Re: Valkoinen valo sokaisee

Kim Rasmusson

"Janne Pa" <ver...@gmail.com> kirjoitti
viestissä:d2ui92p0usqri2820...@4ax.com...
> Kaikkea ne insinöörit keksivätkin.
>
> http://www.digitoday.fi/showPage.php?page_id=14&news_id=57288
>
> Kyseinen tuote tulee varmasti olemaan suuri hitti paparazzien vainoamien
> julkkisten keskuudessa. Toisaalta paparazzit varmasti vaihtavat aika
> nopeasti takaisin filmiin, jos "valkoista valoa" rupeaa tulvimaan
> suosituimpien julkkisten taloista.

Entäs kiinteät asennukset kauppakeskuksiin ja muihin vastaaviin paikkoihin.
Veikkaampa että kauppakeskus Iso omena asentaa ensimmäisten joukossa moisen
härvelin...

Simo Salanne

Janne Pa wrote:

> [...]
> julkkisten keskuudessa. Toisaalta paparazzit varmasti vaihtavat aika
> nopeasti takaisin filmiin, jos "valkoista valoa" rupeaa tulvimaan

Eiköhän paparazzit käytä peilikameroita -- ccd-kenno on piilossa peilin
takana...

Simo S.

Eero Ahonen

Janne Pa wrote:
> [...]
> julkkisten keskuudessa. Toisaalta paparazzit varmasti vaihtavat aika
> nopeasti takaisin filmiin, jos "valkoista valoa" rupeaa tulvimaan

Jutussa on mainittu, että systeemi ei vielä toimi, koska se voi blokata
vaikkapa peiliheijastavan korvakorun. Liekö pahasti haittaa, jos
korvakoru ei näekään elokuvaa leffateatterissa :p.

--
Eero "Aero" Ahonen, ae...@removethis.imnetti.fi

Toni Nikkanen

Simo Salanne <etunimi....@silppuri.iki.fi.invalid> writes:

> Eiköhän paparazzit käytä peilikameroita -- ccd-kenno on piilossa
> peilin takana...

Ja joka tapauksessa sulkimen takana, joten miten systeemi voi
ylipäätään toimia? Entäs jos kamerassa onkin CMOS-kenno tai sitten
se joku mikä lie mikä oli Nikon D2H:ssa?

Message has been deleted

Osmo R

Janne Pa wrote:
> [...]
> varmasti vaihtavat aika nopeasti takaisin filmiin, jos
> "valkoista valoa" rupeaa tulvimaan suosituimpien julkkisten

Ensimmäinen kysymys luonnollisesti on miten turvallinen
tuollainen on silmälle, jos se vahingossa osuu silmään. Tuntuu,
että taas pelataan ihmisten terveydellä. mutta mitä siitä, kun
pyhä sota "piratismia" vastaan on käynnissä.

Osmo

Jani Kyllönen

You are Matti Käki, AICMFP [1].

jani

[1] http://en.wikipedia.org/wiki/You_are_X_and_I_claim_my_five_pounds

Heikki Heinonen

On Thu, 22 Jun 2006 07:23:43 +0300, Osmo R <ok...@hotmail.com> höpisi että:

Ja tuota laitettahan voisi helposti hämätä jonkinlaisella valemaalilla, johon
sen huomio kohdistuisi. Levittelisi jotain heijastimia ympäri salia. Vaikka
askarteluliikkeessä myytäviä kiiltäviä foliohitusia.

Toni Nikkanen

miisu.h...@kolumbus.fi.i.eat.spam.4.breakfast (Heikki Heinonen) writes:

> Ja tuota laitettahan voisi helposti hämätä jonkinlaisella valemaalilla, johon
> sen huomio kohdistuisi. Levittelisi jotain heijastimia ympäri salia. Vaikka
> askarteluliikkeessä myytäviä kiiltäviä foliohitusia.

Jatkossa paparazzit siis tunnistaa foliohatusta...

Sami Nordlund

Janne Pa kirjoitti 21.6.2006 19:02:

> Toisaalta paparazzit varmasti vaihtavat aika
> nopeasti takaisin filmiin, jos "valkoista valoa" rupeaa tulvimaan
> suosituimpien julkkisten taloista.

