Kokemukset tarvikeakuista?

Snusmumriken

Onko kenelläkään ollut ongelmia digikameran tarvikeakun kanssa?
Sonyn omat Infolithiumit maksaa mansikkoita...

-smr-

Matti Rintala

Snusmumriken wrote:
> Onko kenelläkään ollut ongelmia digikameran tarvikeakun kanssa?
> Sonyn omat Infolithiumit maksaa mansikkoita...

Kokemuksia on muutaman vuoden takaa Canon S30:n tarvikeakusta (merkkiä en
muista) ja vuosi sitten hankitusta Panasonic FX7:n tarvikeakusta (Ansmann).
Molemmissa sama ilmiö, eli täyteen ladattuinakaan eivät kestä enää juuri
mitään vuoden käytön jälkeen. Molemmissa tapauksissa alkuperäiset akut
kestivät ilman kapasiteetin putoamista paljon pitempään.

Mutta ei tästä välttämättä voi mitään yleistää...

--
------------- Matti Rintala ------------ matti....@tut.fi ------------
Painting is the art of inclusion. Photography is an art of exclusion.

ph

> Onko kenelläkään ollut ongelmia digikameran tarvikeakun kanssa?
> Sonyn omat Infolithiumit maksaa mansikkoita...

Eilen tuli ostettua Helsingin Ruoholahdesta - www.verkkokauppa.com Canonin
PS A700:nen. Siihen käy AA-kokoiset akut, niitä oli jo kotona laturin
kanssa. Kestää ja kestää ne akut... Näppäilykamerani yksi kriteeri oli juuri
nuo akut. Nyviä kuvia ottaa myös tämä kamerani. Manuaalijuttujakin on jo
kokeiltu (aukot ja syväterävyys, yms, yms).

Joskus ehkä ostan digijärkkärin...? Nyt minulle ja varsinkin puolisonilleni
tämä on ok.

reg. ph

Snusmumriken

"ph" <parnas...@netti.fi> wrote in message

No, minä tarkoitin lähinna akkuja, ei akkuparistoja...

-smr-

Marko

In article <446dc4b8$0$22347$39db...@news.song.fi>, e...@kerro.fi says...

>Onko kenelläkään ollut ongelmia digikameran tarvikeakun kanssa?
>Sonyn omat Infolithiumit maksaa mansikkoita...

Omaan Sonyy ostin tarvikeakun Partcosta ja toimii siinä missä
alkuperäinenkin

www.partco.fi

Kari

Ei ole ollut ongelmia. Omaan Sonyyn tilasin akut Saksasta,
http://www.rundumdieuhreinkaufen.de kautta. Samalla firmalla myös saitti
http://www.akkuinternational.de . Toimitusaika oli aika pitkä, mutta hinta
kohdallaan. Esimerkiksi SONY NP FP 90 18,90 euroa tai FP 50 14,90 euroa...
Tavallisien digikameroiden akut näyttivät olevan alkaen reilu neljä euroa.
Aika näyttää, miten pitkään nuo toimivat.

"Snusmumriken" <e...@kerro.fi> wrote in message

sami karppinen

"Snusmumriken" <e...@kerro.fi> wrote in message

> Onko kenelläkään ollut ongelmia digikameran tarvikeakun kanssa?
> Sonyn omat Infolithiumit maksaa mansikkoita...
>
> -smr-

Ainoastaan hyviä kokemuksia. Tarvikeakkuja olen käyttänyt Olympuksen
c-5060:n ja Canonin 300d:n kanssa.
En ole huomannut mitään eroa alkuperäisiin. Ja hintaerot ovat niin huimia,
että tarvikeakku kannattaa ostaa, vaikka se ei kestäisi kuin puolet
alkuperäisestä.

SK

Pete

> Onko kenelläkään ollut ongelmia digikameran tarvikeakun kanssa?
> Sonyn omat Infolithiumit maksaa mansikkoita...
>
> -smr-

Kuten myös Olympuksen... olen käyttänyt tarvikeakkuja
C5060:n sekä E-500:n kanssa, ilman ongelmia. Mielestäni
tarvikeakun varaus kestää pidempään kuin Olyn orkkisakun.

Pete

Baggie

Fri, 19 May 2006 21:07:56 +0300, "Snusmumriken" kirjutas:

>No, minä tarkoitin lähinna akkuja, ei akkuparistoja...

<nysväys>
AA:t eivät ole paristoja, vaan pareja.
</nysväys>

simppa

> "Snusmumriken" <e...@kerro.fi> wrote in message

Itse olen käyttänyt vaan kahta tarvikeakkua.
Kyseessä D70-kameraan sopivat akut.
Ensimmäinen kesti vain muutaman kuukauden kunnes kieltäytyi enään
latautumasta.
Toisen sain takuuseen ja se on toiminut oikein hyvin jo pitkään.

- = J I M I = -

Ei mitään onkelmia. Tilasin jenkkilästä 5 kpl tarvikeakkuja, pidin itse 2
kpl ja myin loput kolme. Omat tuli "kaupanpäälle". Canonin alkuperäiset ois
maksanut n. 5X enemmän, siis hankintahinta jenkkilä vs. orggis Suomesta.

