Omalla autolla Hervantaan?

kartsa

Ens kesäx on pläänätty vähä et lähettäs tsiigaa, millast
Hervannassa on. Meist kukaa ei oo käyny siel, mut yks ties, et se o
jossain Tampereen lähellä. Osaax kukaa sanoo tarkemmin, miten sinne
pääsee ja voix sinne mennä omalla autolla? Mitä papereita pitää
olla mukana? Paljo sinne on matkaa? Uskaltaax auton jättää vaan
parkkiin vai pitääx jonku jäädä vahtiin? Kokemuxii hotelleista,
hyvä ja halpa pitäs olla? Mitenkäs sit toi safkapuoli, saax sielt
tavallista ruokaa? Mitää nähtävyyksii? Paljon pitää varaa fyrkkaa
megeen? Onx opastettui kiertoajelui jollai dösil tai jollai, ja
kandeex niihi osallistuu? Kuin kauan pitää varaa aikaa, et saa jotai
käsitystä ja ehtii vähä tsiigailla kaikkee? Osaax paikalliset
suomee, tai jos ei, ni pärjääks englannil? Onx paljo rikollisuutta?
Löytyyx hyvii misuja ja pitääx pelkää tautei?

Kaikki vinkit otetaan kiitollisuudella vastaan! Jos ois vielä joku,
joka ois oikeesti käyny siel ite!

kartsa

Juhana Harju

kartsa wrote:
: Ens kesäx on pläänätty vähä et lähettäs tsiigaa, millast

Kartsa, jalo urho, aiotko todella työntää pääsi suoraan ilveksen kitaan?
Itsepä otat riskejä elämäsi kanssa! Jos nyt ehdottomasti haluat kuitenkin
lähteä niin suosittelen ainakin, että auton yön yli parkkiin jättäessäsi
irrotat ehdottomasti renkaat ja laitat ne aina auton tavaratilaan yöksi
piiloon. Muihin yksityiskohtiin en nyt tällä erää ehdi vastata, vaikka
tekisi mieli.

--
Juhana

Mika Perkiömäki

> Ens kesäx on pläänätty vähä et lähettäs tsiigaa, millast
> Hervannassa on. Meist kukaa ei oo käyny siel, mut yks ties, et se o
> jossain Tampereen lähellä. Osaax kukaa sanoo tarkemmin, miten sinne

Tampereen keskustasta suora bussiyhteys, noin 20 minuuttia / pari euroa
suuntaansa. Halvemmalla et Tampereelta pääse edes Ryanairilla Riikaan!

> pääsee ja voix sinne mennä omalla autolla? Mitä papereita pitää
> olla mukana? Paljo sinne on matkaa? Uskaltaax auton jättää vaan

Kuten edellinen kirjoittaja totesi, oma auto on turvallisinta jättää
kotiin. Baarissa voivat kysyä henkkaria, joten ajokortti kannattanee
kuitenkin olla mukana.

> parkkiin vai pitääx jonku jäädä vahtiin? Kokemuxii hotelleista,
> hyvä ja halpa pitäs olla?

Jees-miehet yöpyivät aikanaan Hotelli Hermiassa, kannattanee kysellä
sieltä vinkkejä kokemuksista http://www.theyesmen.org/

> Mitenkäs sit toi safkapuoli, saax sielt tavallista ruokaa?

Jalopenosta kebabit, matkaa jälkiruokakeitolle Pub Rubensinkaan ei ole
monta askelta. http://www.kebabille.com/arvostelut/ravintola.php?rid=314

> Mitää nähtävyyksii? Paljon pitää varaa fyrkkaa megeen?

Et voi sanoa käyneesi Hervannassa ellet ole käynyt Mikontalon
opiskelijaresidenssissä. Sisäänpääsy ilmainen, odottele vaan pihalla että
ovi aukeaa. Haasta vaikka joku asukas erään pingistä kerhohuoneella,
tiedä vaikka saisit kutsun Mikontalon saunaan!
http://www.ton.tut.fi/mtalo/index_en.html

> Onx opastettui kiertoajelui jollai dösil tai jollai, ja
> kandeex niihi osallistuu? Kuin kauan pitää varaa aikaa, et saa jotai

Säännöllisiä opastettuja kiertoajeluja ei Hervannassa käsittääkseni
järjestetä. Kannattanee kysellä tilaustyötä vaikka Tampereen kaupungin
liikennelaitokselta tai matkailutoimistosta.

