kako se sarlatani promoviraju

Slobodan Danko Bosanac

to skep...@googlegroups.com
Nisam siguran da ste upoznati s Mariom Tumpicem iz Vidulina, u Istri.
Samo proglaseni najveci astronom Hrvatske, koji je dosao u medije kao
covjek koji je postao prvi Hrvat koji je poslao tijelo u stratosferu,
svemir, kako voli pricati. Radi se o obicnom djecjem balonu, koliko
znam nije bio niti meteorolski, s kamerom koja je trebala snimati
Hrvatsku iz svemira. Naravno sve je propalo jer taj covjek nije
sposoban za nista drugo osim svoje promocije. Da zakljucim, nas
predsjednik, vjerojatno na instrukcije svog savjetnika za znanost,
posjeti je Tumpica (usput njegovo astronomsko drustvo broji, mozda,
vise od jednog covjeka, njega)za posjete Istri. Naravno Tumpic ce to
iskoristiti do daske, prije svega radi financija i medija. U dodatku
je pismo predsjedniku povodom toga.

Srdacno svima
Danko

--
Prof. S. Danko Bosanac
R. Boskovic Institute

predsjedniku.pdf

Dejan Vinkovic

to skep...@googlegroups.com

nas predsjednik, vjerojatno na instrukcije svog savjetnika za znanost, posjeti je Tumpica

Aaaargh!!!
Pa dobro, što rade njegovi savjetnici za znanost i/ili obrazovanje?

Ali upsss... pa nema ih na popisu:
http://predsjednik.hr/Savjetnici01

Ima li on uopće te savjetnike?

Dejan
--
Physics Department
University of Split

Radoslav Dejanovic

to skep...@googlegroups.com
Nevezano uz tematiku, jedna zanimljivost:

Krešimir Mišak: Novac u čarapi a ne u banci

http://www.pametnakuna.hr/kod-kuce/kresimir-misak:-novac-u-carapi-a-ne-u-banci

Preporučujem tekst, jedan je od onih koji vrlo transparentno demonstriraju stvari, iako to subjektu priče vjerojatno nije bila namjera. :-)

Ivan Skelin

to skeptici
Nisam siguran da li je bolje da predsjednik uopće nema savjetnike za
znanost ili da njegovi savjetnici za znanost drže pozdravne riječi na
kongresima HUPED-a, kao što su činili Mesićevi.

Dario Hrupec

to skep...@googlegroups.com
To je strašno.

Danko, potpuno podržavam inicijativu. Tu treba reagirati.

Samo jedna sitnica.
Ako niste već poslali pismo, ispravite tipfeler:
dapaće -> DAPAČE

Pavel Gregoric

to skep...@googlegroups.com
I ja bih isto svoj potpis rado stavio uz Dankovo prosvjedno pismo.

To je dobar primjer situacije u kojoj bi bilo dobro imati nekakvu udrugu, makar neformalnu/neregistriranu, jer bi onda iza ovakve inicijative moglo u kratkom vremenu stati vise ljudi i time joj dati kolektivnu tezinu.

Pozdrav,
Pavel

Slobodan Danko Bosanac

to skep...@googlegroups.com
bad luck, poslano vecodavno, direktno predsjedniku bez da ide
savjetniku (imam neke prijatelje)

Mate Jagnjić

to skep...@googlegroups.com

Pozdrav!

Prvo, zvao sam Ured predsjednika i potvrdili su mi da nemaju savjetnika za znanost, ali da tu ulogu igra savjetnica za društvene djelatnosti mr. sc. Zrinka Vrabec Mojzeš. Tako da je ona, vjerojatno, odgovorna za ovaj posjet.

Drugo, mislim da je sama posjeta nije toliko kontroverzan čin, ali je kontroverzno sljedeće: "..impresioniran ostvarenim rezultatima rada u Astronomskoj udruzi Vidulini predsjednik Josipović obećao je potporu te najavio da se uskoro vidimo u Banskim dvorima u Zagrebu." (izvor: http://regionalexpress.hr/site/more/ivo-josipovi-na-sastanku-s-gregorom-srdochem-i-marinom-tumpiem/ )

Upravo zbog obećane potpore, još ću večeras, preko svoje kolegice, prenijeti poruku predsjedniku da je dio znanstvene javnosti nezadovoljan ovim činom.