Matti Rantanen

On Thu, 25 May 2006 11:56:37 +0300, "- = J I M I = -" <ji...@fbk.com>
wrote:

Sama kokemus. Tilasin Yhdysvalloista Panasoniciin yli alkuperäisen
kapasiteetin akun. Tämä myös kestää hyvin paljon yli alkuperäisen, eli
kapasiteetti piti paikkansa.

Sonyn inholitiumit, johin kysyjä viittaa, en osaa auttaa.

Kuvatus

"
> http://www.akkuinternational.de

Tuotiin just paketti ovelle sieltä, tais olla 5 päivää tilauksesta.
Tarvikeakkuja 4kpl ja kyyti yhteensä reilu 50 euroa. Hintaero aika tyrmäävä
verrattuna meikäläisiin kauppoihin: alkup. pokkariin 59 euroa, suom.
akkumyyjältä 30-40 euroa/kpl ja tuolta 7 euroa...videokameran akku alle
puolet tarvikeakun hinnasta täällä. Vuoden takuut kaikissa...vaikka
posahtais nopeemmin niin noilla hinnoilla voi ostella vähän useemmin...

Ei kai akut enää ole mitään huippuosaamista vaativaa hommaa, rahastaa niillä
kyllä voi jos osaa ;)

t. Kuvatus

Akseli Mäki

Snusmumriken wrote:

>Onko kenelläkään ollut ongelmia digikameran tarvikeakun kanssa?
>Sonyn omat Infolithiumit maksaa mansikkoita...

On juu, vanhan Canonin kädenlämmittimen kanssa. Alkuperäinen maksoi paljon,
ostin tarvikeakun puoleen hintaan, myöhemmin huomasin jossain myytävän
samaa akkua vielä melkein puoleen hintaan siitä. En tiedä olisiko sitten
halvin räjähtänyt käsiin vai ei. Olisin kyllä varmaan ostanut sellaisen jos
olisin löytänyt. Suurin osa tarvikeakuista oli puolet alkuperäisestä
hinnasta, ainakin ne mitkä löysin.

Hyvin kestää normaalisti, siinä missä alkuperäinenkin(alkuperäinen tosin
varmasti monta vuotta vanha), mutta pakkasessa mutuperustalla alkuperäinen
kestää jonkin verran paremmin.

Uuteen kameraan ostin myös samalla kertaa tarvikeakun, alkuperäinen olisi
maksanut noin tuplasti kuin korvikeakku. En yhtään pysty vertailemaan koska
kamera ei lämmitä käsiä, joten ei juurikaan kuluta akkua. Tuskinpa ladattu
akku tyhjenee edes vaikka ottaisi muistikortin täyteen kuvia salamalla.

Nyt täytyy etsiä 1,35 V nappiparisto jostain, tällä kertaa saa olla
kalliimpi kuin alkuperäinen kun ei alkuperäisiä valmisteta enää..

Joni

Minkäs merkkisiä tai minkä valmistajan tarvikeakkuja olette noissa
Olympuksen kameroissa käyttäneet? Olis tarve tilata C5060WZ:taan akkuja.

Myös Pentaxin Optio WP kaipaalisäakkuja matkalle, mutta ne ei maksa kuin
tuin muutaman euron, joten niitä voi ostaa useammankin :-)

Joni

"Pete" <petri.te...@nokia.com> wrote in message

esko.j...@gmail.com

Kari wrote:
> [...]
> Tavallisien digikameroiden akut näyttivät olevan alkaen reilu neljä euroa.
> Aika näyttää, miten pitkään nuo toimivat.

Tosta akkuinternational.de on varsin huono kokemus.

Tilasin vuosi sitten läppärin akun ja muutaman kamera-akun.
Läppärin akku piti olla IBM:n alkuperäinen, mutta olikin vaihtunut
merkittömään tarvike sellaiseen.
Kamera-akut eivät olleet mahtuneet matkaan ollenkaan.
50€ akulle tuli siten hintaa 150€.
Pariin ekaan mailiin vastasivat, lähetin paketista pyydetyt kuvat. Ei
mitään vastausta.
Aika selkee homma , kun paketin olisi pitänyt painaa 1,5 kg ja
päällä lukee 0,5 kg.
Myös kuriirin punnitus lähtöpäässä vahvisti tämän.
Oppirahat tuli maksettua.

Eli voi olla aika riskaabelia tilata tuolta akkuinternationalista, tuo
omistajakin kuulostaa
joltain serbirikolliselta: Milan Rajcic. Terkkuja vaan.

jph

> [...]
> omistajakin kuulostaa
> joltain serbirikolliselta: Milan Rajcic. Terkkuja vaan.

Hei.
Minä erehdyin antamaan tietoni ja osoitteeni tuolle firmalle kun olin
aikeissa tilata kamera-akkuja.
Tulin kuitenkin perumapäälle ennen visa-tietojen antamista ja lopetin
tilauksen.
Nyt on tullut kevään aikana kaksi karhusähköpostia ja nyt tuli jopa
karhukirje.

Ikään kuin lähettäisivät jotain ilman etukäteismaksua.

Ensimmäiseen sähköpostiin vastasin ja ilmoitin etten ollut
tilannut/saanut mitään.
Taisi olla virhe tuokin..

Kaippa tästä jotain oppii. Tähän asti verkkokaupankäynti on ollut
toimivaa mun kohdalla.

t. jiipee