Digikamerat ulkomailta

JohnSmith

Etsin Panasonicin DMC-FX01 kameraa ja törmäsin tälläiseen liikkeeseen,
kuin buybestdigitalcamera..
http://www.buybestdigitalcamera.com/

Panasonic olisi siellä 185 puntaa, eli 280 euroa.
Kuljetuksen lupaavat ilmaiseksi ja maksu tapahtuu PayPal:illa

Siihen tulee tietenkin tulli ja verot päälle, mutta tämä kiinnitti huomion:
"Q. Do I have to pay for customs tax (import duty) or VAT when the item
arrives to my country?
A. You might have to pay these tax, however if you should be charged, we
will immediately reimburse for them. Please show your receipt in order to
require the refund."

Elikkä maksavat muka tullin ja verot takaisin.

Onko kellään kokemusta liikkeestä?
Onko mikään liike koskaan oikeasti maksanut veroja yms takaisin?

-Sami

Tobi

"JohnSmith" <joku.j...@koulu.com> wrote in message

> [...]
> Kuljetuksen lupaavat ilmaiseksi ja maksu tapahtuu PayPal:illa
>
> Siihen tulee tietenkin tulli ja verot päälle, mutta tämä kiinnitti

Tuleeko? Mistä tavarat tulee? Firma lienee englantilainen, miksi muuten
kaikki olisi punnissa ja UK Shipping parissa päivässä?

TJ

"JohnSmith" <joku.j...@koulu.com> kirjoitti
viestissä:e6rs5s$q6c$1...@news.cc.tut.fi...
Tuolta ostin oman kamerani pari vuotta sitten. Olin tyytyväinen kamera tuli
3 päivässä.

http://www.bhphotovideo.com/

TJ

Seppo Loisa

"Tobi" <tlundkvi...@abo.tamaviela.fi> kirjoitti:

>Tuleeko? Mistä tavarat tulee? Firma lienee englantilainen, miksi muuten
>kaikki olisi punnissa ja UK Shipping parissa päivässä?

Japanilainen firma, se näkyy siellä "Conditions of use"-sivulla.

"All items will be shipped from Japan by EMS (Express Mail
Service)within 3 business days after confirming of payment."
--
Ylös vastaajia ei tueta.

Jussi Paju

In sfnet.harrastus.valokuvaus.digi, Seppo Loisa <seppo...@savitaipale.fi> wrote:

> Japanilainen firma, se näkyy siellä ...

Tuo on itseasiassa ensimmäinen japanilainen tuollainen, mutta lisäksi
tuota samaa markkinointia harrastaa useampikin Taiwanissa, Hong Kongissa
yms. maissa toimiva firma.

--
Jussi

:: Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.
:: I can't hear you. I have a banana in my ear.

Markus Lehto

Jussi Paju wrote:
> Tuo on itseasiassa ensimmäinen japanilainen tuollainen, mutta lisäksi
> tuota samaa markkinointia harrastaa useampikin Taiwanissa, Hong Kongissa
> yms. maissa toimiva firma.

Linkkejä?

--
-Markus Lehto

Jussi Paju

En nyt enää valitettavasti muista, viime kesänä yhtä objektiivia
metsästäessäni törmäsin tuollaisiin Ebayn kautta päädyttyäni ko.
firmojen sivuille. Kuitenkin noita em. paikoista toimivia yrittäjiä
löytyy pilvin pimein.

Markus Lehto

Jussi Paju wrote:
> Kuitenkin noita em. paikoista toimivia yrittäjiä
> löytyy pilvin pimein.

Niin löytyy ja niitä on juurikin vaikka ebay pullollaan. Mutta en ole
vielä törmännyt tällaiseen "maksamme verot ja tullin" -kampanjaan.

Muita hauskuuksia tosin olen kohdannut. Kuten vaikkapa
muistikorttikauppiaan, jolta parin gigan kortti maksaa $0,01, mutta
postikulut ovat $49,99. Myyntiehdoissa lukee, että palautettaessa tai
jos tuote on väärä tuotteen hinta tottakai korvataan... mutta
postikuluja ei palauteta _missään_ tapauksessa! :D

--
-Markus Lehto

Antti Toivonen

JohnSmith wrote:

> Onko mikään liike koskaan oikeasti maksanut veroja yms takaisin?

Eli palauttanevat mahdollisesti Japanin tullit ja verot? Muuten
kuulostaa järjettömältä.

Paketin pysähtymistä tulliin taas voi pitää nykypäivänä noin 99%
varmana. Ja tokihan verot on maksettava vaikka paketti jostain syystä
onnistuisikin tulemaan tullin ohi.

-Antti

Jussi Paju

In sfnet.harrastus.valokuvaus.digi, Markus Lehto <mal...@POISTAutu.fi> wrote:

> Niin löytyy ja niitä on juurikin vaikka ebay pullollaan. Mutta en ole
> vielä törmännyt tällaiseen "maksamme verot ja tullin" -kampanjaan.

