Mamuongelman lopullinen ratkaisu

TV2 17.2.2009 Ajankohtainen kakkonen Maahanmuuttoilta
Tuntitolkulla "keskustelua" eli jonninjoutavaa lässytystä liian isolla
porukalla, toimittajien sabotoidessa. Sairasta ja säälittävää, mutta
ymmärtäähän sen, YLE on stalinistimedia...

Ja itse mamuongelmaan on hyvin yksinkertainen ratkaisu: otetaan maahan
vain hartaita kristittyjä. Jokaiselta Suomeen pyrkivältä mamulta
kysytään kantaa uskontoon, jos ilmoittaa olevansa muslimi tms, niin
seuraavalla lentokoneella tai junalla tai laivalla (tai millä onkaan
tullut) takaisin sinne mistä on tullut. Etenkin ateistit tulisi
käännyttää heti kättelyssä.

Hartaaksi kristityksi, siis raamatullisen kreationismin kannattajaksi,
itsensä identifionut mamu pääsisi sitten jatkotestiin, jossa
testattaisiin onko hän oikeasti harras kristitty. Ateistit jne ovat
patologisia valehtelijoita, joten osa maahantuloa yrittävistä
ateisteista, muslimeista jne tietysti yrittäisi teeskennellä harrasta
kristittyä, joten tarvitaan testi.

Ja testin jälkeen voisi antaa ensin tilapäisen oleskeluluvan, jonka
aikana tarkkailtaisiin onko mamu varmasti harras kristitty vai kentien
ovela ateisti joka on onnistunut läpäisemään testin ja levittää maahan
päästyään ateistipropagandaa.

Tällä konseptilla raamatullisten kreationistien määrä lähtisi Suomessa
jyrkkään nousuun, jolloin ateistit, muslimit jne tuntisivat olonsa
tukalaksi ja alkaisivat muuttaa pois. Jolloin raamatullisten
kreationistien prosenttiosuus kasvaisi hurjaa vauhtia. Suomesta tulisi
tieteen, teknologian ja talouden suurvalta, Ruotsin vajotessa
kehitysmaaksi muslimimamujensa kanssa.

Evoluutiossa reunaehtona on kompleksisuuden minimi, minkä vuoksi
keskimääräinen kompleksisuus voi vain nousta.
- Matti Kaikkonen, 18.3.2004, s.k.evoluutio

Baggie

Tue, 17 Feb 2009 07:51:26 +0200, "TJT2" kirjutas:

> [...]
>kreationistien prosenttiosuus kasvaisi hurjaa vauhtia. Suomesta tulisi
>tieteen, teknologian ja talouden suurvalta, Ruotsin vajotessa

TJT2 on lopullisesti seonnut. Näen sieluni silmin vaahdon hänen
suupielissään, kun hän pehmustetussa kopissaan saarnaa seinille.
--
Baggie

"Never assume malice when stupidity will suffice." - R.J.Hanlon

tapio.l...@helsinki.fi.invalid

TJT2 <diamond....@evolution.is.invalid> wrote:

> [...]
> seuraavalla lentokoneella tai junalla tai laivalla (tai millä onkaan
> tullut) takaisin sinne mistä on tullut. Etenkin ateistit tulisi

Hämmentävää luovuutta: tällaisesta syrjinnän muodosta en olekaan ennen
kuullut, mutta toki luonnollista että fundis-kristitty keksii tuollaisenkin
tavan syrjiä ihmisiä.

-Tapio-

aj

TJT2 kirjoitti:

> [...]

> Hartaaksi kristityksi, siis raamatullisen kreationismin kannattajaksi,

> itsensä identifionut mamu pääsisi sitten jatkotestiin...

Sitä vaan puistelee päätään: onks tää jamppa ihan oikeesti tosissaan?
Pelkään jotenkin että on.

> [...]
> tukalaksi ja alkaisivat muuttaa pois. Jolloin raamatullisten
> kreationistien prosenttiosuus kasvaisi hurjaa vauhtia.

On äijällä luvalla sanoen hurjat ja huuruiset haaveet.

> Suomesta tulisi
> tieteen, teknologian ja talouden suurvalta, Ruotsin vajotessa
> kehitysmaaksi muslimimamujensa kanssa.

Jos tuollainen skenaario toteutuisi, tiede kyllä lentäisi täällä
roskiin. Onneksi se on vain pelkän hurahtaneen märkää päiväunta.

Teejiiteen luonnekuva piirtyy yhä selkeämmäksi. Ja se tuntuu vaan
entistäkin vastenmielisemmältä.

Antti_h

Onpa karseata luettavaa.

