Canon IXUS 90 IS softat, ei tunnista kameraa kunnolla.

8 katselukertaa

2N305...@gmail.com

Jotain pientä häikkää on sofissa, kun ei kuvien latausohjelma
käynnisty automaattisesti, eikä saa vaihdettua hakemistoa, jonne kuvat
tulee.Napit on vain harmaana. Ehkä USB tunnistus ei toimi kunnolla
tietokoneen päässä, vaikka on se toiminut aikaisemmin toisella IXUS 70
kameralla ja sen softilla esimerkiksi.

Softat ovat EOS utility ja Camerawindow. Uudelleenasennusta on
kokeiltu, mutta ei ole auttanut. Kysessä on hiljakkoin hankittu IXUS
90 ja sen softat. Mahtaisiko Canonin sivulla olla korjausta. Sen kyllä
katson itse, mutta onko muuta neuvoa?
Kone on muutaman vuoden vanha XP Pro.

Eli siis kuvat saa ladattua, kun itse käynnistää Camerawindow softan,
mutta EOS utilityllä ei esim saa vaihdettua kansiota, jonne kuvat
tulee.

Onko hyviä neuvoja.

2N305...@gmail.com

> Onko hyviä neuvoja?

Noh latasin sitten pikkuisen uudemman zoombrowserin päivityksen, mutta
se ei auttanut. Ei myöskään kokeileminen toisessa USB hubissa, tai
suoraan koneen kyljessä. Sen verran USB starttaa, että kiintolevy
surahtaa ja kameran ruutu menee mustaksi kun USB kytketään. Yksi
vaihtoehto voisi olla ostaa USB kontrollerikortti uusi. Kaikki muu USB
käyttö kuitekin toimii. Vika tuli vasta IXUS 90 IS softien kanssa.

Canonilta toivoisi parempaa kielitukea Zoombrowseriin, minulle käy
englanti, mutta esim vaimolleni ei. Canonin sivulta ei löytynyt
kielipäivityksiä softiin.

Mutta olen muuten erittäin tyytyväinen IXUS 90 IS kameraani. Kuvasin
puoli vuotta IXUS 70:llä, joka oli todella hyvä, ja tuli siten uuden
osto, kun vaimoni tarvitsi paremman digikameran ja sai IXUS 70:n.

eRej

Minulla ei käytössä Ixusta, mutta Canon S2

Ajurien asentamisessa kannattaa noudattaa ohjetta juuri niin kuin ohje
neuvoo.
Varsinkin, missä vaiheessa kytket kaapelin ja onko kamerassa virrat vai ei.
Näin yleensä asennuksessa...

Itse kytken kameraan ( Power-off kamerasta ) usb-kaapelin, ja vasta sitten
pc:hen.
Kameraan syttyy merkkivalo, ja zoombrowser käynnistyy...

Oletko varma, onko EOS Utility tai Camerawindow -softat edes Ixukseen
tarkoitettuja?
( PowerShot SD790 IS / DIGITAL IXUS 90 IS )

Ainakaan Canonin Euroopan sivustolla ei ole muuta vaihtoehtoa, kuin
ZoomBrowser EX Updater (6.1.1a)

t. eRej

<2N305...@gmail.com> kirjoitti viestissä:

On 8 Juni, 22:01,

2N305...@gmail.com

>Oletko varma, onko EOS Utility tai Camerawindow -softat edes Ixukseen
>tarkoitettuja?
>( PowerShot SD790 IS / DIGITAL IXUS 90 IS

Tietenkin ne ovat, koska ne tulevat sekä IXUS 70 että IXUS 90 mukana
tulevalla CD levyllä.

Osmo R

Eikö tuo EOS utility nimeomaan ole järkkäreille eli sillä ei ole
mitään tekemistä Ixusin kanssa. Camerawindow on kuvien
lattaamiseen ja se käynnistyy automaattisesti, jos homma on oikein.

Näkyykö kamera omassa tietokoneessa? Jos näkyy, mene sinne ja
valitse oikealla ominaisuudet ja sieltä tapahtumat. Katso, että
kytkeminen käuynnistää camerawindow'n. Tallennuskansio valitaan
Camerawindow'sta. Kuvien siirtoonsinänsä ei tarvitse mitään
softaa Zoombrowser tosin tuo muita mukavia piirteitä kutebn
pystykuvien automaattisen käännön.

