Valokuva

0 katselukertaa

Yrjö O. Mäkinen

Mikko Tapani Reinikainen

In article <NbHqh.38$kO6...@read3.inet.fi>,
Yrjö O. Mäkinen <etu....@pp.inet.fi.invalid> wrote:
>http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1036&message=21658492

Haluaisitko kirjoittaa jonkin alustuksen, minkä takia tuo linkki
kannattaa käydä katsomassa?

Siellä näyttää olevan Holgalla kinomustavalkofilmille otettu kuva
papparaisesta, joka paistaa ruokaa katukeittiössä.

- Mikko Reinikainen

Yrjö O. Mäkinen

Mikko Tapani Reinikainen wrote:

En halua.
--
yom

Yrjö O. Mäkinen

Mikko Tapani Reinikainen wrote:

Tai oikeastaan voin pari sanaa sanoa.
En tyrkytä tätä kenellekkään.

Valokuvaus on jotain muutakin kuin pikselien laskemista.
Se on iloa tai surua jonka kukin kokee omalla tavallaan.

--
yom

Mikko Tapani Reinikainen

In article <NtKqh.102$kO6...@read3.inet.fi>,

Yrjö O. Mäkinen <etu....@pp.inet.fi.invalid> wrote:
>Tai oikeastaan voin pari sanaa sanoa.
>En tyrkytä tätä kenellekkään.

Olen pahoillani jos kuulostin hyökkäävältä. Olisi vain kiinnostanut
kuulla, mitä ajattelit, kun pistit linkin näkyville. Pelkkä linkki on
vähän kuin sanoisi: "Hesarin sivu A15".

>Valokuvaus on jotain muutakin kuin pikselien laskemista.
>Se on iloa tai surua jonka kukin kokee omalla tavallaan.

Niin on. Toivottavasti enemmän iloa kuin surua.

- Mikko Reinikainen

Juhani Varemo

Yrjö O. Mäkinen wrote:

> Tai oikeastaan voin pari sanaa sanoa.
> En tyrkytä tätä kenellekkään.

> Valokuvaus on jotain muutakin kuin pikselien laskemista.
> Se on iloa tai surua jonka kukin kokee omalla tavallaan.

Minä kiitän tästä linkistä - jostakin syystä tuo Holga-kuva pysäytti ja
antoi ajattelemisen aihetta enemmän kuin 500 'teknisesti täydellistä' ja
viimeisen päälle PhotoShopissa viilattua kuvaa.

Kuva elää, eikä ole vain pläjäys digitaalista informaatiota....

--
<juhani>

P. Assi Kuvajainen

Juhani Varemo kirjoitti:
Onhan se skannattu ja siirretty weppiin..siis digitaalistapa hyvinkin :)

Onko tämä Holga-kuvaus jonkinlaista vastavalokuvaus-kulduuria
valokuvauksen digitalisoitumiselle/teknistymiselle/välineurheilulle?

Holga-kuvaus sinällään ei säväytä minua yhtään.
Tämä kuva vanhasta miehestä kiinnostaa jonkin verran. Se kertoo tarinan.
Pysähtynyt ilme juonteisilla kasvoilla; tuijotus tyhjyyteen. Mies duunaa
samaa arkirutiinia: friteeraa jauhopalleroita samassa kadunkulmassa
päivästä toiseen. Muusta välittämättä.Ympärillä ilmeisesti
miljonakaupungin hyrske.

Edelleenkin kameran takana on se tekijä oli edessä holga, kaanoni tai
nikotus.

Petri Kekkonen

"Juhani Varemo" <juhani...@huspois.phnet.fi.invalid> wrote:
> Kuva elää, eikä ole vain pläjäys digitaalista informaatiota....

Siitäkään huolimatta Holga tai filmi ei tehnyt tuosta kuvasta yhtään sen
elävämpää.

- Petri

HK

"Petri Kekkonen" <etunimi....@mail.suomi.net> wrote in message

Juu samaa mieltä, aika ankea ja huonosävyinen kuva. Jos tällä oli tarkotus
osoittaa että välineistä riippumatta voi tehdä loistavia kuvia, niin tämä ei
kyllä ollut se kuva.

--
HK

http://www.kotikone.fi/harri.kokko/kaikkialbumit.html

Oiva Hakala

"HK" <hko...@hotmail.com> wrote in message

Taiteilijalle välineiden, materiaalien ja menetelmien kokeilut ovat yksi osa
luovuuden rajojen etsimistä ja itsensä toteuttamista. Se mikä on lopputulos,
ei edes välttämättä ole tärkeää. Tärkeintä on useinkin matka, ei päämäärä.
Matkaa aloittaessaan ei edes välttämättä tiedä minne matka on johtamassa.
Oiva

HK

"Oiva Hakala" <nob...@thisgalaksy.net> wrote in message

Varmaan näinkin - monet taiteilijat hallitsevat myös välineensä ja siihen
liittyvän tekniikan suvereenisti.

--
HK

http://www.kotikone.fi/harri.kokko/kaikkialbumit.html