Google グループは Usenet の新規の投稿と購読のサポートを終了しました。過去のコンテンツは引き続き閲覧できます。

JAlbum ja rakeisuus

閲覧: 1 回

未読、
2006/06/11 2:44:372006/06/11
To:
Osaisikos kukaan antaa vinkkiä, kun JAlbumilla tehty kuva-albumi näyttää
todella rakeiselta. Mikäköhän olisi pielessä?

Kuvat korjailtu Photoshop Elementsillä. Kuvien pienennys Webbikäyttöön
JAlbumilla albumia luodessa.

Väinö Louekari

未読、
2006/06/11 2:53:122006/06/11
To:
Diagnoosia voisi helpottaa jos näkisi kuvat. Tarkoitatko että
hakemistosivun pikkukuvat ovat rakeisia vai että varsinaiset kuvat ovat
rakeisia. Oletko pienentänyt kuvia jotenkin muuten kuin mitä JAlbum
tekee oletuksena? Mitä olet kuville tehnyt PE:ssä?
Paljonko on varsinaisten kuvien JAlbumin ilmoittama resoluutio?
Ovatko kuvat selvästi rakeisempia kuin tuolla
http://personal.inet.fi/koti/vaino.louekari/albumdiat/diat.html
Nuo ovat samalla JAlbumilla ja resoluutio on joissakin suhteellisen
suuri, noin 2500 x 4000.

Väinö Louekari

TaaviUntamo

未読、

"A" <som...@microsoft.com> kirjoitti
viestissä:oZOig.1035$mg6...@reader1.news.jippii.net...

JAlbumissakin on jossain asetukset pienennyksen laadulle. Jos ne eivät auta,
ainahan voi korvata jalbumin tekemät pienet kuvat itse pienennetyillä.
Jalbumillahan thumbnailit ovat omassa hakemistossaan. Jos tekee itse kuvista
pienennökset ja huolehtii siitä, että nimet säilyvät samalla lailla kun
jalbumissa, itse tehdyt pienennökset voi kopioida jalbumin tekemien päälle.
JAlbum ei siitä suutu.

未読、

"Väinö Louekari" <vaino.l...@pp.inet.fi> wrote in message

> Diagnoosia voisi helpottaa jos näkisi kuvat.

Ymmärrän, mutta en viitsi laittaa linkkiä, jottei tule spämmejä.

Tarkoitatko että
> hakemistosivun pikkukuvat ovat rakeisia vai että varsinaiset kuvat ovat
> rakeisia.

Varsinaiset kuvat ovat rakeisia, kuten ennen vanhaan filmillä.

Oletko pienentänyt kuvia jotenkin muuten kuin mitä JAlbum
> tekee oletuksena? Mitä olet kuville tehnyt PE:ssä?

Olen kokeillut pienentää kuvia Photoshopissa ja tehdä sitten niistä albumi,
sekä jättää koko Photoshop pois välistä ja tehdä albumi vain JAlbumilla.
Yhtä rakeisia.

> Paljonko on varsinaisten kuvien JAlbumin ilmoittama resoluutio?

Pikkukuvat 90x90. Isoissa kuvissa olen käyttänyt 640x640. Muutenhan kuva ei
mahdu ruutuun ja sitä joutuu vierittämään.

> [...]
> http://personal.inet.fi/koti/vaino.louekari/albumdiat/diat.html
> Nuo ovat samalla JAlbumilla ja resoluutio on joissakin suhteellisen suuri,

Sinun kuvathan ovat veitsenteräviä. Kokeilin suuremmalla resoluutiolla
1024x1024, mutta nyt kuvat eivät mahdu näytölle (vierityspalkit). Kuvat toki
teräviä vihdoinkin... Kun vielä keksisin, miten kuva = näytön koko.

Väinö Louekari

未読、
2006/06/11 5:20:342006/06/11
To:
Hmm... Itse olen vain vienyt kuvat JAlbumiin alkuperäisessä koossa
(esim. siis tuo 2500x4000) ja JAlbum on sitten automaattisesti tehnyt
sekä pikkukuvat että varsinaiset kuvat. En siis itse ole missään
vaiheessa kuvia pienentänyt.
Firefoxilla ja 19 tuuman monitorilla nuo varsinaiset kuvat ovat näytöllä
tuollaiset 20x12 senttiä resoluutiolla 4300x2800 joten en joudu niitä
missään vaiheessa vierittelemään. En tiedä voisi olla jotenkin kiinni
siitä mitä skiniä JAlbumissa käytät? Tai tuleeko sinulla prosessiin
jotenkin ylimääräisiä pienennyksiä?

Väinö Louekari

Petri Lopia

未読、
2006/06/11 9:02:042006/06/11
To:
On 2006-06-11, A <som...@microsoft.com> wrote:

> Ymmärrän, mutta en viitsi laittaa linkkiä, jottei tule spämmejä.

Jos annat URL:n sivulle/galleriaan/kuvaan jossa tuo ongelma on niin
en näe mitään syytä miksi saisit spämmiä sen vuoksi/kautta/tjsp.

--
Petri Lopia :: petri.RE...@iki.fi.invalid
StormChasing/Myrskynbongaus etc. Lightnings/Salamoita yms.

Ripley

未読、

"Väinö Louekari" <vaino.l...@pp.inet.fi> wrote in message

No mutta eiväthän nuo mitään tuhansia pikseleitä kanttiinsa ole, esim
Essolene 720 x 469 px
Lisäksi pakkaus on aika mieto, esim mainitun kuvan kokohan on 269 K.
Photarissa 60 qualitylla kooksi tulee 69 K.
Tuntuu usein menevän nämä reso-jutut aika sekaisin, toivottavasti ei sentään
minulta tässä tapauksessa ;-))

Väinö Louekari

未読、
2006/06/11 13:21:162006/06/11
To:
Niin, juuri tästähän oli puhe. Nuo mainitsemani ovat niitä joilla olen
ne JAlbumiin vienyt. Selaimet sitten näyttävät miten näyttävät, oma
Firefoxini näyttää esim. tuon Essolenen noin 2300x1500.

Väinö Louekari

ph

未読、
2006/06/11 13:27:242006/06/11
To:
Mahtavia nämä lainaukset...!
Onnexi en lue nyt läppärin näytöltä - kolme sivua entistä tekstiä...

reg. ph ;)

AnaS

未読、

"A" <som...@microsoft.com> wrote in message

> Kuvat toki teräviä vihdoinkin... Kun vielä keksisin, miten kuva = näytön
> koko.

Jos nyt ymmärrän mitä tarkoitat, niin eihän se JAlbumin säädöistä ole
kiinni - jos natiiviresoluutiosi olisi vaikka 800x600, 1024x768 tai 1280xjne
niin eikös ole niin, että eri kokoiset kuvat täyttävät ruudun?
.-)
Eli olisiko tuo kokokysymys säädettävissä sieltä Firefoxistasi?
Rakeisuuteenhan tuo ei vaikuta pätkääkään.

/Ana

Pertti Heikkinen

未読、
2006/06/12 3:05:542006/06/12
To:
TaaviUntamo wrote:

> [...]
> jalbumissa, itse tehdyt pienennökset voi kopioida jalbumin tekemien päälle.

Tai siiten voi panna rastin ruutuun "copy originals", jolloin JAlbum ei
pienennä, suurenna, väännä eikä käännä kuvia millään tavalla.

新着メール 0 件