>Isus po ulicite.

Veche kazah kakva e razlikata: Pri Evreite e zaduljitelno da si orthodoxalen.
Tova e v esenciata na, da budesh Evrein. Pri Hristianite, samo niakoi izbirat
da budat fundamentalni ili orthodoxalni i tezi hora si imat specialni mesta za
jiveene, narecheni Manastiri.

>Spomenavat Isus ne samo na delovi obyad, ami i v Kongresa
>na SASHT, ta i v sudebnite zali.

Ako nashia bog Isus e spomenavan na poveche mesta, Sveta shte bude mnogo
po-praveden i humanen i krasiv za vsichki bojii suzdania ! ! !
Samo pogledni v ochite si i shte vidish kakvo bezverie i paganizum se shiri
sred uchilishtata i uchenite.
O Alex, kraino vreme e da svedesh glava pred bojite i prirodnite zakoni ! ! !

>Nyama znachenie kak go naricha Huligana. Vazhno e kak go naricha tozi, koito
>durzhi hlyaba i nozha. :-)

Kogato stava duma za nasilie nad deca, naistina niama znachenie kak go naricha
Huligana.
Ima fizichesko nasilie nad decata. Tova e koshmar i vsichki go znaiat, bez
mnenieto na Huligana.
Koga i kude e granicata na umstvenoto nasilie?
Tam, kudeto umstvenoto nasilie stava fizichesko.
Tova vseki boji den, se izpulniava vurhu deca ! ! !
@*&#$%...

> [...]
>davat
>polovinata ot zaplatite si po psiholozi i psihiatri. :-)

Gluposti. Te ne pochivat. Te chetat Thora i Thalmud. Moliat se, moliat se prez
cialoto vreme. Paliat sveshti v Petuk vecher i "jiveiat v radost i shtastie"
do Subota vecher. Peiat pesni za Hashem. Tova e "joy."

>Samo che ako ne byaha evreite, NEotkazali se ot Judaizma, tezi evrei sega
>izobsto
>nyamashe da budat narichani "evrei" - nito kato religiya, nito kato
>nacionalnost.

Evreiskata obshtnost v Amsterdam e osudila na smusrt i e izpratila ubiici na
Baruh Spinoza (Benjamin Spinoza.)

> [...]
>Galilei
>kato edin ot tyah. Na teb za zhivotnite po- li ti e milo, otkolkoro za horata

Hristianstvoto nikoga ne e prinasialo jertvi. Nikoga v istoriata si.
Hristianstvoto e imalo vragove, i s tiah e triabvalo da se spravi.
Nevernici, kato Galilei, sa minali mnogo leko. Triabvashe da gi izpechem, na
vremeto.

>Hristiyanstvoto v SASHT, naprimer. V Texas redovno se prinasyat v
>zhertvoprinoshenie

>zatvornici, osudeni na smurt, ...........

Gluposti. Tova sa prestupnici isvurshili ujasni prestuplenia. Tolkova ujasni,
che smurtta im ne moje da gi izkupi.
Eliminiraneto na takava prestupna lichnost e zaduljenie na vseki, bil toi,
Judaist, Musulmanin, ili Hristianin.
I.

Huligana

Alex pisa:

>nahluvaneto
>
>Estestveno, che sled. I pistoletut/avtomatut steshe nai-veroyatno da bude
>suvetsko
>proizvodstvo. No ne e tam vuprosut.

Burkash. Pishtova, shteshe da e Nemsko proizvodstvo. Shteshe da stane, predi
armiata na SSSr da nahlue v BG.

Zagadka za Vassil: Na chii narod steshe da prinadlezhi rukata, natisnaka
>spusuka?
>
>Alex

Rukata shteshe da e moiata, ako sum bil jiv togava.
I.

Stef

"Bernard Konfortov" <b...@mrc-lmb.cam.ac.uk> wrote in message

> [...]

rodnini
> sa hodeli s zqltite zvezdi na rqkavite si, no nikoi ot tyah ne e bil

Aleks spekulira s gluposti, i se chudja kak mu se vryzvate!!!!
A pomislete si za socialnija proizhod na vsichki uchastnici v akcijata po
spasjavaneto na evreite(s izkljuchenie na Boris III, razbira se) i osoveno
Dim. Peshev, i Exarh Stefan , i Mitropolit Kiril (bydeshtijat cherven
patriarch), che dazhe i edin Profesor Aleksandyr Cankov.
Bylgarskata politicheska klasa nikoga ne e bila elitarna i ne e mogla da
byde takava.
Peticijata e podpisana ot predspaviteli na VSICHKI TECHENIJA V BYLGARSKIJA
POLITICHESKI
ZHIVOT: ot Cankov go zemedelcite, ot komunistite do monasite, koito
zaplashvali s ljagane po liniite.
Shto se otnasja do " CELIJA narod" - vidi se, che Aleks iska da vidi
"seljani s vili" zashtitavashti evreite.
Nikoga njama "cjal narod", no kogato se kazhe "naroda" , ili "nacijata",
vinagi se ima predvid edin shirok obshtestven spekyt ot lichnosti, koito
poveche ili po malko izrazjavat edno mnenie v obshtestvoto.

SN

Stef

"Dimitar Bojantchev" <dim...@best.com> wrote in message

> Bravo Stef. Haide sega imzii si i ti rucete kato dobur yezuit...

Ne si izmivam rycete. Az iskah da izbegna obobshtavashti poslanija za
"evreite":
zatova pisah za Holokost indistrijata. Za men cjalata istorija imashe, a i
vse oshte ima po-skoro
politicheski, otkolkoto "narodnostni" izmerenija. Vyprosyt za sydbata na
Makedonskite evrei se izzpolzva veche dostatychno dylgo, za da se vidjat
dvete osnovni motiva, koito stojat zad cjalata rabota s plochata na Boris.
Ednoto e opityt na Makedonskite komunisti da slozhat prechki na
prodylzhavashtoto sblizhavane na dvete strani. Spomni si za neudobnoto
polizhenie, v koeto be postaven Stoyanov v Stokholm, spomni si, kak se
iskashe ot nego da se izvini, kakto na deportiranite ot Bylgarija Makedonski
evrei, taka i za Bylgarskata okupacija na Makedonija po vreme na WWII. I
sega kakvo se okazva (vizh postinga na Ivo Kutsarov), che pak Makedosnkite
evrei (koito sa syshto i komunisti) , sa v osnovata na iskaneto za mahaneto
na plochata. Tova e koeto az naricham "Holokost industrija" -- izpolzvaneto
na Holokosta za postigane na konkretni politicheski (i ikonomicheski celi).
.

Opazil me Gospod da trygna da obobshtavam za evreite -- dosega vinagi sym go
izbjagval, smjatam da go izbjagvam i zanapred. Za zhalost, tova ne be
uvazheno ot Jina, kojato v izblika si na jarost namesi rodninski vryzki, i
prochee. Samo che tja gorkata taka i ne razbra, che az njamam problemi s
identichnostta si.

> [...]
> potok ot fashizirani gluposti na tyahnata nacionalna "nishteta" i t.n.
> Prosto e adski tujno i frapantno nespravedlivo.

Zhenata njama da se izvini i njama za kakvo da se izvinjava.
Tja e dokazvala hiljadi pyti, che tja ima problem s Bylgarskata si chastica,
kojto ne mozhe da preodolee. Edinstvenoto vyzmozhno reshenie be tova, koeto
tja i
napravi: da ni napsuva vsichki vkupom i da si otide, kato po tozi nachin
prekysne oshte
edna pypna vryv. Iskreno se nadjavam tova da i e pomognalo.

SN

Nikolay D. Tarkalanov

[...]

Vasile,

"narodnostta" na pistoleta e bez znachka. rusnacite razstreljaha poljacite
s germanski amunicii, i kvo ot tova?

po vazhnoto e, che amunici, pistoleti, avtomati, sopi bjaha dadeni v
rucete na ubiici, alkoholaci, huligani, izmet, i im beshe kazano che te sa
narodut i vlastta e tjahna. (dnes njakoi se gordejat s izvurshenoto:
"djado, ti ? vragove na naroda si zastreljal?")

bolshevizaciata e tova, ot koeto Boris se strahuvashe naj-mnogo. ima li
njakoi, koito da go obvinjava za tova?

nikoi li ne si spomnja neotdavnashnata statija vuv v. nova makedonija?

Nikolay D. Tarkalanov

Alexander Yordanov (yord...@box-y.nih.gov) wrote:

: Zagadka za Vassil: Na chii narod steshe da prinadlezhi rukata, natiska
: na spusuka?

: Alex

Na alkoholaci, ubiici, huligani, komunisti, vsja krasnaja svoloch. Te
ne sa bulgari, a internacionalisti. Ne hora, a zheleza. Komunisti.

Kato internacionalistut gen Zahariev, koito zapovjada da bude razstreljan
transportnijat samolet nad Petrich, 195? godina. Samolet, pulen s hora,
oceleli ot konclagerite, samo za da budat svaleni v Bulgaria, za "chisto
nebe, za rodna zemja". Samo che ot razcepenija samolet padat kufari i
deca, a ne shpionska aparatura.

Dnes sinchetata i dushterichkite na Zahariev i tehnite prijateli ot BSP,
sa sred vduhnovitelite na idejata, che Boris ne e spasitel, a ubiec i ni
davat akul koe e dobro i koe e losho.