> käsitystä ja ehtii vähä tsiigailla kaikkee? Osaax paikalliset
> suomee, tai jos ei, ni pärjääks englannil?

Jotkut osaa suomea, jotkut englantia, moni molempia, toiset ei
kumpaakaan. Kannattaa varmuuden vuoksi opetella kaikki maailman kielet.

> Onx paljo rikollisuutta? Löytyyx hyvii misuja ja pitääx pelkää tautei?

Nämähän selviää sitten kun lähdet katsomaan.

> Kaikki vinkit otetaan kiitollisuudella vastaan! Jos ois vielä joku,
> joka ois oikeesti käyny siel ite!

Muista lähettää matkakertomus jos palaat matkaltasi. Onnea matkaan!

-- .. -.- .-
m i k a

Birdy

> [...]
>suomee, tai jos ei, ni pärjääks englannil? Onx paljo rikollisuutta?
>Löytyyx hyvii misuja ja pitääx pelkää tautei?

Hyvä Kartsa,

kirjoitan Hervannan hämärästä ytimestä. Tulin tänne alunperin vuonna
1992, mutta olen paennut täältä kolmesti. Nyt olen yhtämittaisesti pysynyt
hengissä täällä vuoden päivät. Jotkut väittävät minua extreme-veteraaniksi,
mutta suhtaudun tuohon omaan arkeensa tottuneen vaatimattomuudella.

Tänne pääsy ei ole lasten leikkiä. Pitää olla auto ja osata lukea.
Ajokorttia
meillä päin ei yleensä tarvita. Kun tietäisin, mistä metropolista olet
tulossa.

Hervantaan matkustavien tärkeimmät varusteet ovat kylmä käteinen, lämmin
makuupussi ja rokotustodistus. Auton uskaltaa jättää parkkiin, mikäli ei
jätä
pussikaljaansa takapenkille: se on selkeä viesti ulkohervantalaisesta, mikä
suorastaan
oikeuttaa posauttamaan lasit autosta sisään. Pussikaljaa kun ei täällä
jätetä.

Hervantahan on tunnetusti Suomen Amsterdam - Ahvenisjärven puisto on
kuin Vondelpark, liikekeskus kuin A'damin rautatieasema tai punaisten
lyhtyjen
alue. Der Pijpin tyyppistä boheemia monikulttuurista meininkiä löytyy niin
Hervannan itä-, länsi- kuin etelä- ja pohjoispuolilta. Hervannan vesitornia
ei voi ohittaa ihastumatta. Sen huipulle on pakko päästä ottamaan kalja.

Hervantalaiseen perusruokavalioon kuuluu lähinnä Hevalin kebab, mutta
uutena aikakautena myös kaikenmaailman euroravintolat ovat alkaneet vallata
alaa. Syötäväkseen saa siis muutakin kuin hervantalaisen hanun nyrkin.

N.70 kansallisuuden edustajien asuttamalla alueella kielikysymys on varsin
relevantti. Suomella ei yleensä pärjää puolenyön jälkeen vaan on vaihdettava
viittomakielelle sukua olevaan 'tönttöön'. Töntön oppii helposti: 12 isoa
tuoppia
Apinassa (paikallinen pub) tahi traditionaalisemmassa Arjuskassa, ja jo
tönttö
sujuu. Valitettavasti aidoimmat paikat, esmes Katiska, ovat jo ehtineet
lopettaa
sivistyneen pub-kulttuurin tulvehdittua lattioille liian usein.

Hervanta on rauhaisa, elämän sykettä kumuava ja vertaansa vailla oleva alue,
johon todella kannattaa tutustua. Pikakyselyn perusteella hervantalaiset
misut
ovat pörheitä ja kuumia, eivätkä heistä nauttineet millään malta heistä
luopua.
Erityisesti hervantalaiset perheenemännät ovat jostain syystä miesten
fantasia-
listojen kärjessä. Toppahaalareistakin on ollut puhetta siinä yhteydessä.

Kesän tullen joudan itsekin oppaaksi ja voin suunnitella viiden päivän
Hervantaan hermolomalle -tourin, jonka jälkeen et taatusti enää näe maailmaa
samoin silmin. Viikkoa en uskalla ensikertalaiselle tarjota, sillä heistä
suuri osa
on hylännyt entisen puolisonsa, työpaikkansa ja kotinsa vain muuttaakseen
Hervantaan (ja hervantalaisista misuista jo kerroinkin).