TJT on todennut jonkin aikaa sitten, että ihminen voi olla evolutionisti
vaikka ei olisi edes kuullutkaan evoluutioteoriasta (esim. Tasmaniassa
1800-luvun alkupuolella aboriginaalit tappaneet valkoiset siirtolaiset).
Hänen mukaansa evolutionisti on siis sellainen ihminen joka joko ei usko
kreatinismiin tai ei muuten osoita lähimmäisenrakkautta. TJT:n osoittaa yllä
olevansa rasisti , selvästikään hän ei anna mitään ihmisarvoa muslimeilla
tai ateisteilla (vain helluntailaiset ja muut fundamentalisti kristityt
kelpaavat). Voidaan siis todeta että TJT on oman määritelmänsä mukaisesti
evolutionisti.

Antti

Timo Pietilä

Baggie wrote:
> Tue, 17 Feb 2009 07:51:26 +0200, "TJT2" kirjutas:

> TJT2 on lopullisesti seonnut. Näen sieluni silmin vaahdon hänen
> suupielissään, kun hän pehmustetussa kopissaan saarnaa seinille.

Siltähän tuo tuntuu. Jotenkin yhä pimeämpiä ja pimeämpiä juttuja tuntuu
suoltavan. Tämä tämänkertainen oikein harvinaisen paha.

Timo Pietilä

Sampo Smolander

> [...]
> jos ilmoittaa olevansa muslimi tms, niin seuraavalla lentokoneella tai
> junalla tai laivalla (tai millä onkaan tullut) takaisin sinne mistä on
[...]

> Hartaaksi kristityksi, siis raamatullisen kreationismin kannattajaksi,
> itsensä identifionut mamu pääsisi sitten jatkotestiin, jossa
> testattaisiin onko hän oikeasti harras kristitty.

Siinä mielessä vähän ristiriitaista, että luulisi useimpien kristittyjen
olevan maltillisempaa sorttia kirjoitusten kirjaimellisen tulkinnan
suhteen, ja tiukkojen kreationistejä löytyvät varsinkin muslimien
joukosta.

Että helpompaa olisi valikoida joko (ei-kreationisteja) kristittyjä tai
sitten kreationisteja (muslimeja).

Otto J. Makela

Baggie <mka...@pp.inet.fish.invalid> wrote:

> TJT2 on lopullisesti seonnut. Näen sieluni silmin vaahdon hänen
> suupielissään, kun hän pehmustetussa kopissaan saarnaa seinille.

Siinä hän eittämättä on oikeassa, että tuollainen ihmisoikeuksien
loukkaus (Ihmisoikeuksien yleismaailmallinen julistus, 2. artikla) olisi
varmasti ainoa keino saada YE-kreationistien määrä nousemaan Suomessa.

----

Kun juttelin Tapio Puolimatkan ja Uusi Tie -kustantamon ihmisten kanssa
Puolimatkan luennon jälkeen, tekivät he hyvin selväksi että heidän
mielestään YE-kreationismin todellisuusnäkökulma 6000 vuoden ikäisine
maapalloineen on naurettava, eivätkä he hetkeäkään usko että tälle USA-
tuontitavaralle löytyisi Suomen kaltaisessa maassa juurikaan kannatusta.

Voimme siis vapaasti valita, joko Puolimatka ja Uusi Tie eivät
todellakaan kannata YE-kreationismia, tai sitten he ovat varsin
törkeitä valehtelijoita "hyvän asian puolesta".
--
/* * * Otto J. Makela <o...@iki.fi> * * * * * * * * * * * * * * * */
/* Phone: +358 40 765 5772, FAX: +358 42 7655772, ICBM: 60N 25E */

Kari Tikkanen

On Feb 17, 9:25 am, tapio.linkos...@helsinki.fi.invalid wrote:

Ei ou yksin.

Just Yahoo-foorumilla eräs suom. kreationistikirjailija äskettäin
levitteli muslimeista pommikauhukuvia ja EU:n
valloituskauhuskenaarioita ja sokeasti lainasi Geert Wildersiä, joka
tuon jälkeen sitten pari päivän päästä saikin UK:sta porttikiellon
äärioikeistolaisuuttansa.

Joku vuosi sitten sain oikaista toisen kreationistin betoniporsas-
huhuhuuhaata.(urbaanilegenda on,että ne poistettiin muka muslimien
miellyttämiseksi).

Toisaalta fundisateistien joukossa on myös ollut hiukan samanlaista
liikehdintää. Ehkäpä he löytävät toisensa vaalipäivänä.. KD+PS ja..

Baggie

Tue, 17 Feb 2009 19:49:39 GMT, Otto J. Makela kirjutas:

>YE-kreationismin todellisuusnäkökulma 6000 vuoden ikäisine
>maapalloineen on naurettava, eivätkä he hetkeäkään usko että tälle USA-
>tuontitavaralle löytyisi Suomen kaltaisessa maassa juurikaan kannatusta.

Minusta (biologian kannalta) olennaisempi kysymys Puolimatkalle ja
Uusi Tie -lehden edustajalle olisi se, että uskovatko he n. 4500
vuotta sitten tapahtuneeseen globaaliin tulvaan, josta selviytyi
hengissä vain kahdeksan ihmistä ja kustakin villieläinlajista vain
kaksi yksilöä.

