Re: Nettiradiot?

ilkka

> Suomessa aloitti tänään muutama suomalainen nettiradio toimintansa,
> kun joku sopimus syntyi. Siis SUOMALAINEN ja suomenkielinen
> nettiradio.

Olisko ...

http://makela.info/nettiradio/index.php?option=com_content&task=blogcategory&id=26&Itemid=61

....noista joku.

Pasi Sjoholm

> Mitenkäs ja millä ohjelmilla noita voi kuunnella nokia N95
> puhelimella?

http://opensource.nokia.com/projects/s60internetradio/index.html

Ilmainen ja toimiva. Tosin asennuspaketit on sen verran vanhoja,
että pitää kääntää vuosilukua kellossa taaksepäin jos haluaa
asentaa, koska paketin allekirjoitus on "vanhentunut".

--
Pasi

Pasi Sjoholm

On 2007-06-27, Raimo Saarela <rsaa...@iki.fi> wrote:

> No ei.
> Kas kun N95 laitetta ei ole keksitty vuotta sitten. Eli ei tuollaiset
> asennu tähän uusimpaan Symbian versioon. Vain sille tehdyt, max. alla
> 6kk. vanhat softat asentuu.

No kyllä? No aika kummallisesti softa on toiminut jokaisessa N95:ssa
johon sen olen asentanut, kuten myös E90-mallissa.

Enkä kyllä myöskään tiedä koska N95 on keksitty, mutta sinulla on tarkempaa
tietoa?

Tässä vielä linkit paketteihin jotka toimivat:

http://opensource.nokia.com/projects/s60internetradio/
InternetRadioSis/ShoutcastEngine_30.SISx

http://opensource.nokia.com/projects/s60internetradio/
InternetRadioSis/S60InternetRadio_30.SISx

--
Pasi

tuukka Ojala

"Raimo Saarela" <rsaa...@iki.fi> kirjoitti
viestissä:esl383lpqv3e15ttr...@4ax.com...

> No ei.
> Kas kun N95 laitetta ei ole keksitty vuotta sitten. Eli ei tuollaiset
> asennu tähän uusimpaan Symbian versioon. Vain sille tehdyt, max. alla
> 6kk. vanhat softat asentuu.

Miksi ei toimisi? N95:n käyttämä alusta on Symbian 9.1 S60 3rd edition fp1,
ja esim. n73:n käyttämä alusta on Symbian 9.1 s60 3rd edition. Kummassakin
kapulassa sama käyttöjärjestelmä, paitsi N95:ssä vain Feature pack 1. Miksi
n95:lle siis jouduttaisiin tekemään omat softat?

Tuukka

Pasi Sjoholm

On 2007-06-27, Raimo Saarela <rsaa...@iki.fi> wrote:
> Eipä toimi ei. "Varmenne ei ole enää voimassa" ilmoitus tulee vain
> kummastakin, eli jotain vanhoja softia ovat, joita et takuiulla kyllä
> suoraan sellaisenaan saa asennettua N95 puhelimeen!

Ei ne asennu mihinkään muuhunkaan S60v3-puhelimeen koska kaikki
niistä tarkistavat sertifikaation/varmenteen voimassaoloajan.

> MUTTA, löytyykö noihin sitten joku kikka, millä ne saa asennettua?
> Kalenteria ei pysyvästi sitten siirrellä minnekään, koska se on
> käytössä. Asennuksen ajaksi voisi harkita, mutta hiukan sekin
> epäillyttää, on meinaan siitäkin senverran karvaita kokemuksia, että
> en oikein mielellään siirtele.
> Kerro ihmeessä, jos nuo jotenkin saa asennettua?

Juurikin noin, eli asennuksen ajaksi kelloa taaksepäin. Tuota joutuu
toistamaan valitettavan usein useiden ohjelmistojen asennuspakettien
kanssa joissa on varmenne päässyt vanhentumaan.

Suoraan S60Internetradio wikistä:

http://wiki.opensource.nokia.com/projects/Internet_Radio_FAQ
--cut--
Q: The application does not install, it gives error "Expired certificate" ?

A: Certificate is too old. Set your phone's time back by a year or so and
try installing again.
--cut--

- L -

> Ei ne asennu mihinkään muuhunkaan S60v3-puhelimeen koska kaikki
> niistä tarkistavat sertifikaation/varmenteen voimassaoloajan.

Hmm, mikähän voisi olla hyvä, _maksullinen_ nettiradio-ohjelma esim.
E90:een?

- L

Tero Lehto

Raimo Saarela wrote:
> Eipä toimi ei. "Varmenne ei ole enää voimassa" ilmoitus tulee vain
> kummastakin, eli jotain vanhoja softia ovat, joita et takuiulla kyllä
> suoraan sellaisenaan saa asennettua N95 puhelimeen!

Minulla asentaminen onnistui N95:een (v. 11.0.026 17-04-07), kun muutin
asennuksen ajaksi kännykän päivämäärän samaan päivään vuosi takaperin.

