POISTOEHDOTUS: sfnet.urheilu.paintball

Big Al (Iso Allo in Finnish)

SYY: Ryhmä on käytännössä kuollut, koska siellä
on vain kaksi viestiä, jotka nekin ovat jotain roska-
postiviestejä. Saako poistoehdotus kannatusta?

--
Iso Allo: "Niilo poistettu. (Tarkoitin follarointeja)"
Joku1: "Päiviltä?"

Hannu-Matti Järvinen

Big Al (Iso Allo in Finnish) wrote:
> SYY: Ryhmä on käytännössä kuollut, koska siellä
> on vain kaksi viestiä, jotka nekin ovat jotain roska-
> postiviestejä. Saako poistoehdotus kannatusta?

Poistoehdotus on tapana lähettää myös siihen ryhmään,
jota se koskee. Jatkokeskustelu sitten vain
ryhmiin+listoihin.

Tämä viesti näkyy nyt paintball-ryhmässä, joten
asia on tällä hoidettu. Jatkot sitten edelleen
ryhmäryhmässä.

hmj

Joni Välimaa

"Big Al (Iso Allo in Finnish)" <allosauru...@isoallo.net> wrote in
message news:Fc11g.59$CF4...@read3.inet.fi...

> SYY: Ryhmä on käytännössä kuollut, koska siellä
> on vain kaksi viestiä, jotka nekin ovat jotain roska-
> postiviestejä. Saako poistoehdotus kannatusta?

Kannatan varauksetta. Turhat ryhmät on poistettava,
jotta sfnet pysyy kompaktina pakettina.

Kim Fallström

Kannatan poistamista. Mitä vähemmän tyhjiä ryhmiä
sitä todennäköisemmin ihmiset eksyvät niihin,
joissa keskustelua käydään.

Kim

Tommi Raulahti

Äänestän myös poistamisen puolesta. Ryhmä joka on 'kuollut' on aivan
turha vaikka se ei suoranaisesti tilaa yms viekkään.

Eli pois mokoma.

--
- Tommi -

Paavo Rissanen

On Tue, 18 Apr 2006 08:13:25 GMT, Big Al (Iso Allo in Finnish) wrote:

[ sfnet.urheilu.paintball ]
> Saako poistoehdotus kannatusta?

Saa. Joutaa pois.

--
Paavo Rissanen
http://paavo.lassipallo.com/

Big Al (Iso Allo in Finnish)

No enhän minä tuota käytäntöä muista, kun harvoin
poistoehdotuksia alkaa ehdotteleen.

Tuukka Pitkänen

Paavo Rissanen <paavo...@lassipallo.com> wrote:

>On Tue, 18 Apr 2006 08:13:25 GMT, Big Al (Iso Allo in Finnish) wrote:
>
>[ sfnet.urheilu.paintball ]
>
>Saa. Joutaa pois.

Vastustan jyrkästi

Inviato da X-Privat.Org - Registrazione gratuita http://www.x-privat.org/join.php

Henri Varis

Minäkin vastustan ehdotusta jyrkästi ja olen samaa mieltä kuin
hanimussukka-seliini.

Tuukka Pitkänen wrote:

--
Ignore the troll Selin

Ismo Korhonen

Yhdyn edelliseen kirjoittajaan!

Jouni Nordlund

allosauru...@isoallo.net kirjoitti viestissä <5Gr1g.177$T36.120
@read3.inet.fi>:

> No enhän minä tuota käytäntöä muista, kun harvoin
> poistoehdotuksia alkaa ehdotteleen.

Po. ryhmän aktiivisuus nousi juuri 50%. En kannata :-)

--
Jouni Nordlund
Nimellistä trollausta v:sta 1999.

Jouni Nordlund

is...@lentava.net kirjoitti viestissä <oa2ih...@doting.se>:
> Yhdyn edelliseen kirjoittajaan!

Asia ei kuulu kumpaankaan valitsemistasi ryhmistä.
Paremman puutteessa jatketaan ryhmäryhmässä, voit vaikka tehdä
ehdotuksen.

Big Al (Iso Allo in Finnish)

Jouni Nordlund wrote:

> Asia ei kuulu kumpaankaan valitsemistasi ryhmistä.
> Paremman puutteessa jatketaan ryhmäryhmässä, voit vaikka tehdä
> ehdotuksen.