(Tova sum go chel v njakakuv vestnik predi okolo 10 godini. Njakoi mozhe
li da potvurdi?)

Huligana

N.Tarkalanov pisa:

> [...]
>
>Na alkoholaci, ubiici, huligani, komunisti, vsja krasnaja svoloch. Te
>ne sa bulgari, a internacionalisti. Ne hora, a zheleza. Komunisti.

Ne razbiram, kakvo im e loshoto na huliganite ! Pri tova, te ne sa
"internacionalisti", a kosmopoliti !
I.

Stef

> [...]
nahluvaneto
> na "nezabravimaya i legendarnaya" shteshe da stane?

Predpolagam, che imash predvid
"Nepobedimaja i legendarnaja"....

SN

Guentcho Skordev

huli...@aol.com (Huligana) pisa:

> Krustonosnite pohodi, suzdavat Evropeiskata civilizacia, osushtestviavaiki
> kontakta na Evropa sus sveta.

Bombardirovkite sreshtu Jugoslavija i Irak syzdavat zapadnoevropejstata i
amerikanskata civilzacii, osyshtestvjavajki kontakta na NATO i na USA sys
sveta.

>Nevernici, kato Galilei, sa minali mnogo leko. Triabvashe da gi izpechem, na
>vremeto.

V obshtestvo, v koeto tova e vyzmozhno, edva li njakoj shteshe da se
interesuva ot Vasheto (i moeto) mnenie.

G.

Guentcho Skordev

Pisah:
>huli...@aol.com (Huligana) pisa:

> V obshtestvo, v koeto tova e vyzmozhno, edva li njakoj shteshe da se
> interesuva ot Vasheto (i moeto) mnenie.

Hm, ako njakoj _vse pak_ razbere dvusmislicata pogreshno: ne sym imal
predvid, che moeto mnenie syvpada s izkazanoto po-gore.

A inache naistina syshtestvuva problem s tova, che njakoj smushtava
duhovete, bilo sys otkritie, s eres ili s hudozhesveno proizvedenie (kato za
poslednoto mozhe da se spori dali prosto ne izrazjava ili izpolzva
syshtestvuvashti nastroenija). A dali bez tezi nespokojni glavi ili prosto
hora, okazali se sluchajno v centyra na neshto vazhno, ili pyk karieristi,
igraeshti si s nasteoenijata na horata, ima njakakyv globalen plan za
postepenno razvitie (ili kakqvo oznachava "trjabvashe" v gornoto
izkazvane?).

Predi vreme kazah, che Karl Marx ne e Todor Zhivkov (stavaqshe duma za imena
na ulici). Njakoj mozhe da kazhe, che posledicite ot tvorchestvoto na
edinija ot dvamata sa po-golemi v globalen mashtab. No dali toj e
po-otgovoren za tjah?

Pozdravi
Gencho

Guentcho Skordev

On 21 Jul 2000 14:15:17 GMT, Guentcho Skordev wrote:
> Alexander Yordanov <yord...@box-y.nih.gov> pisa:
> Ako sa dostatychno blizo do sferata, mozhe da se poznae po ezika, na kojto
> sa napisani tabelkite "Granichna zona".
Zabludil sym se - taka samo mozhe da se poznae ot koja ot dvete stani se
namirat, no ne pak ne se znae dali sa otvytre ili otvyn. A ako sa mezhdu dve
nepressichasti se sferi? A ako povyrhnostta e butilka na Klein?

Kamen Penev

"Guentcho Skordev" <ut...@rz.uni-karlsruhe.de> wrote in message

> Pisah:
>
> Hm, ako njakoj _vse pak_ razbere dvusmislicata pogreshno: ne sym imal
> predvid, che moeto mnenie syvpada s izkazanoto po-gore.

Ej, za malko da se podlyzha! ;-)

Na vremeto kato chetjah nauchna fantastika, imashe edin razkaz za edin
kompjutyr na kosmicheski korab, preminal kurs na obuchenie pri pedantichen
instruktor. Sledvajki manijata na uchitelja si, kompjutyryt do takava stepen
zatyva v proverki i doizkusurjavane na sobstvenite si izchislenija, a posle
v proverki na doizkusurjavanijata i doizkusurjavane na proverkite, che
korabyt katastrofira. Ne znam zashto se setih... :-)

Kamen

Huligana

Guentcho Skordev pisa:

>Pisah:
>na
>
>Hm, ako njakoj _vse pak_ razbere dvusmislicata pogreshno: ne sym imal
>predvid, che moeto mnenie syvpada s izkazanoto po-gore.

Strahuvam se, che ne mojah da razbera "dvusmislicata", nito pogreshno, nito
pravilno. Nali v edno obshtestvo, kakvoto i da e to, niakoi triabva da se
interesuva ot nechie mnenie. Ot interesa, koito predizvikva mnenieto, zavisi
dali niakoi shte bude izpechen, ili shte mu se publikuvat trudovete.

> [...]
>igraeshti si s nasteoenijata na horata, ima njakakyv globalen plan za
>postepenno razvitie (ili kakqvo oznachava "trjabvashe" v gornoto

Ideiata za globalen plan, e dobre razvita v po-populiarnite religii.

>Predi vreme kazah, che Karl Marx ne e Todor Zhivkov (stavaqshe duma za imena

Razlikata mejdu dvamata e kato razlikata mejdu krustonosnite pohodi i
poslednata divashtina na nato.
I.

Guentcho Skordev

On Fri, 21 Jul 2000 11:04:26 -0400, Alexander Yordanov wrote:
> Po-dobre li se chuvstvuvash ot fakta, che "Vie, Hristiyanite, ste idioti s
> idiotizum samo ot predi DVE hilyadi godini"? :-)

Mozhe bi Huligana ima predvid, che Hristianstvoto se promenja postojanno
(neshto, koeto maj ne e mnogo tochno). Isljamyt pyk e oshte po-syvremenen,
dokolkoto znam - sledva li ot tova neshto losho za Hristianstvoto?

Pozdravi
Gencho

Guentcho Skordev

On 22 Jul 2000 12:55:39 GMT, Huligana wrote:
> [...]
> interesuva ot nechie mnenie. Ot interesa, koito predizvikva mnenieto, zavisi
> dali niakoi shte bude izpechen, ili shte mu se publikuvat trudovete.

Misylta mi beshe, che njamashe da smeem toku-taka da pravim krajni
izkazvanija po newsgrupite, zashtoto mozheshe da ni se otrazi zle.

Huligana

Guentcho Skordev pisa:

>Misylta mi beshe, che njamashe da smeem toku-taka da pravim krajni
>izkazvanija po newsgrupite, zashtoto mozheshe da ni se otrazi zle.

Ne razbiram, zashto ot vsichki vusmojni kraini izkazvania, izbra da citirash
tova za Galilei. Vsushnost, tova dori ne e izkazvane, a nechie huligansko
zabavlenie s dumite.
I.

Huligana

Guentcho Skordev pisa:

Imam v predvid tova, vupreki che e mnogo po-masova i vliatelna religia ot
Judaizma, samo e suzdalo i kultiviralo silite, koito go promeniat i mu pridavat
po-chovechna forma. Pri Isliama tova e nevuzmojno, kakto i v Judaizma ne e
vuzmojno. T.E. ako Judaizma beshe razpostranen i vliatelen, kolkoto e
Hristianstvoto v momenta, sveta shteshe da prilicha na Sauditska Arabia.
I.

Huligana

Huligana pisa:

>Imam v predvid tova, vupreki che e mnogo po-masova i vliatelna religia ot

Oburkah se. Da se chete:

Alexander Yordanov

Huligana wrote:

> [...]
> tejestta da sledva striktno kanonite, pri Evreite, cialata nacia go pravi. V
> tozi smisul, Evreite sa narod ot "monasi".

Prikazvash absolyutni gluposti. Vizhdam, che ne si hodil v Israel. Prosteno ti e
da ne si hodil, no ne ti e prosteno da drunkash gluposti. V Israel
fundamentalistite
evrei sa samo 10 % ot obstestvoto. Gore-dolu tolkova sa i fanaticite v
hristiyanskite
durzhavi. V mnogo otnosheniya Israel e dalech po-progresiven ot SASHT. Smurtno
nakazanie nyama, a i nudistkite plazhove ne samo che sa napulno zakonni, ami i se
patrulirat ot policiya, koyato mnogo-mnogo ne se interesuva kakvo tochno stava po
tyah. :-)

Tvoyat problem e, che na teb ti se nabivat v ochite samo ultrareligioznite evrei v
SASHT. Slez pod povurhnostta i se poogledai.

> [...]
> Judaizma. t.e. razvit e monotheizma, dokolkoto zasiaga bog, choveka e subekt na
> dualizum. Tova ne sushtestvuva v Isliama i Hristianstvoto.

Interesno zasto, za mene tova ne e dokazatelstvo za primitivnostta na dadena
religiya, dotolkova dokolkoto nyakoi izobsto ima pravoto da klasificira religiite
na
primitivni i neprimitivni. Estestveno e, che pri evreite nyama misionerstvo - ne
zabravyai, che za da si evrein, tryabva da si potomuk na horata na Moisei.
Ako ne si tehen potomuk, tova nikoi misioner ne mozhe da go promeni.

Za razlika ot Evreistvoto, pri Hristiyanstvoto i Myusyulmanstvoto ne e neobhodimo
da si nechii potomuk.