Jos tulee ei-vastaus, niin voidaan jatkaa kysymällä, että uskovatko
Jeesuksen valehdelleen, kun hän puhui Nooan arkista ja tulvasta.
Kyllä-vastauksen tapauksessa voidaankin palata siihen 6000 vuotta
sitten tapahtuneeseen luomissatuun, eli miksi luomissatu on vähemmän
uskottava kuin tulvasatu.
--
Baggie

Kaikkien etuovelle johtavien reittien tulisi polveilla ja täten
hidastaa chin, eli hyvää onnea tuovan kosmisen energian kulkua.
Hanki kolmijalkainen sammakko. / Lillian Too : Feng Shui /

timo....@evl.fi

On 18 helmi, 00:13, Baggie <mka...@pp.inet.fish.invalid> wrote:
> [...]
> vuotta sitten tapahtuneeseen globaaliin tulvaan, josta selviytyi
> hengissä vain kahdeksan ihmistä ja kustakin villieläinlajista vain

Tästä olen samaa mieltä. Viimeisessä kirjassaan Puolimatka nimittäin
näyttää selvästi liputtavan erehtymättömän Raamatun puolesta
puhuessaan
siitä, että Raamatussa Jumalan sanana ei voi olla virheitä.

> [...]
> Kyllä-vastauksen tapauksessa voidaankin palata siihen 6000 vuotta
> sitten tapahtuneeseen luomissatuun, eli miksi luomissatu on vähemmän

Olen edelleen sitä mieltä, että tässä ryhmässä käytetään sanaa
"valehdella" aivan liian surutta. Useimmiten (kuten yllä) oikeampi
ilmaus olisi "erehtyä" tms. neutraalimpaa. Nyt sanavalinnoilla
saadaan teksteihin aivan tarpeettomasti moraalisia ylikierroksia.

Timo von Boehm

Timo Salmi

timo....@evl.fi wrote:
> [...]
> ilmaus olisi "erehtyä" tms. neutraalimpaa. Nyt sanavalinnoilla
> saadaan teksteihin aivan tarpeettomasti moraalisia ylikierroksia.

Poistetun, lainatun tekstin osalta olet varmaan oikeassa. Erityisesti
tämän nyyssiryhmän kohdalla on silti paikallaan todeta, että paljon
käytetty termi valehdella sopii varsin hyvin tahallisesti väärän tiedon
esittämisen kuvaamiseksi. Erehtyminen on enemmänkin virhearvioon tai
tiedon puutteeseen liittyvää. Kohteliaammat sanakäänteet olisivat
tietenkin paikallaan, mutta kyllä tässä nyyssiryhmässä
vääristelymielessä myös nimenomaan valehdellaan aivan surutta ja
laskelmoidusti tahallisissa vääristelytarkoituksissa. Se strategia
kuuluu yhtenä keskeisenä osana kreationismin perusluoteeseen, koska
sillä pyritään hävittämään todellisuutta ja tiedettä itsekkäistä,
teokraattisista valtapyrkimyksistä johtuen.

All the best, Timo

--
Prof. Timo Salmi mailto:t...@uwasa.fi ftp & http://garbo.uwasa.fi/
Home page: http://www.uwasa.fi/laskentatoimi/henkilokunta/salmitimo/

aj

TJT2 kirjoitti:

> [...]
> tukalaksi ja alkaisivat muuttaa pois. Jolloin raamatullisten
> kreationistien prosenttiosuus kasvaisi hurjaa vauhtia.

Tämä teejiiteen viimeisin purkaus jäi kyllä mieleen. Siinä vaiheessa kun
vallanpitäjillä olisi mahti maahantulijoita käännyttää tuollaisin
perustein niin varmasti voitaisiin maasta potkia poiskin eikä tarvitsisi
odottaa.

Vaan onneksi tuollainen diktatuuri on harhaisen mielen kuvitelmaa - kuva
teejiiteestä täsmentyy, eikä se todellakaan ole positiivinen. Hänellä
itsellään lienee aikamoinen ahdistus kun tuollaisia kuvitelmia
elättelee. Ehkäpä hänen killausvimmansa johtuu ihan samasta perussyystä,
eli siinäkin on syvempi ja synkempi juonne kuin vain pätemisen ja
mahtailun tarvetta.

Otto J. Makela

aj <a...@net.invalid> wrote:

> Ehkäpä hänen killausvimmansa johtuu ihan samasta perussyystä, eli
> siinäkin on syvempi ja synkempi juonne kuin vain pätemisen ja
> mahtailun tarvetta.

Did you ever wish kill files were like little
electronic voodoo dolls, and really did what they said?
-- Perry Ross in rec.scuba

<tapio.l...@helsinki.fi.invalid> kirjoitti
viestissä:gndoph$prn$2...@oravannahka.helsinki.fi

> Hämmentävää luovuutta

Tokihan me luomiseen uskovat olemme luovia.

> tällaisesta syrjinnän muodosta en olekaan ennen
> kuullut, mutta toki luonnollista että fundis-kristitty keksii
> tuollaisenkin tavan syrjiä ihmisiä.