Srdačno

Mate Jagnjić

to skep...@googlegroups.com

P.S. bit ću u prilici idući tjedan uručiti pismo, zatvorenog tipa (dakle ne da ide u javnost), g. Josipoviću. Pa ako netko ima kakve ideje i savjete, neka ih iznese ovdje, pa ćemo sastaviti nešto..

Živili!

Slobodan Danko Bosanac

to skep...@googlegroups.com
Dobre vijesti, dobio odgovor od predsjednika. Moram priznati ugodno
iznenaden buduci da je rijetkost tako nesto kod nasin politicara. Evo
odgovora, naravno molim za samo nas "klub"

*****

Poštovani gospodne Bosanac,

Nema razloga za konsternaciju. Razgovaram s mnogim ljudima, razgovarao bih i
s Vašim članovima da ste me pozvali. Zaista, o astronomiji ne znam ništa.
Međutim, vidio sam da su na nekim listama gospoda iz Vidulina istaknuti i u
međunarodnim okvirima u broju otkrivenih objekata. I sami su mi rekli da oni
nisu astronomi, da su amateri, ali da imaju tehniku promatranja i otkrivanja
objekata. Ako lažu, s mojim dolaskom (usputnim, na putu u Žminj) nisu ništa
dobili, kao što drugi nisu ništa izgubili. Rado ću svratiti i do Hrvatskog
astronomskog društva.

Srdačno i s poštovanjem,

Ivo Josipović

********

Na temelju toga mislim da ne treba daljnja inicijativa protesta,
umjesto toga volio bih da se u HAD-u dogovorimo i pozovemo
predsjednika na sastanak. Uz nas mozda i nekog od amatera. U tom
smislu odgovorit cu predsjedniku a za detalje treba se dogovoriti.
Prijedlozi???

Sto se tice prijedloga da nastupamo kao grupa u situacijama kada
procjenimo da se nesto desava sto nije dopustivo, potpuno je
podrzavam. Trebamo se samo dogovoriti modalitet akcije i formalni okvir.

Danko

Pavel Gregoric

to skep...@googlegroups.com
Korektan odgovor predsjednika Josipovića. Hvala na obavijesti, Danko.

Nego, što se tiče modaliteta djelovanja, predlažem sljedeći okvir:
(1) Kada netko od osoba s ove mailing-liste uoči nešto što mu se učini da zahtijeva javnu reakciju, sastavi priopćenje za javnost i pošalje ga na mailing listu s rokom od 2-5 dana (ovisno o hitnosti reakcije) unutar kojih prima (i) opće komentare, (ii) sugestije, ispravke i dopune, (iii) izraze neslaganja/zahtjev za izuzeće s popisa potpisnika.
(2) Šutnja se tumači kao pristanak na sadržaj priopćenja i spremnost da se ono podrži svojim potpisom.
(3) Nakon isteka predloženog roka, pokretač inicijative i sastavljač izvornog priopćenja uzima u obzir komentare, sugestije itd., dodaje potpise svih osim onih koji su zatražili da budu izuzeti s popisa potpisnika, i -
(4) Šalje priopćenje elektroničkim putem u HINU, HRT i vodeće tiskovine i informativne portale.

Dokle god se udruga formalno ne registrira, čini mi se da je bolje da izjave budu popraćene listom potpisnika. Doduše trebalo bi sastaviti popis svih članova ove mailing-liste, s imenima i prezimenima te eventualno adresama, tako da on bude svima lako dostupan. Ja mogu staviti na Google email adrese HINE i ostalih informativnih servisa.

Eto, to je moj prijedlog, pa molim da se o njemu očitujete.