> [...]
> sektanti, kakvito sa Sadukeite, Karaitite, Esenite i Hasidite, poslednite ot

"Sekta" i "religiya" sa dve imena za edno i susto nesto. Zavisi ot chiya usta
izlizat.

> Ne e tochno tova. Mormonite sa vse pak Hristiani, malko stranni, no chlenove na
> semeistvoto. Za Evreite, nie sme "gentiles" , "headhens", nie sme kato jivotni
> za tiah.

Ami to po sustiya nachin nemormonite govoryat za mormonite. Otnosheniyata mezhdu
vsichki religii sa takiva.

> [...]
> kontakta na Evropa sus sveta. Ispanskata inkvizicia e dvijeshta sila na
> Reformaciata i Prosveshtenieto. Holocaust-a e izmislen i realiziran ot

Krustonosnite pohodi ne sa suzdali evropeiskata civilizaciya, a sa se opitali
da ya razshiryat. Ispanskata inkviziciya e bila zabavyashta, a ne dvizheshta sila
v choveshkata civilizaciya, makar che spored men nyama nikakvo znachenie dali
chovechestvoto se dvizhi zabaveno ili uskoreno nanyakude, tui kato nikoi oste ne
znae kolko e daleche krainata mu cel i dali izobstho ima takava. Papata naskoro se
izvini za mulchanieto na Rimokatolicheskata curkva po vremeto na Holocasta. Ne
vizhdam zasto otrichash tova, koeto toi sam priznava.

> [...]
> narodi. V tozi smisul, Hristianstvoto e mnogo istoricheski efektivna religia.

Ima edna mnogo hubava bulgarska pogovorka - "Pilcite se broyat naesen." Koya
ot vsichkite religii e po-efektivna ot drugite, bihme mogli da kazhem samo kogato
choveshkata civilizaciya stigne esenta na razvitieto si. Koga ste stane tova i dali

izobsto ste stane - nikoi ne mozhe da otgovori na tezi vuprosi. Zatova da se
tvurdi, che
edna religiya e po-efektivna ot drugi, e bezsmisleno. Nikoi ne mozhe da predskazhe
kakvo ste e myastoto na Hristiyanstvoto sled 1 vek, naprimer. V momenta nai-burzo
rastyashtata religiya e Islyamut.

> Gluposti, az sum atheist.

Vuzmozhno e. Mislya, che ti si edin evrocentrik, koito schita Hristiyanstvoto za
nerazdelna i integralna chast ot evropeiskata kultura, i zatova go zastistava
tolkova
plamenno.

> [...]
> Hriatianstvoto shte bude zapazeno kato tradicia mejdu horata. Aktivno
> funkcionirashti, shte sa samo niakoi sekti na fanatici Hristiani, kakto i

Mnogo hora biha zayavili, che s tova de facto Hristiyanstvoto e prestanalo da
sustestvuva kato religiya, koeto izprashta na kino vsichkite ti pisaniya v negova
vuzhvala po-gore. Obstestvoto ne mozhe da sustestvuva bez religiya. Horata
tryabva da vyarvat v nesto, inache zhivotinskoto u tyah izbiva. Problemut e ne
v tova, che ima religii, a che hora, izpovyadvasht razlichni religii, ne mogat da
se nauchat da zhiveyat suvmestno, bez da se biyat. Ako i da ne se usmihvat
pomezhdu si, pone da ne se biyat.

> [...]
> imenno v Evropa, te suzdavat istinskite kanoni na svoiata nacionalnost i
> identichnost. I sa usvoiavali vsichko nai-cenno ot Evropeiskata mislu.

Tova samo po sebe si ne dokazva nisto. Sustiyat argument mozhe da bude izpolzuvan i
taka:
Ako ne byaha evreite, nyamashe da ima Hristiyanstvo, i evropeiskata civilizaciya
nyamashe
da e tova, koeto e. :-)

> Zashto ne?

Zastoto si samo edin obiknoven nestasten zemen chervei. :-) Standart za
pravilni i nepravilni geni nyama. Vsichko e vupros na ocelyavane.

> [...]
> cialoto  vreme. Paliat sveshti v Petuk vecher i "jiveiat v radost i shtastie"
> do Subota vecher. Peiat pesni za Hashem. Tova e "joy."

Imenno. Tova e pulno raztovarvane na suznanieto ot vsichli drugi problemi i temi
na zaobikalyashtiya gi svyat. Cheteneto na religiozna literatura i molitvite sa
edin
vid meditaciya. Chudesna otmora za mozuka.

> Hristianstvoto nikoga ne e prinasialo jertvi. Nikoga v istoriata si.
> Hristianstvoto e imalo vragove, i s tiah e triabvalo da se spravi.

Dva razlichni podhoda za otrazyavane na edno i susto subitie. Ne bilo vrat, ami
shiya.

> Nevernici, kato Galilei, sa minali mnogo leko. Triabvashe da gi izpechem, na
> vremeto.

Suzhalyavam, DA STE. Sega te ste vi pekat vas. ;-) Samo che ne fizicheski, a
psihologicheski.

Alex ( posledovatel na Galilei )

Nikolay D. Tarkalanov

[...]

Anankastichen sindrom. Stanislav Lem.

Nikolay D. Tarkalanov

Dami i Gospoda,

Vjarno li e, che zaedno s plochata na B+I sa mahnali i plochite na Dimitur
Peshev i na BG curkva?

Stef (ste...@balkania.com) wrote:
: "Kamen Penev" <pe...@mail.com> wrote in message

: > ...Mitropolit Stefan, Car Boris III,
: > Liljana Panica i deputatyt Dimityr Peshev...

: > Kamen

: Ekzarh Stefan.....

: SN

NewsReader

"Nikolay D. Tarkalanov" wrote:

> Dami i Gospoda,
> Vjarno li e, che zaedno s plochata na B+I sa mahnali i plochite na Dimitur
> Peshev i na BG curkva?

Da. Stava duma za nova akcija na amerikanskoto razuznavane.

Huligana

Alex pisa:

>Prikazvash absolyutni gluposti. Vizhdam, che ne si hodil v Israel. Prosteno
>ti e
>da ne si hodil, no ne ti e prosteno da drunkash gluposti.

Ne govoria za Izrael. Govoria za Evreite po sveta. Te, mejdu drugoto,
kritikuvat Izrael, zaradi sekularnata im politika.

> Smurtno
>nakazanie nyama,

V Izrael ima smurtno nakazanie. Proveri si iztochnicite.

>Tvoyat problem e, che na teb ti se nabivat v ochite samo ultrareligioznite
>evrei v
>SASHT.

Te mi se nabivat, zashtoto, po edna sluchainost sum sred tiah, no i te sa
nai-silnite i vliatelni Evrei na sveta, ( po-silni ot Izrael.)

>Interesno zasto, za mene tova ne e dokazatelstvo za primitivnostta na dadena
>religiya, dotolkova dokolkoto nyakoi izobsto ima pravoto da klasificira
>religiite

Vseki ima pravo da klasificira, kakvoto si iska. Drug e vuprosa, dali
klasifikaciite mu shte se priemat. Sled kato ima poveche ot edna religia, te
imat nujda ot klasifikacia.

>Estestveno e, che pri evreite nyama misionerstvo - ne
>zabravyai, che za da si evrein, tryabva da si potomuk na horata na Moisei.

Az, znam zashto v Judaizma niama misionerstvo. Iztuknah fakta, za da obiasnia
niakoi ot osobenostite na religiata.

>Za razlika ot Evreistvoto, pri Hristiyanstvoto i Myusyulmanstvoto ne e
>neobhodimo
>da si nechii potomuk.

Za tova govoria.

>"Sekta" i "religiya" sa dve imena za edno i susto nesto. Zavisi ot chiya usta
>izlizat.

Tova veche e absolutna glupost. Inteligentno momche si i misli predi da pishesh
takiva neshta.
Orthodoxalnite Judaisti, za razlika ot teb, praviat mnogo dobra razlika mejdu
sekta i religia. Za tiah Hristianstvoto i Musulmanstvoto sa religii, a ne
sekti. Nai-mnogoto koeto si pozvoliavat da kajat (i s pravo) e dushterni
religii, po otnoshenie na gornite dve.

>Ami to po sustiya nachin nemormonite govoryat za mormonite. Otnosheniyata
>mezhdu
>vsichki religii sa takiva.

Ne e taka. Mormonite sa prieti veche i naskoro Ne-Mormoni s gordost mi pokazaha
novata Mormonska Curkva v tehnia grad.

>Krustonosnite pohodi ne sa suzdali evropeiskata civilizaciya, a sa se opitali
>da ya razshiryat.

Krustonosnite pohodi, sa donesli po-razvitata srednovekovna Arabska
philosophia, medicina, matematika i nauka v Evropa. Tvoiata profesia niamashe
da se razvie v Evropa bez krustonosnite pohodi. (Chervenia drakon se prevrushta
v jult drakon sled chuka na Hermes.)
Arabite sa zapazili poznaniata na Gurcia. Nie si gi vzimame ot Arabite s
krustonosnite pohodi.

>Ispanskata inkviziciya e bila zabavyashta, a ne dvizheshta sila v choveshkata

civilizaciya.

Zavisi. Jestokostta i absolutizma sa porodili otvetna reakcia. Dostatutuchno
silna reakcia, za da se pochne s revolucii sreshtu monarhiata i curkvata.