Te evolutkuttajat sen sijaan ilmeisesti odotatte, että se Oy Evoluutio
Ab kehittää teille jotain tapoja?? Tai "kultamunista" työntekoa
himoisevia veronmaksajia?? Vanhasen mukaan se tosin tapahtuisi jo
vuoteen 2019 mennessä, onkos pääministeriltämme evonollat hukassa...??
Ja kuten siis ennustin, Ajankohtaisen kakkosen mamuilta oli
jonninjoutavaa lässytystä. Tai tulihan siellä videopätkä Rosengårdista,
ja parilla keskustelijalla oli ihan järkeviäkin kommentteja, mutta
suurin osa ajasta oli vihervasemmistolaiskokoomussekoomusta
kuorrutettuna RKPeen turskalla... YÖK!

all their anger expressed over creationism is a smokescreen to hide this
lack of evidence, which suggests that they are really defending a
religion, not science.

"Baggie" <mka...@pp.inet.fish.invalid> kirjoitti
viestissä:gmlkp4pp66vsrj4ur...@4ax.com

> Tue, 17 Feb 2009 07:51:26 +0200, "TJT2" kirjutas:
> TJT2 on lopullisesti seonnut.

Oletko saabisti vai vihervasemmistolainen vai eeeeeeeeentinen stalinisti
vai mikä ahdistaa???

> Näen sieluni silmin vaahdon hänen
> suupielissään, kun hän pehmustetussa kopissaan saarnaa seinille.

Lakkaa höpöttämastä ja mene kuuntelemaan mitä huippuevankelista Meller
opettaa islamista. Tai tilaa täältä
http://www.kuvajasana.fi/fi/etusivu/?id=17
kirjoja, esim
x x x clip x x x
Seppo S. Kosonen: Jihad, Islamin pyhä sota
Miten käy Suomen Euroopan Unionin islamisoitumisessa? Suomi ei ole
lintukoto, jossa saisimme olla rauhassa meille vierailta vaikutteilta.
Eikä tarvitsekaan. Paitsi jos nämä vieraat vaikutteet alkavat entistä
enemmän tuntua päätöksenteossa ja uhata länsimaisen demokratian
perusteita. Kuinka pitkälle suomettuminen voi mennä islamin suhteen?
SEPPO S. KOSONEN, 58, on Helsingin Vanhankirkon kappalainen, teologian
maisteri. Hän etsii syitä siihen, miksi islam näyttäytyy väkivaltaisena
ja alistavana uskontona. Onko taustavaikuttajana Koraanin
yksiselitteinen toteamus: "Te olette paras kansakunta"? Jihad on termi,
jonka merkitys on kahdenlainen. Mutta kumpaa se on enemmän: hengellistä
kilvoittelua vai kiihotusta väkivaltaan? Rauhanomaisen, hengellisen
islamin juuret ovat samassa kirjassa kuin fundamentalistisen,
poliittisen ja väkivaltaisen islamin. Voidaanko niitä erottaa
toisistaan? Jihad - islamin pyhä sota pysähdyttää ajattelemaan.
x x
"Uskokaa Allahiin ja hänen lähettilääseensä - ja kamppailkaa (jihad)
Allahin tiellä henkenne ja omaisuutenne uhalla. Tämä on teille
parasta." - KORAANI 61:11
Muhammed ei opettanut rauhaa ja rinnakkaiseloa, vaan vihollistensa
surmaamista ja orjuuttamista.

Koraani käskee muslimeja sotaan juutalaisia ja kristittyjä vastaan.
Tänään muslimimaailmana tunnetut alueet maapallolla olivat kaikki kerran
ei-islamilaista elintilaa ne voitettiin ja alistettiin brutaalisti
islamille.

Jihad jatkuu - Eurooppa islamisoituu - hallitaanko EU:ssa shari'a-lailla
21. vuosisadan lopulla?
x x x clop x x x

Is evolution so weak that it has to be legislated in order to protect
it? Oh YES.

"Kari Tikkanen" <ktik...@gmail.com> kirjoitti
viestissä:eecaa1e3-5068-4a7d...@v38g2000yqb.googlegroups.com

> Ei ou yksin.

En olekaan, miettikääpäs sitä!

> Just Yahoo-foorumilla eräs suom. kreationistikirjailija äskettäin

Täsmällisten viitteiden antaminen tuntuu olevan sinulle kovin vaikea
asia. Siis millä foorumilla ja kuka kirjailija?

> levitteli muslimeista pommikauhukuvia ja EU:n
> valloituskauhuskenaarioita ja sokeasti lainasi Geert Wildersiä, joka

Muslimit OVAT valloittamassa Eurooppaa.

> tuon jälkeen sitten pari päivän päästä saikin UK:sta porttikiellon
> äärioikeistolaisuuttansa.

