fiksuhuuto.fi

Mikko Järvinen

Mitäpä arvon ryhmä tästä sivustosta sanoo? Konsepti on ainakin... no,
uusi. Sen sijaan ottaen huomioon kohteiden huudon suhteessa
huutamisesta perittyyn maksuun mieleeni tulee kysymys, onko tässä nyt
kysymyksessä ylipäätään huutokauppa vai jonkinlainen arvonta.

http://www.fiksuhuuto.fi/

--
Mikko Järvinen - ech at iki dot fi - http://www.iki.fi/ech/

Antti Alhonen

Mikko Järvinen wrote:
> [...]
> huutamisesta perittyyn maksuun mieleeni tulee kysymys, onko tässä nyt
> kysymyksessä ylipäätään huutokauppa vai jonkinlainen arvonta.

Onpas kieltämättä hyvin mielenkiintoinen konsepti. Kymmenet tai sadat
halukkaat maksavat yhdessä tuotteen hinnan, ehkä jopa moninkertaisena,
ja sitten yksi heistä saa tuotteen...

Esimerkiksi "899 euron arvoista" LG:n television hinta on tällä hetkellä
7,25 euroa eli toisin sanoen sitä on huudettu 725 kertaa. Tuo firma
on siis jo saanut televisiosta rahaa pyöreästi n. 700 - 1400 e riippuen
siitä, kuinka moni huutajista on rekisteröitynyt käyttäjä, joka saa
huudon halvemmalla. Varmaan on vielä odotettavissa, että tuo nousee...
Erittäin kannattava bisnes!

--
Antti Alhonen.

Matt

"Mikko Järvinen" <e...@iki.fi> kirjoitti
viestissä:r2mp55-...@bulbasaur.tontut.fi...

> [...]
> huutamisesta perittyyn maksuun mieleeni tulee kysymys, onko tässä nyt
> kysymyksessä ylipäätään huutokauppa vai jonkinlainen arvonta.

Kävin sivuilla ja aika persoonalliselta konseptilta vaikuttaa. Eikö siinä
kannata huutaa vasta aivan viime sekunneilla? Mitä järkeä huutaa ja maksaa
huudosta kun on tunti aikaa?

Matt

Kari Asikainen

Juuri näin. Ja kun riittävän moni huutaa sillä viime sekunnilla saadaan
aina tunti lisää aikaa ja "hinta" nousee, eli siis vaikka "kauppahinta"
olisikin esimerkiksi 5 euroa on sillä myyjä parhaassa tapauksessa saanut
500 euroa siitä rahaa (tietysti miinus se mitä operaattori ottaa
tekstiviesteistä). Enemmän tuo on siis arvontaa kuin kaupantekoa...

-ka

Juha Ojaniemi

Matt wrote:

> Kävin sivuilla ja aika persoonalliselta konseptilta vaikuttaa. Eikö
> siinä kannata huutaa vasta aivan viime sekunneilla? Mitä järkeä huutaa
> ja maksaa huudosta kun on tunti aikaa?

Ei ole mahdollista huutaa viime sekunneilla ja saada tuotetta. Ainoa
tapa "voittaa" on huutaa täsmälleen silloin, kun on enää tunti aikaa.

--
=8^#D# "Vee are too soon oldt und too late schmart."

Matt

"Kari Asikainen" <kari...@vapaapudotus.net> kirjoitti
viestissä:ahtij.280548$ve3....@reader1.news.saunalahti.fi...

Ja tuotteiden huutoaika vaihtelee, se on esim. 5 minuuttia jollakin
tuotteella, 30 minuuttia jollakin toisella tuotteella, tai esim. 1 tunti.
Jos jotain haluaa, pitää siis päivystää päivät läpeensä ja olla valmiina
huutamaan esim. viiden minuutin intervallilla. Ei voi sanoa kuin että aika
kultakaivoksen ovat itselleen kehittäneet, kun 1,90 e kolahtaa kassaan joka
huudosta, joita luultavasti on tuhansia. Mutta reilu peli: Tää on
kapitalismia ja ketäänhän ei pakoteta huutamaan.

Matt

Kari Asikainen

Juha Ojaniemi wrote:

> Ei ole mahdollista huutaa viime sekunneilla ja saada tuotetta. Ainoa
> tapa "voittaa" on huutaa täsmälleen silloin, kun on enää tunti aikaa.

Voitko tyhmälle selittää tämän logiikan? Sääntöjen mukaan tuolla laskuri
nollautuu aina tuntiin kun joku korottaa, joten "huutokauppa" loppuu
silloin kun ketään ei ole tuntiin päivystämässä (suomenkielisillä
sivuilla siis ehkä joskus aamuyöstä, tosin helppohan tuota on pitää
hengissä henkilökunnan voimin jos ei tarpeeksi ole rahaa tullut vielä
sisään).

-ka

Juha Ojaniemi

Kari Asikainen wrote:

> [...]
> sivuilla siis ehkä joskus aamuyöstä, tosin helppohan tuota on pitää
> hengissä henkilökunnan voimin jos ei tarpeeksi ole rahaa tullut vielä

Niin, itse kerroit tuon saman asian juuri, mutta eri sanoin ;-)

Kari Asikainen

Juha Ojaniemi wrote:

> Niin, itse kerroit tuon saman asian juuri, mutta eri sanoin ;-)

No hetki siihen meni että tajusin mitä tarkoitat mutta juu, hyvä pointti ;)

-ka

Jani

Antti Alhonen wrote:

> Onpas kieltämättä hyvin mielenkiintoinen konsepti.
> Kymmenet tai sadat halukkaat maksavat yhdessä
> tuotteen hinnan, ehkä jopa moninkertaisena,
> ja sitten yksi heistä saa tuotteen...

Jotenkin tulee etäisesti mieleen vuosituhannen vaihteessa pyörineet
palvelut. Letsbuyit tarjosi kimppaostamista huutokauppatyyliin,
Bidlet/QXL oli hieman samanhenkinen nopeuteen/ajoitukseen perustuva
huutokauppasysteemi.

Tuollainen palvelu tarvitsee paljon innokkaita huutajia kannattaakseen,
ja ainakin itse epäilen että Suomi on siihen liian pieni markkina-alue.
Hieman verkostomarkkinointityyliin palvelu tarvitsee ison määrän
sellaisia asiakkaita jotka eivät koskaan saa ostettua mitään.

Löytyisikö ryhmästä käyttäjäkokemuksia palvelusta? Onko kukaan itse
yrittänyt ostaa, tai peräti saanut tehtyä voittavan huudon tuolta?