>makar che spored men nyama nikakvo znachenie dali
>chovechestvoto se dvizhi zabaveno ili uskoreno nanyakude,

Razsujdavash kato graniten kamuk. Za nego niama znachenie dali chovechestvoto
se dviji zabaveno ili uskoreno. Geologichnite formirovania, ne se interesuvat
ot skorost.

>tui kato nikoi oste ne
>znae kolko e daleche krainata mu cel i dali izobstho ima takava.

Vuprosa e bezmislen. Ima momentna cel i nikoi ne znae kakuv shte e
prijektirania i vid sled 1000 god.

Izbiva te na agnosticizum.

>Papata naskoro se
>izvini za mulchanieto na Rimokatolicheskata curkva po vremeto na Holocasta.
>Ne
>vizhdam zasto otrichash tova, koeto toi sam priznava.

Papata, se e izvinil za mulchanieto, ne za ubiistvata. Ima razlika, tui kato
Hitler i spodvijnicite mu sa bili atheisti, a te sa i ubiicite. Katolicite ne
sa ubivali, vsishnost, mnogo ot tiah sa spasiavali.

> [...]
>i dali
>
>izobsto ste stane - nikoi ne mozhe da otgovori na tezi vuprosi.

Estestveno, che niama da stane, osven v sluchai na vnezapna smusrt.
A inache, az broia pilcite, tochno na esen. 3000 god. Judaizum, 2000 godini
Hristianstvo, 1400 god Isliam.
Hristianstvoto e vurhaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!

> [...]
>za
>nerazdelna i integralna chast ot evropeiskata kultura, i zatova go zastistava

Tuk si absolutno prav. Hristianstvoto e tochno tova. Bez Hristianstvo, niamashe
da ima E. kultura i Internet.

>Obstestvoto ne mozhe da sustestvuva bez religiya.

Sushtoto mi kazva moia priatel, ravin.
Opitvam se da mu obiasnia, che e dostatuchno chovek da obicha sebe si, za da e
dobur kum drugite. Delata estetichni, sa poddurjani ot bezbojnika, zashtoto
besbojnika ima nujda ot krasota, mir i spokoistve. Tova go e izmislil oshte
Epikur, v drevna Gurcia.

> [...]
>mogat da
>se nauchat da zhiveyat suvmestno, bez da se biyat. Ako i da ne se usmihvat

Sam go kazvash. Koeto e purvo, to e prichnata za vtoroto.

>Ako ne byaha evreite, nyamashe da ima Hristiyanstvo, i evropeiskata
>civilizaciya
>nyamashe
>da e tova, koeto e. :-)

Mi da. Taka e. Nikoga ne sum kazval nishto drugo. No, tova ne znachi che
Judaizna ne e edna otvratitelna religia na degenerirali genetichno izrodi.

>Zastoto si samo edin obiknoven nestasten zemen chervei. :-)

Ne znaesh kakvo sum.

> [...]
>sa
>edin
>vid meditaciya. Chudesna otmora za mozuka.

Tova ne e samo v subota. Tova e natovarvane prez celia jivot, vseki den, vsiaka
minuta. Ne znam dali natovarva mozuka, no az poniakoga se poburkvam kato cheta
cialata religiozna idiotshtina na horata. Ne govoria samo za Evrei. Predstavi
si da chetesh triise stranici opisanie na Angel.

>Dva razlichni podhoda za otrazyavane na edno i susto subitie. Ne bilo vrat,
>ami
>shiya.

Ima ogromna razlika mejdu ubivane na vragove i vredni za doktrinata hora i
jertvoprinoshenie.Jertvoprinoshenieto niama motiv po otnoshenie na subekta na
jertvoprinoshenieto.

>Suzhalyavam, DA STE. Sega te ste vi pekat vas. ;-) Samo che ne fizicheski, a
>psihologicheski.
>
>Alex ( posledovatel na Galilei )

Stranno mi e, che inteligento suzdanie, kato Guentcho, se hvana za toia
Galilei.
Negovata mama....(na Galilei, ne na Guentcho)
I.

Guentcho Skordev

huli...@aol.com (Huligana) pisa:
> [...]

> v jult drakon sled chuka na Hermes.)
> Arabite sa zapazili poznaniata na Gurcia. Nie si gi vzimame ot Arabite s

Az si misleh, che tyrgovcite sa doprinesli syshto, dori po-rano.

>Stranno mi e, che inteligento suzdanie, kato Guentcho, se hvana za toia
>Galilei.

Blagodarja. Az go prieh ne kato shega, a kato provokacija i se opitvah da
razbera kakvo se krie zad neja.

Pozdravi
Gencho

Vassil Mihov

Na naroda na Georgi Dimitrov.

Alexander Yordanov

Huligana wrote:

> Alex pisa:

> Ne govoria za Izrael. Govoria za Evreite po sveta. Te, mejdu drugoto,
> kritikuvat Izrael, zaradi sekularnata im politika.

Suzhalyavam, no Israel e chast ot sveta i evreite v Israel susto sa chast ot
svetovnoto
evreistvo. A i izvun Izrael ima sekularni evrei, i to dosta.

> V Izrael ima smurtno nakazanie. Proveri si iztochnicite.

Proveri na http://www.amnesty.org/ailib/intcam/dp/abrelist.htm
i ste vidish, che Israel popada vuv vtorata tablica - 2. ABOLITIONIST FOR ORDINARY
CRIMES ONLY,
koeto spored legendata na sustata web stranica oznachava:

*****ABOLITIONIST FOR ORDINARY CRIMES ONLY******** are those whose laws provide for
the death
penalty only for exceptional crimes such as crimes under military law or crimes
committed in exceptional
circumstances such as wartime;

Ot sustata tablica se vizhda, che poslednata ekzekuciya v Israel e bila prez 1962
godina.

T.e., v Israel za ubiistva, grabezhi i t.n. smurtni nakazaniya ne se predvizhdat.
Tui kato Israel ot
sumoto si suzdavane e v sustoyanie na voina sus susedite si, po razbiraemi prichini
sa zapazili
smurtnoto nakazanie za voenni prestupleniya. No poznavaiki israelcite, az sum
ubeden,
che v momenta, v koito Israel zazhivee v postoyanen mir sus susedite si, smurtnoto
nakazanie tam
ste bude premahnato napulno.

> Te mi se nabivat, zashtoto, po edna sluchainost sum sred tiah, no i te sa
> nai-silnite i vliatelni Evrei na sveta, ( po-silni ot Izrael.)

Nyamash pravo zaradi edno malko podmnozhestvo, nabivashto ti se v ochite,
da pravish zaklyucheniya za po-golyamoto mnozhestvo, kum koeto te prinadlezhat.

Zastoto v takuv sluchai evreite si zapazvat pravoto da izpolzuvat postove kato
tvoite kato soliden
argument za premahvaneto na plochata na Car Boris. Imat pulnoto pravo da ti
razpechatat
postovete i da gi tiknat v liceto na prezidenta Petar Stoyanov pri sledvashtoto mu
posestenie
v Israel.

> Tova veche e absolutna glupost. Inteligentno momche si i misli predi da pishesh
> takiva neshta.

Suzhalyavam, no "Webster's New Reverside University Dictionary" ne se suglasyava
s tebe. Ti mai si tozi, koito tryabva da misli dobre, predi da pishe.

Edno ot znacheniyata na "sect" suglasno tozi rechnik e "a religious body". :-)

> [...]
> religii, po otnoshenie na gornite dve.

> Ne e taka. Mormonite sa prieti veche i naskoro Ne-Mormoni s gordost mi pokazaha

????????? Tova puk kakvo beshe? Kakvo oznachava "prieti veche" i koi ti dava
pravoto
da tvurdish, che znaesh kakvo mislyat za Mormonite vsichki Hristiyani po sveta?
Samo v
tazi groupa kakvi nesta sa bili pisani protiv Mormonite, ama nyamam vreme da se
rovya is Dejanews.

> [...]
> v jult drakon sled chuka na Hermes.)
> Arabite sa zapazili poznaniata na Gurcia. Nie si gi vzimame ot Arabite s

Tova e bilo vtorichno yavlenie ot Krustonosnite pohodi, a ne glavnata im cel.

> civilizaciya.
>
> Zavisi. Jestokostta i absolutizma sa porodili otvetna reakcia. Dostatutuchno
> silna reakcia, za da se pochne s revolucii sreshtu monarhiata i curkvata.

Kude se vpisva tova v tvurdenieto ti za prevuzhodstvoto na Hristiyanstvoto nad
Evreistvoto?

> Razsujdavash kato graniten kamuk. Za nego niama znachenie dali chovechestvoto
> se dviji zabaveno ili uskoreno. Geologichnite formirovania, ne se interesuvat
> ot skorost.

Ponyatiyata "skorost" i "uskorenie" iziskvat nalichieto na koordinatna sistema.
Nikoi vse oste ne mi e posochil koordinatnata sistema, koyato chovechestvoto
izpolzuva za izchislyavane na skorostta i uskorenieto na progresa si.

> Vuprosa e bezmislen. Ima momentna cel i nikoi ne znae kakuv shte e
> prijektirania i vid sled 1000 god.

Imenno. Zatova i dumata "progres" e bezsmislica.

> Papata, se e izvinil za mulchanieto, ne za ubiistvata. Ima razlika, tui kato
> Hitler i spodvijnicite mu sa bili atheisti, a te sa i ubiicite. Katolicite ne
> sa ubivali, vsishnost, mnogo ot tiah sa spasiavali.

