Aah kun teki gutaa

Lueskelin ensin tuntitolkulla TJ-lehteä, mm. sen erinomaisen analyysin
Humpin, Gentryn ja Carmellin kosmologioista. Sitten kuuntelin
RadioDeitä, siinä 2,5 tuntia kestäneessä "Maan ja Taivaan väliltä"
ohjelmassa oli tällä kertaa Pasi Turunen ja Teijo-Kalevi Lusa
vastailemassa soittajille ja keskustelemassa mm. maailmanlopusta. Ja
Lusan kirja on mennyt niin hyvin kaupaksi, että ovat joutuneet ottamaan
niin kiireesti toisen painoksen, että tuli Lusalle itselleenkin
yllätyksenä. Ja Lusa ja Turunen ja kumppanit siis kreationisteja, joten
kannattasi Seppo sukunimettömän laskeskella kreationistien määrää Lusan
ja Turusen ja Leo Mellerin kirjojen myyntimääristä eikä niistä E-ka:n
yms...

Ohjelmassa käsiteltiin erityisesti Lähi-Idän tilannetta, kaikkihan
varmaankin ovat tietoisia että Israel ei kääntele toista poskea niille
arabiterroristeille (HuPaisaa sinänsä, että minua on epäilty Jehovan
todistajaksi ja ties vaikka miksi, mutta ei vielä kertaakaan
juutalaiseksi, vaikka olettekin vuositolkulla nalkuttaneet tuosta posken
kääntelystä...) ja eilen TV:ssä joku sotilas esitti kritiikkiä Israelin
päättäjiä kohtaan: ei ole isketty tarpeeksi lujaa.

Mutta varsinainen pointti Lusalla ja kumppaneilla oli tietysti se
maailmanloppu (tai oik. asianjärjestelmän päättyminen), joka on
ennustettu Raamatussa. Ja se ennustushan liittyy Israeliin, ja nykyiset
tapahtumat näyttävät toteuttavan ennustusta... joten ei pidä hämmästyä,
jos se maailmanloppu tulee vuoteen 2028 mennessä, kuten Lusa on
laskeskellut. Joten kannattaisi teidän ateistien ja muiden
evolutionistien miettiä, että kannattaako olla siellä Saatanan leirissä
lueskelemassa evopropagandaa ja katselemassa kreationisteja valheiden
avulla pilkkaavia videoita (jimille tiedoksi, että katsoin sen
roskavideon jota suosittelit JPK:lle) ja kiusata kreationisteja eri
foorumeilla, jne, vai kannattaisiko sittenkin tulla tänne tieteen valoon
lukemaan TJ-lehteä, kuuntelemaan RadioDeitä jne.

These are exciting times to be a creationist.

Jimi

TJT2 wrote:
<snip>

> (jimille tiedoksi, että katsoin
> sen roskavideon jota suosittelit JPK:lle)

Kiva, että edes joku :)

Aki Karppinen

Näin kirjoitti TJT2 Usenetin ryhmään sfnet.keskustelu.evoluutio:

> [...]

> foorumeilla, jne, vai kannattaisiko sittenkin tulla tänne tieteen valoon

> lukemaan TJ-lehteä, kuuntelemaan RadioDeitä jne.

- Henkilökohtainen maailmanloppuni voi tulla tuolloin: 2028-1975=53
vuotta. Tämän jälkeen sitten voi siirtyä näkymaailmoihin odottamaan
jälleensyntymää...
- Nythän katoliset piispat poistivat jälleensyntymisopin, vaikka se näkyy
monissa Raamatunkin kirjoissa, kuten Danielin kirjassa. Danielin
kehotettiin jäämään lepäämään loppua odotellessa, ja heräämään sitten
viimeisenä aikana uudestaan eloon...
- Montakohan sataa vuotta sitä on itse tullut vietettyä jälleensyntymien
välillä? Lienenkö sitten ollut sellainen kotikisu edellisessä elämässä?
Varmaankin silti apina?
- RadioDeitä en ole löytänyt enää radiostani, mikä sen taajuus on?(Mhz)

--
## Toivottavasti kehityn seuraavaan elämään mentäessä ! ##
## Enkä redegeneroidu! ##

peelo

TJT2 wrote:

> tapahtumat näyttävät toteuttavan ennustusta... joten ei pidä hämmästyä,
> jos se maailmanloppu tulee vuoteen 2028 mennessä, kuten Lusa on
> laskeskellut. Joten kannattaisi teidän ateistien ja muiden

Niin, ja sitten vuonna 2028 laskeskellaan, että se tulee esim. 2056 mennessä
jne.