Kunnioittavin terveisin,
Etelä-Hervannan Lepoloma Aurinkoinen
B.

Ari H

On 2006-01-10, kartsa <kar...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> jossain Tampereen lähellä. Osaax kukaa sanoo tarkemmin, miten sinne
> pääsee ja voix sinne mennä omalla autolla?

Joo, pääsee, mutta kannattaa olla GPS-navi niin löytää varmimmin
perille.

> Mitä papereita pitää olla mukana?

Jos autolla tulee niin ajokortti kannattaa olla ainakin kuskilla.
Nenäliinapaperia on myös hyvä olla, tai jos aikoo esim makkaraa
paistaa nuotiolla niin talouspaperi on parempi vaihtoehto.

> Paljo sinne on matkaa? Uskaltaax auton jättää vaan
> parkkiin vai pitääx jonku jäädä vahtiin?

Jos radio on varastettavaa mallia niin kannattaa jättää joku
vahtimaan.

> Kokemuxii hotelleista, hyvä ja halpa pitäs olla?

Hermica on ihan jees, mutta aika mauton ja hajuton eikä varmaan
mitenkään erityisen halpa. Jos aikaa on enemmän ja matkustusaika
tosiaan on kesä ja haluaa *aidon* kokemuksen, niin TOASilta voi
yrittää vuokrata apartomenton Mikontalosta, 3 makuuhuoneen versio
lienee reilu 450e/kk ja 2 huoneen versio vastaavasti reilu 300e/kk.
Periaatteessa ne ei ole turisteille tarkoitettuja, mutta kesällä
kuukauden vuokraus varmasti onnistuu.

> Mitenkäs sit toi safkapuoli, saax sielt tavallista ruokaa?

No ei oikeen, melkein pakko tyytyä exoottisempiin tuontisafkoihin
kuten kebabbiin, hampurilaisiin tai pizzaan. Perinneruokaa
(makkaraperunat, lihapiirakka täytteillä) löytyy vielä mutta
niiden tarjonta on kokenut pari kolausta viime vuosina kun Nesteen
grilli ja Hervannan grilli molemmat on lopettaneet. Vesitornia
voi suositella jos haluaa ateriakokemuksen näköalalla.

> Mitää nähtävyyksii?

Spurguja voi yrittää bongailla. Vesitorni. Mikontalo. TTY:n
Sähkötalo sokkeloista kiinnostuneelle, haasteeksi voi ottaa löytää
ulos samasta ovesta josta meni sisään (tosin paikallisopas on syytä
olla ettei eksy lopullisesti johonkin kellariin tms). Makkarajärvi
luonnosta kiinnostuneelle. Keskustan tiili-arkkitehtuuri ja varsinkin
sisäosien 70-80-luvun rubikki (siis betonikuutioita ripoteltuna
metsään) on aika vaikuttavaa. Baarikierros ympäri Hervannan on toki
aivan must (löydätkö kaikki baarit?). Lähiö-karaoke ja sen
kultakurkut on tietenkin musiikinystävän pakko kokea (tämän voi
näppärästi yhdistää baarikierrokseen). Hyppyrimäki ja laskettelurinne
urheilun ystäville, sekä tietysti maailman pienimpiin kuuluvat
uimahalli ja jäähalli. Varsinkin jäähalli on vain grillikiskan
kokoinen vaikka sisäpuolelta löytyy normaalikokoinen kaukalo,
hämmentävä optinen illuusio. Samoin voi yrittää löytää kaikki 4
hiekkarantaa jos tykkää vaeltamisesta (kaksi on aika hyvin piilotettu
metsiin). Kesällä ei oikein pääse nauttimaan Nokia-logojen sinisestä
hohteesta, mutta talvisilla hangilla sekin kannattaisi tsekata.

> Paljon pitää varaa fyrkkaa megeen?

Opintotuen suuruisella summalla pärjää kuukauden, mutta turistin
kannattaa varata ainakin triplasit että pääsee kokemaan enemmän.

> Onx opastettui kiertoajelui jollai dösil tai jollai, ja
> kandeex niihi osallistuu?

Opastettuna ei löydy, mutta bussi #30 kiertää melkein koko alueen, ja
2 eurolla turistikin ajaa tunnin.

> Kuin kauan pitää varaa aikaa, et saa jotai
> käsitystä ja ehtii vähä tsiigailla kaikkee?