Koska äänet lasketaan yksi per henkilö, ei "Ismo Korhosen" ääntä
voida laskea, koska hän antoi äänensä jo aiemmin toisella nimellä,
se Tuukka "jokuihminen". Mutta kun tarkistin ryhmän sfnet.urheilu.paintball
tilan, niin ainut viesti siellä oli koordinaattorin laittama viesti. Koska
kukaan ei tunnu ryhmää käyttävän lainkaan, on ryhmä syytä kuopata
pois, ettei maallikot eksyisi sinne. Luulen, että sfnet.urheilu-ryhmissä
on jo ryhmä, jossa voi puhua paintballista.

Edelleen olen sitä mieltä, että ryhmä tulisi poistaa pysyvästi.
(kopio paintballiin)

Iso Allo

John Smith

Big Al (Iso Allo in Finnish) naputteli:

> [...]
> on jo ryhmä, jossa voi puhua paintballista.
>
> Edelleen olen sitä mieltä, että ryhmä tulisi poistaa pysyvästi.

Maallikot?!!!!!

--
En ole täydellinen idiootti, joitain osia puuttuu.

Juha-Matti Tapio

In sfnet.ryhmat+listat "Big Al \(Iso Allo in Finnish\)"
<allosauru...@isoallo.net> wrote:
> Koska äänet lasketaan yksi per henkilö, ei "Ismo Korhosen" ääntä
> voida laskea, koska hän antoi äänensä jo aiemmin toisella nimellä,
> se Tuukka "jokuihminen".

Väärin. Sfnetissä ei lähtökohtaisesti lasketa nimimerkkien antamia ääniä,
joten tässäkään säikeessä monet esitetyt kannatukset ja vastustukset eivät
ole päteviä (ellei koordinaattori käytä harkintaansa toisin). Sitäpaitsi
kannatukset ja vastustukset eivät sido koordinaattoria.

Lainaus http://www.cs.tut.fi/sfnet/ehdotuksia.shtml:

"Mikäli keskustelija on selvästi nimimerkki, hänen mielipiteensä jätetään
huomioimatta."

En kannata enkä vastusta postoehdotusta koska minulla ei ole kunnollista
käsitystä urheiluryhmistä. Kunhan korjaan väärää äänestyskäsitystä.

--
Juha-Matti Tapio - fil.yo. - +358-50-5419230

Big Al (Iso Allo in Finnish)

Juha-Matti Tapio wrote:

> [...]
> vastustukset eivät ole päteviä (ellei koordinaattori käytä
> harkintaansa toisin). Sitäpaitsi kannatukset ja vastustukset eivät

Taidan kuules olla ainut nimimerkillä esiintyjä tässä viestiketjussa.
Haluaisin kuulla koordinaattorin mielipiteen tästä nimimerkki-
asiasta!

> Lainaus http://www.cs.tut.fi/sfnet/ehdotuksia.shtml:
>
> "Mikäli keskustelija on selvästi nimimerkki, hänen mielipiteensä
> jätetään huomioimatta."

Ai että minä en saa antaa mielipiteitä, koska Sfnetin etikettiin kuuluu
esiintyä omalla nimellään? Ainut, minkä siitä saa, on roskapostien
kymmenkertaistuminen omaan sähköpostilotjuunsa.

> En kannata enkä vastusta postoehdotusta koska minulla ei ole
> kunnollista käsitystä urheiluryhmistä. Kunhan korjaan väärää
> äänestyskäsitystä.

Minä ehdotin ryhmän poistoa järkevin syin, niitä ei voida hyväksyä
vain siksi; että en esiinny Pauli Kestinä? Törkeää, sanon minä!
Finetissä on helpompi perustaa ryhmä, jos sille on tarvetta, joten
siksi olen enemmän suosinut Finetiä. Toki luen Sfnetin ryhmiäkin,
mutta niissä haukutaan ja ollaan törkeitä, lo. joitain poikkeuksia,
kuten partio-ryhmä ja sukellus-ryhmä.

Onko siis Sfnetillä jotain meitä nimimerkki-ihmisiä vastaan?
Ei ihme, jos Sfnetiä haukutaan Finetin puolella aina välistä.

Iso Allo
(Jatkot finet.fan.allo:n)

Arttu

"Big Al (Iso Allo in Finnish)"
<allosauru...@isoallo.net> wrote:

>Onko siis Sfnetillä jotain meitä nimimerkki-ihmisiä vastaan?
>Ei ihme, jos Sfnetiä haukutaan Finetin puolella aina välistä.