LaL

"Aki Karppinen" <karp...@proffa.cc.tut.fi> wrote in message
Dei ei kata koko maata, taajuus riippuu paikkakunnasta, Tampereella 97.2
MHz.

Wakboth

peelo kirjoitti:

Matt. 24: 36 "Mutta sitä päivää ja hetkeä ei tiedä kukaan, eivät
taivaan enkelit eikä edes Poika, sen tietää vain Isä."

Mark. 13: 32 "Mutta sitä päivää ja hetkeä ei tiedä kukaan, eivät
enkelit taivaassa eikä edes Poika, ei kukaan muu kuin Isä."

Että kannattaisi Lusan & co. pitää pienempää suuta.

-- Wakboth

Jimi

Jeps, jos Jumalan Poika erehtyy, niin miksei ihmiset?

Matt. 24:34 "Totisesti: tämä sukupolvi ei katoa ennen kuin kaikki tämä
tapahtuu."

Mark. 13:30 "Totisesti: tämä sukupolvi ei katoa ennen kuin kaikki tämä
tapahtuu."

Pertti Koivisto

Wakboth kirjoitti:

Miten voit osata Raamattua noin hyvin,vaikka evuskovana olet
keskittynyt enemmmän
allleihin ja guaniineihin ?

PK

Timo J. Rinne

Pertti Koivisto wrote:
> Miten voit osata Raamattua noin hyvin,vaikka ...

Siksi, että toisin kuin kreationistiääliöiden, meidän omilla aivoilla
ajattelevien ihmisten ei tarvitse pelätä edes sellaisen materiaalin
lukemista, joka ei edusta omaa näkemystämme elämästä,
maailmankaikkeudesta ja sen sellaisesta.

//Rinne

Pertti Koivisto

Timo J. Rinne kirjoitti:

No mikä sinusa Raamatusa niin paljo kiinostaa,että käytät vaivaa
sen lukemiseen ?
Mikset keskity vain alleihin ja sytoihin ym.
PK

Timo J. Rinne

Pertti Koivisto wrote:
> No mikä sinusa Raamatusa niin paljo kiinostaa,että käytät vaivaa
> sen lukemiseen ?

Ei mikään. En minä käytäkään. Olen kyllä kyseisen teoksen aikanaan
lukaissut läpi ihan yleissivistyksen taki kuten satoja muitakin kirjoja.
Nyttemmin saatan ohimennen vilkaista Raamatusta jotain, jos se on
keskustelun kannalta oleellista.

> Mikset keskity vain alleihin ja sytoihin ym.

Siksi koska en ole biologi enkä myöskään niin varakas, että voisin
keskittyä pelkästään vapaa-ajan projekteihin. Tosin kävin joku aika
sitten Akateemisesta kirjakaupasta hakemassa teoksen "Campbell, Reece:
Biology", joka on ainakin tähän mennessä vaikuttanut erittäin kattavalta
ja muutenkin hyvältä perusesitykseltä kyseisestä tieteen alasta, josta
tosin jo ennestään tunnun tietävän _paljon_ enemmän kuin vaikkapa sinä.
Kirjaan liittyy muuten myös loistavat kirjan mukana tulevalla koodilla
avautuvat veppisivut, joilla on kertauskysymyksiä ja tehtäviä.
Vaikeustasoltaan kirja on jotakuinkin sopiva yliopistotasoisen biologian
opetuksen laajahkolle peruskurssille. Käytän tosiaankin paljon
mielummin vapaa-aikaani esim. tämän kirjan lukemiseen kuin mainitsemasi
Raamatun. Toki välillä kannattaa lukea myös kaunokirjallisuutta.

Miksi muuten sinä et tähtitieteilijänä keskity tässäkin ryhmässä usein
esiin tulevien esim. maailmankaikkeuden ikää koskevien ja muidenkin
astronomisten asioiden selvittämiseen ja niistä keskustelemiseen, vaan
tuhlaat omaa ja muidenkin aikaa pelkkään hörhöilyyn?