Pozdrav svima,
Pavel

Dobre vijesti, dobio odgovor od predsjednika. Moram priznati ugodno
iznenaden buduci da je rijetkost tako nesto kod nasin politicara. Evo
odgovora, naravno molim za samo nas "klub"

*****

Po�tovani gospodne Bosanac,

Nema razloga za konsternaciju. Razgovaram s mnogim ljudima, razgovarao bih i

s Va�im clanovima da ste me pozvali. Zaista, o astronomiji ne znam ni�ta.
Medutim, vidio sam da su na nekim listama gospoda iz Vidulina istaknuti i u
medunarodnim okvirima u broju otkrivenih objekata. I sami su mi rekli da oni

nisu astronomi, da su amateri, ali da imaju tehniku promatranja i otkrivanja

objekata. Ako la�u, s mojim dolaskom (usputnim, na putu u �minj) nisu ni�ta
dobili, kao �to drugi nisu ni�ta izgubili. Rado cu svratiti i do Hrvatskog
astronomskog dru�tva.

Srdacno i s po�tovanjem,

Ivo Josipovic

Slobodan Danko Bosanac

to skep...@googlegroups.com
Mislim da je Pavel-ov prijedlog jako dobar, kao skup mozemo bolje
reagirati nego pojedinacno. Volio bih vidjeti ipak tko su clanovi nase
grupe, samo to treba uciniti na nacin da se lista ne prosiri. Osim
toga mogla bi se i siriti na prijedlog clana, uz primjedbe ostalih.
Tko je moderator?

Podrzavam prijedlog Pavela

Nikola Plejic

to skep...@googlegroups.com

> Eto, to je moj prijedlog, pa molim da se o njemu očitujete.

Meni se prijedlog čini jako dobrim i razumnim.

Možemo napraviti novi Google dokument gdje bismo ostavili naša imena,
prezimena, adrese i eventualne ostale potrebne podatke tako da na
jednom mjestu imamo dostupne informacije o potpisnicima kada budu
zatrebale (a kao što vidimo - to bi moglo biti nerijetko).

Pozdrav,

--
Nikola Plejić
- http://nikola.plejic.com/

Hrvoje Simic

to skep...@googlegroups.com

Nažalost, ovo nije samo za naš "klub", jer je komunikacija grupe javno dostupna i pretraživa na Internetu, kao što smo ranije pričali.

Nisam stigao ranije reagirati, ali moram priznati da me iznenadila kako ste ozbiljno doživjeli ovaj non-event. Predsjednik se slikao s nekim momcima koji su mu dali poklon, možda im je rekao par pohvalnih riječi iz kurtoazije, ali ako i jest nije rekao ništa službeno. Političari rade takve stvari, druže se sa običnim ljudima, čak i onima koji su malo budalasti. Predsjednik je svih građana, a ne samo pametnih i zaslužnih.

Događaj na koji ste reagirali je znanstvena, politička i medijska nula. Ali ovakve reakcije - po svom tonu i sadržaju - imaju negativan učinak, kad ih gledam iz društvene perspektive. Ljudi bi ih mogli doživjeti sitničavima i nasilnima, te da se želi ograničiti sloboda komunikacije. Nešto slično kao što se stvorilo oko peticije "protiv" Na rubu znanosti, samo što je tamo bila u pitanju važna tema.

Inače, Josipović mi se čini kao najbolji kandidat za saveznika među državnicima. Ipak je on sveučilišni profesor, intelektualac i član Foruma za etičnost i razvoj znanosti i visokog obrazovanja; kao takav (nažalost) dosta odskače od tipičnog člana Vlade ili Sabora. Tako da bi konstruktivan oblik komunikacije s njim sigurno bio pametan potez.

Hrvoje Simic

to skep...@googlegroups.com
> [...]
> (3) Nakon isteka predloženog roka, pokretač inicijative i sastavljač izvornog priopćenja uzima u obzir komentare, sugestije itd., dodaje potpise svih osim onih koji su zatražili da budu izuzeti s popisa potpisnika, i -

Ovo mi ne zvuči ozbiljno. Ne možete potpisati nečije ime samo zato što
ta osoba se nije javila na mail kroz par dana. Svatko tko odluči
podržati pisamo treba pročitati tekst pisma u *konačnoj* formi i
eksplicitno potvrditi svoj potpis. Ako se ne držimo barem toga, onda
smo gori od onih što potpisuju peticije protiv masonske inkvizicije
znanstvenika.

Radoslav Dejanovic

to skep...@googlegroups.com

2010/10/13 Hrvoje Simic <hrvoje...@gmail.com>

[...]

