Tasa-arvon esteenä naiset itse

Visa

Tasa-arvo ei ole toteutunut, koska suurin osa naisista ei sitä halua, eivät
halua sitä siksi, koska he hyötyvät
siitä (=epätasa-arvosta). Ajatellaan parisuhdetta. Miesten on aina tehtävä
aloite ja lähestyttävä naista, usein
tarjottava drinkkejä, aterioita ym. Toisaalta naiselle on sallittua ja
melkein välttämätöntä vaatia, että mies on
itseään etevämpi ja rikkaampi ym., seikka, joka ylläpitää yhä perinteistä
parisuhdemallia, jossa mies on perheen pää. Koska parisuhde on epäsuhtainen,
perheeseen syntyvät lapset luonnollisesti oppivat saman mallin. Tasa-arvo
toteutuisi, jos naiset tyytyisivät saman- tai alempiarvoiseen kumppaniin,
mutta kukapa nainen päästäisi kynsistään mehevän apajan vain tasa-arvon
vuoksi. Lisäksi uranaiset valittavat, että ulkonäölle asetetaan liikaa
arvoa, mutta ei se näytä estävän heitä käyttämästä ulkonäköään
häikäilemättömästi hyväkseen. Nainen on naiselle susi.
Miksi muuttaa mitään, koska nykyisessä tilanteessa kumpikin osapuoli näyttää
hyötyvän: Mies, joka saa pidellä yhteiskunnan johtoja käsissään, nainen,
joka saa puolison, jota arvostaa. Mitä merkitystä on edes palkkaeroilla, jos
naisen puoliso on useimmiten enemmän ansaitseva, ja avioliitossa omaisuus on
kuitenkin yhteistä. Ainoat häviäjät tässä pelissä ovat vähemmistössä: ns.
itsenäiset naiset ja ne miehet, köyhät, rumat ym., jotka eivät kelpaa
kenellekään, ja kuka näistä nyt välittäisi. Tasan ei käy onnen lahjat.

* * *

Mitä "tasa-arvo" on sitten tuonut? Aikaisemmin miehen tarjotessa lounaan
ym., naisen odotettiin maksavan hyvästä palvelusta omilla ansioillaan, tai
ainakin tarjota jokin selitys, eli kyseessä oli yksinkertainen vaihtokauppa.
Entä nykyään? Nainen voi aivan vapaasti nauttia miehen seurasta ja
rahoista, mutta ilman minkäänlaista velvollisuutta mihinkään suuntaan. Onko
tämä tasa-arvoa? Jos nainen ei ole kiinnostunut miehestä, niin eikö hänen
ainakin pitäisi kieltäytyä miehen huomionosoituksista. Ja onko sitten
oikein, että aviomiehen tultua töistä, hänet pannaan tiskaamaan ja/tai
vaihtamaan vauvan vaippoja sillä aikaa kun vaimo katselee Kauniita ja
Rohkeita?

Sylvester DeNusso

"Visa" <visak...@hotmail.com> wrote in
>Entä nykyään? Nainen voi aivan vapaasti
> nauttia miehen seurasta ja rahoista, mutta ilman minkäänlaista
> velvollisuutta mihinkään suuntaan.

Caveat emptor, ostaja varokoon.

Jori Olkkonen

Varsin mielenkiintoinen näkökulma. Pisti oikein pohdituttamaan. Visa
esittää lukuisia hyviä pointteja, mutta:

> Tasa-arvo ei ole toteutunut, koska suurin osa naisista ei sitä halua.

Onko tämä totta?

Artikkelissa kuvattu naistyyppi on varmaankin olemassa ja ymmärsin
että Visa esittää sen edustavan suurinta osaa naisista:

> [...]

> ...Nainen voi aivan vapaasti nauttia miehen seurasta ja rahoista, mutta
> ilman minkäänlaista velvollisuutta mihinkään suuntaan...

Asiaa hetken tuumailtuani huomasin että myös minä olen törmännyt useasti
ylläkuvatun kaltaisiin naisiin. En menisi kuitenkaan suorin käsin
vannomaan että suurin osa naisista on tällaisia. Ehkäpä olen törmännyt
heihin sen vuoksi että käyn aika useasti harrastamassa sosiaalisia
aktiviteetteja (="ulkona"), ja tästä olisi syntynyt illuusio.

Olisiko niin, että Suomen maassa lurkkii läjäpäin onnellisia aviopareja,
jotka eivät saata mielipidettään tässä asiassa kuuluviin. Ehkäpä asia ei
heitä kiinnosta, koska se ei ole heidän ongelmansa - "Siitä puhe mistä
puute".

Mika

"Jori Olkkonen" <jori.o...@poista.solotes.fi.invalid> kirjoitti
viestissä:Xns9277BC14F48...@193.64.137.17...

> [...]
> jotka eivät saata mielipidettään tässä asiassa kuuluviin. Ehkäpä asia ei
> heitä kiinnosta, koska se ei ole heidän ongelmansa - "Siitä puhe mistä

Olisi. Mutta miksi niiden pitäisikään. Eihän ne ole myöskään valittamassa
tai hakemassa asioihin parannusta. Jotkut ihmiset ovat parempia pärjäämään,
kuin valittamaan. Enkä nyt suinkaan tarkoita että valittajat olisivat
jotenkin luonnostaan "pärjäämättömiä" tjms., vaan sitä että on pahuksen
vaikea valittaa jos suu on muikeasti hymyssä.

hulakki

> perheeseen syntyvät lapset luonnollisesti oppivat saman mallin. Tasa-arvo
> toteutuisi, jos naiset tyytyisivät saman- tai alempiarvoiseen kumppaniin,

eihän se tasa-arvo toteudu ikään jos pitää tyytyä saman- tai
alempiarvoiseen kumppaniin. vaan sittenhän se tasa-arvo tulisi
jos naiset tyytyisivät olemaan arvioimatta :)

karvinen

Visa wrote:

> Tasa-arvo ei ole toteutunut, koska suurin osa naisista ei sitä halua, eivät
> halua sitä siksi, koska he hyötyvät
> siitä (=epätasa-arvosta).

Oli hyvää pohdintaa kaikien kaikkiaan..

Mielestäni naisilla on kaksi menestymisen strategiaa:
joko luoda oma ura, tai luottaa ulkonäköön ja hakea
hyvin toimeentuleva kumppani. Nimenomaan jälkimmäistä
strategiaa noudattavat naiset ovat syventämässä eriarvoisuutta
miesten ja naisten välillä. Sillä olisihan aikamoisen rankkaa
rehkiä palkkansa eteen ja samalla panostaa jatkuvasti
ulkonäköön vain miestä miellyttääkseen.

Naisten suuri tragedia on siinä, että nuorena ja hehkeänä
"uravalintaa" tehdessään ulkonäköön turvautuminen tuntuu
kovin houkuttelevalta vaihtoehdolta. Omaan koulutukseen ja
uraan satsaaminen on kuitenkin pidemmällä tähtäimellä
hedelmällisempää. Sillä totuus on, että monilla naisilla se
ulkonäkö on yllättävän nopeasti katoava resurssi.

Ulkonäkö-strategian valinneet naiset potkitaan
usein ennenpitkää avioliitosta pois fyysisten resurssien
kuihduttua. On koomista, että silloin aletaan kovastikin
ruikuttaa siitä, miten miehet arvostavat naisissa vain
ulkoisia ominaisuuksia. Tässä kohtaa olen Visan kanssa
samaa mieltä: nämä naiset ovat suurelta osin itse syyllisiä
tähän!

t: Karvinen

lait...@students.forever.cc.tut.fi

In sfnet.keskustelu.yhteiskunta Visa <visak...@hotmail.com> wrote:

: Tasa-arvo ei ole toteutunut, koska suurin osa naisista ei sitä halua, eivät

: halua sitä siksi, koska he hyötyvät siitä (=epätasa-arvosta).

Se ei ole toteutunut kulttuurin tähden; koska naisista kasvatetaan naisia.
Ts. kyse on massiivisesta aivopesusta.

[...]

Juuri niin. Koti-isä on friikki, josta voidaan kirjoittaa hullunkurisia
artikkeleja lehtiin.
On kuitenkin outoa väittää, että jompikumpi nimenomaisesti hyötyisi tästä
jaosta. Erityisen vilpillistä on esittää sellainen naisen omana valintana,
koska ei ole mitään omia valintoja, on vain kulttuurillisesti tuotettuja
halukoneita.

: vuoksi. Lisäksi uranaiset valittavat, että ulkonäölle asetetaan liikaa

: arvoa, mutta ei se näytä estävän heitä käyttämästä ulkonäköään
: häikäilemättömästi hyväkseen.

Siis mahdollista, jos sitä jonkin verran on. Hyväksikäyttö on kuitenkin
marginaalista verrattuna siihen (itsetunto-)ongelmia aiheuttavaan
ihanteeseen, johon naisen pitäisi pyrkiä. Utopian ja todellisuuden
välinen kuilu imaisee syvyyksiinsä hyvin äkkiä ne hyödyt, joita
kohtuullisella ulkonäölläkin voisi saavuttaa.

[...]

Jos mies on niin typerä seksisti, että harrastaa tuollaista patamustaa
toimintaa, voi syyttää itseään, lainatakseni sanojasi.

--
Pekka Laitinen, Opinnot: http://www.students.tut.fi/~laitinep/resultse.html
"The purpose of economic theory is to make those who are comfortable FEEL

Marko

Tasa-arvoa ei saavutetakkaan jos naisista yritetään tehdä tasa-arvoisempia
kuin miehistä. tätähän nykyinen tasa-arvolaki ajaa, eli ainoastaan naisten
oikeuksia ei miesten.

Marko

Marko

> [...]
> ulkoisia ominaisuuksia. Tässä kohtaa olen Visan kanssa
> samaa mieltä: nämä naiset ovat suurelta osin itse syyllisiä

Asiaa mietittyäni voin sanoa olevani samaa mieltä. hyvin kirjoitettu
kaikenkaikkiaan kommentit tässä aiheessa.
Marko

Riitta Niemistö

In sfnet.keskustelu.ihmissuhteet Visa <visak...@hotmail.com> wrote:
> Mitä merkitystä on edes palkkaeroilla, jos naisen puoliso on
> useimmiten enemmän ansaitseva, ja avioliitossa omaisuus on kuitenkin
> yhteistä.

Suomessa avioliitossa kumpikin hallitsee itse omaisuuttaan ja vasta
avioliiton purkautuessa kaikki pistetään tasan, ellei ole avioehtoa.

> [...]
> ainakin tarjota jokin selitys, eli kyseessä oli yksinkertainen vaihtokauppa.

Onko nyt _taas_ kysymys seksistä vai mistä ihmeen maksusta oikein
selität? Uskotko tosiaan, että noin olisi joskus ollut, vaikka vasta
luotettava ehkäisy on saattanut aikaan seksuaalisuuden vapautumisen
eli että naisen ei ole tarvinnut aina rakastellessaan pelätä tulevansa
raskaaksi. Avioton lapsi tuppasi ennen maailmassa olemaan kovin
häpeällinen juttu.

> [...]
> tämä tasa-arvoa? Jos nainen ei ole kiinnostunut miehestä, niin eikö hänen
> ainakin pitäisi kieltäytyä miehen huomionosoituksista.

Tästä on ollut täällä puhetta paljonkin. jotkut miehet tykkäävät
tarjota ja ottavat tarjouksen maksaa oman osansa loukkauksena. Toiset
taas pitävät selvänä, että jokainen maksaa itse oman laskunsa.