Noh, vähän riippuu... Vähän sama kuin vaikka Lontoo, kyllähän
sitä parissa päivässä ehtii oleellisimmat jutut katsoa, mutta
halutessaan saa menemään vuosikausia.

> Osaax paikalliset suomee, tai jos ei, ni pärjääks englannil?

Suomella pärjää, tai jos ei, niin sitten viittoilemalla.

> Onx paljo rikollisuutta?

No aika vähän sillee... Mutta kyllä sitä löytyy jos haluaa löytää.

> Löytyyx hyvii misuja ja pitääx pelkää tautei?

Noh, kesällä tarjonta on vähän vaisumpaa, enimmät nuoret misut on
muualla... Uimarannoilta voi koittaa bongailla kesällä parhaiten.

> Kaikki vinkit otetaan kiitollisuudella vastaan!

Ehkä noista on apua.

> Jos ois vielä joku, joka ois oikeesti käyny siel ite!

No nää on kyllä kuulopuhetta, ex-Nokiainsinööri työkaveri kertoi.

--
"Ja pilkut huusivat tuskissaan: 'Lisää vaseliinia, lisää vaseliinia!'"

keino

B> Tänne pääsy ei ole lasten leikkiä. Pitää olla auto ja osata
lukea.
B> Ajokorttia meillä päin ei yleensä tarvita

Hervantaanhan pääsee Tampereen suunnasta komeaa ja leveää tietä
pitkin. On opasteetkin, Tamperelaiset eivät lainkaan häpeä kuuluisaa
kaupunginosaansa. Samaa paanaa pitkin sieltä pääse myös helposti
pois, jollei viihdykkään.

Itse selviydyin Hervannassa yli 25 vuotta, ainoastaan kerran tuli
turpaan onnikkapysäkillä. Muutin sittemmin pois. Nykyään ei enää
mikään tunnu miltään.

K^2

jp

"kartsa" <kar...@hotmail.com> wrote in news:1136885527.143723.11720
@g43g2000cwa.googlegroups.com:

> Ens kesäx on pläänätty vähä et lähettäs tsiigaa, millast
> Hervannassa on.

En suosittele. Jouduin eräänä kesänä suunnistusvirheen vuoksi H'vantaan
johtavalle tielle. Onneksi huomasin uhkaavan tilanteen ajoissa ja löysin
U:n mahdollistavan paikan. Ehdin pelastamaan perheeni. Onneksi lapset
olivat vielä niin pieniä etteivät ymmärtäneet saada traumoja.

Kokeile mieluummin vaikka Teiskoa. Se on siellä samalla suunnalla - ainakin
täältä päin katsottua. Nähtävyydet: kotiseutumuseo (en tiedä onko se auki),
Velaatan baari (en tiedä onko sekään auki), maitolaiturimuseo (ei ovea eli
on auki).

Timo Neuvonen

> [...]
> Hervannassa on. Meist kukaa ei oo käyny siel, mut yks ties, et se o
>
> Kaikki vinkit otetaan kiitollisuudella vastaan! Jos ois vielä joku,

No nythänmää sen hokasin, että Team Ahman kaverit kävi aikanaan omalla
(virka-)autollaan Hangossa.

Muistelen, että siinä olisi ollut kaikki Hervannan matkaakin varten
tarvittavat asiat kronologisessa järjestyksessä esitettynä. Taisi olla ennen
Suomen EU-aikaa, en tiedä mitä lisäongelmia EU:n ulkorajojen valvonta
aiheuttaa. Passilla nuo jannut ainakin aikanaan kai selvisivät, eivät
tainneet tarvita viisumia. Sitä en tarkkaan muista, millainen oli
rahanvaihtobyrokratia, mutta pikku vastoinkäymiset vain tuovat lisäväriä
matkakokemuksiin. Rokotustodistusta ei tainnut tarvita, eikä ollut vissiin
karanteeniakaan rajaa kumpaankaan suuntaan ylittäessä.

Pyörineekö sarja tätä nykyä uusintana? Ellei, niin jostain saanee lainaan
kotivideotallenteen -vai olisiko saatavana jopa vuokraamoista? Täyden kympin
opetusvideo juuri tähän tarpeeseen.

--
TiN

Timo Neuvonen

> aiheuttaa. Passilla nuo jannut ainakin aikanaan kai selvisivät, eivät
> tainneet tarvita viisumia. Sitä en tarkkaan muista, millainen oli

Tästä en ole varma, mutta olisi hyvin mahdollista että sotilaspassi piti
toimittaa ko. matkan ajaksi sotilasviranomaisen haltuun.