//Rinne

Pertti Koivisto

Timo J. Rinne kirjoitti:

Kyllähän tämä kosmo on sitä vilosoviaa ollu maailma sivu.
Kyllähän sitä on tullu yhtä sun toista tänneki laitettu jos
vähän muallekki. Mitä tämmöne piäni immene voi ymmärtä.
Kyllä täällä on vähä maata sun muuta vähän aurinkooki sivuuttu
ja sitten on nämä planetit
,jotka on ymmyrkäiset kuin kerät kuin piispa Tengströn kirjoti 1801.
Itse olen tavannu
näitä piäniä immesiä,jotka on vähän maistissa ja kaikki puhuu
sitä vilosoviaa ja teologiaa sun muuta ? Maailma on iso apikka ja kun
tulle käsky : Asento, Katse ylös päin ! Niin kyllä
tämmön piäni piäni on ei sillemittään voi. On tährit sun muut,
pläiki on kaikenlaissi ain va enemä ja enemä. Mää ole sitä miält
et sää et haluu ajatl omil aivoil,sitä täytyy vähåä funtsi
itteki ja osallistu keskustellu eikä va orotta tumput suaran et joku
muu tekke kaikki eres.
Sitä täyty opetta ihmissi työntekko oli se sit henkist tai
kehollist. Tämmötti se o.

Pertti

Timo J. Rinne

Pertti Koivisto wrote:

> Kyllähän tämä kosmo on sitä vilosoviaa ollu maailma sivu.
> Kyllähän sitä on tullu yhtä sun toista tänneki laitettu jos
> vähän muallekki. Mitä tämmöne piäni immene voi ymmärtä.

Odotusteni mukaan ohitit kysymykseni heittäytymällä käsittämättömyyksiä
löpiseväksi idiootiksi. En tiedä, miksi odotin sinulta enemmän, koska
mitään järkiperustetta odotukselleni ei ollut.

Jää siis toistaiseksi hyvästi. Mietin ensi kerralla tarkemmin ennen
kuin vastaan höpinöihisi.

//Rinne

"Jimi" <no....@nowhere.not> kirjoitti
viestissä:V3WCg.71$b9...@read3.inet.fi

Crackbotille... eikun Wakbothille tiedoksi, että Lusa ja kumppanit ovat
kommentoineet kyseisiä jakeita ja perusteellet, miksi heidän toimintansa
ei ole niiden kanssa ristiriidassa.

> Jeps, jos Jumalan Poika erehtyy, niin miksei ihmiset?

Jimille tiedoksi, että Jumalan Poika ei erehdy.

> Matt. 24:34 "Totisesti: tämä sukupolvi ei katoa ennen kuin kaikki tämä
> tapahtuu."
> Mark. 13:30 "Totisesti: tämä sukupolvi ei katoa ennen kuin kaikki tämä
> tapahtuu."

Nämäkin jakeet on käsitelty RadioDeissä ja FAQeissa jne. Oletko lukenut
edes sitä Jasun sivustoa?

R. Dawkins has said that Darwin made it possible to be an "intellectualy
fulfilled atheist." The failure of Darwin's theory on the molecular
scale may cause him to feel less fulfilled...
- Behe: Darwin's Black Box, p. 250

Timo J. Rinne

TJT2 wrote:

> Nämäkin jakeet on käsitelty RadioDeissä ja FAQeissa jne. Oletko lukenut
> edes sitä Jasun sivustoa?

Minä olen lukenut nämä käsittelyt FAQ:eista ja minua moinen kiertely ja
kaartelu ja ilmiselvän tekstin vääristely vakuuttaa 0%.

//Rinne

Jimi

TJT2 wrote:
> [...]

> Jimille tiedoksi, että Jumalan Poika ei erehdy.

> Nämäkin jakeet on käsitelty RadioDeissä ja FAQeissa jne. Oletko

En ole, lainaa tänne jos siinä on jotain asiaa. Kyllä minä tiedän, että
selittelemällä ja tulkitsemalla saa vaikka mustan valkoiseksi. Mutta
eikös Raamattu pitänyt ottaa kirjaimellisesti, eikä tulkita sitä
niinkuin haluaa? Tuo Jeesuksen lause on harvinaisen yksiselitteinen ja
virheellinen.