--
Jani Hanka

Jussi Paju

Kaikella kunnioituksella, mitä jos vaikka lukisit sieltä saitilta sen
toimintaperiaatteesta esimerkiksi usein kysytyistä kysymyksistä?-)

Sivuilla sanotaan selkeästi että kauppaa ei käydä klo 24-9 välisenä
aikana, eli tuo rahasampo pyörii ainoastaan silloin kun väkeä on
"huutamassa". Bisnesmielessä oikeastaan aika nerokas idea
loppujenlopuksi, saa nähdä keksiikö joku virallinen taho jonkun syyn
jolla tuollainen kielletään.

--
Jussi

:: Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.
:: I can't hear you. I have a banana in my ear.

Kari Asikainen

Jussi Paju wrote:

> Kaikella kunnioituksella, mitä jos vaikka lukisit sieltä saitilta sen
> toimintaperiaatteesta esimerkiksi usein kysytyistä kysymyksistä?-)

Juu, luin kyllä, kiitos vaan kunnioituksesta :)

> [...]
> "huutamassa". Bisnesmielessä oikeastaan aika nerokas idea
> loppujenlopuksi, saa nähdä keksiikö joku virallinen taho jonkun syyn

On. Siis nerokas kyllä koukutusmielessä, riittävän halpa hinta antaa
hyvän syyn ostaa "arpalippu" vaikka tajuaisikin että ei tästä ehkä
voittoa tule. Pointseja siitä että sentään taustahenkilöt ovat
rehellisesti esillä kuvineen kaikkineen joten ei tämä ihan mikään
naamaton kusetus ole kuten jotkut muut vastaavat "palvelut".

-k

Kari Asikainen

Jani wrote:

> [...]
> palvelut. Letsbuyit tarjosi kimppaostamista huutokauppatyyliin,
> Bidlet/QXL oli hieman samanhenkinen nopeuteen/ajoitukseen perustuva

Minä ostin aikanaan letsbuyitistä dvd-soittimen, ja se oli tuohon
verrattuna rehellinen palvelu koska siinä annettiin summa, ja sitten jos
riittävästi tuli muita mukaan sillä summalla sai tuotteen, mutta muuten
sitten jäi ilman tuotetta kuitenkaan menettämättä mitään. Sanottakoon
vielä että se soitin hajosi noin kaksi viikkoa ennen letsbuyitin
konkurssia ja lähetin sen takaisin ja sain rahanikin vielä pois, joten
siitä pisteitä firmalle...

> [...]
> Hieman verkostomarkkinointityyliin palvelu tarvitsee ison määrän
> sellaisia asiakkaita jotka eivät koskaan saa ostettua mitään.

Jos lasketaan että 1,90e "huudosta" firma saa euron puhtaana käteen
(summa voi olla hieman suurempi, riippuen vähän mistä roikkuu) niin kun
katselee noita "päättyneitä huutoja" niin rahaa tehdään kovasti,
parhaimmillaan tuotteet menevät tuplahintaan "Anttilan" hintoihin
verrattuna.

-k

Tapani Manninen

Antti Alhonen kirjoitti:

Eikös se Bidsterin avobemarihuutokauppa ole ihan saman moinen homma?

"Voit saada avobemarin vaikkapa vain 0,01 sentillä." Ja kaikki maksavat
2 e tms.

Ukkonooa

Alhaalla lukee muuten että "patentti haettu" eli koittavat suojata ideaansa
patentilla. Kuinkakohan tuo sitten käytännössä toimii... Eli kun joku
laittaa sitten "vähän halvemman" 1Eur huudot maksavan vastaavan palvelun,
niin huo haastavat oikeuteen ?? Eli kuinka vahvoja tuollaiset verkkopalvelu
patentit on. Ja vaikka suomen eka, niin takuulla mailmalla moisia jo 13
tusinassa...

Mika Iisakkila

"Ukkonooa" <ukko...@ukkonooa.net> writes:
> Alhaalla lukee muuten että "patentti haettu" eli koittavat suojata ideaansa
> patentilla. Kuinkakohan tuo sitten käytännössä toimii...

Patentteja voi hakea, mutta ei niitä kenenkään ole pakko myöntää.
Sen verran iloa siitä voi olla, että aiemmin tullut hakemus samasta
asiasta voittaa (jos ylipäätään on hyväksymiskelpoinen). Eipä tuolla
varsinaisesti käy ilmi onko patenttia haettu tuolle sivustolle, Web
Design Jussi Mäntylälle, vai Jussi Mäntylälle.
--
http://www.hut.fi/u/iisakkil/ --Foo.

Kari Asikainen

Wanha amerikkalainen tapa - tuotteeseen kun tuotteeseen (jotka nykyään
ovat webbisivuja) pitää laittaa että "patent pending". Suomessa ei
onneksi vielä voi liiketoimintakonseptia patentoida joten siitä ei ole
kyse, yrittää tietysti voi vaikka millä tekosyyllä...

-ka

Tommi Raulahti

Mikko Järvinen <e...@iki.fi> wrote:
> [...]
> huutamisesta perittyyn maksuun mieleeni tulee kysymys, onko tässä nyt
> kysymyksessä ylipäätään huutokauppa vai jonkinlainen arvonta.

Tuon palvelun käyttäminen osoittaa äärimmäistä typeryyttä... ja
palvelun alulle pistäjältä loistavaa business silmää... tuossahan
myydään tuotteet ihan järkyttävän kovalla ylihinnalla...

Esim. tuolla Wiin hinta viipottaa jo yli 1000e:ssä...

--
- Tommi -

Tommi Raulahti

Ja jotta kysyjät välttää turhalta näppiksen kulumiselta, laskin tuon
hinnan siis sen mukaan, kuinka paljon siihen on jo osallistujien
toimesta syydetty rahaa... ei sitä millä joku "onnekas" tulee sen
saamaan.

_Tai_ sitten olen ymmärtänyt jotain tuossa väärin mutta kyllä tuo
minusta näyttää aika rankalta kusetukselta.

--
- Tommi -

Ukkonooa

"Tommi Raulahti" <drd...@modeemi.fi> kirjoitti
viestissä:slrn4fomc6t...@fanta.modeemi.cs.tut.fi...

Wiin hinta oli tällä hetkellä (kun kirjoitan) 5,53 (eli 553 tarjousta) ja
noista suurin osa lienee rekisteröityneitä tarjoajia. Ainakin mitä minä olen
hiukan seurannut, niin enimmäkseen tarjoajan kohdalla on näkynyt jonkun
nimi, kuin kännykkä huutajat (eli numerosarja)

Halvimmillaan nuo rekisteröityneet saavat huutonsa tällä hetkellä n.50cent
hintaan. Ja on todennäköistä, että ne kaikista halvimman huutopaketin
ostaneet huutavat eniten (koska se on niin "halpaa") =)

Matti Grönroos

Jussi Paju wrote:
> Bisnesmielessä oikeastaan aika nerokas idea
> loppujenlopuksi, saa nähdä keksiikö joku virallinen taho jonkun syyn
> jolla tuollainen kielletään.

