How do you celebrate your National Day month?

myusri

to Forum SK Bukit Kuchai
Hi all,

Malaysia's National Day (Hari Kemerdekaan) is near. How do you display
your pride and joy for being a Malaysian in the run-up to the
auspicious day? We would like to hear from you.

dr.raudah

to Forum SK Bukit Kuchai
Assalamualaikum
Hari Kemerdekaan adalah bulan yang mengimbas peristiwa besar negara
dalam mencapai hari kebebasan setelah 140 tahun dibelenggu penjajah.
Tetapi makna merdeka kini adalah bagaimana kita mengisi kemerdekaan
yang tercapai. Oleh itu, merdekakan diri anda dari aspek pemikiran
agar menjadi manusia yang mahukan kejayaan dan lebih hidup bermaruah
sebagai bangsa Malaysia yang beragama.
SKBK telah mengadakan majlis kemerdekaan pada 29 Ogos 2008 dengan
tujuh laungan kemerdekaan daripada Gur Besarnya, En Kamaruddin dengan
diiringi Timbalan Pengerusi PIBG, En Azahar. Acara yang gemilang itu
sempat dirakamkan sebagai kenangan.

myusri

to Forum SK Bukit Kuchai
Alaikumsalam,

Ada diletak di mana-mana gambar-gambar yang diambil pada hari
tersebut?

dr.raudah

to Forum SK Bukit Kuchai
En Yusri, saya tak reti nak simpan gambar kat mana-mana tu... kat
folder komputer saya adalah. Ajar saya... he he he, sorry.

myusri

to Forum SK Bukit Kuchai
Since you ada account gmail, saya cadangkan guna Picasaweb di:

http://picasaweb.google.com/

Untuk memudah untuk upload gambar, download Picasa application di:

http://picasa.google.com/

Dalam Picasa application, selepas selesai dia cari semua gambar,
starkan mana-mana gambar untuk di upload.

Lepas tu uploadkan ke Picasaweb (menu dia saya tak ingat). Createlah
nama album yang sesuai. Nanti bagi gmail username dan password bila
dia minta.