Rasvanpoltto

Joppe

Kysyn nyt ihan suoraan - onko olemassa luontaistuotteena mitään joka
auttaisi
helpottamaan rasvanpolttamista kehosta?

Vai ovatko kaikki oikeasti rasvaa polttavat aineet Suomessa vain reseptillä
saatavaissa?

En odota mitään "ihmelääkettä" mutta jos jotain rasvanpolttoa lisäävää on
saatavilla
niin olen vaslmis kokeilemaan.

Kokemuksia?

Timo MK Pietilä

"Joppe" <jopp...@yahoo.com> kirjoitti viestissä

Ei ole luontaistuotteena eikä reseptillä.

Harri Markkula

Lenkkitossuja saa kyllä ihan ilman reseptiä.

Jos jotakin helppoa oikotietä haluat, niin niitä ovat naistenlehdet
täynnä.

Terv: Harri

Evojeesus

Timo MK Pietilä wrote:
> "Joppe" <jopp...@yahoo.com> kirjoitti viestissä

> Ei ole luontaistuotteena eikä reseptillä.

No onhan noita lääkkeitä jotka vievät ruokahalun hyvin tehokkaasti,
eri asia kuinka terveeellistä niiden nauttiminen
laihtumistarkoituksessa on.

eki

Tue, 25 Apr 2006 19:36:12 +0300, "Joppe" <jopp...@yahoo.com> a
écrit:

Sen yhden tanskalaisen(?) postimyyntipuljun laihdutustuote-esitteet
on ainakin niin hulvattoman hauskaa luettavaa, että niille
naureskellessa voi muutama gramma rasvaa jopa palaakin.

John Smith

"Joppe" <jopp...@yahoo.com> wrote in message
> [...]

Ei ole ihmelääkettä.

Jätä rasvaiset ruuat vähemmälle, syö paljon hedelmiä, liiku ja juo vihreää
teetä.

i79...@fake.uwasa.fi.invalid

> Kokemuksia?

Rasva palaa sitä tehokkaammin, mitä vähemmän muuta energiaa elimistöllä
on käytettävissä. Matala verensokeri lisää tiettyjen hormonien eritystä,
joilla on lipolyyttistä vaikutusta. Perusprobleema on siinä, että elimistö
on hyvin varautunut vastustamaan rasvavarastojen polttamista. Yleensä
tämän havaitsee lisääntyneenä ruokahaluna liikunnan jälkeen. Aikaisemmin
laihdutusvalmisteet olivat todella kovia ruokahalua vähentäviä aineita
(esim. amfetamiini). Nykyään ainoa toimiva käsikauppa-aine taitaa olla
kofeiini.
--
JS

Message has been deleted

Joppe

Kofeiini ei tule kysymykseen: korottaa vaan pulssia ja aiheuttaa
unettomuutta.
Parempi siis valita näistä vaihtoehdoista vesi ja 0% ruoka.
Tosin, tiedän kyllä että reseptillä saa muutakin, mutta se ei ole minun
kyseessä tarpeeseen.

"Heikki Heinonen" <miisu.h...@kolumbus.fi.i.eat.spam.4.breakfst> wrote
in message news:445293e3...@news.kolumbus.fi...

Timo MK Pietilä

> [...]
> Parempi siis valita näistä vaihtoehdoista vesi ja 0% ruoka.
> Tosin, tiedän kyllä että reseptillä saa muutakin, mutta se ei ole minun

Ja reseptillä olevat lääkkeet (joiden teho verrattuna haittoihin ei ole
kovin kaksinen) vähentävät ruokahalua eivätkä lisää rasvan polttoa. Jokin
lääke taisi olla joka estää rasvan imeytymistä, mutta "pikkuisena" haittana
on useimmille tuleva kohtalaisen paha ripuli.

Message has been deleted

sk

Urheilupiireissä käytetään efedriini+aspiriini+kofeiini kombinaatiota
(stakkerit). Efedra (Ma Huang) kasvit sisältävät efedriiniä ja
pseudoefedriiniä, josta alla esimerkki. Haitat: nostaa verenpainetta ja
sykettä.

http://www.bodyboost.ws/catalog/product_info.php?cPath=30&products_id=87
<http://tinyurl.com/de6og>

pasi jii

"Joppe" <jopp...@yahoo.com> kirjoitti
viestissä:e2lj5m$lpo$1...@nyytiset.pp.htv.fi...