Horata nosyat ogromna vina ne samo za nestata, koito sa napravili i kazali,
no i za nestata, koito ne sa napravili ili ne sa kazali, nablyudavaiki kak edni
tormozyat drugi. Tova e perifrazirana misul na Martin Luther King, koyato za
suzhalenie ne moga da vuzproizveda tochno, no v koyato ima ogromna doza
istina. Prosto vizhdam s ochite si kak istoriyata go dokazva.

> Hristianstvoto e vurhaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!

Da, vurha e. Kakto i vsichki ostanali religii. Te susto sa
vurhaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!

> Tuk si absolutno prav. Hristianstvoto e tochno tova. Bez Hristianstvo, niamashe
> da ima E. kultura i Internet.

Ne sum suglasen. I bez Hristiyanstvo pak steshe da ima Evropeiska kultura, kakto
i Internet. Samo che styaha da budat po-razlichni.Delata estetichni, sa poddurjani
ot bezbojnika, zashtoto

> besbojnika ima nujda ot krasota, mir i spokoistve. Tova go e izmislil oshte
> Epikur, v drevna Gurcia.

> Sam go kazvash. Koeto e purvo, to e prichnata za vtoroto.

V takuv skuchai horata ili tryabva da se nauchat da zhiveyat, bez da se biyat, ili
choveshkata civilizaciya ste preturpi globalen kataklizum i ste se vurne gore-dolu
tam, kudeto e bila predi 3000 godini. Koi beshe kazal, che Chetvurtata Svetovna
Voina ste se vodi s lukove i kopiya? :-) Kakva ogromna doza istina ima v tova!

> Mi da. Taka e. Nikoga ne sum kazval nishto drugo. No, tova ne znachi che
> Judaizna ne e edna otvratitelna religia na degenerirali genetichno izrodi.

Imash li nyakakvi dokazatelstva, che Hristiyanstvoto susto ne e "edna otvratitelna
religia na degenerirali genetichno izrodi"? :-) Hint: tvoyata prinadlezhnost kum
Hristiyanstvoto ne se priema za dokazatesltvo. :-)

> Ima ogromna razlika mejdu ubivane na vragove i vredni za doktrinata hora i
> jertvoprinoshenie.Jertvoprinoshenieto niama motiv po otnoshenie na subekta na
> jertvoprinoshenieto.

Za zhertvite na ubiistvata razlika nyama. Motiv vinagi mozhe da se nameri za
vsichko.

> Stranno mi e, che inteligento suzdanie, kato Guentcho, se hvana za toia
> Galilei.
> Negovata mama....(na Galilei, ne na Guentcho)

Psuvash choveka, doprinesul tolkova mnogo
za Evropeiskata civilizaciya, s koyato taka usileno se gordeesh.

V pamet na Galileo Galilei prilagam kratko opisanie na zhivota i zaslugite mu.
Poveche na http://galileo.imss.firenze.it/museo/b/egalilg.html
Mir na praha mu!

Galilei was born in Pisa in 1564, the son of Vincenzo Galilei, well known for
his studies of music, and Giulia Ammannati. He studied at Pisa, where he later
held the chair in mathematics from 1589 - 1592. He was then appointed to the chair
of
mathematics at the University of Padua, where he remained until 1610. During these
years
he carried out studies and experiments in mechanics, and also built a thermoscope.
He
devised and constructed a geometrical and military compass, and wrote a handbook
which
describes how to use this instrument. In 1594 he obtained the patent for a machine
to raise water
levels. He invented the microscope, and built a telescope with which he made
celestial
observations, the most spectacular of which was his discovery of the satellites of
Jupiter.
In 1610 he was nominated the foremost Mathematician of the University
of Pisa and given the title of mathematician to the Grand Duke of Tuscany. He
studied Saturn
and observed the phases of Venus. In 1611 he went to Rome. He became a member of
the
Accademia dei Lincei and observed the sunspots. In 1612 he began to encounter
serious opposition
to his theory of the motion of the earth that he taught after Copernicus. In 1614,
Father Tommaso Caccini denounced the opinions of Galileo on the motion of the Earth
from the
pulpit of Santa Maria Novella, judging them to be erroneous. Galileo therefore went
to Rome, where he
defended himself against charges that had been made against him but, in 1616, he
was admonished by
Cardinal Bellarmino and told that he could not defend Copernican astronomy because
it went against
the doctrine of the Church. In 1622 he wrote the Saggiatore (The Assayer) which was
approved and
published in 1623. In 1630 he returned to Rome to obtain the right to publish his
Dialogue on the
two chief world systems which was eventually published in Florence in 1632. In
October of 1632 he was
summoned by the Holy Office to Rome. The tribunal passed a sentence condemning him
and compelled
Galileo to solemnly abjure his theory. He was sent to exile in Siena and finally,
in December of 1633, he
was allowed to retire to his villa in Arcetri, the Gioiello. His health condition
was steadily declining, - by
1638 he was completely blind, and also by now bereft of the support of his
daughter, Sister Maria Celeste, who died in 1634. Galileo died in Arcetri on 8
January 1642. For the family
of Galileo, see the genealogical tree. Within the Museo, Sala IV is entirely
dedicated to Galileo and his
studies; among other things are preserved the lenses, the inclined plane, the
lodestone, the model
of the application of the pendulum to the clock, several portraits and a relic.

Stef

> Suzhalyavam, no Israel e chast ot sveta i evreite v Israel susto sa chast
ot
> svetovnoto
> evreistvo. A i izvun Izrael ima sekularni evrei, i to dosta.

Abre, Alex, udivljavam se na sposobnostta ti da otplesnesh diskusijata
malovazhni detajli , bez nikakva vryzka.
Izrael njama nisho obshto s temata za tova "shto za religija e judaizmyt i
kak tja se syotnasja s drugite [Arahamovi] religii".
Dokolko Izrael e svetska dyrzhava, e dosta sporen vypros. Naistina
religioznite partii sa malki, no sa pokazvali kljuchovoto si znachenie v
politiheskija zhivot na stranata. No tova njama znachenie.

Iskam da se spra na njakolko neshta;
1. Sekta i religija sa dve razlichni neshta. Ti veche se opita da ni
probutash tuk idejata, che vjara i religija bili edno i syshto. Da, ama ne.
Edna religija mozhe da obhvashta mnozhestvo sekti v sebe si, koito obache da
imat neshto obshto.
2. I duma ne mozhe da stava za sravnenie mezhdu homannostta na
Hristijanstvoto i na Judaizma.
Kato cheta interpretaciite ti za Hristijanstvoto, ne moga da ne se setja za
onazi statja na "lapsed Episcopalian" , kojato ni probuta za Papata. Kak e
vyzmozhno edin mislesht chovek da sravnjava religija na ubezhdenieto s
religija na rodovata prinadlezhnost???!!!
Hristijanstvoto e INDIVIDUALNA religija, Alex, tja e religija za VSEKI
CHOVEK, kydeto njama Izbrannost, PREDOPREDELENIE i prochee (pone v
ortodoksalnite, tuk ne slagam kalvinistkite techenija na hristijanstvoto).
Zatova Hristijanstvoto se meni, no ostava i syshtoto: zashtoto tova e
tvorcheska religija , kydeto kastovostta i zatvorenostta njamat mjasto (pone
na teorija).
Sravni Isus, kojto e LJUBOV, i v imeto na ljubovta si kym chovechestvoto se
zhertva, s drebnavija , otmystitelen starec prashtasht bezplodie i potop,
kojto predi da dade zapvedta "ne kradi", narezhda na svoite hora da oberat
egiptjanite, ili sled kato e kazal "Ne lyzhesvidetelstvaj", kara svoite hora
da lyzhat.
3. Kato ste se hvanali za Galilej i Bruno, i za Inkvizicijata trjabva da
pravite razlika mezhdu neshtata.
Inkvizicijata, v liceto na razlichni monasheski ordeni, naj-veche
dominikancite, se e borela naj-veche sreshtu eresi. Cyrkvata priema promeni,
no ne radikalni promeni, i ne vsjakakvi promeni.
Az me mislja, che rannite zhertvi na inkvizicijata , Bogomili, Katari, i
prochee, biha dali edna pozitivna promjana v obshtestvoto, ako im se be dalo
vyzmozhnost da stanat ofocialni tendencii.
Analogiite s razlichni moderni sekti bi trjabvalo da vi otvorjat ochite za
tova.
Po ironija na sydbata, syshto taka, iskam da otbelezha, che poslednata klada
na veshtica (t.e. bilkarka) e v protestanskata chast na Germanija.
Problemyt na Galilej i na Bruno e, che te sa se pojavili predi vremeto si,
koeto gi e otrjazalo spored aktualnite togava standarti. na nas sega ni se
struva nenormalno, no togava si e bilo v reda na neshtata.
Cyrkvata, Alex, (kakto i Hristijanskata religija, no ne i vjarata) se menjat
zaedno s obshtetvoto.
Imenno Hristijanstvoto se liberalizira pyrvo sred svetovnite religii prez
minalija vek, i to tochno katolicizmyt
zapochna liberalizacijata na Hristijanstvoto.

Judaizmyt shte si ostane edna zatvorena religija, za edno zatvoreno
obshtetvo, kydeto prenebrezhenieto kym drugite ramo ili kysno se izjavjava.
Tova e samoto razbirane na sveta kato razdelenie mezhdu "izbrani" i "
drugi".

SN

Stef

<tup...@my-deja.com> wrote in message news:8l96ev$3ef$1...@nnrp1.deja.com...