Hommassa on kyllä elementtejä, jotka tuovat läheisesti mieleen
tavara-arpajaiset, rahankeruun ja vedonlyönnin, jotka kaikki ovat
Suomessa säännösteltyjä.

Rahanpesuaspekti ei sekään ole hirveän kaukaa haettu.

En ennusta bisnekselle pitkää ikää.

Matti

--
Matti Grönroos -- http://www.mattigronroos.fi

Matt

"Matti Grönroos" <matti.g...@iki.fi> kirjoitti
viestissä:pdHij.280762$Ry7....@reader1.news.saunalahti.fi...

> [...]
> säännösteltyjä.
>
> Rahanpesuaspekti ei sekään ole hirveän kaukaa haettu.

Samoin minä ajattelen, mutta toisaalta pelisäännöt ovat suht selvät ja
jokainen huutaa omasta tahdostaan.

Matt

Matti Lehtiniemi

> Mitäpä arvon ryhmä tästä sivustosta sanoo? Konsepti on ainakin... no,

Toimiva MAKE-MONEY-FAST ylläpitäjille ja teleoperaattoreille.

Tuon telkkarin LG 32 LCD saa siis se ,joka onnistuu laittamaan keskiyöllä viimeisen viestin.

Jussi Paju

Eikä saa, vaan kauppa jatkuu taas aamulla klo 9 lähtien seuraavaan
vuorokaudenvaihteeseen niin kauan kunnes kukaan ei "huuda" tuotetta
viimeisen tunnin aikana.

Tommi Raulahti

Jussi Paju <Jussi.Paj...@iki.fi> wrote:

> Eikä saa, vaan kauppa jatkuu taas aamulla klo 9 lähtien seuraavaan
> vuorokaudenvaihteeseen niin kauan kunnes kukaan ei "huuda" tuotetta
> viimeisen tunnin aikana.

Kun stepit on 0.01e niin kyllä siellä intoa riittää huutamiseen kun
hinta pysyy alle 10% "oikeasta".

Siihen mennessä on tuon saitin taskuun tullut jo niin isosti rahaa,
että ihan sama millä hinnalla se tv lopulta lähtee, toimituskulutkin
on katettu moneen kertaan...

--
- Tommi -

mikko

On 14 tammi, 16:04, Tommi Raulahti <drd...@modeemi.fi> wrote:

> [...]
>
> Siihen mennessä on tuon saitin taskuun tullut jo niin isosti rahaa,
> että ihan sama millä hinnalla se tv lopulta lähtee, toimituskulutkin

Tuotteen käypä hinta jos on vaikka 1000 euroa, niin "huutokaupan"
ylläpitohan voi sumplia ostaa sen tuotteen itselleen vaikka hintaan
500 euroa jos tarjoukset eivät mene sen yli ja myydä sen sitten
muualla hieman kalliimmalla tai pitää itse. Vielä kätevämpäähän se on
kun mitään tavaraa ei koskaan edes hankita oikeasti myyntiin vaan
myydään "virtuaalista" olematonta tavaraa ja huudetaan se sitten
itselle ja otetaan ne kaikki tekstiviestituotot omiin liiveihin.

Hommahan toimisi vähän niin kuin Winclub/Wincapita joka on
pyramidimuotoon värkkästy ponzi-huijaus ( http://fi.wikipedia.org/wiki/Ponzi-huijaus
) ja jossa käydään muka virtuaalista valuuttakauppaa vaikka
todellisuudessa mitään valuuttakauppaa ei käydä missään.

Toivottavasti kuluttajaviranomaiset puuttuvat pian tuollaiseen
"fiksuhuuto" konseptiin. Ainahan niitä tyhmiä löytyy jotka tuollaiseen
vähät rahansa tunkevat eivätkä ymmärrä edes tulevansa huijatuiksi.
Sellaisia varten on hyvä että on olemassa kuluttajaviranomaisia, jotka
tekevät lopun pahimmista huijauksista.

Matti Lehtiniemi

> [...]
>) ja jossa käydään muka virtuaalista valuuttakauppaa vaikka
>todellisuudessa mitään valuuttakauppaa ei käydä missään.

Minuakin houkuteltiin viime keväänä Winclubiin , en väittäisi sitä suoralta kädeltä huijaukseksi.
Sitä se todennäköisesti kuitenkin on.
Winclub sanoi syksyllä että uusia jäseniä ei oteta jotta selviäisi, onko kyseessä ollut huijaus vai ei.
Mutta tänään (14.1.2008 ) taas jossain luki että he ottavat.Eli asia ei vieläkään selviä .

Paljon rahaa tuntui winclubin kaverilla olevan ,suunnittelivat huvijahdin osta Pattayalla/Jomtienissa Thaimassa,
jossa asuivat.
Pitäisin hyvin todennäköisenä sitä, että suurin osa winclubin jäsenistä ei edes tajua,että kyseessä on huijaus.

>Toivottavasti kuluttajaviranomaiset puuttuvat pian tuollaiseen
>"fiksuhuuto" konseptiin. Ainahan niitä tyhmiä löytyy jotka tuollaiseen

Onko tuo oikeastaan huijaus ?
Tuossahan voitonteko perustuu siihen, että puheluita/huutoja tulee riittävästi.
Jos niitä tulee alle tuotteen hinnan, silloin huutokaupan järjestäjä häviää.

Matti

Kari Asikainen

Matti Lehtiniemi wrote:

> Minuakin houkuteltiin viime keväänä Winclubiin , en väittäisi sitä suoralta kädeltä huijaukseksi.
> Sitä se todennäköisesti kuitenkin on.

Muropaketissa on asiasta melko pitkä keskustelu, tässä yhteenveto:

http://keskustelu.plaza.fi/muropaketti/bbs/t492865,8050#m1701620613

"Klubia" pyörittää talousrikoksista tuomittu henkilö joka pakoilee
ulosottovelkoja ulkomailla.

> Winclub sanoi syksyllä että uusia jäseniä ei oteta jotta selviäisi, onko kyseessä ollut huijaus vai ei.
> Mutta tänään (14.1.2008 ) taas jossain luki että he ottavat.Eli asia ei vieläkään selviä .

Juu, vakaasti julistettiin että enää ei oteta kun ei ole tarve. Nyt taas
otetaan, ja mukaan pääsystä pitäisi maksaa kolminkertainen summa...go
figure.