> Kysyn nyt ihan suoraan - onko olemassa luontaistuotteena mitään joka
> auttaisi
> helpottamaan rasvanpolttamista kehosta?

Kokeile CLA-valmisteita. Meillä kokeiltiin kahden hengen voimin ja
vaikuttaisi siltä, että ko. tuote tosiaan tehosti rasvan polttoa ja
lihasmassan kasvua - toki yhdistettynä liikuntaan. Tutkimustulokset ovat
ristiriitaisia, mutta ihan humpuukia tuo ei tuntuisi olevan.

pzi

Juhana Harju

pasi jii wrote:
: "Joppe" <jopp...@yahoo.com> kirjoitti
: viestissä:e2lj5m$lpo$1...@nyytiset.pp.htv.fi...

CLA lisää joidenkin tutkimusten mukaan insuliiniresistenssin (diabeteksen
esiaste) riskiä. En suosittelisi.

--
Juhana

pasi jii

Lisää - tai vähentää, tutkimuksesta riippuen. Kyseessähän on rasvahappo,
joka on peräisin ravinnosta:
http://www.biovita.fi/suomi/terveyssivut/cla.html

pzi

"Juhana Harju" <shantig...@gmail.com> kirjoitti
viestissä:4bdgiaF...@individual.net...

Juhana Harju

:
: Lisää - tai vähentää, tutkimuksesta riippuen. Kyseessähän on

: rasvahappo, joka on peräisin ravinnosta:
:
: http://www.biovita.fi/suomi/terveyssivut/cla.html

Se, että se on peräisin ravinnosta ei todista mitään sen terveellisyydestä.
Kannattaa muistaa, että Tolonen on lisäravinnekauppias, jonka intressissä on
myydä omia lisäravinteitaan mahdollisimman paljon. Linkittämilläsi Biovitan
sivuilla olevat tiedot CLA:sta ovat vähintäänkin yksipuolisia.

--
Juhana

Matti Narkia

Tolosen sivuilla on joskus asiaakin, mutta tämä CLA-sivu on esimerkki
täysin edesvastuuttomasta markkinoinnista, totuuteen pyrkimisestä ei
ole minkäänlaista merkkiä! Kyllä jo tämä yksi sivu vie pohjan kaikilta
muiltakin Tolosen teksteiltä, sillä Tolonen ei voi olla tietämätön
negatiivisista CLA-tuloksista - kuitenkin hän jättää ne täysin
mainitsematta!

Huolimatta joistakin elämillä saaduista hyvistä tuloksista, ihmisille
ei CLA:lla ole toistaiseksi ole pystytty osoittamaan olevan juuri
hyötyä. Päinvastoin, etenkin lihavilla miehillä CLA voi todellakin
aiheuttaa insuliiniresistenssiä, lisätä oksidatiivista stressiä ja
kohottaa CRP:tä. Nuorilla normaalipainoisilla miehillä CLA sensijaan
on parantanut insuliinisensitiivisyyttä. Monet tulokset riippuvat
käytetyistä isomeereistä, erityisesti trans-10,cis-12 isomeerin on
havaittu kohottavan LDL/HDL-suhdetta.

Viitteitä:

Tricon S, Burdge GC, Jones EL, Russell JJ, El-Khazen S, Moretti E,
Hall WL, Gerry AB, Leake DS, Grimble RF, Williams CM, Calder PC,
Yaqoob P.
Effects of dairy products naturally enriched with cis-9,trans-11
conjugated linoleic acid on the blood lipid profile in healthy
middle-aged men.
Am J Clin Nutr. 2006 Apr;83(4):744-53.
PMID: 16600923 [PubMed - in process]
<http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=pubmed&dopt=Abstract&list_uids=16600923>

Larsen TM, Toubro S, Gudmundsen O, Astrup A.
Conjugated linoleic acid supplementation for 1 y does not prevent
weight or body fat regain.
Am J Clin Nutr. 2006 Mar;83(3):606-12.
PMID: 16522907 [PubMed - indexed for MEDLINE]
<http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=pubmed&dopt=Abstract&list_uids=16522907>