Tjaa, en tosiaan tarkoittanut kommentillani tuota väitettä, vaan
ennemminkin sitä että ei tosiaan ole mitenkään epänormaalia että
eurooppalaista mielikuvaa itsestään markkinoiva verkkokauppa toimiikin
Aasiassa. Pahoittelen väärinkäsitystä.

JohnSmith

> [...]

will immediately reimburse for them. Please show your receipt in order to

Lainaus on firman netti-sivuilta. Käsitän tuosta, että maksaisivat
mahdollisen "customs tax" eli tullin takaisin.

> Paketin pysähtymistä tulliin taas voi pitää nykypäivänä noin 99%
> varmana. Ja tokihan verot on maksettava vaikka paketti jostain syystä
> onnistuisikin tulemaan tullin ohi.

Tietenkin. Mutta jos firma maksaisi sen asiakkaan puolesta omasta
katteestaan.

-Sami

JohnSmith

Vakio kysymys:
Jos tilaan Tampereelta joudunko hakemaan paketin Vantaan tullista vai saako
sen lähemmäksi?
-Sami

Pasi Ojala

On 2006-06-17, JohnSmith <joku.j...@koulu.com> wrote:
> Jos tilaan Tampereelta joudunko hakemaan paketin Vantaan tullista vai
> saako sen lähemmäksi?
> -Sami

Tampereella on tulliposti, joten jos paketti ei automaattisesti
sinne tule (kuten normaalisti tapahtuu), voi aina saapumislapun
tultua pyytää lähettämään paketin Vantaalta sinne.

-Pasi
--
"When all is said and done, I care less about these creatures than I
do about the trees in this forest or the stars overhead. I'd rather

Osmo R

JohnSmith wrote:

> Tietenkin. Mutta jos firma maksaisi sen asiakkaan puolesta
> omasta katteestaan.

Eivät ne voi toimintaansa tuohon perustaa vaan takana on ajatus,
että paketti ei jäisi tulliin. Ilmeisesti merkkaavat sisällön ja
arvon väärin. Tuollainen olisi rikollista toimintaa ja
tilaaminenkin voi olla rikos.

Firma, joka on valmis huijaamaan verottajaa on myös valmis
huijaamaan asiakasta.

Lisäksi eikä tuo hyvitys olisi saajalle veronalaista tuloa.

Osmo

Jack

"JohnSmith" <joku.j...@koulu.com> wrote in message
Mikä olisi hyvä paikka tilata Canon EOS digital.
Paikka jossa homma toimii, eivätkä tapa lähetyskuluilla ;-)

JMK

Ari Österholm

Fri, 23 Jun 2006 22:06:11 +0300, Jack kirjoitti:

> Mikä olisi hyvä paikka tilata Canon EOS digital.
> Paikka jossa homma toimii, eivätkä tapa lähetyskuluilla ;-)

Omani tilasin tuolta, ei tosin ollut Canon.
http://www.ac-foto.de/ger/produkte.php

--
Ari
arijoutsi ät saunalahti piste fi

# mab

JohnSmith wrote:
> [...]
>
> Panasonic olisi siellä 185 puntaa, eli 280 euroa.
> Kuljetuksen lupaavat ilmaiseksi ja maksu tapahtuu PayPal:illa

Hmmm...

Ostin oman FX01 Panasonicini "tekniikkasuorasta" (www.technikdirect.de).
Se on aina toimittanut luotettavasti minulle ja tutuilleni. Kävi jopa
niin, että kun tilasin ko. Panasonicin, oli sen hinta ostohetkellä 350e,
toimitushetkellä hinta oli jo laskenut 315e tasolle ja se hinta minulta
veloitettiin. Pidän melko hyvänä tällaista toimintaa.

Saksasta ostaessa on myös se hyvä puoli että tavaran voi tilata vaikka
postiennakolla jos tuntuu siltä että ei halua antaa luottokorttinumeroaan.

-- # mab

Ps. kamera on todella mainio, laajakulma ja kuvanvakain olivat minulla
ostoargumentit ja ne toimivat todella hyvin.

Jerry McIce

Tobi kirjoitti:

Itse tilasin juuri noin 2 viikkoa sitten kyseisestä liikkestä
itselleni Canonin IXUS 800IS digitaalikameran + muuta sälää ja
maksoin ne PayPalin avulla. Tilauksen käsittelyyn meni n. 2
vuorokautta jonka jälkeen paketti lähti kohti Suomea. Kamera tuli
luvatussa 3 päivässä mutta yllätys yllätys, se jäi tullin haaviin
(paketti merkitty näköjään lahjaksi sekä arvo merkattu n.20e).
Lunastin paketin tullipostista (maksamalla n.90e alvia) ja lähetin
kuitin tullimaksusta takaisin yritykseen. Tämän jälkeen yritys
palautti kahdessa vuorokaudessa PayPal tililleni koko ALV:n. Ja tämä
kaikki on tapahtunut ennen kuin olen ehtinyt maksamaan PayPal tililleni
kamerasta penniäkään.

Kamera toimii hyvin ja oli yli 100e halvempi kuin Suomessa joten jos ei
kikkailuja ja tullipostia pelkää niin en voi kuin suositella.

-Jerry McIce-