Eikös siinä artikkelissa sanottu näin:

"Järjestelmä ei kuitenkaan pysty estämään kuvausta tavallisilla
filimikameroilla, joita esimerkiksi useat paparazzit käyttävät."

Tuossa kyllä puhutaan "filimikameroista" mutta eiköhän se sitä
perinteistä filmiä tarkoita ;)

Ihan oikea kysymys tähän väliin: Miksi ne käyttävät filmiä? Minunlainen
tyhmempi tietysti luulisi, että olisi vaikkapa parin gigan kortti ja
vedettäisiin se täyteen "sensaatiomaisia" kuvia. Filmirullan vaihdossa
kun menee aikaa, vaikka nopea olisikin eikä yhteen rullaan niin
hirveästi mahdu.

Sami
--
http://www.kolumbus.fi/sami.nordlund/
mailto:sami.n...@kolumbus.fi

Markus Lehto

Sami Nordlund wrote:
> Eikös siinä artikkelissa sanottu näin:
>
> "Järjestelmä ei kuitenkaan pysty estämään kuvausta tavallisilla
> filimikameroilla, joita esimerkiksi useat paparazzit käyttävät."

Alkupeärisessä jutussa taidettiin puhua aivan yleisesti SLR-kameroista.

--
-Markus Lehto

Toni Nikkanen

Tuli mieleen että onhan monessa filmi-SLR:ssäkin CCD-kenno
autofokuksen takia, ja se ei ole edes peilin tai sulkimen takana
jemmassa.
Fiksu paparazzi kuvaa siis manuaalifokuksella ja filmikameralla..

Matti Vuori

Markus Lehto <mal...@POISTAutu.fi> wrote in news:e7e0d0$tpm$1
@bowmore.utu.fi:

> Alkupeärisessä jutussa taidettiin puhua aivan yleisesti SLR-kameroista.

Suomalaisten huumorikäännösten/juttujen sijaan kannattaa lukea a.o.
tutkimuslaitoksen uutisjuttu:
<http://www.gatech.edu/news-room/release.php?id=1017>

Lainaus siitä:
"There are some caveats, according to Summet. Current camera-neutralizing
technology may never work against single-lens-reflex cameras, which use a
folding-mirror viewing system that effectively masks its CCD except when
a photo is actually being taken. Moreover, anti-digital techniques don’t
work on conventional film cameras because they have no image sensor."

--
Matti Vuori, <http://sivut.koti.soon.fi/mvuori>

Message has been deleted

Jore Puusa

Filmirullan vaihdossa
-----------------------------------
Noin 10 sekuntia.
36 framea ja kaikki tallella ikuisesti.
Ilman takaisinkelausta tasan kaksi pilkku viisi sekuntia.
----
Uusi rulla otetaan vasempaan käteen siten, että rulla on kämmenen
pohjassa ja sliiderin pää etusormen ja peukalon välissä.
Sliiderin pää vetopuolan rakoon ja sulkimen painallus. Rullan runko
pesäänsä ja kansi kiinni, takaisinkelauskammen kiristys ja kaksi
laukaisua ja samalla tsekkaus pyöriiikö takaisinkelauskampi.
Vanhan rullan pää hampaisiin ja repäisy.
Tai prässätyn filmin päähän kaksi tai kolme koloa kehittäjää varten,.
Amen.

jaakko

Lähden heinäkuun lopulla Uralille melomaan.
Olen miettinyt mikä digi mukaan?

Mukaan lähtee Canon AE1 ja pussillinen filkkaa.

--
kirjoitti,

Jaakko

o~
(___/___)
/

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
http://www.avokanootti.info/
http://www.meridianx.fi/jaakko/jaakko.html
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Akseli Mäki

Markus Lehto wrote:

>Alkupeärisessä jutussa taidettiin puhua aivan yleisesti SLR-kameroista.

Tuossa digitodayn artikkelissa puhuttiin elokuvateatterista, kaipa ne
siellä enemmän kuvaavat videokameroilla, tai ainakin videokuvaamisen
estäminen on tärkeämpää.

Sami Nordlund

Jore Puusa kirjoitti 22.6.2006 23:56:

> Noin 10 sekuntia.
> 36 framea ja kaikki tallella ikuisesti.