> pedalite
> koi
> tova
> Boris
> te sa

> , nito
> protivopostavil na

> dosta

> For Your Information:

> No comments.

Podnasjam izvinenija!
Tozi biser ne mi e popadal.

SN

rit...@my-deja.com

> [...]

> se otbelyazva VSEKI, koyto e spasil pone edin evrey! Zashto shte mahat Boris,

J, imam tri vaprosa kam vas i kam vseki, koito misli che znae neshto:

1) "Bulgarskata gora" chast ot goliam memorialen complex li e i koe e
naj-zabelejitelnoto v nego?

2) Govori se, che drug grad na Israel ima ne samo pametnik, no i uliza
noseshti imeto na Tzar Boris III. Istina li e ?

> [...]
> Takova e bilo jelanieto mu - moje da e bil mazohist? - ponyakoga monahinite
> sramejlivo go zakrivat s edna ogromna plyushena iztrivalka...

3) Znaete li kakvo e imeto na tazi cherkva i tochnoto ime na grada. Kineret,
neshto ne se vijda na kartata, pone na tazi koiato nie gledahme.

Blagodaria,
Rita

> J. /Nezavisima mnogolichna Chatterka v SCB/

> Sent via Deja.com http://www.deja.com/
> Before you buy.

Sent via Deja.com http://www.deja.com/
Before you buy.

Huligana

Guentcho Skordev pisa:

>Az si misleh, che tyrgovcite sa doprinesli syshto, dori po-rano.

Taka e, no po onova vreme turgovcite ne sa razpolagali sus suvremennite
tehnicheski sredstva za komunikacia i pridvijvane. V sravnenie s deinosta na
turgovcite, krustonosnite pohodi sa doshli kato prirodno bedstvie, vulkan,
kataklizum, koito izvednuj, naburzo i bezkompromisno, e promenil predstavite na
srednovekovnia chovek za sveta i istoriata mu.

>Az go prieh ne kato shega, a kato provokacija i se opitvah da
>razbera kakvo se krie zad neja.

Vsiaka provokacia, ima za cel da predizvika reakcia. Vuprosa e, kakvo se krie
zad reakciata.
I.

Huligana

Alex pisa:

>Suzhalyavam, no Israel e chast ot sveta i evreite v Israel susto sa chast ot
>svetovnoto
>evreistvo. A i izvun Izrael ima sekularni evrei, i to dosta.

Ima, i slava bogu.
Evreite v suvremennia Izrael, ne mogat da si pozvoliat da budat tolkova
orthodoxalni, zashtoto inache niama da im funkcionira durjavata. Ne bog e
razprusnal plemeto na Izrailtianite predi 2000 godini, a striktnoto izpulnenie
na Judaistkite zakoni. Horata, sledvashti striktno kodexa na Judaizma, ne mogat
da imat funkcionirashta durjava v suvremenni uslovia. (Pod suvremenni, razbirai
tezi ot predi dve hiliadi godini, do nashi dni.)
Ne e paradoxalno, a napulno estestveno, che edna restriktivna religia
unushtojava durjavata na naroda si, no spasiava nacionalnata identichnost na
tozi narod sled kato za hiliadoletia e bil prusnat mejdu drugi narodi.
Suguren sum, che s pomoshta na Judaizma, Evreite mogat da prosushtestvuvat i
oshte 10 000 godini, prusnati mejdu drugi nacii. Vuprosut e, Dali si struva,
kakto Vuzvishenata i Ne-Materialna Radostina preporuchva, da ne iadesh meso i
da jiveesh vduhniveno 83-4 godini, ili da si psuvash spokoino, da pushish, da
kurkash, da si pravish surova kaima s podpravki i surovo iaice za mandja, koito
kliopash dokato chetesh interesnite statii v Playboy, i taka tupo i mizerno da
jiveesh, samo 78-80 godini.

Alexander Yordanov

Stef wrote:

> [...]
> Izrael njama nisho obshto s temata za tova "shto za religija e judaizmyt i
> kak tja se syotnasja s drugite [Arahamovi] religii".

Stefcho, s.c.b. e public property, a ne jesuitski orden. Imam pravoto da
otplesvam
koyato si iskam diskusiya nakudeto si iskam, osobeno kogato tova go pravi i
susbesednikut mi
(v sluchaya Huligana ). Israel ima mnogo obsto s tova sto za religiya e
evreistvoto,
tui kato golyama chast ot evreite po sveta zhiveyat tam.

> [...]
> Edna religija mozhe da obhvashta mnozhestvo sekti v sebe si, koito obache da

Tova e samo prelivane ot pusto v prazno, no ne i dokazatelstvo. Po sustata tvoya

logika Hristiyanstvoto i Myusyulmanstvoto mogat da se razglezhdat kato sekti na
Evreistvoto, tui kato te imat mnogo obsto - edin i susti Bog - ta kakvo po-obsto
ot tova?

> [...]
> vyzmozhno edin mislesht chovek da sravnjava religija na ubezhdenieto s
> religija na rodovata prinadlezhnost???!!!

Znaeki, che ti si ubeden katolik, nyamam namerenie da sporya s tebe po vuprosa.
:-)
Bih sporil samo s Huligana, zastoto toi tvurdi, che e ateist.

> [...]
> tvorcheska religija , kydeto kastovostta i zatvorenostta njamat mjasto (pone

Suglasen sum s vsichko tova. No ne vizhdam kak tozi argument dokazva
prevuzhodtsvoto na Hristiyanstvoto nad Evreistvoto.

> [...]
> egiptjanite, ili sled kato e kazal "Ne lyzhesvidetelstvaj", kara svoite hora

I Evreistvoto, i Hristiyanstvoto se klanyat na edin i susti Bog, Stefcho.

> [...]

> dominikancite, se e borela naj-veche sreshtu eresi. Cyrkvata priema promeni,
> no ne radikalni promeni, i ne vsjakakvi promeni.

Ami to hubavo, ama zasto tryabva az da se suglasyavam s kriteriite za promeni
na tvoyata curkva?

> Az me mislja, che rannite zhertvi na inkvizicijata , Bogomili, Katari, i
> prochee, biha dali edna pozitivna promjana v obshtestvoto, ako im se be dalo
> vyzmozhnost da stanat ofocialni tendencii.

Kakvo oznachava "polozhitelna promyana"? Koya e otpravnata ti tochka?

> Analogiite s razlichni moderni sekti bi trjabvalo da vi otvorjat ochite za
> tova.

Chast ot tezi moderni sekti ( ili religii ) sa dosta uspeshni.
Mormonite, naprimer, sa izklyuchitelno silni v SASHT. Eto ti edin vic za teb,
Stef,
priemi go s chuvstvo za humor:

Sveti Petur se obazhda na Papata i mu kazva:

- Imam edna dobra i edna losha novina za teb. Koya novina iskash da chuesh
purvo?

Papata otgovarya:

- Dai nai-napred dobrata novina.

- Dobrata novina e, che Gospod me izprati na Zemyata, zastoto suvsem zasluzheno
Hristiyanstvoto ste bude ustanoveno kato religiya na celiya svyat.

Papata se zaradval, poturkal ruce i popital:

- Tova e chudesno! A kakva e loshata novina:

Sveti Peter se zakashlyal i otvurnal:

- Lozhata novina e, che se obazhdam ot Salt Lake City.

> Po ironija na sydbata, syshto taka, iskam da otbelezha, che poslednata klada
> na veshtica (t.e. bilkarka) e v protestanskata chast na Germanija.

A predishkite kladi na vestici kude sa bili? Otkude sa vzeli ideyata?

> Problemyt na Galilej i na Bruno e, che te sa se pojavili predi vremeto si,
> koeto gi e otrjazalo spored aktualnite togava standarti. na nas sega ni se
> struva nenormalno, no togava si e bilo v reda na neshtata.

V takuv sluchai vsichko na tozi svyat e v reda na nestata. Prosto nyakoi
lichnosti
i subitiya sa se poyavili predi vremeto si. :-)

Priemi i moite vuzgledi v "reda na nestata", no prosto poyavili se predi vremeto
si.
Ti prosto me otryazvash po aktualnite sega standarti. :-)

Alex

Alexander Yordanov

Huligana wrote:

> [...]

> da imat funkcionirashta durjava v suvremenni uslovia. (Pod suvremenni, razbirai
> tezi ot predi dve hiliadi godini, do nashi dni.)

Ne sum suglasen s vsichko, koeto pishesh. Kakvo bi prechelo na Israel da ima
i uprazhnyava smurtnoto nakaznie i da ima striktni moralni zakoni, naprimer? Az
ne vizhdam vruzka.

> [...]
> kliopash dokato chetesh interesnite statii v Playboy, i taka tupo i mizerno da

Tozi Vupros, Huligane, ima poveche ot edin otgovor, i vseki ima pravoto da si go
otgovarya sam za sebe si.

Ti se opitvash da nalozhish tvoya otgovor vurhu vsichki - az ti kazvam, che ne
stava.

Alex

Alexander Yordanov

Stef wrote:

Tozi biser, Stefcho, osven che e v uslovna i vuprositelna forma,  beshe i
otgovor na
po-dolu citiraniya biser na Huligana. Imenno toi predpostavya homoseksualni
naklonnosti
u Car Boris, a ne az. Az samo podchertah, che tova ne bi promenilo mnenieto mi
za nego.
Izpitvam golyamo suzhalenie kum nestastnicite, koito opredelyat mnenieto si za
Car Boris
ot tova dali e imal homoseksualni naklonnosti ili ne.