Taylor JS, Williams SR, Rhys R, James P, Frenneaux MP.
Conjugated linoleic acid impairs endothelial function.
Arterioscler Thromb Vasc Biol. 2006 Feb;26(2):307-12. Epub 2005 Dec 8.
PMID: 16339498 [PubMed - indexed for MEDLINE]
<http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=pubmed&dopt=Abstract&list_uids=16339498>

Chung S, Brown JM, Provo JN, Hopkins R, McIntosh MK.
Conjugated linoleic acid promotes human adipocyte insulin resistance
through NFkappaB-dependent cytokine production.
J Biol Chem. 2005 Nov 18;280(46):38445-56. Epub 2005 Sep 9.
PMID: 16155293 [PubMed - indexed for MEDLINE]
<http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=pubmed&dopt=Abstract&list_uids=16155293>
<http://www.jbc.org/cgi/content/full/280/46/38445>

Tricon S, Burdge GC, Williams CM, Calder PC, Yaqoob P.
The effects of conjugated linoleic acid on human health-related
outcomes.
Proc Nutr Soc. 2005 May;64(2):171-82. Review.
PMID: 15960862 [PubMed - indexed for MEDLINE]
<http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=pubmed&dopt=Abstract&list_uids=15960862>

Tricon S, Burdge GC, Kew S, Banerjee T, Russell JJ, Jones EL, Grimble
RF, Williams CM, Yaqoob P, Calder PC.
Opposing effects of cis-9,trans-11 and trans-10,cis-12 conjugated
linoleic acid on blood lipids in healthy humans.
Am J Clin Nutr. 2004 Sep;80(3):614-20.
PMID: 15321800 [PubMed - indexed for MEDLINE]
<http://www.ajcn.org/cgi/content/full/80/3/614>

Riserus U, Vessby B, Arnlov J, Basu S.
Effects of cis-9,trans-11 conjugated linoleic acid supplementation on
insulin sensitivity, lipid peroxidation, and proinflammatory markers
in obese men.
Am J Clin Nutr. 2004 Aug;80(2):279-83.
PMID: 15277146 [PubMed - indexed for MEDLINE]
<http://www.ajcn.org/cgi/content/full/80/2/279>

Riserus U, Smedman A, Basu S, Vessby B.
Metabolic effects of conjugated linoleic acid in humans: the Swedish
experience.
Am J Clin Nutr. 2004 Jun;79(6 Suppl):1146S-1148S.
PMID: 15159248 [PubMed - indexed for MEDLINE]
<http://www.ajcn.org/cgi/content/full/79/6/1146S>

Riserus U, Vessby B, Arner P, Zethelius B.
Supplementation with trans10cis12-conjugated linoleic acid induces
hyperproinsulinaemia in obese men: close association with impaired
insulin sensitivity.
Diabetologia. 2004 Jun;47(6):1016-9. Epub 2004 May 28.
PMID: 15168020 [PubMed - indexed for MEDLINE]
<http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=pubmed&dopt=Abstract&list_uids=15168020>

Eyjolfson V, Spriet LL, Dyck DJ.
Conjugated linoleic acid improves insulin sensitivity in young,
sedentary humans.
Med Sci Sports Exerc. 2004 May;36(5):814-20.
PMID: 15126715 [PubMed - indexed for MEDLINE]
<http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=pubmed&dopt=Abstract&list_uids=15126715>

Brown JM, McIntosh MK.
Conjugated linoleic acid in humans: regulation of adiposity and
insulin sensitivity.
J Nutr. 2003 Oct;133(10):3041-6. Review.
PMID: 14519781 [PubMed - indexed for MEDLINE]
<http://jn.nutrition.org/cgi/content/full/133/10/3041>

Riserus U, Basu S, Jovinge S, Fredrikson GN, Arnlov J, Vessby B.
Supplementation with conjugated linoleic acid causes isomer-dependent
oxidative stress and elevated C-reactive protein: a potential link to
fatty acid-induced insulin resistance.
Circulation. 2002 Oct 8;106(15):1925-9.
PMID: 12370214 [PubMed - indexed for MEDLINE]
<http://circ.ahajournals.org/cgi/content/full/106/15/1925>