> Ja onko sitten oikein, että aviomiehen tultua töistä, hänet pannaan
> tiskaamaan ja/tai vaihtamaan vauvan vaippoja sillä aikaa kun vaimo
> katselee Kauniita ja Rohkeita?

Missä todellisuudessa sinä oikein elät? Ainakin meillä tulla samoihin
aikoihin töistä kotiin ja luonnollisesti kotityöt tehdään yhdessä.

--
Riitta Niemistö "I'm disappointed because I didn't pick up on this earlier.
p. 3115 3863 t. Disappointed because you felt that you couldn't come to

Miikka Lahti

lait...@students.FOREVER.cc.tut.fi wrote:

> [...]
> artikkeleja lehtiin.
> On kuitenkin outoa väittää, että jompikumpi nimenomaisesti hyötyisi tästä

Juu, en ymmärrä, mitä esim. tavallinen mies hyötyy tuosta perheen pään
ja elättäjän roolista; lastenhoidosta vapautuu, mutta vastaavasti joutuu
köyhäilemään ja tekemään enemmän ylitöitä. Rikkaalle miehelle se on toki
samantekevää. Naiselle tuo malli on puolestaan riskaabeli: jos ero
tulee, on aika tyhjän päällä (paitsi Jenkeissä, jossa mies on
velvollinen maksamaan huimia elatusmaksuja elämänsä loppuun asti).

Lapsille se mahdollisesti voi olla hyväksi, mutta asia on kiistanalainen.

Miikka Lahti

Riitta Niemistö wrote:

> Tästä on ollut täällä puhetta paljonkin. jotkut miehet tykkäävät
> tarjota ja ottavat tarjouksen maksaa oman osansa loukkauksena. Toiset

Höpö höpö.

Visa

"Riitta Niemistö" wrote

> Suomessa avioliitossa kumpikin hallitsee itse omaisuuttaan ja vasta
> avioliiton purkautuessa kaikki pistetään tasan, ellei ole avioehtoa.

eli siis yhteistä.

> Onko nyt _taas_ kysymys seksistä vai mistä ihmeen maksusta oikein
> selität?

Kyllä ja ei. Miehestä riippuen. Joillekin voi riittää vähäisempikin,
joillekin pelkkä lupaus.

> [...]
> luotettava ehkäisy on saattanut aikaan seksuaalisuuden vapautumisen
> eli että naisen ei ole tarvinnut aina rakastellessaan pelätä tulevansa

Mm. Englannissa näyttää olevan vielä tänäkin päivänä. Siellä saanti on suht.
varmaa, mikäli nainen suostuu kestitykseen, jos siis mies vaan käyttäytyy
kunnolla. Näin olen tietysti vain kuullut, kokemuksia ei ole.

> [...]
> tarjota ja ottavat tarjouksen maksaa oman osansa loukkauksena. Toiset
> taas pitävät selvänä, että jokainen maksaa itse oman laskunsa.

Eipä mies tee naiselle kovin hyvää vaikutusta, jos ei edes ehdota maksaa
itse koko laskua. Nainen voi tietysti kieltäytyä, mikäli haluaa.

> Missä todellisuudessa sinä oikein elät?

Kyllä minä olen tuollaista nähnyt. Tosin ehkä niin tapahtuisi, vaikkei koko
tasa-arvo höpötystä olisikaan. Nainen kyllä saa liian helpolla puhtaan
omantunnon.

Miikka Lahti

karvinen wrote:

> Mielestäni naisilla on kaksi menestymisen strategiaa:
> joko luoda oma ura, tai luottaa ulkonäköön ja hakea
> hyvin toimeentuleva kumppani. Nimenomaan jälkimmäistä

En usko, että ne ovat tuolla tavalla vaihtoehtoisia.

> strategiaa noudattavat naiset ovat syventämässä eriarvoisuutta
> miesten ja naisten välillä. Sillä olisihan aikamoisen rankkaa
> rehkiä palkkansa eteen ja samalla panostaa jatkuvasti
> ulkonäköön vain miestä miellyttääkseen.

Niin moni tekee.

> [...]
> hedelmällisempää. Sillä totuus on, että monilla naisilla se
> ulkonäkö on yllättävän nopeasti katoava resurssi.

Paljonko tuollaisia naisia, jotka satsaavat vain rikkaan ukon
löytämiseen ja laiminlyövät sen takia opiskelunsa yms., ihan oikeasti on?

Visa

"Miikka Lahti" wrote

> Paljonko tuollaisia naisia, jotka satsaavat vain rikkaan ukon
> löytämiseen ja laiminlyövät sen takia opiskelunsa yms., ihan oikeasti on?

Nämä kaksi vaihtoehtoa voidaan hyvin yhdistää, sillä ainakin ulkomailla on
olemassa naisille "How to marry a millionaire" - kursseja.

Hannu Koskenvaara

Miikka Lahti wrote:

> En usko, että ne ovat tuolla tavalla vaihtoehtoisia.

Eivät minustakaan. Minun havaintojeni mukaan juuri hyvin toimeentulevat
uranaiset ovat kaikkein vaativaisempia kumppanin varakkuuden suhteen.

Hannu Koskenvaara

Visa

"Hannu Koskenvaara" wrote

> Eivät minustakaan. Minun havaintojeni mukaan juuri hyvin toimeentulevat
> uranaiset ovat kaikkein vaativaisempia kumppanin varakkuuden suhteen.

Juuri niin! Ja tämä johtuu siitä, että naiset pitävät melkeinpä
itsestäänselvyytenä sitä, että miehen olisi ansaittava enemmän tai oltava
korkeammassa asemassa kuin he itse.

Henry the

Miikka Lahti <miil...@cc.jyu.fi> wrote in news:3D6B4D27...@cc.jyu.fi:

> Paljonko tuollaisia naisia, jotka satsaavat vain rikkaan ukon
> löytämiseen ja laiminlyövät sen takia opiskelunsa yms., ihan oikeasti on?

Pointti tasa-arvon toteutumattomuuden kannalta on mielestäni siinä, että
naisten on helposti mahdollista alkaa kotiäidiksi tms. elämään miehen
kustannuksella niin halutessaan - tai sitten mennä itse töihin ansaitsemaan
leipänsä. Miehellä ei ole samaa ylellisyyttä valinnanvaran suhteen - töissä
on pakko käydä.

Muita naisten epätasa-arvoisia valinnanmahdollisuuksia: 1) Naiset voivat
mennä halutessaan armeijaan tai olla menemättä. 2) Nainen voi halutessaan
hamkkia lapsen tai olla hankkimatta. 3) Nainen voi ansaita seksitöillä
halutessaan pienen omaisuuden tai olla ansaitsematta. 4) Nainen voi saada
seksiä ilmaiseksi rajattomasti tai olla saamatta.

Ehkäpä suurin epätasa-arvoisuuden lähde on siinä, että naisilla on paljon
suurempi valinnanvara elämänsä ratkaisujen suhteen. Tasa-arvo olisi paljon
lähempänä toteutumistaan, jossa miehille kyettäisiin takaamaan samanlainen
valinnavara elämässään.

Jukka Mikkonen

Visa wrote:

> Tasa-arvo ei ole toteutunut, koska suurin osa naisista ei sitä halua, eivät
> halua sitä siksi, koska he hyötyvät
> siitä (=epätasa-arvosta).

Tänne sfnetiin pitäisi saada jonkunlainen "tämä threadi sisältää
erinomaisen painavaa ja harkittua asiaa" - arvostelusysteemi, jotta
nekin, joita asia ei ehkä syvemmin kiinnosta, voisi poimia parhaat
päältä edes yleissivistyksen vuoksi. Näin täyttä asiaa oleva threadi kun
hukkuu kymmenien muiden joukkoon ihan syyttä suotta ja saattaa jo siksi
jäädä monilta lukematta. Tosi iso sääli.

--
Jukka Mikkonne

Mika J Viljanen

Visa <visak...@hotmail.com> wrote:
> ...naiset pitävät melkeinpä itsestäänselvyytenä sitä, että miehen olisi
> ansaittava enemmän tai oltava korkeammassa asemassa kuin he itse.

Juuri viime viikolla muistan lukeneeni jossain (en ilmeisesti tässä
ryhmässä) erään naisen vuodatusta siitä, kuinka hän ei löydä haluamaansa,
tavallista miehenkönsikästä.

Kyse oli koulutetusta ja hyvin toimeentulevasta naisesta, joka kuitenkin
itse halusi miehen olevan enemmänkin sellainen perinteinen putkimies tai
raksaduunari kuin salkulla varustettu konsultti. Kuitenkin kaikki
lähestymiset hän oli kokenut jälkimmäisten taholta.

Ilmeisesti tuollainenkin tilanne voi sitten tuottaa vaikeita ongelmia.
(En kyllä muista, oliko kirjoituksessa mitään selitystä sille, miksei
nainen itse ollut sitten lähestynyt niitä duunareita...)

--
MJV . "Alone, adj.: In bad company."

Jukka Mikkonen

Henry the wrote:

> [...]
> leipänsä. Miehellä ei ole samaa ylellisyyttä valinnanvaran suhteen - töissä

Meinasin jo kommentoida, mutta Henry vei jalat suusta. Tuohon ei ole
mitään lisäämistä.

--
Jukka Mikkonen

Mika

"Mika J Viljanen" <mjvi...@melkinpaasi.cs.Helsinki.FI> kirjoitti
viestissä:akflfl$64s$1...@oravannahka.helsinki.fi...

> Juuri viime viikolla muistan lukeneeni jossain (en ilmeisesti tässä
> ryhmässä) erään naisen vuodatusta siitä, kuinka hän ei löydä haluamaansa,
> tavallista miehenkönsikästä.

Ei ollut vuodatus, vaan kertomus. Enkä ole ko. nainen.

> Ilmeisesti tuollainenkin tilanne voi sitten tuottaa vaikeita ongelmia.
> (En kyllä muista, oliko kirjoituksessa mitään selitystä sille, miksei
> nainen itse ollut sitten lähestynyt niitä duunareita...)

Ei ollut, koska siinä kerrottiin nimenomaan että lähentymisyrityksiä oli
enemmänkin. Ne tulkittiin ystävyydeksi, ja vain ystävyydeksi.

Mika J Viljanen

Mika <i...@i.i.invalid> wrote:
> "Mika J Viljanen" <mjvi...@melkinpaasi.cs.Helsinki.FI> kirjoitti
> Ei ollut vuodatus, vaan kertomus. Enkä ole ko. nainen.

Ok, "vuodatus" oli ehkä hieman arvosteleva sana.
Tarkoitus ei kuitenkaan ollut vähätellä kyseistä kirjoitusta.

Ja ilmeisesti se sitten oli täällä, kun sinäkin sen olet lukenut.
Enpä vain nopealla etsimisellä sitä enää löytänyt...

> Ei ollut, koska siinä kerrottiin nimenomaan että lähentymisyrityksiä
> oli enemmänkin. Ne tulkittiin ystävyydeksi, ja vain ystävyydeksi.

Totta. Tämän(kin) olin tyystin unohtanut.
Kiitän korjauksesta.

--
MJV . "All my life, I always wanted to be somebody.
Now I see that I should have been more specific."

Mika

"Mika J Viljanen" <mjvi...@melkinpaasi.cs.Helsinki.FI> kirjoitti
viestissä:akfn31$64s$2...@oravannahka.helsinki.fi...

> Ja ilmeisesti se sitten oli täällä, kun sinäkin sen olet lukenut.
> Enpä vain nopealla etsimisellä sitä enää löytänyt...