Oletkos sinäkin joku eeeeeeeeeeeentinen stalinisti, vai muuten vain
vihervasemmistolainen???
http://www.myzimtube.com/view_video.php?viewkey=e6acdc73414517203f5f

> Joku vuosi sitten sain oikaista toisen kreationistin betoniporsas-
> huhuhuuhaata.(urbaanilegenda on,että ne poistettiin muka muslimien
> miellyttämiseksi).

Sinun evotoverisi Halla-aho niistä muistaakseni kirjoitti, sinä sen
sijaan et ilmeisesti uskalla kirjoittaa
http://hommaforum.org/
?

> Toisaalta fundisateistien joukossa on myös ollut hiukan samanlaista
> liikehdintää. Ehkäpä he löytävät toisensa vaalipäivänä.. KD+PS ja..

Mainitut puolueet ovat jo vaaliliitossa, RKP vapisee, ja tänään oli
uutisissa kuinka PS syö kesKUSTAn kannatusta, ja vasemmistopuolueiden,
ja siinä samalla nakertaa Kokoomustakin. EU-vaaleissa KD ja PS
todennäköisesti saavat kumpikin oman edustajansa läpi, samalla kun
mamuttajapuolue menettää edustajansa.

Siksi evoluutioteoriaakaan on turha arvioida "todisteiden" perusteella,
koska TIEDE EI PERUSTU TODISTEILLE.
- evolutionisti PKJT, 5.3.2003, sfnet.keskustelu.evoluutio
In science, evidence is all that matters.
- evolutionisti John Baker, talk.origins, 3.6.2003

"Baggie" <mka...@pp.inet.fish.invalid> kirjoitti
viestissä:l0dmp4hcd6ireushl...@4ax.com

> [...]
> vuotta sitten tapahtuneeseen globaaliin tulvaan, josta selviytyi
> hengissä vain kahdeksan ihmistä ja kustakin villieläinlajista vain

No siitä vaan reippaasti kysymään
http://www.uusitie.com/fin/etusivu/ota_yhteytta/?id=18

> Jos tulee ei-vastaus, niin voidaan jatkaa kysymällä, että uskovatko
> Jeesuksen valehdelleen, kun hän puhui Nooan arkista ja tulvasta.

Löytyy siis perinteinen postiosoite ja sähköpostiosoite ja
puhelinnumerot, joten saat ihan vapaasti päättää millä otat heihin
yhteyttä.

> Kyllä-vastauksen tapauksessa voidaankin palata siihen 6000 vuotta
> sitten tapahtuneeseen luomissatuun, eli miksi luomissatu on vähemmän
> uskottava kuin tulvasatu.

Vai tuleekos se perinteinen, että et sitten IRL uskallakaan yhtään
mitään eli oletkin pelkkä netissä nimimerkin takaa uhoava evoluuseri?
Korjasin jonkun toisen evolutkuttajan (Ottopojan?) rikkoman otsikon.

en ole aikaisemminkaan valehdellut, enkä nytkään.
- O.J. Mäkelä 29.7.2004, s.k.evoluutio

aj

TJT2 kirjoitti:

> Te evolutkuttajat sen sijaan ilmeisesti odotatte, että se Oy Evoluutio
> Ab kehittää teille jotain tapoja??

Teejiitee paraskin tavoista puhumaan, rähjäävä räyhääjä.

Otto J. Makela

Profeetta Tero

Ihminen valehtelee sanoessaan/kirjoittaessaan jotain jonka tietää
ei-todeksi.

--
That's tight.

Profeetta Tero

Timo Salmi wrote:

> [...]
> esittämisen kuvaamiseksi. Erehtyminen on enemmänkin virhearvioon tai
> tiedon puutteeseen liittyvää. Kohteliaammat sanakäänteet olisivat

Miksi valehtelijaa ei saisi kutsua valehtelijaksi?

--
That's tight.

Baggie

Wed, 18 Feb 2009 00:38:43 -0800 (PST), timo....@evl.fi kirjutas:

>Olen edelleen sitä mieltä, että tässä ryhmässä käytetään sanaa
>"valehdella" aivan liian surutta.

Jos Jeesus oli jumala, ja näin kaikkitietävä, niin mitä sanaa pitäisi
käyttää siitä, että Jeesus antaa väärän todistuksen
maailmanhistoriasta, väittäen Nooan tulvaa historialliseksi
tapahtumaksi.
--
Baggie

"Ymmärtäväisellä on viisaus kasvojensa edessä,
mutta tyhmän silmät kiertävät maailman rantaa"

Timo Salmi

Profeetta Tero <sal...@nassuun.org> wrote:

> Miksi valehtelijaa ei saisi kutsua valehtelijaksi?

Missä kirjoitan, ettei saisi?

Mitä tulee viimeisen lainaamaasi kohtaan. Kun arvostelemme muiden kuten
TJT2 joskus krouvia kirjoitustyyliä, sorrumme itsekin joskus
ylilyönteihin. Ei se sinunkaan (tai miksei minunkaan) tyylisi ihan aina
niitä kaikkein siisteimpiä ole.