Kelly GS.
Conjugated linoleic acid: a review.
Altern Med Rev. 2001 Aug;6(4):367-82. Review.
PMID: 11578253 [PubMed - indexed for MEDLINE]
<http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=pubmed&dopt=Abstract&list_uids=11578253>
<http://www.thorne.com/altmedrev/.fulltext/6/4/367.pdf>

--
Matti Narkia

Matti Narkia

CLA:ta (conjugated linoleic acid) ei pidä sekoittaa CLN:ään
(conjugated linoleNic acid), vaikka jotkut virheellisesti käyttävät
CLA:sta nimeä conjugated linolenic acid. CLA:ta löytyy lähinnä
maitotuotteista ja se on omega-6-rasvahappo linolihapon johdannainen.
CLN taas on omega-3-rasvahappo alfalinoleenihapon johdannainen ja sitä
löytyy lähinnä granaattiomenan ja karvasmelonin siemenistä.

--
Matti Narkia

Matti Narkia

Laboratoriossa on valmistettu myös CEPA:a (conjugated EPA) ja CDHA:ta
(conjugated DHA), ja muutamia näillä tehtyjä tutkimuksia löytyy
Medlinestä.

--
Matti Narkia

Matti Narkia

On Fri, 28 Apr 2006 17:21:43 +0300, Matti Narkia <m...@mbnet.fi> wrote:

[klips]

> [...]
>outcomes.
>Proc Nutr Soc. 2005 May;64(2):171-82. Review.
>PMID: 15960862 [PubMed - indexed for MEDLINE]

Tämä artikkeli taitaa olla yksi tuoreimmista CLA-yleiskatsauksista.
Oheisena sen abstrakti:

"Conjugated linoleic acid (CLA) is a collective term for a
mixture of positional and geometric isomers of conjugated
dienoic derivatives of linoleic acid. CLA has received
considerable attention as a result of animal experiments that
report anti-carcinogenic, anti-atherogenic and anti-diabetic
properties, and modulation of body composition and immune
function. Several studies of CLA supplementation in human
subjects have now been published, but in contrast to animal
studies there has been marked variation between reports on the
health-related outcomes. The consensus from seventeen published
studies in human subjects is that CLA does not affect body
weight or body composition. Some detrimental effects of the
trans-10,cis-12 CLA isomer have also been reported in terms of
altered blood lipid composition and impaired insulin
sensitivity. Finally, CLA has only limited effects on immune
functions in man. However, there have been reports of some
interesting isomer-specific effects of CLA on the blood lipid
profile, but not on immune function. These isomer-specific
effects need further investigation. Until more is known, CLA
supplementation in man should be considered with caution."

Artikkelin koko tekstikin on webissä luettavana, mutta ei ilmaiseksi,
vaan 20 taalan maksua vastaan.

--
Matti Narkia

Jomo

"Matti Narkia" <m...@mbnet.fi> kirjoitti
viestissä:rf7452po6va3btbq3...@4ax.com...

Prikulleen niin. Pääasia että oma lompsa pullistuu, vaikka Biovitan surkeat
puoskaritökötit hajottaisivat hyväuskoisten kuluttajien elimistön.

Linkittämilläsi Biovitan

Tolosen tapoihin kuuluu vastata hänelle esitettyihin asiallisiin kysymyksiin
kiertelemällä ja latomalla epämääräisiä, keksittyjen tutkijoiden laatimia
yksittäistutkimusten tuloksia pöytään. Ja jos joku uskaltaa vähänkään
kritisoida, alkaa marmatus ja paskan heittely kritisoijan niskaan.
Googlettamalla tällaisia keskusteluja kyllä löytyy, esim. Tukiasema.netistä.