Täällähän kerrottiin jo aiemmin, että noiden softien varmenne on
vanhentunut. Virheilmoitus ei tietääkseni liity mitenkään erityisesti
N95:een.

Sitä en keksinyt, miten saisin avattua Shoutcast-striimit ohjelmaan
tekemättä manuaalisesti jotain soittolistaa.

Ja nuo kotimaiset nettiradiot näyttävät nykyisin useimmiten käyttävän jotain
IE-pluginia vain.

--
Tero Lehto - http://lehto.net/tero/
Mobiili- ja PDA-blogi - http://lehto.net/blogi/

Petri Lopia

On 2007-06-27, Tero Lehto <tero....@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> Täällähän kerrottiin jo aiemmin, että noiden softien varmenne on
> vanhentunut. Virheilmoitus ei tietääkseni liity mitenkään erityisesti

Muistelen itse asentaneeni tuon softan N95:ni mutta poistaneeni, kun en
sillä saanut kunnon yhteyttä mihinkään.

--
Petri Lopia :: petri.RE...@iki.fi.invalid
Galapagos Island, Lightnings, Nature, StormChasing, Moon etc. photos:

Antti Ala-Heikkilä

"Pasi Sjoholm" <ptsj...@cc.jyu.fi> wrote in message

> Juurikin noin, eli asennuksen ajaksi kelloa taaksepäin. Tuota joutuu

Asennuspaketin voi myös allekirjoittaa itse tuoreemmalla
sertifikaatilla, niin ei tarvitse säätää päiväystä (joka sekoittaa
asennuslokin).

--
"Eilinen oli huominen toissapäivänä" - Päällikkö Aladobix
Antti Ala-Heikkilä (ät nic piste fi)

J.P

"Antti Ala-Heikkilä" <dev...@nic.fi> kirjoitti
viestissä:lqJgi.183810$nM2.1...@reader1.news.saunalahti.fi...

> "Pasi Sjoholm" <ptsj...@cc.jyu.fi> wrote in message
>
> Asennuspaketin voi myös allekirjoittaa itse tuoreemmalla
> sertifikaatilla, niin ei tarvitse säätää päiväystä (joka sekoittaa
> asennuslokin).

Eikö noita sertifikaattien tarkistuksia saa käännettyä jostain päin
puhelinta pois päältä? - ihan kuin olisin jostain tämmösestäkin kuullut
jonkun asennus ongelman yhteydessä

Antti Ala-Heikkilä

"J.P" <jp...@saunalahti.fi> wrote in message

> Eikö noita sertifikaattien tarkistuksia saa käännettyä jostain päin
> puhelinta pois päältä? - ihan kuin olisin jostain tämmösestäkin
> kuullut jonkun asennus ongelman yhteydessä

Joo ja ei. Kyseinen asetus vaikuttaa vain siihen sallitaanko
self-signed- ja developer-sertifikaateilla allekirjoitettujen ohjelmien
asennus. Sertifikaatin päiväys tarkistetaan aina asetuksesta
riippumatta.

PH

"Raimo Saarela" <rsaa...@iki.fi> wrote in message

> Mutta kuten edellisessä messussa kerroin, ei olleet nuokaan
> asennuskelpoisia, koska eivät olleet N95:lle tehtyjä!

http://opensource.nokia.com/projects/s60internetradio/InternetRadioSis/ShoutcastEngine_30.SISx
http://opensource.nokia.com/projects/s60internetradio/InternetRadioSis/S60InternetRadio_30.SISx

No hyvinhän tuo joka tapauksessa toimii N95:ssa. Ole sitten asentamatta jos
ei kelpaa...

Toukokuussa muuten asentui N95:een ilman päivämääräkikkailua.

-ph

Message has been deleted

Petri Lopia

On 2007-06-29, Raimo Saarela <rsaa...@iki.fi> wrote:

> WMA koodausta ymmärtäviä soittimia ei ole olemassa N95 koneelle.
> Yleensäkin WMA soittimia on vain se WMA Plus, joka ei siis N95;ssä
> toimi, koska se on joku taaas liian vanha juttu, eikä siinä auta
> päivämääräkikkailut.

Onko täällä:
http://www.allaboutsymbian.com/reviews/item/Nokia_N95-part_1_Music_Focus.php

Oleva tieto:
"In terms of formats, Music Player supports MP3, (un-DRMed) AAC, AAC+ and WMA,
which should cover most people's collections."

väärä?

Message has been deleted

Vellu Pirinen

- L - kirjoitti:
Lonely Cat Games LCG-Jukebox

Timo MK Pietilä

"Petri Lopia" <petri.lopia@EISPAMMIA_kolumbus.fi.invalid> kirjoitti
viestissä:slrnf89aln.no...@localhost.localdomain...

> [...]
> WMA,
> which should cover most people's collections."

Onkohan tuossa softassa bookmark-toiminto?
Tai onko jotain mp3-softaa, jossa voi tehdä bookmarkkeja?
Vakiona olevassa ei voi, tai ainakaan en ole löytänyt mitään tapaa.