Mutta tämä on turhaa metakeskustelua, joka sopisi paremmin filosofia ja
osin nyyssi ryhmään.

optimistx

Baggie wrote:
> [...]
> käyttää siitä, että Jeesus antaa väärän todistuksen
> maailmanhistoriasta, väittäen Nooan tulvaa historialliseksi

Uskonkoettelemiseksi? Mitä vankempaa on usko mitä pähkähulluimpiin
väittämisiin, sitä varmempaa on pääsy taivaan kultakaduille
tepastelemaan.

Jeesus: 'Sehän oli vai uskontesti. Et läpäissyt!'

Profeetta Tero

Timo Salmi wrote:

> [...]
> TJT2 joskus krouvia kirjoitustyyliä, sorrumme itsekin joskus
> ylilyönteihin. Ei se sinunkaan (tai miksei minunkaan) tyylisi ihan aina

Ei kysymys olekaan siitä kirjoitammeko asiamme rumalla kielellä vaan
siitä, sanommeko jotain jonka tiedämme olevan ei-totta.

> Mutta tämä on turhaa metakeskustelua, joka sopisi paremmin filosofia ja
> osin nyyssi ryhmään.

Tältä osin olen samaa mieltä.

--
That's tight.

Profeetta Tero

TJT2 wrote:
> [...]
> kreationistien prosenttiosuus kasvaisi hurjaa vauhtia. Suomesta tulisi
> tieteen, teknologian ja talouden suurvalta, Ruotsin vajotessa

Mitä sä oikein vedät (sieniä, happoa...?), ei ainakaan pelkällä viinalla
saa päätään tuohon tilaan?

--
That's tight.

Rauno Viljanen

aj kirjoitti:
TJT on vakavasti häiriintynyt persoona jolla on myös psykopaatin selviä
merkkejä. TJT näissä keskusteluryhmissä ei tunne edes käytöksen
aakkosia, mutta taas omalla kotisivullaan hän osaa käyttäytyä. Tosin
takaa näkyy selvästi erikoinen persoona, koska hän on mm. tehnyt
kotisivuilleen sivuston "kummallista kumousta", jossa me kaikki ryhmän
evoluutikot esiinnymme. Nämä ovat kyllä julkisia viestejä, mutta se,
että näitä vedetään kotisivuille, joiden päälle TJT latelee omat
kreationistiset selityksensä, kertoo kyllä todella erikoisesta ihmisestä.

On mielestäni kuitenkin hyvä, että kreationisteista löytyy joitakin
kyllin rehellisiä paljastamaan perimmäiset tarkoitusperänsä toiminnastaan.

TJT saattaa killata myös sellaiset henkilöt jotka hän katsoo
"hyödyttömiksi". Esimerkiksi sellaiset, jotka eivät vastaa hänelle
mitään vaikka muille vastaakin. TJT ei pidä siitä, että joku
"ohittaa" hänet merkityksettömänä.

Rauno Viljanen

aj kirjoitti:

> Sitä vaan puistelee päätään: onks tää jamppa ihan oikeesti tosissaan?
> Pelkään jotenkin että on.

Kyllä se on. Siksi päätin lopettaa hänelle vastailut kun minut
vapauttaa killistä. Parasta olisi jos saisin pysyä siellä pysyvästi.

> On äijällä luvalla sanoen hurjat ja huuruiset haaveet.

Ennenkun muslimit täältä lähtevät, se joukko voi yksinäänkin pian ajaa
eksyttäjäkretiinit pois Suomesta. Kreationistit kerjäävät turpaan
kaikilta.

> Jos tuollainen skenaario toteutuisi, tiede kyllä lentäisi täällä
> roskiin. Onneksi se on vain pelkän hurahtaneen märkää päiväunta.

Jos kreationistien määrä nousisi kriittiselle tasolle, niin kyllä
firmoillakin olisi siihen sanansa sanottavana: On selvää, koska
"kreationistinen tiede" perustuu valheelle, silloin jokainen yritys
vaatisi kreationistit hiljaisiksi.

Talouselämän johtoporras tarvitsee työvoimaa palkkalaisikseen, ja koska
tiede on ainoa joka tuottaa ihmisille toimivaa, oikeanlaista tietoa, on
päivänselvää, ettei tieteellistä maailmankuvaa suostuta uhraamaan
kreationismin alttarille.

> Teejiiteen luonnekuva piirtyy yhä selkeämmäksi. Ja se tuntuu vaan
> entistäkin vastenmielisemmältä.

Se vaan on helkkarin hienoa, että näin saamme tietää myös kreationistien
unelmista. Silloinhan me osaamme tarvittaessa torjua heidät.

Rauno Viljanen

Baggie kirjoitti:

> Tue, 17 Feb 2009 07:51:26 +0200, "TJT2" kirjutas:

> TJT2 on lopullisesti seonnut. Näen sieluni silmin vaahdon hänen

> suupielissään, kun hän pehmustetussa kopissaan saarnaa seinille.

