Canon 400D ja täytesalama

20 katselukertaa

Pinokkio

Osaisiko kukaan antaa neuvoa, miten Canonin 400D:n salaman saa toimimaan
täytevalona? Ei löydy ohjekirjasta.

Nyt kun aurinko alkanut paistamaan pitkän talven jälkeen, niin
valo/varjoraja on turhan suuri, jota haluisin tasoittaa.

Antti Valtokari

Kaikki mitä halusit tietää (itse asiassa paljon enemmäkin) EOS
salamakuvauksesta:

http://photonotes.org/articles/eos-flash/

Sieltä opimme muun muassa:

"Canon EOS cameras always default to fill flash mode when the camera is
in Tv, Av and M modes. They also perform fill flash in P mode if ambient
light levels are high enough."

Antti

Arto Rantanen

Antti Valtokari kirjoitti:

> [...]
>
> "Canon EOS cameras always default to fill flash mode when the camera is
> in Tv, Av and M modes. They also perform fill flash in P mode if ambient

Kun hallitset englannin kielen noin hyvin, niin viitsisitkö suomentaa.
Katsos kun kieli ei kaikilla ole hallussa aivan yhtä hyvin kuin sinulla.

A.R

Sami Nordlund

Arto Rantanen kirjoitti 15.6.2008 22:16:

> Kun hallitset englannin kielen noin hyvin, niin viitsisitkö suomentaa.
> Katsos kun kieli ei kaikilla ole hallussa aivan yhtä hyvin kuin sinulla.

Suunnilleen näin: "Canon EOS -kamerat käyttävät salamaa aina
täytesalamana jos kamerasta on valittu Tv-, Av- tai M-tila. Ne käyttävät
myös täytesalamaa P-tilassa, jos vallitsevaa valoa on riittävän paljon."

Sami
--
http://www.kolumbus.fi/sami.nordlund/
mailto:sami.n...@kolumbus.fi

Jouni Karvo

Sami Nordlund <sami.n...@kolumbus.fi> writes:

> [...]
> täytesalamana jos kamerasta on valittu Tv-, Av- tai M-tila. Ne
> käyttävät myös täytesalamaa P-tilassa, jos vallitsevaa valoa on

Jep. Ja salaman osuutta valotuksessa voi vähentää pienentämällä
salaman tehoa. Valotus tulee vallitsevan valon mukaan ja salaman voi
laittaa esim 1,5 aukkoa alle.

terv.
Jouni

Pinokkio

Kiitti vastauksista. Nyt sitten harjoittelemaan. Yleensä tulee käytettyä
P-tilaa, mutta täytyy alkaa treenaamaan myös muita ohjelmia.

"Jouni Karvo" <jouni...@tkk.fi> kirjoitti viestissä

0 uutta viestiä