Etippä mun nimellä. En pelkästään lukenut, vaan kirjoitin. Eli se ei ollut
vuodatus (henkilön itse täällä tilittämää), vaan minun kertomus (henkilön
puolesta).

Hannu Koskenvaara

Mika wrote:

> Ei ollut, koska siinä kerrottiin nimenomaan että lähentymisyrityksiä oli
> enemmänkin. Ne tulkittiin ystävyydeksi, ja vain ystävyydeksi.

Niinpä, ne miehet kun ovat tottuneet, että naiset, varsinkin paremmin
menestyvät sellaiset, haluavat olla korkeintaan ystäviä. Mutta
eivätköhän kaikki miehet suomea ymmärrä, sen kun vain nainen kertoisi
suoraan mitä tahtoo niin varmasti saisi haluamansa, ehkä jo ennen kuin
kerkiää lauseen loppuun. Eri asia sitten on, miten kauan tuollainen
nainen jaksaa köyhempää miestä oikeasti katsella nurkissaan.

Hannu Koskenvaara

Tommi Perkola

In article <akfgk1$ifh$1...@news.cc.tut.fi>, Riitta Niemistö wrote:
> eli että naisen ei ole tarvinnut aina rakastellessaan pelätä tulevansa
> raskaaksi. Avioton lapsi tuppasi ennen maailmassa olemaan kovin
> häpeällinen juttu.

Ja minkä takia häpeällinen? Tietenkin siksi, että kun isä ei elätä
perhettä, yhteisö joutuu kustantamaan isän laiminlyömän ylläpidon.

Oletteko muuten "naiset rakastuvat renttuihin" -valittelijat tulleet
ajatelleeksi sitä, että jokainen köyhän tai vastuuttoman isän siittämä
lapsi tulee lopulta kaikkien veronmaksajien elätettäväksi, koska rahaa
ei edelleenkään synny tyhjästä. Joka kerta kun kriminaalisika vie
teiltä kunnon miehiltä naisen, saatte rukkasten ja pahan mielen
lisäksi ilon kustantaa muun verorasituksenne _lisäksi_ vielä heidän
vaihtoehtoisen lempensä hedelmät.

Olisi aivan yhtä perusteltua ruveta vainoamaan renttujen kanssa
hengaavia naisia kuin esimerkiksi rattijuoppoja ja lapsiinsekaantujia,
tai vielä enemmän, koska jälkimmäisten aiheuttamat nettovahingot ovat
kuitenkin kertaluokkia pienemmät harvinaisuutensa ja paikallisuutensa
takia.

--
Blogi suuresta muutosta: http://tommipommi.blogspot.com

Jukka Mikkonen

> [...]
> koska ei ole mitään omia valintoja, on vain kulttuurillisesti tuotettuja

Vaikka miten tiedänkin saavani niskaani "joko se nyt piti taas aloittaa"
- tuomion, niin tämäkin asia vahvistaa entisestään ihmissuhteiden
markkina-arvoteorian (MAT) pätevyyttä. Nyt löytyi nimittäin oman
henkilökohtaisen voiton maksimointia ja sen _ihannointia_ vastaava
tekijä ihmissuhteiden puolelta.

Käsi ylös ne, jotka EIVÄT ole koskaan ihmetelleet suureen ääneen jonkun
kaverinsa tai ennenkaikkea läheisemmän omaisensa ratkaisuja elämänsä
suhteen? On ihan jees neuvoa, että kaivoon ei ehkä kannata hypätä, mutta
nykyinen tilanne, jossa jonkun muun kuin menestymisen, "elämän" tai muun
yleisesti tavoitellun jutun haluaminen koetaan automaattisesti
luuseriudeksi on jotenkin kieroutunut. IMHO luuseri on se, joka tekee
vasten tahtoaan *vain* siksi, että hänen oletetaan tekevän niin.

Olen itse päätynyt moniin varsin mielenkiintoisiin - mutta valitettavan
harvoin kovin rakentaviin - keskusteluihin mainitsemalla pitäväni itse
tavoiteltavina ja nimenomaan omasta mielestäni absoluuttisesti parhaina
asioina mm. seuraavia:
- Naisen painoindeksiväli 24-27
- Nuuka elämäntapa silloinkin kun mahdollisuuksia olisi "parempaan"
- "Minulla on oikeus" - hapatuksen avoin ja jyrkkäkin kritisointi
silloin, kun unohdetaan ne velvollisuudet
- Epärehellisyyden ihannointi edes silloin, kun 'tieto lisää tuskaa'
- Perinteinen koti-isän rooli kaikkine vaivoineen päivineen :)

> [...]
> välinen kuilu imaisee syvyyksiinsä hyvin äkkiä ne hyödyt, joita
> kohtuullisella ulkonäölläkin voisi saavuttaa.

Jep. Koen lähinnä turhauttavaa raivoa, kun mielestäni upea ihminen rypee
niin itsesäälinsä suossa, että kaikki ihan aidosti piristykseksi
tarkoittamani koetaan **ttuiluksi.

--
Jukka Mikkonen

Pentti Lajunen

No eikö tämä ole se perinteinen suomaalainen tapa korjata epäkohtia.
Vähemmistöjenkin tasa-arvo tarkoittaa suomeksi käännettynä, että
enemmistön velvollisuudet lisääntyvät ja he joutuvat tekemään kaiken
työn tasa-arvon nimissä (esim. pakkoruåtsi).

--
Paikka on varattu
vali deille

Miikka Lahti

Tommi Perkola wrote:

> [...]
> tai vielä enemmän, koska jälkimmäisten aiheuttamat nettovahingot ovat
> kuitenkin kertaluokkia pienemmät harvinaisuutensa ja paikallisuutensa

Miksei niitä renttuja?

Miikka Lahti

Henry the wrote:

> [...]
> leipänsä. Miehellä ei ole samaa ylellisyyttä valinnanvaran suhteen - töissä

Helppous on varsin kyseenalaista, tarpeeksi rikasta ja elättämiseen
halukasta miestä ei niin vain löydykään. Toisaalta miesten asema oli
tuskin sen parempi perinteisessä naiset kotona-systeemissä (matalampi
elintaso ja isompi vastuu).

> Muita naisten epätasa-arvoisia valinnanmahdollisuuksia: 1) Naiset voivat
> mennä halutessaan armeijaan tai olla menemättä. 2) Nainen voi halutessaan
> hamkkia lapsen tai olla hankkimatta.

Nämä ovat kyllä epätasa-arvoisuuksia, mutta niiden korjaaminen (esim.
naisten asevelvollisuus tai pakkosterilisointi) ei parantaisi yhtään
miesten asemaa. Mitä mieltä tällaisessa negatiivisessa tasa-arvon
lisäyksessä loppujen lopuksi on?

Lääketieteen mahdollistama miesten synnyttäminen voi tosin tarjota
tulevaisuudessa arvokeskustelun paikan; perhekonservatiivien lienee
vaikea keksiä perusteita, miksi ko. keinoa ei saisi käyttää, vaikka
adoptio vielä voidaankin yksinäisiltä miehiltä evätä.

> 3) Nainen voi ansaita seksitöillä
> halutessaan pienen omaisuuden tai olla ansaitsematta.

Tämä vaihtoehto on olemassa vain siksi, että se on äärimmäisen
vastenmielinen. Jos näin ei olisi, suuriin rahoihin käsiksi pääsemisen
mahdollisuutta ei olisi. Tämä on varsin analoginen seuraavan kohdan kanssa.

> 4) Nainen voi saada
> seksiä ilmaiseksi rajattomasti tai olla saamatta.

Mutta tämä johtuu vain siitä, että irtoseksillä ei ole naisille
samanlaista arvoa kuin miehille. Kuten aikaisemmin perustelin, tilanne
on tämän suhteen siis oikeastaan fifty-fifty (miehet saavat vähemmän,
mutta saamisella on suurempi arvo ja naisilla päinvastoin).

> Ehkäpä suurin epätasa-arvoisuuden lähde on siinä, että naisilla on paljon
> suurempi valinnanvara elämänsä ratkaisujen suhteen. Tasa-arvo olisi paljon

Enpä tiedä tästä. Milloin on, milloin ei.

Jukka Mikkonen

Sori vaan, Miikka, mutta tuo argumentointitapa aiheuttaa lähinnä närää.
Iske perusteluja pöytään tai pidä leipäläppä kiinni, jooks? Se on
sfnetin viidakon laki.

Vaikka YLEENSÄ olen kulujen jakamisen kannalla, niin jos ihan
tarkoituksella syntyy ajatus siitä, että tarjoaisin jotain toiselle ja
siitä kieltäydytään vedoten siihen, että jäätäisiin minulle 'velkaa',
kyllä minä siitä loukkaannun. Joten eipäs höpö höpötellä siellä.

--
Jukka Mikkonen

Mika

"Hannu Koskenvaara" <hannu.ko...@ei.sontaa.hut.fi> kirjoitti
viestissä:3D6B60DB...@ei.sontaa.hut.fi...

> Niinpä, ne miehet kun ovat tottuneet, että naiset, varsinkin paremmin
> menestyvät sellaiset, haluavat olla korkeintaan ystäviä.

Osin on kyse tästä, osin jostain muusta. Tunnen henkilön oikein hyvin, ja
on hyvin herttainen ja miellyttävä tapaus. Sosiaaliset kontaktit ovat aina
olleet duunarikansaa perinteisimmillään, mutta hän valitsi omaksi urakseen
itselle rakkaan harrastuksen oikein hyvällä menestyksellä. Suurimmaksi
osaksi vaikuttaisi ongelmana olevan läheisyydenpelko miesten puolelta.
Menevät aika vaivautuneeksi jos tuo ihminen edes hiukan poikkeaa
keskustelunaiheissa sellaisista, jotka voitaisiin tulkita vain_ystävyydeksi.
En sanoisi suoraan alemmuuskompleksiksi, mutta lähisukulaiseksi.

Jotkut hyvin ikävästi selän takana jälkikäteen sitten kertovat hänen
olevan leuhka, ja pahimmat huorittelevatkin.

> [...]
> kerkiää lauseen loppuun. Eri asia sitten on, miten kauan tuollainen
> nainen jaksaa köyhempää miestä oikeasti katsella nurkissaan.

Niin on joskus yrittänytkin. Nyttemmin on varovaisempi ja vähän ujokin.
Taatusti jaksaa vaikka maailman tappiin. Hän kun on "yksi meistä". Jos en
olisi ollut aikanaan varattuna, olisin taatusti kihlattuna tai naituna
siihen suuntaan. Ollaan kyllä vieläkin jonkin verran tekemisissä, mutta aika
vähän kumminkin, kun välimatkaa on vähän kertynyt. Kumpikaan ei asu enää
kotikunnassaan.

Mika

"Tommi Perkola" <mat...@kielo.uta.fi> kirjoitti
viestissä:akfnid$mdm$1...@news.cc.tut.fi...

> [...]
> tai vielä enemmän, koska jälkimmäisten aiheuttamat nettovahingot ovat
> kuitenkin kertaluokkia pienemmät harvinaisuutensa ja paikallisuutensa

Entäs niitä renttuja? Eikö se vaino pitäisi kohdistaa niihin?

Hannu Koskenvaara

Mika wrote:

> [...]
> itselle rakkaan harrastuksen oikein hyvällä menestyksellä. Suurimmaksi
> osaksi vaikuttaisi ongelmana olevan läheisyydenpelko miesten puolelta.

