hometta linssissä

Jouni J.

Minkälaiset keinot se poistamiseen on?

ebayssä olisi tosi namu lasi, mutta lukemisenymmärtämisen perusteella se
olisi homeessa sisältä. Ei sitä ole kylläkään moni huutanut. Hinta n. 1/10
suomen hinnasta.

Jos kuvittelee olevansa kätevä käsistään luulee osaavansa purkaa lasin j a
jopa koota, mutta se home. Miten se saadaan pois.

Lasi on Nikkor 300/4.0 AF-IF

Topi Kuusinen

Jouni J. wrote:
> [...]
> olisi homeessa sisältä. Ei sitä ole kylläkään moni huutanut. Hinta n. 1/10

Tästä nyt on monia eri mielipiteitä, mutta itse jättäisin kyllä homeisen
tai sienirihmastoa sisältävän objektiivin muiden huoleksi.
Periaatteessa on nimittäin olemassa mahdollisuus, että sopivissa
olosuhteissa home leviää tuosta yhdestä objektiivista muihinkin. Tällöin
halvasta tuleekin yllättävän kallis.

Lisäksi on olemassa mahdollisuus, että home tai sieni on syövyttänyt
lasin pinnoitetta, jolloin objektiivista ei enää saa täysin soivaa
peliä, vaikka homeen saisikin lasilta pois.

Unohda tämä eksemplaari ja etsi puhdas.

-Topi Kuusinen