Miksi et hanki kortinlukijaa?

Osmo

2N305...@gmail.com

On 10 Juni, 13:02, Osmo R <ok...@hotmail.com> wrote:

Minulla on kortinlukija, mutta en halua kuluttaa liittimiä joka päivä.

Mutta kiitos nevostasi, aikaisemmin olin etsinyt vain levyaseman
kirjaimia Omasta tietokoneesta, valikosta ja siellä on paljon niitä
windowsiin jääneitä, jotka eivät ole mitään. Mutta nyt sitten löysin
sieltä IXUS. Tapahtumat oli oikein, mutta voin kuitenkin tehdä niillä
jotakin. Vaikka vaihtaa toisen erään aikasemman lataussoftan, jos
Canonin softat ei edelleenkään pelitä kunnolla.

Nyt tämä varmaankin alkaa selvitä. Valitsin event vaihtoehdon jossa
käyttäjä voi valita ohjelman jolla ladataan kuvat. Sen jälkeen selvisi
että siellä on kaksi Cannon Camerawindow esiintymää, eli päällä on
nähtävästi ollut jokin vanha esiintymä, joka ei toimi.

Nähtävästi tuo toinen toimii...
No niin, nyt se on testattu ja toimi.
Kiitos avusta.

BTW:

Onko asia niin, että jos pitää mukana kameran kaapelia, saa varmasti
ladattua kuvat kaverin koneeseen, vai onko aina oltava mukana Canon
CD, että pitää ensiksi ladata Canon USB driver, että voi olla varma
että kuvat saa ladattua toiseenkin koneeseen?

2N305...@gmail.com

On 10 Juni, 13:02, Osmo R <ok...@hotmail.com> wrote:

Kiitos todella. Nyt voi taas latailla niin kuin haluaa.
Zoombrowserissa on hyvää pystykuvien kääntö, mutta esim Picasa2:lla
voi kirjoittaa kuvien aiheen nimen.

Canonin camerawindowsista on hukassa vielä että mistä muutetaan
tallennuskansio. Ohjelman uusin versio on muistataustainen, joka
leveilee mustalla taustalla ja graafisella hienoudella, eikä ole
löytynyt toistaiseksi setup nappia. Mutta onhan sitä noita toisia
ohjelmia sitten...

Osmo R

2N305...@gmail.com wrote:

> [...]
> leveilee mustalla taustalla ja graafisella hienoudella, eikä ole
> löytynyt toistaiseksi setup nappia. Mutta onhan sitä noita toisia

Eikö ole "Prefences" -nappia?

Osmo

2N305...@gmail.com

On 10 Juni, 20:22, Osmo R <ok...@hotmail.com> wrote:

Valitettavasti ei ole Preferences nappia, ainakaan sillä nimellä.
Camerawindow ei käynnisty, jos kamera ei ole kiinni, ja kun kamera on
kiinni, se tarjoaa vain mahdollisuuden klikata nappia, että lataa
kuvat. Tai latauksen voi käynnistää kamerasta, jolloin se hienosti
näyttää kokoruudulla kuvat. Tietenkin sen arvot on windowsin
rekisterissä, jos alkaisi hakea niitä camerawindow tai ohjelman
oikealla exenimellä, niin on todennäköistä että tallennuspolku löytyy
sieltä.

No niin, tästä asian käsittelystä oli taas hyötyä niin että löysin
napin. Nimittäin kun camerawindow käynnistää niin, ettei ole kuvia
kamerassa, tulee se perusnäyttöönsä, jossa on symbolikuvake kansion
kuva, jossa on A kirjain sisällä alla teksti set. Siinä se sitten oli.

Eli jos jollakin muulla on samoja ongelmia niin softa oli Canon IXUS
90 IS, eli 10 Mpix ixuksen mukana tuleva, ja Canonin sivulla tällä
hetkellä oleva päivityspaketin Camerawindow.

Ongelmahan syntyy siitä, että ensiksi kuvaa C kiintolevyn täyteen, ja
sitten hankkii uuden levyn, ja pitää saada kuvat mielellään tulemaan
sinne uudelle levylle, niin voi pitää Windowsin C levyn tiedostomäärän
mahd. pienenä, niin se on nopeampi käyttäää.

Joten taas kerran oli hyötyä nyysseistä.