Kyllä miehet osaavat ennakoida, miten siinä käy, kun nainen kyllästyy.

> Menevät aika vaivautuneeksi jos tuo ihminen edes hiukan poikkeaa
> keskustelunaiheissa sellaisista, jotka voitaisiin tulkita vain_ystävyydeksi.
> En sanoisi suoraan alemmuuskompleksiksi, mutta lähisukulaiseksi.

Niin, kyllä herrojen (lue: hyvin toimeen tulevien, vaikka olisikin
nainen) metkut aina arveluttavat. Siinä saa tavallinen ihminen liian
helposti puukkoa selkään, kun alkaa liian hyväuskoiseksi. Mutta en silti
usko, etteikö kiinnostuneita täällä esitetyt kriteerit täyttäviä miehiä
olisi naisen saatavilla runsain mitoin. Aina joku mies on valmis
yrittämään suhdetta pienellä riskilläkin.

> Niin on joskus yrittänytkin. Nyttemmin on varovaisempi ja vähän ujokin.
> Taatusti jaksaa vaikka maailman tappiin. Hän kun on "yksi meistä". Jos en

Tuota nyt ei kannata alkaa takaamaan kenenkään suhteesta. Ei edes
omasta. Sen verran ikuisia rakkauksia on tässä maailmassa osoittautunut
kestoltaan hyvinkin äärellisiksi.

Hannu Koskenvaara

Miikka Lahti

Jukka Mikkonen wrote:

> [...]
> siitä kieltäydytään vedoten siihen, että jäätäisiin minulle 'velkaa',
> kyllä minä siitä loukkaannun. Joten eipäs höpö höpötellä siellä.

Häh? Onpa omituista.

Mika

"Hannu Koskenvaara" <hannu.ko...@ei.sontaa.hut.fi> kirjoitti
viestissä:3D6B652B...@ei.sontaa.hut.fi...

> Kyllä miehet osaavat ennakoida, miten siinä käy, kun nainen kyllästyy.

Ei näemmä pysty. Kun katselee lopputuloksia täällä.

> Niin, kyllä herrojen (lue: hyvin toimeen tulevien, vaikka olisikin
> nainen) metkut aina arveluttavat. Siinä saa tavallinen ihminen liian
> helposti puukkoa selkään, kun alkaa liian hyväuskoiseksi.

Varmasti osittain tuotakin. Aivan yhtä varmasti osittain sitäkin, että
mies viihtyy perheen päänä (ja jos jotain stereotypiaa), ja jotta hän voisi
tuntea olevansa sitä, hänen on oltava itse se menestyneempi.

> Mutta en silti
> usko, etteikö kiinnostuneita täällä esitetyt kriteerit täyttäviä miehiä
> olisi naisen saatavilla runsain mitoin. Aina joku mies on valmis
> yrittämään suhdetta pienellä riskilläkin.

En usko minäkään, mutta harvassa tuntuvat olevan. Paitsi totaalisia
renttuja ja retkuja. Se on tietysti yksi suuri tekijä, että kun opiskelut on
saanut päätökseen tuossa kolmenkympin korvilla, niin alkaa olla aika suppeat
markkinat. Opiskeluaikana ei tosiaan helposti törmää kuin kaltaisiinsa.

> Tuota nyt ei kannata alkaa takaamaan kenenkään suhteesta. Ei edes
> omasta. Sen verran ikuisia rakkauksia on tässä maailmassa osoittautunut
> kestoltaan hyvinkin äärellisiksi.

Mistään ei voi taata mitään kestävyyttä, mutta yksi asia on josta olen
satavarma. Varallisuus ei taatusti vaikuta mitään siihen, miten hyvin tuo
tapaus jaksaisi miestään katsella.

Mika J Viljanen

Mika <i...@i.i.invalid> wrote:
> "Mika J Viljanen" <mjvi...@melkinpaasi.cs.Helsinki.FI> kirjoitti
> Etippä mun nimellä. En pelkästään lukenut, vaan kirjoitin.

Jep, nyt löytyi [1].
Olennaiset asiat tässä tulikin jo kerrattua, mutta virkistinpä silti
muistiani. Eihän tuosta tosiaan ollutkaan kuin viikko, mutta silti olivat
oleelliset asiat päässeet unohtumaan.

[1] http://groups.google.com/groups?q=g:thl4073587743d&dq=&hl=fi&lr=&ie=
UTF-8&oe=UTF-8&selm=hUn89.367%24Q8.136205%40reader1.news.jippii.net

--
MJV . "All I ask is a chance to prove that money can't make me happy."

Riitta Niemistö

> eli siis yhteistä.

Ei tasan tarkkaan ole. Omalla omaisuudellaan puoliso voi (pois lukien
yhteisenä kotina käytettävä asunto) tehdä ihan mitä haluaa.
Esimerkiksi autokaupoissa puolisolla ei ole mitään sanavaltaa.

> Näin olen tietysti vain kuullut, kokemuksia ei ole.

Niinpä niin :) Olen sen ennekin sanonut, että koko ajatus siitä, että
mies voisi ketsitsemällä ostaa seksiä on nöyryyttävä ja alentava.

Kyllä lahjojen tulee olla pelkästään lahjoja ilman mitään vaatimuksia.

> Eipä mies tee naiselle kovin hyvää vaikutusta, jos ei edes ehdota maksaa
> itse koko laskua.

Ajjaa. Mitenkä sitten on mahdollista, että lähes kaikki miehet joita
olen hiukankaan pitempään tapaillut ovat pitäneet sitä, että laskut
pistetään puoliksi tai maksetaan vuorotellen? Yksi kaveri rupesi tuon
vuorottelun kanssa juonimaan siihen suuntaan, että hänelle osuivat
pienemmät maksut (ja oli vielä ainoa minua selvästi varakkaampi
kaveri). Se suhde ei pitkään kestänytkään, monestakaan syystä.

> Nainen kyllä saa liian helpolla puhtaan omantunnon.

Olet sinä vain melkoinen yleistäjä.

--
Riitta Niemistö "Aina, kun luennolla tulee todistus, voi jutella
p. 3115 3863 t. kaverien kanssa ja toivoa, että se on pitkä,

Hannu Koskenvaara

Mika wrote:

> "Hannu Koskenvaara" <hannu.ko...@ei.sontaa.hut.fi> kirjoitti
> viestissä:3D6B652B...@ei.sontaa.hut.fi...
>
> Ei näemmä pysty. Kun katselee lopputuloksia täällä.

Minähän sanoin, että jotkut ovat valmiita yrittämään riskillä. :-)

> Varmasti osittain tuotakin. Aivan yhtä varmasti osittain sitäkin, että
> mies viihtyy perheen päänä (ja jos jotain stereotypiaa), ja jotta hän voisi
> tuntea olevansa sitä, hänen on oltava itse se menestyneempi.

Onhan niitäkin miehiä tietenkin paljon.

> En usko minäkään, mutta harvassa tuntuvat olevan. Paitsi totaalisia
> renttuja ja retkuja. Se on tietysti yksi suuri tekijä, että kun opiskelut on

Tietysti, jos kategoria 'mukava duunari' 'ahneen uraohjuksen' ja
'kusipäisen retkun' välillä on erittäin kapea ja vielä perinaiselliseen
tapaan huonosti määritelty ja ajan suhteen muuttuva, alkavat sopivat
olemaan harvassa. Mutta silloin taas minä alkaisin puhua ennemmin siitä
nirsoudesta kuin todellisesta sopivien miesten puutteesta.

> Mistään ei voi taata mitään kestävyyttä, mutta yksi asia on josta olen
> satavarma. Varallisuus ei taatusti vaikuta mitään siihen, miten hyvin tuo
> tapaus jaksaisi miestään katsella.

Ei ehkä suoraan varallisuus, mutta se tuntuu ottavan naisen luonnolle
raskaasti, kun esimerkiksi työkaverien miehet ovat 'jotain' ja oma on
vain 'duunari'. Mutta koska en kyseistä naista tunne ja tiedän, että
periaatteiltaan järkähtämättömiä fanaatikkojakin on, en voi kommentoida
juuri hänestä enempää.

Hannu Koskenvaara

Riitta Niemistö

Visa <visak...@hotmail.com> kirjoitteli:

> Juuri niin! Ja tämä johtuu siitä, että naiset pitävät melkeinpä
> itsestäänselvyytenä sitä, että miehen olisi ansaittava enemmän tai oltava
> korkeammassa asemassa kuin he itse.

Miten niin? Kyllä minun tuttavapiirissäni naiset melkein järjestään
ovat yhtä korkeassa (tai korkeammassa) asemassa kuin miehensä. Toki
otos on sikäli vääristynyt, että otoksessa on paljon akateemisia
naisia ja näiden puolisoja - ja monet ovat pariutuneet joskus
parikymppisinä.

--
Riitta Niemistö "'Didn't you read Lord of the Rings in high school?'
p. 3115 3863 t. 'No, I had sex in high school.'"

Hannu Koskenvaara

"Riitta Niemistö" wrote:

> Ei tasan tarkkaan ole. Omalla omaisuudellaan puoliso voi (pois lukien
> yhteisenä kotina käytettävä asunto) tehdä ihan mitä haluaa.
> Esimerkiksi autokaupoissa puolisolla ei ole mitään sanavaltaa.

Ei ehkä juridista, mutta käytännössä tilanne on vähän erilainen.
Varsinkin, kun mikään ei estä sitä kotirouvaa sanomasta, että "jos auto
tulee, minä lähden" ja laittamasta omaisuutta oikeasti jakoon.

Hannu Koskenvaara

Tuomas

> Minähän sanoin, että jotkut ovat valmiita yrittämään riskillä. :-)

Se on sitä, ainakin omassa tapauksessani, että kokemusta on vähän, uskoa
liikaa, ja sitä haluaisi kuvitella ainakin voivansa pitää asiat kunnossa
puhumalla ja tekemällä muutakin kuin heti suhteen katkaisemalla.

Omalla kohdalla puhun siitä monesti, että kiinnyn ihmiseen, en suhteeseen.
Minulle on ihan sama miten suhde etenee, mitä siinä haetaan, kunhan kumppani
on se mitä haen. Ilmeisesti tämä on todellisessa maailmassa aivan väärä
kaava.

Pitäisi pelata ihmissuhdepeliä, jossa raha ja asema merkitsevät paljon
enemmän kuin tunteet, samoin pitäisi osata luotsata ajatuksensa siihen, että
haluaa vain vaikkapa avioliiton ja 2 lasta, etsiä sitten sellainen kumppani
joka moiseen pystyy ja suostuu.

Ehkä asian vierestä, mutta mielestäni miehet (ja naiset) ehkä pystyvät
ennakoimaan, miten käy kun toinen osapuoli kyllästyy. Toiset vaan eivät
haluaisi luovuttaa. Niin typerää kuin se tuntuu olevan.

t.Tuomas

Mika J Viljanen

Hannu Koskenvaara <hannu.ko...@ei.sontaa.hut.fi> wrote:

> Kyllä miehet osaavat ennakoida, miten siinä käy, kun nainen kyllästyy.

Totta. Mutta eikö se ole jo pessimististä ylivarovaisuutta, jos epäilee
naisen väistämättä kyllästyvän jossain vaiheessa?

> Niin, kyllä herrojen (lue: hyvin toimeen tulevien, vaikka olisikin
> nainen) metkut aina arveluttavat. Siinä saa tavallinen ihminen liian
> helposti puukkoa selkään, kun alkaa liian hyväuskoiseksi.