> [...]
> Pitäisin hyvin todennäköisenä sitä, että suurin osa winclubin jäsenistä ei edes tajua,että kyseessä on huijaus.

Ponzeihin kuuluu se, että uskottavuutta haetaan myös maksamalla oikeasti
rahoja - ja se kannattaakin koska tällä saadaan rahaa sisään. Kuvioon
kuuluvat myös "voittojen" esittely, koska eihän kukaan halua jäädä
näistä paitsi...

-ka

Timppa

Juha Ojaniemi kirjuutteli tämmösiä on 13.1.2008 21:06:

> Ei ole mahdollista huutaa viime sekunneilla ja saada tuotetta. Ainoa
> tapa "voittaa" on huutaa täsmälleen silloin, kun on enää tunti aikaa.

Aikalaskuri on hämäävä.

Kun sitä seuraa, aika vähenee esim. alle minuutin. Muta jos lataa sivun
uudelleen, saattaapi hyvinkin olla, että taas on muutama minuutti huutoaikaa.

Petri Lopia

Antti Alhonen wrote:

> [...]
> siitä, kuinka moni huutajista on rekisteröitynyt käyttäjä, joka saa
> huudon halvemmalla. Varmaan on vielä odotettavissa, että tuo nousee...

Kuten täälläkin todettu niin vanha ideahan on tuo on.

Tosin esim. bidsterin hommia on epäilty huijaukseksi:
http://keskustelu.plaza.fi/muropaketti/bbs/t484473

Enkä yllättyisi vaikka fiksuhuuto tekisi pian samoin.

On muuten lähes jokaiselle foorumille yms. ilmestynyt fiksuhuuto.fi:tä
koskevia viestejä... hyvin ovat mainontansa hoitaneet...

--
Nature, Astronomy, Travel, Lightning, StormChase etc. Photos:
http://www.petrilopia.net/

Vesa

...mutta halvimalla eniten tuotteita ostaa taho, joka saa
järjestettyä palvelunestohyökkäyksen huutojensa jälkeen!

-Vesa-

Akseli Mäki

mikko wrote:

> [...]

No aivan. Toisaalta tuollaisia sivujahan voi tulla enemmänkin, kun ei ole
niin kalliita palkintoja alussa ainakaan.

>Toivottavasti kuluttajaviranomaiset puuttuvat pian tuollaiseen
>"fiksuhuuto" konseptiin. Ainahan niitä tyhmiä löytyy jotka tuollaiseen
>vähät rahansa tunkevat eivätkä ymmärrä edes tulevansa huijatuiksi.

Ei tuo nyt varsinaisesti näytä miltään huijaukselta. Sivulla toimivat
laskurit kyllä olettavat että koneen kello on samassa ajassa kuin heidän
palvelimensa ja muutenkin sivujen eri elementtejä on suht vähäisesti
selitetty.

Äsken kun katsoin, tuolla olevan Wii:n huutosumma nousi juuri viime
hetkellä vaikka korkeimman tarjouksen tehneen nimi pysyi samana.
Itseasiassa sama huutaja näyttää olevan lähes koko ajan Wii:n korkein
huutaja, vain välillä se vaihtui joksikin muuksi. Jossain sivulla
mainittiin tuolla olevan jokin huutoautomaatti, ehkä se jostain syystä
korottaa automaattisesti omaa huutoakin.

Muutenkin osasta nimistä voisi epäillä että onko jokainen huutaja yli 18
vuotias tai saanut vanhemmiltaan tuollaiseen luvan..

Näyttää kyllä tietyllä tavalla enemmän sattumaan perustuvalta kuin esim.
Bidster, mutta voitaisiin tuota kai pyörittää vaikka arpajaisverot
maksaisivat. Toisella tavalla ajateltuna ei tuo näytä niin satunnaiselta.
Esittää huutoja vain niin kauan että muut älyävät luovuttaa, ja voittaa.

>Sellaisia varten on hyvä että on olemassa kuluttajaviranomaisia, jotka
>tekevät lopun pahimmista huijauksista.

Onko sitten kaikki arvat ja muut veikkaukset myös huijausta, kun hyvin
harva saa mitään vastiketta rahoilleen?

Matti Grönroos

Matt wrote:

> Samoin minä ajattelen, mutta toisaalta pelisäännöt ovat suht selvät ja
> jokainen huutaa omasta tahdostaan.

Siitä huolimatta kaikki pelisäännöt eivät ole laillisia.

Matt

"Matti Grönroos" <matti.g...@iki.fi> kirjoitti
viestissä:kcOij.280960$VJ2.1...@reader1.news.saunalahti.fi...

> Siitä huolimatta kaikki pelisäännöt eivät ole laillisia.

Joo, en minä väitä mitään suuntaan enkä toiseen. Mielenkiintoista vaan
katsoa puuttuuko jokin viranomainen tuohon ja jos puuttuu niin mikä
viranomainen ja minkä pykälän alla.

Matt

Turo Juurakko

"Matt" <ma...@eu.invalid> wrote in message
> Mutta reilu peli: Tää on kapitalismia ja ketäänhän ei pakoteta huutamaan.

Mitä reilua siinä on, että helpointa on tehdä bisnestä ymmärrykseltään
alentuneiden kustannuksella (humalaiset, lapset, helposti johdateltavissa
olevat tyhmät).

Matt

"Turo Juurakko" <tj...@valid.invalid> kirjoitti
viestissä:5v3ldiF...@mid.individual.net...

Voihan sen noinkin ajatella, mutta eihän yhteiskunnasta voida tehdä mitään
kaikenkattavaa holhousyhteiskuntaa, joku vastuu pitää sälyttää ihmiselle
itselleen, myös "tyhmille".

Matt

Turo Juurakko

"mikko" <m...@iobox.com> wrote in message

>Toivottavasti kuluttajaviranomaiset puuttuvat pian tuollaiseen
>"fiksuhuuto" konseptiin.

Hyi hyi, kyllä nyt selkääntaputtelijat ja peukku pystyssä kannustavasti
ulisijat ärsyyntyvät tuollaisesta kannanotosta. Apua, tämähän on KATEUTTA ja
HOLHOUSTA!

Jani Miettinen

Timppa <teekoo...@gmail.com>:

> Aikalaskuri on hämäävä.
>
> Kun sitä seuraa, aika vähenee esim. alle minuutin. Muta jos
> lataa sivun uudelleen, saattaapi hyvinkin olla, että taas on
> muutama minuutti huutoaikaa.

Vika on siinä, että Javascriptillä toteutettu kellolaskuri ei pysy
ajassa, eikä se ilmeisesti käy päivittämässä aikaa palvelimelta, ei
ainakaan tarpeeksi usein. Tuo ei ole ainoa sivu, jolla ko. ongelma
esiintyy.