Kakkuri

minäkään en ole lukenut Jasun sivustoa, enkä luojan kiitos eders tiedä,
mikä se on. Mutta asiasta voin kyllä todeta, ettei mikään Jeesuksen
lause ole yksiselitteinen. Virheellisyyteen ottakoon jokainen itse
kantaa.
Kyseinen perikooppi alkaa kaikilla evankelistoilla Jeesuksen
ennustuksesta temppelin hävityksestä ja oppiaiden kysymyksillä siitä,
milloin se tapahtuu. Kirjoittajille lieni päivänselvää, mistä puhutaan.
Yksinketaistus: Jeesus sanoo, että temppeli tuhotaan, oppilaita
kiinnostaa, koska se tapahtuu, Jeesus puhuu tuhon enteistä ja varoittaa,
ettei paikalla oleva sukupolvi vaihdo toiseksi ennen ennustuksen
toteutumista, mutta aikaa ja hetkeä ei kukaan saa tarkalleen sanoa.
Ongelma lukijalle syntyy vasta siitä, että Jeesuksen puheissa on yhtä
sun toista sellaista, joka ei tyhjenny temppelin eikä Jerusalemin
hävitykseen. Siihen on monta selityst'ä. yksi on se, että evankelistat
ovat koonneet samaan yhteyteen useita Jeesuksen aiheeseen liittyviä
puheita. Näin evankeliumeja muutenkin rakennettiin, samaan aiheeseen
liittyviä puhetita niputettiin yhteen riippumatta koska ja missä ne oli
puhuttu. Samoin samanaiheisia parantamiskertomuksia liitettiin
toisiinsa. Evankelistoille Jerusalemin hävitys ja maailmanloppu oli joka
tapauksessa yhtä ja samaa.
Toinen selitys on, että juutalaisen profetiakulttuurin mukaan
lähituloevaisuuden ja tuntemattoman tulevaisuuden ennustukset menevät
lomittain. Kolmanneksi bvoi hyvinkin olla, että Jeesus itsekin yhdisti
ne toisiinsa. Näköpiirissä oli, että temppeli tuhotaan ja hän yhdisti
siihen globaalin tuhoennustuksen, joka sitten vain jäi toistaiseksi
toteutumatta.
Temppeli on myös konteksti noille puheille ja esim. Luukkaalla
perikooppi loppuu temppelistä poistumiseen. Temppeli on konteksti myös
kirjojen ilmestyessä, koska Jerusalemin temppeli oli v. 70 hävitetty.
Temppelin tuho merkitsi juutalaisuudelle mullistavaa käännettä, joka
merkitsi sille samaa kuin hiroshiman pommi tai Neuvostoliiton hajoaminen
oman aikamme mentaliteetille. Temppelin tuhoutuminen on iso tapaus, joka
on tausta kaikelle. Siksi temppeliin liittyvillä tuhoprofetioilla oli
toisenlainen ajankohtaisuus kuin nykyajan sananselittäjillä, jotka
tarkastelevat asioita lähinnä historiattomasti.
Evankeliumeja lukiessa pitäisi aina muistaa, että tarkasti ottaen emme
varsinaisesti lue Jeesuksen puheita, vaan evankelistojen kirjoituksia.

"Jimi" <no....@nowhere.not> kirjoitti
viestissä:zGeDg.25$Pt2...@read3.inet.fi

> En ole, lainaa tänne jos siinä on jotain asiaa.

Milloinkas se suuresti paheksuttu copypasteni noin hyväksytyksi
muuttui...!?

> [...]
> Mutta eikös Raamattu pitänyt ottaa kirjaimellisesti, eikä tulkita sitä
> niinkuin haluaa? Tuo Jeesuksen lause on harvinaisen yksiselitteinen ja

Tottakai pitää ottaa kirjaimellisesti mutta ei näsäviisaasti. Tätäkin
asiaa jauhettu täällä evoryhmässä useita kertoja, vaikka ei oikeastaan
tänne kuulukaan. Joten lisäsin kristinuskoryhmän ja asetin follarit
sinne. Ja ne Jasu Markkasen sivut löytyy http://jjmarkka.net/
Valitettavasti Jasukin on sortunut standardien vastaiseen kikkailuun,
klikkaa ensin sitä Hakemisto-linkkiä vas yläreunassa, sitten sanaa
Sivukartta, ja scrollaa avautunutta sivua alaspäin kunnes tulee kohdat