Chovek tryabva da citira pulno i tochno v kakuv kontekst e bilo napisanoto,
koeto citira.

Eto postut na Huligana, na koito az otgovorih:

Subject: Re: Plochata v pamet na Boris III v Tel Aviv
Date: 18 Jul 2000 01:31:00 GMT
From: huli...@aol.com (Huligana)
Newsgroups: soc.culture.bulgaria

Boris 3-i e pedal posledni.
 I.

Alexander Yordanov

Stef wrote:

> [...]
> druga strana, toj e nesymneno prav, zashtoto presledvaneto na
> homoseksualisti prez WWII, stava edin drug lost za ipolzvaneto na minaloto s

"Grozdeto e kiselo" - kazala lisicata, sled kato ne uspyala da se dobere do
nadvisnalite
sladki plodove. :-)
Az namiram vsichko tova po-gore za napulno v reda na nestata. Ako imashe
2-3 miliona bulgari, zaginali v gazovite kameri, sega ti i razni drugi v tazi
grupa
styahte da ste sustite kato evreitete i homoseksualistite, ako ne i oste
po-grumoglasni.

Kakto bulgarite se opitvat da natrupat kapital ot fakta, che togavashniyat im
Car ( koito te
dori ne sa izbirali, t.e., ne e bil otgovoren i ne se e vliyael ot tyah za
postupkite si ),
edna shepa politici ( po-skoro izklyuchenie, otkolkoto pravilo ) i Bulgarskata
Komunisticheska
Partiya ( koyato vsichki oplyuvat ) sa spasili evreite, zhiveesti
na bulgarska zemya, taka i evreite i homoseksualistite trupat kapital ot fakta,
che
navremeto golyama chast ot tyah sa zaginali v gazovite kameri.

Ako evreite i homoseksualistite go pravyat uspeshno, a bulgarite - ne, tova
govori
mnogo zle za poslednite i mnogo dobre za purvite.

Alex

Huligana

Alex, produljavam otgovora si:

Alex pisa:

>Suzhalyavam, no Israel e chast ot sveta i evreite v Israel susto sa chast ot
>svetovnoto
>evreistvo. A i izvun Izrael ima sekularni evrei, i to dosta.

Na tova veche otgovorih.

>Proveri na http://www.amnesty.org/ailib/intcam/dp/abrelist.htm

Moje da burkam za smurtnoto nakazanie. Prochetoh naskoro che niakoi e osuden na
smusrt, no tova mai beshe v Iaponia, ne v Izrael.

>No poznavaiki israelcite, az sum
>ubeden,
>che v momenta, v koito Israel zazhivee v postoyanen mir sus susedite si,
> [...]

Sigurno si prav. Ne razbiram, tova tolkova li e vajno, obache. Kakvo znachenie
ima za edin ubiec, dali e jiv ili murtuv?

>Imat pulnoto pravo da ti
>razpechatat
>postovete i da gi tiknat v liceto na prezidenta Petar Stoyanov pri
>sledvashtoto mu
>posestenie
>v Israel.

Gluposti, Prezidenta Stoianov i Prezidenta Petrov, ne mogat da budat otgovorni
za poburkanite si podannici. Mneniata izkazvani tuk, sa kolkoto negramotni,
tolkova i lichni. Ot scb ne biva da se vadiat zakluchenia za Bulgarskata
obrazovatelna systema.

> [...]
>s tebe. Ti mai si tozi, koito tryabva da misli dobre, predi da pishe.
>
>Edno ot znacheniyata na "sect" suglasno tozi rechnik e "a religious body".

Purvo, Stef veche ti otgovori za tova.
Vtoro, nadiavam se Webster, ne e edinstvenoto ti pomagalo.

>koi ti dava
>pravoto
>da tvurdish, che znaesh kakvo mislyat za Mormonite vsichki Hristiyani po
>sveta?

Povecheto Hristiani po sveta, dori ne sa i chuvali za Mormoni.
Prestani s tova, koi mi dava pravoto da tvurdia tova, ili onova. Vseki ima
pravo, da tvurdi vsichko.

>Tova e bilo vtorichno yavlenie ot Krustonosnite pohodi, a ne glavnata im cel.

Vtorichno iavlene e otkrivaneto na Amerika. Glavnata cel na Kolumb e bila
suvsem druga.

>Dostatutuchno
>
>Kude se vpisva tova v tvurdenieto ti za prevuzhodstvoto na Hristiyanstvoto
>nad
>Evreistvoto?

Vpisva se razbira se. Hristianstvoto e vuzpitalo i obrazovalo tezi koito go
vuztavat sreshto iavnite bezmislici i gi premahvat. Kato kraen rezultat,
Hristianstvoto ne e zagubilo. Usuvurshentvalo se e.

> [...]
>izpolzuva za izchislyavane na skorostta i uskorenieto na progresa si.

Poniatiata ot matematika, geometria, fizika i himia sa bezmisleni pri
interpretiraneto na istorchicheskite procesi.

>Imenno. Zatova i dumata "progres" e bezsmislica.

Ne e bezmislica, do tolkova, dokolkoto imash topla voda i asansior, za razlika
od dechicata v Sudan, koito niamat.

> [...]
>edni
>tormozyat drugi. Tova e perifrazirana misul na Martin Luther King,

Pa, toia ne go li utepahme!??

>Da, vurha e. Kakto i vsichki ostanali religii. Te susto sa
>vurhaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!

Shto si tuka togava, mi ne si zaminal pri mujehidinite (spel.) Idi pri tiah i
gi pitai kvo misliat za homosexualizma na Oskar Wild.

> [...]
>Svetovna
>Voina ste se vodi s lukove i kopiya? :-) Kakva ogromna doza istina ima v tova!

Ne moje da stane taka lesno. Kakto veche spomenah, tova koeto za ortodoxalnite
Evrei e normalno vuzpitanie, za men e "child abuse". I seriozno go mislia i ne
smiatam da mulcha po vuprosa, taka kakto ne se mulchi za sudbata na jenite i
homitata v musulmanskite durjavi.
Ima neshta, s koito ne se praviat kompromisi.

>Psuvash choveka, doprinesul tolkova mnogo
>za Evropeiskata civilizaciya, s koyato taka usileno se gordeesh.

Dumite, sa po-otnositelni ot realnite fizicheski poniatia. Ne se hvashtai
tolova striktno za tiah.
I.

Alexander Yordanov

Huligana wrote:

> [...]

> tolkova i lichni. Ot scb ne biva da se vadiat zakluchenia za Bulgarskata

Imenno. Zatova i ot deistviyata na tvoite poznati evrei ne biva da se vadyat
zaklyucheniya
za vsichki evrei v sveta kato cyalo.

> Purvo, Stef veche ti otgovori za tova.
> Vtoro, nadiavam se Webster, ne e edinstvenoto ti pomagalo.

Az na rechnicite vyarvam poveche, otkolkoto na teb ili Stef.
Rechnicite ne sa edinstvenite mi pomagala, no sa vazhni pomagala. V tyah chovek
tryabva da tursi znacheniyata na dumi, v chieto znachenie ne e siguren, predi da gi

upotrebyava. Ako utre s teb stignem s nashiya spor do Vurhovniya Sud, poznai kakvo
ste izvadyat sudiite - RECHNIK. Ubeditelno i neoproverzhimo dokazatelstvo za
znachenieto na duma, za koyato se vodi spor.

> Povecheto Hristiani po sveta, dori ne sa i chuvali za Mormoni.
> Prestani s tova, koi mi dava pravoto da tvurdia tova, ili onova. Vseki ima
> pravo, da tvurdi vsichko.

Vyarno e. Susto taka tova pravo go imat i oponentite mu. :-)

> Vtorichno iavlene e otkrivaneto na Amerika.  Glavnata cel na Kolumb e bila
> suvsem druga.

Imenno. Az nikoga ne sum daval golyam kredit na Columb za "otkrivaneto" na
America, zastoto tya si e sustestvuvala i predi toi da ya otkrie.

> Vpisva se razbira se. Hristianstvoto e vuzpitalo i obrazovalo tezi koito go
> vuztavat sreshto iavnite bezmislici i gi premahvat. Kato kraen rezultat,
> Hristianstvoto ne e zagubilo. Usuvurshentvalo se e.

Nima sega nyama vuzpitani i obrazovani hora, koito roptayat srestu nego?
I nima tehniyat broi e po-maluk ot tezi, koito sa roptaeli srestu nego predi
600 godini?

> Poniatiata ot matematika, geometria, fizika i himia sa bezmisleni pri
> interpretiraneto na istorchicheskite procesi.

Zasto?

> Ne e bezmislica, do tolkova, dokolkoto imash topla voda i asansior, za razlika
> od dechicata v Sudan, koito niamat.

Samo tezi dechica v Sudan, koito znayat za sustestvuvavneto na topla voda i
asansyor, stradat ot fakta, che gi nyamat. Na drugite ne im puka. :-)

> Pa, toia ne go li utepahme!??

Utepahte nego, no ne i ideite mu, podhvanati ot po-golyam broi hora, koito
trudno ste utepate. Da ne kazvam puk kakvo vi se pishe, kogato te stanat poveche
ot vas. :-)

> Shto si tuka togava, mi ne si zaminal pri mujehidinite (spel.) Idi pri tiah i
> gi pitai kvo misliat za homosexualizma na Oskar Wild.