Miten noi ammattijärkkärit käsittelee rullaa, onko se vain nimellismäärä
vai vähän enemmän? Meinaan kun mun EOS 3 tuppaa ottamaan vähintään yhden
ruudun enemmän kuin nimellispituus, joskus kaksikin. Eli 36:n kuvan
rulla on 37 kuvan rulla :)

> Ilman takaisinkelausta tasan kaksi pilkku viisi sekuntia.

Siis silloin, kun kamera kelaa ensin filmin kokonaan ulos ja
valotettaessa kelaa sisään sitä mukaan kun otetaan kuvia. Muutenhan
takaisinkelaus olisi pakollinen ;)

> [...]
> Vanhan rullan pää hampaisiin ja repäisy.
> Tai prässätyn filmin päähän kaksi tai kolme koloa kehittäjää varten,.

Älä ota itseesi, mutta tuli mieleen revolverin lataus pikalaturilla :)
Näyttää ensikertalaiselta yhtä maagiselta kuin filmin vaihto. Ja
varmasti aseen lataus on yhtä nopea (ellei nopeampikin) toimitus kuin
kamerankin :)

Juhannusta!

Jarkko J

> [...]
> julkkisten keskuudessa. Toisaalta paparazzit varmasti vaihtavat aika

> nopeasti takaisin filmiin, jos "valkoista valoa" rupeaa tulvimaan

Tulee ensimmäisenä mieleen että tuollaista laitetta vastaan voi taistella
hyvin sopivan mittaisella vastavalosuojalla. Tosin, yleensähän nuo piraatit
tehdään tyhjässä teatterissa jossakin venäjän perukoilla, jolloin
projektionisti on "juonessa mukana", ja voi käydä teippaamassa vaikka
A-nelosen moisen laitteen silmään.

Markus Lehto

Jarkko J wrote:
> Tosin, yleensähän nuo piraatit tehdään tyhjässä teatterissa jossakin
> venäjän perukoilla, jolloin projektionisti on "juonessa mukana", ja
> voi käydä teippaamassa vaikka A-nelosen moisen laitteen silmään.

Niinpä. Jotenkin hankala uskoa, että noita piraatteja filmattaisiin
pääasiassa täysissä teattereissa. Tai varsinkaan sellaisissa, joilla on
varaa moisiin vastalaitteisiin. Eikö lipunmyyjä voi vilkaista näytöksen
alettua kerran saliin, onko siellä tripodeja pystyssä? Siis _jos_ haluaa
kitkeä piratismia.

Jotenkin tuntuu aivan hoopolta idealta koko valosokaisija. Mitä jos
kameroita on monta? Entä jos kameran ja "sokaisijan" väliin törkkää
vaikka tämmöisen liikuteltavan varren päässä olevan vastavalosuojan
(lätkän)? Noh, aika näyttää.

--
-Markus Lehto

Olli

Eero Ahonen wrote:

> Jutussa on mainittu, että systeemi ei vielä toimi, koska se voi
> blokata vaikkapa peiliheijastavan korvakorun. Liekö pahasti haittaa,
> jos korvakoru ei näekään elokuvaa leffateatterissa :p.

No ei, olet ihan oikeassa. Jos lehtimiehen pitää kehittää raflaava juttu
melkein tyhjästä, niin tällaisen se tekee. Siihen halpaan ei tarvise menä.
Jokohan siitä nyt olisi kaikki sanottava sanottu?

Olli

Osmo R

Markus Lehto wrote:

> [...]
> varaa moisiin vastalaitteisiin. Eikö lipunmyyjä voi vilkaista näytöksen
> alettua kerran saliin, onko siellä tripodeja pystyssä? Siis _jos_ haluaa

Kuka sitä jalustaa tarvitsee. Etkö ole katsonut Seinfeldiä :-)

Osmo

Eero Ahonen

Markus Lehto wrote:

> Niinpä. Jotenkin hankala uskoa, että noita piraatteja filmattaisiin
> pääasiassa täysissä teattereissa. Tai varsinkaan sellaisissa, joilla on

Joskus tuollaisen pätkän nähneenä, kyllä siinä nousi välillä alareunasta
pää, joka lähti sivuttain liikkumaan (kohti vessaa, kenties?).

Ja juu, ei se kamerakaan ko. pätkässä ihan tärinätön ollut...