--
V: No tietysti siksi, että niin on paljon helpompaa ja loogisempaa!
K: Miksi?

Marcus Räder

"Mikko Järvinen" <e...@iki.fi> skrev i meddelandet

> Mitäpä arvon ryhmä tästä sivustosta sanoo?
> http://www.fiksuhuuto.fi/

..ja taas uusi tyhmyysvero.

Matti Kaki

In article <479591ea$0$15004$4f79...@news.tdc.fi>, spa...@rader.nu says...

Ihmeen paljon noita huutajia on. Ovatkohan kaikki firman ulkopuolisia vai
voisiko olla mahdollista, että firmaa pyörittävät itse nostavat huutoja
tai käyttävät bulvaaneja tähän tarkoitukseen? Toisaalta tyhmempäänkin
ihmiset rahaa syytävät kuten johonkin maksulliseen TV-chattiin.

--
Matti Kaki at iki dot fi http://www.sci.fi/~oh2bio
=========== Location: 60.414 N 25.097 E ===========

mikko

On 29 tammi, 21:36, Henrik K <nyys...@hege.fi> wrote:

> Vaan jos ei satu tulemaan, niin turhaa kai sitä alihintaankaan on myydä.

Jos alihintaan tavara pitäisi myydä, niin luultavasti koko tavaraa ei
kannata edes myydä vaan huutaa omiin nimiinsä puljun pitäjän se.

Seuraava luonnollinen askel onkin, että mitään tavaroita ei ole
oikeasti edes olemassa. Jos huuto sattuu nousemaan yli käyvän arvon,
niin sitten voivat joskus moisen hankkia ja pistää voittajalle
menemään laskun kera.

madm...@yahoo.com

On 22 tammi, 11:58, Matti Kaki <oh2bioPOI...@sci.fi.invalid> wrote:
> In article <479591ea$0$15004$4f793...@news.tdc.fi>, spam...@rader.nu says...

Uskoisin kyllä että huutajat (ainakin enemmistö) ovat aitoja ihmisiä..
minäkin olen ollut yksi niistä :P Tuleeko mullekin tyhmyysvero nyt?
On muuten ilestynyt toinen vaihtoehto, www.bidd.fi =)

Jeff Gordon

<madm...@yahoo.com> wrote in message

Ihmeen paljon kirjoitusvirheitä molemmilla sivustoilla?

JG

Mikael Willberg

In article <56d4e797-953b-4793...@60g2000hsy.googlegroups.com>,

<madm...@yahoo.com> wrote:

>On muuten ilestynyt toinen vaihtoehto, www.bidd.fi =)

Houkuttelevaa ja innostaavaa arpomista: "Huutokauppa on avoinna klo
09:00 - 23:00." ja kaikki kohteet sanovat jotta "Huuto jatkuu klo
12:00" 8-)

Mig

--
**** Mikael Willberg ********************************************************
* * Sekalaista taravaa myytävänä *

Mikael Willberg

In article <47c2e728$0$23833$4f79...@news.tdc.fi>,

Mikael Willberg <m...@hyper.fi> wrote:

>Houkuttelevaa ja innostaavaa arpomista: "Huutokauppa on avoinna klo
>09:00 - 23:00." ja kaikki kohteet sanovat jotta "Huuto jatkuu klo
>12:00" 8-)

Näköjään sivu muutenkin toimii hianosti, kun snifferi sanoo jotta:

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Flow Client Port Server Port Packets Bytes Start Finish Duration
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
125 krokotiili 4206 85.131.49.167 http 10 1Ā 628 18:28:32,204 18:28:32,297 0,093
126 krokotiili 4210 85.131.49.167 http 10 1Ā 628 18:28:33,209 18:28:33,336 0,126
127 krokotiili 4212 85.131.49.167 http 10 1Ā 628 18:28:37,233 18:28:37,330 0,097
128 krokotiili 4217 85.131.49.167 http 10 1Ā 628 18:28:38,708 18:28:38,911 0,202
129 krokotiili 4220 85.131.49.167 http 10 1Ā 628 18:28:40,251 18:28:40,443 0,191
130 krokotiili 4223 85.131.49.167 http 12 3Ā 945 18:28:40,376 18:28:40,465 0,089
131 krokotiili 4224 85.131.49.167 http 10 1Ā 895 18:28:41,922 18:28:42,001 0,078
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ja samaa selkeää linjaa jatkuu sitten sekunnin välein hamaan
tulevaisuuteen. En jaksa tonkia enempää, mutta tosi hieno tapa tehdä
tuo ajastin+päivitys *tok tok, hulluja nuo...*

Ukkonooa

"Mikael Willberg" <m...@hyper.fi> kirjoitti
viestissä:47c2eb3a$0$23833$4f79...@news.tdc.fi...

Tätä toteutusta on pitkin foorumeita jo arvosteltu minkä keritty, mutta
kukaan arvostelijoista ei ole toimivampaa ratkaisua keksinyt.
Jospa sinä Mikael olet eri maata ja ehdotat toimivampaa ratkaisua.

Mikael Willberg

In article <YLCwj.205$OV5...@read4.inet.fi>,

Ukkonooa <ukko...@ukkonooa.net> wrote:
>"Mikael Willberg" <m...@hyper.fi> kirjoitti
>viestissä:47c2eb3a$0$23833$4f79...@news.tdc.fi...

[ pollaava webbisivulogi fiskarssoitu ]

>Tätä toteutusta on pitkin foorumeita jo arvosteltu minkä keritty, mutta
>kukaan arvostelijoista ei ole toimivampaa ratkaisua keksinyt.
>Jospa sinä Mikael olet eri maata ja ehdotat toimivampaa ratkaisua.

Kun koko juttu on arpajaista niin niillä "hinta" ja "peelo!11!"
arvontatiedoitta tee yhtään mitään, pelkkä javascriptiajastin hoitaa
homman koko sivulle. Jos nyt pitää olla viilee niin pollaavan
systeemin voi sitten kohdekohtaisesti aktivoida viime hetkillä.

EVVK koko juttu, omapa on kuormituksensa, enemmän mua nyppii
resurssien tuhlaaminen.

Ukkonooa

"Mikael Willberg" <m...@hyper.fi> kirjoitti
viestissä:47c4308c$0$14993$4f79...@news.tdc.fi...

> [...]
> homman koko sivulle. Jos nyt pitää olla viilee niin pollaavan
> systeemin voi sitten kohdekohtaisesti aktivoida viime hetkillä.

Nyt on pakko myöntää, etten ymmärtänyt ollenkaan mitä koitit selittää.