Tulee mieleen sellainenkin mahdollisuus, että MA-teoriaan tutustunut mies
ei tuollaisessa tilanteessa usko naisen vilpittömyyteen, koska
laskukaavojen mukaan naisen ei pitäisi olla hänestä kiinnostunut.
Siispä hän olettaa naisen vain pilkkaavan häntä (mikä on tietysti sekin
mahdollista).

Toinen mahdollisuus on se, että paremmin menestyvä nainen käy miehen
itsetunnolle. Tämä lienee perinteisen "mies elättää perheen" -mallin
aikaansaannosta.

(Ei omaa kokemusta, pelkkää arvailua taas yms. kootut selitykset.)

> Mutta en silti usko, etteikö kiinnostuneita täällä esitetyt kriteerit
> täyttäviä miehiä olisi naisen saatavilla runsain mitoin.

Itsekin kuvittelisin niin, mutta onhan se mahdollista, että esim. juuri
ym. syistä näiden nappaaminen haaviin ei olekaan niin helppoa kuin
kaltaisemme ulkopuoliset luulevat.

--
MJV . "Base not your joy upon the deeds of others,
for what is given, can be taken away."

Mika

Tämä alkaa olla jo niin off-topiccia ettei ole tosikaan... lisäksi
käsitellään hyvin harvinaislaatuista poikkeustilannetta...

"Hannu Koskenvaara" <hannu.ko...@ei.sontaa.hut.fi> kirjoitti
viestissä:3D6B6DFE...@ei.sontaa.hut.fi...

> Minähän sanoin, että jotkut ovat valmiita yrittämään riskillä. :-)

Niin, no voihan sen tietty noinkin ottaa... :)

>Onhan niitäkin miehiä tietenkin paljon.

Jotta tietäisi kuinka paljon, pitäisi ottaa huomioon varatutkin, ja
parhaathan menee ensin, joten jäljellejäävien perusteella voi esittää vain
arvauksia. Niissä vaikuttaa enemmän säännöltä kuin poikkeukselta.

> [...]
> olemaan harvassa. Mutta silloin taas minä alkaisin puhua ennemmin siitä
> nirsoudesta kuin todellisesta sopivien miesten puutteesta.

Juu nirso on. Ei kelpaa sellainen, jolla on kriminaalisia taipumuksia, tai
alkoholistia, koska hänellä ei ole aikaa sellaisiin. Uraohjukseksi laskee
hyvinkin herkästi, eli jos tuo töitä kotiin, ja istuu illat pitkät duunissa
aivan normaalitilanteessa normaalina rutiinina.

Hän ainakin vielä kuvittelee että siihen on varaakin :) (jos on
tunnistanut itsensä niin taitaa tulla kohta äkäinen puhelu...) Mutta
tosiaan, kun luonnonlakikin jo sanoo, että parhaat menevät ensin,
valinnanvara senkun kutistuu.

> [...]
> vain 'duunari'. Mutta koska en kyseistä naista tunne ja tiedän, että
> periaatteiltaan järkähtämättömiä fanaatikkojakin on, en voi kommentoida

Tuossa yksittäisessä tapauksessa on kyse ihmisestä, joka ei harrasta
sosiaalisia kontakteja työtovereihinsa, koska ovat eri aaltopituudella jo
alkuasetelmissakin.

karvinen

Hannu Koskenvaara wrote:

> Eivät minustakaan. Minun havaintojeni mukaan juuri hyvin toimeentulevat
> uranaiset ovat kaikkein vaativaisempia kumppanin varakkuuden suhteen.

Nämä naiset yliarvioivat koulutuksensa ja työuransa sokaisemina
oman markkina-arvonsa rankasti. Sen jälkeen he syyttävät
ihmissuhdemarkkinoita huonosta tarjonnasta, vaikka heidän
oma hintapyyntönsä ja vaatimuksensa on utopistisen korkealla.

- Nämä ovat juuri niitä nirsoilijoita, jotka ovat mielummin ilman
miestä, kuin myöntävät itselleen, ettei heidän kysyntänsä olekaan
niin kova kuin he kuvittelevat.

t: Karvinen

Tuomas

Mutta eikö se ole jo pessimististä ylivarovaisuutta, jos epäilee
> naisen väistämättä kyllästyvän jossain vaiheessa?

Niinpä, mutta esimerkiksi minä olen tällä hetkellä hyvinkin taipuvainen
ajattelemaan juuri näin. Ehkä jotkut ihmiset eivät vain ole kiinnostavia, ja
täten tuomittuja lyhyisiin suhteisiin, jotka päättyvät aina henkiseen
pahoinpitelyyn.

Hannu Koskenvaara

Tuomas wrote:

> Se on sitä, ainakin omassa tapauksessani, että kokemusta on vähän, uskoa
> liikaa, ja sitä haluaisi kuvitella ainakin voivansa pitää asiat kunnossa
> puhumalla ja tekemällä muutakin kuin heti suhteen katkaisemalla.

No, kyllä Siperialla on valitettavasti tapana opettaa. Kuten huomasit,
naisen on erittäin helppo korvata tavallinen mies toisella vastaavalla
ja se kyllä tuntuu liian monilla, varsinkin nuorilla, halussa selvitellä
asioita. Toisaalta monelle miehelle yksin olo tuntuu niin pahalta, että
he ovat valmiit ulkopuolisen silmin älyttömiinkin ja lähes varmasti
tuhoon tuomittuihin toimiin naisen saadakseen tai pitääkseen.

> [...]
> on se mitä haen. Ilmeisesti tämä on todellisessa maailmassa aivan väärä

Kyllä monet miehet pelaavat samoilla säännöillä kuin sinä, naisilla on
sitten mielessä muut metkut.

> [...]
> haluaa vain vaikkapa avioliiton ja 2 lasta, etsiä sitten sellainen kumppani

Juuri niin. Aivan varmasti tuota ei kannata yrittää sellaisen kanssa,
joka inhoaa lapsia ja pitää avioiliittoa turhuutena.

> Ehkä asian vierestä, mutta mielestäni miehet (ja naiset) ehkä pystyvät
> ennakoimaan, miten käy kun toinen osapuoli kyllästyy. Toiset vaan eivät
> haluaisi luovuttaa. Niin typerää kuin se tuntuu olevan.

Luovuttamisen helppous on monelle suoraan verrannollinen uuden suhteen
löytämisen helppouteen, markkina-arvoon toisinsanoen. Poikkeuksiakin
toki on, mutta niiden varaan ei liikaa kannata laskea.

Hannu Koskenvaara

karvinen

"Riitta Niemistö" wrote:

> Tästä on ollut täällä puhetta paljonkin. jotkut miehet tykkäävät
> tarjota ja ottavat tarjouksen maksaa oman osansa loukkauksena. Toiset

> taas pitävät selvänä, että jokainen maksaa itse oman laskunsa.

Itse pidän hälyttävänä merkkinä, jos nainen mukisematta
hyväksyy miehelle maksajan roolin. Tämä kielii juuri
epätasa-arvoisesta: "elätä minut, niin annan sinulle ehkä
silloin tällöin pimppaa"-asenteesta.

t: Karvinen

Tuomas

Toisaalta monelle miehelle yksin olo tuntuu niin pahalta, että
> he ovat valmiit ulkopuolisen silmin älyttömiinkin ja lähes varmasti
> tuhoon tuomittuihin toimiin naisen saadakseen tai pitääkseen.

Ei se yksinolo kai muuten niin pahalta tuntuisi, mutta se tapa miten kaikki
suhteet päättyvät, se on se mikä pilaa sen yksinolonkin.

> Kyllä monet miehet pelaavat samoilla säännöillä kuin sinä, naisilla on
> sitten mielessä muut metkut.

Niin, ja kun ei näistä metkuista tiedä mitään, niin ei osaa edes pelata
mukana.

> Luovuttamisen helppous on monelle suoraan verrannollinen uuden suhteen
> löytämisen helppouteen, markkina-arvoon toisinsanoen. Poikkeuksiakin
> toki on, mutta niiden varaan ei liikaa kannata laskea.

Kuten sanoin tuossa omassa threadissa, niin ilmeisesti se on siitä kiinni,
että nainen saa kyllä seuraa eikä tässä minun tapauksessani tosiaan puhuta
mistään Pamela Andersonista joka vieläpä tienaa vastaavasti. 18 v ihan
tavallisen näköinen tyttö, mutta markkina-arvo (minä tästä mitään tiedä,
mutta yritän kumminkin) on ilmeisesti ihan sukupuolen takia jo
useampikertainen omaan verrattuna....

Pah, tiedä näistä sitten.

Hannu Koskenvaara

Tuomas wrote:

> [...]
> suhteet päättyvät, se on se mikä pilaa sen yksinolonkin.

> Niin, ja kun ei näistä metkuista tiedä mitään, niin ei osaa edes pelata

Siperia opettaa vähän. Mutta vain vähän. Juuri kun luulet hallitsevasi
säännöt, ne muuttuvat yllättäen suuntaan, jota et voi ennustaa. :-(

> [...]
> tavallisen näköinen tyttö, mutta markkina-arvo (minä tästä mitään tiedä,
> mutta yritän kumminkin) on ilmeisesti ihan sukupuolen takia jo

Juuri näin, P. Anderssonien ja vastaavien markkina-arvo ei loppujen
lopuksi ole mitenkään valtavasti Kaisa Keskiverto-Opiskelijan
markkina-arvoa korkeampi. Tilanne on täysin toisenlainen nuoren miehen
keskiverto- ja huippuyksilöiden välillä.

Hannu Koskenvaara

Jukka Mikkonen

Miikka Lahti wrote:

> [...]
> halukasta miestä ei niin vain löydykään. Toisaalta miesten asema oli
> tuskin sen parempi perinteisessä naiset kotona-systeemissä (matalampi

Kuinka paljon nykyisin pitää oikein tienata, jotta voisi elättää
perheen?? Olen itse kokenut tilanteen, jossa vain toisella oli tuloja,
ja nekin koostuivat lähes olemattomasta opintotuesta asumislisineen ja
osa-aikatöistä, ja pärjäsimme silti sen verran hyvin, ettei nälkää
tarvinnut nähdä ja oma tilava vuokrakämppäkin oli. Tähän kykenemättömiä
miehiä on melkolailla vähän.

> [...]
> naisten asevelvollisuus tai pakkosterilisointi) ei parantaisi yhtään
> miesten asemaa. Mitä mieltä tällaisessa negatiivisessa tasa-arvon

Ei kait niitä kukaan tuohon negatiiviseen suuntaan halua korjatakaan.
Sen sijaan pitäisi tarjota painoarvoltaan vastaavat positiiviset jutut
myös miehille, aavistuksen korkeampi palkkaus ei vielä oikein vakuuta
progressiivisen verotuksen vuoksi.

> Tämä vaihtoehto on olemassa vain siksi, että se on äärimmäisen
> vastenmielinen. Jos näin ei olisi, suuriin rahoihin käsiksi pääsemisen
> mahdollisuutta ei olisi. Tämä on varsin analoginen seuraavan kohdan kanssa.

Ei kukaan sanonut, että monikaan nainen nauttisi huoraamisesta. Sen
sijaan se, että vaakakupin toiselle puolelle voi laittaa nautinnoksi sen
rahallisen hyödyn jota siinä haetaan, on epätasa-arvoinen juttu miehen
kannalta. Gigolon pitää olla todella poikkeuksellinen yksilö jos meinaa
päästä likellekään samoja ansioita kuin perustason huora, ja tuo
'poikkeuksellinen' implikoi väistämättä sen, että valtaosa miehistä ei
pääse edes harkitsemaan tätä valintaa.

