Digijärjestelmä

Käykö näihin digikameroihin vanhat objektiivit ollenkaan? On jäänyt
Tamronin 500 peilitele nurkaan ja ajattelin hommata EOS 350:sen toimiiko?

Markus

A wrote:

> Käykö näihin digikameroihin vanhat objektiivit ollenkaan?

Et sitten viitsinyt lukea vanhoja viestejä tai Canonin nettisuvuja tai
mitään muutakaan?
Kaikki, mitkä ovat sopineet siihen vanhaan EOS-sarjalaiseen (siis, jos
sellaisen olet omistanut) sopivat myös siihen digiin. Ja vastaavasti
johonkin muuhun merkkiin tehdyt lasit sopivat tietysti ihan yhtä huonosti
niin digiin, kuin filmirunkoonkin.

> On jäänyt
> Tamronin 500 peilitele nurkaan ja ajattelin hommata EOS 350:sen
> toimiiko?

Jos se on EOSsin bajonettiin sopiva, niin ihan samalla lailla se siinä
toimii, mitä filmirungossakin.

Markus

Janne Panu

"Markus" <newssi...@surfeu.fi.invalid> wrote in message
ei kaiss se nyt ihan noinkaan ole, ainakaan oma sigma ei menny digiin,
vaikka vanhaan filmiin meni ... tai siis meni se fyysisesti paikalleen,
mutta himmentimeen koskeminen : "err99"

Sami Nordlund

Janne Panu kirjoitti 7.6.2006 16:11:

> ei kaiss se nyt ihan noinkaan ole, ainakaan oma sigma ei menny digiin,
> vaikka vanhaan filmiin meni ... tai siis meni se fyysisesti paikalleen,
> mutta himmentimeen koskeminen : "err99"

Vieläkö ne päivittää vanhoja Sigman putkia? Eikös se sillä mennyt
kuntoon, jos oikein muistan.

Mulla on ihan sama juttu, paitsi että filmijärkkärikin saa ajoittain
vaan ei aina jonkun kohtauksen ;) Paitsi jos siinä on kolmannen
osapuolen telejatke välissä, jolloin toimii moitteetta kummassakin, siis
yhdistelmä Canon+Tamron+Sigma.

Sami
--
http://www.kolumbus.fi/sami.nordlund/
mailto:sami.n...@kolumbus.fi

Jukka Marttinen

> Vieläkö ne päivittää vanhoja Sigman putkia? Eikös se sillä mennyt
> kuntoon, jos oikein muistan.

Kaikkia Sigmoja (vanhoja) ei voi päivittää, koska niihin ei ole osia.

Uudemmat sai päivitettyä ilmaiseksi maahantuojalla (Foka), mutta tuokin
käytäntö on voinut muuttua.

simppa

A wrote:
> Käykö näihin digikameroihin vanhat objektiivit ollenkaan? On jäänyt
> Tamronin 500 peilitele nurkaan ja ajattelin hommata EOS 350:sen toimiiko?

Kysy myyjältä.
Jos ei tiedä, niin kysy lupaa kokeilla.
Sillai se selviää....
Saa samalla pari testikuvaa kotiin ihasteltavaksi jos on oma kortti mukana

simppa kirjoitti:
Riippuu kaupasta, kävin eilen kysymässä löytyykö 350d:tä. Myyjä sanoi
että löytyy ja jäi vissiin odottamaan että sanon: yksi sellainen kiitos.
Kun jäin kanssa odottamaan niin hän kysyi "haluatko nähdä minkä näköinen
se on" ja kaivoi yhden rungon pöydälle. Viereen laittoi EOS 30 kitin,
kysyin tuleeko siihen 350:een sama objektiivi mukaan niin hän katsoi
tarjouslehdestä ja sanoi että ainakin samat numerot on kuvassa. Sanoin
harkitsevani asiaa ja lähdin pois. Täytyy käydä jossain toisessa
kaupassa jos olis tietoa jakaa paremmin.

Pave

"Jukka Marttinen" <jukka....@dnainternet.net> wrote in message

Itse päivitin juuri muutama hetki sitten vanhan & halvan perustuubin
digiaikaan Fokalla ja hyvin tuntuu nyt toimivan ilam Err99 -ilmoitusta. Syy
miksi tekohengityksestä oli hyötyä oli macro -ominaisuus (ei tosin kovin
laadullinen sellainen kuleman mukaan) joka löytyy omista kokoelmistani vain
tästä tuubista. Kaikkea ei tosiaan saa pelastettua uuteen aikakauteen mutta
aina kannattaa kokeilla, ei tosiaan maksa mitään itse päivitys (jos ei laske
toimitusmaksuja).

Pave /:*)

Jarkko Huttunen

"Pave" <pauli.a...@nokia.com> wrote in message

> [...]
> uuteen aikakauteen mutta aina kannattaa kokeilla, ei tosiaan maksa mitään
> itse päivitys (jos ei laske toimitusmaksuja).

Miten tuo päivitys toimii? Pitääkö linssi lähettää jonnekin? Minullakin
olisi vanha Sigma, jolla tulee Err99.

Jake

Jukka Marttinen

> Miten tuo päivitys toimii? Pitääkö linssi lähettää jonnekin? Minullakin
> olisi vanha Sigma, jolla tulee Err99.
>
> Jake

Päivitys tapahtuu maahantuojan toimesta vaihtamalla obiskaan pikkunen
piirilevy, jossa on objektiivia ohjaava elektroniikka.

Eli joudut lähettämään objektiivin Fokalle. Ensin kannattaa tietysti
kysyä Fokalta, onko objektiivi malliltaan sellainen, että sen voi
päivittää. Eli soita Fokan huoltoon.

www.foka.fi

Pave

"Jukka Marttinen" <jukka....@dnainternet.net> wrote in message

Näin juuri. Itse sain kyydityksen hoidettua käyttämällä sukua hyväksi -> ei
kuluja. Samalla tosin korjasivat linssissä olleen pikkuvian, josta joutui
maksamaan pikkuisen mutta tulipahan samalla kuntoon.

Fokan huoltopiste sijaitsee Kaarinassa joten jos asuu lähistöllä niin
käyminen kannattaa (posti voi helposti hajoittaa arkaa tavaraa).

Pave /:*)