Mikael Willberg

In article <2zWwj.143$3N...@read4.inet.fi>,

Ukkonooa <ukko...@ukkonooa.net> wrote:
>"Mikael Willberg" <m...@hyper.fi> kirjoitti
>viestissä:47c4308c$0$14993$4f79...@news.tdc.fi...

>Nyt on pakko myöntää, etten ymmärtänyt ollenkaan mitä koitit selittää.

Juuri ne tiedot mitä sieltä haetaan nykyinen hinta ja kuka teki
viimeisen huudon. Aivan sama vaikka arpoisivat nuo sinne sivulle
kukaan siitäkään pääsisi syyttämään.

Esa Hämäläinen

Mikael Willberg kirjoitti:

> Juuri ne tiedot mitä sieltä haetaan nykyinen hinta ja kuka teki
> viimeisen huudon. Aivan sama vaikka arpoisivat nuo sinne sivulle
> kukaan siitäkään pääsisi syyttämään.
>

> Mig

Kiitokset fiksuhuuto.fi:lle kännykkääni tulleesta mainosviestistä. Ei
todellaakaan kiinnosta, jos joku on saanut muutamalla kympillä auton ko
putiikin sivujen kautta... Onneksi näitä mainoksia ei ole tullut nyt
muutamaan kuukauteen. Viimeksi GeMoney tarjosi pikaluottoa, turhaan.

Ukkonooa

"Mikael Willberg" <m...@hyper.fi> kirjoitti
viestissä:47c6d10d$0$14997$4f79...@news.tdc.fi...

> Juuri ne tiedot mitä sieltä haetaan nykyinen hinta ja kuka teki
> viimeisen huudon. Aivan sama vaikka arpoisivat nuo sinne sivulle
> kukaan siitäkään pääsisi syyttämään.

Ja tämä olisi huutajien kannalta parempi miten ?

Nyt en kyllä näe logiikkaasi.

Mutta itseäni huutajana joskus harmittaa, kun päivittyy liian isolla
viiveellä nykyselläänkin. Hiukan haittaa huutamista, joten täytyy seistä
F5:sen päällä.

asha...@gmail.com

huusin juuri pitkään ja seurasin ipod touch 8gb ja sitten yhtäkkiä kun
huusin niin koko juttu hävisi sivulta? koko tuotetta ei edes näy enää
listoilla ja mitäs nyt kun rahaa on mennyt n. 30 EURO että pääsisi
huutamaan sen ittelleen ? :D wtf

asha...@gmail.com

ja vielä hauskempaa on se että kun vähän tarkemmin katoin noita
tuotteita tos etusivulla, niin melkeen kaikissa on samat käyttäjät
pyörimässä kun mitä oli mun tuotteessa, ja nyt kun ne on suljettu yötä
vasten niin samat nimet näkyy tossa :D elmeriä 4 kertaa jne :D

Jouni Nordlund

Ukkonooa kirjoitti viestissä <y8Pxj.25$dg...@read4.inet.fi>:

Mitähän tuo tarkoittaa meikäläisen suomeksi:

"Huutokauppa on avoinna klo 12:00-14:00 ja 18:00-22:00."

Tähän asti selvää, mutta toisaalta:

" Hitachi 32" LCD TV

[Tuotteen arvo: 599,00 €] Hinta: 7,46 €
Lähtöhinta: 15,00 €

Viimeisin huuto
Stonemike
Huutoaika: 1 min

Huuto jatkuu klo 17
Toshiba Satellite L40-157

[Tuotteen arvo: 599,00 €] Hinta: 13,80 €
Lähtöhinta: 15,00 €

Viimeisin huuto
evgny
Huutoaika: 2 min

Huuto jatkuu klo 17"

--
Jouni Nordlund
Nimellistä trollausta vuodesta 1999.

jukka.p...@orionpharma.com

On 28 helmi, 21:54, Esa Hämäläinen <esa.hamalai...@kolumbus.fi> wrote:

> [...]

> muutamaan kuukauteen. Viimeksi GeMoney tarjosi pikaluottoa, turhaan.- Piilota siteerattu teksti -