Imash problemi s prichinno-sledstvenite vruzki. V SASHT sum doshul poradi
prichini, nyamashti nisto obsto s homoseksualizma na Oskar Wilde.
Ako ne byah doshul v SASHT, styah da sum nyakude drugade, styah da spazvam
tamoshnite tradicii i obichai i nyamashe da pitam nikogo kakvo misli za
homoseksualizma na Oskar Wilde. Ako pitam nyakogo v SASHT kakvo misli za
homoseksualizma na Oskar Wilde, tova e zastoto v SASHT tradiciite i obichaite go
pozvolyavat. Toest, purvoto e sledstvieto, a prichinata e vtoroto.

> Ne moje da stane taka lesno. Kakto veche spomenah, tova koeto za ortodoxalnite
> Evrei e normalno vuzpitanie, za men e "child abuse".

Ne e vazhno kakvo e za tebe. Vazhnoto e kakvo misli rayonniyat attorney general
po vuprosa. Dosega ne sum chul orthodoxalen evrein da e bil suden za nachina, po
koito otglezhda decata si, taka che vsichko e nared.

> Dumite, sa po-otnositelni ot realnite fizicheski poniatia. Ne se hvashtai
> tolova striktno za tiah.
>    I.

Dumite, dokumentirani cherno na byalo na list hartiya, se prevrustat v realno
fizichesko
ponyatie. Priemat se za argument i dokazatelstvo vuv vsyaka sudebna zala i sa
onevinili
ili onepravdali ili prichinili nepriyatnosti i stradaniya na hilyadi, ako ne i
milioni hora.

Alex

Alexander Yordanov

Stef wrote:

> ??????? Kolko goljama chast be Alex? Edna dyrzhava ne e pokazatelna za
> religijata: spravki - Turcija i Sauditska Arabia.

Myusyulmanskite durzhavi po sveta sa mnogo, a evreiskite - samo edna ( Israel ).

Primerut ti e nepodhodyasht. Edna durzhava mozhe da ne e nai-pokazatelnata za
dadena religiya, no E POKAZATELNA.

> tvoya

> sekti na
> po-obsto
>

> Procheti kakvo si napisal, sravni go s tvyrdenieto si, che religija i sekta
> sa edno i syshto , i si pomisli koj
> izkarva Hristijanstvoto i Isljama sekti na Judaizma.

Tova, koeto sum napisal, ne protivorechi na tvurdenieto mi, che religiya i sekta

sa dve dumi za edno i susto nesto.

> A shto se otnasja  do obshtoto< che ima edin Bog> , az seriozno ti
> preporychvam da si poobogatish znanijata za Avra'amovite religii, che
> stavash za smjah.

Evreistvoto, Hristiyanstvoto i Myusyulmanstvoto
pochitat edin i sust Bog, makar i po razlichen nachin - po-dolu ti sam go
priznavash. :-)

> Judeite ne schitat Isus za Bog, Alex.

Isus ne e Bog, Stef. Isus e Bozhii sin, izpraten ot Gospod na Zemyata.
Izpraten ot sustiya tozi Bog, na kogoto se klanyat i Evrei, i Hristiyani,
i Myusyulmani.

> Vsichki se klanjat na edin i syshti Bog, Alex. Negovite projavi, obache sa
> razlichni, kakto i podhodite kym nego.

Imenno. A zasto po-gore kazvash, che ne sum prav, kogato pisah, che Bog e edin
i sust?

> promeni
>

> Ako ti zhiveeshe po vremenata na Inkvizicijata, tazi cyrkva shteshe da e
> TVOJA, Alex.

Tova tvurdenie ne mozhe da bude dokazano. Strahuvam se, che steshe da me
spoleti uchastta na Galileo. Kakvato e i uchastta mi v s.c.b. :-)))) Donyakude
s.c.b.
mozhe da se oprilichi na mrachnoto katolichesko srednovekovie. Vse pak, cyalo
shtastie e, che sme na praga na 21-iya vek i che Purviyat amendment na
Konstituciyata
na SASHT me zakrilya. :-))))))

> Klada ili ubivane s kamyni (kakto e Judejskija zakon), idejata njama
> znachenie.
> Stava duma, che syotnasjaneto na Hristijanstvoto kym sveta zavisi ot
> vremeto.
> Ti ne mozhesh da vinish drevnite kitajci za vseki psihopat izpolzval njakoe
> ot mychenijata
> opisani po vreme na dinastijata Min.
> Bog, Aleks ne se promenija, promenjame se nie i nashite dejstvija v negovo
> ime.
> Ne e religijata vinovna, a vremeto.

Priemam tozi argument, koito susto taka mozhe da se izpolzuva i za
Evreistvoto. T.e., za vremeto i usloviyata, pri koeto e vuzniknalo,
Evreistvoto si e bilo edinstveno vuzmozhnata i pravilna religiya.

> vremeto
> >

> Da, no neshtata, koito se nalagat predi predi da im e doshlo vremeto , t.e.
> predi horata da sa podgotveni za promenite mogat da dovedat do mnozhestvo
> mnozhestvo bedstvija. Otkritijata za atomnata energija biha bili
> katastrofalni za chovechestvoto, ako bjaha stanali 20 godini po-rano.
> A AIDS pandemiata mekara da mislja dali seksualnata revoljucija syshto ne e
> tvyrde prezhdevremenna.

Stef,

Horata nikoga ne sa podgotveni za kakvito i da e promeni. Te sa konservativna
masa.
Vsyako nesto na tozi svyat IDVA IMENNO KOGATO mu e doshlo vremeto. Inache
nyamashe da doide. Mnogo e prosto. Otkritiyata za atomnata energiya sa tolkova
katastrofalni sega, kolkoto biha bili i ako byaha stanali 20 godini po-rano ili
20
godini po-kusno. Hint: Ako byaha stanali po-rano i Germaniya i Suvestkiya Suyuz
byaha zaredeni s atomni bombi, Vtorata Svetovna Voina mozhe bi steshe da se
predotvrati. Ako byaha stanali po-kusno, mozhe bi SASHT i Suvetskiya Suyuz
styaha
da se sbiyat konvencionalno i kartata na sveta steshe da izglezhda drugoyache.

A razprostranenieto na AIDS v Zapadniya svyat bi bilo nemislimo bez nalichieto
na
seksualnata revolyuciya. Dvete subitiya ne sa nezavisimi i ne mozhesh da
ochakvash
te da se sluchat nezavisimo edno ot drugo. Zaradi razprostranenieto na AIDS v
Zapadniya svyat v nego se otdelyat ogromni sredstva za fundamentalni
izsledvaniya
v oblastta na virusologiyata, biohimiyata, himiyata i drugi prirodni nauki,
blagodarenie
na koito v blizko budeste ste mogat da budat lekuvani mnogo drugi bolesti, kato
naprimer
Alzheimer's desease, rak, mnozhestvena skleroza i t.n.

Vsyako nesto na tozi svyat idva tochno kogato mu e vremeto - nito po-rano, nito
po-kusno.

Alex

Alexander Yordanov

Stef wrote:

> [...]

> sect // n.
> 1 a a body of people subscribing to religious doctrines different from those
> of others WITHIN the same religion; a group deviating from orthodox
> tradition, often regarded as heretical. b usu. derog. a body separated from
> an established Church; a nonconformist Church. c a party or faction in a
> religious body. d a religious denomination.

> 2 the followers of a particular philosopher or philosophy, or school of
> thought in politics etc.
> [Middle English from Old French secte or Latin secta, from the stem of sequi

Imenno. Znacheniyata 1b  ( "a nonconformist Church" ) , 1d ( "a religious
denomination" )
i 2 ( "the followers of a particular philosopher or philosophy, or school of
thought in politics etc." ) podkrepyat napisanoto ot mene.

> [...]

> po stechenie na mnozhestvo prichini, sa syshto i strani osnovani na
> Hristijanskata tradicija (ili nalozheni ottam), ti pozvoljavat da si
> vzaimodejstvash s obshtestvoto. T.e. imash pravo na vyzdejstvie yrhu tova
> obshtestvo, neshto koeto ti neprekysnato izpolzvash pod formata na kakvi li
> ne kritiki sreshtu tazi dyrzhava. Tova, do ogromna stepen se dylzhi imenno
> na onazi aktivna, tvorcheska strana na Hristijanstvoto, za kojato pisah.
> Razbirash li kolko perfidno zvuchi frazata ti "spazvam mestnite tradicii i

Stef,

Principite na demokraciyata mai ne sa Hristiyansko izobretenie, ami sa doshli
mnogo predi
tova. SASHT pozvolyavat vzaimodeistvie na individa s obstestvoto VUPREKI
Hristiyanskiya si
proizhod, a NE ZARADI nego. Glavnata religiya v SASHT sa PARITE - LAKOMIYATA e
dvizhestata
sila v tazi strana. Obstestvoto se vslushva v individa samo zastoto ochakva da
poluchi
suvet kak mozhe da izvleche po-golyama pechalba. :-)

Mestna tradiciya i obichai v SASHT e chovek da izkazva svobodno mnenieto si po
vsyakakvi
vuprosi, vklyuchitelno i da izkazva ostra kritika spryamo otdelni elementi,
subitiya ili cherti
v samata durzhava. Tova e mestna amerikanska tradiciya i az naistina ya
spazvam.:-)

Alex

It is loading more messages.