Mistä tausta valovaukseen?

Mikko

Tarvitsisin taustan. Kuvattavat kohteet ovat esineitä n. 15-20 cm
korkeita. Tavoite on leikata kohteet photoshopilla irti taustasta, eli
pitäisi saada tähän sopiva tausta.

Onko tuohon jotain valkoista kangasta, jonka voisi taivuttaa kohteen
alle ja taakse, ja jos, niin mistä tuollaisia saa?

Yhdestä liikkeestä tuollaista kysyin, mutta ei ainakaan heillä ollut.

jimmy

http://www.topshot.fi

ja sieltä "Taustat ja teltat".

t. jimmy

P. Lindgren

"Mikko" <eipo...@invalid.net> wrote:

> [...]
>
> Onko tuohon jotain valkoista kangasta, jonka voisi taivuttaa kohteen
> alle ja taakse, ja jos, niin mistä tuollaisia saa?

Kannattaisikohan käyttää sinistä taustaa (tai muuta väriä, riippuen
siitä minkä värisiä esineet ovat). Silloin olisi helppo leikata kuva irti
chroma maskilla.

--
Pauli

Antti Ahomäki

"Mikko" <eipo...@invalid.net> kirjoitti
viestissä:NAO3f.212$kH6...@read3.inet.fi...

Kokeileppa kaikissa marketeissa myytävää paperilakanaa.
Olen käyttänyt sitä nimenomaan esinekuvauksissa.
Sitä on saatavana useamman värisenä.
Se oikenee helposti silitysraudalla, jos palte osuu kuva-alalle

Antti

Mikko Tapani Reinikainen

In article <NAO3f.212$kH6...@read3.inet.fi>,
Mikko <eipo...@invalid.net> wrote:

>Tarvitsisin taustan. Kuvattavat kohteet ovat esineitä n. 15-20 cm
>korkeita. Tavoite on leikata kohteet photoshopilla irti taustasta, eli
>pitäisi saada tähän sopiva tausta.

Noin pienille esineille voisi riittää vaikkapa A2-kokoinen valkoinen
paperi tai kartonki.

- Mikko Reinikainen

Juhani Aaltonen

Paperilakana on tosi hyvä taustaksi, kokoa ja värejä on. Käyttävät muuten
ammattilaisetkin...Jussi
"Antti Ahomäki" <antti....@pp.inet.fi> kirjoitti
viestissä:ZeR3f.353$kH6...@read3.inet.fi...