1-2 GB ilmaista tilaa videoiden jakoon

1 katselukerta

Timo

Olisi tarkoitus laittaa jakoon yksi kuvaamani video, koko pakkauksesta
riippuen 1-2 GB. Jostain tarvisi löytää ilmaista tallennustilaa.
Tällaisen löysin kuin esnips.com, joka tarjoaa 5 GB ilmaista tilaa
kuville ja videoille. Ongelmana on vain videon maksimikoko, 100 MB. Ei
jaksaisi pilkkoa videota kovin pieniin paloihin, eikä toisaalta
myöskään pakata kovin rankasti laadun kustannuksella. Tämä käytännössä
myöskin sulkee pois youtuben yms rankasti pakkaavat palvelut.

Mitäs muita vaihtoehtoja olisi? Googlen picasassa ei taitane onnistua
videoiden jako?

Timo

OV

Timo wrote:
> Olisi tarkoitus laittaa jakoon yksi kuvaamani video, koko pakkauksesta
> riippuen 1-2 GB. Jostain tarvisi löytää ilmaista tallennustilaa.
-snip-

> Mitäs muita vaihtoehtoja olisi? Googlen picasassa ei taitane onnistua
> videoiden jako?
>
> Timo
Kyllä picasalle videot kelpaa. Aika isotkin myös

http://picasa.google.com/support/bin/answer.py?hl=en&answer=55990

t. OV

Timo

No ei:

"File size should be no larger than 100MB.".

Sama limitti kuin esnips.com:ssa. :(

> t. OV

Timo

On 26 touko, 11:05, OV <oivfoob...@hotmail.com> wrote:

> [...]

No ei:

"File size should be no larger than 100MB.".

Jarkko Torppa

On 2008-05-26, Timo <t_i_m_...@yahoo.com> wrote:
> Olisi tarkoitus laittaa jakoon yksi kuvaamani video, koko pakkauksesta
> riippuen 1-2 GB. Jostain tarvisi löytää ilmaista tallennustilaa.

Jos kysessä on yleisempääkin mielenkiintoa aiheuttava julkisen
jakelun materiaali, eikä joku pinen piirin häävideo niin archive.org
voisi tulla kysymykseen.

Ihan suoraan en sieltä keksinyt mitä sinne suostuvat ottamaan, mutta
isoja tiedostoja sieltä ainakin löytyy.

http://www.archive.org/about/faqs.php#Movies

--
Jarkko Torppa

Timo

On 26 touko, 12:19, Jarkko Torppa <tor...@staff.megabaud.fi> wrote:

> [...]
> voisi tulla kysymykseen.
>
> Ihan suoraan en sieltä keksinyt mitä sinne suostuvat ottamaan, mutta

Tuolla sivulla ei mainittu kokorajaa videoille. Tarkoitus on kyl jakaa
video n. 400 - 600 MB pätkiin, eli noin isoja videotiedostoja pitäisi
systeemin pystyä tukemaan.

Timo

> --
> Jarkko Torppa

OV

Uh. Anteeksi. Lukihäirö iski. "Pieni" pilkkuvirhe.

t. OV

PJL

Timo wrote:
> Tuolla sivulla ei mainittu kokorajaa videoille. Tarkoitus on kyl jakaa
> video n. 400 - 600 MB pätkiin, eli noin isoja videotiedostoja pitäisi
> systeemin pystyä tukemaan.

Suosittelen jakamaan 100-200 Mb pätkiin, koska muuten videon lataamisessa
menee ikä ja terveys. Enkä ainakaan itse vihtis odottaa tuntikaupalla yhden
videopätkän latautumista. Mutta jos jaat videon vaikka 200 Mb pätkiin, niin
sillon sen lataaminen on viellä melko joutuisaa.
--
PJL

"Death solves all problems - no man, no problem" - Josif Stalin

"PJL" <pat...@surffi.netti> writes:

> Suosittelen jakamaan 100-200 Mb pätkiin, koska muuten videon lataamisessa
> menee ikä ja terveys. Enkä ainakaan itse vihtis odottaa tuntikaupalla yhden

Hä? Kuinka ihmeessä pieniin osiin pilkkominen muka pienentäisi
kokonaislatausaikaa? Jso mä taas haluaisin imuttaa tuon, niin ilman
muuta haluaisin sen yhteen osaan, niin ei tarttee montaa tiedostoa
kliksutella ja kytätä, että joko edellinen olisi tullut, että vois
laittaa seuraavan, ja sitten vielä käyttää aikaa palasten kasaamiseen
- kiitos ei.

Tosin 2 gigaa voisi silti olla hyvä yläraja ihan sen vuoksi, että osa
softista ja tiedostojärjestelmistä ei osaa isompia tiedostoja.

1. Valitse sopiva paikka, ei ihmisten tai rakennusten lahella, jossa
paukku voi aiheuttaa hairiota. - Iso-Kiinalaisen kayttoohje

Markku Vainio

Ari Saastamoinen wrote:

> Hä? Kuinka ihmeessä pieniin osiin pilkkominen muka pienentäisi
> kokonaislatausaikaa?

Et sitten koskaan ole kokeillut latausta esimerkiksi WGETillä? Varma
tapa puristaa irti kaikki teho linjansa kapasiteetista (lue: nopein tapa
ladata tiedostoja) on ladata samaaikaisesti monessa osassa.

(jakelua karsittu)

MTV

Leibovits

On 26 touko, 09:30, Timo <t_i_m_0_n...@yahoo.com> wrote:
> Mitäs muita vaihtoehtoja olisi? Googlen picasassa ei taitane onnistua
> videoiden jako?

tee siitä torrentti ja seedaa työpaikan koneelta. Ja pyydä kavereita
tekemään sama.

Timo

Useimmilla työpaikoilla, mukaanlukien allekirjoittaneen työpaikka, ei
sallita vertaisverkkojen käyttöä ja työhön liittymättömien
ohjelmistojen asennusta koneelle. ;-) Mutta kotikoneelta tuota vois
tietty koittaa, jos sitä jaksaa pitää päällä vuorokauden ympäri.
Uplinkin nopeus 512 kbit/sek tietty rajoittaa jonkin verran tiedoston
imurointinopeutta, mutta tuo tietty nopeutuisi ku muut alkavat
lataamaan tiedostoa ja alkavat itsekin jakamaan sitä...

Timo

PMP

http://www.vimeo.com/

Tuolla on rajoituksena 500 Megaa /viikko (upload).

Tinke

Mä menin ostamaan webbihotellin lunarpageslta...
http://www.lunarpages.com/

eipä lopu verkosta tila ihan heti.

--
Tinke

Kaasu Karttunen

En sanonut minkälaista jakamista haluat. Dropboxissa onnistuu kaverille.
Jotain 2GB raja.

Kaasu Karttunen

Tarkoittaako tuo, että pitää olla picasa ohjelma vai webbiselaimen
kautta picasan sivulla:
- Video uploading is only available through Picasa

Mulla ei onnistu webbiselaimesta.

Simo Salanne

Simo S.

Kaasu Karttunen