> [...]
> on tämän suhteen siis oikeastaan fifty-fifty (miehet saavat vähemmän,
> mutta saamisella on suurempi arvo ja naisilla päinvastoin).

Ajatustasi on ihan pakko jatkaa loogisesti pidemmälle..

Eli implikoitko tuossa, että kaikenlaiset addiktiot vs. niiden puute
olisivat jotenkin tasa-arvoinen tilanne? Mies on oletusarvoisesti
riippuvaiSEMPI seksistä kuin nainen, joten miehen on oltava valmis
suurempiin uhrauksiin tai kärsiä vieroitusoireista. Jos nyt sattumalta
et näe mitä addiktoivaa seksissä on, korvaa tilalle vaikkapa heroiini ja
sen aiheuttama riippuvuus ja kysy sitten uudestaan, onko tilanne
tasa-arvoinen.

--
Jukka Mikkonen

Tuomas

> Jos olet alle 20, unohda moiset asiat. Yleensäkin ensimmäisten
> suhteiden kariutuminen sattuu eniten kun oma itsetunto parisuhteiden
> suhteen ei ole vielä muodostunut. Älä välitä, kyllä sinun eteesi
> vielä naisia osuu.

Ummm, olen 25, enkä edes etsi kuvaamaani tilannetta. Käytin lähinnä
esimerkkinä. Tarkoitan sitä, että monet ovat minulle nyt sanoneet
esimerkiksi, että anna mennä, jos tyttö ei vastaa sitä mitä suhteelta
odotat. Enkä minä odota itse suhteelta kai mitään, enemmän ihastun ja
kiinnyn itse kumppaniin, ja se on siis minun virheeni. Jos vain haluaisin
avioliiton ja lapsia, olisi helppo etsiä jotakuta jos siihen suostuisi.
Mutta jos ihastun ihmiseen ja saan tämän jopa seurustelemaan kanssani,
haluaisin tehdä kaikkeni että asia myös toimisi. Ja TÄMÄ taas ei ilmeisesti
ole mahdollista.

Visa

"Riitta Niemistö" wrote

> Niinpä niin :) Olen sen ennekin sanonut, että koko ajatus siitä, että
> mies voisi ketsitsemällä ostaa seksiä on nöyryyttävä ja alentava.

Kyllä tilanteen voi hoitaa ihan arvokkaastikin. Se ei vaadi kuin molemmilta
osapuolilta hiukkasen hienotunteisuutta. Mieshän ei tietysti pyydä, vaan
nainen älyää sen itsekin. Seksin ostamisesta ei siten ole kyse vaan
sanattomasta molemmin puolisesta sopimuksesta. Se, että nainen luulottelee
miehelle ja esittää kiinnostunutta rahallisen hyödyn vuoksi, ja sitten ei
täytäkään omaa puolta sopimuksesta, on petos.

> Kyllä lahjojen tulee olla pelkästään lahjoja ilman mitään vaatimuksia.

Muista TANSTAAFL-sääntö (=There Ain't No Such Thing As A Free Lunch).

Jukka Mikkonen

Jos nyt kaipaat jotain perusteluja, niin oma impulsiivisuuteni heräilee
siinä määrin harvoin, että kun kerrankin keksin jotain mielestäni ihan
oikeasti toteuttamisen arvoista ja kaveri tokaisee siihen esimerkiksi
ettei hänellä ole rahaa, niin voin poikkeuksen vuoksi tai vaikka edes
piruuttani tarjotakin. Esimerkiksi bussilipun kustantaminen kaverille
jotta päästäisiin kerrankin yhdessä leffaan ei talouttani kaada, mutta
siitä kieltäytyminen vain siksi, ettei 'velkaa' jääminen sovi hänen
luonnolleen on mielestäni vähän kaukaa haettu perustelu kieltäytyä.

Yhtälailla voisin kuvitella tarjoavani illallisen syystä tai toisesta
omasta mielestäni sen ansainneelle puolituntemattomalle naiselle. (Tätä
ei ole vielä tapahtunut, mutta voisi olla.) Se ei ole itsellenikään
missään määrin ennalta selvää mikä tekijä saattaisi napsauttaa päässäni
sitä "no menköön tämän kerran mun piikkiin" - katkaisijaa, erityisesti
kun normaalioloissa olen melkoisen pihi. Joskus vain käy niin, että oma
(pieni!) uhraus pelastaa jonkun päivän niin totaalisesti, että saan
siipeilijänäkin uhrausta suuremman tyydytyksen. (Ja ennenkuin joku
ihmettelee - saan joissain erikoistapauksissa OMAT kicksini toisten
nautinnon kautta.)

--
Jukka Mikkonen

Riitta Niemistö

In sfnet.keskustelu.ihmissuhteet Hannu Koskenvaara <hannu.ko...@ei.sontaa.hut.fi> wrote:
> Ei ehkä juridista, mutta käytännössä tilanne on vähän erilainen.
> Varsinkin, kun mikään ei estä sitä kotirouvaa sanomasta, että "jos auto
> tulee, minä lähden" ja laittamasta omaisuutta oikeasti jakoon.

Älä nyt viitsi yrittää... Omaisuuden pistäminen jakoon ei pidemmän
päälle tätä tarinan kotirouvaa elätä, vaan elintaso putoaa aika
raskaasti. Ja sitten on lapset ja kaikki huolehdittavana.

--
Riitta Niemistö "'Mitä Garibaldi käytti ampuessaan ne .38 n luodit?'
p. 3115 3863 t. 'Käsikirjoittajan hetkellistä mielenhäiriötä, veikkaan.'"

Riitta Niemistö

> [...]
> nainen älyää sen itsekin. Seksin ostamisesta ei siten ole kyse vaan
> sanattomasta molemmin puolisesta sopimuksesta.

Ei se peruajatus "nainen antaa ja saa vastikkeeksi aterian" mihinkään
muutu, vaikka kuinka kauniisti yrität tuon saada sanotuksi.

> Se, että nainen luulottelee miehelle ja esittää kiinnostunutta
> rahallisen hyödyn vuoksi, ja sitten ei täytäkään omaa puolta
> sopimuksesta, on petos.

Mistä sopimuksesta?

--
Riitta Niemistö "Partiolaiset ovat joukko hupsusti pukeutuneita
p. 3115 3863 t. lapsia, joita johtaa joukko lapsiksi pukeutuneita

Riitta Niemistö

In sfnet.keskustelu.ihmissuhteet karvinen <karv...@email.com> wrote:
> Itse pidän hälyttävänä merkkinä, jos nainen mukisematta
> hyväksyy miehelle maksajan roolin. Tämä kielii juuri
> epätasa-arvoisesta: "elätä minut, niin annan sinulle ehkä
> silloin tällöin pimppaa"-asenteesta.

Kieltämättä, tai sitten ihan vain siitä ns. "vanhanaikaisuudesta" jota
jotkut miehet tuntuvat arvostavan.

--
Riitta Niemistö "Jag bara förklarar."
p. 3115 3863 t. "Det är en känslosak. Och den _kan_ inte förklaras."

Mika

"Jukka Mikkonen" <jukka_m...@hotmail.KILLALLcomSPAMMERS> kirjoitti
viestissä:3D6B78E2...@hotmail.KILLALLcomSPAMMERS...

> [...]
> osa-aikatöistä, ja pärjäsimme silti sen verran hyvin, ettei nälkää
> tarvinnut nähdä ja oma tilava vuokrakämppäkin oli. Tähän kykenemättömiä

Pistäs joukkoon pari skidiä...

Sylvester DeNusso

"Mika" <i...@i.i.INVALID> wrote in
> Opiskeluaikana ei tosiaan helposti
> törmää kuin kaltaisiinsa.

Siitä voi syyttää vain ja ainostaan itseänsä. Minä ainakin olen
opiskeluaikoinani törmännyt lähinnä ammareihin tai välivuosien pitäjiin.
Siis juuri heihin joita minun ei näiden juttujen perusteella pitäisi ikinä
nähdäkään.

karvinen

"Riitta Niemistö" wrote:

> Kieltämättä, tai sitten ihan vain siitä ns. "vanhanaikaisuudesta" jota
> jotkut miehet tuntuvat arvostavan.

Kuinkahan pyyteetöntä noiden miesten
toiminta mahtaa olla? Mielestäni tuo taas
kielii miesten "Minä vien, sinä vikiset"-
asenteesta. Nyt ollaan toisessa ääripäässä,
mutta yhä yhtä kaukana tasa-arvosta.

t: Karvinen

Mika

"Riitta Niemistö" <mar...@iki.fi> kirjoitti
viestissä:akg0ao$ntj$4...@news.cc.tut.fi...

> Ei se peruajatus "nainen antaa ja saa vastikkeeksi aterian" mihinkään
> muutu, vaikka kuinka kauniisti yrität tuon saada sanotuksi.

Oisko pitänyt? Noin se on periaatteessa aina ollutkin. Ei tietenkään
siten, että ensin syödään ja sitten hässitään, mutta etköhän kuitenkin tiedä
mistä puhutaan.

> Mistä sopimuksesta?

Mistähän sopimuksesta naiset puhuvat, kun kuvittelevat että tietenkin mies
osallistuu elättämiseen kun lapsi on laitettu aluilleen. Ei jokaista asiaa
tarvitse erikseen sopia.....

Mika

"Sylvester DeNusso" <den...@hotmail.pois.com> kirjoitti
viestissä:Xns9277ADC7...@195.197.54.116...

> [...]
> Siis juuri heihin joita minun ei näiden juttujen perusteella pitäisi ikinä

Kaikesta ja tarkoitan siis AIVAN KAIKESTA saa syyttää vain ja ainoastaan
itseään. Entäs sitten?

Mika

"Riitta Niemistö" <mar...@iki.fi> kirjoitti
viestissä:akg03b$ntj$3...@news.cc.tut.fi...

> Älä nyt viitsi yrittää... Omaisuuden pistäminen jakoon ei pidemmän
> päälle tätä tarinan kotirouvaa elätä, vaan elintaso putoaa aika
> raskaasti. Ja sitten on lapset ja kaikki huolehdittavana.

Eikös tuo juuri todista, että ne varat on yhteisiä jo avioliiton
aikana....

Riitta Niemistö

Aivan :)

--
Riitta Niemistö "Where I come from, one man from three leaves two."
p. 3115 3863 t. "Where I come from is a far more interesting place."

Riitta Niemistö

In sfnet.keskustelu.ihmissuhteet Mika <i...@i.i.invalid> wrote:
> Eikös tuo juuri todista, että ne varat on yhteisiä jo avioliiton
> aikana....

Ei tietenkään. Se, että saa elatuksen ei anna varsinaista
päätösvaltaa. Kokeilepa elää muutamakin kuukausi naisen kanssa ilman
omia tuloja niin, että aina joudut pyytämään ja perustelemaan, niin
tietänet mistä on kysymys.

--
Riitta Niemistö "Those who do not live
p. 3115 3863 t. are well preserved."

Riitta Niemistö

In sfnet.keskustelu.ihmissuhteet Mika <i...@i.i.invalid> wrote:
> Mistähän sopimuksesta naiset puhuvat, kun kuvittelevat että tietenkin mies
> osallistuu elättämiseen kun lapsi on laitettu aluilleen.

Aika huono vertailukohta. Tuossa kun on kysymys _lapsen_ oikeudesta
molempiin vanhempiin, ei mistään miehen ja naisen välisestä
sopimuksesta, että rupeeksää vanhemmaksi?