Ne bih to nužno shvaćao kao non-event. No, više mi se sviđa posljedica - sama činjenica da je Josipović promptno reagirao, da je reagirao na ispravan način, sa ispravnim argumentima - ostavlja vrlo dobar dojam (posebice kad ih usporedim sa silnim ignoriranjima koja sam doživio od institucija kad sam ih upozoravao kako ne rade svoj posao). Bilo bi lijepo da se ta benevolencija i ispravan odnos prema građanima spusti i među "nedodirljive".

Radoslav Dejanovic

to skep...@googlegroups.com

2010/10/13 Pavel Gregoric <pavel_g...@yahoo.com>

(2) Šutnja se tumači kao pristanak na sadržaj priopćenja i spremnost da se ono podrži svojim potpisom.

Sve je Ok, ali ovo pod točkom dva nije izvodivo na etičan, vjerojatno niti na zakonit način. Osoba treba eksplicitno dati potvrdu da želi biti potpisnikom. Mi smo više ili manje ljudi sa obavezama. Ja u zadnje vrijeme često putujem - ako se ne javim dva ili tri dana, znači li to da pristajem na nešto što još nisam stigao ni pročitati, a kamoli odlučiti što bih s tim?

Stoga, IMHO jedino ispravno rješenje je dati dovoljno vremena da zainteresirane strane daju svoj pristanak.

Pavel Gregoric

to skep...@googlegroups.com
> (2) �utnja se tumaci kao pristanak na sadr�aj priopcenja i spremnost da se ono podr�i svojim potpisom.
> (3) Nakon isteka predlo�enog roka, pokretac inicijative i sastavljac izvornog priopcenja uzima u obzir komentare, sugestije itd., dodaje potpise svih osim onih koji su zatra�ili da budu izuzeti s popisa potpisnika, i -

Ovo mi ne zvuci ozbiljno. Ne mo�ete potpisati necije ime samo zato �to
ta osoba se nije javila na mail kroz par dana. Svatko tko odluci
podr�ati pisamo treba procitati tekst pisma u *konacnoj* formi i
eksplicitno potvrditi svoj potpis. Ako se ne dr�imo barem toga, onda
smo gori od onih �to potpisuju peticije protiv masonske inkvizicije
znanstvenika.

Uvažavam prigovor - ako se ide samo s individualnim potpisima. Ukoliko se pak potpisuje u ime neke udruge, a operacionalizacija inicijative ovisi o eksplicitnom pristanku većine članova, iskustvo me uči da će udruga postati taoc šutljive (neaktivne) manjine. Dakle, točke (2) i (3) koje ste doveli u pitanje trebale bi omogućiti izbjegavanje takve situacije i potaknuti veći broj članova na aktivno sudjelovanje. No, kao što rekoh, ako i dokle god se ide samo s individualnim potpisima, može se zanemariti točku (2) i točku (3) formulirati ovako: "Nakon isteka predloženog roka, pokretač inicijative i sastavljač izvornog priopćenja uzima u obzir komentare, sugestije itd., dodaje potpise svih koji su eksplicite za to dali svoj pristanak i -"

Pavel Gregoric

to skep...@googlegroups.com

To je ok - kada nije bitan tajming priopćenja. Pretpostavljam da bi za neka priopćenja mogao biti bitan. Osim toga, različiti ljudim imaju različito poimanje "dovoljnog vremena" za izražavanje svog pristanka, tako da je teško oko toga postići koncenzus. Ja bih prepustio pokretaču inicijative da odredi u kojem roku očekuje reakcije, riskirajući da će zbog kraćega roka izostati neke reakcije, ali ne riskirajući pritom pravovremenost priopćenja.

Dario Hrupec

to skep...@googlegroups.com
Podržavam.

Dario

Tomislav Portada

to skeptici
On 13 list, 09:49, "Pavel Gregoric" wrote:

> (2) Šutnja se tumači kao pristanak na sadržaj priopćenja i spremnost da
> se ono podrži svojim potpisom.

To ni u kom slučaju ne dolazi u obzir, barem što se mene tiče, a iz
razloga koje je dobro objasnio Radoslav. Pristanak mora biti svjestan
i aktivan čin i ne može se "podrazumijevati".