Google Групи вече не поддържа нови публикации или абонаменти в Usenet. Съдържанието за минали периоди остава видимо.

about internet traffic collection

0 показвания
Преминаване към първото непрочетено съобщение

Nick Angelow

непрочетено,
2.04.2009 г., 3:23:242.04.09 г.
до

помеже наскоро говорихме тук за събирането на данни за трафика в
internet, ето какво се гласи в българия:

http://www.segabg.com/online/new/articlenew.asp?
issueid=3517&sectionid=hotnews&id=0000101

а тук има кратка ретроспекция на развитието на ситуацията:

http://delian.blogspot.com/2009/04/blog-post_9421.html

а на мен ще ми е интересно да чуя мнения как е извън българия.

--
the lamer's team honourable member
----------------------------------

Chorbalan

непрочетено,
2.04.2009 г., 4:39:172.04.09 г.
до
On Thu, 02 Apr 2009 07:23:24 +0000, Nick Angelow wrote:

> а на мен ще ми е интересно да чуя мнения как е извън българия.

Булгаристан няма да стане нормална държава поне докато не измрат
всички, дето са расли в комунизма ( над 25 годишни в момента )

Nick Angelow

непрочетено,
2.04.2009 г., 4:52:062.04.09 г.
до

ами благодаря.

ама както каза костов, това е искане на европейския съюз, което е
приветствано и от твоето правителство. проблемът у нас е, че някой се
опитва да се престарае.

Dream Dragon

непрочетено,
2.04.2009 г., 5:28:302.04.09 г.
до

още подробности по темата:

http://bulgariaenasha.blogspot.com/2009/04/blog-post.html

Гери
--
Dragon clouds ~ leaves fall one by one, glisten sunlight

SN

непрочетено,
2.04.2009 г., 9:52:112.04.09 г.
до
On 2 Апр, 11:52, Nick Angelow <ddantg...@mail.ru> wrote:

> ами благодаря.
>
> ама както каза костов, това е искане на европейския съюз, което е
> приветствано и от твоето правителство. проблемът у нас е, че някой се
> опитва да се престарае.

Кое е искане на ЕС? МВР самоволно да следи трафика и кореспонденцията
в нарушение на Конституцията?
ЕС дава значителна свобода на отделните държави как да регулират
достъпа до тези данни:

Ето ти един важен текст от "искането на ЕС" - Директива 24 /2006:

"Настоящата директива не нарушава правомощията на държавите-членки да
приемат
законодателни мерки относно правото на достъп до и ползване на данни
от националните органи,
определени от тях. Въпросите за достъпа до данни, запазени в
съответствие с настоящата
директива, от националните органи за такива дейности, както са
посочени в член 3, параграф 2,
първо тире от Директива 95/46/ЕО (това е Директивата за защитата на
физическите лица при обработването на лични данни),
попадат извън обхвата на правото на Общността. Независимо от
това те могат да бъдат предмет на националното право или да са обект
на действия в съответствие с
дял VI от Договора за Европейския съюз. Такива закони или действия
трябва да зачитат напълно
основните права, произтичащи от общите конституционни традиции на
държавите-членки и
гарантирани от ЕCHR. Според член 8 от ЕCHR, така както е тълкуван от
Европейския съд за правата
на човека, намесата на обществените органи в правата на лична
неприкосновеност трябва да
отговаря на изискванията за необходимост и съразмерност и следователно
трябва да служи на
определени, ясни и легитимни цели и да се осъществява по начин
адекватен, съответстващ и не
прекален по отношение на целта на намесата, "

Перверзията в Народното събрание не е "престараване" - тя е е
злоупотреба с нормативите на ЕС,
при това противоконституционна злоупотреба.
Цялата история е поредния случай, когато ЕС е употребен за постигане
на поредната мръсна цел на правителството.

Dream Dragon

непрочетено,
2.04.2009 г., 10:03:252.04.09 г.
до

НС отхвърли спорните текстове в закона за електронните съобщения

Парламентът отхвърли разглеждането на промените в закона за електронните
съобщения днес, в който са заложени спорните текстове на достъпа на МВР
до трафични данни в интернет.

http://www.segabg.com/online/new/articlenew.asp?
issueid=3518&sectionid=hotnews&id=0000116

SN

непрочетено,
2.04.2009 г., 10:14:082.04.09 г.
до

"Повод винаги може да се намери, една работа да не стане", заяви още
Миков и допълни, че служителите в полицията ще продължат да работят,
независимо какъв е законът."