rist_esipuhe.htm
Raamatun ristiriidat selviksi: Esipuhe
rist_haaste.htm
Raamatun ristiriidat selviksi: Haaste vapaa-ajattelijoille
rist_osa1a.htm
Raamatun ristiriidat selviksi: Osa 1.a
rist_osa1b.htm
Raamatun ristiriidat selviksi: Osa 1.b
rist_osa1c.htm
Raamatun ristiriidat selviksi: Osa 1.c
rist_osa1d.htm
Raamatun ristiriidat selviksi: Osa 1.d
rist_osa2.htm
Raamatun ristiriidat selviksi: Osa 2
rist_osa3.htm
Raamatun ristiriidat selviksi: Osa 3
rist_yhtveto.htm
Raamatun ristiriidat selviksi: Yhteenveto

Tuolla on selitetty, mitä kirjaimellisesti lukeminen tarkoittaa, ja
käyty läpi ne jakeet joista se teikäläisten MT Carlson kuvitteli
löytäneensä jotain ristiriitaa tms vikaa.

Btw, mitä mieltä sinä olet VAL:n toiminnasta
x x x clip rist_haaste.htm x x x
Tähän mennessä (02.07.2005)...
... on vierähtänyt reilut neljä vuotta siitä, kun haaste toimitettiin
perille. Onko mitään tapahtunut?
x x
Carlssonin teksti on läpikäynyt kosmeettisia muutoksia, mutta se on
edelleen sisällöllisesti sama. Vapaa-ajattelijain liitto jatkaa siis
väärän ja harhaanjohtavan tiedon levittämistä.
x x x clop x x x
?

Ja follarit siis s.k.u.kr

Jos ateistien raamattukritiikki osoittaa heidän tasonsa, niin he
murentavat vain ateismin eikä minkään muun luotettavuutta.

jarijuha...@gmail.com

Minnekkäs tämä palsta on yht`äkkiä kadottanut päivämäärän 21.12.2012??
Toisekseen, Harmakedonin taistelu ei ole alkanut, vaikka sivsto niin väittääää!
Kuka on uusi antiKristus, hänenkin piti jo olevan täällä!!
Tää koko palsta on totaalista kusetusta, pelotellaan vain herkkiä, tai sairaita ihmisiä.
Poistakaa kok palsta!

Krevo

<jarijuha...@gmail.com> kirjoitti
viestissä:501fe008-bda8-4443...@googlegroups.com...
Ei ihmisen kuulu tietää aikoja ja paikkoja, jotka Jumala on
etukäteisennaltatietämyksensä avulla asettanut... Mooses kielsi
ennustamisen, vaikka Jeesuskin ennusti.
Jos joku asia ei tapahdu, kun johonkin "Best Selleriin on kirjoitettu", niin
sittenhän oli kyseessä vain väärä profeetta, vaikka ei silti tarkoita, että
pienemmissä piireissä, joissa asiaan oli uskottu, saattoi olla montakin,
jotka rupesivat toteuttamaan ennustustaan.... Mutta oliko se Jumalan tahto?
Kyllä, koska edes joku uskoi silti, ja saattoi jäädä autonalle tai muuta
murhaavan mukavaa, ja tuli sen ihmisen oma maailmanloppu? Kyllä sille
kuolleet näyttää niitä uniaan, eli sittenhän moni toive toteutuu - kai....

Krevo

"Krevo" <aki.ka...@tut.fi> kirjoitti
viestissä:k7q16u$dgv$1...@news.cc.tut.fi...
- Jos ei tapahdu edes niin, kuin Ilmestyskirja ennusti Johanneksen avulla,
niin silloinhan Johanneskin Jeesuksen kanssa oli vain väärä profeetta, joka
niiden oman tuomionsa mukaan joutuu HELLÄÄN VIIHTEESEEN eli HELLVETTIIN!

Krevo

"Krevo" <aki.ka...@tut.fi> kirjoitti
viestissä:k7q1jv$dms$1...@news.cc.tut.fi...
- Mutta se on totta, että jos Paholainen vastustaa Jumalaa, ja Raamatun
mukaan pitäisi tapahtua sota tai jotain muuta surullista, niin eihän
Saatana, jos se vastustaa Jumalaa halua yhtään mitään kenellekään tehdä,
PAljon HYVÄÄ Ymmäryksellä(O) silloin väittää kykenevänsä tekemään?