Tein pienen ohjelman joka seuraa sekunnin välein huutajia, Esim
Kawasakia on huudettu näin :
Huutaja Aika Hinta Jäljellä
http://www.fiksuhuuto.fi/index.php?id=xbuqr&KID=1556
1278 1.4.2008 10:16:31 24.29
Harri 1.4.2008 10:17:47 24.30 1 minuuttia 42 sekuntia
mikma 1.4.2008 10:20:05 24.31 21 sekuntia
Tiguan 1.4.2008 10:21:06 24.34 2 minuuttia 57 sekuntia
Harri 1.4.2008 10:22:06 24.35 2 minuuttia 8 sekuntia
Harri 1.4.2008 10:24:06 24.37 1 minuuttia 29 sekuntia
1278 1.4.2008 10:24:36 24.38 3 minuuttia 23 sekuntia
Harri 1.4.2008 10:25:36 24.40 2 minuuttia 45 sekuntia
Harri 1.4.2008 10:27:36 24.42 1 minuuttia 50 sekuntia
jariha 1.4.2008 10:28:06 24.43 2 minuuttia 47 sekuntia
jariha 1.4.2008 10:29:06 24.45 2 minuuttia 45 sekuntia
Harri 1.4.2008 10:30:06 24.46 2 minuuttia 46 sekuntia
2743 1.4.2008 10:31:06 24.47 2 minuuttia 36 sekuntia
Harri 1.4.2008 10:32:06 24.48 2 minuuttia 35 sekuntia
1799 1.4.2008 10:34:05 24.49 1 minuuttia 1 sekuntia
Harri 1.4.2008 10:35:15 24.50 2 minuuttia 42 sekuntia
Harri Räisänen 1.4.2008 10:36:15 24.51 2 minuuttia 10 sekuntia
http://www.fiksuhuuto.fi/index.php?id=xbuqr&KID=1556
Harri Räisänen 1.4.2008 10:36:28 24.51 3 minuuttia 45 sekuntia
Harri 1.4.2008 10:37:48 24.52 2 minuuttia 23 sekuntia
Harri 1.4.2008 10:38:48 24.54 2 minuuttia 16 sekuntia
Jarno Järvinen 1.4.2008 10:39:48 24.55 2 minuuttia 40 sekuntia
7396 1.4.2008 10:40:48 24.58 2 minuuttia 18 sekuntia
Jarno Järvinen 1.4.2008 10:41:48 24.60 2 minuuttia 52 sekuntia
Matti Galla 1.4.2008 10:42:48 24.61 2 minuuttia 40 sekuntia
Jarno Järvinen 1.4.2008 10:44:48 24.62 1 minuuttia 30 sekuntia
Jani Huotilainen 1.4.2008 10:46:48 24.63 1 minuuttia 13 sekuntia
Daniel Nyman 1.4.2008 10:48:18 24.65 2 minuuttia 9 sekuntia
jariha 1.4.2008 10:50:18 24.67 1 minuuttia 45 sekuntia
Harri 1.4.2008 10:50:48 24.68 2 minuuttia 46 sekuntia
Jarno Järvinen 1.4.2008 10:51:48 24.69 3 minuuttia
Harri 1.4.2008 10:52:48 24.70 2 minuuttia 57 sekuntia
Jarno Järvinen 1.4.2008 10:54:48 24.71 1 minuuttia 53 sekuntia
Harri 1.4.2008 10:55:18 24.72 3 minuuttia 26 sekuntia
8842 1.4.2008 10:56:18 24.74 2 minuuttia 58 sekuntia
http://www.fiksuhuuto.fi/index.php?id=xbuqr&KID=1556
8842 1.4.2008 10:56:29 24.74 3 minuuttia 20 sekuntia
Harri 1.4.2008 10:57:49 24.77 1 minuuttia 59 sekuntia
Henri Niemelä 1.4.2008 10:59:19 24.78 1 minuuttia 47 sekuntia
Harri 1.4.2008 10:59:49 24.79 2 minuuttia 41 sekuntia
Henri Niemelä 1.4.2008 11:00:49 24.80 2 minuuttia 51 sekuntia
Henri Niemelä 1.4.2008 11:01:49 24.82 2 minuuttia 10 sekuntia
Harri 1.4.2008 11:02:49 24.83 2 minuuttia 42 sekuntia
0039 1.4.2008 11:03:49 24.85 2 minuuttia 50 sekuntia
Henri Niemelä 1.4.2008 11:04:49 24.87 2 minuuttia 37 sekuntia
Harri 1.4.2008 11:05:49 24.88 2 minuuttia 40 sekuntia
4462 1.4.2008 11:06:49 24.89 2 minuuttia 53 sekuntia
jukka haapasalo 1.4.2008 11:07:49 24.92 2 minuuttia 29 sekuntia
Jarno Järvinen 1.4.2008 11:08:49 24.93 2 minuuttia 59 sekuntia
jukka haapasalo 1.4.2008 11:09:49 24.95 2 minuuttia 54 sekuntia
Harri 1.4.2008 11:10:49 24.97 2 minuuttia 49 sekuntia
0099 1.4.2008 11:12:49 24.99 1 minuuttia 43 sekuntia
Harri 1.4.2008 11:13:19 25.00 3 minuuttia 28 sekuntia
jukka haapasalo 1.4.2008 11:14:19 25.01 2 minuuttia 38 sekuntia
Harri 1.4.2008 11:15:19 25.02 2 minuuttia 53 sekuntia
http://www.fiksuhuuto.fi/index.php?id=xbuqr&KID=1556
Harri 1.4.2008 11:16:30 25.02 2 minuuttia 14 sekuntia
Kisälli 1.4.2008 11:17:51 25.03 52 sekuntia
Henri Niemelä 1.4.2008 11:18:01 25.04 3 minuuttia 38 sekuntia
Toivo Ryynänen 1.4.2008 11:19:00 25.06 3 minuuttia 1 sekuntia
jari kapanen 1.4.2008 11:21:01 25.07 1 minuuttia 22 sekuntia
Teemu Jäppinen 1.4.2008 11:21:31 25.08 3 minuuttia 30 sekuntia
Toivo Ryynänen 1.4.2008 11:22:31 25.09 2 minuuttia 46 sekuntia
juho luostarinen 1.4.2008 11:23:31 25.11 2 minuuttia 6 sekuntia
Harri 1.4.2008 11:24:31 25.12 2 minuuttia 23 sekuntia
juho luostarinen 1.4.2008 11:25:31 25.14 2 minuuttia 49 sekuntia
Harri 1.4.2008 11:26:31 25.15 2 minuuttia 56 sekuntia
riku mattila 1.4.2008 11:27:31 25.16 2 minuuttia 18 sekuntia
Harri 1.4.2008 11:28:31 25.17 2 minuuttia 35 sekuntia
8848 1.4.2008 11:29:31 25.18 2 minuuttia 2 sekuntia
8848 1.4.2008 11:30:31 25.20 2 minuuttia 32 sekuntia
8848 1.4.2008 11:31:31 25.22 2 minuuttia 52 sekuntia
8848 1.4.2008 11:32:31 25.24 2 minuuttia 29 sekuntia
8848 1.4.2008 11:33:31 25.27 2 minuuttia 29 sekuntia
Jukka Koivukangas 1.4.2008 11:35:30 25.31 1 minuuttia 57 sekuntia
8848 1.4.2008 11:36:01 25.32 3 minuuttia 23 sekuntia
http://www.fiksuhuuto.fi/index.php?id=xbuqr&KID=1556
8848 1.4.2008 11:36:32 25.32 3 minuuttia 6 sekuntia
8848 1.4.2008 11:37:52 25.34 1 minuuttia 45 sekuntia
Harri 1.4.2008 11:38:22 25.35 3 minuuttia 1 sekuntia
8848 1.4.2008 11:39:22 25.36 2 minuuttia 50 sekuntia
8848 1.4.2008 11:40:23 25.38 2 minuuttia 3 sekuntia
Harri 1.4.2008 11:41:23 25.41 2 minuuttia 43 sekuntia

Ainakin tuo 8848 on korottanut tarjoustaan sekunnilleen minuutin
välein, näyttää vähän oudolta.

Jukka

Message has been deleted

Mikael Willberg

In article <3351bf30-68f2-4c1a...@e67g2000hsa.googlegroups.com>,
<jukka.p...@orionpharma.com> wrote:

>Tein pienen ohjelman joka seuraa sekunnin v=E4lein huutajia, Esim
>Kawasakia on huudettu n=E4in :
>Huutaja Aika Hinta J=E4ljell=E4
>http://www.fiksuhuuto.fi/index.php?id=3Dxbuqr&KID=3D1556

>1278 1.4.2008 10:16:31 24.29
>Harri 1.4.2008 10:17:47 24.30 1 minuuttia 42 sekuntia

[ kauhea määrä lokia fiskarssoitu ]

> [...]
>
>Ainakin tuo 8848 on korottanut tarjoustaan sekunnilleen minuutin

>v=E4lein, n=E4ytt=E4=E4 v=E4h=E4n oudolta.