Siinä oli taas oikein selvä osoitus megalomaniasta. Ennen kun täältä
pois lähdettäisiin, saattaa kreationisteille käydä kalpaten. Sitähän he
kerjäävät.

No uskonto onneksi menettää merkitystään, kirkko joutuu muuttumaan.
Kreationistit ovat yksi uusi pakanajoukko, joka ammentaa uskonsa teesit
Vanhasta Testamentista joka on sitä samaa mitä on juutalaisten Toora.

Jeesus kyllä mainitaan, ilmeisesti sillä he pyrkivät hämäämään ihmisiä
luulemaan noita kristityiksi, mutta se on valhetta kaikki. Toinen syy
voi olla saada itsensä luulemaan, että "Jeesus pelastaa"... no jos
Jeesus olisikin, niin ei hän olisi noin helposti kretiinien älytettävissä.

Teme

TJT2 kirjoitti:

> <tapio.l...@helsinki.fi.invalid> kirjoitti
> viestissä:gndoph$prn$2...@oravannahka.helsinki.fi

> Tokihan me luomiseen uskovat olemme luovia.

Ainakin teillä on hyvin "luova" totuuskäsitys.

> Te evolutkuttajat

Kerroppas nyt meille kaikille, että mitäs se TJT2 lutkuttaa?
Lutkuttaminen kun on mielipuuhaasi, etkä pysty pitämään sitä omana
tietonasi, vaan toistelet sitä varsin säännöllisin väliajoin.

"TJT2" <diamond....@evolution.is.invalid> kirjoitti
viestissä:499c4df6$0$29961$9b53...@news.fv.fi
> "Baggie" <mka...@pp.inet.fish.invalid> kirjoitti

> Lakkaa höpöttämastä ja mene kuuntelemaan mitä huippuevankelista Meller
> opettaa islamista.

Joko, Baggie, kävit kuuntelemassa Mellerin opetuksia?

> Tai tilaa täältä
> http://www.kuvajasana.fi/fi/etusivu/?id=17
> kirjoja, esim

Vai onko sinulla kiire lukea allamainutta kirjaa?

Vai miksi et vastaa TÄHÄNKÄÄN viestiini, vaikka se oli vastaus
nimenomaan sinun viestiisi? (kts sigu)

Keskustelu noin yleisesti etenee heikosti, jos sitä ei vaivauduta
seuraamaan.
- Harri Haanpää, 20.3.2004, s.v.nyyssit

Markku

TJT2 kirjoitti:

> Vai miksi et vastaa TÄHÄNKÄÄN viestiini, vaikka se oli vastaus
> nimenomaan sinun viestiisi? (kts sigu)

Keskustelu yleisesti ottaen etenee heikosti, jos yksi keskustelun
jäsenistä pelkuruuttaan killaa 90% muista, jouduttuaan hankalien
kysymysten eteen.

Kenelles se olikaan se Mensan todistus kirjoitettu?

- Markku

Rauno Viljanen

Baggie kirjoitti:

> [...]
> käyttää siitä, että Jeesus antaa väärän todistuksen
> maailmanhistoriasta, väittäen Nooan tulvaa historialliseksi

Juuri tuolla tavalla kreationistipakanat pilkkaavat jumalaansa.

Ja mitä tulvaan tulee, sellaisesta Jeesus ei taatusti voinut tietää
mitään. Eikä Jeesus puhu Raamatussa mitään moisesta vedenpaisumuksesta.
Kysymyksessä on siis jälleen kreationistinen valhe.

Baggie

Fri, 27 Feb 2009 22:41:04 +0200, Rauno Viljanen kirjutas:

> [...]
>mitään. Eikä Jeesus puhu Raamatussa mitään moisesta vedenpaisumuksesta.
>Kysymyksessä on siis jälleen kreationistinen valhe.

Mitä se Viljanen taas sekoilee? Rauno ottaa nyt Uuden Testamentin
kätöseen, ja katsoo mitä lukee kohdassa Matteus 24:37...39 .

Siinä Jeesus selkeästi väittää vedenpaisumusta historialliseksi
tapahtumaksi.

Tietysti voi olla, ettei Jeesus oikeasti ole mitään sanonut
vedenpaisumuksesta, koko juttu voi olla evankeliuminkirjoittaja
"Matteuksen" omaa sepitettä. Mutta toisaalta Jeesuskin voi olla
evenkeliuminkirjoittajien keksimä mielikuvitushahmo.

Eli, jos Jeesus oli olemassa ja jumala, niin hänen on täytynyt tietää,
että vedenpaisumus on vain sumereilta kopioitu satu, joten siihen
viittaaminen todellisena tapahtumana on selvästi väärän todistuksen
antamista. Näin ollen tässä valehtelee joko Jeesus tai sitten Uusi
Testamentti.
--
Baggie

No esperaba la inquisición espańola

Rauno Viljanen

Baggie kirjoitti:

> Fri, 27 Feb 2009 22:41:04 +0200, Rauno Viljanen kirjutas:

> Mitä se Viljanen taas sekoilee? Rauno ottaa nyt Uuden Testamentin
> kätöseen, ja katsoo mitä lukee kohdassa Matteus 24:37...39 .