Nytkö vasta tajusit tämän sfnetissä vallitsevan
järjestelmällisen rasismin nimimerkin käyttäjiä kohtaan?

Pasi Viheraho

"Arttu" <arttu.ha...@chinked.com> kirjoitti
viestissä:444b7d97$0$16468$892e...@authen.yellow.readfreenews.net...

Noinhan se vittu perkele menee!

Big Al (Iso Allo in Finnish)

Onneksi Finetissä sallitaan nimimerkit. Phuh...

Pertti Heikkinen

Big Al (Iso Allo in Finnish) wrote:

> Onneksi Finetissä sallitaan nimimerkit. Phuh...

No menkää nyt sitten sinne luuseroimaan, ääliöt!

--
"Ammutaanhan navetassakin!"
- P.Pärla

Juha-Matti Tapio

In sfnet.ryhmat+listat "Big Al \(Iso Allo in Finnish\)" <allosauru...@isoallo.net> wrote:
> Taidan kuules olla ainut nimimerkillä esiintyjä tässä viestiketjussa.
> Haluaisin kuulla koordinaattorin mielipiteen tästä nimimerkki-
> asiasta!

No kyllä minä Selininkin nimimerkiksi laskisin. En voi puhua
koordinaattorien puolesta, mutta enpä usko että hekään laskisivat
selkeiden monipersoonien ääniä.

Älä vedä hernettä nenään. Nimittäin tuolla sivulla ei sanota, että
nimimerkin esittämiä ehdotuksia ei käsiteltäisi. Poistoehdotus näyttää
olevan virallisesti kirjattu avoimeksi ehdotukseksi, joten ei ole mitään
syytä epäillä etteivät koordinaattorit käsittelisi sitä reilusti. Äänten
laskenta on eri asia kuin ehdotuksen käsittelyyn ottaminen.

Lisäksi ehdotusta on kannatettu, joten ei pitäisi olla siitäkään kiinni.

"Big Al \(Iso Allo in Finnish\)" <allosauru...@isoallo.net> writes:

> Ai että minä en saa antaa mielipiteitä, koska Sfnetin etikettiin kuuluu
> esiintyä omalla nimellään? Ainut, minkä siitä saa, on roskapostien
> kymmenkertaistuminen omaan sähköpostilotjuunsa.

Miten se, että laittaa nyyssiartikkeliin oikean nimensä muka vaikuttaa
spammin määrään. Oikea nimi ei mitenkään indikoi toimivaa
sähköpostiosoitetta tai päinvastoin.

1. Valitse sopiva paikka, ei ihmisten tai rakennusten lahella, jossa
paukku voi aiheuttaa hairiota. - Iso-Kiinalaisen kayttoohje

Tapio Nurmi

Ari Saastamoinen <oh3mq...@hyper.fi> wrote:

>Miten se, että laittaa nyyssiartikkeliin oikean nimensä muka vaikuttaa
>spammin määrään. Oikea nimi ei mitenkään indikoi toimivaa
>sähköpostiosoitetta tai päinvastoin.

Nimimerkillä esiintymistä kannattaa myös vakavasti harkita,
sillä tiedetään myös tapauksia joissa nyyssikirjoittelu (tai
laajamittainen nettiharrastus) on ollut mahdollisesti osa-
tai pääsyynä työpaikan menetykseen tai muihin hankaluuksiin.

http://groups.google.com/groups?selm=e0dc61cf.0302200453.4cbf9750%40posting.google.com

http://www.tuug.fi/~janttila/yucca/omatsivut/

http://groups.google.com/groups?selm=bthi56%24p6t%241%40phys-news1.kolumbus.fi&rnum=2'

http://groups.google.com/groups?selm=Rvl6a.7437%24B33.5398926%40reader1.news.jippii.net

http://groups.google.com/groups?&selm=Xns94808F4B4748Aheny24hotmailcom%40192.89.123.233

Lisäksi joku perusti eräälle henkilölle
oman nimikkoryhmän vastoin tämän tahtoa
ja päädyttiin seuraavassa viestissä
kuvattuun tilanteeseen.

http://groups.google.com/group/sfnet.ryhmat+listat/msg/c05cf351bbaeafb9?dmode=source&hl=fi

Tuokin kalabaliikki olisi vältetty mikäli em. henkilö olisi
esiintynyt nimimerkillä.

