Google Ryhmät ei enää tue uusia Usenet-postauksia tai ‐tilauksia. Aiempi sisältö on edelleen nähtävissä.

Nokia N95 lähikuvaus

0 katselukertaa

KK

lukematon,
28.5.2008 klo 5.21.5628.5.2008
vastaanottaja
Mikähän mystinen merkitys on N95 kameravalikosta löytyvällä
"lähikuvaus"-valinnalla? Tulin kokeilleeksi kuvan ottamista n. 20 cm
etäisyydeltä ja unohdin tuon valinnan tehdä. Kuva onnistui siinä missä
aiemmat "lähikuvaus"-säädöllä otetut kuvatkin.

- k

Petri Kekkonen

lukematon,
28.5.2008 klo 13.48.0828.5.2008
vastaanottaja
"KK" <kek...@hotmail.com> wrote:
> Mikähän mystinen merkitys on N95 kameravalikosta löytyvällä
> "lähikuvaus"-valinnalla?

Käsittääkseni se sallii tarkennuksen lähemmäs kuin ilman sitä, eli tavallaan
se on limitteri AF:lle. Eli jos tuo ei ole valittu niin ei välttämättä
tarkennu kovin lähelle. En muista aivan varmasti N95:n toimintaa, eikä ole
sellaista tässä kotosalla, mutta viimeaikoina paljon käyttämäni toinen
Nokian malli samalla kameramodulilla toimii noin.

- Petri

KK

lukematon,
28.5.2008 klo 17.22.5628.5.2008
vastaanottaja

"Petri Kekkonen" <etunimi....@mail.suomi.net> kirjoitti
viestissä:tVg%j.8324$_03....@reader1.news.saunalahti.fi...

> Käsittääkseni se sallii tarkennuksen lähemmäs kuin ilman sitä, eli
> tavallaan se on limitteri AF:lle. Eli jos tuo ei ole valittu niin ei
> välttämättä tarkennu kovin lähelle.

Niin minäkin luulin. Mutta yhtä hyvin se tarkentuu näemmä ilman ko.
valintaakin.

- k

Simo Salanne

lukematon,
28.5.2008 klo 19.04.1628.5.2008
vastaanottaja
KK kirjoitti:
Olisko niin fiksu että käyttää pienempää aukkoa?

Simo S.

Matti Rintala

lukematon,
29.5.2008 klo 2.01.2129.5.2008
vastaanottaja
KK wrote:
> "Petri Kekkonen" <etunimi....@mail.suomi.net> kirjoitti
>
> Niin minäkin luulin. Mutta yhtä hyvin se tarkentuu näemmä ilman ko.
> valintaakin.

En N95:ttä tunne, mutta yhtä hyvin saattaa olla rajoitin toiseen suuntaan,
eli makrotilassa ei yritetäkään tarkentaa kovin kauas.

--
------------- Matti Rintala ------------ bi...@cs.tut.fi ------------
Painting is the art of inclusion. Photography is an art of exclusion.

Timo Noko

lukematon,
29.5.2008 klo 2.10.3129.5.2008
vastaanottaja
On 2008-05-29, Matti Rintala <bi...@cs.tut.fi> wrote:

> En N95:ttä tunne, mutta yhtä hyvin saattaa olla rajoitin toiseen suuntaan,
> eli makrotilassa ei yritetäkään tarkentaa kovin kauas.

Supermakron ongelmahan on se, että se alkaa helposti tarkentaa
linssissä oleviin sormenjälkiin. Siksi siis mieluummin erikseen
tavallinen ja super.

Petri Kekkonen

lukematon,
29.5.2008 klo 2.37.1629.5.2008
vastaanottaja
"KK" <kek...@hotmail.com> wrote:
> "Petri Kekkonen" <etunimi....@mail.suomi.net> kirjoitti;

> Niin minäkin luulin. Mutta yhtä hyvin se tarkentuu näemmä ilman ko.
> valintaakin.

Testailin juuri ja minulla se kyllä vaikuttaa siihen miten lähelle saa
tarkennettua. Tuota on vähän hankala testata, mutta tästä kuvaparista näkyy
minkä verran sain eroa:
http://www.aijaa.com/v.php?i=2160319.jpg

- Petri

0 uutta viestiä