Kannattaa muistaa, että evankeliumit ovat täynnä lisäyksiä. Ei
Jeesuksen isä, hyvä jumala voisi olla sellainen tolkuton, kohtuuton
raivohullu kuin mitä evankeliumiin lisättiin.

Jeesushan ei Raamatussa puhunut mitään, vaan kaikki oli
aatteentekijöiden kynästä. Jeesus ei puhunut muutenkaan mitään, koska
hän ei ilmeisesti ollut historiallinen henkilö.

> Siinä Jeesus selkeästi väittää vedenpaisumusta historialliseksi
> tapahtumaksi.

Ei Jeesus vaan kirjoittajat. Siinä on selkeä ero.
UT kertoo meille aika selvästi jumala-kuvan. Se on aivan päinvastainen
kuin Vanhan Testamentin Jahve.

> [...]
> "Matteuksen" omaa sepitettä. Mutta toisaalta Jeesuskin voi olla
> evenkeliuminkirjoittajien keksimä mielikuvitushahmo.

Näin!

> [...]
> viittaaminen todellisena tapahtumana on selvästi väärän todistuksen
> antamista. Näin ollen tässä valehtelee joko Jeesus tai sitten Uusi

Uusi Testamentti valehtelee ainakin. Eikä meidän sitten tarvitse enää
Jeesuksesta miettiä.

Kuten olen kirjoitellut, kreationistit _pilkkaavat_ jumalaa mennen tullen.

SK

> [...]
> Jeesushan ei Raamatussa puhunut mitään, vaan kaikki oli aatteentekijöiden
> kynästä. Jeesus ei puhunut muutenkaan mitään, koska hän ei ilmeisesti

Jos Jeesus oli historiallinen henkilö, niin hänen opetuksensa olivat
puhdasta rauhanuskontoa. Toisin sanoen vanhan Israelin elohismia. Ei missään
nimessä Juudean sodanjumalan Jahven/Jehovan/Allahin mielipuolista
valloitusoppia, joka vaati uhreja ja palvontaa.

Rauno Viljanen

SK kirjoitti:
Jeesuksen opetukset oli mitä selvimmin soveltaen kopioitu
buddhalaisuudesta ja konfutselaisuudesta. Aivan päinvastaista kuin
Vanhan Testamentin Jahve.

Kristinuskon alkuaikoina kristityt kehittyivät jo erilaisiksi lahkoiksi.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Markion

Markionilaisuus on yksi suuntaus. Markionilla oli fiksuja ajatuksia.
Hänen mukaansa Jahven ja Jeesuksen isän välillä on niin iso kuilu ettei
niitä voi ollenkaan yhdistää niinkuin Raamatussa on tehty. Markionin
mukaan Vanhan Testamentin Jahve oli paha ja ilkeä jumala, ei jumala
lainkaan. Kysymys on aivan eri jumalista. Vanha Testamentti pitäisi
repiä pois Raamatusta. Eikä Jeesus ollut jumaluus, vaan henkiolento,
joka tuli opettamaan tuntemattomasta hyvästä jumalasta joka olisi hänen
isänsä. Jeesusta ei tuomittu eikä Jeesusta teloitettu.

Vaikka Markion katsottiin "harhaoppiseksi", hän kuitenkin sai alkuun
sen, että kristityt alkoivat koota kirjoituksia kaanoniksi.

juhana2

"Rauno Viljanen" <rauno.v...@kolumbus.fi.invalid> kirjoitti
viestissä:jyAql.8415$cu3....@uutiset.elisa.fi...

> Vanha Testamentti pitäisi repiä pois Raamatusta.

Sille on ollut aikoinaan tärkeä funktio, kun uutta uskontoa levitettiin ja
markkinoitiin. Vanhan testamentin olemassaololla kristityt saivat itselleen
pitkän historian, eli ulospäin ei ollut kyse mistään uudesta uskonnosta,
vaan Julmalla oli pitkä historia. Se auttoi siis aatteen myynnissä.

Ikävä kyllä se oli osa kristittyjen aatteen levitystä niin pitkään, että
muodostui dogmiksi ja osa vanhaa testamenttia liitettiin sitten mukaan, kun
Raamattu koottiin.

"TJT2" <diamond....@evolution.is.invalid> kirjoitti
viestissä:49a38437$0$14918$9b53...@news.fv.fi

> "TJT2" <diamond....@evolution.is.invalid> kirjoitti
> viestissä:499c4df6$0$29961$9b53...@news.fv.fi
>
> Joko, Baggie, kävit kuuntelemassa Mellerin opetuksia?

Niin, joko?

> Vai onko sinulla kiire lukea allamainutta kirjaa?

Joko olet lukenut...!?

Niin, mikset?