--
TiN

Markku Metsä

"kartsa" <kar...@hotmail.com> kirjoitti
viestissä:1136885527....@g43g2000cwa.googlegroups.com...

...klips...

Kaikki vinkit otetaan kiitollisuudella vastaan! Jos ois vielä joku,
joka ois oikeesti käyny siel ite!

kartsa

* * *
Kaikki alkoi kun kävin heinäkuussa 1987 Hervannassa. En ole toipunut
vieläkään. Olen nykyään pitkälle erakoitunut ja pysyvästi
sairaseläkkeellä. En jaksa kertoa enempää, vetäydyn turvalliseen pimeään
komerooni loppuviikoksi.

--
Markku Metsä

Jouni Nordlund

"Timo Neuvonen" <timo...@tee-en.no-spam.net.invalid> kirjoitti
viestissä:43c4ddbe$0$26817$7b1e...@news.nbl.fi...

Perillä pitää sitten ensimmäiseksi ostaa h:n sanakirja!

--
Jouni Nordlund
Pitäisiköhän vaihtaa sigua...

jr

On Tue, 10 Jan 2006, Birdy wrote:

> Tänne pääsy ei ole lasten leikkiä. Pitää olla auto ja osata lukea.

Juu, siis linja-autolla pääsee. Lukea ei tarvitse osata, kysyy vaan neuvoa
alkuasukkailta.

--
jr

kartsa

Markku Metsä wrote:
> "kartsa" kirjoitti

> Kaikki alkoi kun kävin heinäkuussa 1987 Hervannassa. En ole toipunut

> vieläkään. Olen nykyään pitkälle erakoitunut ja pysyvästi
> sairaseläkkeellä.

Ookoo, kiitti kaikille jotka vastas.

Sellanen fiilis tuli kaikista viesteistä, et ei ois mikää hullumpi
mesta käydä tsiigaa toi Hervanta. Mut pitää lähtee avoimin mielin
ja muistaa riskit.

Mä luulen, et me varataan autolle huolto sillai, et se on
tiptop-kondikses kun me lähetää menee Hervantaa kohti, ettei sit
ainakaa hyydy kone matkalle ja sit tulee joku karhu tai hirvi. Eli
pirssi kuntoon, ettei jää aarniometsän armoille matkal.

Sit mä luulen et me ajetaan vaan motarilta tultua lähimmälle
parkkikselle, ja vedetään kunnon rattilukot ja poljinlukot ja
pyöriin lukkopultit kiinni, eli ei ehkä kande ajaa autolla iha
Hervantaan asti. Pirssi parkkiin Hervannan ulkopuolelle ja sit
hypätää metroon tai dösään ja vedetään sillä Hervantaan.

Fyrkat pitää jemmaa useempii paikkoihi, osa semmoseen paidan alle
jemmattavaan pussukkaan, osa sukkiin ja osa hihoihin, nii et jotai ees
jäis jos riskit realisoituu reissun päällä. Sit oliks se nii et
kandee vetää tuulipuvut päälle ja tennarit jalkaan ettei erottus
pahasti turistina? Vai voix lähtee risasis farkuis ja seitkytluvun
farkkurotsis (Semmone patemustajärvi-luuk, vaix se ei kyl taida olla
Hervannast)? Ei viittis lähtee sillai et tulee heti turpaan väärist
kledjuist.

Tuntus et semmonen viis päivää vois olla hyvä. Jos tulis vaikka
keskiviikkona ja lähtis sunnuntaina. Siinä ois aluks pari
arkipäivää et vois tsekkailla paikkoi ku paikalliset on duunis. Vai
käyx hervantalaiset yleensä duunis? Sit perjantaina ja lauantaina
vois vetää iltatsembaloita niin pitkään ku niitä riittää ja jos
pääsis viel paikallisille jatkoille ni se ois aika kuul. Sunnuntaina
vois sit vähä elpyy ja käydä vaik jossai kirkos tai moskeijas
tsiigaa paikallisten uskonnollisii menoi.

Tarttee rupee säästää et saa hynät kasaa kesämatkaa varten. Vois
olla kyllä iha hyvä idis tehä sit vaix matkakertomus nettii, jos
tää reissu onnaa.

kartsa

Petri Keckman

On Tue, 10 Jan 2006 12:57:52 +0200, Birdy <bi...@fuufuu.com> wrote:

> [...]