--
Riitta Niemistö "Ei tarvitse ymmärtää,
p. 3115 3863 t. riittää kun tottelee."

Mika

"Riitta Niemistö" <mar...@iki.fi> kirjoitti
viestissä:akg454$ntj$8...@news.cc.tut.fi...

> Aika huono vertailukohta. Tuossa kun on kysymys _lapsen_ oikeudesta
> molempiin vanhempiin, ei mistään miehen ja naisen välisestä
> sopimuksesta, että rupeeksää vanhemmaksi?

Tuossa on kyse lapsen oikeudesta vaikka mihin, mutta tuossa on myös kyse
siitä, miksi mies ei häivy kuin ankka usvaan, jos tilanne yllättää.

Mika

"Riitta Niemistö" <mar...@iki.fi> kirjoitti
viestissä:akg3vj$ntj$7...@news.cc.tut.fi...

> [...]
> päätösvaltaa. Kokeilepa elää muutamakin kuukausi naisen kanssa ilman
> omia tuloja niin, että aina joudut pyytämään ja perustelemaan, niin

Ei tuo onnistu minulta. Mutta se, jos nainen ei pärjää yksinään yhtä hyvin
kuin liitossa, kertoo juuri siitä, että talouden rahat on yhteisiä.

Meilläkin joutuu toki toisinaan perustelemaan. Joko etu- tai jälkikäteen.
Vaimo joutuu tosiaan perustelemaan jos tiukassa tilanteessa kauppakassista
nousee jo_kolmas_tukkaväri tässä kuussa, ja minä joudun perustelemaan miksi
ostin tyhjiä romppuja juuri nyt.

Se ettei voi haaskata rahoja aivan_mihin_tahansa ei tarkoita sitä etteikö
varat olisi yhteisiä. Meillä tuo tilanne tulee helpommin jälkikäteenkin,
koska meillä ei ole kuin yksi tili.

plastic...@yahoo.com

Visa <visak...@hotmail.com> wrote:
> Nämä kaksi vaihtoehtoa voidaan hyvin yhdistää, sillä ainakin ulkomailla on
> olemassa naisille "How to marry a millionaire" - kursseja.

Ai niinku Jenkeissä jossa nyt on kursseja mille tahansa muulle
älyttömyydelle.

IMHO ihan sama onko se ukko miljonääri kunhan tulee toimeen omillaan, ei
nolostuta minua kustantamalla kaikkia menojani tai yritä vipata minulta
suurta summaa rahaa.

Katri

plastic...@yahoo.com

> [...]

> Juuri niin! Ja tämä johtuu siitä, että naiset pitävät melkeinpä
> itsestäänselvyytenä sitä, että miehen olisi ansaittava enemmän tai oltava

Kuinka moni mies oikeasti huolii itseään paremmin tienaavan naisen?
Unohdetaan ne jotka pyrkivät hyötymään naisen varallisuudesta.

Katri

Tuomas

> Kuinka moni mies oikeasti huolii itseään paremmin tienaavan naisen?
> Unohdetaan ne jotka pyrkivät hyötymään naisen varallisuudesta.

Riippuu ihmisestä. Raha ei merkitse mitään, ainakaan minulle. Jos nainen on
sopiva, se on sopiva vaikka ei omistaisi penniäkään.

Sylvester DeNusso

plastic...@yahoo.com wrote in news:akg9ut$46c$6...@news.cc.tut.fi:

> Kuinka moni mies oikeasti huolii itseään paremmin tienaavan naisen?

Miksi ihmeessä ei? En keksi ainuttakaan ikävää puolta siitä että rahaa
tulee talouteen entistä enemmän.

Kukahan on oikeasti niin tyhmä, että jättää jonkun sen takia kun se tienasi
z % enemmän kuin itse? Toivottavasti tuollaisia pässejä on paljon, jäisi
paljon hyvätuloisia potentiaalisia vaimokkeita meille järkevämmille.

Walter van der von Lehmänen

plastic...@yahoo.com wrote:

> Kuinka moni mies oikeasti huolii itseään paremmin tienaavan naisen?

Olipa hölömö kysymys: "huolii"?
Mitäs hiton haittaa siitä on, jos muija kykenee kustantamaan
itse omat menonsa, eikä aina olisi lapa ojossa kinuamassa
nikkeliä.

> Unohdetaan ne jotka pyrkivät hyötymään naisen varallisuudesta.

Se ei ole vielä mitään hyötymistä, jos mies vastaavasti
tulee omillaan toimeen, ja vähän reilumminkin.

Eipähän tarvitse ainakaan raha-asioista kummankaan riidellä;
ja se on paljon se!

--

WL
http://www.shockwave.com/rd/gc.cgi?100530443837191&fs01

Jouni Merikari

plastic...@yahoo.com wrote in news:akg9ut$46c$6...@news.cc.tut.fi:

> Visa <visak...@hotmail.com> wrote:

Häh? Täällä on ainakin yksi. Vaimoni tienaa tällä hetkellä reilusti enemmän
kuin minä. En ole tullut siitä impotentiksi tai rahanahneeksi.

--
Jouni Merikari, +358503859843
We fear things in proportion to our ignorance of them. - Livy

Mika

<plastic...@yahoo.com> kirjoitti
viestissä:akg9ut$46c$6...@news.cc.tut.fi...

> Kuinka moni mies oikeasti huolii itseään paremmin tienaavan naisen?
> Unohdetaan ne jotka pyrkivät hyötymään naisen varallisuudesta.

Helevetin moni. Alkaen minusta.

Kaivan kait omaa hautaanikin, mutta meillä panostetaan tällä hetkellä
ainoastaan vaimon tulevaan uraan....

Timo Happonen

In article <akg9td$46c$5...@news.cc.tut.fi>, plastic...@yahoo.com wrote:

> Ai niinku Jenkeissä jossa nyt on kursseja mille tahansa muulle
> älyttömyydelle.

Onhan niitä joo, mutta kysymys kuuluukin MIKSI niitä on. No siksi, koska
niille on kysyntää. Miksi niille sitten on kysyntää? No siksi, että
tuollaisia naisia todella on olemassa. Ei niitä kursseja tyhjän panttina
pidetä.

--
Timo Happonen

hulakki

> [...]
> esimerkkinä. Tarkoitan sitä, että monet ovat minulle nyt sanoneet
> esimerkiksi, että anna mennä, jos tyttö ei vastaa sitä mitä suhteelta

näinpä. tämän oman eroni jälkeen osaan ja tajuan ettei mun tarvi
enää ottaa sellaista naista joka ei ole 'täydellinen'. eli jos en tykkää
hänestä jossain niin ei tarvitse häntä katella, vaan voi laittaa
eteenpäin.

taitaa muuten ne teidän markkina-arvo-hömpötykset olla vaan ulkonäölle?

Jukka Mikkonen

hulakki wrote:

> taitaa muuten ne teidän markkina-arvo-hömpötykset olla vaan ulkonäölle?

Ei sentään, mutta ulkonäöllä ja markkina-arvolla on kyllä melkoisen hyvä
korrelaatio keskenään. Hyvännäköiset saavat kehuja ulkonäöstään ja
panostavat itseensä entistäkin enemmän, rumilukset kuulevat vain pilkkaa
ja vetäytyvät entistä syvemmälle kuoreensa. Siten ulkonäkö heijastelee
mm. itsetuntoa, jonka näkisin erääksi tärkeimmistä markkina-arvon
mittareista. Ehkä siitäkin syystä asiasta syntyy sekaannuksia.

Absoluuttisen markkina-arvon käytännön mittaus on jo moneen otteeseen
osoitettu mahdottomaksi ihmisten alati muuttuvien preferenssien takia,
mutta suhteellista markkina-arvoa voidaan arvioida hyvinkin
yksinkertaisesti kunkin tapauksen välillä erikseen. Henkilö A joka
tuntuu MISTÄ TAHANSA SYISTÄ ajanhetkellä T haluttavammalta kuin henkilö
B omaa siis määritelmän nojalla suuremman suhteellisen markkina-arvon
kuin B.

--
Jukka Mikkonen

Hannu Koskenvaara

plastic...@yahoo.com wrote:

> Kuinka moni mies oikeasti huolii itseään paremmin tienaavan naisen?
> Unohdetaan ne jotka pyrkivät hyötymään naisen varallisuudesta.

Ainakin minä olen huolinut ja myös moni muu. Ei se liene nykyään kovin
harvinaistakaan, kun hyvin tienaavia naisia on maailma (no ainakin
Suomen pääkaupunkiseutu) täynnä.

Hannu Koskenvaara

Jukka Mikkonen

Tuomas wrote:

> [...]
> täten tuomittuja lyhyisiin suhteisiin, jotka päättyvät aina henkiseen

Ainoaksi lohduksi olen kokenut omassa tilanteessani sen, että siinä
missä ääliömäinen käytös, väkivaltaisuus, alkoholismi sun muut ovat ihan
'oikeita' ongelmia, yhtälailla sellaisen voi saada vetämällä joku hyvä
ja arvostettavakin juttu riittävän pitkälle överiksi. Omiin 'jaloihin'
tarkoitusperiinsä on vain niin helppo uskoa ja luottaa..

--
Jukka Mikkonen

Riitta Niemistö

plastic...@yahoo.com kirjoitteli:

> Kuinka moni mies oikeasti huolii itseään paremmin tienaavan naisen?

No ei tuo tunnu minun(kaan) miestä haitanneen.

--
Riitta Niemistö "Pleading for a lover's plea; Shall we their fond
p. 3115 3863 t. pageant see? Lord what fools these mortals be!

Hannu Koskenvaara

"Riitta Niemistö" wrote:

> Älä nyt viitsi yrittää... Omaisuuden pistäminen jakoon ei pidemmän
> päälle tätä tarinan kotirouvaa elätä, vaan elintaso putoaa aika
> raskaasti. Ja sitten on lapset ja kaikki huolehdittavana.

Miksi vaimon elintaso sitten laskee, jos kerran avioliitossa mies
hallitsee yksin omia rahojaan? Moniko tuntemasi aviopari elää
käytännössä kuvailemallasi tavalla?

Ja ainahan nainen voi iskeä uuden miehen elättämään itseään. Kyllä se
ainakin viisikymppiseksi onnistuu, kunhan vain tyytyy tarpeeksi itseä
vanhempiin miehiin ja ei vaadi ökyrikkauksia. :-)

Hannu Koskenvaara

Riitta Niemistö

Jukka Mikkonen <jukka_m...@hotmail.killallcomspammers> kirjoitteli:
> [...]
> siitä kieltäydytään vedoten siihen, että jäätäisiin minulle 'velkaa',
> kyllä minä siitä loukkaannun. Joten eipäs höpö höpötellä siellä.

Hyvä Jukka! Satunnaiset tarjoomukset ovat yksi asia ja niistä
kieltäytyminen hyvin epäkohteliasta. Epätasa-arvoiseksi homma menee
vasta silloin jos tarjoamista pidetään itsestään selvänä eikä toinen
saa koskaan tarjota mitään.

--
Riitta Niemistö "Minä sanon, että jos jostakin tulis vielä
p. 3115 3863 t. semmonen ihminen, jonka päätä ei olis

Miikka Lahti

Jukka Mikkonen wrote:

> Kuinka paljon nykyisin pitää oikein tienata, jotta voisi elättää
> perheen?? Olen itse kokenut tilanteen, jossa vain toisella oli tuloja,

Kysy mieluummin kuinka paljon pitää tienata, jotta voisi tarjota
toiselle saman elintason kuin jos hän kävisi töissä. Ja moniko on siihen
halukas?