Hannu-Matti Järvinen

Big Al (Iso Allo in Finnish) wrote:

> Taidan kuules olla ainut nimimerkillä esiintyjä tässä viestiketjussa.
> Haluaisin kuulla koordinaattorin mielipiteen tästä nimimerkki-
> asiasta!

Ennen kuin vedät sen herneen kovin syvälle nenääsi, huomaa, että
ehdotuksesi on kirjattu ehdotusten joukkoon, ja olen jopa vastannut
ehdotukseesi huomautuksella, että tavallisesti ehdotusta koskevaan
ryhmään lähetetään myös viesti kertomaan, että ryhmäryhmässä
asia on esillä.

Nimimerkki voi olla aivan tavallisen nimen näköinen, joten kyse
ei ole nimen ulkoasusta, vaan periaattesta, että päättämiseen voi
osallistua vain omalla nimellään. Ei valtaa ilman vastuuta.

Sääntö antaa erityisesti mahdollisuuden monipersoonan (kuten
mainitsemasi viestit) mielipiteiden laittamisen Ö-mappiin.

> Ai että minä en saa antaa mielipiteitä, koska Sfnetin etikettiin kuuluu
> esiintyä omalla nimellään? Ainut, minkä siitä saa, on roskapostien
> kymmenkertaistuminen omaan sähköpostilotjuunsa.

Taidat nyt sotkea kaksi eri asiaa toisiinsa...

hmj

PS. Vastaukset menevät vain sfnetin ryhmäryhmään.

Big Al (Iso Allo in Finnish)

> [...]
> ei ole nimen ulkoasusta, vaan periaattesta, että päättämiseen voi
> osallistua vain omalla nimellään. Ei valtaa ilman vastuuta.

Big (tai Iso Allo) on nimimerkki, jolla olen esiintynyt vähintään kai
vuoden ajan Finetissä ja Sfnetissä. Vaihdoin vain nimimerkin alkamaan
Big Al, koska kirjoittelen myös englanninkielisiin ryhmiin.

> Sääntö antaa erityisesti mahdollisuuden monipersoonan (kuten
> mainitsemasi viestit) mielipiteiden laittamisen Ö-mappiin.

> Taidat nyt sotkea kaksi eri asiaa toisiinsa...

Korpelan mielipiteen, että pitää olla "toimiva s-posti ja oikea nimi"
ja Sfnetin säännöt?

Big Al (Iso Allo in Finnish)

Viimepäivien tarkkailu on osoittanut, että sfnet.urheilu.paintball
on rappeutumassa spammaajien leikkikentäksi. :-(

Big Al (Iso Allo in Finnish)

Onko sinulla Sélin, "pahat päivät" kun nimeäsi vaihtelet?

Iso Allo (jatkot ohjattu finet.paskanjauhantaan)

Ismo Koskinen

Onko sinulla kattoriuku silmässä kun et osaa from-riviltä
lukea lähettäjän nimeä?

"Big Al (Iso Allo in Finnish)"

Pertti Heikkinen

Selin wrote:
> Onko sinulla kattoriuku silmässä kun et osaa from-riviltä
> lukea lähettäjän nimeä?

Kyllähän tuo osasi. Minäkin osaan.

Tapio Nurmi

Ei siltä oikeen näytä.

Pertti Heikkinen

Selin wrote:

> Ei siltä oikeen näytä.

Mitenkä niin? Onko sinulla lukihäiriö?

Tonttu

Tapio Nurmi raapusteli:

> Ei siltä oikeen näytä.

Miksi ei?

--
T.T.J

Niklas Nylund

Pertti Heikkinen <p...@iki.fi> wrote:

>Mitenkä niin? Onko sinulla lukihäiriö?

Onko sinulla kattoriuku silmässä kun et osaa from-riviltä
lukea lähettäjän nimeä?

Big Al (Iso Allo in Finnish)

Itse et osaa edes follarointeja asettaa, vaan crosspostaat
satunnaiseen ryhmään. Kuka tahansa voi hankia jonkun
g(ay)mail-osoitteen ja esiintyä ensin Matti Näsänä, sitten
Teppo Strömberginä, sitten Hugo Salmelana ja sitten
Pentti Hietalana.

Big Al (Iso Allo in Finnish)

Miksi lukea, kun crosspostauksesi paljastaa multipersoonasi.
Nyt ehdoton kaikille, että Sélinin viestit ohjataan paskanjauhantaan.
Laitoin ne nyt f.pj.3699khz -ryhmään, koska se on virtuaalijauhajille.

