Re: Soneran verkkoa käyttävät operaattorit?

0 katselukertaa

Esa

Ohjaan vielä tän kännykkäryhmään, niin sadaan enempi vastauksia. Siellä
myös jatkokeskustelut

Esa kirjoitti:

> Saunalahti on Elisan tytäryhtiö. Tai siis hetken aikaa oli. Nykyään
> pelkkä markkinointinimi.

Aikaisemmin mainittu hintahäirikkö vuokrasi toki Soneralta kaistaa.

> DNA on Finnet-yhtiöiden markkinointinimi.
>
> Eli siis jos on puhe kännyköistä, niin Ei. Ja Ei.

> Kolumbus on Elisan halppismarkkinointinimi.

Mylläri P

Esa kirjoitti:

Mikä/mitkä operaattorit sitten käyttää Soneran verkkoa, paitsi sonera?

PeteM

Esa

Mylläri P kirjoitti:

> Mikä/mitkä operaattorit sitten käyttää Soneran verkkoa, paitsi sonera?

ZeroForyty, Globetel... Jos ovat olemassa. Edellinen on Soneran oma,
Globtel vuokralainen.

Ja Tele Finland, mutta nehän ei enää halua uusia asiakkaita. :)

J.P

"Esa" <lin...@surffix.net> kirjoitti
viestissä:44bd3bc0$0$22361$4b86...@news.surffi.net...

Finnet.

Esa

J.P kirjoitti:

Finnet = DNA

J.P

"Esa" <lin...@surffix.net> kirjoitti
viestissä:44bdf84c$0$22344$4b86...@news.surffi.net...

Joo tiedän sehän tässä hassua onkin tai oikeastaan oli, mutta tässä
keväällä kun työ kännykkään jouduttiin vaihtamaan Dna pois huonon
kuuluvuuden takia Pohjois-karjalassa siellä tapahtuneen keikan takia niin
tilalle tuli Finnet joka tosiaan käyttää tai käytti Soneran verkkoa. Nyt
tilanne on ymmärtääkseni se että Finnetin liittymät ovat siirtyneet
...olikohan se Aina -jotain... :lle.

Ari Wuolle

"J.P" <jp...@kanetti.net> writes:

> keikan takia niin tilalle tuli Finnet joka tosiaan käyttää tai
> käytti Soneran verkkoa.

Nyt on mennyt Finnet ja FinnetCom sekaisin. FinnetComin liittymät
käyttävät todellakin Soneran verkkoa.

Finnet ei taas ole enää vuosikausiin kaupannut "omalla brändillään"
minkäänlaisia matkapuhelinliittymiä, vaan se markkinointi tapahtuu
dna-nimellä. Finnet-brändillä myytiin aikoinaan niinsanottuja
Citypuhelinliittymiä.

Sekavahan tuo FinnetCom-juttu on, mutta ehkä sen hahmottaa helpommin
kun muistaa että firma oli alunperin itsenäinen nimellä RSL COM, ennen
kuin se parin osto/myyntikierroksen jälkeen ajautui Finnetille.

Ari Wuolle

"V. Vepsäläinen"

Ari Wuolle kirjoitti:

> Sekavahan tuo FinnetCom-juttu on, mutta ehkä sen hahmottaa helpommin
> kun muistaa että firma oli alunperin itsenäinen nimellä RSL COM, ennen
> kuin se parin osto/myyntikierroksen jälkeen ajautui Finnetille.

Nykyään Finnet Com Oy = AinaCom Oy joka kuuluu Aina Group-konserniin.
AinaCom Oy osti Finnet Com Oy:n osakekannan.

http://www.ainagroup.fi/service/gpublisher/images/image_604.pdf

Välillä omistajana oli tosiaan Finnet (ja nimi muuttui RSL Com Finland
-> Finnet Com Oy).

www.finnetcom.fi / www.ainacom.fi kertovat lisää

Verkkona AinaComilla ja Aina Groupin muillakin liittymillä on tällä
hetkellä Sonera, mutta tiedotteet vievät Ainaa kohti dnata ja
MNVO-ratkaisua. Aikataulu taitaa olla avoin, jos ylipäätään toteutuu.

http://www.ainagroup.fi/service/gpublisher/images/image_701.pdf
http://www.innopark.fi/portal/ajankohtaiset_tiedotteet/?id=193
http://www.dnafinland.fi/ccm/tiedotteet2.jsp?pid=249

Viimeisestä linkistä lainattua:

"
2.3.2006

DNA Verkot on tehnyt virtuaaliverkko-operaattorisopimuksen Aina Groupin
kanssa. Sopimuksen myötä Aina aloittaa
virtuaaliverkko-operaattoritoiminnan DNA:n matkaviestinverkossa.

DNA Verkot tuottaa jatkossa palvelut Ainan
virtuaaliverkko-operaattoritoiminnalle, kuten matkapuhelinyhteyksiin
sekä yhdysliikenteeseen muihin verkkoihin. Aina hyödyntää lisäksi DNA
Verkkojen kansainvälisiä roaming-sopimuksia."

Minun tietojeni mukaan Aina Groupin MNVO ei ole vielä kaupallisessa
käytössä (tai jos on niin pienelle räätälöidylle ryhmälle).
Hämeenlinnalainen Teknologiakeskus Innopark Oy on mainittu
yhteistyökumppanina hankkeessa, joten ehkä siellä...? Jos jollain on
lisätietoa niin saa kertoa. :)

0 uutta viestiä