Tuli havaittua kiva ominaisuus ensi kertaa 10 Mpix kuvien kanssa. Kun
ottaa kuvan vaikka järven yli, voi kotona tietokoneella tarkastella,
millainen on toinen ranta, ikään kuin kiikarilla katsoisi. Todellinen
kuvan tarkasteltavissa oleva pixelimäärä on n. 10 kertainen siihen
verrattuna, mitä monitorissani on päällä kantti kertaa kantti
pixeleitä. Siitäpä syntyy idea, että mitä jos kokeilisi parempaa
tarkkuutta monitorissa. Voisi nähdä enemmän kerralla...

Osmo R

2N305...@gmail.com wrote:

> [...]
> pixeleitä. Siitäpä syntyy idea, että mitä jos kokeilisi parempaa
> tarkkuutta monitorissa. Voisi nähdä enemmän kerralla...

Kannattaa poistaa kaikki Canonin softat ja asentaa uudestaan.
Tuossa on jotain häikkää.

Osmo

Simo Salanne

2N305...@gmail.com kirjoitti:

> [...]
> pixeleitä. Siitäpä syntyy idea, että mitä jos kokeilisi parempaa
> tarkkuutta monitorissa. Voisi nähdä enemmän kerralla...

Nyt äkkiä patentoimaan keksintösi...

Simo S.

Arto Rantanen

vastaanottaja Osmo R
Osmo R kirjoitti:

> Eikö tuo EOS utility nimeomaan ole järkkäreille eli sillä ei ole mitään
> tekemistä Ixusin kanssa.

Eipä taida olla, ainakin meille tuli tuollainen A 630:sen mukana.

A.R

Pekka Oulusta

"Arto Rantanen" <aran...@luukku.com> kirjoitti
viestissä:4850103C...@luukku.com...

Se sama levy taitaa tulla kaikkien Canoneiden kanssa, oletko todennut miten
toimii eos-utility sen A630 kanssa.

pka

Arto Rantanen

Pekka Oulusta kirjoitti:

> Se sama levy taitaa tulla kaikkien Canoneiden kanssa, oletko todennut
> miten toimii eos-utility sen A630 kanssa.
>
> pka

Aivan moitteetta, tosin en koskaan siirrä kuvia suoraan kamerasta vaan
käytän kortinlukijaa.

A.R

Osmo R

Ja mitä tällä on eos-utilityn kanssa tekemistä?

Osmo

Arto Rantanen

Osmo R kirjoitti:

Mietipä sitä. Kun olet miettinyt tarpeekisi ehkäpä vastaus selviää. Tai
sitten ei.

A.R

Turo Juurakko

Mikähän ihmeen penseä perseryhmä tämäkin on? Just tulin.

--
mukavan tiukkaa

ml

Arto Rantanen kirjoitti:

Minä mietin todella, mutta ei selvinnyt. Olisiko liikaa pyydetty, että
kertoisit, miten saat A630:sta enemmän irti eos-utilityllä? Vai oliko
edellinen vai tökerö vetäytyminen "eiku-en-tiedäkään-mistään-mitään" -
havainnon jälkeen?

ML

Arto Rantanen

ml kirjoitti:
Alkuperäinen kysyjä tiedusteli eos utilityn toimivuutta a 630 kameran
kanssa johon vastasin sen toimivan moitteetta. Nyt ei siis kysytty saako
jostain jollain enemmän irti vai ei. Sisälukutaidosta olisi toisinaan
hyötyä.

A.R

ml

Arto Rantanen kirjoitti:

> [...]
> kanssa johon vastasin sen toimivan moitteetta. Nyt ei siis kysytty saako
> jostain jollain enemmän irti vai ei. Sisälukutaidosta olisi toisinaan

Juu, minua vaan kiinnostaa, miten tuon utilityn moitteeton toiminta
ilmenee A630:n kanssa? Että hyvin toimii?

EOS Utility-Compatible Models:
EOS-1D Mark III, EOS 400D, EOS-1D, EOS-1Ds, EOS-1D Mark II, EOS-1Ds Mark
II, EOS-1D Mark II N, EOS 5D, EOS 10D, EOS 20D, EOS 20Da, EOS 30D, EOS
300D, EOS 350D, EOS D30, EOS D60.

ML

0 uutta viestiä