Pertti Heikkinen

Selin wrote:

> Onko sinulla kattoriuku silmässä kun et osaa from-riviltä
> lukea lähettäjän nimeä?

Osaan toki: siellähän oikein PAISTAA nimimerkki Selin.

Pekka Korpinen

Tapio Nurmi wrote:

> [...]
> tai pääsyynä työpaikan menetykseen tai muihin hankaluuksiin.
>

> Tuokin kalabaliikki olisi vältetty mikäli em. henkilö olisi

Kannattaa myös muistaa että nimimerkillä kannattaa esiintyä, jos
harrastaa pedofiliaa, tai eläimiin sekaantumista. Nimimerkin tai
tekaistun nimen suojissa voi rauhassa harrastaa lapsipornon lähettelyä
ympäri nettiä. Näiden ``harrastusten'' tuleminen ilmi töissä tai kotona
voi saada aikaan hankaluuksia vaimon tai pomon tai tuttavien
keskuudessa, mutta nimimerkkiä käyttämällä voi olla turvassa.

Tämäkin kalabaliikki olisi vältetty jos em. henkilö olisi
esiintynyt nimimerkillä. Suosittelenkin kaikille valonarkoja
harrastuksia tekeville nimimerkin käyttöä nyyseissä, kuten
Viestintävirasto suosittelee. Muille nimimerkkien käyttö ei ole
tarpeellista.

Niklas Nylund

Missä kohtaa?

Otto J. Makela

Niklas Nylund <nyl...@zuber.net> wrote:

> Newsgroups: sfnet.ryhmat+listat
>
> Missä kohtaa [PAISTAA nimimerkki Selin]?

Tuossa newsgroups/followup-to -riveillä.
--
/* * * Otto J. Makela <o...@iki.fi> * * * * * * * * * * * * * * * */
/* Phone: +358 40 765 5772, FAX: +358 42 7655772, ICBM: 60N 25E */

Pertti Heikkinen

Selin wrote:

> Missä kohtaa?

Tuossa ylhäällä kerran, follow-up-rivillä toisen kerran ja
top-postauksen kohdalla kolmannen kerran. Kyllä olet sokea, ellet itse näe.

Niklas Nylund

Lue nyt se from-rivi ja hämmästy.

Pertti Heikkinen

Selin wrote:

> Lue nyt se from-rivi ja hämmästy.

Hämmästy? Luuletko sinä reppana ihan vakavissasi, että minä vielä
jaksaisin hämmästyä nimimerkkejäsi ja follareiden kanssa pelailuasi!
Ehei kuule, kyllä täällä jo kaikille on selvää, ettet ota lääkkeitäsi ja
että äiti kantoi sinua metsässä kassissa, jossa oli liian pitkät
kantokahvat.

Niklas Nylund

Mistä kaltaisiasi ymmärryskyvyttömiä oikein sikiää?

Aki Laukkanen

Pertti Heikkinen wrote:

> [...]
> Ehei kuule, kyllä täällä jo kaikille on selvää, ettet ota lääkkeitäsi ja
> että äiti kantoi sinua metsässä kassissa, jossa oli liian pitkät

miksi vastaat älä vastaa

--
-Aki Laukkanen
"Koska kysymys oli asiallinen, niin omin voimin lensin muutaman metrin

Perttu Lehto

Aki Laukkanen <aki.la...@helsinki.fi> wrote:

>miksi vastaat älä vastaa

"Älä vastaa" on kieltämättä mielenkiintoinen vastaus

Big Al (Iso Allo in Finnish)

"Pertti Heikkinen" <p...@iki.fi> kirjoitti
viestissä:e2os4r$jgf$1...@nyytiset.pp.htv.fi...

> Tuossa ylhäällä kerran, follow-up-rivillä toisen kerran ja
> top-postauksen kohdalla kolmannen kerran. Kyllä olet sokea, ellet itse
> näe.

Nyt Seliniä riepotellaan oikein perusteelisesti. ;-)

Marko Toivonen

"Big Al (Iso Allo in Finnish)"
<allosauru...@isoallo.net> wrote:

Loistavaa. Jatka vielä vähän aikaa.

Big Al (Iso Allo in Finnish)

> Loistavaa. Jatka vielä vähän aikaa.

Oletko jotenkin häiriintynyt, kun et naisen nimellä kirjoita?