Voi olla että tuohon vaikuttaa aika ja tapa miten tekstiviestit
käsitellään. Kaikki nuo tapahtumat ovat kovin satunnottomia.

jukka.p...@orionpharma.com

On 4 huhti, 22:20, m...@hyper.fi (Mikael Willberg) wrote:
> In article <3351bf30-68f2-4c1a-86f2-824e53c7c...@e67g2000hsa.googlegroups.com>,

Keräsin Plasma-tv:stä kaikki korotukset, television voitti plessa
ainoalla tarjouksellaan tuosta kohteesta ja aikaa oli sentään jäljellä
1 minuuttia 8 sekuntia. Ilmeisesti ainakin jotkut kohteet suljetaan
kun huutajaksi tulee jokin ennalta määritelty nimimerkki.

3577 8.4.2008 17:32:15 154.28 13 sekuntia
Glups 8.4.2008 17:32:48 154.29 1 minuuttia 26 sekuntia
3577 8.4.2008 17:34:04 154.30 17 sekuntia
Glups 8.4.2008 17:34:37 154.31 1 minuuttia 26 sekuntia
Koski Teija 8.4.2008 17:35:07 154.32 1 minuuttia 9 sekuntia
Glups 8.4.2008 17:36:09 154.33 53 sekuntia
3177 8.4.2008 17:37:28 154.34 28 sekuntia
Glups 8.4.2008 17:38:01 154.35 1 minuuttia 24 sekuntia
3177 8.4.2008 17:39:21 154.36 24 sekuntia
Glups 8.4.2008 17:39:54 154.37 1 minuuttia 23 sekuntia
Koski Teija 8.4.2008 17:41:22 154.38 9 sekuntia
1018 8.4.2008 17:43:20 154.39 2 sekuntia
Vill 8.4.2008 17:43:21 154.40 1 minuuttia 59 sekuntia
8097 8.4.2008 17:43:51 154.43 1 minuuttia 30 sekuntia
plessa 8.4.2008 17:44:21 154.44 1 minuuttia 8 sekuntia
http://www.fiksuhuuto.fi/index.php?id=xbuqr&KID=1563
plessa 8.4.2008 17:47:07 154.44 Tarkistetaan viimeisiä huutoja
plessa 8.4.2008 17:49:07 154.44 Tarkistetaan viimeisiä huutoja

Jukka

Petri Lopia

> [...]

> 1 minuuttia 8 sekuntia. Ilmeisesti ainakin jotkut kohteet suljetaan
> kun huutajaksi tulee jokin ennalta määritelty nimimerkki.

käsittääkseni se sivuilla oleva kello on vain jotain sinnepäin ja
oikeasti "huudot" hoidetaan serverin kellon mukaan.
Tiedä sitten oliko tästä kyse tuossa plessan jutussa mutta kuitenkin..

Jos tuo viimeinen lauseesi pitäisi paikkansa niin miksi kohdetta ei
suljettu 17:44:21 jolloin huutajana oli sama nimimerkki?

--
Nature, Astronomy, Travel, Lightning, StormChase etc. Photos:
http://www.petrilopia.net/

jukka.p...@orionpharma.com

On Apr 11, 4:18 pm, Petri Lopia
<petri.lopiaPOI...@kolumbus.fi.invalid> wrote:

Niinhän se suljettiinkin 154.44 oli lopullinen hinta.
154.44 Tarkistetaan viimeisiä huutoja -lokiriveillä on sama plessa ja
sama hinta.
Kyse oli siitä että koko kohteen huutohistorian aikana plessalta tuli
vain yksi huuto jonka jälkeen kohde suljettiin.

Jukka

Petri Lopia

> [...]

> Kyse oli siitä että koko kohteen huutohistorian aikana plessalta tuli
> vain yksi huuto jonka jälkeen kohde suljettiin.

Äh.. juu näemmä näytti olevankin. Katsoin väärin joten pahoitteluni.

mikko

On 12 huhti, 07:22, jukka.polvi...@orionpharma.com wrote:

> [...]
> Kyse oli siitä että koko kohteen huutohistorian aikana plessalta tuli
> vain yksi huuto jonka jälkeen kohde suljettiin.

Lieneekö tuo tunnus plessa ollut sitten huutokaupan pitäjien oma
tunnus jolle ne voitto "huudot" annetaan?

Jos näin on, niin tuskin kyseistä plasmatelkkari on koskaan ollut edes
olemassa vaan kyseisestä kohteesta on vain kerätty ne rahat pois
osallistujilta tekstiviestimaksuilla. Tai sitten joku "huutokaupan"
järjestävästä firmasta tai lähipiiristä on kaivannut plasmatelkkaria
itselleen ja "onnetarta" on "vähän" avitettu ja hoidettu kohde
halutelle "voittajalle".

"Fiksu"huudon logiikka on yhtä järkevää kuin se, että itse pistäisin
laittomat tavalliset arpajaiset pystyyn ja alkaisin myydä kahden euron
hintaisia arpoja vaikka 10.000 euron pääpalkinnolla mainostaen enkä
missään tietenkään kertoisi kuinka monta vaikka 2 euron arpaa olisi
myynnissä. Aina kun joku ostaisi arvan, niin raaputtaisin itse sen
myymäni arvan ja sitten sanoisin, että "tsori, ei voittoa". Kun
kyllästyisin myymään arpoja, niin järjestäisin sitten "arvonnan"
voiton itselleni tai bulvaanille tai jättäisin koko arvonnan
suorittamatta.

Saa nähdä milloin poliisi saa tehtyä lopun tuosta "fiksu"huuto
petoksesta ja laittomista arpajaisista. Fiksuhuudon pisnekset
kaatuisivat helposti Suomessa kun iskisi kiinni niihin heidän
rahahanoihin eli teleoperaattorien kautta estäisi heidän
erityismaksulliset tekstiviestit ja palvelunumerot. Luultavasti
teleoperaattorit sulkisivat vapaaehtoisesti ne viimeistään samana
päivänä kun poliisi aloittaisi esitutkinnan operaattorien osuudesta
laittomien arpajaisten järjestämiseen.

Mikael Willberg

In article <d04dc272-0562-4362...@q1g2000prf.googlegroups.com>,

mikko <m...@iobox.com> wrote:

> [...]
>teleoperaattorit sulkisivat vapaaehtoisesti ne viimeistään samana
>päivänä kun poliisi aloittaisi esitutkinnan operaattorien osuudesta

Kummam kun kukaan ei ole mainunnut siitä että tonkiminen on alkanut jo
viikko sitten:

http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=11408

Fiksuhuuto.fi päätyi poliisitutkintaan

Perjantai 18.04.2008 klo 17:40 (päivitetty pe 17:42) STTPäivi Seeskorpi

Oulun poliisi ryhtyy tutkimaan Fiksuhuuto-nettihuutokaupan
toimintaa. Tutkintaa on pyytänyt sisäministeriö, jonka mukaan kyseessä
ei ole huutokauppa vaan laittomat arpajaiset.