> [...]
> Sen sijaan pitäisi tarjota painoarvoltaan vastaavat positiiviset jutut
> myös miehille, aavistuksen korkeampi palkkaus ei vielä oikein vakuuta

Kaksi väärää tekee yhden oikean, vai? Sitäpaitsi on mahdoton mitata,
milloin epätasa-arvoisuudet vastaavat toisiaan. Mielestäni ainoa järkevä
strategia on pyrkiä tasa-arvoon niissä tilanteissa, joissa se on
mahdollista. Jos ei ole, niin ei voi mitään.

> [...]
> rahallisen hyödyn jota siinä haetaan, on epätasa-arvoinen juttu miehen
> kannalta. Gigolon pitää olla todella poikkeuksellinen yksilö jos meinaa

Rahallinen hyöty näyttäisi aika harvan kohdalla riittävän korvaukseksi.

> päästä likellekään samoja ansioita kuin perustason huora, ja tuo
> 'poikkeuksellinen' implikoi väistämättä sen, että valtaosa miehistä ei
> pääse edes harkitsemaan tätä valintaa.

Onpa kauheaa...;-)

> [...]
> et näe mitä addiktoivaa seksissä on, korvaa tilalle vaikkapa heroiini ja
> sen aiheuttama riippuvuus ja kysy sitten uudestaan, onko tilanne

Käsitys seksuaalivietistä tuollaisena yksinomaan negatiivisena
riippuvuusasiana on mielestäni väärä. Jos markkinoille tulisi halut
poistava lääke, se tuskin kiinnostaisi ketään. Mutta haluja väitetysti
lisäävillä aineilla on kyllä kysyntää. Ei ole lainkaan itsestäänselvää,
että vähäisempi seksuaalivietti olisi parempi.

Hansen Henri

Marcus E Engdahl <meng...@cc.hut.fi> wrote:

: Tarkoitat varmaankin 'bruttona hyvin tienaavia'.

Omaisuus on se, johon kannattaa kiinnittää huomiota ensin, vasta sitten
ansioihin.

--
crit·i·cism n.
3. a. The practice of analyzing, classifying, interpreting, or evaluating

Mika

"Riitta Niemistö" <mar...@iki.fi> kirjoitti
viestissä:akhvb2$ot6$5...@news.cc.tut.fi...
> Ymmärrän kyllä mitä ajat takaa, mutta ei tuo riippuvaisuus muuta niitä
> rahoja yhteisiksi, vaikka päivittäishankinnoissa niihin suhtaudutaan
> kuin yhteisiin.

Ei niihin suhtauduta kuin yhteisiin, ne ovat yhteisiä.

> Just.

Kuten poisleikkaamassasi teksissä mainitsinkin. Molempiin suuntiin....
kyllä minäkin joudun menoni selittelemään, jos ne vaikuttavat typeriltä.
Minusta ainakin se on ihan ok!

Riitta Niemistö

In sfnet.keskustelu.ihmissuhteet Hannu Koskenvaara <hannu.ko...@ei.sontaa.hut.fi> wrote:
> Miksi vaimon elintaso sitten laskee, jos kerran avioliitossa mies
> hallitsee yksin omia rahojaan?

Älä nyt tekeydy tyhmäksi. Hallitseminen on yksi asia se, miten niitä
käytetään toinen. Yhtä hyvin voisit kysyä, että miten lapsen elintaso
voi laskea, tämän muuttaessa kotoa, vaikkeivät vanhempien rahat hänen
rahojaan ole. Toki normaalissa avioliitossa päätökset tehdään yhdessä,
mutta ei se silti lähtökohtaa muuta.

> Moniko tuntemasi aviopari elää käytännössä kuvailemallasi tavalla?

Alkaa mennä sen verran henkilökohtaiselle tasolle, ettei noista oikein
voi tietää. Kuitenkin ainakin yhden naisihmisen tiedän, joka ei
(avo)miehensä autoa koskaan lainaksi tunnu saavan, vaikka on
ilmeisesti tarvetta, kortti ja kaikki. Jos tilannetta ihmettelee, niin
vastaus on jotain sellaista, että ei se minun mieheni ole tossun alla.

--
Riitta Niemistö "Tamperelaisia teekkareita
p. 3115 3863 t. opetetaan kirjoittamaan "

Panu Höglund

Tommi Perkola <mat...@kielo.uta.fi> wrote in message news:<akfnid$mdm$1...@news.cc.tut.fi>...

> [...]
> tai vielä enemmän, koska jälkimmäisten aiheuttamat nettovahingot ovat
> kuitenkin kertaluokkia pienemmät harvinaisuutensa ja paikallisuutensa

Vittu takavarikoitava valtiolle! Somalien kulttuurissahan se tehdään
ikään kuin ennakkovarotoimena, mutta me voisimme ottaa sen käyttöön
tällaisten naisten kohdalla.

Miikka Lahti

Jukka Mikkonen wrote:

> Tarkoittanet Viagraa? Uskoisin sen suosion olevan suurin juuri siellä,
> missä tarvekin on, mutta kyvyt eivät riitä. Eli sehän nimenomaan paikkaa
> addiktion oireita. Se, että sitä käytetään 'ihan muuten vaan' on kyllä
> aikamoista tuubaa jota en ihan voi ymmärtää.

Onhan niitä kaikenlaisia poronpalliuutteita yms. Njaa, ehkä niistäkin
tosiaan haetaan enemmän potenssia kuin halukkuutta. Mutta väitän joka
tapauksessa, että halut poistavilla lääkkeillä tai toimenpiteillä ei
olisi juuri mitään markkinarakoa (paitsi ehkä munkkiluostareissa), joten
riippuvuutena seksuaaliviettiä ei voitane oikein pitää.

Jukka Mikkonen

plastic...@yahoo.com

Sylvester DeNusso <den...@hotmail.pois.com> wrote:
> Kukahan on oikeasti niin tyhmä, että jättää jonkun sen takia kun se tienasi
> z % enemmän kuin itse? Toivottavasti tuollaisia pässejä on paljon, jäisi
> paljon hyvätuloisia potentiaalisia vaimokkeita meille järkevämmille.

Tilastojen varjossa kai sitten jääkin, pontentiaalinen naissinkku kun on
koulutettu ja useimmiten vieläpä hyvätuloinen.

Katri

plastic...@yahoo.com

Timo Happonen <ti...@students.sldjf.cc.tut.fi> wrote:
> [...]
> niille on kysyntää. Miksi niille sitten on kysyntää? No siksi, että
> tuollaisia naisia todella on olemassa. Ei niitä kursseja tyhjän panttina

Pointti olikin lähinnä se, että markkinarako löytyy mille tahansa
älyttömyydelle. Aina löytyy se pieni osa populaa joka on valmis maksamaan
suuria summia lähes mistä tahansa.

Katri

Hansen Henri

plastic...@yahoo.com wrote:

: Tilastojen varjossa kai sitten jääkin, pontentiaalinen naissinkku kun on

: koulutettu ja useimmiten vieläpä hyvätuloinen.

Nih, mutta he ovat kyllä sinkkuina ns. omasta valinnastaan - eivät siksi,
että miehet pistävät paremmin ansaitsevan naisen pihalle.

Heluna Klokast

"Marko" <rii...@hotmail.com> kirjoitti viestissä
> Tasa-arvoa ei saavutetakkaan jos naisista yritetään
tehdä tasa-arvoisempia
> kuin miehistä. tätähän nykyinen tasa-arvolaki ajaa,
eli ainoastaan naisten
> oikeuksia ei miesten.

Tuollainen tasa-arvokäsitteen käyttö on melkoisen
järjetön: ei voida sanoa, että naiset olisivat
"tasa-arvoisempia kuin miehet" -> se ei tarkoita mitään
järjellistä.

--
Kyllä matalakin poro jäkälät nappaa! [lappal.
sananlasku]

Visa

"Heluna Klokast" wrote

> Tuollainen tasa-arvokäsitteen käyttö on melkoisen
> järjetön: ei voida sanoa, että naiset olisivat
> "tasa-arvoisempia kuin miehet" -> se ei tarkoita mitään
> järjellistä.

Kyllä se kuule naisen logiikalla on hyvinkin järjellistä.

Riitta Niemistö

In sfnet.keskustelu.ihmissuhteet Mika <i...@i.i.invalid> wrote:
> kyllä minäkin joudun menoni selittelemään, jos ne vaikuttavat typeriltä.

Luinkos minä toisaalta tästä threadista, että teillä vaimo on se
paremmin tienaava osapuoli, jonka uraan panostetaan? Vai oliko se joku
muu?

--
Riitta Niemistö "Juhlissa riittää, että lasi on koko ajan ainakin
p. 3115 3863 t. puolillaan - ei siitä tarvitse juoda."

Mika

"Riitta Niemistö" <mar...@iki.fi> kirjoitti
viestissä:akikiu$7u5$2...@news.cc.tut.fi...

> Luinkos minä toisaalta tästä threadista, että teillä vaimo on se
> paremmin tienaava osapuoli, jonka uraan panostetaan? Vai oliko se joku
> muu?

Tästä (kait) huolimattomasti. Vaimo ei tienaa tällä hetkellä mitään.
Jossain välissä paremmin jos kaikki natsaa, ja jos ei niin niin ei. Meille
ei ole niin merkitystä mistä rahaa tulee, mutta yhteisissä intresseissä on
pitää huolta siitä mihin ne menee.

Riitta Niemistö

In sfnet.keskustelu.ihmissuhteet Mika <i...@i.i.invalid> wrote:
> Meille ei ole niin merkitystä mistä rahaa tulee, mutta yhteisissä
> intresseissä on pitää huolta siitä mihin ne menee.

Epäilemättä ja kuin myös. Sen mukaan mitä olen maailmaa ympärilläni
katsellut, niin aina asiat eivät mene ihan näin.

--
Riitta Niemistö "RAKAS JUMALA
p. 3115 3863 t. TAHTOISIN TULLA OPETTAJAKSI

Mika

"Riitta Niemistö" <mar...@iki.fi> kirjoitti
viestissä:akinhn$9hv$1...@news.cc.tut.fi...

> Epäilemättä ja kuin myös. Sen mukaan mitä olen maailmaa ympärilläni
> katsellut, niin aina asiat eivät mene ihan näin.

Hmm.. mielenkiintoista, sillä mitä minä olen maailmaa ympärilläni
katsonut, niin se on pikemminkin sääntö kuin poikkeus.

Tosin taisit kertoa tuntevasi pääasiassa akateemisia ihmisiä, minä taas
tunnen "sekalaisia".

Eikä siinä ole mitään uutta, että näkemykseni maailmasta poikkeaa kovinkin
paljon muista. Se on pikemminkin selviö. Tuttavapiirini on liian laaja.

Riitta Niemistö

> Hmm.. mielenkiintoista, sillä mitä minä olen maailmaa ympärilläni
> katsonut, niin se on pikemminkin sääntö kuin poikkeus.

Onko tästä nyt väkisin yritettävä saada väittely, vaikka kokemuksemme
ja näkemyksemme ovat hyvinkin samansuuntaisia? Matemaatikkona minulle
on selvää, että lause "aina ei mene näin" on yhtäpitävää lauseen "on
olemassa ainakin yksi tapaus, jossa ei mene näin" kanssa.

--
Riitta Niemistö "Ihminen oli alkuansa kala. Kyllä sen on
p. 3115 3863 t. tunnustanut kapitalistinenkin tiedemies."

It is loading more messages.