> muuttaakseen
> Hervantaan (ja hervantalaisista misuista jo kerroinkin).

Muuten olisin minäkin saattanut lähettää hakemuksen tuonne lomailu
kohteeseen, mutta ei kiinnosta kilpailla jonkun Kartsan kanssa samaan
aikaan samoilla apajilla.

Ja siksi toisekseen johan tässä on tunkua tarjottu sinne päin ja vastaus
on ollut alusta alkaen ja joka kerta selvä ja selkeä. Ajattelin kyllä
valenimelläkin. From kentän lisäksi olisin siis nysvännyt ulkonäköäni
uuteen uskoon, että varmasti ihminen, joka ei ole minua luonnossa nähnyt
ei olisi tunnistanut, mutta se olisi ollut taas liian voimakkaasti vastaan
sääntö hierakiassa paljon ylemmille moraalisäännöilleni.

Ja asianomaista itseään (täysin ulko muistin varaisesti) temaattisesti
lainatakseni:

"Jos juttu ei lähde käyntiin, niin sitä on turha hiilloksen vieressä
puhkua ja puhaltaa"

"Sitä ollaan niin kauan yhessä kun on kivaa ja kun ei enää ole niin se on
sitten siinä", eli jos ei pääse edes yrittämään kivaa, niin sitä ei voi
olla ja on turha yrittääkään.

"Kun nainen sanoo ei, niin se tarkoittaa ei. Miten voi olla niin vaikeaa
käsittää?"

"Älä koskaan, älä koskaan lähde lämmittelemään jotain vanhaa juttua, joka
kerran on kuolleeksi tuomittu. Ja jos et tätä sääntöä osaa noudattaa, niin
älä lähde yrittämään edes mitään juttua kenenkää kanssa koskaan."

Sitä paitsi mitä Hervannassa tekee? Onko siellä meren rantaa? Tuskin
siellä on edes järveä lähellä.

Yrittänyttä ei laiteta. Sanotaan, mutta miksi yrittäisin, vaikka olen
aistivinani, että jotain muutosta hänenh asennoitumiseessani minuun olisi
saattanut tapahtua ja vaikka olen tottunut luottamaan sisäisiiin
aisteihini, niin niin monta kertaa ne ovat osoittauneet vääriksi, että en
luotan nykyisin vain siihen, että sisäiset aistimukseni ovat samoin kuin
minä aikaansa edellä ja jotta ne toteutuisivat joutuisi näkemään vaivaa.
Ja miksi sitä tekisin, kun kyseinen henkilö ei anna mitään konkreetista
suoraa merkkiä asennoitumisen muuttumisesta vaan joutuisin ne merkit
sairaassa päässäni näkemään siellä miessä niitä ei ole. Sitä vastoin
pieniä merkkejä, jotka eivät jätä kuin pienen epäilyksen varjon päähäni on
näkynyt toiselta suunnalta eräältä Annelta. Anneja on maailmassa niin
paljon ja minunkin elämässäni, että jos jollekin tuli jokin kytkentä
johonkin reaali Anneen, niin se saattaa olla vain sattumusta eikä kyse
tuskin ole siitä nimenomaisesta Annesta, joka siis ei ole sanonut
tietenkään eitä eikä jaata, mutta ei kuitenkaan ole sanonut missään
vaiheessa selkeää "eitä" kuten ms Minna Hapuli.

--
Tiedä Taide ja taida Tiede

Petri Keckman

On Mon, 16 Jan 2006 03:45:17 +0200, Petri Keckman <pe...@keckman.net>
wrote:

> Sitä paitsi mitä Hervannassa tekee? Onko siellä meren rantaa? Tuskin
> siellä on edes järveä lähellä.

Joo. Just ku mä olin lähettänyt ton mä sain postia:

subject: Here is a Las Vegas Vacation for 2 - Plus Thousand Dollar Surprise

M e m o r i a l P l a c e C e n t e r
7 6 3 3 E 6 3 r d P L S T E 3 0 0
T u l s a , O K 7 4 1 3 3 - 1 2 0 2
9 1 8 . 3 9 8 . 8 0 1 7

Eli vittuun koko Hervanta ja Tampere. Minä lähden Las Vegasiin.

Mutsi myikin just mummon asunnon ja lupas jakaa vähän etukäteisperintöä
vaikka en ole kehdannut ottaa vielä centtiäkään vastaan, niin kohta on
syytä. Meen ja kymmenkertaistan sen rahamäärän casinolla.