Nick Angelow

непрочетено,
2.04.2009 г., 11:21:082.04.09 г.
до
On Thu, 02 Apr 2009 06:52:11 -0700, SN wrote:

> Кое е искане на ЕС? МВР самоволно да следи трафика и кореспонденцията в

не, има директива на ЕС за събиране на такива данни. наредба 40 е
следствие от тази директива.

> нарушение на Конституцията? ЕС дава значителна свобода на отделните
> държави как да регулират достъпа до тези данни:

как е реализирана наредба 40 и дали действията на мвр са престараване или
злоупотреба не смятам да коментирам повече.

--
the lunatics are in my head
---------------------------

SN

непрочетено,
2.04.2009 г., 12:08:012.04.09 г.
до

Не мога да разбера кои точно документи имаш предвид: за съхранението
на данните от доставчиците ли? (която цитирах) или нещо друго,
третиращо за достъпа до тях?

Nick Angelow

непрочетено,
2.04.2009 г., 14:26:222.04.09 г.
до

ами наредба 40, барабар с отменения от ВАС член (май пети беше),
предлаганите промени в закона за електронните съобщения (ЗЕС), напъните
непременно мвр да получи правото без контрол да следи всички и за всичко.

погледни в блога на делян делчев -- той е направил точна ретроспекция на
случващото се или погледни връзката, която гергана дава.

--
Nick Angelow -- the lamer's team honourable member
а вот появился товарищ Мартынчев и всё опять обосралось

SN

непрочетено,
2.04.2009 г., 15:02:182.04.09 г.
до

Именно.
Знаех си, че нещо сме не сме се разбрали за ролята на ЕС в целия
скандал
- европейските директиви третират съхраняването на данните, за да може
при
необходимост да се направи ретроспективна справка. Те изрично
посочват,
че въпросите свързани с достъпа до тази информация се регулират на
национално ниво, в зависимост от местното законодателство, както и в
зависимост на Европейската харта за правата на човека,
постановленията
на съда за човешките права и директивите на ЕС за личните данни на
физическите лица
(по които е приета нормативната уредба за личните данни в България).
Въпросната наредба 40, освен че е противоконституционна (а и
противозаконна),
целеше да заобиколи обсъждането именно на онази част, която
директивите на ЕС
оставят на отделните държави да решат - достъпа до тези данни.
Съответно опитът да се приеме закон в същия дух е абсолютно същото и
евентуално
приетият закон е атакуем, не само в Българския съд, но и в Европейския
съд.
Вече отделно, самата Директива за съхранението, която цитирах, (няма
такава която да регулира достъпа)
е също атакуема в европейския съд, според мои познати юристи, но не
мога да намеря български материали
срещу нея. Май масираната атака е за достъпа, а не за съхранението

Nick Angelow

непрочетено,
2.04.2009 г., 15:16:162.04.09 г.
до

> Именно.

да, протестите най-вече са срещу начина на достъп. срещу съхранението
няма протести именно защото то е заложено в директивата на европейския
съюз.

а ти се поинтересувай и от електронните карти за градския транспорт.
много съм любопитен да разглобя и разгледам един валидатор -- какво точно
има в него.

N Kostoff

непрочетено,
3.04.2009 г., 3:14:153.04.09 г.
до
Nick Angelow wrote:

> ами благодаря.
>
> ама както каза костов, това е искане на европейския съюз, което е
> приветствано и от твоето правителство. проблемът у нас е, че някой се
> опитва да се престарае.

Снощи чух по телевизора Саркози да казва : "Банковата тайна е отживелица".

--
Н К

"Всичко е лъжа, дори и истината"

SN

непрочетено,
3.04.2009 г., 9:58:303.04.09 г.
до

не би трябвало да те учудва.
Принципът за банковата тайна беше сериозно подкопан още покрай
историите с Холокоста.

0 нови съобщения