> [...]
> muiltakin Tolosen teksteiltä, sillä Tolonen ei voi olla tietämätön
> negatiivisista CLA-tuloksista - kuitenkin hän jättää ne täysin

Yllätys yllätys! Vaikka joku hänen tököteistään aiheuttaisi tieteellisten
tutkimusten mukaan syöpää, Tolonen haistattaisi paskat koko asialle. Saa
nähdä, tyytyykö Tolonen nieleskelemään vain omia ihmepillereitään, kun hän
toivottavasti joku päivä sairastuu vakavasti. (Niin siis edellyttäen, ettei
kukaan listi häntä sitä ennen.) Taitaa tämä kusettajien kuningas kiltisti
ottaa oikeiden lääkärien antamat sytostaatit, sydänlääkkeet tai mikä hänelle
sitten ikinä iskeekin... mutta se ei estä häntä tyrkyttämästä epätietoisille
ja usein epätoivoisille kuluttajille omia myrkkyjään.
Muistakaa, ettei "tohtori" Tolonen ole lääkäriliiton jäsen, vaikka hän
väittää aivan muuta. Yllättäen hänen tohtorinväitöskirjaansa ei ole missään,
ellei se sitten ole päätynyt vessapaperiksi hylkäyspäätöksen ohella.

Joo ei varmaan jäänyt mielipiteeni kyseisestä ihmisestä epäselväksi.
Erittäin paljon sairastelleena voin sanoa tietäväni, mistä puhun.

i79...@fake.uwasa.fi.invalid

> [...]
> effects need further investigation. Until more is known, CLA
> supplementation in man should be considered with caution."

Noin yleisesti ottaen ei kannata kovin tosissaan ottaa artikkeleita,
joissa on ainoastaan eläinkokeiden tuloksia tai joissa esitellään
vaikutuksia laboratorioarvoihin. Näistä on vielä pitkä matka
siihen, että aineilla olisi jotain merkittäviä terveysvaikutuksia
ihmisessä. Sellaisten tutkimusten tekeminen, jossa seurataan vuosien
ajan ihmisten terveydentilan muutoksia, on erittäin kallista puuhaa.
On turha edes odottaa, että kaikkia aineita koskaan testataan niin
perusteellisesti, että lääketieteellisesti merkittäviä tuloksia
voidaan raportoida. Jokainen tietysti saa uskoa mitä haluaa,
ja hyvähän se on jos jotain ainetta syömällä saa edes hyvän mielen.
--
JS

Raipe

Voimailijoiden lisäravinnepiiressä taas CLA:ta mainostetaan yhtenä
vaihtoehtona.
No, se ei tietysti kerro vielä mitään. Löytyyhän niiltä listoilta kaikkea
muutakin joka
on enemmän/vähemmän turhaa. Mutta siellä se keikkuu aivan kuten jotkut
Tolosenkin
tuotteet laiduttajien sivustoilla

http://www.steelstudio.net/mainFrame.php?page=31&selected=15
http://www.twinlab.fi/esitteet/tuoteluettelo.pdf

"Juhana Harju" <shantig...@gmail.com> wrote in message

mikko

Vihreällä teellä saattaa olla tuon suuntaisia vaikutuksia. Sitä saa
uutekapseleina myös kofeiinittomana. (mm. minulta. :)

Mol Nutr Food Res. 2006 Feb;50(2):176-87.
Anti-obesity effects of green tea: from bedside to bench.
Wolfram S, Wang Y, Thielecke F.

During the last decade, the traditional notion that green tea
consumption benefits health has received significant scientific
attention and, particularly, the areas of cardiovascular disease and
cancer were subject to numerous studies. Due to the ever-growing
obesity pandemic, the anti-obesity effects of green tea are being
increasingly investigated in cell, animal, and human studies. Green
tea, green tea catechins, and epigallocatechin gallate (EGCG) have been
demonstrated in cell culture and animal models of obesity to reduce
adipocyte differentiation and proliferation, lipogenesis, fat mass,
body weight, fat absorption, plasma levels of triglycerides, free fatty
acids, cholesterol, glucose, insulin and leptin, as well as to increase
beta-oxidation and thermogenesis. Adipose tissue, liver, intestine, and
skeletal muscle are target organs of green tea, mediating its
anti-obesity effects. Studies conducted with human subjects report
reduced body weight and body fat, as well as increased fat oxidation
and thermogenesis and thereby confirm findings in cell culture systems
and animal models of obesity. There is still a need for well-designed
and controlled clinical studies to validate the existing and
encouraging human studies. Since EGCG is regarded as the most active
component of green tea, its specific effects on obesity should also be
investigated in human trials.

[PMID: 16470636]

Terveisin,
Mikko Valjento